open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 395/503/17

Провадження № 2-а/395/12/2017

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 травня 2017 року м. Новомиргород

Новомиргородський районний суд Кіровоградської області у складі:

Головуючого - судді Орендовського В.А.,

при секретарі - Сотченко Я.В.,

за участю: прокурора Осіпова О.С., представника відповідача - Татарова Л.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Новомиргород адміністративний позов заступника керівника Знам'янської місцевої прокуратури Кіровоградської області до Канізької сільської ради Новомиргородського району Кіровоградської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Заступник керівника Знам'янської місцевої прокуратури Кіровоградської області звернувся до Новомиргородського районного суду Кіровоградської області з адміністративним позовом до Канізької сільської ради Новомиргородського району Кіровоградської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії, вказавши, що в с. Каніж Новомиргородського району Кіровоградської області розміщений дитячий ігровий майданчик на території Канізького ДНЗ «Ромашка» по вул. Соборна, 22-а. Новомиргородським відділом Знам'янської місцевої прокуратури Кіровоградської області під час вивчення стану законності щодо дотримання правил благоустрою с. Каніж виявлено недоліки, а саме: не проведення технічної інвентаризації та паспортизації дитячого ігрового майданчика села, які негативно впливають на організацію належного утримання територій і споруд та можуть призвести до тяжких наслідків або шкоди дітям. Крім того, даний ігровий майданчик знаходиться на балансі Канізької сільської ради з листопада 2012 року, паспорт та інвентаризаційні документи на даний об'єкт відсутні. Тому просить визнати протиправною бездіяльність Канізької сільської ради Новомиргородського району Кіровоградської області з питання не затвердження планів інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населення (їх частин), а саме: дитячого ігрового майданчика, який розташований на території села Каніж по вул. Соборна, 22-а, зобов'язати відповідача вчинити дії по розробленню планів технічної інвентаризації та паспортизації дитячого ігрового майданчика та провести технічну інвентаризацію та паспортизацію вищевказаного об'єкта благоустрою населеного пункту, крім того стягнути з відповідача на користь прокуратури Кіровоградської області понесені витрати на оплату судового збору в сумі 3200 грн.

Під час судового засідання прокурор позов підтримав повністю та просив суд задовольнити, посилаючись на обставини викладені в позові.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечив проти задоволення позову, подав письмові заперечення.

Суд, заслухавши пояснення учасників процесу, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до п. а п. 7 ст. 30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать організація благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення; здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян.

Пунктом 44 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачена виключна компетенція сільських, селищних, міських рад щодо встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.

Встановлено, що в селі Каніж розміщений дитячий ігровий майданчик на території Канізького ДНЗ «Ромашка», а саме: по вул. Соборна, 22-а.

Новомиргородським відділом Знам'янської місцевої прокуратури вивченням стану законності щодо дотримання правил благоустрою села Каніж виявлено недоліки, а саме: непроведення технічної інвентаризації та паспортизації дитячого ігрового майданчика села, які негативно впливають на організацію належного утримання територій і споруд та можуть призвести до тяжких наслідків або шкоди дітям.

Відповідно до листа Канізької сільської ради від 01.03.2017р. за № 127 дитячий ігровий майданчик по вул. Соборна, 22-а знаходиться на балансі Канізької сільської ради з листопада 2012 року, балансовою вартістю 29110 грн. та складається з 7 об'єктів.

Паспорт та інвентаризаційні документи на дитячий ігровий майданчик відсутні.

Таким чином, зазначені недоліки виникли у зв'язку з бездіяльністю сільської ради.

Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить, зокрема, затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів, затвердження правил благоустрою територій населених пунктів, створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб'єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб), визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об'єктів благоустрою.

До об'єктів благоустрою населених пунктів належать території загального користування (п. 1, 2 ч. 1 ст. 13 Закону України "Про благоустрій населених пунктів"). Елементами (частинами) об'єктів благоустрою є обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків (п. 8 ч. 1 ст. 21 Закону).

Пунктом 5 ч. 2 ст. 18 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" передбачено, що підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов'язані проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об'єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

Відповідно до пп. 5 п. 3 Положення про Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.04.2014 № 197, одним із основних завдань Мінрегіонбуду є розроблення державної стратегії регіонального розвитку, щорічних планів заходів щодо її реалізації, здійснення методологічного керівництва та координації діяльності з підготовки регіональних стратегій розвитку.

Згідно з п. 1.2., 1.3, 1.4, 1.5 Інструкції з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населених пунктів, затвердженої наказом Мінрегіонбуду від 29.10.2012 № 550, Інструкція визначає порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації парків (гідропарків, лугопарків, лісопарків, парків культури та відпочинку, парків - пам'яток садово-паркового мистецтва, спортивних, дитячих, історичних, національних, меморіальних та інших), рекреаційних зон, садів, скверів та майданчиків, пам'яток культурної та історичної спадщини, майданів, площ, бульварів, проспектів, вулиць, доріг, провулків, узвозів, проїздів, пішохідних та велосипедних доріжок, пляжів, кладовищ, інших територій загального користування; прибудинкових територій; територій будівель та споруд інженерного захисту територій; територій підприємств, установ, організацій та закріплених за ними територій на умовах договору, а також інших об'єктів благоустрою в межах населеного пункту (крім земельних ділянок, на яких розташовано вказані об'єкти).

У Інструкції терміни вживаються в таких значеннях, зокрема п.1.3 Інструкції паспортизація об'єктів благоустрою - складання технічних паспортів об'єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації; технічна інвентаризація об'єктів благоустрою - сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об'єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об'єкті благоустрою.

Пунктами 1.4 та 1.5 Інструкції технічна інвентаризація та паспортизація об'єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно.

Тобто, Канізька сільська рада після прийняття об'єкту благоустрою (його частини) на баланс, повинна була провести позапланову технічну інвентаризацію прийнятого об'єкту.

Відповідно до пунктів 3.1 та 3.2 Інструкції, на основі проведеної інвентаризації об'єкта благоустрою складається його технічний паспорт за зразком, наведеним у додатку 5 до цієї Інструкції (далі - технічний паспорт), який затверджується власником (балансоутримувачем) цього об'єкта благоустрою та підписується представником виконавця. Технічний паспорт долучається до матеріалів інвентаризаційної справи.

Проте, Канізькою сільською радою як органом місцевого самоврядування, в порушення вищевказаних норм законодавства, не вжито заходів щодо затвердження плану технічної інвентаризації та паспортизації дитячого майданчику, а також проведення технічної інвентаризації та паспортизації дитячого майданчика населеного пункту, прийнятого на баланс сільської ради 09.11.2012 року, оскільки на даний об'єкт благоустрою станом на 01.03.2017 року відсутній паспорт та документи технічної інвентаризації (інвентаризаційна справа).

Статтею 6 п. 2 Закону України "Про охорону дитинства" визначено, що держава гарантує дитині право на охорону здоров'я, безоплатну кваліфіковану медичну допомогу в державних і комунальних закладах охорони здоров'я, сприяє створенню безпечних умов для життя і здорового розвитку дитини, раціонального харчування, формуванню навичок здорового способу життя.

В Декларації прав дитини, прийнятій Генеральною Асамблеєю ООН 20 листопада 1959 року, закріплено, що дитина, внаслідок її фізичної і розумової незрілості, потребує спеціальної охорони і піклування, включаючи належний правовий захист як до, так і після народження, а тому позов заступника керівника Знам'янської місцевої прокуратури в даному випадку поданий в інтересах держави відповідно до положень ч. 2 ст. 60 КАС України та ст. 23 Закону України "Про прокуратуру".

Відповідно до ч. 2 ст. 3 Конвенції про права дитини від 20.11.1989 року, яка ратифікована Україною 27.02.1991 року, держави-учасниці Конвенції зобов'язуються забезпечити дитині такий захист і піклування, які необхідні для її благополуччя, беручи до уваги права й обов'язки її батьків, опікунів чи інших осіб, які відповідають за неї за законом, і з цією метою вживають всіх відповідних законодавчих і адміністративних заходів.

Таким чином, ураховуючи викладене, бездіяльність Канізької сільської ради з питань затвердження плану технічної інвентаризації та паспортизації дитячого майданчика, розташованого в межах території населеного пункту, призводить до безконтрольності за технічним станом елементів дитячого майданчику та може завдати тяжких наслідків здоров'ю дітей населеного пункту, що, у свою чергу, порушує інтереси держави в частині утвердження і забезпечення прав і свобод людини, а також порушує передбачені положення ст.ст. 3, 27 Конституції України, ч. 2 ст. 6 Закону України "Про охорону дитинства", ст. 31 Конвенції про права дитини Генеральної асамблеї ООН, права дітей села на життя, охорону здоров'я, безпечні умови життя і здорового розвитку, отримання можливостей для культурної і творчої діяльності, дозвілля і відпочинку.

За вказаних вище обставин позов підлягає задоволенню.

Крім того, відповідно до вимог ЗУ «Про судовий збір», ст.94 КАС України, судовий збір у розмір 3200 грн. підлягає стягненню з відповідача на користь позивача.

Керуючись ст.ст.160-163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов заступника керівника Знам'янської місцевої прокуратури Кіровоградської області до Канізької сільської ради Новомиргородського району Кіровоградської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Канізької сільської ради Новомиргородського району Кіровоградської області з питання не затвердження планів інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населення (їх частин), а саме: дитячого ігрового майданчика, який розташований на території села Каніж по вул. Соборна, 22-а.

Зобов'язати Канізьку сільську раду Новомиргородського району Кіровоградської області вчинити дії по розробленню планів технічної інвентаризації та паспортизації дитячого ігрового майданчика, який розташований на території села Каніж по вул. Соборна, 22-а, та провести технічну інвентаризацію та паспортизацію вищевказаного об'єкта благоустрою населеного пункту.

Стягнути з Канізької сільської ради Новомиргородського району Кіровоградської області судові витрати на користь прокуратури Кіровоградської області в розмірі 3200 гривень на р/р 35215073004600 в банку - Державна Казначейська служба України, м. Київ МФО 820172, код класифікації видатків бюджету - 2800, отримувач - прокуратура Кіровоградської області, код ЄДРПОУ 02910025.

Апеляційна скарга подається до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Новомиргородський районний суд Кіровоградської області. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя /підпис/

Згідно з оригіналом:

Суддя Новомиргородського районного суду

Кіровоградської області В.А. Орендовський

Джерело: ЄДРСР 66483174
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку