open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 127/27890/16-а
Моніторити
Ухвала суду /14.05.2020/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.04.2020/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.03.2020/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.03.2020/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.03.2020/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Постанова /13.02.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /11.02.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.06.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /25.05.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.04.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.04.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Постанова /10.04.2017/ Вінницький міський суд Вінницької областіВінницький міський суд Вінницької області Постанова /10.04.2017/ Вінницький міський суд Вінницької областіВінницький міський суд Вінницької області Ухвала суду /06.02.2017/ Вінницький міський суд Вінницької областіВінницький міський суд Вінницької області Ухвала суду /04.01.2017/ Вінницький міський суд Вінницької областіВінницький міський суд Вінницької області
emblem
Справа № 127/27890/16-а
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /14.05.2020/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.04.2020/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.03.2020/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.03.2020/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.03.2020/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Постанова /13.02.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /11.02.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.06.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /25.05.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.04.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.04.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Постанова /10.04.2017/ Вінницький міський суд Вінницької областіВінницький міський суд Вінницької області Постанова /10.04.2017/ Вінницький міський суд Вінницької областіВінницький міський суд Вінницької області Ухвала суду /06.02.2017/ Вінницький міський суд Вінницької областіВінницький міський суд Вінницької області Ухвала суду /04.01.2017/ Вінницький міський суд Вінницької областіВінницький міський суд Вінницької області
Справа № 127/27890/16-а

Провадження № 2-а/127/118/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 квітня 2017 року

м

. Вінниця

Вінницький

міський суд Вінницької області

в складі: головуючого - судді Волошина С.В.,

за участі секретаря судового засідання Тонкопій Ю.І.,

позивача - ОСОБА_1;

представника відповідача - Павич О.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного Фонду України у місті Вінниці про оскарження дій та зобов'язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

29 грудня 2016 року ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України в м. Вінниці про визнання неправомірними дій щодо відмови йому в перерахунку пенсії, зобов'язання відповідача здійснити перерахунок пенсії з 01.08.2015 року з урахуванням заробітної плати за період з 18.10.1995 року по 13.01.1998 року, зазначеної в довідці №11/1507 від 01.07.2015 року, яка була видана ООО «Газпром добыча Ямбург», а також вчинити перерахунок пенсії з 01.10.2016 року, виходячи із заробітної плати, яку він отримував за період роботи з 16.05.2000 року по 06.02.2001 року в ВАТ «Тазовський річковий порт», розмір якої підтверджується довідкою Муніципального архіву відділу у справах архівів адміністрації Тазовського району №Л/744 від 02.09.2016 року.

Викладені в позовній заяві вимоги мотивовано тим, що ОСОБА_1 перебуває на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в м. Вінниця з 29.04.2015 року та одержує пенсію за віком згідно Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

Після звернення позивача до управління Пенсійного фонду України в м. Вінниця, Розпорядженням №4932 від 17.04.2015 року йому було призначено пенсію, але при визначені її розміру не враховано періоди роботи в Російській Федерації з 18.10.1995 року по 13.01.1998 року та з 16.05.2000 року по 06.02.2001 року.

В свою чергу, ОСОБА_1 зазначає, що згідно записів у трудовій книжці певний період він працював в районі Крайньої Півночі, а саме: з 25.03.1991 року по 29.09.2005 року - на Тазовському рибозаводі; з 18.10.1995 року по 13.01.1998 року - в ООО «Газпром добыча Ямбург»; з 16.05.2000 року по 16.02.2001 року - в Тазовському річковому порту; з 06.12.2001 року по 23.08.2003 року - в сільськогосподарському виробничому кооперативі «Тазовський».

Для підтвердження відомостей, що наведені у трудовій книжці, щодо роботи у вказані періоди Управління Пенсійного фонду України в м. Вінниці звернулось із запитами до вищевказаних підприємств для підтвердження розміру заробітної плати позивача за вказані періоди. Однак, після отримання довідки від ООО «Газпром добыча Ямбург» про його заробітню плату за період часу з 18.10.1995 року по 13.01.1998 року, та довідки від Муніципального архіву відділу у справах архівів адміністрації Тазовського району №Л/744 від 02.09.2016 року за період роботи з 16.05.2000 року по 06.02.2001 року, Управління Пенсійного фонду України в м. Вінниці відмовилося її врахувати для здійснення перерахунку розміру пенсії.

У зв'язку із викладеним, позивач просив суд визнати неправомірними дії Управління Пенсійного фонду України в м. Вінниці щодо відмови йому в перерахунку пенсії, зобов'язати УПФУ в м. Вінниця здійснити перерахунок пенсії із урахуванням зазначених вище довідок.

Ухвалою суду від 04.01.2017 року вирішено відкрити скорочене провадження у відповідній справі.

18.01.2017 року представник відповідача Павич О.С. подала до суду заяву про розгляд справи у відкритому судовому засіданні задля можливості надання особистих пояснень та всебічного і детального розгляду справи (а.с. 19).

31.01.2017 року начальник управління Пенсійного фонду України в м. Вінниці Люба А.П. надала суду письмові заперечення на адміністративний позов ОСОБА_1, в яких просила відмовити у його задоволені та звертала увагу суду на наступне. Згідно з ч.2 ст. 99 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Разом із тим, позивач просить суд перерахувати розмір пенсії за минулий час з 01.08.2015 року, але не наводить поважності причин пропуску такого строку. У зв'язку із викладеним, представник відповідача позовні вимоги які виходять за межі шестимісячного строку звернення до суду, залишити без розгляду.

Водночас, ч. 1 ст. 40 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року включно незалежно від перерв. Таким чином, заробітна плата за період часу до 01.07.2000 року враховується для обчислення пенсії на підставі документів про нараховану заробітну плату, виданих у встановленому законодавством порядку, а за період з 01.07.2000 року за даними, які містяться у системі персоніфікованого обліку. Форма та вимоги до довідки про заробітну плату чітко встановлені Додатком №1 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до затвердженого постановою Правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 року №22-1. Вказаний Порядок передбачає, що довідка про заробітню плату особи видається на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією.

Органи пенсійного фонду мають право вимагати відповідні документи від підприємств, установ, організацій і окремих осіб.

Представник відповідача у своєму запереченні щодо зарахування до заробітку з якого обчислюється пенсія довідки № 11/1507 від 01.07.2015 року, зауважила, що відповідно до підпункту «д» пункту 15 Інструкції про порядок утримання страхових внесків для використання коштів державного соціального страхування, затверджено постановою Президії ВЦСПС від 29 лютого 1960 року, в загальну заробітну плату, на яку нараховуються страхові внески, включаються процентні надбавки за роботу на Крайній Півночі і місцевостях, прирівняних до районів Крайньої Півночі, а також районний і поправочний коефіцієнт. Обчислення розміру пенсії із заробітної плати з урахуванням районних та поправочних коефіцієнтів проводиться за період роботи до 01.01.1992 року, у зв'язку з тим, що Законом України «Про пенсійне забезпечення громадян СРСР» з 01.01.1992 року, передбачено, що в разі виїзду особи за межі районів Крайньої Півночі чи прирівняних до них районів, обчислення заробітної плати, з якої призначається пенсія проводиться із виключенням цих сум. Таким чином, ООО «Газпром добича Ямбург» при видачі довідки про заробітну плату не врахувало районний коефіцієнт та північні надбавки.

Поряд з тим, управління на виконання своїх повноважень згідно чинного законодавства, надіслало лист від 06.08.2015 року №414/06-32-2/02-1 до РФ в місті Новому Уренгої Ямало-Ненецького автономного округу з проханням здійснити перевірку відповідної довідки.

У зв'язку з тим, що відповідь не надходила, управлінням повторно був надісланий аналогічний лист №626/06-32-2/12 від 30.11.2015 року. Зазначений лист було переадресовано УПФ РФ до ТОВ «Газпром добыча Ямбург».

29.02.2016 року з ТОВ «Газпром добыча Ямбург» надійшов лист №11/4/14 від 28.01.2016 року, відповідно до якого надіслано копії особових рахунків позивача.

Проте, зі змісту таких особових рахунків вбачається, що в складові заробітної плати входять такі складові заробітної плати, як: «северная надбавка», «районный коэфициент из ФЗП», доплата вахт. метод ФОТ», «удешевление питания» тощо. З огляду на таке, незрозумілим для Управління Пенсійного фонду України в м. Вінниці стає те, чи входять зазначені складові заробітної плати до оплати праці, яка враховується при обчисленні пенсії.

У зв'язку з чим, управлінням повторно направлено запити з проханням провести акт зустрічної перевірки довідки про заробітну плату, оскільки виявлені розбіжності між даними особових рахунків та довідкою про заробітну плату.

У відповідь на зазначений лист з ТОВ «Газпром добыча Ямбург» надійшов лист №11/3/103 від 25.05.2016 року, відповідно до якого повідомлено, що «разница в данных справки о заработной плате с лицевыми счетами составляет доплата за вахтово-экспедиционный метод и доплата на питание. Согласно ст. 100 Закона РСФСР «О государственных пенсиях» в состав заработка, из которого исчесляется пенсия, включены виды вознаграждения за работу, а доплата за ВЭМ и доплата на шатание выплачивается из прибыли Общества, которые не является вознаграждением за работу». Також підприємством надіслано нову довідку про заробітну плату. Відтак, представник відповідача просить суд звернути увагу на те, що ТОВ «Газпром добыча Ямбург» видало три довідки про заробіток ОСОБА_1, відомості у яких різняться між собою. У запереченні також повідомляється, що зарахування до заробітку, з якого обчислюється пенсія, видана муніципальним архівом відділу у справах архівів Тазовського району за період роботи з 16.05.2000 року по 06.02.2001 року при призначенні пенсії ОСОБА_1 була врахована частково, оскільки її зміст мав суперечності. У зв'язку з чим, управління направило запит до Пенсійного фонду Російської Федерації №650/06-32-2/02-1 від 03.11.2016 року, у якому просило зазначити, які виплати входять в склад колонок довідки виданої ВАТ «Тазовський річковий порт». Тому управлінням було прийнято рішення врахувати заробіток позивача за період роботи в ВАТ «Тазовський річковий порт» з 16.05.2000 року по 06.02.2001 року за виключенням заробітку за січень 2001 року з 01.11.2016 року. Відтак, представник відповідача вважає дії Управління Пенсійного фонду України в м. Вінниці правомірними та просить суд відмовити у задоволенні позову ОСОБА_1

Після отримання заперечень проти позову від представника відповідача, суд визнавши наявність доказів, які наявні в матеріалах справи недостатніми для ухвалення законного та справедливого рішення, ухвалою від 06 лютого 2017 року вирішив здійснювати розгляд позову в загальному порядку.

В судовому засіданні позивач ОСОБА_1 позов підтримав, просив його задовольнити, пояснив, що з 18.10.1995 року по 13.01.1998 року він працював в ТОВ «Газпром добыча Ямбург» диспетчером, він робив перевахтовки між працівниками змін, оскільки підпорядковані працівники працювали вахтовим методом, приймав вантажі, перевіряв їх. Працював в тундрі на Крайній Півночі, найближчими населеними пунктами були Ямбург, Тазовськ, Уренгой. Позивач починав з самого початку роботи підприємства з двох вагончиків в тундрі, потім виросло ціле містечко. Там було виявлено заполярне місце народження газу, працювали постійно крім вихідних та відпусток, перерв в роботі не було. ОСОБА_1 також вказав, що з 16.05.2000 року по 06.02.2011 року він працював інженером в ВАТ «Тазовський річковий порт», готував судна до плавання, приймав грузи, обслуговував 8 буксирів, 15 кораблів та 12 барж, які доставляли дрова, вугілля тощо. На підприємстві працювали близько 80 працівників, які були в підпорядкуванні позивача.

В судовому засіданні представник відповідача Павич О.С. заперечила проти задоволення позову, послалась на заперечення на позовну заяву, наполягала на застосуванні позовної давності до вимог, що виходять за межі 6 місячного строку для звернення до суду. Додатково Павич О.С. зазначила, що довідку ВАТ «Тазовський річковий порт» №Л/744 від 02.09.2016 року при призначенні пенсії не враховано, оскільки в колонках довідки містяться суперечливі відомості. По суті цю довідку було враховано, крім січня 2001 року. Також зазначила, що з довідки ТОВ «Газпром добыча Ямбург» не зрозуміло чи входить до нарахування заробітної плати «Северная надбавка» тощо.

В судовому засіданні свідок ОСОБА_4 зазначила, що вона працює головним спеціалістом відділу контролю за правильністю призначення (перерахунку) та виплати адресних державних соціальних допомог і пенсій Департаменту соціальної політики Вінницької міської ради, до її посадових обов'язків входить, крім іншого, нагляд за вірністю нарахування пенсій УПФУ у м. Вінниці. Якщо, при перевірці пенсійної справи, вона вбачає помилки в нарахуваннях чи встановлює інші суттєві обставини, що впливають на нарахування пенсії вона може надати свої письмові зауваження, які мають бути розглянуті та враховані відповідачем. Вказала, що при призначенні пенсії ОСОБА_1 неврахування заробітної плати за січень 2001 року згідно довідки ВАТ «Тазовський річковий порт» було вірним, оскільки в колонці довідки: «Відрахування до Пенсійного фонду» вказано «Нет начислений», тому неврахування заробітку за січень 2001 року не може визнаватись протиправним. Окрім наведеного, надала суду письмові пояснення, суть яких зводиться до того, що для обчислення пенсії ОСОБА_1 необхідно врахувати суму заробітку, зазначену в довідці №11/1507 від 01.07.2015 року, що видана ТОВ «Газпром добыча Ямбург», за період його роботи з 18.10.1995 року по 13.01.1998 року. Вказана довідка має всі необхідні реквізити, відповідає затвердженій формі, відомості, що у ній містяться не є суперечливими. Посилання представника відповідача на те, що у структурі заробітку позивача, що наведено у вказаній довідці, закладено районний коефіцієнт та північні надбавки, не відповідає дійсності, оскільки одразу під таблицею наведено, що «Зароботная плата дана без учета районного коефициента и северних надбавок». По суті УПФУ у м. Вінниці, не бажаючи розбиратись із цифровим виразом заробітку позивача та його структурою хотіли перекласти свою роботу на підприємства РФ та ПФ РФ. Неодноразові запити відповідача до роботодавців позивача та ПФ РФ зводились до того, що ПФУ у м. Вінниці просив їх роз'яснити, які суми по українському законодавству мають бути враховані ПФУ у м. Вінниці для призначення пенсії позивачу.

Суд, заслухавши позивача, представника відповідача та свідка, дослідивши матеріали адміністративної справи, оглянувши матеріали пенсійної справи та оцінивши докази в їх сукупності, прийшов до висновку, що позов слід задовольнити частково, а частина вимог підлягає залишенню без розгляду, з наступних підстав.

Відповідно до ст. 44 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" заява про призначення (перерахунок) пенсії або про її відстрочення та необхідні документи подаються до територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженій особі в порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально.

Згідно ст.40 цього Закону для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року незалежно від перерв. Заробітна плата (дохід) за період страхового стажу до 1 липня 2000 року враховується для обчислення пенсії на підставі документів про нараховану заробітну плату (дохід), виданих у порядку, встановленому законодавством, а за період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року - за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку.

Відповідно до ст.41 цього Закону, до заробітної плати (доходу) для обчислення пенсії враховуються: 1) суми виплат (доходу), отримуваних застрахованою особою після набрання чинності цим Законом, з яких згідно з цим Законом були фактично нараховані (обчислені) та сплачені страхові внески в межах встановленої законодавством максимальної величини заробітної плати (доходу), з якої сплачуються страхові внески, а після набрання чинності Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" - максимальної величини бази нарахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, визначеної відповідно до закону; 2) суми виплат (доходу), отримуваних застрахованою особою до набрання чинності цим Законом, у межах сум, на які відповідно до законодавства, що діяло раніше, нараховувалися внески на державне соціальне страхування або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, а за періоди до запровадження обмеження максимального розміру заробітної плати (доходу), з якої сплачувалися зазначені внески (збір), - у межах сум, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, включалися до заробітної плати, з якої обчислювалася пенсія відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення", і не перевищують 5,6 розміру середньої заробітної плати в Україні на день отримання зазначених сум.

Для осіб, які у період до запровадження обмеження максимального розміру заробітної плати (доходу), з якої сплачувалися внески на державне соціальне страхування або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, отримували заробітну плату (дохід) за результатами роботи, термін виконання якої перевищував календарний місяць, до заробітної плати (доходу) для обчислення пенсії враховуються суми виплат (доходу), які відповідно до законодавства, що діяло раніше, включалися і до заробітної плати, з якої обчислювалася пенсія відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення", і не перевищують 5,6 розміру середньої заробітної плати в Україні, у розрахунку на кожний місяць виконання роботи. Перелік таких осіб, а також порядок визначення для них заробітної плати (доходу) для обчислення пенсії встановлюється Кабінетом Міністрів України; 3) суми заробітної плати (доходу), визначені виходячи із здійсненої застрахованою особою доплати, передбаченої частиною третьою статті 24 цього Закону.

Згідно ч.1 ст.66 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до заробітку для обчислення пенсії включаються всі види оплати праці (виплат, доходу), на які відповідно до Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, в межах максимальної величини фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, оподатковуваного доходу (прибутку), сукупного оподатковуваного доходу (граничної суми заробітної плати (доходу), з яких справляються страхові внески (збори) до соціальних фондів, що діяли на день одержання зазначеного заробітку (виплат, доходу).

Стаття 41 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" визначає виплати (доходи), що враховуються в заробітну плату (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії.

Відповідно до п.1ст.2 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" об'єктом оподаткування є для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону - фактичні витрати на оплату праці працівників, які включають витрати на виплату основної і додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України "Про оплату праці".

Відповідно до Угоди про гарантії прав громадян держав - учасників Співдружності Незалежних Держав в області пенсійного забезпечення, пенсійне забезпечення громадян держав - учасників цієї Угоди і членів їх сімей здійснюється за законодавством держави, на території якої вони проживають. Для визначення права на пенсію громадянам держав учасників Угоди зараховується трудовий стаж, набутий на території будь-якої із цих держав, а також на території колишнього СРСР за час до введення в дію цієї Угоди. Обчислення пенсій проводиться із заробітку (доходи) за періоди, які зараховуються до трудового стажу.

Відповідно до статті 62 Закону України «Про пенсійне забезпечення» основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Згідно записів, що містяться в трудовій книжці ОСОБА_1, він працював, зокрема але не обмежуючись (спірний період):

з 18.10.1995 року по 13.01.1998 року в ГП «Ямбурггаздобыча» П «Ямбургснабкомплект» (район Крайнего Севера) запис 19-21;

з 16.05.2000 року по 6.02.2001 року - в ОАО «Тазовский речной порт» (Крайний Север) запис 22-23 (а.с.6-8).

09.04.2015 року позивач звернувся до УПФУ у місті Вінниці із заявою про призначення пенсії (аркуш пенсійної справи 14), в якій серед документів (згідно позиції відповідача), яких недостатньо для призначення пенсії зазначено «Зарплата з Кр. Півночі та труд. договора».

Згідно протоколу від 23.04.2015 року ОСОБА_1 призначено пенсію з 29.04.2015 року в розмірі 1 576,30 гривень (аркуш пенсійної справи 44).

В загальних положеннях «Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України, від 12 серпня 1993року № 637, основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами.

Форма та вимоги до довідки про заробітну плату, що подається для обрахунку пенсії, визначені Додатком №1 до Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України ст. 44 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Відповідно до ч.1 ст.101 Закону України «Про пенсійне забезпечення», органи, що призначають пенсії, мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі.

УПФУ у місті Вінниці до Пенсійного фонду РФ було направлено запит щодо сприяння у витребуванні довідок про нарахування заробітної плати та проведення їх перевірки гр. ОСОБА_1 за періоди роботи, зокрема, в ГП «Ямбурггаздобыча» П «Ямбургснабкомплект» та ОАО «Тазовский речной порт» (аркуш пенсійної справи 43).

Згідно ст.11 Угоди про гарантії прав громадян держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав в галузі пенсійного забезпечення від 13.03.1992 року необхідні для пенсійного забезпечення документи, видані належним чином на території держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав та держав, що входили до складу СРСР до 1 грудня 1991 року, приймаються на території держав-учасниць Співдружності без легалізації.

Статтею 5 Угоди встановлено, що ця Угода поширюється на всі види пенсійного забезпечення громадян, які встановлені або будуть встановлені законодавством держав-учасниць Угоди.

Згідно із ст. 3 Угоди усі витрати, пов'язані із здійсненням пенсійного забезпечення за цією Угодою, несе держава, що надає таке забезпечення.

У відповідь на відповідні запити Пенсійного фонду РФ ООО «Газпром добыча Ямбург» (відбулась переадресація запитів) на адресу УПФУ у місті Вінниці направлено довідку №11/1507 від 01.07.2015 року про заробітну плату ОСОБА_1 за період з жовтня 1995 року по січень 1998 року, в застереженні якої зазначено, що заробітна плата зазначена без врахування районного коефіцієнту та північних надбавок (аркуш пенсійної справи 81-82, а.с.13-14).

УПФУ у місті Вінниці через неясність для відповідача складових заробітної плати (врахування районного коефіцієнту, північної надбавки тощо) неодноразово направляло листи до УПФ РФ в м. Новому Уренгої Ямало-Ненецького автономного округу щодо перевірки вищезазначеної довідки первинним документам, у відповідь на які підприємством було надіслано особові рахунки, надані дві інші довідки про заробітну плату та її склад, перелік кодів оплати праці, які використовуються при обрахунку заробітку працівникам. Проте відповідач не врахував вказані відомості, що наведено у довідках, зокрема, довідкк №11/1507 від 01.07.2015 року, оскільки, на думку відповідача, вона містить дані про заробіток з урахуванням складових, які не можуть бути враховані при обчисленні пенсії.

Відповідно до ст. 99 КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Разом з тим, суд вважає, що про відповідні, порушення свого права, що допущені відповідачем, позивач об'єктивно дізнавався кожного разу (щомісяця), коли отримував призначену пенсію, тобто про виплату її позивачеві у розмірі, меншому ніж це встановлено відповідним законодавством, останній дізнався безпосередньо після отримання пенсії.

Статтею 100 КАС України передбачено, що адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд на підставі позовної заяви та доданих до неї матеріалів не знайде підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними.

Враховуючи вищенаведені вимоги закону та встановлені обставини справи, суд вважає, що у зв'язку з пропуском позивачем строку звернення до суду, адміністративний позов в частині вимог щодо проведення перерахунку пенсії ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, за період з 01.08.2015 року по 28.06.2016 року включно з врахуванням заробітної плати за період з 18.10.1995 року по 13.01.1998 року, зазначеної в довідці №11/1507 від 01.07.2015 року, виданій ТОВ «Газпром добыча Ямбург» слід залишити без розгляду.

Зі змісту вказаної довідки вбачається, що довідка містить застереження щодо того, що заробітна плата в ній зазначена без врахування районного коефіцієнту та північних надбавок, зі всіх сум проводились відповідні відрахування.

Враховуючи наведене, суд прийшов до висновку, що позовна вимога в частині проведення перерахунку пенсії ОСОБА_1 з врахуванням заробітної плати, зазначеної в довідці №11/1507 від 01.07.2015 року, виданій ТОВ «Газпром добыча Ямбург», з 29.06.2016 року підлягає задоволенню.

Відповідно до пункту 2.10 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове пенсійне страхування", затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України 25 листопада 2005 року № 22-1 довідка про заробітну плату (дохід) особи видається на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працював померлий годувальник або особа, яка звертається за пенсією. Якщо такі підприємства, установи, організації ліквідовані або припинили своє існування з інших причин, то довідки про заробітну плату видаються правонаступником цих підприємств, установ чи організацій або архівними установами.

У випадках, коли архівні установи не мають можливості видати довідку за встановленою формою з розшифровкою виплачених сум за видами заробітку, вони можуть видавати довідки, що відповідають даним, наявним в архівних фондах, без додержання цієї форми.

У відповідь на запити Пенсійного фонду РФ ООО відділом по справам архівів (муніципальним архівом) адміністрації Тазовського району до УПФУ в місті Вінниці було надіслано архівну довідку №Л/744 від 02.09.2016 року стосовно розміру заробітної плати ОСОБА_1, отриманої ним під час роботи в ВАТ «Тазовський річковий порт», тобто в період з 16.05.2000 року по 06.02.2001 року (а.с.10-11).

Зі змісту цієї довідки вбачається, що в колонці «отчисления в ПФ» навпроти листопада 2000 року та за січень-лютий 2001 року зазначено «нет начислений» (а.с.10-11).

Згідно розрахунку №3 УПФУ в місті Вінниці від 18.10.2016 року період роботи ОСОБА_1 в ВАТ «Тазовський річковий порт» з 16.05.2000 року по 06.02.2001 року та відповідна заробітна плата були враховані відповідачем при перерахунку пенсії за виключенням заробітної плати, отриманої в листопаді 2000 року та січні 2001 року (а.с.164-166).

З викладеного суд приходить до висновку, що твердження позивача стосовно неврахування відповідачем при перерахунку пенсії архівної довідки №Л/744 від 02.09.2016 року, суперечать матеріалам адміністративної справи та пенсійної справи, відповідачем було враховано заробітну плату за період роботи в ВАТ «Тазовський річковий порт» з 16.05.2000 року по 06.02.2001 року за виключенням заробітної плати, отриманої в листопаді 2000 року та січні 2001 року, що є правомірним в розумінні норм ст. 44 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

На підставі викладеного суд приходить до висновку, що в задоволенні позовної вимоги щодопроведення перерахунку пенсії з 01.10.2016 року з урахуванням заробітної плати за період роботи в ВАТ «Тазовський річковий порт» з 16.05.2000 року по 06.02.2001 року, зазначеної в довідці №Л/744 від 02.09.2016 року, виданої Муніципальним архівом відділу у справах архівів адміністрації Тазовського району, слід відмовити.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України судові витрати понесені позивачем підлягають обов'язковому стягненню органами Державної казначейської служби України із Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень Управління Пенсійного фонду України в м. Вінниці.

На підставі викладеного, керуючись Угодою про гарантії прав громадян держав - учасників Співдружності Незалежних Держав в області пенсійного забезпечення, Законом України «Про пенсійне забезпечення», Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", Порядком подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій, відповідно до ст.ст. 9, 11, 70, 71, 79, 86, 94, 99-100, 158 - 159 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити частково.

Визнати дії Управління Пенсійного фонду України в місті Вінниці щодо відмови ОСОБА_1 в перерахунку пенсії неправомірними.

Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в місті Вінниці з 29.06.2016 року провести перерахунок пенсії ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, з врахуванням заробітної плати за період з 18.10.1995 року по 13.01.1998 року, зазначеної в довідці №11/1507 від 01.07.2015 року, виданій ТОВ «Газпром добыча Ямбург».

Позов в частині позовних вимог щодо проведення перерахунку пенсії ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, за період з 01.08.2015 року по 28.06.2016 року включно з врахуванням заробітної плати за період з 18.10.1995 року по 13.01.1998 року, зазначеної в довідці №11/1507 від 01.07.2015 року, виданій ТОВ «Газпром добыча Ямбург» - залишити без розгляду.

В задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в місті Вінниці про зобов'язання провести перерахунок пенсії з 01.10.2016 року з урахуванням заробітної плати за період роботи в ВАТ «Тазовський річковий порт» з 16.05.2000 року по 06.02.2001 року, зазначеної в довідці №Л/744 від 02.09.2016 року, виданої Муніципальним архівом відділу у справах архівів адміністрації Тазовського району, - відмовити.

Присудити на користь ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, судові витрати у вигляді судового збору в розмірі 551 грн. 20 коп., які підлягають обов'язковому стягненню органами Державної казначейської служби України із Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень Управління Пенсійного фонду України в м. Вінниці.

Постанова суду може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її проголошення через Вінницький міський суд Вінницької області до Вінницького апеляційного адміністративного суду.

Суддя:

Джерело: ЄДРСР 66027559
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку