open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 61022 м. Харків, пр. Науки, буд.5, тел./факс 702-10-79 inbox@lg.arbitr.gov.ua _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

11 квітня 2017 року Справа № 913/22/17

Провадження №19пд/913/22/17

За позовом ОСОБА_1 міської ради Луганської області, м.Лисичанськ Луганської області

до Товариства з обмеженою відповідальністю “Вертекс-8”, м.Київ

про внесення змін до договору оренди землі б/н від 27.06.2007

Господарський суд Луганської області у складі:

головуючого судді – Косенко Т.В., суддів – Драгнєвіч О.В., Рябцевої О.В.

Секретар судового засідання – помічник судді - Воронько В.В.

У засіданні брали участь:

від позивача – ОСОБА_2 – головний спеціаліст відділу земельних відносин за довіреністю №4714/01-16 від 22.12.2016;

від відповідача – ОСОБА_3 – представник за довіреністю №5 від 27.01.2017.

С У Т Ь С П О Р У:

ОСОБА _1 міська рада Луганської області звернулася до господарського суду Луганської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю “Вертекс – 8” про внесення змін до договору оренди землі, укладеного між сторонами 27.06.2007 у простій письмовій формі, державна реєстрація від 05.07.2007 за №040740600257, предметом якого є земельна ділянка площею 0,3440 га, що знаходиться за адресою: проспект Перемоги (проспект Леніна), №117, м.Лисичанськ, Луганська область, надана в оренду терміном на 49 років для будівництва магазину промтоварів, а саме: п.5 договору викласти у наступній редакції: “Нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає - 4194557 грн 45 коп. (чотири мільйони сто дев’яносто чотири тисячі п’ятсот п’ятдесят сім грн 45 коп.)”; п.9 договору викласти у наступній редакції: “Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у розмірі - 255321 грн 42 коп. (двісті п’ятдесят п’ять тисяч триста двадцять одна грн 42 коп.) за рік на р/р 33214812700051 в УК у м. Лисичанськ, ГУДКСУ у Луганській області, МФО 804013, код ЄДРПОУ 37800278, код. пл. 18010600”; п.11 договору викласти у наступній редакції: “Орендна плата вноситься орендарями щомісячно у розмірі - 21276 грн 79 коп. (двадцять одна тисяча двісті сімдесят шість грн 79 коп.) не пізніше 30 числа наступного за звітним місяцем”.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 10.01.2017 порушено провадження у справі та її розгляд призначено на 24.01.2017.

23.01.2017 від позивача через відділ документального забезпечення (канцелярію) суду надійшла заява б/н від 18.01.2017 про зміну предмету позову, в якій він просив внести зміни в позовні вимоги, виклавши їх у наступній редакції: внести зміни до договору оренди землі, укладеного між сторонами 27.06.2007 у простій письмовій формі, державна реєстрація від 05.07.2007 за №040740600257, предметом якого є земельна ділянка площею 0,3440 га, що знаходиться за адресою: проспект Перемоги (проспект Леніна), №117, м.Лисичанськ, Луганська область, надана в оренду терміном на 49 років для будівництва магазину промтоварів, а саме: п.5 договору викласти у наступній редакції: “Нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає - 4446230 грн 90 коп. (чотири мільйони чотириста сорок шість тисяч шістсот двадцять три грн 90 коп.)”; п.9 договору викласти у наступній редакції: “Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у розмірі - 270641 грн 12 коп. (двісті сімдесят тисяч шістсот сорок одна грн 12 коп.) за рік на р/р 33214812700051 в УК у м. Лисичанськ, ГУДКСУ у Луганській області, МФО 804013, код ЄДРПОУ 37800278, код.пл.18010600”; п.11 договору викласти у наступній редакції: “Орендна плата вноситься орендарями щомісячно у розмірі - 22553 грн 43 коп. (двадцять дві тисячі п’ятсот п’ятдесят три грн 43 коп.) не пізніше 30 числа наступного за звітним місяцем”.

Зазначена заява відповідно до ст.22 Господарського процесуального кодексу України прийнята судом та розгляд справи здійснюється з її урахуванням.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 24.01.2017 було відкладено розгляд справи на 02.02.2017.

02.02.2017 від відповідача через відділ документального забезпечення (канцелярію) суду надійшов відзив б/н від 31.01.2017 по справі, в якому він просив відмовити у задоволенні позову у повному обсязі. Зазначив, що листом від 17.03.2016 №341/01-02 позивач повідомив відповідача про рішення ОСОБА_1 міської ради від 03.07.2015 №83/143 “Про затвердження нормативної грошової оцінки землі міста ОСОБА_1” та направив на підпис один примірник додаткової угоди до діючого договору оренди землі. Листом від 18.04.2016 №1ис відповідач повідомив позивача, що зазначеним проектом додаткової угоди пропонується сплачувати орендну плату у розмірі 6% нормативної грошової оцінки земельної ділянки замість існуючих 3%, повідомило про скрутне фінансове становище, а також просило залишити розмір орендної плати на рівні 3% нормативної грошової оцінки земельної ділянки. На лист від 17.03.2016 №341/01-02 ОСОБА_1 міська рада надала відповідь, що відповідно до п.12.3.7 Податкового кодексу України міським радам не дозволяється встановлювати індивідуальні пільгові ставки місцевих бюджетів та зборів для окремих юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців і фізичних осіб або звільняти їх від сплати таких податків та зборів. Листом від 15.11.2016 №1364/01-02 управління власності ОСОБА_1 міської ради просило відповідача вважати додаткову угоду, надіслану листом від 17.03.2016 за №341/01-02 недійсною, натомість надіслано на підпис два примірника нової додаткової угоди. В надісланому на підпис проекті додаткової угоди у якості директора ТОВ “Вертекс-8” було вказано ОСОБА_4, місцезнаходження підприємства визначено як: вул.Капітана Ратнікова, б.1, Калінівський район, м.Донецьк. 83003. При цьому, у вересні 2016 було змінено юридичну адресу та керівника відповідача, про що внесено відповідний запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (зокрема, юридична адреса підприємства: вул.Велика Житомирська, б.19 літ. “В”, м.Київ, 01025, з 28.09.2016 керівником є ОСОБА_5), про що позивача було проінформовано листом №22 від 26.09.2016. Листом від 14.12.2016 №34 відповідач проінформував позивача про відсутність юридичних підстав для укладення додаткової угоди до договору оренди земельної ділянки №040740600257 від 05.07.2007, надісланої листом від 15.11.2016 №1364/01-02. Про рішення ОСОБА_1 міської ради №77/1236 від 25.12.2014 “Про внесення змін в “Порядок розрахунку орендної плати за землю на території міста ОСОБА_1” відповідачу стало відомо лише після отримання копії позовної заяви з доданими до неї документами, оскільки ані в листі управління власності ОСОБА_1 міської ради від 17.03.2016 №341/01-02, ані в листі від 15.11.2016 №1364/01-02 жодної згадки про дане рішення не було. Крім того, умовами договору не передбачено такої підстави для внесення змін до договору, як зміна нормативної грошової оцінки земель. Встановлення нової нормативної грошової оцінки землі породжує правові наслідки відносно договорів оренди землі, які укладатимуться після її затвердження та введення в дію відповідного рішення, що не може слугувати правовим підґрунтям для внесення змін до вже укладеного договору оренди землі, визнаного державою шляхом проведення державної реєстрації, тобто наведена обставина не може розцінюватися як безумовна підстава для внесення змін до договору оренди землі, тим більш, в односторонньому примусовому порядку. Щодо збільшення коефіцієнту орендної плати до 6% від нормативної грошової оцінки землі - зазначене рішення прийняте ОСОБА_1 міською радою 25.12.2014, однак спірний договір було укладено 27.07.2007, а тому на час його укладення вказане положення не діяло, а нормативно - правові акти розповсюджуються лише на ті договори, які укладено після набрання вказаними актами законної сили.

02.02.2017 позивачем подано письмові пояснення б/н від 01.02.2017, в яких він зазначив, що рішенням ОСОБА_1 міської ради від 03.07.2015 №83/1343 затверджено нову нормативну грошову оцінку землі міста ОСОБА_1. У зв’язку з чим, виникли підстави, передбачені законом, щодо перегляду розміру орендної плати з 01.01.2016. Рішенням ОСОБА_1 міської ради від 25.12.2014 №77/1236 “Про внесення змін в “Порядок розрахунку орендної плати за землю на території міста ОСОБА_1” для земельних ділянок з цільовим використанням “розміщення та експлуатація торгівельно - розважальних комплексів, супермаркетів” встановлені коефіцієнти: для площі земельної ділянки 75 м2 - 10% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, для площі земельної ділянки більше 75 м2 - 6% від нормативної грошової оцінки. Відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №8-28-0.3-1328/2-16 від 27.09.2016, нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 4194557 грн 45 коп., відповідно нормативна грошова оцінка одного м2 складає - 1219,3480 (4194557,45/3440 м2). Тому орендна плата по земельній ділянці загальною площею 3440 м2 складає: 75 м2 х 1219,3 х 10% = 9144 грн 75 коп., 3365 м2 х 1219,3 х 6% = 246176 грн 67 коп. Відповідно до п.8 підрозділу 6 перехідних положень Податкового кодексу України (в редакції Закону України від 20.12.2016 №1791 - VIII “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році”) встановлено, що індекс споживчих цін за 2016 рік, що використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, застосовується із значенням: для сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, сіножатей, пасовищ та перелогів) - 100 відсотків; для земель несільськогосподарського призначення - 106 відсотків. Податковим кодексом України не передбачено обов'язковість щорічного надання платником земельного податку довідки про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки у разі її індексування. Така довідка, відповідно до п.286.2 ст.286 Податкового кодексу України, в обов'язковому порядку надається тільки при поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника земельного податку), а в подальшому - в разі затвердження нової нормативної грошової оцінки. У зв’язку з чим, управління власності ОСОБА_1 міської ради самостійно розраховує розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 3440 м2 з 01.01.2017, що складає 4194557,45 х 1,06 = 4446230 грн 90 коп.

У судовому засіданні 02.02.2017 відповідно до ст.77 Господарського процесуального кодексу України оголошувалась перерва до 14.02.2017.

13.02.2017 від позивача через відділ документального забезпечення (канцелярію) суду надійшли письмові заперечення б/н від 09.02.2017 на відзив відповідача, в яких він зазначив, що рішенням ОСОБА_1 міської ради від 03.07.2015 №83/1343 затверджено нову нормативну грошову оцінку землі міста ОСОБА_1. Нормативна грошова оцінка введена в дію з 01.01.2016. ОСОБА_1 міська рада оприлюднила рішення №83/1343 від 03.07.2015 “Про затвердження нормативної грошової оцінки землі міста ОСОБА_1” у 27 номері місцевої газети “Новый путь” від 08.07.2015 та 09.07.2015 на офіційній сторінці веб - сайту ОСОБА_1 міської ради http://lis.gov.ua. Розрахунок розміру орендної плати, зазначеної в позовних вимогах, виконаний на підставі нової нормативної грошової оцінки землі, яка введена в дію з 01.01.2016, відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,3440 га за адресою: просп. Перемоги, 117, м.Лисичанськ від 27.09.2016 №8-28-0.3-1328/2-16, наданої Управлінням Держгеокадастру у м.Лисичанську Луганської області та враховуючи Порядок розрахунку орендної плати за землю на території міста ОСОБА_1, що діє з 01.01.2015 і затверджений рішенням ОСОБА_1 міської ради №25.12.2014 №77/1236 “Про внесення змін в “Порядок розрахунку орендної плати за землю на території міста ОСОБА_1”. Дане рішення пройшло процедуру прийняття регуляторного акту та було оприлюднене 17.01.2015 на офіційній сторінці веб - сайту ОСОБА_1 міської ради http://lis.gov.ua, керуючись ст.14 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” та постановою Кабінету міністрів України від 04.01.2003 №3 “Про порядок оприлюднення у мережі Інтернет інформації про діяльність органів виконавчої влади”. На підставі п.6 таблиці 1 “Відсотки від нормативної грошової оцінки земельної ділянки” рішення від 25.12.2014 №77/1236 “Про внесення змін в “Порядок розрахунку орендної плати за землю на території міста ОСОБА_1” для розміщення та експлуатації торгівельно - розважальних комплексів встановлений розмір орендної плати за землю для площі земельної ділянки 75 м2 - 10% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки і для площі земельної ділянки більше 75 м2 - 6% від нормативної грошової оцінки. Ставки орендної плати за землю під розміщення та експлуатацію торгово - розважальних комплексів у розмірі для площі земельної ділянки 75 м2 - 10% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки і для площі земельної ділянки більше 75 м2 - 6% від нормативної грошової оцінки на території міста ОСОБА_1 було встановлено з 01.01.2010 рішенням ОСОБА_1 міської ради від 12.05.2010 №1425 “Про порядок розрахунку орендної плати за землю на території міст ОСОБА_1, Новодружеськ, Привілля”, який теж пройшов процедуру прийняття регуляторного акту та був оприлюднений в газеті “Новый путь” від 02.06.2010.

14.02.2017 від відповідача через відділ документального забезпечення (канцелярію) суду надійшли додаткові письмові пояснення б/н від 13.02.2017, в яких він просив відмовити у задоволенні позову у повному обсязі. Зазначив, що оскільки рішення ОСОБА_1 міської ради від 25.12.2014 №77/1236 “Про внесення змін в “Порядок розрахунку орендної плати за землю на території міста ОСОБА_1” офіційно не оприлюднене в друкованих засобах масової інформації, тобто станом на момент розгляду справи не набрало чинності, отже відсутні підстави для внесення змін на підставі даного рішення в договір оренди землі, зареєстрований за №040740600257 від 05.07.2007. На виконання рішення ОСОБА_1 міської ради від 12.05.2010 №1425 “Про порядок розрахунку орендної плати за землю на території міст ОСОБА_1, Новодружеськ, Привілля”, додатковою угодою від 29.09.2010, укладеною між сторонами, було внесено зміни в п.п.9, 10 договору оренди землі №040740600257 від 05.07.2007, з урахуванням протоколу розбіжностей від 13.08.2010. Позовні вимоги ґрунтуються на рішенні ОСОБА_1 міської ради від 03.07.2015 №83/143 “Про затвердження нормативної грошової оцінки землі міста ОСОБА_1”, до позовної заяви додано копію витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №8-28-0.3-1328/2-16 від 27.09.2016. Листом від 17.03.2017 №341/01-02 позивач надсилав на підпис відповідачу проект додаткової угоди, в якому на підставі того ж рішення від 03.07.2015 №83/143 “Про затвердження нормативної грошової оцінки землі міста ОСОБА_1” просив укласти додаткову угоду до договору оренди землі №040740600257 від 05.07.2007, в якій нормативна грошова оцінка земельної ділянки була зазначена у розмірі 3984728 грн 86 коп. Станом на момент розгляду справи відповідач звернувся до Державної податкової інспекції у місті ОСОБА_1 Головного управління ДФС у Луганській області за отриманням витягу про нормативну грошову оцінку земельної ділянки. За попередньою інформацією, отриманою від Державної податкової інспекції у місті ОСОБА_1 Головного управління ДФС у Луганській області, нормативна грошова оцінка зазначеної земельної ділянки складає саме 3984728 грн 86 коп. Тобто, існує дві нормативні грошові оцінки земельної ділянки за адресою: просп.Перемоги, 117, м.Лисичанськ, затверджені рішенням ОСОБА_1 міської ради від 03.07.2015 №83/143 “Про затвердження нормативної грошової оцінки землі міста ОСОБА_1” у розмірі 3984728 грн 86 коп. та 4446230 грн 90 коп.

У судовому засіданні 14.02.2017 відповідно до ст.77 Господарського процесуального кодексу України оголошувалась перерва до 28.02.2017.

23.02.2017 від позивача через відділ документального забезпечення (канцелярію) суду надійшли письмові пояснення б/н від 22.02.2017 на додаткові пояснення відповідача, в яких він зазначив, що Закон України “Про місцеве самоврядування в Україні” не містить норм щодо нечинності регуляторного акту у зв’язку з його не оприлюдненням у друкованих засобах масової інформації. Відповідно до п.10 ст.59 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” акти органів місцевого самоврядування визнаються незаконними тільки в судовому порядку. Отже, рішення ОСОБА_1 міської ради від 25.12.2014 №77/1236 “Про внесення змін в “Порядок розрахунку орендної плати за землю на території міста ОСОБА_1” є чинним. Наполягає на тому, що в нього відсутній оригінал примірника додаткової угоди від 29.09.2010, а має лише копію, надану відповідачем листом від 23.04.2014 №19. Листом від 27.05.2014 №1816/01-30 позивачем доведено до відома відповідача про нікчемність даної додаткової угоди, у зв'язку з відсутністю її державної реєстрації. Управлінням Держгеокадастру у місті ОСОБА_1 листом від 11.03.2016 №8-28-0.3-528/2-16 надано інформацію про нормативну грошову оцінку земельної ділянки по ТОВ “Вертекс-8”, яка склала 3984728 грн 86 коп. Враховуючи надану суму нормативної грошової оцінки землі, позивачем на адресу відповідача було направлено лист №341/01-02 від 17.03.2016 з проектом додаткової угоди, розрахунок розміру орендної плати. Дана угода відповідачем не була укладена. При підготовці позовної заяви, позивачем було повторно запитано в Управлінні Держгеокадастру у місті ОСОБА_1 витяг про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за адресою: просп.Перемоги, 117, м.Лисичанськ, в якому зазначена нормативна грошова оцінка землі у розмірі 4194557 грн 45 коп. Відповідно до п.8 підрозділу 6 перехідних положень Податкового кодексу України (в редакції Закону України від 20.12.2016 №1791 - VIII “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році”) встановлено, що індекс споживчих цін за 2016 рік, що використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, застосовується із значенням: для сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, сіножатей, пасовищ та перелогів) - 100 відсотків; для земель несільськогосподарського призначення - 106 відсотків. Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, сіножатей, пасовищ та перелогів) за 2016 становить 1,0; для земель несільськогосподарського призначення - 1,06. Отже, нормативна грошова оцінка земельної ділянки за адресою: просп. Перемоги, 117, м.Лисичанськ, станом на 01.01.2017, складає: 4194557 грн 45 коп. х 1,06 = 4446230 грн 90 коп.

28.02.2017 від відповідача через відділ документального забезпечення (канцелярію) суду надійшли додаткові письмові пояснення б/н від 22.02.2017, в яких він просив відмовити у задоволенні позову у повному обсязі. Позовні вимоги позивача ґрунтуються на рішенні ОСОБА_1 міської ради від 25.12.2014 №77/1236 “Про внесення змін в “Порядок розрахунку орендної плати за землю на території міста ОСОБА_1”. Жодних заяв (клопотань) про зміну підстав позовних вимог позивач до суду не надав. На виконання рішення ОСОБА_1 міської ради від 12.05.2010 №1425 “Про порядок розрахунку орендної плати за землю на території міст ОСОБА_1, Новодружеськ, Привілля” 29.09.2010 сторони уклали додаткову угоду (з урахуванням протоколу розбіжностей від 13.08.2010) до договору оренди землі №040740600257 від 05.07.2007. Зазначена додаткова угода та протокол розбіжностей містять підпис міського голови ОСОБА_6, засвідчений печаткою ОСОБА_1 міської ради. Додаткова угода від 29.09.2010 (з протоколом розбіжностей від 13.08.2010) до договору оренди землі №040740600257 від 05.07.2007 у встановленому законодавством порядку не оскаржувалося, кримінальні провадження (вирок суду) щодо нібито підробки підпису міського голови, як стверджує позивач, на момент розгляду даної справи відсутні, адміністративна дія щодо реєстрації даної додаткової угоди покладена законодавством саме на позивача у справі. Крім того, відповідач, починаючи з 2010 сплачував орендну плату керуючись саме даною додатковою угодою, жодних питань зі сторони ОСОБА_1 міської ради, фіскальних органів, правоохоронних органів, тощо до відповідача з приводу даної додаткової угоди не виникало.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 28.02.2017 було відкладено розгляд справи на 09.03.2017.

Позивач у письмових поясненнях б/н від 07.03.2007 зазначив, що неодноразово повідомляв відповідача про необхідність отримання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку орендованої земельної ділянки для укладення додаткової угоди; що у зв’язку з бездіяльністю відповідача ОСОБА_1 міська рада самостійно запитала нормативну грошову оцінку спірної земельної ділянки; що у витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, наданого відповідачем, не враховано комунікацій на земельній ділянці.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 09.03.2017 було відкладено розгляд справи на 28.03.2017.

Відповідач у письмових поясненнях б/н від 27.03.2017 зазначив, що рішення ОСОБА_1 міської ради від 25.12.2014 №77/1236 “Про внесення змін в “Порядок розрахунку орендної плати за землю на території міста ОСОБА_1” не було офіційно оприлюднене шляхом опублікування в друкованих засобах масової інформації, а тому не набрало чинності; що позивачем 23.01.2017 подано заяву від 18.01.2017 про зміну предмету позову, а розгляд справи судом розпочато в січні 2017 року, тому у позивача відсутнє процесуальне право на зміну підстав позовних вимог; що позивач застосовує для розрахунку коефіцієнтів орендної плати саме рішення ОСОБА_1 міської ради від 25.12.2014 №77/1236 “Про внесення змін в “Порядок розрахунку орендної плати за землю на території міста ОСОБА_1” і зазначає, що вказане рішення зупиняє дію рішення №1425 від 12.05.2010 “Про порядок розрахунку орендної плати за землю на території міста ОСОБА_1”; що посилання позивача на нікчемність додаткової угоди від 29.09.2010 до договору є необґрунтованими, оскільки протягом всього часу до міського бюджету м.Лисичанськ надходила орендна плата від ТОВ “Вертекс-8” з урахуванням суми, вказаної в додатковій угоді, і ані ОСОБА_1 міська рада, ані фіскальні органи жодних зауважень щодо нікчемності вказаної додаткової угоди не висловлювали; що рішення ОСОБА_1 міської ради від 12.05.2010 №1425 рішенням ОСОБА_1 міської ради від 25.12.2014 №77/1236 визнано таким, що втратило силу з 01.01.2015, про що також зазначено в рішенні Господарського суду Луганської області від 20.07.2016 у справі №913/626/16.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 28.03.2017 було відкладено розгляд справи на 28.03.2017.

28.03.2017 на підставі розпорядження заступника керівника апарату суду №180-р, відповідно до п.5.2. Засад використання автоматизованої системи документообігу суду у Господарському суді Луганської області було призначено колегію суддів для розгляду справи №913/22/17, що підтверджується протоколом автоматичного визначення складу колегії суддів, у складі: ОСОБА_7 – головуючий суддя, судді – Драгнєвіч О.В., Рябцева О.В.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 28.03.2017 розгляд справи відкладений на 11.04.2017.

У додаткових письмових поясненнях б/н від 10.04.2017 відповідач зазначив, що жодним чинним нормативним актом України не передбачено право органів державної влади на виконання одного і того ж рішення органу місцевого самоврядування двічі вносити зміни в один і той же договір; що відповідач, діючи у повній відповідності з нормами законодавства, здійснив всі дії на виконання рішення ОСОБА_1 міської ради від 12.05.2010 №1425 та 29.09.2010 уклало з ОСОБА_1 міською радою додаткову угоду (з протоколом розбіжностей) до договору, а адміністративна дія щодо реєстрації даної додаткової угоди покладена законодавством саме на ОСОБА_1 міську раду; що в матеріалах справи відсутнє клопотання про вихід за межі позовних вимог; що між сторонами відсутній спір щодо виконання рішення ОСОБА_1 міської ради від 12.05.2010 №1425; що на сьогоднішній день рішення ОСОБА_1 міської ради від 12.05.2010 №1425 є неактуальним.

У судовому засіданні 11.04.2017 оголошено вступну та резолютивну частини судового рішення.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд

В С Т А Н О В И В:

Рішенням ОСОБА_1 міської ради №321 від 14.06.2007 “Про надання земельних ділянок в оренду і припинення права користування ними”, зокрема, надано Товариству з обмеженою відповідальністю “Вертекс-8” в оренду строком на 50 років земельну ділянку площею 0,3440 га для будівництва і експлуатації магазину промтоварів за адресою: пр.Леніна, б.117, м.Лисичанськ.

27.06.2007 між ОСОБА_1 міською радою (позивач, орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю “Вертекс-8” (відповідач, орендар) було укладено договір оренди землі, згідно якого орендодавець на підставі рішення №321 від 14.06.2007 надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для будівництва магазину промтоварів, яка знаходиться за адресою: пр.Леніна, район житлового будинку №117 м.Лисичанськ Луганської області (п.1 договору).

Відповідно до п.2 договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,3440 га, у тому числі: під капітальну трьох і більше поверхову забудову – 0,1632 га, під проїздами, проходами, площадками – 0,1808 га.

Згідно з п.5 договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: на період будівництва складає – 337131 грн 35 коп., на період експлуатації складає – 1 685 656 грн 76 коп.

Відповідно до п.8 договору його укладено на 49 років, починаючи з дати його державної реєстрації. Після закінчення строку договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 60 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.

Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у розмірі: на період будівництва – 8979 грн 25 коп., на період експлуатації – 44897 грн 17 коп. за рік на р/р 33214812700051 в УДК м.Лисичанську, МФО 804013, місцевий бюджет м.Лисичанська, код платежу 13050200 (п.9 договору).

Орендна плата вноситься орендарем щомісячно в розмірі: на період будівництва – 748 грн 27 коп.; на період експлуатації – 3741 грн 43 коп. не пізніше 30 числа наступного за звітним місяцем (п.11 договору).

Відповідно до п.25 договору земельна ділянка має обмеження архітектурного та містобудівного характеру: на земельній ділянці знаходяться мережі теплопостачання та водовідведення; всі роботи пов’язані з будівництвом магазину промтоварів повинні бути узгоджені з управлінням архітектури та містобудування.

У відповідності до п.33 договору зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв’язується у судовому порядку.

28.01.2008 між сторонами була укладена додаткова угода до договору оренди землі від 27.06.2007, державна реєстрація від 05.07.2007 за №040740600257, якою сторони внесли зміни до пп.5, 9, 11 договору в частині збільшення розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки та розмірів орендної плати відповідно. Вказана додаткова угода зареєстрована у Державному реєстрі земель ОСОБА_1 міським реєстраційним офісом Луганської регіональної філії ДП “Центр державного земельного кадастру при Держкомземі України”, про що у книзі записів державної реєстрації договорів оренди вчинено запис №040840600044 від 03.03.2008.

29.09.2010 між сторонами була підписана додаткова угода до договору оренди землі в редакції протоколу узгодження розбіжностей, якою сторони внесли зміни до п.п.9, 11, 30 договору оренди.

Позивач листами від 04.11.2015 №1117/01-02, від 19.01.2016 №53/01-02 повідомляв відповідача про введення в дію з 01.01.2016 нової нормативної грошової оцінки земель у м.Лисичанську та про необхідність отримання в Управлінні Держземагентства у м.Лисичанську витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

Листами №1364/01-02 від 15.11.2016, №1418/01-02 від 29.11.2016 позивач направляв відповідачеві на підпис 2 примірника додаткової угоди до договору оренди землі.

Відповідач відповіддю на лист №1ис від 18.04.2016 повідомив про те, що немає фінансової можливості сплачувати орендну плату за новими ставками та просив не збільшувати орендну плату, залишивши розмір орендної плати на рівні 3% нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Вказані обставини стали підставою для звернення позивача з даним позовом до суду.

Відповідно до ст.2 Закону України “Про оренду землі” відносини, пов’язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цих Законів, а також договором оренди землі.

Стаття 30 Закону України “Про оренду землі” передбачає, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Стаття 651 Цивільного кодексу України визначає, що підставами для зміни або розірвання договору є згода сторін, якщо інше не встановлено договором або законом; за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

З набранням з 01.01.2011 чинності Податковим кодексом України було змінено розмір орендної плати та встановлений її мінімальний та максимальний розміри.

Податковим кодексом України, зокрема, встановлено, що плата за землю – обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (п.п.14.1.147 п.14.1 ст.14), а орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності – обов’язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (п.п.14.1.136 п.14.1 ст.14).

Згідно з п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України податкове зобов’язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Підпунктами 288.5.1, 288.5.2 п.288.5 ст.288 Податкового кодексу України передбачено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки та не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Рішенням ОСОБА_1 міської ради від 25.12.2014 №77/1236 “Про внесення змін в “Порядок розрахунку орендної плати за землю на території міста ОСОБА_1”, зокрема, внесено зміни в Порядок розрахунку орендної плати за землю на території міста ОСОБА_1 в новій редакції відповідно до додатку; визначено що новий Порядок розрахунку орендної плати за землю на території міста ОСОБА_1 вступає в дію з 01.01.2015.

Відносно вказаного рішення суд зазначає наступне.

Відповідно до ст.2 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об’єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Відповідно до ч.1 ст.6 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” первинним суб’єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села, селища, міста.

За змістом ч.1 п.34 ст.26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин є виключною компетенцією міської ради.

Частиною 1 ст.59 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” передбачено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Відповідно до ч.12 ст.59 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються у порядку, встановленому Законом України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”.

Згідно ст.1 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” регуляторний акт - це: прийнятий уповноваженим регуляторним органом нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання; прийнятий уповноваженим регуляторним органом інший офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми

права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб’єктами господарювання, незалежно від того, чи вважається цей документ відповідно до закону, що регулює відносини у певній сфері, нормативно-правовим актом.

З огляду на що суд приходить до висновку про те, що рішенням ОСОБА_1 міської ради від 25.12.2014 №77/1236 “Про внесення змін в “Порядок розрахунку орендної плати за землю на території міста ОСОБА_1” є регуляторним актом.

Відповідно до ч.5 ст.12 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються в друкованих засобах масової інформації відповідних рад, а у разі їх відсутності - у місцевих друкованих засобах масової інформації, визначених цими органами та посадовими особами, не пізніш як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання.

Частиною 5 ст.59 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” передбачено, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію.

Рішення ОСОБА_1 міської ради від 25.12.2014 №77/1236 “Про внесення змін в “Порядок розрахунку орендної плати за землю на території міста ОСОБА_1” не було оприлюднено у порядку, визначеному ч.5 ст.12 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, що підтверджується позивачем у наданих письмових поясненнях б/н від 22.02.2017, з огляду на що, враховуючи приписи ч.5 ст.59 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, судом до уваги не приймається.

Посилання позивача на приписи ст.14 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” судом відхиляються, оскільки вказана стаття регулює питання оприлюднення інформації про здійснення регуляторної

діяльності, а не питання оприлюднення регуляторних актів відповідно до ст.12 вказаного Закону.

Водночас суд зазначає наступне.

Рішенням ОСОБА_1 міської ради №1425 від 12.05.2010 “Про порядок розрахунку орендної плати за землю на території міст ОСОБА_1, Новодружеськ, Привілля” з 01.07.2010 був введений новий Порядок розрахунку орендної плати за землю на території міст ОСОБА_1, Новодружеськ, Привілля, згідно з яким затверджена нова ставка орендної плати за землю по цільовому використанню: “експлуатація будівлі магазину”, а саме: для площі орендованої землі 75 м2 – 10% від нормативної грошової оцінки землі, для площі більше 75 м2 – 6% від нормативної грошової оцінки землі. Вказане рішення було оприлюднене у порядку, передбаченому законодавством, що підтверджується копією сторінки газети “Новый путь” №68-69 (14259-14260) від 02.06.2010 (т.1 а.с.144).

Статтею 144 Конституції України та ст.73 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” передбачено, що рішення, прийняті органами місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, є обов’язковими до виконання на відповідній території.

Відповідно до абзацу 1 п.п.2.19. п.2 постанови пленуму Вищого господарського суду України № 6 від 17.05.2011 “Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин” у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.

З огляду на викладене саме вказане рішення ОСОБА_1 міської ради №1425 від 12.05.2010 судом приймається до уваги.

За змістом п.289.1 ст.289 Податкового кодексу України і ч.1 ст.13 Закону України “Про оцінку земель” для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності обов’язково проводиться та використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок, яка являє собою капіталізований рентний дохід (дохід, який можна отримати із землі як фактора виробництва залежно від якості та місця розташування земельної ділянки), визначений за встановленими і затвердженими нормативами (стаття 1 Закону України “Про оцінку земель”).

Відповідно до положень ст.18 Закону України “Про оцінку земель” нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років. Технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою (частина перша статті 23 цього Закону).

Таким чином, нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати, який в будь-якому разі не може бути меншим, ніж встановлено положеннями ст.288 Податкового кодексу України.

Правова позиція з вказаного питання викладена в постанові Верховного суду України від 02.03.2016 у справі №3-476гс15.

Рішенням ОСОБА_1 міської ради від 03.07.2015 №83/1343 “Про затвердження нормативної грошової оцінки землі міста ОСОБА_1”, зокрема, затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста ОСОБА_1 ОСОБА_1 міської ради Луганської області у складі текстового та графічних матеріалів, виконану станом на 01.01.2014 ПП Обласний центр впровадження “Агроцентрнаука” на підставі рішення ОСОБА_1 міської ради від 23.05.2013 за №47/826 “Про проведення повторної нормативної грошової оцінки земель міста ОСОБА_1”, відповідно до договору від 22.01.2014 №1 (п.1 рішення); встановлено, що базова (середня) вартість квадратного метра землі міста ОСОБА_1 становить на 01.01.2015 173 грн 50 коп. за м кв., яка складається із базової (середньої) вартості одного квадратного метра 138 грн 91 коп. за м кв. станом на 01.01.2014 (відповідно до вищезазначеної технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста ОСОБА_1 ОСОБА_1 міської ради Луганської області) та коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки земель за 2014 рік – 1,249 (відповідно до листа Державного агентства земельних ресурсів України від 14.01.2015 №6-28-0.22-215/2-15) (п.2 рішення); зобов’язано власників, землекористувачів та орендарів земельних ділянок незалежно від форм власності отримати в термін з 01.07.2015 до 01.01.2016 в Управлінні Держземагентства у м.Лисичанську Луганської області витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок (п.8 рішення). Крім того, вказаним рішенням нову нормативну грошову оцінку земель міста ОСОБА_1 введено в дію з 01.01.2016 (п.4 рішення).

Як вже зазначалось, відповідно до п.25 договору оренди землі від 27.06.2007 земельна ділянка має обмеження архітектурного та містобудівного характеру: на земельній ділянці знаходяться мережі теплопостачання та водовідведення; всі роботи пов’язані з будівництвом магазину промтоварів повинні бути узгоджені з управлінням архітектури та містобудування.

Відповідно до листа №702 від 04.04.2017 Комунального підприємства “Лисичанськтепломережа” в межах земельної ділянки, розташованої за адресою: м.Лисичанськ, просп.Перемоги, 117 (торгівельний центр “Лимон”), проходить теплотраса діаметром 529 мм.

З огляду на що судом приймається до уваги витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №18-28-0.2-120/2-17 від 27.01.2017, наданий Управлінням Держгеокадастру у м.Лисичанську Луганської області, в якому нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 3440 м2, яка розташована за адресою: проспект Перемоги, 117, м.Лисичанськ Луганської області, визначена з урахуванням розміщених на ній магістралей підвищеного містоформувального значення та становить 4445293 грн 57 коп.

Позивач, враховуючи заяву про зміну предмету позову б/н від 18.01.2017, просить внести зміни до п.п.5, 9, 11 договору оренди землі, виходячи з нормативної грошової оцінки земельної ділянки 4 446 230 грн 90 коп., в той час як правильною є нормативна грошова оцінка спірної ділянки 4 445 293 грн 57 коп. Таким чином, розмір орендної плати за земельну ділянку площею 3440 м2, яка розташована за адресою: проспект Перемоги, 117, м.Лисичанськ Луганської області, за рік становить 270592 грн 96 коп., що підтверджується розрахунком позивача, та відповідно 22549 грн 41 коп. за місяць.

Згідно із ст.632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, установлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Можливість внесення змін до договору оренди землі передбачена чинним земельним законодавством та умовами договору оренди (п.33 договору).

Водночас господарський суд зауважує, що відповідно до ч.3 ст.653 Цивільного кодексу України якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов’язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.

Відносно укладеної між сторонами 29.09.2010 додаткової угоди до договору оренди землі в редакції протоколу узгодження розбіжностей суд зазначає наступне.

Статтею 18 Закону України “Про оренду землі” (в редакції чинній на момент укладення договору оренди землі) було передбачено, що договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації.

Відповідно до ст.20 Закону України “Про оренду землі” (в редакції чинній на момент укладення договору оренди землі) укладений договір оренди землі підлягає державній реєстрації. Державна реєстрація договорів оренди землі проводиться у порядку, встановленому законом.

Враховуючи вказані приписи законодавства укладений між сторонами договір оренди землі був зареєстрований у Державному реєстрі земель ОСОБА_1 міським реєстраційним офісом Луганської регіональної філії ДП “Центр державного земельного кадастру при Держкомземі України” про що в книзі записів державної реєстрації договорів оренди вчинено запис №040740600257 від 05.07.2007.

Згідно ст.2 Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень” державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обмежень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обмежень, що супроводжується внесенням даних до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обмежень.

Згідно ч.1 ст.638 Цивільного кодексу України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Частинами 1, 2 ст.640 Цивільного кодексу України передбачено, що договір є укладеним з моменту одержання особою, яка направила пропозицію укласти договір, відповіді про прийняття цієї пропозиції. Якщо відповідно до акта цивільного законодавства для укладення договору необхідні також передання майна або вчинення іншої дії, договір є укладеним з моменту передання відповідного майна або вчинення певної дії.

Водночас, ч.1 ст.210 Цивільного кодексу України встановлено, що правочин підлягає державній реєстрації лише у випадках, встановлених законом. Такий правочин є вчиненим з моменту його державної реєстрації.

Відповідно до ст.654 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.

Як вже зазначалось, 28.01.2008 між сторонами була укладена додаткова угода до договору оренди землі від 27.06.2007, державна реєстрація від 05.07.2007 за №040740600257, якою сторони внесли зміни до пп.5, 9, 11 договору в частині збільшення розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки та розмірів орендної плати відповідно. Вказана додаткова угода зареєстрована у Державному реєстрі земель ОСОБА_1 міським реєстраційним офісом Луганської регіональної філії ДП “Центр державного земельного кадастру при Держкомземі України”, про що у книзі записів державної реєстрації договорів оренди вчинено запис №040840600044 від 03.03.2008.

Додаткова угода, укладена між сторонами 29.09.2010 до договору оренди землі, сторонами у передбаченому діючим законодавством порядку зареєстрована не була, з огляду на що суд вважає її неукладеною і до уваги не приймає. Договір оренди землі від 27.06.2007, державна реєстрація від 05.07.2007 за №040740600257, діє в редакції додаткової угоди від 28.01.2008, державна реєстрація від 03.03.2008 за №040840600044.

Враховуючи викладене, позов підлягає задоволенню частково.

Вирішуючи питання про розподіл судового збору, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч.1 ст.33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Згідно ч.2 ст.34 Господарського процесуального кодексу України обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Позивач не звертався до відповідача з пропозицією про внесення змін до спірного договору в редакції заяви про зміну предмету позову б/н від 18.01.2017.

Відповідач в свою чергу не звертався до позивача з пропозицією укласти договір про внесення змін.

Таким чином, жодна із сторін не вжила належних заходів для внесення змін у договір оренди землі від 27.06.2007, державна реєстрація від 05.07.2007 №040740600257, в добровільному порядку. Крім того, позовні вимоги задовольняються судом частково, з огляду на що судовий збір покладається на позивача та відповідача порівну

Керуючись ст.ст.44, 49, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

В И Р І Ш И В:

1. Позов ОСОБА_1 міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю “Вертекс-8” задовольнити частково.

2. Внести зміни до договору оренди землі б/н від 27.06.2007, державна реєстрація від 05.07.2007 за №040740600257, який укладений між Товариством з обмеженою відповідальністю “Вертекс-8” та ОСОБА_1 міською радою, відносно земельної ділянки площею 0,3440 га, що знаходиться за адресою: проспект Перемоги (проспект Леніна), №117, м.Лисичанськ Луганської області, яка надана для будівництва магазину промтоварів, виклавши п.5 договору у наступній редакції: “Нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає – 4 445 293 грн. 57 коп.”; виклавши п.9 договору в наступній редакції: “Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у розмірі - 270592 грн. 96 коп. за рік на р/р 33214812700051 в УК у м. Лисичанськ, ГУДКСУ у Луганській області, МФО 804013, код ЄДРПОУ 37800278, код. пл. 18010600”; виклавши п.11 договору в наступній редакції: “Орендна плата вноситься орендарями щомісячно у розмірі - 22549 грн. 41 коп. не пізніше 30 числа наступного за звітним місяцем”.

3. В решті позову відмовити.

4. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю “Вертекс-8”, вул.Велика Житомирська, б.19 літ “В”, м.Київ, ідентифікаційний код 34499977, на користь ОСОБА_1 міської ради, вул.ім.М.Грушевського, б.7, м.Лисичанськ Луганської області, ідентифікаційний код 37800278, судовий збір у сумі 689 грн 00 коп., про що видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Відповідно до статті 85 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено 18.04.2017.

Головуючий суддя Т.В. Косенко

Суддя О.В. Драгнєвіч

Суддя О.В. Рябцева

Джерело: ЄДРСР 66023939
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку