open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 360/724/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 травня 2017 року

Бородянський

районний суд

Київської

області в складі: головуючого - судді Унятицького Д.Є.,

за участю секретаря - Буларги Д.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в смт. Бородянка адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Департаменту соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації, Київської обласної державної адміністрації про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

В квітні 2017 року позивач звернувся до суду з вказаним позовом, мотивуючи свої вимоги тим, що з 16 липня 2015 року визнаний інвалідом третьої групи внаслідок захворювання пов'язаного з впливом аварії на ЧАЕС, В зв'язку з цим йому повинні були надати статус потерпілого внаслідок аварії на ЧАЕС 1 категорії, однак УСЗН Бородянської РДА відмовило йому в наданні такого статусу. Постановою Бородянського районного суду від 10 листопада 2016 року відмова управління соціального захисту населення Бородянської районної державної адміністрації у прийнятті від нього документів для оформлення подання до Департаменту соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації для видачі посвідчення особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи категорії 1 визнана протиправною. Управління соціального захисту населення Бородянської районної державної адміністрації та Бородянську районну державну адміністрацію зобов'язано прийняти від нього документи для встановлення статусу особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи категорії 1, оформити та направити подання до департаменту соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації для видачі йому посвідчення особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи категорії 1. Департамент соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації подав апеляційну скаргу на постанову Бородянського районного суду від 10 листопада 2016 року. Ухвалою Київського Апеляційного адміністративного суду від 16 лютого 2017 р. в апеляційній скарзі відмовлено. На виконання зазначеної постанови УСЗН Бородянської РДА прийняло його документи і направило подання до Департаменту соціального захисту населення Київської ОДА для видачі йому посвідчення особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи категорії 1. 12 квітня 2017 року Департамент соціального захисту населення Київської ОДА відмовив йому у видачі вказаного посвідчення, оскільки виключено зону посиленого радіоекологічного контролю, то він не належить до потерпілих від Чорнобильської катастрофи 4 категорії. Оскільки зазначена відмова не відповідає вимогам закону та порушує його права просив визнати дії Департаменту соціального захисту населення Київської ОДА щодо відмови у видачі йому посвідчення постраждалого від аварії на ЧАЕС 1 категорії протиправними та зобов'язати Київську обласну державну адміністрацію надати йому статус особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи категорії 1 та видати відповідне посвідчення.

Позивач в судове засідання не з'явився, відповідно до заяви просив слухати справу у його відсутність, позов підтримав.

Відповідач - Департамент соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації в судове засідання представника не направив, проти позову заперечував, вважав, що оскільки Законом України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» від 28 грудня 2014 року виключений абзац п'ятий частини другої статті 2 Закону України «Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи», а саме виключено зону посиленого радіоекологічного контролю, то підстав для видачі позивачу посвідчення постраждалого внаслідок Чорнобильської катастрофи 1 категорії немає, оскільки він не проживає на території забрудненої зони.

Дослідивши письмові докази по справі, суд вважає, що позов підлягає задоволенню.

Судом встановлено, що позивач ОСОБА_1 визнаний інвалідом третьої групи внаслідок захворювання пов'язаного з впливом аварії на ЧАЕС, що підтверджується копією довідки (а.с.14) та копією експертного висновку (а.с.15).

Постановою Бородянського районного суду від 10 листопада 2016 року визнана протиправною відмова управління соціального захисту населення Бородянської районної державної адміністрації Київської області у прийнятті від ОСОБА_1 документів для оформлення подання до Департаменту соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації для видачі посвідчення особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи категорії 1 та зобов'язано УСЗН Бородянської РДА та Бородянську РДА прийняти від ОСОБА_1 документи для встановлення статусу особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи, категорії 1, оформити та направити подання до Департаменту соціального захисту населення Київської ОДА для видачі ОСОБА_1 посвідчення особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи, категорії 1 (а.с.9-11).

Листом №05-59-819 від 22 квітня 2017 року Департамент соціального захисту населення Київської ОДА відмовив позивачу у видачі посвідчення особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи першої категорії, відмова мотивована тим, що він не відноситься до осіб постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи (а.с.7).

Відповідно до п.2 ст. 9 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, є: потерпілі від Чорнобильської катастрофи - громадяни, включаючи дітей, які зазнали впливу радіоактивного опромінення внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Відповідно до ч.1 ст. 12 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» причинний зв'язок між захворюванням, пов'язаним з Чорнобильською катастрофою, частковою або повною втратою працездатності громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, і Чорнобильською катастрофою визнається встановленим (незалежно від наявності дозиметричних показників чи їх відсутності), якщо його підтверджено під час стаціонарного обстеження постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи уповноваженою медичною комісією не нижче обласного рівня або спеціалізованими медичними установами міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, які мають ліцензію центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров'я.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.14 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» для встановлення пільг і компенсацій визначаються такі категорії осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи: інваліди з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та потерпілих від Чорнобильської катастрофи щодо яких встановлено причинний зв'язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою, хворі внаслідок Чорнобильської катастрофи на променеву хворобу, категорія 1.

Судом не приймаються до уваги посилання відповідача на те, що Законом України «Про правовий режим територій, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи» виключено зону посиленого радіоактивного забруднення, а тому позивач не відноситься до категорії потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, оскільки виключення норм щодо «зони посиленого радіоекологічного контролю» не змінює наслідків шкідливого впливу радіоактивного опромінення, що особа зазнала внаслідок Чорнобильської катастрофи, у зв'язку з чим отримала інвалідність, і саме цей вплив є підставою для віднесення особи до категорії потерпілих.

Також посилання відповідача на те, що позивач не може бути віднесений до числа потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи 1, оскільки він, хоча і має посвідчення потерпілої особи 4 категорії, однак не відноситься до числа потерпілих 4 категорії оскільки не проживає на території зони посиленого радіоекологічного контролю, суд не приймає до уваги в зв'язку з тим, що можливість віднесення особи до числа потерпілих 1 категорії Закон пов'язує з інвалідністю, що має причинний зв'язок з Чорнобильською катастрофою, що встановлена потерпілим від Чорнобильської катастрофи. Також необхідно зазначити, що обов'язковою умовою набуття статусу особи, яка потерпіла внаслідок Чорнобильської катастрофи 4 категорії, було необхідність проживання або роботи на території зони посиленого радіоекологічного контролю станом на 1 січня 1993 року не менше чотирьох років (п.4 ч.1 ст.14 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи"). Тобто саме по собі проживання або робота на території зони посиленого радіоекологічного контролю без дотримання вимог п.4 ч.1 ст.14 вказаного Закону, не відносило особу до потерпілих 4 категорії.

Тому, виключення з нормативного акту положень щодо зони посиленого радіоекологічного контролю, не відновлює шкоду, що заподіяна внаслідок Чорнобильської катастрофи здоров'ю особі, яка проживала в зоні посиленого радіоекологічного контролю і відноситься до числа потерпілих 4 категорії, а відтак не позбавляє цю особу статусу потерпілої внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Крім того, пунктом 10 Порядку видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи затвердженим Постановою КМ України від 20 січня 1997 року №51, передбачено, що посвідчення видаються інвалідам із числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС і потерпілим від Чорнобильської катастрофи, віднесеним до категорії 1, щодо яких встановлено причинний зв'язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою, - на підставі довідки медико-соціальної експертної комісії про встановлення інвалідності відповідної групи, пов'язаної з наслідками Чорнобильської катастрофи.

За таких обставин суд вважає за необхідне позов задовольнити.

Керуючись ст. 14 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", Порядком видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженим Постановою КМ України від 20 січня 1997 року №51, ст.159-163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ :

Позов ОСОБА_1 задовольнити.

Визнати протиправною відмову Департаменту соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації у прийнятті від ОСОБА_1 документів необхідних для видачі посвідчення постраждалого внаслідок Чорнобильської катастрофи категорії 1, відповідно до вимог п.1 ст.14 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Зобов'язати Департамент соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації прийняти від ОСОБА_1 документи необхідні для видачі посвідчення постраждалого внаслідок Чорнобильської катастрофи категорії 1, Київську обласну державну адміністрацію вирішити питання надання ОСОБА_1 статусу особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи 1 категорії та видати відповідне посвідчення.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Бородянський районний суд Київської області протягом десяти днів з дня отримання копії постанови суду.

Головуючий-суддя

Д

.Унятицький

Джерело: ЄДРСР 66791193
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку