open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 185/10427/16-а

Провадження № 2-а/185/82/17

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 квітня 2017 року м.Павлоград

Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області у складі: головуючого - судді Врони А.О., розглянувши в письмовому провадженні в м.Павлограді адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Павлоградського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

26 грудня 2016 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Павлоградського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області, в якому просить визнати протиправними дії Павлоградського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області щодо розрахунку доплати за понаднормовий стаж роботи та стаж роботи в підземних шкідливих умовах праці до основного розміру пенсії, зобов'язати Павлоградське об'єднане управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області сплачувати щомісячно згідно ст.19 Закону України «Про пенсійне забезпечення» доплату до основного розміру пенсії за понаднормовий стаж роботи в розмірі 1 процент заробітку за кожний повний рік понад 25 років та за стаж роботи в підземних і шкідливих умовах праці в розмірі 1 процент заробітку за кожний рік роботи, яка дає право на пенсію на пільгових умовах з 26 червня 2016 року.

Позовна заява мотивована тим, що позивач перебуває на обліку в Павлоградському об'єднаному управлінні Пенсійного фонду України Дніпропетровської області та отримує пенсію за віком на пільгових умовах відповідно до ст.14 Закону України «Про пенсійне забезпечення». В грудні 2016 року позивач звернувся до відповідача з письмовою заявою про отримання інформації щодо нарахування розміру пенсії. Пенсія за віком на пільгових умовах призначена позивачу відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення», пенсія розрахована відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування». Розрахунок розміру доплати за понаднормовий стаж роботи та стаж роботи в підземних шкідливих умовах праці до основного розміру пенсії, який проведено відповідно до статей 27,28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», позивач вважає незаконним, тому що йому має бути розраховано доплата за понаднормовий стаж роботи та стаж роботи в підземних шкідливих умовах праці до основного розміру пенсії у відповідності до ст.19 Закону України «Про пенсійне забезпечення», який є спеціальний.

Позивач, представник позивача у судове засідання не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, представник позивача надала суду заяву, у якій просила розглянути справу за її відсутності, позовні вимоги підтримала, просила задовольнити, звернути увагу на положення ст.28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

Представник Павлоградського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області у судове засідання не з'явилась, про дату, час та місце судового засідання повідомлена належним чином, надала суду заяву, у якій просила розглянути справу за відсутності представника, просила відмовити у задоволенні позову. Вказала, що позов не підлягає задоволенню, оскільки з заявою про перерахунок пенсії встановленого зразка (відповідно до Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування») позивач не звертався, відповідно рішення про відмову у перерахунку пенсії позивачу управлінням прийнято не було. В запереченнях на позов відповідачем зазначено, що позивач перебуває на обліку в управлінні з 14.12.2004 року та отримує пенсію за віком на пільгових умовах відповідно до ст.14 Закону України «Про пенсійне забезпечення». Пенсія позивача перерахована за нормами Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування». Згідно п.16 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" до приведення законодавства України у відповідність із цим Законом закони України та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону. Положення Закону України "Про пенсійне забезпечення" застосовуються в частині визначення права на пенсію за віком на пільгових умовах і за вислугу років. Із наведеного випливає, що Закон України "Про пенсійне забезпечення" застосовується тільки в частині визначення права на пенсію на пільгових умовах, а безпосередньо розрахунок такої пенсії здійснюється на підставі Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування". Згідно ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" мінімальний розмір пенсії за віком за наявності у чоловіків 35 років, а у жінок 30 років страхового стажу встановлюється в розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом. Абз. 2 ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" встановлює, що за кожний повний рік страхового стажу понад 35 років чоловікам і 30 років жінкам пенсія за віком збільшується на 1 відсоток розміру пенсії, обчисленої відповідно до статті 27 цього Закону, але не більш як на 1 відсоток мінімального розміру пенсії за віком, зазначеного в абзаці першому цієї частини. Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" чітко зазначає, що визначення розміру пенсії, а також її розрахунок здійснюється згідно норм даного Закону, а не Закону України "Про пенсійне забезпечення".

Згідно з ч.4 ст.122 Кодексу адміністративного судочинства України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Враховуючи, що від сторін у справі надійшли заяви про розгляд справи за їх відсутності, суд розглядає справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши письмові докази, які містяться в матеріалах справи, та оглянувши матеріали пенсійної справи позивача, суд приходить до висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що позивач перебуває на обліку в Павлоградському об'єднаному управлінні Пенсійного фонду України Дніпропетровської області, позивач з 14.12.2004 року отримує пенсію за віком на пільгових умовах згідно ст.14 Закону України «Про пенсійне забезпечення». Пенсія позивача розрахована за нормами Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування». Пенсія розрахована згідно стажу роботи 34 роки 05 місяців 14 днів в тому числі стаж на підземних роботах по ст.14 - 31 рік 05 місяців 05 днів. Коефіцієнт стажу з урахуванням коефіцієнту підвищення 1,35 становить 0.85000.

16 грудня 2016 року позивач звернувся до відповідача із заявою про надання інформації щодо розрахунку пенсії. Листом відповідача від 23 грудня 2016 року позивачу повідомлено розмір пенсії та її розрахунок.

З питання перерахунку пенсії, в тому числі відповідно до статті 19 Закону України «Про пенсійне забезпечення», позивач до відповідача не звертався.

Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій визначаються Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

Згідно зі ст. 44 цього Закону заява про призначення (перерахунок) пенсії та необхідні документи подаються до територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженій особі в порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально.

Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", затверджений постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 р. N 22-1, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 р. за N 1566/11846. Пунктом 4.1 цього Порядку в редакції, яка діє з 29.08.2014 р., передбачено, що орган, що призначає пенсію, розглядає питання про призначення пенсії, перерахунок та поновлення виплати раніше призначеної пенсії, а також про переведення з одного виду пенсії на інший при зверненні особи з відповідною заявою (додаток 2).

Позивач з питання перерахунку пенсії до відповідача не звертався, ним не надавалась заява встановленої форми, звернення позивача стосувалось питання надання інформації про розмір та розрахунок пенсії.

Враховуючи, що позивачем не дотриманий порядок подання документів для призначення (перерахунку) пенсії, відповідачем не приймалось рішення про відмову у перерахунку пенсії.

Відповідно до частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, відповідно до приписів Кодексу адміністративного судочинства України завдання адміністративного судочинства полягає у захисті саме порушених прав особи у публічно-правових відносинах.

В даному випадку позивач не звертався до відповідача з питання перерахунку пенсії у встановленому законодавством порядку, відповідачем не приймалось рішення про відмову у перерахунку пенсії, тобто, відсутні підстави вважати про порушення відповідачем прав позивача з цього питання.

Лист територіального управління Пенсійного фонду України не є правовим актом індивідуальної дії в розумінні КАС України, а відповідачем не приймалось рішень, які обмежують реалізацію соціальних гарантій позивача чи які свідчать про відмову у виконанні законних вимог, відповідно відсутнє порушене права позивача, яке підлягає захисту в порядку адміністративного судочинства, що обумовлює висновок про відсутність підстав для задоволення позову.

За таких обставин, позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 6 -11, 71, 161, 163, 167 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні позову ОСОБА_1 до Павлоградського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом 10 днів з дня отримання копії постанови шляхом подачі апеляційної скарги до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області.

Суддя А. О. Врона

Джерело: ЄДРСР 66461239
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку