open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

17.05.2017 227/1402/17

У Х В А Л А

Іменем України

17 травня 2017 року м. Добропілля

Слідчий суддя Добропільського міськрайонного суду Донецької області - ОСОБА_1 ,

при секретарі судового засідання - ОСОБА_2 ,

за участі ст. слідчого СВ Добропільського ВП Покровського ВП ГУНП в Донецькій області ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання ст. слідчого СВ Добропільського ВП Покровського ВП ГУНП в Донецькій області майора поліції ОСОБА_3 , погоджене з прокурором Костянтинівської місцевої прокуратури ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення перевірки дотримання вимог законодавства у сфері охорони праці в кримінальному провадженні № 42016051670000279 від 28.12.2016 року, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 272 КК України,

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий СВ Добропільського ВП Покровського ВП ГУНП в Донецькій області, майор поліції ОСОБА_3 звернулась до Добропільського міськрайонного суду Донецької області, із клопотанням погодженим з прокурором Костянтинівської місцевої прокуратури ОСОБА_4 , в якому просить: винести ухвалу про надання дозволу на проведення перевірки Головному Управлінню Держпраці в Донецькій області ФОП ОСОБА_5 на об`єкті багатопаливна АЗС, розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , на предмет дотримання вимоги законодавства та нормативно-правових актів з охорони праці і додержання трудового законодавства України.

В обґрунтування клопотання зазначено, що СВ Добропільського ВП Покровського ВП ГУНП в Донецькій області проводиться досудове розслідування кримінального провадження, внесеного в ЄРДР за № 42016051670000279 від 28.12.2016 року, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 1 ст.272 КК України. Так, в ході досудового розслідування встановлено, що ФОП ОСОБА_5 використовується об`єкт автозаправна станція, розташована за адресою: АДРЕСА_1 , без отримання дозволів на виконання робіт з підвищеною небезпекою, що створює загрозу загибелі або інших тяжких наслідків. Враховуючи те, що слідчий або прокурор не можуть самостійно ініціювати питання про проведення перевірки, просить суд винести ухвалу про надання дозволу на її проведення.

В судовому засіданні слідчий клопотання підтримала та просила його задовольнити.

Фіксація, під час розгляду клопотання слідчим суддею, за допомогою технічних засобів на підставі ч. 1 ст. 107 КПК України не здійснювалась, оскільки таке клопотання не заявлялось.

Дослідивши клопотання та долучені до нього письмові докази, встановлено наступне.

Добропільським відділенням поліції Покровського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Донецькій області проводиться досудове розслідування кримінального провадження внесеного в ЄРДР 28.12.2016 року за № 42016051670000279 за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 272 КК України, що підтверджується відповідним витягом з ЄРДР, дорученням про проведення досудового розслідування від 24.04.2017 року, постановою про доручення проведення досудового розслідування іншому органу досудового розслідування від 10.04.2017 року.

Згідно наданих письмових доказів встановлено, що 09.12.2016 року Головне управління Держпраці у Донецькій області листом № 5.2/3179 звернулося до прокурора Донецької області, в якому повідомляє про правопорушення з боку посадових осіб ФОП ОСОБА_5 , відповідальність за яке передбачена ст. 272 КК України.

Встановлено, що на території м. Покровськ за адресою: АДРЕСА_1 , знаходиться об`єкт підвищеної небезпеки (багатопаливна АЗС), який належить ФОП ОСОБА_5 . На вказаному об`єкті здійснюються роботи підвищеної небезпеки та експлуатується обладнання підвищеної небезпеки про прийомі, зберігання та відпуску пального.

Згідно листа відділу експертної роботи, ринкового нагляду та надання адміністративних послуг від 09.11.2016 року № 11/09.11-1621 повідомлено, що ФОП ОСОБА_5 , зареєстрованій за адресою: АДРЕСА_2 дозволи на виконання робіт підвищеної небезпеки або дозволи на експлуатацію (застосування) машин, механізмів підвищеної небезпеки не видавались.

Статтею 3 Конституції України визначено, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).

Відповідно до абз.1 ст. 3 вказаного Закону визначено, що Державний нагляд (контроль) здійснюється за принципами , зокрема, пріоритетності безпеки у питаннях життя і здоров`я людини, функціонування і розвитку суспільства, середовища проживання і життєдіяльності перед будь-якими іншими інтересами і цілями у сфері господарської діяльності.

Статтею 153 Кодексу законів про працю України визначено, що на всіх підприємствах, в установах, організаціях створюються безпечні і нешкідливі умови праці .

Забезпечення безпечних і нешкідливих умов праці покладається на власника або уповноважений ним орган.

Умови праці на робочому місці, безпека технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування та інших засобів виробництва, стан засобів колективного та індивідуального захисту, що використовуються працівником, а також санітарно-побутові умови повинні відповідати вимогам нормативних актів про охорону праці.

На власника або уповноважений ним орган покладається систематичне проведення інструктажу (навчання) працівників з питань охорони праці, протипожежної охорони.

Отже, з метою попередження настання негативних наслідків у вигляді загибелі людей або інших тяжких наслідків, з метою повного, всебічного та неупередженого дослідження обставин кримінального провадження виникла необхідність провести позапланову перевірку суб`єкта господарювання ФОП « ОСОБА_6 » на предмет дотримання вимог законодавства з питань безпеки праці і додержання трудового законодавства, оскільки виявлені факти можуть свідчити про недотримання вимог законодавства в цій часині.

Відповідно до кримінально-процесуального законодавства України обов`язок доказування обставин, передбачених статтею 91 КПК Українипокладається на слідчого, прокурора та, в установлених КПКвипадках, - на потерпілого. Доказування полягає у збиранні, перевірці та оцінці доказів з метою встановлення обставин, що мають значення для кримінального провадження.

Перевірка в кримінальному провадженні не є заходом забезпечення кримінального провадження, в розумінні визначеному у розділі ІІ КПК, а є законним способом збирання стороною обвинувачення доказів, відповідно до ч.2 ст.93 КПК.

Згідно зі ст. 93 КПК Українисторона обвинувачення, серед іншого, здійснює збирання доказів, шляхом отримання від органів державної влади актів перевірок.

Разом із тим, станом на даний час КПК Українине передбачено призначення перевірок в межах кримінального провадження прокурором або слідчим, виключено п. 6 ч. 2 ст. 36та п. 4 ч. 2 ст. 40 КПК України , якими прокурору, який здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням, та слідчому, надавались повноваження призначати ревізії та перевірки в порядку, визначеному законом.

Пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 №408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами»встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребуються у разі, якщо такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених КПК України.

У відповідності до ст.ст. 2, 3 Закону України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» встановлено до 31 грудня 2017 року мораторій на проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності. До 31 грудня 2017 року позапланові заходи державного нагляду (контролю) здійснюються органами державного нагляду (контролю) за рішенням суду.

Водночас суд зазначає, що запровадження мораторію не повинно розцінюватись як перешкода у здійсненні діяльності з перевірки дотримання суб`єктами господарювання вимог чинного законодавства України в питаннях, які можуть стосуватись безпеки життєдіяльності людей, прав робітників на безпечні та належні умови праці, прав на чисте довкілля, захисту навколишнього природного середовища, безпеки держави, тощо. Тобто гарантованих Конституцією України прав та свобод людини.

Відповідно до Закону України «Про об`єкти підвищеної небезпеки», об`єктом підвищеної небезпеки є об`єкт, на якому використовуються, виготовляються, переробляються, зберігаються або транспортуються одна або кілька небезпечних речовин чи категорій речовин у кількості, що дорівнює або перевищує нормативно встановлені порогові маси, а також інші об`єкти як такі, що відповідно до закону є реальною загрозою виникнення надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру. До потенційно небезпечних об`єктів відносять об`єкти, на яких можуть використовуватися або виготовляються, переробляються, зберігаються чи транспортуються небезпечні речовини, біологічні препарати, а також інші об`єкти, що за певних обставин можуть створити реальну загрозу виникнення аварії.

Тому автозаправні станції (АЗС) відносяться до об`єктів підвищеної небезпеки та потенційно небезпечних об`єктів. Робота АЗС пов`язана з ризиком виникнення надзвичайних ситуацій (пожежі, вибуху тощо).

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про об`єкти підвищеної небезпеки» Державний нагляд та контроль у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки, здійснюють уповноважені законами органи влади, в тому числі центральні органи виконавчої влади та їх територіальні органи (у разі їх утворення), до відання яких відповідно до закону віднесені питання охорони праці та державного нагляду (контролю) у сферах пожежної і техногенної безпеки.

Згідно ст. 38 Закону України «Про охорону праці» та ст. 259 КЗпП України, державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Відповідно до п. 20 Положення про Державну службу України з питань праці, яке затверджено постановою КМУ від 11.02.2015 № 96 Держпраці відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки та потенційно небезпечними об`єктами, з питань проведення ідентифікації та декларування безпеки об`єктів підвищеної небезпеки.

Під час проведення перевірки необхідно з`ясувати, чи дотримуються службовими особами ФОП ОСОБА_5 , на об`єкті АЗС, розташованому за адресою: АДРЕСА_1 , вимоги законодавчих та нормативно - правових актів з охорони праці і додержання трудового законодавства України.

Задовольняючи клопотання про проведення перевірки суд виходить із того, що для проведення повного, всебічного та об`єктивного досудового розслідування, встановлення всіх обставин кримінального правопорушення, необхідні спеціальні знання у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки. Саме проведення позапланової перевірки автозаправної станції, дозволить встановити наявність або відсутність обставин вчинення злочину, передбаченого ч.1 ст.272 КК України.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 1, 93, 132, 371, 372 КПК України, -

У Х В А Л И В:

Надати дозвіл на проведення позапланової перевірки посадовими особами Головного Управління Держпраці в Донецькій області вимог дотримання законодавства в сфері охорони праці, робіт з підвищеною небезпекою посадовими особами та працівниками ФОП ОСОБА_5 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_2 , на об`єкті - автозаправній станції, розташованій за адресою: АДРЕСА_1 .

Проведення перевірки доручити Головному Управлінню Держпраці в Донецькій області.

Визначити строк проведення позапланової перевірки в межах 10 робочих днів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Джерело: ЄДРСР 66554077
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку