open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 2а-8524/10/1270
Моніторити
Ухвала суду /07.06.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.06.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.05.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.05.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.05.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.05.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.03.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.02.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.02.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.09.2016/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.09.2016/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.03.2011/ Донецький апеляційний адміністративний суд Судовий наказ /11.03.2011/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.02.2011/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.02.2011/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.02.2011/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.02.2011/ Донецький апеляційний адміністративний суд Постанова /11.01.2011/ Луганський окружний адміністративний суд Судовий наказ /11.01.2011/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.11.2010/ Луганський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 2а-8524/10/1270
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /07.06.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.06.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.05.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.05.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.05.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.05.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.03.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.02.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.02.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.09.2016/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.09.2016/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.03.2011/ Донецький апеляційний адміністративний суд Судовий наказ /11.03.2011/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.02.2011/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.02.2011/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.02.2011/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.02.2011/ Донецький апеляційний адміністративний суд Постанова /11.01.2011/ Луганський окружний адміністративний суд Судовий наказ /11.01.2011/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.11.2010/ Луганський окружний адміністративний суд

12.2

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

07 червня 2017 року

Сєвєродонецьк

Справа № 2а-8524/10/1270

Колегія суддів Луганського окружного адміністративного суду у складі: головуючий суддя - Петросян К.Є., суддя - Пляшкова К.О., суддя - Секірська А.Г., розглянувши в порядку письмового провадження заяву територіального управління Державної судової адміністрації України в Луганській області про зміну способу і порядку виконання судового рішення у справі № 2а-8524/10/1270 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Державної судової адміністрації України, Територіального управління Державної судової адміністрації України в Луганській області, Міністерства фінансів України, Державного казначейства України про визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання нарахувати та виплатити заборгованість по заробітній платі, -

ВСТАНОВИВ:

03 травня 2017 року Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Луганській області (далі - заявник, ТУ ДСА України в Луганській області) звернулося до суду з заявою про зміну способу і порядку виконання постанови Вищого адміністративного суду України від 04.03.2015 у справі № 2а-8524/10/1270 на стягнення суми перерахунку надбавки за вислугу років у розмірі 6751,48 грн., у тому числі ПДФО 18% - 996,12 грн., військовий збір 1,5% - 83,01 грн., ЄСВ 22% - 1217,48 грн., до виплати - 4454,87 грн., на користь ОСОБА_1 з рахунку ДСА України за бюджетною програмою КПКВК 0501150 "Виконання рішень судів на користь суддів та працівників апаратів судів" у порядку, встановленому Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" та постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників" від 03.08.2011 № 845 шляхом пред'явлення виконавчого листа до Державної казначейської служби України.

Заяву обґрунтовано тим, що 08.11.2016 до ТУ ДСА України в Луганській області надійшла постанова про відкриття виконавчого провадження від 28.10.2016 за виконавчим листом № 2а-8524/10/1270, виданим 14.09.2016 Луганським окружним адміністративним судом на підставі постанови Вищого адміністративного суду України від 04.03.2015 у справі № 2а-8524/10/1270. На підставі оригіналів довідок про доходи, витребуваних з матеріалів адміністративної справи № 2а-8524/10/1270, ТУ ДСА в Луганській області здійснило перерахунок ОСОБА_1 надбавки за вислугу років та сума перерахунку склала 6751,48 грн., в тому числі ПДФО 18% - 996,12 грн., військовий збір 1,5% - 83,01 грн., ЄСВ 22% - 1217,48 грн., до виплати - 4454,87 грн.

З посиланням на норми статті 6 Закону України "Про виконавче провадження", Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень", Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845, заявник зазначив, що виконання постанови Вищого адміністративного суду України від 04.03.2015 у справі № 2а-8524/10/1270 в частині виплати ОСОБА_1 суми перерахунку надбавки за вислугу років не виявляється можливим. З метою дотримання чинного законодавства та забезпечення виконання постанови Вищого адміністративного суду України від 04.03.2015 у справі № 2а-8524/19/1270 ТУ ДСА України в Луганській області листом від 06.03.2017 № 445/17 вих. звернулося до ДСА України з проханням про виділення територіальному управлінню грошових коштів по коду 0501150 "Виконання рішень судів на користь суддів та працівників апаратів судів" для подальшої виплати ОСОБА_1 суми перерахунку надбавки за вислугу років. Листом від 06.04.2017 № 11-2971/17 "Щодо виділення додаткових асигнувань" ДСА України порадила ТУ ДСА України в Луганській області звернутися до суду із заявою про зміну або встановлення способу виконання судового рішення та повідомила, що оскільки виконання постанови Вищого адміністративного суду України від 04.03.2015 у справі № 2а-8524/10/1270 потребує списання коштів з державного органу на користь судді, виконання зазначеного судового рішення повинно здійснюватися за рахунок бюджетної програми КПКВК 0501150 "Виконання рішень судів на користь суддів та працівників апаратів судів Державною казначейською службою України.

Станом на 26.04.2017 у ТУ ДСА України в Луганській області відсутні кошторисні призначення на 2017 рік за бюджетною програмою КПКВК 0501150 "Виконання рішень судів на користь суддів та працівників апаратів судів".

06.06.2017 заявник надав уточнення до заяви про зміну способу і порядку виконання судового рішення вх. №13004/2017, остаточно просив суд змінити спосіб і порядок виконання постанови Вищого адміністративного суду України від 04.03.2015 у справі № 2а-8524/10/1270 в частині зобов'язання ТУ ДСА України в Луганській області здійснити перерахунок і виплату надбавки за вислугу років ОСОБА_1 за період з 22.05.2008 по 31.12.2010, на стягнення частини суми перерахунку надбавки за вислугу років за період з 22.05.2008 по 31.12.2010 у розмірі 18752,13 грн, у т.ч. ПДФО 18% - 2766,72 грн, військовий збір 1,5% - 230,55 грн, ЄСВ 22% - 3381,53 грн, до виплати - 12373,33 грн, на користь ОСОБА_1 з рахунка ДСА України за бюджетною програмою КПКВК 0501150 "Виконання рішень судів на користь суддів та працівників апаратів судів" у порядку, встановленому Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" та постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку виконання судових рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників" від 03.08.2011 № 845, шляхом пред'явлення виконавчого листа до Державної казначейської служби України.

Уточнення заяви про зміну способу і порядку виконання рішення обґрунтовано тим, що працівниками ТУ ДСА України в Луганській області на підставі оригіналів довідок про заробітну плату, витребуваних з матеріалів справи, складено уточнений детальний розрахунок надбавки за вислугу років ОСОБА_1 за період з 22.05.2008 по 31.12.2010, відповідно до якого сума перерахунку надбавки за вислугу років ОСОБА_1 складає 18752,13 грн, у тому числі ПДФО 18% - 2766,72 грн, військовий збір 1,5% - 230,55 грн, ЄСВ 22% - 3381,53 грн, до виплати - 12373,33 грн.

Представник заявника Територіального управління Державної судової адміністрації України в Луганській у судове засідання не прибув, просив розглянути заяву без його участі.

Позивач у судове засідання не прибула, про дату, час та місце судового розгляду повідомлена належним чином, надала через канцелярію суду заяву про розгляд заяви за її відсутності.

Представники відповідачів ДСА України, Міністерства фінансів України, Державного казначейства України у судове засідання не прибули, про дату, час та місце судового розгляду повідомлялися належним чином, причини неявки суду не повідомили.

Враховуючи приписи частини другої статті 263 КАС України, неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

З урахуванням частини шостої статті 128 КАС України суд визнав за можливе розглянути справу без участі сторін, на підставі наявних в матеріалах справи доказів в порядку письмового провадження.

Колегія суддів, дослідивши заяву ТУ ДСА України в Луганській області про встановлення способу і порядку виконання рішення та матеріали додані до заяви, приходить до такого.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 11.01.2011 у справі № 2а-8524/10/1270 позовні вимоги ОСОБА_1 до Державної судової адміністрації України, Територіального управління Державної судової адміністрації України в Луганській області, Міністерства фінансів України, Державного казначейства України про визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання нарахувати та виплатити заборгованість по заробітній платі задоволено частково, визнано протиправною бездіяльність Територіального управління Державної судової адміністрації в Луганській області щодо не проведення перерахунку заробітної плати ОСОБА_1 з 19.08.2009 року по 31.12.2010 року з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 03.09.2005 № 865 в редакції станом на 31.12.2005, та неподання до Державної судової адміністрації України змін до посадового окладу ОСОБА_1 з зазначенням розміру заробітної плати виходячи із 8,5 мінімальних заробітних плат, встановлених Законом на момент проведення виплат, з 22 травня 2008 року по 01 вересня 2008 року у розмірі 25 відсотків від загальної суми щомісячного заробітку з урахуванням доплати за кваліфікаційний клас, та з 01.09.2008 року по 31.12.2010 року - 30 відсотків від загальної суми щомісячного заробітку з урахуванням доплати за кваліфікаційний клас;

визнано протиправною бездіяльність Державної судової адміністрації України щодо невжиття заходів з повного фінансування заробітної плати ОСОБА_1 з 19 серпня 2009 року по 31 грудня 2010 року з розрахунку посадового окладу в розмірі 8,5 мінімальних заробітних плат, встановлених Законом на момент проведення виплат, з 22 травня 2008 року по 01 вересня 2008 року у розмірі 25 відсотків від загальної суми щомісячного заробітку з урахуванням доплати за кваліфікаційний клас, та з 01.09.2008 року по 31.12.2010 року - 30 відсотків від загальної суми щомісячного заробітку з урахуванням доплати за кваліфікаційний клас;

визнано протиправною бездіяльність Міністерства фінансів України, щодо неприйняття заходів з повного фінансування заробітної плати ОСОБА_1 з 19 серпня 2009 року по 31 грудня 2010 року з розрахунку посадового окладу в розмірі 8,5 мінімальних заробітних плат станом на момент проведення виплат, з 22 травня 2008 року по 01 вересня 2008 року у розмірі 25 відсотків від загальної суми щомісячного заробітку з урахуванням доплати за кваліфікаційний клас, та з 01.09.2008 року по 31.12.2010 року - 30 відсотків від загальної суми щомісячного заробітку з урахуванням доплати за кваліфікаційний клас;

зобов'язано Територіальне управління Державної судової адміністрації в Луганській області провести перерахунок ОСОБА_1 з 22 травня 2008 року по 01 вересня 2008 року у розмірі 25 відсотків від загальної суми щомісячного заробітку з урахуванням доплати за кваліфікаційний клас, та з 01.09.2008 року по 31.12.2010 року - 30 відсотків від загальної суми щомісячного заробітку з урахуванням доплати за кваліфікаційний клас, а з 19 серпня 2009 року по 31 грудня 2010 року перерахунок заробітної плати, визначивши її розмір з урахуванням посадового окладу у розмірі 8,5 мінімальних заробітних плат, встановлених Законом на момент проведення виплат. Після перерахунку здійснити виплату недоплачених сум з утриманням обов'язкових податків та зборів з одночасним поданням до Державної судової адміністрації України змін до посадового окладу;

зобов'язано Міністерство фінансів України профінансувати вказані виплати; зобов'язано Державну судову адміністрацію України виділити Територіальному управлінню Державної судової адміністрації в Луганській області з єдиного рахунку Державного бюджету України № 35213015004024, відкритого у Державному казначействі України МФО 820172, передбаченого на виконання рішень судів на користь суддів, кошти для проведення виплати недоплаченої з 22 травня 2008 року по 01 вересня 2008 року у розмірі 25 відсотків від загальної суми щомісячного заробітку з урахуванням доплати за кваліфікаційний клас, та з 01.09.2008 року по 31.12.2010 року - 30 відсотків від загальної суми щомісячного заробітку з урахуванням доплати за кваліфікаційний клас, а з 19 серпня 2009 року по 31 грудня 2010 року заробітної плати, обчисленої з урахуванням посадового окладу, виходячи з 8,5 мінімальних заробітних плат, встановлених законом на момент проведених виплат з 19.08.2009 з урахуванням раніше проведених виплат (том І а.с.61-65).

Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 11.03.2011 постанову Луганського окружного адміністративного суду від 11.01.2011 у справі № 2а-8524/10/1270 за позовом ОСОБА_1 до Державної судової адміністрації України, Територіального управління Державної судової адміністрації України в Луганській області, Міністерства фінансів України та Державного казначейства України "про визнання бездіяльності протиправно, зобов'язання нарахувати та виплатити заборгованість по заробітній платі залишено без змін (том І а.с. 99-103).

Постановою Вищого адміністративного суду України від 04.03.2015 постанову Луганського окружного адміністративного суду від 11 січня 2011 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 11 березня 2011 року скасовано, ухвалено нове рішення. Позов ОСОБА_1 задоволено частково, зобов'язано Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Луганській області здійснити перерахунок і виплату ОСОБА_1 з 22 травня 2008 року по 01 вересня 2008 року надбавки за вислугу років у розмірі 25 відсотків від загальної суми щомісячного заробітку з урахуванням доплати за кваліфікаційний клас та з 01 вересня 2008 року по 31 грудня 2010 року надбавки за вислугу років у розмірі 30 відсотків від загальної суми щомісячного заробітку з урахуванням доплати за кваліфікаційний клас, відповідно до положень частини четвертої статті 44 Закону України "Про статус суддів" (у редакції, чинній на час існування спірних правовідносин). В задоволенні решти позовних вимог відмовлено (том І а.с.136-140).

На підставі постанови Вищого адміністративного суду України від 04.03.2015 Луганським окружним адміністративним судом 14.09.2016 видано виконавчий лист у справі № 2а-8524/10/1270 (том І а.с.197).

Статтею 124 Конституції України встановлено, що судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.

Відповідно до частини першої статті 263 КАС України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Інформаційним листом Вищого адміністративного суду України від 13.06.2013 №846/12/13-13 "Щодо виконання судових рішень, ухвалених у справах, пов'язаних із соціальними виплатами" зазначено, що суди повинні враховувати, що підставою для зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення є обставини, що роблять виконання судового рішення неможливим.

У відповідності до частини другої статті 6 Закону України "Про виконавче провадження" рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Згідно із частиною другою статті 19 КАС України Державна судова адміністрація України як орган державної влади зобов'язана діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до положення про Державну судову адміністрацію України, затвердженого рішенням Ради суддів України від 22 жовтня 2010 року № 12 (зі змінами), Державна судова адміністрація України є органом в системі судової влади, діяльність якого підзвітна з'їзду суддів України. ДСА України є юридичною особою, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, самостійний баланс та рахунки в органах Державного казначейства України.

Згідно з Положенням про територіальне управління Державної судової адміністрації України в Луганській області, затвердженим головою ДСА України 25.09.2015, ТУ ДСА України в Луганській області є територіальним органом ДСА України та їй підпорядковується (т.2 а.с.66-69).

Згідно з частинами першою та другої статті 23 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення.

Порядок виконання рішень судів про стягнення коштів з держаних органів регулюється Законом України від 05.06.2012 №4901-VI "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" (далі - Закон №4901-VI) та Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845 (далі - Порядок № 845).

Відповідно до частини першої статті 3 Закону №4901-VI виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Пунктом 3 Порядку № 845 передбачено, що рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).

Відповідно до пункту 24 Порядку № 845 стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Казначейства, в якому обслуговується боржник, документи, зазначені у пункті 6 цього Порядку.

Підпунктом 2 пункту 25 Порядку №845 передбачено, що у разі наявності у боржника окремої бюджетної програми для забезпечення виконання рішень суду безспірне списання коштів з боржника (виконання рішень суду про стягнення коштів з боржника) здійснюється лише за цією бюджетною програмою. При цьому пункти 24 - 34 цього Порядку застосовуються лише щодо зазначеної бюджетної програми.

Виконання судових рішень, ухвалених на користь суддів, здійснюється у порядку черговості згідно чинного законодавства України Державною судовою адміністрацією України за рахунок коштів бюджетної програми 0501150 "Виконання рішень судів на користь суддів" у межах передбачених асигнувань на відповідний бюджетний період.

Так, у Законі України від 21.12.2016 № 1801-VІІІ "Про Державний бюджет України на 2017 рік" затверджена бюджетна програма КПКВК 0501150 "Виконання рішень судів на користь суддів та працівників апаратів судів" з загальним фондом у розмірі 5000,00 тис.грн., головним розпорядником якої є Державна судова адміністрація України.

Із наведеного випливає, що виконання рішення суду неможливе через відсутність бюджетних призначень чи асигнувань на цю мету, а здійснити виплату нарахованих грошових коштів за рішенням суду можливо лише шляхом списання (стягнення) коштів з рахунків державного органу - боржника, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Відповідно до довідки ТУ ДСА України в Луганській області від 26.04.2017 № 759/17-вих. станом на 26.04.2017 в ТУ ДСА України в Луганській області відсутні кошторисні призначення на 2017 рік за бюджетною програмою КПКВК 0501150 "Виконання рішень судів на користь суддів та працівників апаратів судів" (т.ІІ а.с.32 ).

При цьому законодавством передбачений інший законний спосіб виконання подібних судових рішень, а саме - шляхом стягнення з Державного бюджету України за бюджетною програмою 0501150 "Виконання рішень судів на користь суддів".

Враховуючи, що боржник не є головним розпорядником коштів і як бюджетній установі йому не виділялися кошти на виконання рішення суду, то боржник не може виконати рішення суду в силу об'єктивних причин, які від нього не залежать, у зв'язку з чим є потреба у прийнятті судового рішення про зміну способу і порядку виконання постанови суду.

ТУ ДСА України зроблено розрахунок належної до виплати судді ОСОБА_1. надбавки за вислугу років за період травень 2008 року - грудень 2010 року на підставі довідок про доходи за 2008 рік (т.І арк.спр.11), за 2009 рік (т.І арк.спр.12), за січень - листопад 2010 року (т.І арк.спр.13): всього нараховано 18752,13 грн, ПДФО 18% - 2766,72 грн, військовий збір 1,5% - 230,55 грн, ЄСВ 22% - 3381,53 грн, до виплати - 12373,33 грн. (т. ІІ а.с.88), в тому числі:

1) за 2008 рік - до видачі 5103,49 грн, ПДФО - 1141,16 грн, військовий збір - 95,10 грн, ЄСВ - 1394,74 грн;

2) за 2009 рік - до видачі - 3395,06 грн, ПДФО - 803,84 грн, військовий збір - 66,99 грн, ЄСВ - 982,50 грн;

3) за 2010 рік - до видачі - 3674,78 грн, ПДФО - 821,72 грн, військовий збір - 68,46 грн, ЄСВ - 1004,29 грн.

Виконання постанови ВАСУ потребує списання коштів з державного органу на користь судді, а тому таке списання повинно здійснюватися з зазначеної вище програми ДСА України Державною казначейською службою України.

При цьому суд зауважує, що відповідно до пункту 10 частини першої статті 1 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон № 2464-VI) страхувальниками є роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону зобов'язані сплачувати єдиний внесок.

Згідно із абзацом 2 пункту 1 частини першої статті 4 Закону № 2464-VI платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

В даному випадку платником ЄСВ є ТУ ДСА в Луганській області, а не ОСОБА_1, тому зміна способу і порядку виконання постанови ВАСУ від 04.03.2015 у справі № 2а-8524/10/1270 можлива лише шляхом стягнення частини коштів у сумі 15370,60 грн, в тому числі ПДФО 18% - 2766,72 грн, військовий збір 1,5% - 230,55 грн, до виплати - 12373,33 грн на користь ОСОБА_1 з бюджетної програми 0501150 "Виконання рішень судів на користь суддів" у порядку, встановленому Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" та постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845 "Про затвердження Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників", без врахування суми ЄСВ 22% - 3381,53 грн.

Заява про встановлення способу і порядку виконання рішення суду не спрямована на зміну судового рішення по суті в межах позовних вимог, а орієнтована на зміну способу виконання судового рішення, необхідну для захисту порушеного права позивача, та запобігання порушення бюджетного законодавства.

Таким чином, зміни у правовому регулюванні порядку виконання судових рішень, боржником за якими є державний орган, яким не передбачено виконання рішень зобов'язального характеру, унеможливлюють їх виконання, також зазначені норми передбачають списання коштів безпосередньо на рахунок стягувачів. Така обставина є підставою для зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.

Оскільки постанова Вищого адміністративного суду України від 04.03.2015 до теперішнього часу в повному обсязі не виконана, встановлені судом обставини дають підстави для висновку про неможливість виконання судового рішення в повному обсязі, тому заява ТУ ДСА України про встановлення способу та порядку виконання рішення по адміністративній справі № 2а-8524/10/0570 підлягає частковому задоволенню.

Згідно роз'яснень Пленуму Верховного Суду України в пункті 6 Постанови № 13 від 24.12.1999 "Про практику застосування судами законодавства про оплату праці" задовольняючи вимоги про оплату праці, суд має навести в рішенні розрахунки, з яких він виходив при визначенні сум, що підлягають стягненню. Оскільки справляння і сплата податку з доходів громадян є обов'язком роботодавця та працівника, суд визначає зазначену суму без утримання цього податку й інших обов'язкових платежів, про що зазначає в резолютивній частині рішення.

Судові витрати покладаються на заявника.

На підставі викладеного, керуючись ст. 263 КАС України, колегія суддів,-

УХВАЛИВ:

Заяву територіального управління Державної судової адміністрації України в Луганській області про зміну способу і порядку виконання судового рішення у справі № 2а-8524/10/1270 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Державної судової адміністрації України, Територіального управління Державної судової адміністрації України в Луганській області, Міністерства фінансів України, Державного казначейства України про визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання нарахувати та виплатити заборгованість по заробітній платі, - задовольнити частково.

Змінити спосіб і порядок виконання постанови Вищого адміністративного суду України від 04.03.2015 у справі № 2а-8524/10/1270 в частині зобов'язання ТУ ДСА України в Луганській області здійснити перерахунок і виплату надбавки за вислугу років ОСОБА_1 за період з 22.05.2008 по 31.12.2010 на стягнення суми перерахунку надбавки за вислугу років за період з 22.05.2008 по 31.12.2010 у розмірі 15370,60 грн, у тому числі ПДФО 18% - 2766,72 грн, військовий збір 1,5% - 230,55 грн, до виплати - 12373,33 грн, на користь ОСОБА_1 з рахунку ДСА України за бюджетною програмою КПКВК 0501150 "Виконання рішень судів на користь суддів та працівників апаратів судів" у порядку, встановленому Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" та постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку виконання судових рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників" від 03.08.2011 № 845 шляхом пред'явлення виконавчого листа до Державної казначейської служби України.

У задоволенні решти заявлених вимог відмовити.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому проваджені або згідно з частиною третьою статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Головуючий суддя

К.Є. Петросян

Суддя Суддя

К.О. Пляшкова А.Г. Секірська

Джерело: ЄДРСР 66951031
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку