open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 308/13023/16-п

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15.05.2017 м. Ужгород

Апеляційний суд Закарпатської області в особі судді Феєра І.С., за участю ОСОБА_1 та його захисника - адвоката Симканича В.В., представника Закарпатської митниці ДФС Селеша О.Я., розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Ужгороді справу про порушення митних правил за апеляційною скаргою в.о. заступника начальника Закарпатської митниці ДФС - Стельмаченка Є.Є. на постанову судді Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області від 06.03.2017.

Цією постановою провадження в справі відносно ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, завідувача складу готової продукції нижнього складу ДП «Бродівське лісове господарство» за ч.1 ст.483 МК України закрито на підставі п.1 ст. 247 КУпАП, за відсутністю в його діях складу правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.

Вилучені згідно протоколу про порушення митних правил №2251/30501/16 лісоматеріали круглі (сосна), загальною кількістю 118,324 куб.м., повернуто представнику ДП «Бродівське лісове господарство».

Із протоколу про порушення митних правил №2251/30501/16 від 29.11. 2016 та постанови судді від 06.03.2017 вбачається, що 19.05.2016 в зоні митного контролю «Сортувальна» відділу митного оформлення №4 «Батьово» митного посту «Залізничний» для здійснення митних процедур посадовим особам митного посту «Залізничний» були подані товаросупровідні документи на вантаж «деревина паливна...», у кількості 97 700 кг. (об'єм 113,335 м.куб., що слідували у вагонах №№96391321, 96399548 по митній декларації типу ЕК10АА № 209050000/2016/001520 від 17.05.2016, оформленої за процедурою електронного декларування, відправник - ДП «Бродівське лісове господарство» (Україна Львівська область м. Броди вул. Низька, 15), одержувач - «фірма «ПІЗЕЦ Гмбх» (Австрія, Відень, 1010, Гетвайергассе, 1).

Як підставу для переміщення через митний кордон України зазначеного товару органу доходів і зборів були подані наступні товаросупровідні документи: залізничні накладні ЦИМ/СМГС від 16.05.2016, № 547257, №547265. рахунки-фактури від 16.05.2016 №№01 та 02, пакувальні листи від 16.05.2016, №№01 та 02 - фітосанітарні сертифікати №№75/13-017/ВХ-344184, 75/13-017/ВХ-344185 від 16.05.2016, копія сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для забезпечення експортних операцій від 16.05.2016, серії ЛВ №937010, копія сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для забезпечення експортних операцій від 16.05.2016, серії ЛВ № 937009.

Відповідно до графи 20 залізничних накладних ЦИМ/СМГС №№547257, 547265 від 16.05.2016, у вагонах №№96399548, 96391321 переміщується товар «древесина топливная в виде бревен, поленьев, сучьев вязанок хвороста или в аналогичных видах».

Відповідно до графи 1 залізничних накладних ЦИМ/СМГС №№547257, 547265

-2-

від 16.05.2016, відправником товару являється державне підприємство «Бродівське лісове господарство», а в рядку «подпись» зазначено «ОСОБА_5.». Згідно пояснень по заповненню накладної СІМ/SMGS викладених в угоді про міжнародне залізничне вантажне сполучення від 01.11.1951, до якої Україна приєдналася 05.06.1992, у графі 1 накладної зазначається: «найменование отправителя …проставляется подпись отправителя в соответствии с национальним законодавством страни отправителя. Подпись отправителя подтверждает правильность сведений, внесенних им в накладную».

Згідно митної декларації типу ЕК10АА №209050000/2016/001520 від 17.05.2016, у зазначених вагонах переміщується товар «Деревина паливна у вигляді колод, неокорені, обмір згідно ДСТУ 4020-2-2001, колоди неокорені, часткова кривизна, тріщини, сучки без обмежень розміри й кількість, механічні пошкодження, нециліндричної форми. Довжина 2 м. (сосна), в кількості 97 700 кг., загальним об'ємом 113,335 м.куб..

Відповідно до рахунку-фактури від 16.05.2016, №1 та пакувального листа №1 від 16.05.2016 (що виданий на вагон №96399548) переміщується товар: «деревина паливна хвойна (сосна) довж. 2,0 м., 6 штабелів, об'ємом 56,493 м.куб. вартістю 1 468,82 євро, вагою брутто 49 700 кг..

Згідно рахунку-фактури від 16.05.2016, №2 та пакувального листа №2 від 16.05.2016 (що виданий на вагон №96391321) переміщується товар: «деревина паливна хвойна (сосна) довж. 2,0 м., 6 штабелів об'ємом 56,842 м.куб. вартістю 1 477,89 євро, вагою брутто 50 000 кг..

У сертифікаті про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для забезпечення експортних операцій 16.05.2016, серії ЛВ №937009, зазначено, що експортується товар «деревина паливна», а саме: сосна - 8-45х200 см, об'ємом - 56,4930 м.куб., код УКТ ЗЕД - 4401100000; у фітосанітарному сертифікаті №75/13-017/ВХ-344184 від 16.05.2016, зазначено наступні відомості про товар, що знаходився у вагоні №96399548: Firewood Fsrewood Pinus sylvestris L(4401)- загальною кількістю 58,493 м.куб..

У сертифікаті про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для забезпечення експортних операцій 16.05.2016, серії ЛВ №937010, зазначено, що експортується товар «деревина паливна», а саме: сосна - 8-45х200 см., об'ємом - 56,8420 м.куб., код УКТ ЗЕД - 4401100000; у фітосанітарному сертифікаті №75/13-017/ВХ-344185 від 16.05.2016, зазначено наступні відомості про товар, що знаходився у вагоні №96391321: Firewood Fsrewood Pinus sylvestris L(4401)- загальною кількістю 58,842 м.куб..

Згідно ч.2 Типової технологічної схеми здійснення митного контролю залізничних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними, у пунктах пропуску через державний кордон, затвердженої ПКМУ від 21.05.2012, № 451 - митний контроль залізничних транспортних засобів і товарів здійснюється виключно митними органами відповідно до законодавства, вибірково, у формах та обсязі, що визначені на підставі результатів системи управління ризиками.

У відповідності до пункту 1.5 наказу Мінфіна від 25.05.2012, №602 «Про визначення переліку виняткових випадків, коли окремі вагони, локомотиви, інші елементи рухомого складу можуть бути виключені зі складу поїзда для проведення митного контролю», зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.06. 2012 за №887/21199, з метою проведення перевірки відповідності інформації про товар, заявленої в перевізних і супровідних документах, фактичним даним, якщо така перевірка потребує проведення операцій з вивантаження, перевантаження, перепакування тощо, митні формальності щодо даного товару були призупинені.

-3-

А вище зазначені вагони на вимогу митного органу було виключено зі складу потяга для здійснення митного контролю, так як проведення такого контролю в складі потягу було не можливо.

14.06.2016, на станції «Батьово» було здійснено зважування вказаних вагонів з товаром «деревина паливна...», за результатом якого, згідно Актів станції «Батьово» №№ 676, та 677 від 14.06.2016 встановлено, що вага брутто відрізняється від ваги яка зазначена у товаросупровідних документах та МД., а саме вага товару у вагоні №96399548 на 13 460 кг. брутто менше ніж зазначено в товаросупровідних документах. У вагоні №96391321 також, менше на 12 420 кг., ніж зазначено у товаросупровідних документах.

За результатами зважування, з метою повного та всебічного встановлення обставин переміщення товару «деревина паливна...», враховуючи той факт, що зазначені вище розбіжності мають ознаки порушення митних правил, а у вагонах може переміщуватись інший товар або об'єм, порода лісоматеріалів тощо, Закарпатською митницею ДФС, у відповідності до ст. 327 МК України листом від 24.10.2016, №70-70-61/34/2850, звернулась до Закарпатської ТПП з проханням залучення експертів до повного митного огляду товару «деревина паливна...», з метою визначення чи відповідає переміщуваний товар відомостям заявленим в товаросупровідних документах на нього.

25.10.2016, у зоні митного контролю на ділянці перевантаження великовагових вантажів ТОВ «Термінал Карпати» відділу митного оформлення №4 «Батьово» митного посту «Залізничний» посадовими особами митного посту із залученням експерта Закарпатської ТПП, було проведено митний огляд товару, який слідує в залізничних вагонах №№ 96399548, 96391321 за участі експерта Закарпатської ТПП, інженера з ОП і ЦО ДП «Берегівський ЛГ», (Акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортного засобу №305010505/2016/09218 від 25.10.16).

Згідно експертного висновку Закарпатської ТПП №В-992/3 від 25.10.2016, встановлено що у залізничному вагоні №96399548, згідно зовнішнього огляду, замірів лісоматеріалів, знаходяться лісоматеріали круглі із деревини породи сосна, розмірний склад лісоматеріалів - довжина 2,0 м., діаметр лісоматеріалів від 4 см. до 52 см.; штабель розмірами 2,0х2,11х22,0=92,84 скл.кбм. х 0,64=59,418 щільних к.бм.. Загальний об'єм лісоматеріалів становить 59,418 м.куб., які по якісних характеристиках та розмірах відповідають вимогам дров в довготі по ГОСТ 3243-88,код УКТ ЗЕД - 440110000.

Згідно експертного висновку Закарпатської ТПП № В-992/5 від 25.10.2016, встановлено що у залізничному вагоні №96391321, згідно зовнішнього огляду, замірів лісоматеріалів, знаходяться лісоматеріали круглі із деревини породи сосна, розмірний склад лісоматеріалів - довжина 2,0 м., діаметр лісоматеріалів від 5см. до 44 см.; штабель розмірами 2,0х2,267х20,30=92,88 скл. к.бм х 0,64=58,906 щільних к.бм.. Загальний об'єм лісоматеріалів становить 58,906 м.куб., які по якісних характеристиках та розмірах відповідають вимогам дров в довготі по ГОСТ 3243-88, код УКТ ЗЕД - 440110000.

Експертним висновком Закарпатської торгово-промислової палати №В-992/3 від 25.10.2016, що складений на партію товару, на яку було видано Сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених із них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серії ЛВ№937009 від 16.05.2016, зафіксовано діаметр лісоматеріалів від 4 см. до 52 см.. Однак, діаметр деревини паливної згідно Сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених із них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серії ЛВ№937009 від 16.05.2016, виданий Львівським обласним управлінням лісового та мисливського господарства, складає від 8 см. до 45 см..

-4-

Виходячи з вищенаведеного, товарна партія за сертифікатом серії ЛВ№937009 від 16.05.2016, не відповідає товарній партії, зафіксованій експертним висновком Закарпатської торгово-промислової палати №В-992/3 від 25.10.2016.

Таким чином, партія деревини, на яку був виданий сертифікат серії ЛВ№937009 від 16.05.2016, за вказаними геометричними параметрами не відповідає фактично завантаженій у залізничний вагон номер № 96399548.

Експертним висновком Закарпатської торгово-промислової палати №В-992/5 від 25.10.2016, що складений на партію товару, на яку було видано Сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених із них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серії ЛВ№937010 від 16.05.2016 зафіксовано діаметр лісоматеріалів від 5см. до 44 см.. Однак, діаметр деревини паливної згідно Сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених із них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серії ЛВ№937010 від 16.05.2016, виданий Львівським обласним управлінням лісового та мисливського господарства, складає від 8 см. до 45 см..

Виходячи з вищенаведеного, товарна партія за сертифікатом серії ЛВ№937010 від 16.05.2016, не відповідає товарній партії, зафіксованій експертним висновком Закарпатської торгово-промислової палати №В-992/5 від 25.10.2016.

Таким чином, партія деревини, на яку був виданий сертифікат серії ЛВ№937010 від 16.05.2016, за вказаними геометричними параметрами не відповідає фактично завантаженій у залізничний вагон номер № 96391321.

Обов'язковість подання "Сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених із них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій" митному органу для здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, запроваджено ст.3 Закону України від 08.09.05, №2860-IV «Про особливості державного регулювання діяльності суб'єктів підприємницької діяльності, пов'язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів» і ПКМУ від 21.12.05, №1260 «Про затвердження Тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій». .

Згідно ст.3 Закону України від 08.09.05, №2860-IV реалізація суб'єктами підприємницької діяльності лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, крім передбачених статтею 2 та 21 цього Закону, має суб'єкт підприємницької діяльності, що отримав сертифікат про походження на відповідну партію лісо-або пиломатеріалів.

Таким чином, суб'єкт підприємницької діяльності, що отримав Сертифікат про походження на партію лісоматеріалів, зазначену у відповідному сертифікаті, має право експорту саме цієї «певної партії» лісоматеріалів. Видачу сертифіката на кожну окрему партію лісопиломатеріалів, оформлену одним товаросупровідним документом підтверджує п.4 «Тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених із них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій», затвердженого ПКМУ від 21.12.2005, №1260 (далі Порядок).

У відповідності до п.п.5-6 Порядку для отримання сертифіката експортери подають територіальному органові Держлісагенства заяву за встановленою Агенством формою, до якої додаються копія (з обов'язковим пред'явленням оригіналу) товарно-транспортної або залізничної накладної про придбання лісо- та пиломатеріалів, або лісорубного квитка (для постійних лісокористувачів).

Експортери несуть відповідальність за достовірність інформації в поданих ними документах.

Згідно п.2.3. та п.2.5. Інструкції щодо заповнення форми Сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених із них пиломатеріалів для забезпечення експортних операцій, затвердженої Держлісгоспом України 07.09.2007р. №528, у рядку 4 «підстава видачі сертифіката» вказується найменування товаросупровідних

-5-

документів , згідно з якими була придбана лісо продукція, що зазначена в рядку 2. їх серія, номер та дата видачі. У рядку 2 «Характеристика купленої продукції» вказується вид лісо продукції, яка була реалізована лісокористувачем-продавцем на внутрішньому ринку, її порода, сорт, геометричні розміри, кількість, код згідно з УКТЗЕД.

Крім того, загальний об'єм лісоматеріалів переміщуваних у вагоні №96399548 складає 59,418 м.куб., а не 56,493 м.куб. як зазначено в товаросупровідних документах. Вартість лісоматеріалів переміщуваних у вказаному вагоні у відповідності до експертного висновку про вартість товару №О-212 від 26.10.2016 становить 23 767,20 грн., а не 42 424,12 грн., як зазначено у товаросупровідних документах.

Аналогічно, загальний об'єм лісоматеріалів переміщуваних у вагоні № 96391321 складає 58,906 м.куб., а не 56,842 м.куб., як зазначено у товаросупровідних документах. Вартість лісоматеріалів переміщуваних у вказаному вагоні у відповідності до експертного висновку про вартість товару №О-214 від 26.10.2016 становить 23 562,40 грн., а не 42 686,08 грн., як зазначено у товаросупровідних документах.

Встановлено, що фактично завантаженням залізничних вагонів №№96391321, 96399548, з деревиною паливною займався завідувач складу готової продукції нижнього складу ДП «Бродівське лісове господарство» ОСОБА_1, що належить до його посадових обов'язків, і підтверджується пакувальними листами №1 та № 2 від 16.05.2016.

Таким чином, завідувач складу готової продукції нижнього складу ДП «Бродівське лісове господарство» ОСОБА_1, який у силу виконуваних ним трудових (службових) обов'язків відповідає за додержання вимог встановлених Митним Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому порядку, вчинив дії спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підставу для митного оформлення в режимі «експорт» партії лісоматеріалів документів що містять неправдиві відомості, щодо об'єму, ваги, геометричних розмірів та вартості даного товару.

В апеляційній скарзі в.о. заступника начальника Закарпатської митниці ДФС - Сьельмаченко Є.Є. просить постанову від 06.03.2017 - скасувати, постановити нову, якою ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів. Зазначає, що висновок в постанові про те, що особа може нести адміністративну відповідальність за вчинення дій спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України із приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості (ч.1 ст. 483 МК України) лише за умови умисної форми вини, не відповідає точному змісту ч.1 ст.458 цього Кодексу, яка не містить вказівок щодо обов'язкової наявності тієї чи іншої форми вини чи будь-які інші ознаки суб'єктивної сторони складу правопорушення. Під час розгляду протоколу, суд не дав належної оцінки всім доводам, викладеним у протоколі про порушення митних правил та наявним у матеріалах справи, а лише констатував невинуватість ОСОБА_1 у вчинені порушення митних правил, передбаченого ч.1ст.483 МК України, на підставі тільки його пояснень. Крім того, судом не враховано, що у відповідності до ч.2 ст.459 МК України суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил при вчиненні порушень підприємствами є посадові особи цих підприємств. ОСОБА_1, є завідувачем

-6-

складу готової продукції нижнього складу ДП «Бродівське лісове господарство», який в силу виконуваних ним трудових (службових) обов'язків відповідає за додержання вимог встановлених МК України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому порядку. Завантаженням залізничних вагонів №96391321 та №96399548 із деревиною паливною займався завідувач складу готової продукції нижнього складу ДП «Бродівське лісове господарство» ОСОБА_1, що належить до його посадових обов'язків і підтверджується пакувальними листами №1 та № 2 від 16.05.2016. Уважає, що матеріали справи про порушення митних правил №2251/30501/16 від 29.11.2016, містять достатньо доказів, що підтверджують факт вчинення ОСОБА_1 правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.

Заслухавши доповідь судді про зміст постанови та доводи апеляційної скарги, пояснення представника Закарпатської митниці ДФС Селеша О.Я., який підтримав апеляційну скаргу, просив її задовольнити, пояснення ОСОБА_1 та його захисника - адвоката Симканича В.В., які заперечили проти задоволення апеляційної скарги, просили постанову судді без змін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, апеляційний суд уважає, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення з таких підстав.

Відповідно до вимог ч. 7 ст. 294 КУпАП апеляційний суд переглядає справу в межах апеляційної скарги.

Згідно ст.280 КУпАП при розгляді справи про адміністративне правопорушення, окрім іншого, підлягає встановленню чи було вчинено адміністративне правопорушення і чи винна дана особа в його вчиненні.

Порушенням митних правил, згідно ст. 458 МК України, є адміністративне правопорушення, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків (ст.10 КУпАП), а вчиненим з необережності, коли особа, яка його вчинила, передбачала можливість настання шкідливих наслідків своєї дії чи бездіяльності, але легковажно розраховувала на їх відвернення або не передбачала можливості настання таких наслідків, хоч повинна була і могла їх передбачити (ст. 11 КУпАП).

Порушенням митних правил, за яке передбачено адміністративну відповідальність у ч. 1 ст. 483 МК України, визнаються переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування

-7-

товарів , їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та /або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Суд першої інстанції на підставі докладної перевірки й належної оцінки сукупності зібраних у справі доказів дійшов обґрунтованого висновку про відсутність у діяннях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.

Так, з протоколу про порушення митних правил №2251/30501/16 від 29.11.2017 та доданих до нього матеріалів вбачається, що 19.05.2016 в зоні митного контролю «Сортувальна» відділу митного оформлення №4 «Батьово» митного посту «Залізничний» для здійснення митних процедур посадовим особам митного посту «Залізничний» були подані товаросупровідні документи на вантаж «деревина паливна...», у кількості 97 700кг. (об'єм 113,335 м.куб що слідували у вагонах №№ 96391321, 96399548 по митній декларації типу ЕК10АА № 209050000/2016/001520 від 17.05.2016, оформленої за процедурою електронного декларування, відправник - ДП «Бродівське лісове господарство», (Україна Львівська область м. Броди вул. Низька, 15), одержувач - «фірма «ПІЗЕЦ Гмбх, (Австрія, Відень, 1010, Гетвайергассе, 1).

Згідно митної декларації типу ЕК10АА № 209050000/2016/001520 від 17.05.2016 у вагонах №№ 96391321, 96399548 переміщувався товар «Деревина паливна у вигляді колод, неокорені, обмір згідно ДСТУ 4020-2-2001, колоди неокорені, часткова кривизна, тріщини, сучки без обмежень розміри й кількість, механічні пошкодження, нециліндричної форми. Довжина 2 м.(сосна), в кількості 97 700 кг., загальним об'ємом 113,335 м.куб.. Декларантом товару деревина паливна у вигляді колод, неокороні є ДП «Бродівське лісове господарство» - декларант ОСОБА_6.

Відповідно до ч. 4 ст. 266 МК України у разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом, передбачену МК України відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.

Згідно ст.335 МК України, подання документів та відомостей, необхідних для митного контролю під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України органу доходів і зборів надають документи лише декларант, уповноважена ним особа або перевізник.

Як убачається з матеріалів справи, зокрема, митної декларації №209050000/2016/001520 дані про те, що ОСОБА_1 був декларантом товарів належних ДП «Бродівське лісове господарство» - відсутні. Натомість у графі № 54 вказаної декларації відповідальною особою за заповнення та надання до органу доходів та зборів України документів, необхідних для переміщення вказаних товарів через митний кордон України зазначена особа - ОСОБА_6 (а.с. 10-11).

До того ж, як видно з посадової інструкції завідуючого складом нижнього складу , затвердженої 24.11.2014 року Директором ДП «Бродівське ЛГ» в посадові обов'язки завідувача складом, функції по декларування торів та подання митному органу відповідних документів, не зазначені.

Частиною 8 ст. 264 МК України передбачено, що з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

-8-

Відтак , посилання в протоколі про порушення митних правил щодо ОСОБА_8 на організацію ним завантаження залізничних вагонів №№96391321, 96399548 деревиною та підписання пакувальних листів №1 та 2 від 16.05.2016 року, які не визначено в переліку митних документів, як на докази його винуватості у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, є безпідставним.

За змістом ст.483 МК України правопорушення, яке інкримінується ОСОБА_1 характеризується умисною формою вини. Як видно, у справі відсутні будь-які докази того, що ОСОБА_1 діяв з умислом, спрямованим на порушення зазначених митних правил.

У матеріалах справи не наведено достатніх доказів на підтвердження того, що ОСОБА_1 надав митному органу підроблені документи чи такі, що містять неправдиві дані щодо зазначених відомостей із приводу об'єму, ваги, геометричних розмірів та митної вартості.

Відомостей про те, що ОСОБА_1 усвідомлював будь-яке своє діяння, щодо переміщуваних у вагонах № 96391321 та № 96399548 лісоматеріалів, як протиправне, передбачав або повинен був, і міг передбачити порушення своїми діями встановленого порядку переміщення його через митний кордон України, або можливість такого порушення, бажав, свідомо допускав його, або легковажно розраховував на його відвернення, у справі не встановлено.

Відповідно до картки обліку особи, яка здійснює операції з товарами №209/2012/0001362 Львівської митниці ДФС, Державне підприємство «Бродівське лісове господарство» з 06.10.2005 перебуває на обліку. Керівником підприємства зазначений ОСОБА_9. Особами, уповноваженими на роботу з митними органами зазначені ОСОБА_10 ОСОБА_5, ОСОБА_11, ОСОБА_12.

У матеріалах справи відсутні будь які належні докази того, що ОСОБА_1, як завідувач складу готової продукції нижнього складу ДП «Бродівське лісове господарство», є відповідальною особою, яка згідно посадових обов'язків відповідальна за здійснення декларування вантажу, та яка здійснювала декларування затриманих вагонів №96391321 та № 96399548 Закарпатською митницею ДФС.

З матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_1 електрону декларацію не подавав, товаросупровідні документи не підписував, а тому за відсутності даних про те, що саме він є суб'єктом відповідальності за виявлене порушення митних правил, притягнення його до адміністративної відповідальності суперечить вимогам законодавства щодо наявністю складу адміністративного правопорушення.

На підставі викладеного, апеляційний суд відхиляє доводи апеляційної скарги Закарпатської митниці ДФС про незаконність постанови суду першої інстанції щодо ОСОБА_1, оскільки порушень, які б тягнули за собою скасування чи зміну судового рішення, у тому числі з підстав зазначених в апеляційній скарзі, апеляційним судом не встановлено.

Керуючись ст.ст. 294 КУпАП, апеляційний суд,-

П О С Т А Н О В И В:

апеляційну скаргу в.о. заступника начальника Закарпатської митниці ДФС - Стельмаченка Є.Є. - залишити без задоволення, а постанову судді Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області від 06.03. 2017 щодо ОСОБА_1 - без змін.

Постанова набирає законної сили негайно, є остаточною й оскарженню в касаційному порядку не підлягає.

Суддя :

Джерело: ЄДРСР 66495765
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку