open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа №263/16305/16-а

Провадження №2-а/263/140/2017

УХВАЛА

22 травня 2017 року місто Маріуполь

Жовтневий районний суд м. Маріуполя Донецької області у складі: головуючого судді Шевченко О.А., при секретарі Пахніц О.І. розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суд в місті Маріуполі адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного Фонду України в Жовтневому районі міста Маріуполя Донецької області про визнання дій неправомірними та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

У провадженні Жовтневого районного суду м. Маріуполя Донецької області знаходиться справа за адміністративною позовною заявою ОСОБА_1 до Управління Пенсійного Фонду України в Жовтневому районі міста Маріуполя Донецької області про визнання дій неправомірними та зобов`язання вчинити певні дії.

Представник позивача надав до суду клопотання про витребування доказів та зупинення провадження по справі.

Згідно ст. 5 Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» проведення індексації грошових доходів населення здійснюється у межах фінансових ресурсів бюджетів усіх рівнів, бюджету Пенсійного фонду України та бюджетів інших фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування на відповідний рік. Відповідно до п. 9 «;Прикінцевих положень» Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» встановлено, що Кабінетом Міністрів України затверджується особливий порядок проведення індексації грошових доходів населення у межах фінансових ресурсів бюджетів усіх рівнів, бюджету Пенсійного фонду України та бюджетів інших фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування на 2015 рік. Норми і положення, зокрема, Закону України "Про індексацію грошових доходів населення" застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Порядок розроблення, затвердження та виконання бюджету Пенсійного фонду України, затверджено Постановою правління Пенсійного фонду України 31.08.2009 № 21-2 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України 19.05.2014 № 8-1) (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23 вересня 2009 р. за № 897/16913). Згідно п. 1 підрозділу 1 розділу 2 цього порядку передбачено, що показники бюджету Пенсійного фонду розробляються з урахуванням основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України, прогнозних розмірів державних соціальних гарантій на наступний рік та результатів аналізу виконання показників бюджету Пенсійного фонду за минулі бюджетні періоди. Розділ 4 передбачає порядок внесення змін до бюджету ПФУ. Пункти 14 та 15 підрозділу 1 розділу 2 цього порядку передбачає, що проект бюджету Пенсійного фонду на плановий рік протягом місяця з дня прийняття закону України про Державний бюджет України на відповідний рік подається на розгляд та погодження заінтересованим органам відповідно до вимог Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 09 листопада 2011 року № 1156). Проект постанови Кабінету Міністрів України про затвердження бюджету Пенсійного фонду на плановий рік відповідно до Порядку взаємодії Міністерства соціальної політики України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра соціальної політики України, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 24 вересня 2012 року № 596, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 жовтня 2012 року за № 1711/22023, подається в установленому порядку Міністру соціальної політики для внесення на розгляд Кабінету Міністрів України. Згідно п. 3 Порядку взаємодії Міністерства соціальної політики України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики України, відповідальними структурними підрозділами Мінсоцполітики за взаємодію (далі - відповідальний підрозділ) із: Пенсійним фондом є ОСОБА_2 пенсійного забезпечення.

Крім того, п. 11 Порядку проведення індексації грошових доходів населення передбачає, що додаткові витрати, пов'язані з індексацією грошових доходів громадян, відображаються у складі витрат, до яких відносяться виплати, що індексуються.

Постановою Кабінету Міністрів України від 25 лютого 2015 р. № 67 затверджено «Бюджет Пенсійного фонду України на 2015 рік» зазначено, що залишок коштів на початок року складає 1 720 700 000 (один мільярд сімсот двадцять мільйонів сімсот тисяч) гривень.

Постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2016 р. № 190 затверджено «Бюджет Пенсійного фонду України на 2016 рік» зазначено, що залишок коштів на початок року складає 840 600 000 (вісімсот сорок мільйонів шістсот тисяч) гривень.

Постановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2017 р. № 17 затверджено «Бюджет Пенсійного фонду України на 2017 рік» зазначено, що залишок коштів на початок року складає 840 600 000 (вісімсот сорок мільйонів шістсот тисяч) гривень.

Цими постановами Кабінету Міністрів України не встановлено жодних обмежень в нарахуванні індексації пенсії жодної категорії пенсіонерів, навпаки зазначено, що є залишок коштів на початок року, які можуть фінансувати індексацію пенсії.

Особливий порядок нарахування індексації пенсій, передбачений Постановою КМУ від 9 грудня 2015 року №1013 «Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів», який набрав чинності з 1 грудня 2015 року, також не передбачає обмежень для нарахування індексу споживчих цін та обмежень розміру індексації.

ОСОБА_2 пенсійного забезпечення Пенсійного фонду України підтверджують, що бюджетом Пенсійного фонду України на 2014 рік та бюджетом Пенсійного фонду України на 2015 рік обсяги витрат на проведення індексації пенсії відповідно до норм чинного законодавства заплановано з розрахунку перевищення 101 % порогу індексу споживчих цін, а на 2016 рік 103%. Отже, суб’єкт бюджетного процесу по розробці, затвердженню та виконанню бюджету Пенсійного фонду України - ОСОБА_2 пенсійного забезпечення Пенсійного фонду України, який є відповідальним підрозділом з підготовки проектів актів Кабінету Міністрів України.

Виходячи з п. 11 Порядку проведення індексації грошових доходів населення додаткові витрати, пов'язані з індексацією грошових доходів громадян, відображаються у складі витрат, до яких відносяться виплати, що індексуються. Отже, в бюджеті ПФУ індексація пенсії відображається не як самостійна витрата, а в складі витрат на виплату пенсії відповідного виду.

За даними звітів: про виконання показників бюджету Пенсійного фонду України на 2014-2016 роки, про виконання бюджету ГУ ПФУ в Донецькій області на 2014 -2015 залишок коштів на кінець 2014 року в Пенсійному фонді України становить - 1 767 765 100 грн., залишок коштів на кінець 2015 року в ПФУ 867769400 грн., залишок коштів на кінець 2016 року в ПФУ 840600000 грн., а також залишок коштів на кінець 2014 року в ГУ ПФУ в Донецькій області - 147488200 грн., залишок коштів на кінець 2015 року в ГУ ПФУ в Донецькій області - 10329100 грн.

Зазначені звіти свідчать про наявність залишків коштів на кінець відповідного року в розпорядженні Пенсійного фонду України, ГУ ПФУ в Донецькій області, які залишились невикористаними.

Таким чином, встановлені обставини щодо наявності залишків коштів на кінець відповідного року в пенсійному органі дають підстави позивачеві стверджувати про можливе їх спрямування на фінансування індексації пенсій до підвідомчих (територіальних) управлінь Пенсійного фонду України в Донецькій області.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що для забезпечення повного та всебічного дослідження обставин у справі необхідно витребувати в Пенсійному фонді України, у ГУ ПФУ в Донецькій області, у відповідача інформацію що стосується фінансування індексації пенсій та розрахунків її проведення.

Відповідно п. 4 ч. 2 ст. 156 КАС України, суд має право зупинити провадження у справі в разі наявності інших причин до терміну, встановленого судом.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 110, 156, 160, 165 КАС України, суд –

У Х В А Л И В:

Зобов’язати Пенсійний фонд України надати суду звіт про виконання показників бюджету Пенсійного фонду України на 2016 рік, докази неможливості спрямування на фінансування індексації пенсій коштів із залишків бюджетних коштів, що сформувались за рахунок власних надходжень Пенсійного фонду України на кінець відповідного року (2014, 2015, 2016 роки) до головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області.

Зобов’язати Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області надати суду звіт про виконання бюджету Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області на 2016 рік, докази неможливості спрямування на фінансування індексації пенсій коштів із залишків бюджетних коштів, що сформувались за рахунок власних надходжень Пенсійного фонду України в Донецькій області на кінець відповідного року (2014, 2015, 2016 роки) до підвідомчих управлінь Пенсійного фонду України в Донецькій області.

Зобов’язати Управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Маріуполя надати інформацію щодо наявності залишків коштів на кінець 2014, 2015, 2016 років та докази неможливості їх використання на фінансування індексації пенсії.

Зобов’язати Управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Маріуполя надати пенсійну справу ОСОБА_1 та інформацію щодо наявності залишків коштів на кінець 2014, 2015, 2016 років та докази неможливості їх використання на фінансування індексації пенсій.

Зупинити провадження у справі № 263/16305/16-а за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного Фонду України в Жовтневому районі міста Маріуполя Донецької області про визнання дій неправомірними та зобов`язання вчинити певні дії, до надання до суду витребуємих доказів.

Ухвала суду є обов’язковою для виконання.

Ухала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Жовтневий районний суд м. Маріуполя протягом 5 днів від дня отримання її копії.

Суддя О.А.Шевченко

Джерело: ЄДРСР 66819794
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку