open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 квітня 2017 р. Справа №805/201/17-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

час прийняття постанови: 15:20

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Голошивця І.О., при секретарі Шташаліс О.О., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Публічного акціонерного товариства «Норд» до Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області про зобов’язання вчинити певні дії, -

за участю:

представника позивача – ОСОБА_1 – за довіреністю,

представника відповідача – ОСОБА_2 – за довіреністю.

Публічне акціонерне товариство «Норд» звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області, в якому просило суд:

- зобов’язати Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області визнати витрати на виплату та доставку пенсій працівникам підприємства безнадійною заборгованістю;

- зобов’язати Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області припинити подальше нарахування витрат на виплату та доставку пенсій працівникам підприємства.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що заборгованість підприємства перед Управлінням Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за період з 01 лютого 2016 року по 01 листопада 20169 року складає 2 175 302,86 грн. Позивач зазначає, що з аналізу положень Закону України «Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування» випливає, що фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених у відповідності з пунктами «б-з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» є об’єктами оподаткування для підприємства, тобто сфера дії Податкового кодексу України повинна поширюватися на правовідносини щодо відшкодування підприємством фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій. Також, позивач посилається на те, що з 06 серпня 2014 року ПАТ «НОРД» не має можливості виконувати свої зобов’язання, оскільки провадження господарської діяльності у Донецькій області та дотримання нормативно – правових актів, що стосується сплати та перерахування коштів стало неможливим у зв’язку з проведенням антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей. В зв’язку з чим, позивач просив заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій у розмірі 2 175 302,86 грн., в межах положень Податкового кодексу України, визнати безнадійною заборгованістю.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав обставини викладені у позовній заяві та просив суд задовольнити їх у повному обсязі.

Представник відповідача надав до суду заперечення на позовну заяву в обґрунтування якого зазначив, що спірні правовідносини, які виникли між сторонами регулюються нормами Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», Законом України «Про пенсійне забезпечення» та Інструкцією про порядок обчислення і плати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, яка затверджена постановою Правління Пенсійного фонду України. Відповідач посилається на те, що з аналізу норм чинного законодавства вбачається, що підприємство – боржник має відшкодовувати управлінню Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області до 25-го числа кожного місяця зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, працівникам підприємства. Але суми, які підлягають сплаті, на рахунок управління не надходили. Відповідач вважає, що посилання позивача на положення Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» стосовно звільнення суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, від виконання своїх обов’язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та визнання заборгованості. Що виникла безнадійною на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану, є безпідставними. Оскільки зазначена норма застосовується лише на підставі заяви тільки для платників єдиного внеску, визначених статтею 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та не стосується суб’єктів господарювання, які сплачують страхові внески.

Крім того, відповідач зазначив, що фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсій є збором на обов’язкове державне соціальне страхування та входить до структури страхових внесків відповідно до Закону України «Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування». Законом України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» визначено поняття страхових внесків, а саме, це кошти відрахувань на соціальне страхування, збір на обов’язкове державне соціальне страхування та страхові внески на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування та страхові внески на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше; надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що спрямовується на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування. Тому заборгованість з фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій не може бути визнано безнадійним боргом і не підлягає списанню.

Представник відповідача у судовому засідання підтримав обставини викладені у позовній заяві та просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог.

Перевіривши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд, -

В С Т А Н О В И В:

Публічне акціонерне товариство «Норд», зареєстроване у якості юридичної особи 15 червня 1993 року за № 1 266 120 0000 000250, та включене до ЄДРПОУ за номером 13533086 (а.с 20-30).

Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України вбачається, що Публічне акціонерне товариство «Норд» з 28 липня 2015 року здійснила перереєстрацію за адресою: 84322, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Шкільна, буд. 117, та взято на облік, як платник страхових внесків до Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області (а.с. 32-33).

Згідно довідки Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області від 10 квітня 2017 року за вих. № 5861/11 про наявність заборгованості перед бюджетом Пенсійного фонду України вбачається, що Публічне акціонерне товариство «Норд» має заборгованість перед бюджетом Пенсійного фонду України з відшкодування витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за списком № 1 у сумі 402 275,16 грн. та списком № 2 у сумі 1 773 027,70 грн. за період з лютого 2016 року по жовтень 2016 року та період з жовтня 2014 року по грудень 2014 року. Станом на 10 квітня 2017 року загальна заборгованість ПАТ «Норд» за списком № 1 та списком № 2 за період з лютого 2016 року по жовтень 2016 року та період з жовтня 2014 року по грудень 2014 року складає 2 175 302,86 грн. (а.с. 80).

Крім того, заборгованість підприємства перед Управлінням Пенсійного фонду України у м. Краматорську підтверджується наявними у матеріалах розрахунками заборгованості фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій призначених відповідно до п.п. «а», «б-з» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» за списком 1 за квітень – жовтень 2016 року, та з а списком 2 - за 2014 рік та лютий-грудень 2016 року (а.с. 81, 82).

З матеріалів справи вбачається, 26 жовтня 2016 року листом № 286 ПАТ «Норд» звертався до голови правління Пенсійного фонду України ОСОБА_3, відповідно до якого просив Пенсійний фонд зупинити подальше щомісячне нарахування витрат на виплату та доставку пільгових пенсій працівникам підприємства, а також борг, який склався станом на 01 жовтня 2016 року визнати безнадійною заборгованістю. (а.с.84-88)

За результатами розгляду листа ПАТ «Норд» від 26 жовтня 2016 року № 286, Департаментом платежів до пенсійної системи та захисту прав застрахованих осіб Пенсійного фонду України, відповідачу направлено лист від 18 листопада 2016 року № 37158/03-30, відповідно до якого Пенсійний фонд України зазначив, що в рамках чинного законодавства, не має можливості прийняти рішення щодо звільнення окремих платників від відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. (а.с.89)

Крім того, позивачем до матеріалів справи долучений сертифікат Торгово – промислової палати України № 7003 від 25 листопада 2016 року (вих. № 1164/05.0-4) про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), яким засвідчені форс-мажорні щодо виконання зобов’язань, які встановлено пунтом 2 Прикінцевих положень» Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» від 09 липня 2003 року № 1058-IV, а саме: внесення підприємством, що здійснює діяльність на території проведення антитерористичної операції, з коштів, призначених на оплату праці, до Пенсійного фонду плати, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важками умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, які є об’єктом оподаткування відповідно до абз. 4 п. 1 ст. 2 Закону України «Про збір та облік на обов’язкове державне пенсійне страхування» від 26 червня 1997 року № 400/97-ВР за серпень – грудень 2014 року, січень – грудень 2015 року, січень – грудень 2016 року, у граничний строк не пізніше 25 числа кожного місяця. Період дії форс – мажорних обставин: дата настання 18 серпня 2014 року, дата закінчення – тривають на 25 листопада 2016 року (а.с. 34-35).

Спірні правовідносини, що виникли між сторонами регулюються нормами Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» від 09 липня 2003 року № 1058-IV, Законом України «Про пенсійне забезпечення» № 1788-ХІІ від 05 листопада 1991 року, Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, яка затверджена Постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року № 21-1.

Відповідно до пункту 2 розділу ХV Прикінцеві положення Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» від 9 липня 2003 року № 1058-IV пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.

Відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій до досягнення працівником пенсійного віку, призначених за списком № 1 та за списком №2, має здійснюватися відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» та ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення».

Згідно з абзацом 5 пункту 2 Прикінцевих положень Закону № 1058 підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затверджених Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону. Виплата пенсій особам, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників, за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, та особам, пенсії яким призначені відповідно до пунктів "в"-"е" та "ж" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", здійснюється до 1 січня 2005 року за рахунок коштів Пенсійного фонду, а з 1 січня 2005 року - за рахунок коштів Державного бюджету України до досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону.

Порядок відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, врегульовано розділом 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року № 21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 року за № 64/8663.

Інструкція про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України є нормативно-правовим актом у розумінні статті 117 Конституції України та підлягає застосуванню відповідно до пункту 2 частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України.

Пунктом 6.1 передбачено, що відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до пункту 2 «Прикінцевих положень» Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в таких розмірах:

- для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Інструкції (крім платників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені у підпункті 4 пункту 291.4 статті 291 глави 1 розділу XIV Податкового кодексу України), - також 100 відсотків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до абзацу першого частини 2 Прикінцевих положень Закону застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах;

- для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Інструкції, - фактичні витрати на виплату і доставку пенсій працівникам, зайнятим повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, крім працівників, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, у таких розмірах:100 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених з 2012 року.

Пунктом 6.4 розділу 6 Інструкції 21-1 встановлено, що розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається органами Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 «Прикінцевих положень» Закону № 1058-IV (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.

Пунктом 6.5 розділу 6 Інструкції передбачено, що розрахунки складаються на підставі відомостей відділів з призначення пенсій органів Пенсійного фонду України, які подаються згідно з додатком 8 та додатком 8а до 1 січня поточного року та протягом 10 днів з дня прийняття рішення про призначення нової пенсії.

За приписами пункту 6.7 розділу 6 Інструкції № 21-1, підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Отримавши розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону № 1058-IV в частині пенсій, призначених відповідно до пункту "а" статті 13 Закону України від 05 листопада 1991 року № 1788-XII "Про пенсійне забезпечення", не надавши на них до управління Пенсійного фонду України заперечень та не оскарживши розрахунки в суді, відповідач фактично узгодив такі розрахунки.

З матеріалів справи встановлено, що позивачем в порушення вимог пункту 6.8 Інструкції, не сплатив до Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за списком № 1 у сумі 402 275,16 грн. та списком № 2 у сумі 1 773 027,70 грн. за період з лютого 2016 року по жовтень 2016 року, та період з жовтня 2014 року по грудень 2014 року. Тобто, на час звернення ПАТ «Норд» до суду загальна сума заборгованості перед управлінням складає 2 175 302,86 грн.

Позивач у позовній заяві зазначає, що в зв’язку з проведенням на території Донецької та Луганської областей антитерористичної операції підприємство вимушено було переєструватися у м. Краматорську, однак, його виробничі потужності залишилися у м. Донецьку.

Крім того, позивач посилається на те, що в результаті введення 12 червня 2015 року Тимчасового порядку контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів і вантажів (товарів) через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей, затвердженого наказом керівника антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей № 415ог, зокрема, ввезення та вивезення на/з підприємства сировини, комплектуючих, готової продукції, значно ускладнилося ведення господарської діяльності, із – за заборони ввозу і вивозу ТМЦ автомобільним транспортом.

На підставі оперативної вказівки № 67 від 14 березня 2016 року директора з вантажних перевезень і логістики ПАТ «Укрзалізниця» (природного вітчизняного монополіста) заборонений прийом, до перевезення вагонами на всіх станціях України, призначенням на територію України із зони АТО. Ця обставина повністю виключає можливість вивозити і продавати виготовлену продукцію, а це є основним видом діяльності ПАТ «Норд».

На підтвердження викладених обставин позивач надає до суду сертифікат Торгово – промислової палати України № 7003 від 25 листопада 2016 року (за вих. № 1164/05.0-4) про форс – мажорні обставини (обставини непереборної сили), яким засвідченні форс – мажорні обставини щодо виконання позивачем обов’язків визначених пунктом 2 «Прикінцевих положень» Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

Однак, суд зазначає, що не приймає до уваги посилання відповідача на скрутне становище, яке виникло внаслідок проведення антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей, та на те, що у позивача відсутня неможливість сплачувати страхові внески з огляду на те, що пунктом 12 статті 20 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» передбачено, що страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.

Крім того, бюджет Пенсійного фонду України утворюється саме за рахунок страхових внесків підприємств, установ, організацій, обов’язкових страхових внесків громадян, також підприємства й організації, працівники яких мають право на пільгову пенсію, відшкодовують фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсій.

Отже, борги підприємства з невідшкодованих Пенсійному фонду коштів зменшують поповнення бюджету Пенсійного фонду України та ставлять під загрозу своєчасне та повне отримання пенсії соціальній категорії громадян.

Також, суд вважає хибним посилання відповідача на сертифікати Торгово – промислової палати України № 7003 від 25 листопада 2016 року № 1164/05.0-4 про настання обставин непереборної сили стосовно ТОВ «Норд» як на підставу звільнення від обов'язку сплати заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за Списком № 1, 2 з огляду на наступне.

Статтею першою Податкового кодексу України встановлено, що Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу.

Державна податкова справа - сфера діяльності контролюючих органів, передбачена цим Кодексом та іншими актами законодавства України, спрямована на формування і реалізацію державної податкової політики в частині адміністрування податків, зборів, платежів.

Правила оподаткування товарів, що переміщуються через митний кордон України, визначаються цим Кодексом, крім правил оподаткування товарів митом, які встановлюються Митним кодексом України та іншими законами з питань митної справи.

Цей Кодекс не регулює питання погашення податкових зобов'язань або стягнення податкового боргу з осіб, на яких поширюються судові процедури, визначені Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», з банків, на які поширюються норми Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб», та погашення зобов'язань зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, зборів на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій.

Встановлення і скасування зборів на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій, їх розмірів та механізмів справляння здійснюються відповідно до Закону України «Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування».

Сфера дії Податкового кодексу України не поширюються на правовідносини щодо відшкодування підприємством фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.

Спеціальним законодавством, яке регулює спірні правовідносини не передбачено визнання безнадійною заборгованості з відшкодування підприємством фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій. Також не передбачено звільнення позивача від обов’язку відшкодовувати фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсій в залежності від фінансового стану, форс-мажорних обставин або фактичного ведення господарської діяльності.

Крім того, у суду відсутні повноваження визнавати безнадійною заборгованість з відшкодування підприємством фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.

Дійсно, відповідно до ст. 10 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» № 1669-VII від 02 вересня 2014 року протягом терміну дії цього Закону єдиним належним та достатнім документом, що підтверджує настання обставин непереборної сили (форс-мажору), що мали місце на території проведення антитерористичної операції, як підстави для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежного виконання) зобов’язань, є сертифікат Торгово-промислової палати України.

Однак, даним Законом не передбачено звільнення або мораторій на сплату заборгованості з фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, тому як заборгованість з фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій не є податковим боргом та не відноситься до податків та обов’язкових платежів передбачених Податковим кодексом України.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд приходить висновку, що позовні вимоги позивача стосовно зобов’язання Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецькій області визнати витрати на виплату та доставку пенсій працівникам підприємства безнадійною заборгованістю є безпідставними, та такими що не підлягають задоволенню.

Щодо позовних вимог позивача стосовно зобов’язання Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області припинити подальше нарахування витрат на виплату та доставку пенсій працівникам підприємства, суд зазначає наступне.

За змістом ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод і інтересів осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку визначених цим Законом осіб.

Відповідно до ст. 6 КАС України, кожна особа має право в порядку встановленому цим Кодексом, звернутися до суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб’єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Відповідно до ст. 9 КАС України суд вирішує справи відповідно Конституції, законів України, міжнародно-правових договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України; застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оскільки чинним законодавством не передбачено вирішення адміністративним судом питань про права або обов’язки осіб у правовідносинах які ще не виникли, позовні вимоги про зобов’язання вчинення дій у майбутньому задоволенню не підлягають.

В зв’язку з чим, суд зазначає, що позовні вимоги щодо зобов’язання Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області припинити подальше нарахування витрат на виплату та доставку пенсій працівникам підприємства не підлягають задоволенню.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З огляду на вищевикладене, суд приходить висновку про відмову у задоволенні позовних вимог Публічного акціонерного товариства «Норд» до Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області про зобов’язання вчинити певні дії.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати не підлягають стягненню.

Повний текст постанови складено та підписано 18 квітня 2017 року.

Керуючись ст. ст. 8 - 11, 94, 158-163, 185, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позовних вимог Публічного акціонерного товариства “Норд” до Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області про зобов’язання вчинити певні дії – відмовити повністю.

Вступна та резолютивна частини постанови проголошені у судовому засіданні 10 квітня 2017 року за участю представників сторін.

Повний текст постанови складається у відповідності до ст. 160 КАС України.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд в порядку, визначеному ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, складеної в повному обсязі.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо воно не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Голошивець І.О.

Джерело: ЄДРСР 66259330
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку