open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № П/811/1783/16
Моніторити
Ухвала суду /09.10.2019/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.07.2019/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Постанова /28.02.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /13.02.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /12.03.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /03.07.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /23.05.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /27.04.2017/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.04.2017/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.04.2017/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.03.2017/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.03.2017/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.02.2017/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Постанова /26.01.2017/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.01.2017/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.12.2016/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.12.2016/ Кіровоградський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № П/811/1783/16
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /09.10.2019/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.07.2019/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Постанова /28.02.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /13.02.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /12.03.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /03.07.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /23.05.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /27.04.2017/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.04.2017/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.04.2017/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.03.2017/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.03.2017/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.02.2017/ Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Постанова /26.01.2017/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.01.2017/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.12.2016/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.12.2016/ Кіровоградський окружний адміністративний суд

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

27 квітня 2017 року

справа № П/811/1783/16

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Семененка Я.В.

суддів: Бишевської Н.А. Добродняк І.Ю

за участю секретаря судового засідання: Кязимової Д.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпрі апеляційну скаргу Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області

на постанову Кіровоградського окружного адміністративного суду від 26 січня 2017 року по справі №П/811/1783/16 за позовом ОСОБА_1 до Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

в с т а н о в и В:

ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом, в якому просила визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області від 30.06.2016 року №175659-13, яким визначено суму податкового зобов’язання з транспортного податку з фізичних осіб в сумі 25000,00 грн. В обгрунтування заявленого позову посилалась на те, що відповідно до приписів п.267.2.1 ст.267 ПК України об'єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше 5 років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) періоду. Враховуючи, що Законом України "Про Державний бюджет України на 2016 рік" мінімальна заробітна плата станом на 01 січня 2016 року встановлена у розмірі 1378,00 грн., то об'єктом оподаткування у 2016 році є легкові автомобілі, середньоринкова вартість яких становить понад 1 033 500 грн. (750 х 1378,00 грн.) та з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно). Середньоринкова вартість належного позивачці автомобіля становить 919 192,39 грн., у зв’язку з чим він не є об’єктом оподаткування транспортним податком відповідно до пп. 267.2.1. п. 267.2 ст. 267 Податкового кодексу України, а тому нарахування відповідачем суми податкового зобов'язання з транспортного податку з фізичних осіб за 2016 рік є протиправним.

Постановою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 26 січня 2017 року адміністративний позов задоволено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, Кіровоградська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Кіровоградській області подала апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального права, просила скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позову. Апеляційна скарга обґрунтована тим, що відповідно до п.267.2.1 ст.267 ПК України автомобіль позивача є об'єктом оподаткування транспортним податком, у зв’язку з чим контролюючим органом обґрунтовано визначено суму грошового зобов'язання за 2016 рік.

Перевіривши законність та обґрунтованість судового рішення, оцінивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги з огляду на наступне.

Встановлені обставини справи свідчать про те, що позивач є власником легкового автомобіля марки Lexus, моделі GX460, 2013 року випуску, з об'ємом двигуна 4608 см.куб., державний номер НОМЕР_1, право власності на який зареєстровано 10.12.2015р., що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу (а.с.5).

30.06.2016р. Кіровоградською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Кіровоградській області винесено податкове повідомлення-рішення №175659-13, яким ОСОБА_1 визначено суму податкового зобов’язання з транспортного податку з фізичних осіб в розмірі 25000,00 грн. (а.с.6).

Правомірність та обґрунтованість вказаного податкового повідомлення-рішення є предметом спору, який передано на вирішення суду.

Вирішуючи спірні правовідносини та задовольняючи позов, суд першої інстанції дійшов висновку, що позивач є власником транспортного засобу, який не є об`єктом оподаткування транспортним податком відповідно до пп. 267.2.1. п. 267.2 ст. 267 Податкового кодексу України, а тому, визначення позивачу суми податкового зобов'язання з транспортного податку з фізичних осіб за податковий період 2016 року у розмірі 25000,00 грн. не відповідає положенням Податкового кодексу України, у зв’язку з чим оскаржуване податкове повідомлення-рішення підлягає скасуванню.

З такими висновками суду першої інстанції суд апеляційної інстанції погоджується з огляду на наступне.

01 січня 2015 року, набрав чинності Закон України № 71-VIII від 28 грудня 2014 року «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», яким шляхом викладення в новій редакції ст. 267 ПК України, було введено новий податок - транспортний податок.

Відповідно до п.п. 267.1.1 п. 267.1 ст. 267 ПК України платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 статті 267 ПК України є об'єктами оподаткування.

Об'єктом оподаткування є легкові автомобілі, які використовувалися до 5 років і мають об'єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см.

24 грудня 2015 року Верховною Радою України прийнято Закон №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році», який набрав чинності 01.01.2016, та яким внесено зміни, серед іншого, до пп.267.2.1 п.267.2 ст.267 Податкового кодексу України.

Пп.267.2.1 п.267.2 ст.267 Податкового кодексу України (в редакції Закону №909) визначено, що об'єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику економічного розвитку, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, виходячи з марки, моделі, року випуску, типу двигуна, об’єму циліндрів двигуна, типу коробки переключення передач, пробігу легкового автомобіля, та розміщується на його офіційному веб-сайті.

Згідно із пп.267.5.1 п.267.5 ст.267 ПК України базовим податковим (звітним) періодом є календарний рік.

Законом України про Державний бюджет України на 2016 рік встановлено у 2016 році мінімальну заробітну плату у місячному розмірі з 1 січня - 1378 гривень.

Таким чином, об'єктом оподаткування у 2016 році є легкові автомобілі, середньоринкова вартість яких становить понад 1 033 500 грн. (750 х 1378,00) та з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно).

Відповідно до п. 267.4 ст. 267 ПК України ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 цієї статті.

Постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2016 року № 66 затверджено Методику визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів та внесення змін у додатки 1 і 2 до Порядку визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів.

Згідно п. 2 зазначеної методики середньоринкова вартість автомобіля розраховується за методом аналогії цін ідентичних автомобілів за формулою, визначеною у пункті 3 Порядку визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2013 р. № 403 (Офіційний вісник України, 2013 р., № 44, ст. 1576), де за ціну нового транспортного засобу (Цн) береться ціна нового автомобіля з урахуванням марки, моделі, типу двигуна, об'єму циліндрів двигуна, типу коробки переключення передач.

Пунктом 14 даної методики встановлено, що Мінекономрозвитку забезпечує роботу офіційного веб-сайту в режимі, який дає змогу отримати інформацію про середньоринкову вартість автомобіля шляхом введення даних про їх марку, модель, рік випуску, тип двигуна, об'єм циліндрів двигуна, тип коробки переключення передач та пробіг.

Згідно наданого позивачем розрахунку середньоринкової вартості автомобіля, здійсненого на офіційному веб-сайті Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, (а.с.7) вартість належного йому транспортного засобу станом на 11 серпня 2016 року складає 919 192,39 грн., що менше визначеного законодавцем розміру середньоринкової вартості легкових автомобілів, що є об'єктами оподаткування транспортним податком, вартість яких має перевищувати 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, тобто 1033500 грн.

З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції, що транспортний засіб позивача не є об'єктом оподаткування у розумінні п.267.2.1 ст.267 ПК України, у зв’язку з чим податкове повідомлення-рішення Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області від 30.06.2016 року №175659-13, яким позивачу визначено суму податкового зобов’язання з транспортного податку з фізичних осіб в сумі 25000,00 грн., є протиправним та підлягає скасуванню.

Вказані висновки суду доводами апеляційної скарги не спростовуються, відповідачем не надано доказів, які б свідчили про те, що вартість транспортного засобу позивача становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати.

З огляду на викладені обставини справи, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про те, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та ухвалено законне і обґрунтоване рішення, у зв’язку з чим підстав для його скасування, в межах доводів апеляційної скарги, не існує.

Крім цього, з Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області на користь державного бюджету підлягає стягненню судовий збір за подання апеляційної скарги у розмірі 55,12 грн., оскільки сплата цієї частини судового збору була відстрочена до ухвалення судового рішення за результатами розгляду апеляційної скарги.

На підставі викладеного, керуючись п. 1 ч.1 ст. 198, ст. ст. 200, 205, 206 КАС України суд,-

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області залишити без задоволення, а постанову Кіровоградського окружного адміністративного суду від 26 січня 2017 року по справі №П/811/1783/16 – без змін.

Стягнути з Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області до спеціального фонду Державного бюджету України судовий збір за подання апеляційної скарги у розмірі 55 (п’ятдесят п’ять) грн. 12 коп.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку, передбаченому ст..212 КАС України.

(Повний текст ухвали виготовлено 28.04.2017р.)

Головуючий : Я.В. Семененко

Суддя: Н.А. Бишевська

Суддя: І.Ю. Добродняк

Джерело: ЄДРСР 66269051
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку