open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
910/4963/17


ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

26.05.2017

Справа № 910/4963/17

За позовом Комунального підприємства «Тернопільводоканал»

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Євробудсервісс»

про стягнення 9693 грн. 72 коп.


Суддя Отрош І.М.

Представники сторін:

від позивача: не з’явились;

від відповідача: не з’явились.


встановив:

28.03.2017 до Господарського суду міста Києва надійшла позовна заява Комунального підприємства «Тернопільводоканал» з вимогами до Товариства з обмеженою відповідальністю «Євробудсервісс» про стягнення 9693 грн. 72 коп.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач в порушення норм законодавства України та укладеного між сторонами Договору № 4550 про надання послуг з водопостачання та водовідведення від 01.11.2013, не здійснив оплату за скид стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій речовин за червень – вересень 2016 року, внаслідок чого у нього виникла заборгованість в розмірі 9693 грн. 72 коп.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 31.03.2017 порушено провадження у справі № 910/4963/17 та справу призначено до розгляду на 14.04.2017.

04.04.2017 до відділу діловодства Господарського суду міста Києва від позивача надійшла заява, в якій позивач зазначив, що відповідач у повному обсязі сплатив заборгованість, у зв’язку з чим позивач просив суд повернути подану позивачем позовну заяву та додані до неї документи позивачу без розгляду (на підставі п. 9 ч. 1 ст. 63 Господарського процесуального кодексу України).

Суд вважає вказану заяву позивача необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню, оскільки відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 63 Господарського процесуального кодексу України суддя повертає позовну заяву і додані до неї документи без розгляду, зокрема, якщо до винесення ухвали про порушення провадження у справі від позивача надійшла заява про врегулювання спору.

Тобто, підстави для повернення позовної заяви без розгляду, які наведені у ст. 63 Господарського процесуального кодексу України, встановлюються судом на стадії порушення провадження, а не після порушення провадження у справі.

З огляду на те, що ухвала про порушення провадження у справі № 910/4963/17 була винесена судом 31.03.2017, а вказана заява надійшла від позивача 04.04.2017, підстави для повернення поданої позивачем позовної заяви та доданих до неї документів на підставі п. 9 ч. 1 ст. 63 Господарського процесуального кодексу України відсутні.

14.04.2017 до відділу діловодства Господарського суду міста Києва від позивача надійшло клопотання про припинення провадження у справі № 910/4963/17 у зв’язку зі сплатою відповідачем заборгованості.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 14.04.2017, відповідно до статті 77 Господарського процесуального кодексу України, розгляд справи відкладено на 26.05.2017.

Представник позивача у судове засідання 26.05.2017 не з’явився, про призначене судове засідання був повідомлений належним чином, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення 0103041998877.

Представник відповідача у судове засідання 26.05.2017 не з’явився, про призначене судове засідання був повідомлений належним чином, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення 0103041998885.

Розглянувши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку припинити провадження у справі з огляду на таке.

Судом встановлено, що 01.11.2013 між Комунальним підприємством «Тернопільводоканал» (виробник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Євробудсервісс» (споживач) укладено Договір № 4550 про надання послуг з водопостачання та водовідведення (Договір), відповідно до умов якого, зокрема, виробник зобов'язується здійснювати забезпечення споживача питною водою до межі розмежування (п. 3.1. Договору), згідно затвердженого уповноваженим органом добового графіку подачі води, а також забезпечення відведення стічної води з межі розмежування, за винятками, передбаченими цим Договором та чинним законодавством України.

Відповідно до п. 1.2 Договору, споживач зобов’язується своєчасно і повністю оплачувати надані йому послуги з водопостачання та водовідведення; належно експлуатувати водопровідні і каналізаційні мережі, пристрої та прилади на них, які перебувають у нього на балансі, а також забезпечувати доступ представників виробника до даних мереж, пристроїв та приладів на них; відповідати за справний стан і збереження водолічильників, водомірних вузлів та пломб, за санітарний стан приміщення водомірного вузла; за власний рахунок придбати, встановити та зареєструвати водолічильник у виробника, попередньо погодивши з останнім його типорозмір; виконувати у встановлені терміни усі вказівки, рекомендації та приписи виробника; мати двохдобовий запас води для забезпечення власних потреб на випадок аварії на комунальному водопроводі.

Згідно з п. 1.3 Договору сторони домовилися належно виконувати умови даного Договору, вимоги Закону України "Про житлово-комунальні послуги", Закону України "Про питну воду і питне водопостачання", вимоги Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затверджених наказом Мінжитлокомунгоспу України № 190 від 27.06.2008, Правил приймання стічних вод у комунальну каналізацію м. Тернопіль, затверджених рішенням виконавчого комітету Тернопільської міської ради № 650 від 14.07.2004 (з подальшими внесеними до них змінами та доповненнями) та вимоги інших нормативно-правових актів, які регулюють відносини, що становлять предмет цього Договору.

Пунктом 2.1 Договору сторони погодили, що облік кількості використаної споживачем води та приймання стоків проводиться за показниками засобів вимірювальної техніки, занесених до Державного реєстру, з проведеною державною метрологічною атестацією, опломбованих водоканалом, які повинні встановлюватись на межі балансової належності мереж виробника та споживача, а в разі їх відсутності – згідно порядку, передбаченого Правилами.

Відповідно до п. 3.6 Договору, споживач зобов’язується систематично дотримуватись допустимих величин показників шкідливих речовин у стічних водах та не рідше одного разу на три місяці подавати водоканалу письмову інформацію про об’єми і якісний склад стічних вод, що скидаються ним у міську каналізаційну мережу (п. 1.18 та п. 6.2 Правил приймання).

Згідно з п.п. 5.1 та 5.2 Договору, він набуває чинності з моменту його підписання сторонами і діє протягом одного року, а в частині своєчасно невиконаних зобов’язань – до моменту їх повного виконання; договір вважається щорічно продовженим на тих самих умовах, якщо впродовж одного місяця до закінчення терміну його дії жодна із сторін не направить іншій стороні письмової заяви про припинення дії Договору.

Згідно з пунктом 1 частини 2 статті 11 Цивільного кодексу України підставами виникнення цивільних прав та обов'язків є, зокрема, договори та інші правочини.

Відповідно до частини 1 статті 509 Цивільного кодексу України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.

Дослідивши зміст укладеного між сторонами договору, суд дійшов висновку, що даний правочин за своєю правовою природою є договором про надання житлово-комунальних послуг.

Відповідно до статті 901 Цивільного кодексу України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Відповідно до статті 903 Цивільного кодексу України, якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов'язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки, та в порядку, що встановлені договором.

Згідно з частиною 1 статті 16 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» порядок надання житлово-комунальних послуг, їх якісні та кількісні показники мають відповідати умовам договору та вимогам законодавства.

У відповідності до норм статті 20 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" серед іншого споживач має право одержувати вчасно та відповідної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством та умовами договору на надання житлово-комунальних послуг та зобов'язаний оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.

Відповідно до пунктів 2.1., 2.2. Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затверджених наказом Міністерство з питань житлово-комунального господарства України № 190 від 27.06.2008 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 07.10.2008 за № 936/156/15627, договірні відносини щодо користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення здійснюються виключно на договірних засадах відповідно до Законів України "Про питну воду та питне водопостачання" та «Про житлово-комунальні послуги».

Згідно з частинами 1, 2 статті 19 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах. Учасниками відносин у сфері житлово-комунальних послуг є: власник, споживач, виконавець, виробник.

Згідно з пунктом 3.7 Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 07.10.2008 за № 936/156/15627, встановлено, що розрахунки за спожиту питну воду та скид стічних вод здійснюються усіма споживачами щомісячно відповідно до умов договору.

Згідно ст. 1 Закону України "Про питну воду та питне водопостачання" централізоване водовідведення – господарська діяльність із відведення та очищення комунальних та інших стічних вод за допомогою комплексу об'єктів, споруд, колекторів, трубопроводів, пов'язаних єдиним технологічним процесом.

За змістом ст. 5 Закону України "Про питну воду та питне водопостачання" об'єктами правового регулювання у сфері питної води та питного водопостачання є суспільні відносини з питань господарської діяльності з централізованого та нецентралізованого водопостачання і водовідведення.

Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України № 37 від 19.02.2002 затверджено Правила приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, а також Інструкцію про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів.

Відповідно до п. 1.5. даних Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України на підставі цих Правил та Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових стічних вод у системи каналізації населених пунктів Водоканали розробляють місцеві Правила приймання стічних вод підприємств у систему каналізації населеного пункту, у яких установлюються допустимі концентрації (далі - ДК) для кожної забруднюючої речовини, що може скидатися Підприємствами в систему каналізації, а також відображаються місцеві особливості приймання стічних вод Підприємств у міську каналізацію.

Згідно п. 1.6. Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України місцеві Правила приймання згідно з Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" затверджують виконавчі органи місцевих рад за поданням Водоканалів після погодження з територіальними органами Мінекоресурсів та Міністерства охорони здоров'я України. Місцеві Правила приймання є обов'язковими для всіх Підприємств, яким Водоканали надають послуги з водовідведення та які розташовані на території даної місцевої ради.

Відповідно до пункту 2.4 Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, підприємства зобов'язані виконувати в повному обсязі вимоги місцевих Правил та договору на послуги водовідведення, дотримуватись установлених Водоканалом кількісних та якісних показників стічних вод на каналізаційних випусках підприємства, оплачувати рахунки за скид понаднормативних забруднень при порушенні встановлених показників.

Правила приймання стічних вод у міську каналізаційну мережу м. Тернопіль затверджені рішенням Виконавчого комітету Тернопільської міської ради № 650 від 14.07.2004 та регламентують умови користування системою комунального водовідведення міста Тернопіль і нормативи водовідведення за кількістю та якістю стічних вод, прийнятих від абонентів у систему каналізації міста.

Дані правила передбачають, що взаємовідносини між Водоканалом і Абонентами регламентує „Договір про надання послуг з водопостачання та водовідведення". При здійсненні контролю за скиданням Абонентом стічних вод у міську каналізаційну мережу Водоканал керується цими Правилами. Водоканал має право контролювати якість, кількість та режим скиду стічних вод Абонентів, пред'являти Абонентам у встановленому порядку рахунки за скид понаднормативних забруднень із застосуванням коефіцієнта кратності, який враховує рівень небезпеки скинутих забруднень, при порушенні Правил, здійснювати раптовий, не погоджений з Абонентом заздалегідь відбір проб для контролю за якістю стічних вод, що скидаються. Абоненти зобов'язані в повному обсязі виконувати вимоги цих правил приймання та договору на послуги водовідведення, своєчасно оплачувати рахунки Водоканалу за надані послуги, дотримуватись встановлених водоканалом кількісних та якісних показників стічних вод на каналізаційних випусках Абонента, сплачувати рахунки за скид понаднормативних забруднень при порушенні встановлених показників.

При цьому, сторони за укладеним між ними Договором передбачили, що у відповідності до розділу ІІІ Особливі умови Договору та зокрема п.3.6. цього Договору, споживач зобов'язувався дотримуватися допустимих показників шкідливих речовин у стічних водах, що скидаються ним у міську каналізаційну мережу та які встановлені п.1.18. Правил приймання стічних вод у комунальну каналізацію м. Тернопіль.

Відповідно до п. 6.8 Місцевих правил, з метою контролю якості стічних вод Абонентів Водоканал здійснює відбір разових проб. Виявлені в цих пробах перевищення ДК забруднюючих речовин у стічних водах є підставою для нарахування плати за скид понаднормативних забруднень. Відбір контрольних проб стічних вод Абонента виконується уповноваженими представниками Водоканалу, що фіксується у спеціальному журналі або акті відбору проб, який підписують як представники Водоканалу так і представник Абонента.

Із змісту п. 7.8 Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України з метою контролю якості стічних вод Підприємств Водоканал здійснює відбір разових проб. Виявлені в цих пробах перевищення ДК забруднюючих речовин у стічних водах є підставою для нарахування плати за скид понаднормативних забруднень. Відбір контрольних проб стічних вод Підприємств виконується уповноваженими представниками Водоканалу, що фіксується у спеціальному журналі або акті, який підписують як представники Водоканалу, так і представник Підприємства-абонента.

Як передбачено п. 7.10. названих Правил при виявленні перевищення допустимих концентрацій забруднень, установлених договором або місцевими Правилами приймання, Водоканал після закінчення аналізу направляє Підприємству повідомлення про виявлене перевищення допустимих концентрацій забруднень (листом або телефонограмою) у термін, визначений місцевими Правилами приймання, але не більше 15 днів.

Судом встановлено, що з метою контролю за якістю стічних вод, що надходять від абонентів, 27.07.2016 позивач здійснив відбір у відповідача разових проб у відповідності до п.п. 6.8-6.13 Місцевих правил, про що був складений акт № 228 відбору проб стічних вод, який підписаний представником лабораторії водовідведення та представником відповідача (копія акту долучена позивачем до позовної заяви).

За результатами дослідження проб було складено протокол № 272 дослідження якості стічних вод із зазначенням у них вмісту забруднюючих речовин.

Крім того, судом встановлено, що з метою контролю за якістю стічних вод, що надходять від абонентів, 16.09.2016 позивач здійснив відбір у відповідача разових проб у відповідності до п.п. 6.8-6.13 Місцевих правил, про що був складений акт № 284 відбору проб стічних вод, який підписаний представником лабораторії водовідведення та представником відповідача (копія акту долучена позивачем до позовної заяви).

За результатами дослідження проб було складено протокол № 333 дослідження якості стічних вод із зазначенням у них вмісту забруднюючих речовин.

За умовами укладеного між сторонами Договору у випадку недотримання споживачем допустимих величин показників шкідливих речовин у стічних водах, неподання або порушення термінів подання інформації про об’єм і якісний склад стічних вод, що скидаються ним у міську каналізаційну мережу, споживач сплачує на користь виробника штрафні санкції згідно з Інструкції про встановлення та стягнення платежів за скид промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів (п. 4.5 Договору).

При цьому, норматив плати за скид понаднормативних забруднень за період, охоплений позовними вимогами, встановлений рішенням виконавчого комітету Тернопільської міської ради від 21.08.2013 № 923 (з урахуванням рішення Тернопільської міської ради № 345 від 20.04.2016 про внесення змін до Правил приймання стічних вод у міську каналізаційну мережу м. Тернополя) у розмірі 3,939 грн. за 1 куб.м. стічних вод із вмістом забруднень у межах допустимих концентрацій забруднюючих речовин.

Облік води, використаної споживачем, відповідно до п.2.1. діючого між сторонами Договору, визначався за показниками водолічильника. Кількість господарсько-побутових стічних вод, визначався пропорційно до кількості води, отриманої з комунального водопроводу.

Згідно Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів, Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України затверджених наказом Держбуду України від 19.02.2002 № 37 та Правил приймання стічних вод у міську каналізаційну мережу м. Тернопіль, затверджених рішенням Виконавчого комітету Тернопільської міської Ради від 14.07.2004 № 650, величина плати за понаднормативні забруднені стічні води, які скидаються в комунальну каналізаційну мережу проводиться з врахуванням коефіцієнта кратності, який враховує рівень небезпеки скинутих забруднень для технологічних процесів очищення стічних вод та екологічного стану водойми.

На підставі виявлених перевищень вмісту забруднюючих речовин у стічних водах 12.08.2016 позивач направив відповідачу супровідним листом вих. № 2115/16 від 12.08.2016 рахунок № 4550/2 від 10.08.2016 за перевищення допустимих показників якості стічних вод за період з червня по липень 2016 року на суму 2976 грн. 88 коп. (на підставі протоколу № 272 дослідження якості стічних вод із зазначенням у них вмісту забруднюючих речовин).

Крім того, на підставі виявлених перевищень вмісту забруднюючих речовин у стічних водах 27.09.2016 позивач направив відповідачу супровідним листом вих. № 2192/16 від 26.09.2016 рахунок № 4550/2 від 26.09.2016 за перевищення допустимих показників якості стічних вод за період з серпня по вересень 2016 року на суму 9693 грн. 72 коп. (6716 грн. 84 коп. за період з серпня по вересень 2016 року та 2976 грн. 88 коп. за період з червня по липень 2016 року).

Пунктом 2.11. Договору сторони погодили, що остаточний розрахунок за послуги, спожиті в поточному періоді, споживач зобов'язаний проводити у триденний строк після отримання рахунку (вихідні і святкові дні до уваги не беруться), однак, в будь-якому випадку така оплата повинна бути проведена не пізніше 10 числа наступного місяця за місяцем, у якому ці послуги надавалися.

Втім, у встановлені Договором строки відповідач виставлений позивачем рахунок за виявлені перевищення граничної допустимої концентрації у стічних водах підприємства не оплатив, з огляду на що у відповідача виникла заборгованість у розмірі 9693 грн. 72 коп.

Разом з тим, 14.04.2017 до відділу діловодства Господарського суду міста Києва від позивача надійшло клопотання про припинення провадження у справі № 910/4963/17 у зв’язку зі сплатою відповідачем заборгованості.

Відповідно до п. 1-1 ч. 1 ст. 80 ГПК України господарський суд припиняє провадження у справі, якщо відсутній предмет спору.

Так, предметом позову у даній справі є стягнення з відповідача заборгованості з оплати виявлених перевищень граничної допустимої концентрації у стічних водах на суму 9693 грн. 72 коп.

При цьому, до клопотання про припинення провадження у справі позивачем було долучено копію банківської виписки з рахунку позивача, з якої вбачається що відповідач сплатив позивачу грошові кошти у розмірі 9693 грн. 72 коп. (призначення платежу – оплата за перевищення допустимих показників якості стічних вод згідно з рахунком № 4550/2 від 26.09.2016).

За таких обставин, зважаючи на те, що відповідачем було сплачено позивачу заборгованість, стягнення якої є предметом позову у даній справі, суд дійшов висновку припинити провадження у справі № 910/4963/17 у зв’язку з відсутністю предмету спору (на підставі п. 1-1 ч. 1 ст. 80 Господарського процесуального кодексу України).

На підставі викладеного, керуючись п. 1-1 ч. 1 ст. 80, ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд


УХВАЛИВ :

1. Припинити провадження у справі № 910/4963/17.



Суддя І.М. Отрош



Джерело: ЄДРСР 66925743
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку