open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 826/19356/14
Моніторити
Постанова /18.09.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.08.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /29.05.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.07.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.11.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.07.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.05.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.05.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /17.04.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /07.04.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /17.03.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /17.03.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /24.02.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /17.02.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /13.01.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /15.12.2014/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /15.12.2014/ Окружний адміністративний суд міста Києва
emblem
Справа № 826/19356/14
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /18.09.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.08.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /29.05.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.07.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.11.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.07.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.05.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.05.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /17.04.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /07.04.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /17.03.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /17.03.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /24.02.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /17.02.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /13.01.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /15.12.2014/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /15.12.2014/ Окружний адміністративний суд міста Києва

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа : № 826/19356/14 Головуючий у 1-й інстанції: Кобилянський К.М.

Суддя-доповідач: Кучма А.Ю.

ПОСТАНОВА

Іменем України

29 травня 2017 року м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

Головуючого-судді: Кучми А.Ю.

суддів: Безименної Н.В., Епель О.В.

за участю секретаря: Козлової І.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду апеляційні скарги Публічного акціонерного товариства «Укргазвидобування», Державної фінансової інспекції України на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 17.05.2015 у справі за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства «Укргазвидобування» до Державної фінансової інспекції України про скасування вимоги,-

В С Т А Н О В И Л А:

ПАТ «Укргазвидобування» звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Державної фінансової інспекції України про визнання протиправною та скасування вимоги № 05-14/1482 від 21.10.2014.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 17.05.2015 адміністративний позов Публічного акціонерного товариства «Укргазвидобування» задоволено частково. Визнано протиправними та скасовано пункти 1, 2, 3 вимоги Державної фінансової інспекції України № 05-14/1482 від 21.10.2014 в частині, що стосується Апарату ПАТ «Укргазвидобування». Визнано протиправними та скасовано пункти 1, 2, 3, 4, 5, 11, 19 вимоги Державної фінансової інспекції України № 05-14/1482 від 21.10.2014 в частині, що стосується ГПУ «Полтавагазвидобування». Визнано протиправним та скасовано пункт 17 вимоги Державної фінансової інспекції України № 05-14/1482 від 21.10.2014 в частині, що стосується ГПУ «Полтавагазвидобування» в сумі 3359,53 грн. Визнано протиправним та скасовано пункт 1 вимоги Державної фінансової інспекції України № 05-14/1482 від 21.10.2014 в частині, що стосується Львівського відділення з видобутку нафту, газу та газового конденсату ГПУ «Полтавагазвидобування» ПАТ «Укргазвидобування». Визнано протиправним та скасовано пункт 8 вимоги Державної фінансової інспекції України № 05-14/1482 від 21.10.2014 в частині, що стосується Філії Газопромислового управління «Шебелинкагазвидобування». Визнано протиправним та скасовано пункт 10 вимоги Державної фінансової інспекції України № 05-14/1482 від 21.10.2014 в частині, що стосується Філії Газопромислового управління «Шебелинкагазвидобування» в сумі 489 652,00 грн. В задоволенні решти позовних вимог - відмовлено. Стягнуто з ПАТ «Укргазвидобування» (код ЄДРПОУ 30019775) решту суми судового збору у розмірі 1165, 80 грн на розрахунковий рахунок № 31218206784007 до ГУ ДКСУ у місті Києві, код 38004897, МФО 820019, код класифікації доходів бюджету 22030001.

Не погоджуючись з судовим рішенням, позивач та відповідач подали апеляційні скарги, в якій просять скасувати постанову суду першої інстанції як таку, що постановлена з порушенням норм матеріального права.

У судове засідання - 29.05.2017 з'явились представники ПАТ «Укргазвидобування» та Державної аудиторської служби України.

Розглянувши доводи апеляційних скарг, перевіривши матеріали справи та дослідивши докази, проаналізувавши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга позивача підлягає задоволенню, апеляційна скарга відповідача - залишенню без задоволення, а оскаржувана постанова суду - скасуванню з наступних підстав.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 198, п. 4 ч. 1 ст. 202 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції скасовує її та ухвалює нове рішення, якщо визнає, що судом першої інстанції порушено норми матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, а також усні та письмові доводи представників сторін стосовно заявлених позовних вимог, суд першої інстанції дійшов до висновку, що позовні вимоги є такими, що підлягають задоволенню частково.

Колегія суддів не погоджується з такими висновком суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Згідно матеріалів справи, відповідно до п. 3 Основних напрямів контрольно-ревізійної роботи Державної фінансової інспекції та її територіальних органів на 2014 рік, затверджених розпорядженням Кабінета Міністрів України від 05.02.2014 № 63-р, та п. 3.32 Плану контрольно-ревізійної роботи на II квартал 2014, відповідачем проведено ревізію фінансово-господарської діяльності ПАТ «Укргазвидобування» за період з 01.01.2012 по 31.05.2014, за результатами якої встановлено низку порушень законодавства, що викладені в акті ревізії № 05-21/131 від 12.09.2014.

На підставі зазначеного акта ревізії відповідачем винесено вимогу про усунення порушень № 05-14/1482 від 21.10.2014.

Під час апеляційного розгляду, 01.07.2015 позивачем заявлено клопотання про призначення економічної експертизи, проведення якої доручити Київському науково-дослідному інституту судових експертиз МЮУ. Поставити експерту наступне питання: 1). Чи підтверджується документально та чи відповідають чинному законодавству України висновки акту Державної фінансової інспекції України № 05-21/131 від 12.09.2014 ревізії фінансово-господарської діяльності ПАТ «Укргазвидобування» за період з 01.01.2012 по 31.05.2014, які стали підставою для винесення вимоги ДФІ України № 05.-14/1482? На період проведення експертизи зупинити провадження у справі.

Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 02.07.2015 клопотання ПАТ «Укргазвидобування» про призначення економічної експертизи та зупинення провадження у справі задоволено. Призначено у справі № 826/19356/14 економічну експертизу. Доручено проведення економічної експертизи Київському науково-дослідному інституту експертиз Міністерства юстиції України (03057, м. Київ, вул. Смоленська, 6). Для вирішення експертизи поставлено питання: 1.чи підтверджується документально та чи відповідають чинному законодавству України висновки акту Державної фінансової інспекції України № 05-21/131 від 12.09.2014 ревізії фінансово-господарської діяльності Публічного акціонерного товариства «Укргазвидобування» за період з 01.01.2012 по 31.05.2014, які стали підставою для винесення вимоги Державної фінансової інспекції України № 05-14/1482 від 21.10.2014? Зупинено провадження у справі № 826/19356/14 на час призначення судом експертизи до одержання її результатів.

22.03.2016 судовими експертами Луковою О.С. та Пищолка Т.В. складено висновок за результатами проведення судово-економічної експертизи № 12334/12415/15-45 від 22.03.2016.

Згідно даного висновку визначення, за якими цінами необхідно здійснювати продаж природного газу - за цінами, які не перевищують граничного рівня встановленої НКРЕ ціни, чи за цінами, не нижчими та не вищими граничного рівня встановленої НКРЕ ціни, не відносяться до компетенції експертів-економістів та є прерогативою суду.

За умови, що Спільній діяльності по договору № 612 від 29.06.2004 необхідно реалізовувати природний газ іншим суб'єктам господарювання за цінами, встановленими постановами НКРЕ, які не перевищують граничного рівня встановленої ціни, то висновки ревізії фінансово-господарської діяльності ПАТ «Укргазвидобування» про те, що Спільною діяльністю по договору № 612 від 29.06.2004 при реалізації природного газу іншим суб'єктам господарювання недоотримано доходів в сумі 32 552 660,03 грн, у зв'язку з чим ПАТ «Укргазвидобування» завдано матеріальної шкоди (збитків) на суму 16 276 330, 01 грн, не підтверджуються.

За умови, що Спільній діяльності по договору № 612 від 29.06.2004 необхідно реалізовувати природний газ іншим суб'єктам господарювання саме за цінами, встановленими постановами НКРЕ (не нижчими та не вищими граничного рівня встановленої ціни), то висновки ревізії про те, що Спільною діяльністю по договору № 612 від 29.06.2004 при реалізації природного газу іншим суб'єктам господарювання недоотримано доходів в сумі 32 552 660, 03 грн, у зв'язку з чим ПАТ «Укргазвидобування» завдано матеріальної шкоди (збитків) на суму 16 276 330, 01 грн, підтверджується.

Визначення, за цінами необхідно здійснювати продаж природного газу - за цінами, які не перевищують граничного рівня встановленої НКРЕ ціни, чи за цінами, не нижчими та не вищими граничного рівня встановленої НКРЕ ціни, не відноситься до компетенції експертів-економістів та є прорегативою суду.

За умови, що Спільній діяльності по договору № 429 від 13.05.2004 необхідно реалізувати природний газ іншим суб'єктам господарювання за цінами, встановленими постановами НКРЕ, які не перевищують граничного рівня встановленої ціни, то висновки ревізії фінансово-господарської діяльності ПАТ «Укргазвидобування» про те, що Спільною діяльністю по договору № 429 від 13.05.2004 при реалізації природного газу іншим суб'єктам господарювання недотримано доходів в сумі 32 552 660, 03 грн, у зв'язку з чим ПАТ «Укргазвидобування» завдано матеріальної шкоди (збитків) на суму 16 276 330,01 грн підтверджуються.

Визначення, за якими цінами необхідно здійснювати продаж природного газу - за цінами, які не перевищують граничного рівня встановленої НКРЕ ціни, чи за цінами, не нижчими та не вищими граничного рівня встановленої НКРЕ ціни, не відноситься до компетенції експертів-економістів та є прерогативою суду.

За умови, що Спільній діяльності по договору № 429 від 13.05.2004 необхідно реалізовувати природний газ іншим суб'єктам господарювання за цінами, встановленими постановами НКРЕ, які не перевищують граничного рівня встановленої ціни, то висновки ревізії фінансово-господарської діяльності ПАТ «Укргазвидобування» про те, що Спільною діяльністю по договору № 429 від 13.05.2004 при реалізації природного газу іншим суб'єктам господарювання недоотримано доходів в сумі 256 551, 22 тис. грн у зв'язку з чим ПАТ «Укргазвидобування» завдано матеріальної шкоди (збитків) на суму 128 275, 61 тис. грн не підтверджуються.

За умови, що Спільній діяльності по договору № 429 від 13.05.2004 необхідно реалізовувати природний газ іншим суб'єктам господарювання за цінами, встановленими постановами НКРЕ, які не перевищують граничного рівня встановленої ціни, то висновки ревізії фінансово-господарської діяльності ПАТ «Укргазвидобування» про те, що Спільною діяльністю по договору № 429 від 13.05.2004 при реалізації природного газу іншим суб'єктам господарювання недоотримано доходів в сумі 256551,22 тис. грн, у зв'язку з чим ПАТ «Укргазвидобування» завдано матеріальної шкоди (збитків) на суму 128 275,61 тис. грн не підтверджуються.

За умови, що Спільній діяльності по договору № 429 від 13.05.2004 необхідно реалізовувати природний газ іншим суб'єктам господарювання саме за цінами, встановленими постановами НКРЕ (не нижчими та не вищими граничного рівня встановленої ціни), то висновки ревізії про те, що Спільною діяльністю по договору № 429 від 13.05.2004 при реалізації природного газу іншим суб'єктам господарювання недоотримано доходів в сумі 256 551,22 тис. грн у зв'язку з чим ПАТ «Укргазвидобування» завданої матеріальної шкоди (збитків) на суму 128 275, 61 тис. грн підтверджуються.

Так як витрати в сумі 1 668 528, 50 грн ПАТ «Укргазвидобування», які виникли внаслідок надання ПАТ «Укргазвидобування» благодійної допомоги Всеукраїнській професійній спілці працівників державних органів доходів адміністрації в сумі 668 528,50 грн, проведено без затвердження річного фінансового плану на 2013 та 2014 роки, що є порушенням постанови КМ України № 899 від 03.10.2012 «Про порядок здійснення витрат суб'єктами господарювання державного сектору економіки у разі не затвердження (непогодження) річних фінансових планів у встановленому порядку», то висновки акту ревізії щодо завдання матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 1 668 528, 50 грн, підтверджуються.

14.06.2016 позивачем заявлене клопотання про призначення повторної економічної експертизи, проведення якої доручити Харківському науково-долідному інституту судових експертиз імені Засл. проф. М.С. Бокаріуса. Заявник просив поставити експертам наступні питання: чи підтверджується документально та нормативно висновок акту ДФІ № 05-21/131 від 12.09.2014 ревізії фінансово-господарської діяльності ПАТ «Укргазвидобування» за період з 01.01.2012 по 31.05.2014 про порушення ПАТ «Укргазвидобування» п. 1 постанови КМ України № 899 від 03.10.2012 «Про порядок здійснення витрат суб'єктами господарювання державного сектору економіки у разі не затвердження (непогодження) річних фінансових планів у встановленому порядку», при здійсненні витрат на благодійну допомогу на загальну суму 1 668,5 тис. грн? 2). чи підтверджується документально та нормативно висновок акту ДФІ № 05-21/131 від 12.09.2014 ревізії фінансово-господарської діяльності ПАТ «Укргазвидобування» за період з 01.01.2012 по 31.05.2014 про необхідність коригування (зменшення) в обліку філії Управління з переробки газу та газового конденсату вартість активів (квартир, приватизованих громадянами) на суму 2 330,12 тис. грн? 3). Чи підтверджується документально та нормативно висновок акту ДФІ № 05-21/131 від 12.09.2014 ревізії фінансово-господарської діяльності ПАТ «Укргазвидобування» за період з 01.01.2012 по 31.05.2014 про необхідність коригування в бухгалтерському обліку філії Товариства - ГПУ «Шебелинкагазвидобування» зайво нараховану амортизацію на об'єкти родовищ, які введені в експлуатацію філією ГПУ «Шебелинкагазвидобування» внаслідок встановлених завищень вартості виконаних ремонтно-будівельних робіт філією Управління будівельно-монтажних робіт «Укргазспецбудмонтаж» в сумі 227,14 тис. грн та провести відповідне коригування у взаємовідносинах з вказаною філією Товариства Управління будівельно-монтажних робіт «Укргазспецбудмонтаж»? 4). чи підтверджується документально та нормативно висновок акту ДФІ № 05-21/131 від 12.09.2014 ревізії фінансово-господарської діяльності ПАТ «Укргазвидобування» за період з 01.01.2012 по 31.05.2014 про необхідність коригування за даними бухгалтерського обліку філії Товариства - ФБУ «Укрбургаз» необґрунтовано включені адміністративні витрати Філії до складу загальновиробничих витрат в загальній сумі 42 567, 11 тис. грн? На період проведення повторної експертизи зупинити провадження у справі.

Клопотання мотивоване тим, що позивач вважає, що повторній експертизі підлягають висновки акту ДФІ України № 05-21/131 від 12.09.2014 ревізії фінансово-господарської діяльності ПАТ «Укргазвидобування» за період з 01.01.2012 по 31.05.2014, які стали підставою для винесення вимоги № 05-14/1482 від 21.10.2014, оскарження якої є предметом справи № 826/19356/14.

Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 12.07.2016 клопотання Публічного акціонерного товариства «Укргазвидобування» про призначення повторної економічної експертизи та зупинення провадження у справі задоволено. Призначено у справі № 826/19356/14 економічну експертизу. Доручено проведення економічної експертизи Харківському науково-дослідному інституту судових експертиз імені засл. проф. М.С Бокаріуса (61177, м. Харків, вул. Золочівська, буд. 8-а). Поставлено експертам наступні питання: 1.Чи підтверджується документально та нормативно висновок акту Державної фінансової інспекції України № 05-21/131 від 12.09.2014 ревізії фінансово-господарської діяльності Публічного акціонерного товариства «Укргазвидобування» за період з 01.01.2012 по 31.05.2015 про порушення ПАТ «Укргазвидобування» п. 1 постанови Кабінету Міністрів України № 899 від 03.10.2012 «Про порядок здійснення витрат суб'єктами господарювання державного сектору економіки у разі не затвердження (непогодження) річних фінансових планів у встановленому порядку», при здійсненні витрат на благодійну допомогу на загальну суму 1 688, 5 тис. грн (стор. 122 акту)? 2. Чи підтверджується документально та нормативно висновок акту Державної фінансової інспекції України № 05-21/131 від 12.09.2014 ревізії фінансово-господарської діяльності Публічного акціонерного товариства «Укргазвидобування» за період з 01.01.2012 по 31.05.2014 про необхідність коригування (зменшення) в обліку філії Управління з переробки газу та газового конденсату вартість активів (квартир, приватизованих громадянами) на суму 2 330, 12 тис. грн (стор. 207 акту)? 3. Чи підтверджується документально та нормативно висновок акту Державної фінансової інспекції України № 05-21/131 від 12.09.2014 ревізії фінансово-господарської діяльності Публічного акціонерного товариства «Укргазвидобування» за період з 01.01.2012 по 31.05.2014 про необхідність коригування в бухгалтерському обліку філії Товариства - ГПУ «Шебелинкагазвидобування» зайво нараховану амортизацію на об'єкти родовищ, які введені в експлуатацію філією ГПУ «Шебелинкагазвидобування» внаслідок встановлених завищень вартості виконаних ремонтно-будівельних робіт філією Управління будівельно-монтажних робіт «Укргазспецбудмонтаж» в сумі 227, 14 тис. грн та провести відповідне коригування у взаємовідносинах з вказаною філією Товариства Управління будівельно-монтажних робіт «Укргазспецбудмонтаж» (стор. 102 акту)? 4. Чи підтверджується документально та нормативно висновок акту Державної фінансової інспекції України № 05-21/131 від 12.09.2014 ревізії фінансово-господарської діяльності Публічного акціонерного товариства «Укргазвидобування» за період з 01.01.2012 по 31.05.2014 про необхідність коригування за даними бухгалтерського обліку філії Товариства - ФБУ «Укрбургаз» необґрунтовано включено адміністративні витрати Філії до складу загальновиробничих витрат в загальній сумі 42 567, 11 тис. грн (стор. 104 акту). Зупинено провадження у справі № 826/19356/14 на час призначення судом повторної експертизи до одержання її результатів.

12.09.2016 Харківський науково-дослідний інститут судових експертиз імені засл. проф. М.С Бокаріуса звернувся до Київського апеляційного адміністративного суду з клопотання про надання додаткових матеріалів, необхідних для виконання судової економічної експертизи.

На виконання зазначеного клопотання, позивачем надано інституту наступні документи:

1. Лист дозвіл від ПАТ «Укргазвидобування» № 19-01/1-4095 від 27.07.2012 1 аркуш 1 екз. копія.

2. Платіжне доручення. 1 аркуш. 1 екз. Оригінал.

3. Лист від» Харківської клінічної лікарні швидкої та невідкладної медичної допомоги ім. проф. О.І. Мещанінова» № 01/1806 від 25.07.2012. 1 аркуш. 1 екз. оригінал.

4. Додаток № 3 «Напрямки використання очікуваної благодійної фінансової допомоги на розвиток опікового відділення КЗОЗ» « Харківської клінічної лікарні швидкої та невідкладної медичної допомоги ім. проф. О.І. Мещанінова». 1 аркуш 1 екз. оригінал.

5. Рішення № 98 від 02.10.200 року про внесення, виключення, відмову у включенні організації (установи) до Реєстру неприбуткових організацій (установ). 1 аркуш 1 екз. копія.

6. Довідка про взяття на облік платника податків № 53982 від 01.02.2011. 1 аркуш 1 екз. копія.

7. Бухгалтерська відомість по дебету 97-7-01 счета (Благодійна допомога) 2 аркуша 1 екз. оригінал.

8. Розрахунок середньомісячної заробітної плати УБМР для визначення вартості будівельно-монтажних робіт. (Лист ДК «Укргазвидобування» № 8/1-02-5066 від 25.09.2012 з розрахунком в 2 аркуша., 1 екз. копія).

9. Лист Мінрегіону України № 7/15-18443 від 29.12.2011 (копія з інформаційної довідкової системи «Будстандарт» в 1 екз. на 1 арк.).

10. Лист Мінрегіонбуду України № 9/12-561 від 23.04.2009 (копія, в 1 екз. на 1 арк.), та супроводжувальний лист ДК «Укргазвидобування» №8/1-05-03833 від 21.05.2009 (копія в 1 екз. на 1 арк.).

11. Наказ № 717 від 30.12.2005 ДК «Укргазвидобування» Про затвердження Положень щодо взаємовідносин ДК «Укргазвидобування» зі структурними підрозділами та структурними підрозділами Компанії між собою на 2арк. (1екз. копія);

12. Положення про взаємовідносини між УБМР «Укргазспецбудмонтаж» і філіями-замовниками при наданні послуг на виконання будівельно-монтажних робіт на об'єктах програми будівництва і капітального ремонту ДК «Укргазвидобування» - на 5арк. (1екз., копія).

13. Наказ № 76 від 18.02.2008 ДК «Укргазвидобування» про затвердження змін Наказу №717 від 30.12.2005 на 1 арк. (1екз., копія).

14. Зміни до Положення про взаємовідносини між УБМР «Укргазспецбудмонтаж» і філіями-замовниками при наданні послуг на виконання будівельно-монтажних робіт на об'єктах програми будівництва і капітального ремонту ДК «Укргазвидобування» - на 1 арк. (1 екз., копія).

15. Наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 7/15-18443 від 29.12.2011 - на 1арк. (1екз., копія).

16. Довідки та акти виконаних робіт за січень місяць 2013р. - 385арк. (1екз., оригінал).

17. Довідки та акти виконаних робіт за лютий місяць 2013р. - 458арк. (1екз., оригінал).

18. Довідки та акти виконаних робіт за березень місяць 2013р. - 366арк. (1екз., оригінал).

19. Довідки та акти виконаних робіт за квітень місяць 2013р. - 360арк. (1екз., оригінал).

20. Довідки та акти виконаних робіт за травень місяць 2013р. - 449арк. (1екз., оригінал).

21. Довідки та акти виконаних робіт за червень місяць 2013р. - 612арк. (1екз., оригінал).

22. Довідки та акти виконаних робіт за липень місяць 2013р. - 624арк. (1екз., оригінал).

23. Довідки та акти виконаних робіт за серпень місяць 2013р. - 549арк. (1екз., оригінал).

24. Довідки та акти виконаних робіт за вересень місяць 2013р. - 552арк. (1екз., оригінал).

25. Довідки та акти виконаних робіт за жовтень місяць 2013р. - 518арк. (1екз., оригінал).

26. Довідки та акти виконаних робіт за листопад місяць 2013р. - 471арк. (1екз., оригінал).

27. Довідки та акти виконаних робіт за грудень місяць 2013р. (І-частина) - 412арк. (1екз., оригінал).

28. Довідки та акти виконаних робіт за грудень місяць 2013р. (ІІ-частина) - 388арк. (1екз., оригінал).

29. Довідки та акти виконаних робіт за січень місяць 2014р. - 467арк. (1екз., оригінал).

30. Довідки та акти виконаних робіт за лютий місяць 2014р. - 370арк. (1екз., оригінал).

31. Довідки та акти виконаних робіт за березень місяць 2014р. - 550арк. (1екз., оригінал).

32. Довідки та акти виконаних робіт за квітень місяць 2014р. - 544арк. (1екз., оригінал).

33. Довідки та акти виконаних робіт за травень місяць 2014р. - 456арк. (1екз., оригінал).

34. Наряд-завдання укладені між УБМР «Укргазспецбудмонтаж» та ГПУ «Полтавагазвидобування» за 2013 рік на 354 аркушах. (1екз. оригінал).

35. Наряд-завдання укладені між УБМР «Укргазспецбудмонтаж» та ГПУ «Полтавагазвидобування» за 2014 рік на 181 аркушах. (1екз. оригінал).

36. Наряд-завдання укладені між УБМР «Укргазспецбудмонтаж» та ГПУ «Шебелинкагазвидобування» за 2013-2014 рік на 103 аркушах. (1екз. оригінал).

37. Наряд-завдання укладені між УБМР «Укргазспецбудмонтаж» та БУ «Укрбургаз» за 2013 рік на 67 аркушах. (1екз. оригінал).

38. Наряд-завдання укладені між УБМР «Укргазспецбудмонтаж» та Управлінням з переробки газу та газового конденсату за 2013-2014 рік на 23 аркушах. (1екз. оригінал).

39. Наряд-завдання укладені між УБМР «Укргазспецбудмонтаж» та філією УкрНДІгаз за 2013-2014 рік на 56 аркушах. (1екз. оригінал).

40. Положення про Філію Управління будівельно-монтажних робіт «Укргазспецбудмонтаж» Публічного акціонерного товариства «Укргазвидобування» 5 арк. (1 екз., копія).

41. Витяг з Акту № 1 від 27.01.2016 про вилучення для знищення документів, не внесених до Національного архівного фонду за 2012р. - 3арк. (1екз., копія).

42. Оригінали відомостей бухгалтерського обліку щодо залишків основних засобів відносно 6 квартир у АДРЕСА_5 (№№ 12, 14, 16, 17, 19, 21) та 2 квартир у АДРЕСА_1 та АДРЕСА_2.

43. Оригінали витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та інформації з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна відносно 6 квартир у АДРЕСА_5 (№№ 12, 14, 16, 17, 19, 21);

44. Копія Наказу УПГГК № 205 від 04.07.2005.

45. Відомість по дебету рахунку 97-7-01 (Благодійна допомога) по апарату управління ПАТ «Укргазвидобування» за 2013р. - 1 аркуш та відомість по дебету рахунку 97-7-01 (Благодійна допомога) за 1 квартал 2014р. - 1 аркуш. Відображення господарських операцій на рахунку 97-7-01 (Благодійна допомога) за 2013р. та 1 квартал 2014р. на філіях ПАТ «Укргазвидобування» не здійснювалось.

46. Копія «Положення про порядок визначення ДК «Укргазвидобування» консолідованого податку на прибуток та зведеного податку на додану вартість» затвердженого наказом ДК «Укргазвидобування» від 30.12.2005 № 712-32 аркуша.

47. Витяг з даних бухгалтерського обліку про віднесення адміністративних витрат.

48. Відомість по Дебету 91-1 с 1.01.12р.-31.12.12р.

49. Відомість по Дебету 91-1 с 1.01.13р.-31.12.13р.

50. Відомість по Дебету 91-1 с 1.01.14р.-31.12.14р.

51. Службова записка Директора Фінансового ПАТ «Укргазвидобування» Рубіша Ю.В. (оригінал) на 3 арк.

12.12.2016 судовими експертами Хомутенко О.В. та Данильченко О.Л. Харківського науково-дослідного інституту судових експертиз імені засл. проф. М.С Бокаріуса складено висновок комісійної судової економічної експертизи № 8503/9058.

Згідно даного висновку по першому питанню: у обсязі наданих на дослідження документів, при врахуванні правової позиції викладеної у рішенні Господарського суду м. Києва по справі № 910/10255/13 від 27.06.2013 (із посиланням на ухвалу Вищого адміністративного суду України від 31.01.2007 у справі № 3/151 (к/с № 7309/06), що залишено без змін постановою Київського апеляційного господарського суду від 10.07.2013 та постанови Вищого господарського суду України від 13.08.2013 висновок акту ДФІ України № 05-21/131 від 12.09.2014 ревізії фінансово-господарської діяльності ПАТ «Укргазвидобування» за період з 01.01.2012 по 31.05.2015 в частині недотримання підприємством п. 1 постанови КМ України № 899 від 03.10.2012 при виплаті благодійної допомоги та завдання матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 1668528, грн не підтверджуються.

По другому питанню: у обсязі наданих на дослідження документів, наявність первинних документів бухгалтерського обліку передбачених Законом України « Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» № 996-ХІV від 16.07.1999, які є підставою для відображення у бухгалтерському обліку УПГГК передачі шістьох квартир залишковою вартістю 2330117,16 грн відповідно до висновків акту ДФІ України № 05-21/131 від 12.09.2014 не підтверджується.

Зазначено, що згідно ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» № 996-ХІV від 16.07.1999: «активи - ресурси, контрольовані підприємством у результаті минулих подій, використання яких, як очікується, приведе до отримання економічних вигод у майбутньому».

В акті ДФІ України № 05-21/131 від 12.09.2014 вказано, що згідно отриманої інформації з реєстру прав власності на нерухоме майно, наданої реєстраційною службою Кременчуцького управління юстиції, встановлено, що форма власності 6 квартир у АДРЕСА_5) та 2 квартир у АДРЕСА_3 та АДРЕСА_4 - приватна.

Визначення законності зміни права власності на 6 квартир у АДРЕСА_5) в умовах відсутності первинних документів бухгалтерського обліку про їх передачу передбачених Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» № 996-ХІV від 16.07.1999 - не відноситься до компетенції експерта економіста.

По третьому питанню: у обсязі наданих на дослідження документів, висновки акту ДФІ України № 05-21/131 від 12.09.2014 ревізії фінансово-господарської діяльності ПАТ «Укргазвидобування» за період з 01.01.2012 по 31.05.2015 про необхідність коригування в бухгалтерському обліку філії Товариства - ГПУ «Шебелинкагазвидобування» зайво нарахованої амортизації на об'єкти родовищ, які введені в експлуатацію філією ГПУ «Шебелинкагазвидобування» внаслідок встановлених завищень вартості виконаних ремонтно-будівельних робіт філією Управління будівельно-монтажних робіт «Укргазспецбудмонтаж» в сумі 227,14 тис. грн та проведення відповідного коригування у взаємовідносинах з вказаною філією Товариства Управління будівельно-монтажних робіт «Укргазспецбудмонтаж» підтвердити не надається можливим.

По четвертому питанню: висновки акту ДФІ України № 05-21/131 від 12.09.2014 ревізії фінансово-господарської діяльності ПАТ «Укргазвидобування» за період з 01.01.2012 по 31.05.2014 про необхідність коригування за даними бухгалтерського обліку філії Товариства - ФБУ «Укрбургаз» необґрунтовано включено адміністративні витрати Філії до складу загальновиробничих витрат в загальній сумі 42 567,11 тис.грн - не підтверджуються.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про управління об'єктами державної власності» управління об'єктами державної власності - здійснення Кабінетом Міністрів України та уповноваженими ним органами, іншими суб'єктами, визначеними цим Законом, повноважень щодо реалізації прав держави як власника таких об'єктів, пов'язаних з володінням, користуванням і розпоряджанням ними, у межах, визначених законодавством України, з метою задоволення державних та суспільних потреб.

Згідно із ч.1 ст.3 Закону України «Про управління об'єктами державної власності» об'єктами управління державної власності є, зокрема, корпоративні права, що належать державі у статутних капіталах господарських організацій (корпоративні права держави).

Отже, Кабінет Міністрів України вправі передавати до статутного капіталу НАК «Нафтогаз України» лише ті корпоративні права, які належать державі у статутних капіталах господарських організацій.

В той же час, ПАТ «Укргазвидобування» є акціонерним товариством, єдиним засновником та акціонером якого є НАК «Нафтогаз України».

Відповідно до ч.1 ст.87 ГК України сума вкладів засновників та учасників господарського товариства становить статутний капітал товариства.

Згідно зі ст.172 ГК України відносини, пов'язані з управлінням корпоративними правами держави, регулюються Законом України «Про управління об'єктами державної власності», іншими законами України та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них.

Таким чином, господарське товариство вважається таким, у статутному капіталі якого є корпоративні права держави, лише у випадку якщо держава є акціонером такого товариства та їй належать акції у статутному капіталі цього господарського товариства.

Частиною 2 ст.80 ГК України встановлено, що акціонерним товариством є господарське товариство, яке має статутний капітал, поділений на визначену кількість акцій однакової номінальної вартості, і несе відповідальність за зобов'язаннями тільки майном товариства, а акціонери несуть ризик збитків, пов'язаних із діяльністю товариства, в межах вартості належних їм акцій, крім випадків, визначених законом.

Згідно з ч.1 ст.115 ЦК України господарське товариство є власником: майна, переданого йому учасниками товариства у власність як вклад до статутного (складеного) капіталу; продукції, виробленої товариством у результаті господарської діяльності; одержаних доходів; іншого майна, набутого на підставах, що не заборонені законом.

Відповідно до ст.155 ЦК України статутний капітал акціонерного товариства утворюється з вартості вкладів акціонерів, внесених внаслідок придбання ними акцій.

З аналізу вищезазначених норм чинного законодавства вбачається, що акціонерне товариство, як суб'єкт господарювання, утворюється на майновій основі, що складається з вкладів акціонерів у його статутний капітал, а відтак таке майно належить самому акціонерному товариству на праві власності. Засновники акціонерного товариства з моменту передачі товариству майнових внесків перестають бути власниками майна, що становить їх внески, здобуваючи у власність замість цього майна акції, емітовані товариством, та, відповідно, корпоративні права щодо управління товариством.

Згідно із п. 3.1 Статуту ПАТ «Укргазвидобування» його засновником та одноосібним акціонером є ПАТ «НАК «Нафтогаз України».

Статутний капітал товариства становить 3 854 124 999,45 грн, статутний капітал поділено на 8 564 722 221 простих іменних акцій номінальною вартістю 0,45 грн кожна (п.п.6.1, 6.2 Статуту).

Таким чином, у статутному капіталі ПАТ «Укргазвидобування» наявні корпоративні права виключно НАК «Нафтогаз України», а відтак, ПАТ «Укргазвидобування» не є підприємством, частка держави у статутному капіталі якого становить 50% та більше.

ПАТ «Укргазвидобування» також не є господарським товариством, 50% та більше акцій (часток, паїв) якого знаходиться у статутному капіталі інших господарських товариств, акціонером яких є держава і володіє в них контрольним пакетом акцій.

Відповідно до ч.2 ст.115 ЦК України вкладом до статутного (складеного) капіталу господарського товариства можуть бути гроші, цінні папери, інші речі або майнові чи інші відчужувані права, що мають грошову оцінку, якщо інше не встановлено законом.

Згідно з абз.1 ч.1 ст.11 Закону України «Про акціонерні товариства» оплата вартості акцій, що розміщуються під час заснування акціонерного товариства, може здійснюватися грошовими коштами, цінними паперами (крім боргових емісійних цінних паперів, емітентом яких є засновник, та векселів), майном і майновими правами, нематеріальними активами, що мають грошову оцінку.

Отже, вкладом до статутного капіталу акціонерного товариства, можуть бути, зокрема, акції іншого акціонерного товариства, які належать засновнику (акціонеру) на праві власності.

Пунктом 9 постанови Кабінету Міністрів України №747 від 25 травня 1998 року зі змінами та доповненнями встановлено, що 100 відсотків акцій НАК «Нафтогаз України», які випускаються на величину її статутного фонду, залишаються у державній власності до прийняття в установленому порядку рішення про їх продаж та питання передачі до статутного фонду НАК «Нафтогаз України» державних пакетів акцій інших акціонерних товариств вирішуються Кабінетом Міністрів України.

Виходячи зі змісту ст.ст.1, 3 Закону України «Про управління об'єктами державної власності», Кабінет Міністрів України вправі передавати до статутного капіталу НАК «Нафтогаз України» лише ті корпоративні права, які належать державі у статутних капіталах господарських організацій.

Згідно із статутом ПАТ «Укргазвидобування» акції ПАТ «Укргазвидобування» були випущені та НАК «Нафтогаз України» набула їх у власність внаслідок створення ПАТ «Укргазвидобування» шляхом реорганізації (перетворення) у публічне акціонерне товариство, а не у зв'язку з передачею акцій ПАТ «Укргазвидобування» у статутний капітал НАК «Нафтогаз України» державою.

Таким чином, акції ПАТ «Укргазвидобування» не передавалися та не знаходяться у статутному капіталі НАК «Нафтогаз України».

Додатками № 1 та № 2 до постанови Кабінету Міністрів України № 747 від 25 травня 1998 року (зі змінами та доповненнями) затверджено Перелік державних підприємств, на базі яких утворюються державні акціонерні товариства, 100 відсотків акцій яких передаються до статутного фонду НАК «Нафтогаз України», та Перелік відкритих акціонерних товариств, пакети акцій яких залишені у державній власності і передаються до статутного фонду НАК «Нафтогаз України». Також, наведеною постановою Кабінету Міністрів України №747 від 25 травня 1998 року (зі змінами та доповненнями) затверджено додаток «Перелік господарських товариств (підприємств), частина акцій (часток, паїв) яких, що належить державі, передається до статутного фонду НАК «Нафтогаз України».

У всіх вищезазначених переліках постанови Кабінету Міністрів України № 747 від 25 травня 1998 року відсутнє посилання на ПАТ «Укргазвидобування».

Крім того, рішенням Господарського суду м.Києва від 27 червня 2013 року у справі №910/10255/13 за позовом ПАТ «НАК «Нафтогаз України» до ПАТ «Укргазвидобування» про зобов'язання направити суму у розмірі 30% чистого прибутку товариства за 2012 рік до Державного бюджету України, яке залишено без змін та набрало законної сили згідно постанови Київського апеляційного господарського суду від 10 липня 2013 та постанови Вищого господарського суду України від 13 серпня 2013 року, відмовлено в задоволенні позовних вимог. При цьому, судами встановлено, що корпоративні права відносно ПАТ «Укргазвидобування» належать саме НАК «Нафтогаз», а не державі, а відтак ПАТ «Укргазвидобування» не є господарською організацією чи товариством, у статутному капіталі якої є корпоративні права держави.

Також, в ухвалі Київського апеляційного адміністративного суду від19.01.2016, суд дійшов висновку про те, що акції ПАТ «Укргазвидобування» не перебувають у статутному капіталі НАК «Нафтогаз України», ПАТ «Укргазвидобування» не є господарським товариством, 50 відсотків та більше акцій (часток, паїв) якого знаходиться у статутному капіталі інших господарських товариств, акціонером яких є держава і володіє в них контрольним пакетом акцій.

Згідно частини першої ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Згідно частини першої ст. 4 Закону України № 2939-XII від 26.01.1993 «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.

Відповідно до частини першої ст. 2 Закону України, № 2939-XII від 26.01.1993 «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.

Відтак, з урахуванням положень чинного законодавства України та статуту позивача, ПАТ «Укргазвидобування» не є підконтрольною установою в розумінні Закону України, № 2939-XII від 26.01.1993 «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», а тому у контролюючого органу були відсутні законні підстави для проведення ревізії фінансово-господарської діяльності ПАТ «Укргазвидобування» та як наслідок винесення неправомірної вимоги про усунення порушень.

Вищенаведені обставини спростовують висновок суду першої інстанції про те, що акції ПАТ «Укргазвидобування» в розмірі 100 % належать НАК «Нафтогаз України», а 100 відсотків акцій НАК «Нафтогаз України» належить державі, тому фактично власником пакету акцій ПАТ «Укргазвидобування» в розмірі 100 % акцій є держава.

Крім того, в ході апеляційного розгляду, 28.04.2017 позивач звернувся до Фонду державного майна України листом № 2/1-01-3818, в якому, керуючись положеннями Постанови КМ України № 1679 від 29.10.2003 просив повідомити чи включено до реєстру корпоративних прав держави відомості про акції ПАТ «Укргазвидобування».

На вказаний лист, Фондом державного майна України листом № 10-17-9405 від 13.05.2017 надано відповідь, згідно з якою повідомлено позивача, що станом на сьогодні до Реєстру корпоративних прав держави відомості щодо ПАТ «Укргазвидобування» не подавались. Реєстр ведеться з 2003 року та після прийняття Закону України «Про управління об'єктами державної власності» Реєстр корпоративних прав держави став складовою Єдиного реєстру об'єктів державної власності.

З цих підстав, спірна постанова суду першої інстанції підлягає скасуванню, а позовні вимоги позивача - задоволенню.

Проаналізувавши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції невірно надана правова оцінка обставинам справи, а тому апеляційна скарга підлягає задоволенню, а постанова суду - скасуванню.

Керуючись ст. ст. 159, 160, 167, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції України залишити без задоволення.

Апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства «Укргазвидобування» задовольнити.

Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 17.05.2015 скасувати та ухвалити нову, якою позовні вимоги Публічного акціонерного товариства «Укргазвидобування» до Державної фінансової інспекції України про скасування вимоги задовольнити.

Скасувати вимогу Державної фінансової інспекції України № 05-14/1482 від 21.10.2014.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядок і строки, визначені ст. 212 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено: 01.06.2017.

Головуючий-суддя: А.Ю. Кучма

Судді: Н.В. Безименна

О.В. Епель

Головуючий суддя Кучма А.Ю.

Судді: Епель О.В.

Безименна Н.В.

Джерело: ЄДРСР 66850487
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку