open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

22 травня 2017 року № 826/27820/15

Колегія суддів Окружного адміністративного суду міста Києва у складі головуючого судді Огурцова О.П., суддів Арсірія Р.О. Кузьменка В.А. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом

Дочірнього підприємства Державної компанії "Укрспецекспорт" - Державне госпрозрахункове зовнішньоторгівельне підприємство "СпецТехноЕкспорт"

до

Державної служби експортного контролю України

про

скасування постанови від 10.12.2015 № 344,

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Дочірнє підприємство Державної компанії "Укрспецекспорт" - Державне госпрозрахункове зовнішньоторгівельне підприємство "СпецТехноЕкспорт" звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної служби експортного контролю України про скасування постанови від 10.12.2015 № 344.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем розгляд справи про порушення позивачем вимог законодавства в галузі державного експертного контролю здійснення з порушенням вимог чинного законодавства, а саме, позивача не було належним чином повідомлено про дату, час та місце проведення розгляду та розгляд справи здійснено за відсутності керівника позивача. Також позивач посилався на неточності допущені при складанні протоколу про порушення суб'єктом здійснення міжнародних передач товарів - юридичною особою вимог законодавства в галузі державного експертного контролю.

Також, позивач зазначив про те, що ним було вжито всіх заходів щодо вчасного отримання звіту про використання у заявлених цілях товарів, міжнародні передачі яких здійснені за дозволом №28277200, про що свідчить лист № 31-05/15/8498 від 19.11.2015 щодо пояснень з приводу порушення встановлених термінів подання звіту та отримавши відповідний звіт позивач негайно направив його на адресу відповідача, про, що свідчить лист № 31-5/15/8042 від 05.11.2015.

Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України суд ухвалив продовжити розгляд справи у письмовому провадженні.

Підчас судового розгляду справи, колегія суддів,-

В С Т А Н О В И Л А:

Державною службою експортного контролю України видано Дочірньому підприємству Державної компанії "Укрспецекспорт" - Державному госпрозрахунковому зовнішньоторгівельному підприємству "СпецТехноЕкспорт" дозвіл від 15.07.2014 № 28277200 строком дії до 16.06.2015 на здійснення митного оформлення товарів за міжнародним контрактом від 21.05.2014 №STE-1-32-K/KE-14.

Супровідним листом № 31.5/15/8042 від 05.11.2015 позивач направив до Державної служби експортного контролю України звіт про використання у заявлених цілях товарів, міжнародні передачі яких здійснені за дозволом від 15.07.2014 № 28277200.

Листом від 19.11.2015 № 31.5/15/8498 у відповідь на звернення відповідача від 11.11.2015 вих. № 3561/31-15 стосовно порушення встановлених термінів подання звіту про використання товарів в заявлених цілях за дозволом від 15.07.2014 № 28277200 позивач повідомив про те, що після відвантаження товару за контрактом від 21.05.2014 № STE-1-32-K/KE-14 на адресу інозамовника було надіслано лист - звернення від 19.06.2015 №STE-40/1064-Q щодо надання сертифікату підтвердження доставки (СПД) та звіту кінцевого користувача про використання товару в заявлених цілях та листи нагадування від 18.07.2015 №STE-40/1150-Q, від 14.08.2015 №STE-40/1400-Q, від 11.09.2015 №STE-40/1512-Q, водночас відповідні документи надані замовником із суттєвою затримкою, яка зумовлена особливостями логістичних механізмів МО Індії, наявністю багаторівневого сортування та подальшої доставки окремої кількості виробів до розрізнених складів.

01.12.2015 Державною службою експортного контролю України складено протокол №344 про порушення суб'єктом здійснення міжнародних передач товарів - юридичною особою вимог законодавства в галузі державного експортного контролю щодо Дочірнього підприємства Державної компанії "Укрспецекспорт" - Державного госпрозрахункового зовнішньоторговельного підприємства "СпецТехноЕкспорт" в яким встановлено наступне: "листом від 05.11.2015 № 31.5/15/8042 (вхідний Держекспортконтролю від 06.11.2015 №8182/15) підприємство звітувало про використання у заявлених цілях товарів, міжнародні передачі яких здійсненні за разовим дозволом від 15.07.2014 № 28277200, строк дії якого закінчився 16.06.2014. Відповідно до особливих умов використання вказаного дозволу граничним строком подання звіту є 16.09.2015.

Вказаний звіт ДП ДГЗП „СпецТехноЕкспорт" надано з порушенням граничного строку його подання, який зазначено в пункті 17 разового дозволу № 282772 00- „звіт про використання (невикористання, часткове використання) товарів у заявлених цілях не пізніше трьох місяців з дати закінчення строку дії дозволу". Строк звітування встановлено на підставі статті 22 Закону України „Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання" (далі - Закон) та відповідно до наказу Держекспортконтролю від 05.10.2009 №86 „Про затвердження форми висновку щодо можливості проведення переговорів, форм звітів та встановлення строків звітності", який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 28.10.2009 за № 994/17010.

Несвоєчасне подання ДП ДГЗП „СпецТехноЕкспорт" звіту про використання (невикористання, часткове використання) товарів у заявлених цілях, визначного у разовому дозволі № 28277200, є правопорушенням в галузі державного експортного контролі), визначеним абзацом 8 статті 24 Закону - „неподання або несвоєчасне подання центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного експортного контролю, звітів та відповідних документів про підсумки проведення переговорів, зазначених у абзаці восьмому цієї статті, а також про фактично здійснені експорт та імпорт товарів на підставі отриманих дозволів, висновків чи міжнародних імпортних сертифікатів, а також про використання цих товарів у заявлених цілях"."

Листом від 02.12.2015 № 3769/31-15 Державна служба експортного контролю України повідомила позивача про те, що розгляд справи про порушення підприємством вимог законодавства в галузі державного експертного контролю згідно з протоколами про порушення суб'єктом здійснення міжнародних передач товарів - юридичною особою вимог законодавства в галузі державного експортного контролю від 01.12.2015 № 342, від 01.12.2015 № 343 та від 01.12.2015 №344 відбудеться 09.12.2015 о 16.00. Зазначений лист відповідно до штампу вхідної кореспонденції було отримано 02.12.2015 за реєстровано за Вх. № 7771.

10.12.2015 Державною службою експортного контролю України винесено постанову №344 про накладення на суб'єкта здійснення міжнародних передач товарів - юридичну особу штрафу за порушення вимог законодавства в галузі державного експортного контролю, якою відповідно до статті 26 та абзацу 7 частини 25 Закону України "Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання" накладено на Дочірнє підприємство Державної компанії "Укрспецекспорт" - Державне госпрозрахункове зовнішньоторговельне підприємство "СпецТехноЕкспорт" штраф у розмірі 500 неоподатковуваних мінімумів громадян, що складає 8500,00 грн.

Позивач не погоджуючись з постановою від 10.12.2015 № 344, вважаючи її протиправною та такою, що підлягає скасуванню звернулось з відповідним позовом до суду.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд вважає позов таким, що не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Статтею 5 Закону України "Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання" встановлено, що методами здійснення державного експортного контролю є: ідентифікація товарів, що передбачає встановлення відповідності конкретних товарів, які є об'єктами міжнародних передач, найменуванню та опису товарів, внесених до списків товарів, що підлягають державному експортному контролю; надання дозволів чи висновків на здійснення міжнародних передач товарів або проведення переговорів щодо здійснення таких передач; здійснення митного контролю та митного оформлення товарів відповідно до законодавства; застосування санкцій до суб'єктів господарювання, які порушили порядок здійснення таких передач, установлений цим Законом та іншими актами законодавства в галузі експортного контролю.

Згідно з статтею 8 вказаного Закону порядок здійснення контролю за міжнародними передачами товарів установлюється Кабінетом Міністрів України відповідно до цього та інших законів України, актів Президента України залежно від конкретних груп товарів та видів їх міжнародних передач.

Відповідно до пунктів 5 та 6 Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.11.2003 № 1807 товари, контроль за міжнародними передачами яких здійснюється відповідно до цього Порядку, зазначені у списку товарів військового призначення, міжнародні передачі яких підлягають державному контролю, згідно з додатком (далі - список). У разі переміщення товарів через митний кордон України їх митний контроль та митне оформлення здійснюються у порядку, встановленому законодавством. Під час митного оформлення суб'єкт або іноземний суб'єкт разом з іншими документами, необхідними для здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, зобов'язаний відповідно до частини другої статті 264 Митного кодексу України надати на вимогу митного органу оригінал дозволу або висновку Держекспортконтролю. Митне оформлення товарів здійснюється за умови надходження до Держмитслужби від Держекспортконтролю дозволів та висновків в електронній формі із застосуванням засобів електронного цифрового підпису і врахуванням положень пункту 7 розділу XXI Прикінцевих та перехідних положень Митного кодексу України.

Частинами першою, другою та третьою статті 15 Закону України "Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання" встановлено, що дозвіл чи висновок оформляється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного експортного контролю, як разовий, генеральний чи відкритий. Разовий дозвіл чи висновок надається суб'єкту здійснення міжнародних передач товарів для проведення переговорів, пов'язаних з укладанням конкретних зовнішньоекономічних договорів (контрактів) на здійснення міжнародних передач товарів, або для здійснення конкретних передач товарів згідно із зазначеними договорами (контрактами) і є дійсним протягом установленого строку, але не більш як протягом одного року. Цей строк може бути продовжено центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного експортного контролю, на підставі обґрунтованого звернення суб'єкта здійснення міжнародних передач товарів, але не більш як на строк дії зовнішньоекономічного договору (контракту). Разовий дозвіл чи висновок може надаватися іноземному суб'єкту господарської або іншої діяльності, який здійснює міжнародні передачі товарів подвійного використання відповідно до міжнародних договорів, укладених від імені України чи Уряду України, або транзит товарів територією України, тимчасове ввезення товарів на територію України для їх демонстрування як експонатів на міжнародних виставках та ярмарках, проведення випробувань; військовим формуванням, правоохоронним органам, органам та підрозділам цивільного захисту України, які здійснюють тимчасове вивезення або ввезення товарів для проведення навчань чи забезпечення діяльності таких формувань за межами України або імпорт чи тимчасове ввезення товарів на територію України відповідно до міжнародних договорів України, укладених від імені України чи Уряду України, крім зазначених у частині другій статті 2 цього Закону.

Підпунктом 2 пункту 4 Положення про Державну службу експортного контролю України затвердженого указом Президента України від 08.04.2011 № 448/2011 встановлено, що Держекспортконтроль України відповідно до покладених на неї завдань надає в установленому законодавством у галузі державного експортного контролю порядку адміністративні послуги суб'єктам господарювання, які мають намір здійснювати або здійснюють міжнародні передачі товарів, включаючи посередницьку (брокерську) діяльність, а також іншим суб'єктам, визначеним законодавством у галузі державного експортного контролю, у тому числі, видає дозволи (висновки) на право здійснення міжнародних передач товарів (експорт, імпорт, тимчасове ввезення/вивезення, транзит) та контролює подання суб'єктами здійснення міжнародних передач товарів звітів про фактично здійснені експорт та імпорт товарів.

Частиною першою статті 19 Закону України "Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання" встановлено, що суб'єкт здійснення міжнародних передач товарів зобов'язаний надати центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного експортного контролю, повну та достовірну інформацію про відоме йому кінцеве використання товарів, міжнародну передачу яких планується здійснити, а також оригінали документів про гарантії, які підтверджують використання товарів виключно в заявлених ним або іншим кінцевим споживачем цілях.

Згідно з частиною четвертою статті 19 вказаного Закону державний експортний контроль за виконанням кінцевими споживачами в Україні зобов'язань щодо використання у заявлених цілях імпортованих товарів здійснюється на підставі результатів аналізу звітів суб'єктів господарювання - кінцевих споживачів про фактичне застосування товарів, а також шляхом проведення планових вибіркових перевірок фактичного використання товарів за призначенням їх кінцевими споживачами. Такі перевірки можуть проводитися уповноваженими посадовими особами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного експортного контролю, або утвореними ним з цією метою міжвідомчими контрольними комісіями.

Згідно з частиною першою статті 22 Закону України "Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання" суб'єкт здійснення міжнародних передач товарів, якому надано дозвіл, висновок чи міжнародний імпортний сертифікат, подає до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного експортного контролю, письмові звіти про підсумки проведення переговорів, зазначених у статті 18 цього Закону, а також про фактично здійснені експорт та імпорт товарів, визначених у цих документах, та про використання зазначених товарів у заявлених цілях. Форма звіту та строки його подання визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері державного експортного контролю.

Відповідно до абзацу 8 статті 24 вказаного Закону порушеннями вимог законодавства в галузі державного експортного контролю є неподання або несвоєчасне подання центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного експортного контролю, звітів та відповідних документів про підсумки проведення переговорів, зазначених у абзаці восьмому цієї статті, а також про фактично здійснені експорт та імпорт товарів на підставі отриманих дозволів, висновків чи міжнародних імпортних сертифікатів, а також про використання цих товарів у заявлених цілях.

Абзацом 7 частини першої статті 25 Закону України "Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання" встановлено, що Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного експортного контролю, накладає на суб'єктів здійснення міжнародних передач товарів - юридичних осіб штрафи за порушення, передбачені абзацом восьмим статті 24 цього Закону, - в розмірі 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до частини другої, третьої та четвертої статті 26 вказаного Закону про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 24 цього Закону, уповноваженою посадовою особою центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного експортного контролю, що його виявила, складається протокол, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох днів надається посадовим особам, зазначеним у частині першій цієї статті. Керівник чи заступник керівника центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного експортного контролю, приймає рішення про накладення штрафу протягом десяти днів після отримання документів, зазначених у частині другій цієї статті. Рішення керівника чи заступника керівника центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного експортного контролю, про накладення штрафу оформляється постановою про накладення на суб'єкта господарювання - юридичну особу штрафу за порушення у сфері державного експортного контролю відповідно до цього Закону.

Пунктами 5.1 та 5.2 розділу V Порядку розгляду справ про порушення юридичними особами вимог законодавства в галузі державного експортного контролю затвердженого наказом Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, від 16.12.2013, № 1490 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.01.2014 за № 101/24878 встановлено, що справа розглядається в присутності керівника (уповноваженого представника) юридичної особи, яка притягається до відповідальності. Запрошення на розгляд справи надсилається за місцезнаходженням юридичної особи реєстрованим поштовим відправленням з рекомендованим повідомленням про його вручення не пізніше ніж за десять днів до дати розгляду справи. У запрошенні зазначаються дата, час і місце розгляду справи. За відсутності керівника (уповноваженого представника) юридичної особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне сповіщення цієї юридичної особи про дату, час і місце розгляду справи, а також в разі ненадходження від юридичної особи клопотання про відкладення розгляду справи.

Згідно з пунктом 5.3 вказаного Прядку якщо керівник дійде висновку про необхідність присутності керівника (уповноваженого представника) юридичної особи під час розгляду справи та/або в разі надходження клопотання про відкладення розгляду справи, керівник виносить постанову про відкладення розгляду справи. Рішення про відкладення розгляду справи може бути прийнято за умови дотримання встановленого пунктом 1.9 розділу I цього Порядку строку притягнення юридичної особи до відповідальності.

Відповідно до пункту 6.1 розділу VI Порядку розгляду справ про порушення юридичними особами вимог законодавства в галузі державного експортного контролю затвердженого наказом Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, від 16.12.2013, № 1490 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.01.2014 за № 101/24878 після розгляду справи керівник приймає рішення у справі, яке оформлюється у вигляді постанови про накладення на суб'єкта здійснення міжнародних передач товарів - юридичну особу штрафу за порушення вимог законодавства в галузі державного експортного контролю (далі - постанова про накладення на юридичну особу штрафу) за формою, наведеною в додатку 4 до цього Порядку, або постанови про закриття провадження у справі про порушення суб'єктом здійснення міжнародних передач товарів - юридичною особою вимог законодавства в галузі державного експортного контролю (далі - постанова про закриття провадження у справі) за формою, наведеною в додатку 5 до цього Порядку (далі - постанови у справі).

Відповідно до наявних в матеріалах справи документів судом встановлено, що відповідачем видано позивачу дозвіл від 15.07.2014 № 28277200 строком дії до 16.06.2015.

В пункті 17 вказаного дозволу зазначено наступне: "Звіт про фактично здійснену (нездійснену, частково здійснену) міжнародну передачу товарів надається на пізніше трьох місяців з дати закінчення строку дії дозволу. Звіт про використання (невикористання, часткове використання) товарів у заявлених цілях надається не пізніше трьох місяців з дати закінчення строку дії дозволу".

Таким чином, відповідно до умов дозволу від 15.07.2014 № 28277200 звіт про використання (невикористання, часткове використання) товарів у заявлених цілях мав бути поданий позивачем не пізніше трьох місяців з дати закінчення строку дії дозволу тобто, не пізніше 16.09.2015.

Звіт про використання у заявлених цілях товарів, міжнародні передачі яких здійснені за дозволом від 15.07.2014 № 28277200 був поданий позивачем відповідачу супровідним листом №31.5/15/8042 від 05.11.2015.

Позивачем зазначені факти не заперечуються.

Посилання позивача на факт того, що в протоколі 01.12.2015 №344 про порушення суб'єктом здійснення міжнародних передач товарів - юридичною особою вимог законодавства в галузі державного експортного контролю датою закінчення дії дозволу від 15.07.2014 № 28277200 зазначено "16.06.2014" не приймаються судом до уваги з огляду на те, що як встановлено судом з наявних в матеріалах справи документів, в зазначеному протоколі при зазначенні дати закінчення дії дозволу від 15.07.2014 № 28277200 допущено лише технічну описку та замість "16.06.2015" вказано "16.06.2014".

Щодо посилань позивача на факт того, що у зв'язку з особливостями логістичних механізмів Міністерства оборони Індії позивач несвоєчасно отримав сертифікат підтвердження доставки суд звертає увагу на наступне.

Відповідно до частини другої статті 19 Закону України "Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання" суб'єкт здійснення міжнародних передач товарів повинен вживати заходів для проведення перевірки доставки та кінцевого використання товарів у разі їх експорту і надавати про це інформацію центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного експортного контролю, а також сприяти уповноваженим на це державним органам України в проведенні ними таких перевірок.

Таким чином, той факт, що протягом тривало часу з моменту поставки товару позивач не виконував покладеного на нього зазначеною правовою нормою обов'язку не може бути підставою для звільнення від відповідальності за допущене порушення законодавства в галузі державного експортного контролю.

Аналогічна позиція викладена в ухвалі Київського апеляційного адміністративного суду від 30.03.2017 у справі № 826/27818/15.

Інших доводів та обґрунтувань на підтвердження поважності причин порушення строків подання звіту про використання (невикористання, часткове використання) товарів у заявлених цілях, крім посилань на несвоєчасне надання документів покупцем - Міністерством оборони Індії, позивачем наведено не було.

З огляду на зазначене, враховуючи те, що факт повідомлення позивача про місце, дату та час розгляду справи про порушення підприємством вимог законодавства в галузі державного експертного контролю згідно з протоколами про порушення суб'єктом здійснення міжнародних передач товарів - юридичною особою вимог законодавства в галузі державного експортного контролю від 01.12.2015 №342, від 01.12.2015 №343 та від 01.12.2015 №344, підтверджується відміткою вхідної кореспонденції на повідомленні від 02.12.2015 № 3769/31-15, у то час, як про обставини, які на думку позивача мають бути враховані при встановленні факту допущення порушення ним строків, подання звіту про використання (невикористання, часткове використання) товарів у заявлених цілях позивач повідомив відповідача листом № 31.5/15/8498 від 19.11.2015 та інших обставин позивачем, крім зазначених у вказаному листі, позивачем у позовній заяві викладено не було, суд дійшов висновку про те, що факт проведення розгляду справи про порушення підприємством вимог законодавства в галузі державного експертного контролю за відсутності представника позивача хоча й є порушенням процедури розгляду справи, водночас не могло мати впливу на обґрунтованість оскаржуваного рішення.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про допущення позивачем порушення абзацу 8 статті 24 Закону України "Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання" та наявність у відповідача правових підстав для прийняття постанови від 10.12.2015 № 344

З огляду на викладене, керуючись вимогами статей 69-71, 94, 160-165, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову - відмовити повністю.

Відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку для її апеляційного оскарження. У разі апеляційного оскарження постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Головуючий суддя О.П. Огурцов

Судді Р.О. Арсірій

В.А. Кузьменко

Джерело: ЄДРСР 66673353
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку