open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 820/5138/15
Моніторити
Ухвала суду /14.09.2017/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.07.2017/ Харківський апеляційний адміністративний суд Постанова /29.05.2017/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.05.2017/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.01.2017/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.09.2016/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.09.2016/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.07.2016/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.06.2016/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.05.2016/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.05.2016/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.04.2016/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.03.2016/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.03.2016/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.02.2016/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.12.2015/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.11.2015/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.10.2015/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.09.2015/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.08.2015/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.08.2015/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.08.2015/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.07.2015/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.05.2015/ Харківський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 820/5138/15
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /14.09.2017/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.07.2017/ Харківський апеляційний адміністративний суд Постанова /29.05.2017/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.05.2017/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.01.2017/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.09.2016/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.09.2016/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.07.2016/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.06.2016/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.05.2016/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.05.2016/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.04.2016/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.03.2016/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.03.2016/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.02.2016/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.12.2015/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.11.2015/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.10.2015/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.09.2015/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.08.2015/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.08.2015/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.08.2015/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.07.2015/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.05.2015/ Харківський окружний адміністративний суд

Харківський окружний адміністративний суд

61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

29 травня 2017 р. № 820/5138/15

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Мар'єнко Л.М.,

при секретарі судового засідання - Принцевській Ю.В.,

за участю: представника позивача - ОСОБА_1,

представника третьої особи - Оганезової Р.А.,

розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду у відкритому судовому засіданні адміністративний позов Фізичної особи - підприємця ОСОБА_3 до Управління Держгеокадастру у місті Харкові Харківської області, третя особа - Харківська міська рада про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач , Фізична особа - підприємець ОСОБА_3, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Управління Держземагенства у місті Харкові Харківської області, третя особа - Харківська міська рада, в якому, з урахуванням уточнень, просить суд:

- визнати протиправними дії Управління Держземагенства у м. Харкові Харківської області щодо здійснення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, кадастровий номер НОМЕР_1, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, дані якої оформлені витягом №905 від 30.10.2013 року з технічної" документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки;

- визнати незаконним розрахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер НОМЕР_1, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, що здійснений Управлінням Держземагенства у м. Харкові Харківської області;

- визнати протиправними дії Управління Держземагенства у м. Харкові Харківської області, щодо застосування коефіцієнта функціонального використання (КФ) у розмірі 2,5 та застосування сукупного коефіцієнта КМЗ у розмірі 1,15286 при здійсненні розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки, дані якої оформлені витягом №905 від 30.10.2013 року з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки;

- визнати протиправними дії Управління Держземагенства у м. Харкові Харківської області щодо визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер НОМЕР_1, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, у сумі 1947635 грн.;

- визнати протиправним та скасувати Витяг Управління Держземагенства у Харкові Харківської області щодо здійснення оцінки земельної ділянки, дані якої оформлені витягом №905 від 30.10.2013 року з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки;

- зобов'язати Управління Держземагенства у м. Харкові Харківської області провести перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер НОМЕР_1:0005, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 на підставі договору оренди землі, із застосуванням коефіцієнту функціонального використання (Кф) у розмірі 0,7 із застосуванням локальних коефіцієнтів КмЗ, а саме: зони вулиць без твердого покриття - в межах 0,9 - 0,95; санітарно-захисні зони - в межах 0,8- 0,96; зони напруження електромагнітного поля - в межах 0,9 - 0,95.

В обґрунтування позову позивачем зазначено, що відповідачем не вірно застосовано коефіцієнт функціонального використання (КФ) у розмірі 2,5 та як наслідок витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки складено не вірно у зв'язку чим, просить суд зобов'язати Управління Держземагенства у м. Харкові Харківської області провести перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити позов.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений своєчасно та належним чином, що підтверджується матеріалами справи.

Представник третьої особи в судовому засіданні проти задоволення позову заперечував з підстав викладених у письмових запереченнях.

Вивчивши доводи позову та заперечень проти нього, заслухавши пояснення представника позивача та третьої особи, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд виходить з таких підстав.

Судом встановлено, що рішенням Харківської міської ради від 28.09.2005 р. №180/05 позивачу надано в оренду строком до 01.09.2030 р. земельну ділянку по вул. Ромена Роллана, 7, м. Харків загальною площею 0,0585 га для експлуатації та обслуговування магазину-кафе(а.с.201-205 том 1).

У зв'язку з чим, 09.11.2007 року між ФОП ОСОБА_3 (в якості орендаря) та Харківською міською радою (в якості орендодавця) укладено договір оренди №140767100174(а.с.15-17 том 1).

Відповідно до п. 1 договору орендодавець на підставі рішення XL сесії Харківської міської ради IV скликання від 28.09.2005 року №180/05 «Про припинення та надання юридичним та фізичним особам у користування земельних ділянок для експлуатації та обслуговування будівель і споруд», рішення 11 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 21.02.2007 року №18/07 «Про внесення змін до рішень сесій Харківської міської ради» надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення - землі житлової та громадської забудови, яка знаходиться за адресою: м. Харків, вул. Ромена Ролана, 7.

За визначенням п. 15 договору земельна ділянка передається в оренду для експлуатації та обслуговування магазину - кафе.

Згідно з п. 5 договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 997070 грн.

Пунктом 9 договору передбачено, що розмір орендної плати в місяць за земельну ділянку згідно з довідкою №912/07 від 17.05.2007 року становить 4902,26 грн.

За змістом п. 8 договору договір укладено строком до 01.09.2015 року. Після закінчення строку договору орендар має переважне право на поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.

З метою визначення розміру орендної плати за землю відповідачем надано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку орендованої позивачем земельної ділянки №905 від 30.10.2013 року(а.с.200 том 1).

Як вбачається з витягу функціональне використання земельної ділянки, яка знаходиться у користування позивача - «землі комерційного використання» із застосування коефіцієнту за функціональне використання земельної ділянки (Кф) - 2,5, нормативна грошова оцінка землі складає 1947635 грн.

Департаментом земельних відносин Харківської міської ради 03.12.2013 року на адресу позивача направлено лист - пропозицію «Про зміну договору оренди земельної ділянки» з додатками примірником додаткової угоди до договору оренди землі №140767100174 від 09 листопада 2007 року та розрахунком орендної плати(а.с.76 том 1).

До того ж, 03.12.2013 року Департаментом земельних відносин Харківської міської ради надіслано позивачу лист - пропозицію «Про державну реєстрацію договору оренди земельної ділянки та додаткової угоди до договору оренди земельної ділянки»(а.с.77 том 1).

З огляду на те, що позивачем отримано вказані вище листи (а.с.78) однак, не здійснено жодних дій Харківська міська рада звернулась до Господарського суду Харківської області з позовом до ФОП ОСОБА_3, в якому просила суд прийняти рішення, яким внести зміни до договору оренди землі від 09.11.2007 року №140767100174 шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди землі.

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 19.11.2014 року (справа №922/5261/14) порушено провадження у справі та призначено її до розгляду у судовому засіданні.

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 14.12.2015 року (справа №922/5261/14) клопотання відповідача про зупинення провадження у справі задоволено. Провадження по справі зупинено до вирішення Харківським окружним адміністративним судом справи № 820/5138/15.

Не погоджуючись з діями Управління Держземагенства у м. Харкові Харківської області позивач звернулась до суду з даним адміністративним позовом.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов наступного висновку.

Статтею 206 Земельного кодексу України передбачено, що використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка.

Плата за землю справляється відповідно до закону.

Відповідно до ч. 1 ст. 201 Земельного кодексу України, грошова оцінка земельних ділянок визначається на рентній основі.

Відповідно до пункту 289.1 статті 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні та спрямований на регулювання відносин, пов'язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб'єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель визначає Закон України "Про оцінку земель" від 11.12.2003 року № 1378-IV.

Згідно зі статтею 1 Закону України "Про оцінку землі" нормативна грошова оцінка земельних ділянок це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Згідно з ч. 5 ст. 5 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Згідно з частиною 1 статті 13 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться серед іншого у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Приписами ст. 15 Закону України "Про оцінку землі" встановлено, що підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013 №1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р.

Пунктом 2 вказаного рішення встановлено, що це рішення вводиться в дію з моменту оприлюднення в установленому порядку, а нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р. застосовується 01 січня 2014 року.

Відповідно до статті 18 Закону України "Про оцінку землі" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться:

розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років;

розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7-10 років.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 20 Закону України "Про оцінку земель" за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення

експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт.

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Відповідно до ч. 3 статті 23 Закону України "Про оцінку земель" витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Таким чином, дії Управління Держземагенства у м. Харкові Харківської області щодо здійснення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, кадастровий номер НОМЕР_1, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, дані якої оформлені витягом №905 від 30.10.2013 року з технічної" документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки є законними, а вимоги ОСОБА_3 у цій частині безпідставними.

Відповідно до статті 19 Земельного кодексу України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а)землі сільськогосподарського призначення; б)землі житлової та громадської забудови; в)землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г)землі оздоровчого призначення; ґ)землі рекреаційного призначення; д)землі історико-культурного призначення; е)землі лісогосподарського призначення; є)землі водного фонду; ж)землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Приписами ч. 1 ст. 20 Земельного кодексу України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.

Порядком нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженим наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української анемії аграрних наук від 27 січня 2006 р. № 18/15/21/11, що зареєстровано в міністерстві юстиції України 5 квітня 2006 р. за №388/12262, визначено, що Порядок регламентує механізм нормативної грошової оцінки земельних ділянок сільськогосподарського призначення та населених пунктів (п. 1.2 Порядку).

Згідно з п. 1.7 цього Порядку нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться суб'єктами оціночної діяльності, які отримали ліцензії на проведення робіт землеустрою.

Згідно п. 3.10 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів значення коефіцієнта КмЗ визначається щодо кожного населеного пункту, виходячи з його особливостей. При встановленні значення локального коефіцієнта для окремої земельної ділянки можливо встановлювати його значення на основі визначення частки площі, яку займає цей фактор на земельній ділянці. Установлення частки площі здійснюється переважно шляхом використання ГІС-технологій та електронних цифрових карт масштабу, не меншого, ніж 1:10000, - для міст з чисельністю населення понад 100 тис. чол. та 1:5000 - для інших населених пунктів.

Для обчислення КмЗ враховувати локальні фактори, наведені в додатку 1, табл. 1.7, при цьому добуток по факторних оцінок не повинен бути нижче 0,50 і вище 1,50.

Відповідно до ч. 1 статті 23 Закону України "Про оцінку земель" технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

Відповідно до ч. 1 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Згідно з ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі створення) ради, прийняті в межах наданих повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Відповідно до п. 1 Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013, що є додатком до рішення 26 сесії Харківської міської ради 6 скликання "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" від 25.09.2013 р. №1269/13, Порядок регламентує процедуру надання підприємствам, установам та організаціям міста, фізичним особам інформації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок для обчислення земельного податку, орендної плати за земельні ділянки комунальної власності та здійснення цивільно-правових угод із земельними ділянками та оплати за договором суперфіцію (пп. 1.1).

Зазначений Порядок впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова розроблено на підставі Конституції України, Земельного Кодексу України, Податкового кодексу України, Законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про оцінку земель", "Про оренду землі", Постанови Кабінету Міністрів України "Про порядок взаємодії органів виконавчої влади щодо обміну інформацією, необхідною для обчислення і справляння плати за землю" від 01.08.2006 № 1066, рішення 25 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 03.07.2013 № 1209/13 "Про затвердження "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" (п.п.1.2)

Пунктом 2 цього Порядку визначені завдання суб'єктів процесу встановлення плати за землю: 2.1. Департамент земельних відносин на підставі п. 4 ст. 33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" є власником програмного комплексу "Нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р.", здійснює загальну координацію робіт з визначення орендної плати за землю в місті Харкові згідно з рішенням 25 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 03.07.2013 р. № 1209/13 "Про затвердження "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р.", здійснює розрахунки розміру орендної плати за землю та безпосереднє виконання робіт з укладання договорів оренди землі та додаткових угод до них, веде моніторинг виконання умов договорів оренди землі.

2.2. Управління Держземагентства у м. Харкові Харківської області надає інформацію про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки у формі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки згідно з чинним законодавством.

2.3. Комунальне підприємство "Міський інформаційний центр" є користувачем програмного комплексу "Нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013" за договором з Департаментом земельних відносин, надає доступ до зазначеного програмного комплексу управлінню Держземагентства у м. Харкові Харківської області для надання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки, Департаменту земельних відносин для перевірки даних, що містяться у витягах, та виконання інших функцій у межах повноважень та Департаменту самоврядного контролю за використанням та охороною земель для здійснення відповідних контрольних повноважень.

Відповідно до п. 3.10 Порядку вартість одного квадратного метра земельної ділянки певного функціонального використання (Цн) визначається з урахуванням територіально-планувальних, інженерно-геологічних, історико-культурних, природно-ландшафтних, санітарно-гігієнічних та інженерно-інфраструктурних особливостей місця її розташування в межах економіко-планувальної зони.

Значення коефіцієнтів Км3 (локальні фактори) було розраховано розробниками Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р. та затверджено вищевказаним рішенням Харківської міської ради і внесено до програмного комплексу.

Отже, при формуванні витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок відповідач не має технічної можливості на власний розсуд змінювати значення локальних коефіцієнтів на місцеположення земельних ділянок в межах економіко-планувальних зон.

З урахуванням зазначеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача щодо визнання протиправними дій Управління Держземагенства у м. Харкові Харківської області, щодо застосування коефіцієнта функціонального використання (КФ) у розмірі 2,5 та застосування сукупного коефіцієнта КМЗ у розмірі 1,15286 при здійсненні розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки, дані якої оформлені витягом №905 від 30.10.2013 року з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.

Водночас, слід вказати, що управління Держземагенства, керуючись нормами законодавства не здійснює розрахунок нормативної грошової оцінки певної земельної ділянки із застосуванням значень факторів, що характеризують відповідну земельну ділянку та безпосередньо впливають на значення коефіцієнтів і на розмір нормативної грошової оцінки, відповідної земельної ділянки, а формує відповідний витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

Витяг є технічним розрахунком, який заповнюється виключно на підставі відповідного рішення органу місцевого самоврядування та наявної технічної документації на земельну ділянку.

Враховуючи викладене, частина позовних вимог про визнання протиправними дій Управління Держземагенства у м. Харкові Харківської області щодо визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер НОМЕР_1, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, у сумі 1947635 грн. є безпідставними та такими, що задоволенню не підлягають.

Суд зазначає, що пунктом 3.2. Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбуду України, Української Академії аграрних наук від 27.01.2006 р. № 18/15/21/11 передбачено, що населені пункти включають землі всіх категорій за основним цільовим призначенням, які розташовуються в їх адміністративних межах. Нормативна грошова оцінка населених пунктів для всіх категорій земель та земельних ділянок (за винятком сільськогосподарських угідь) визначається згідно з формулою 8.

Відповідно до пункту 3.3. зазначеного порядку нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів визначається за формулою:

В х Нп

Цн = _________ х Кф х Км, (8)

Нк

де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях);

В - витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр (у гривнях);

Нп - норма прибутку (6 %); Нк - норма капіталізації (3 %);

Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо);

Км - коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки.

Відповідно до пункту 3.5. Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності.

Додатком 1 до пунктів 3.5, 3.7, 3.9, 3.10 цього Порядку у Таблиці 1.1 визначені категорії земель за функцією використання та значення коефіцієнтів функціонального призначення (Кф), які застосовуються до цих категорій.

Суд зазначає, що ОСОБА_3 зареєстрована як фізична особа - підприємець та відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань останньою здійснюються такі види діяльності: оптова торгівля парфумними та косметичними товарами (код КВЕД 46.45), надання послуг перукарнями та салонами краси (основний) (код КВЕД 96.02), діяльність із забезпечення фізичного комфорту (код КВЕД 96.04), надання інших індивідуальних послуг, н. в. і. у. (код КВЕД 96.09), роздрібна торгівля косметичними товарами та туалетними при належностями в спеціалізованих магазинах (код КВЕД 47.75), роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу інтернет (код КВЕД 47.91), діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування (код КВЕД 56.10), постачання інших готових страв (Код КВЕД 56.29), обслуговування напоями (код КВЕД 56.30), надання інших інформаційних послуг, н. в. і. у. (код КВЕД 63.99), надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (код КВЕД 68.20).

З огляду на види діяльності позивача, її господарська діяльність на зазначеній земельній ділянці повністю відповідає видам діяльності, передбаченими Секціями С, 1,0, К національного класифікатора ДК 009:2005 «Класифікація видів економічної діяльності» (КВЕД-2005), який використовувався під час формування спірного витягу.

Таким чином, земельна ділянка (кадастровий номер НОМЕР_1:0005), що розташована за адресою: м. Харків, вул. Ромена Ролана, 7, яка перебуває у користуванні ФО-П ОСОБА_3, відноситься до земель комерційного використання, а тому при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки повинно бути застосовано значення Кф у розмірі 2,5.

Аналізуючи положення чинного законодавства, суд приходить до висновку, що витяг Управління Держземагенства у Харкові Харківської області №905 від 30.10.2013 року з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки є законним та таким, що сформований згідно з вимогами законодавства України, відтак скасуванню не підлягає.

Оскільки, судом встановлено, що витяг Управління Держземагенства у Харкові Харківської області №905 від 30.10.2013 року є таким, що прийнятий в межах наданих повноважень, частина позовних вимог позивача щодо зобов'язання Управління Держземагенства у м. Харкові Харківської області провести перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер НОМЕР_1:0005, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 на підставі договору оренди землі, із застосуванням коефіцієнту функціонального використання (Кф) у розмірі 0,7 із застосуванням локальних коефіцієнтів КмЗ, а саме: зони вулиць без твердого покриття - в межах 0,9 - 0,95; санітарно-захисні зони - в межах 0,8- 0,96; зони напруження електромагнітного поля - в межах 0,9 - 0,95, задоволенню не підлягає.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини першої статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Статтею 86 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ч. 1 ст. 86); ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили (ч. 2 ст. 86); суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності (ч. 3 ст. 86).

Згідно з ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Будь-яке рішення чи дії суб'єкта владних повноважень мають бути законними та обґрунтованими, прийнятими чи вчиненими в межах наданих повноважень, мати під собою конкретні об'єктивні факти, на підставі яких його ухвалено або вчинено, а суд, відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, перевіряє чи прийнято такі рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення, з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку. Також рішення суб'єкта владних повноважень не може ґрунтуватися на припущеннях.

Аналізуючи положення чинного законодавства, суд приходить до висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Розподіл судових витрат здійснити в порядку ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст. ст. 2, 8-14, 71, 94, 128, 160-163, 167, 186, 254 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову Фізичної особи - підприємця ОСОБА_3 до Управління Держгеокадастру у місті Харкові Харківської області, третя особа - Харківська міська рада про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Повний текст постанови виготовлено 06 червня 2017 року.

Суддя Мар'єнко Л.М.

Джерело: ЄДРСР 67032830
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку