open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 квітня 2017 року

Справа № 803/438/17

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого – судді Ковальчука В.Д.,

розглянувши в місті Луцьку в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Луцького спеціалізованого комбінату комунально-побутового обслуговування про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ:

Волинське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності звернулося з адміністративним позовом до Луцького спеціалізованого комбінату комунально-побутового обслуговування про стягнення заборгованості в сумі 15084,40 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за відповідачем рахується заборгованість у розмірі 15084,40 грн., що виникла на підставі рішення Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 06.09.2016 року №146/07000 про повернення коштів та застосування фінансових санкцій в сумі 15644,81 грн. Зазначене рішення відповідач оскаржував в судовому порядку, однак йому було відмовлено задоволенні позову. Оскільки на даний час судове рішення набрало законної сили, а відповідач частково сплатив кошти в розмірі 560,41 грн., тому позивач просить стягнути з нього несплачену частину заборгованості в сумі 15084,40 грн.

В судове засідання представник позивача не прибув, але від представника позивача надійшла заява від 12 квітня 2017 року про розгляд справи за його відсутності, в якій позовні вимоги підтримує повністю.

Відповідач заперечень на позов не подав, свого представника в судове засідання не направив, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце судового розгляду.

На адресу суду 12 квітня 2017 року надійшло клопотання відповідача від 12.04.2017 року №80/01-12 про відкладення розгляду справи, оскільки представник підприємства не може прибути в дане судове засідання у зв’язку із участю в іншому судовому засіданні.

Відповідно до частини четвертої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Згідно із частиною четвертою статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Відповідно до частини шостої статті 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Як передбачено частиною першою статті 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Таким чином, оскільки в судове засідання особи, які беруть участь у справі не прибули, хоча сторони належним чином були повідомлені про дату, час та місце судового розгляду, при цьому, позивач подав заяву про розгляд справи за відсутності представника, а дану справу можливо розглянути і вирішити на основі наявних матеріалів, тому за відсутності перешкод для розгляду справи суд приходить до висновку, що судовий розгляд справи необхідно здійснювати в порядку письмового провадження, без фіксування адміністративного процесу технічними засобами.

В задоволенні клопотання відповідача про відкладення розгляду справи суд відмовляє та вважає неприбуття представника відповідача без поважних причин, оскільки неможливість прибуття в судове засідання представника підприємства не підтверджена письмовими доказами.

Дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити повністю з таких мотивів та підстав.

Судом встановлено, що на підставі наказу від 08.06.2016 року №21-ос та направлення від 17.08.2016 року №222 посадовими особами виконавчої дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 17.08.2016 року проведено планову перевірку правильності використання страхових коштів на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з тимчасової втрати працездатності в Луцькому спеціалізованому комбінаті комунально-побутового обслуговування за період з 01.01.2013 року по 30.06.2016 року.

За результатами перевірки складено акт від 17.08.2016 року, яким виявлено наступні порушення законодавства (а.с.7-9).

В розділі 6 “Облік і видача путівок за рахунок коштів Фонду соціального страхування з ТВП” вказаного акту зазначено, що за перевірений період отримано 3 путівки та сплачено часткової вартості за путівки на суму 3771,60 грн.

При перевірці виявлено, що три путівки видані з порушенням: на момент видачі путівок відсутні квитанції до прибуткового касового ордера (квитанції про часткову оплату вартості путівки), медичні довідки, рішення комісії, копії листів на погодження перенесення термінів та поділу путівок, листи про підтвердження, чи є застрахованою особа, з якою проводився поділ путівки, що є порушенням пунктів 4.1, 4.9, 4.11, 4.14 Порядку отримання застрахованими особами і членами їх сімей санаторно-курортного лікування, що сплачується за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду №12 від 25.02.2009 року (зі змінами та доповненнями), та частини першої статті 47 Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням” від 18.01.2001 року №2240-ІІІ.

З матеріалів перевірки вбачається, що путівка:

№003182 в санаторій “Киев” (м. Алушта) вартістю 6195,00 грн. (часткова вартість – 1239,00 грн.) з терміном заїзду з 09.09.2013 – 29.09.2013 видана ОСОБА_1 за відсутності медичної довідки для одержання путівки та оплачена 16.09.2013, не прийнято до заліку 80% вартості, що складає 4956,00 грн. (6195,00 – 1239,00 = 4956,00);

№502423 в санаторій “Примор’є” для дітей з батьками вартістю 6195,00 грн. (часткова вартість – 1239,00 грн.) з терміном заїзду з 25.11.2013 – 06.12.2013 видана ОСОБА_2 за відсутності медичної довідки для одержання путівки та оплачена 09.12.2013, не прийнято до заліку 80% вартості, що складає 4956,00 грн. (6195,00 – 1239,00 = 4956,00);

№ ФСС-01 в санаторій “Медобори” вартістю 6468,00 грн. (часткова вартість – 1293,60 грн.) з терміном заїзду з 20.01.2014 – 09.02.2014 видана ОСОБА_3 за відсутності медичної довідки для одержання путівки та оплачена 06.02.2014, не прийнято до заліку 80% вартості, що складає 5174,40 грн. (6468,00 - 1293,60 = 5174,40).

Згідно із актом перевірки від 17.08.2016 року всього не приймається до заліку вартість путівок, які видані та використані з порушенням законодавства, на загальну суму 15086,40 грн.

Крім того, перевіркою виявлено неправомірні витрати по оплаті листків непрацездатності на суму 320,71 грн. та не прийнято до заліку вартість новорічних подарунків на суму 239,70 грн.

Таким чином, перевіркою встановлено неправомірно використані відповідачем страхові кошти в сумі 15644,81 грн.

06.09.2016 року на підставі акта перевірки від 17.08.2016 року заступником директора виконавчої дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності прийнято рішення №146/07000 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування, відповідно до якого відповідача зобов’язано повернути до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 15644,81 грн. неправомірно використаних страхових коштів (а.с.6).

Заборгованість по даному рішенню відповідачем сплачена частково у сумі 560,41 грн., що підтверджується звітом по коштах загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням за 2016 року (а.с.11). Отже, сума заборгованості відповідача перед Фондом на даний час становить 15084,40 грн.

Відповідно до частини першої статті 9 Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням” (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів.

Законом України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці” викладено у новій редакції Закон України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням” і відповідно з 01.01.2015 року набрав чинності Закон України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” яким створено Фонд соціального страхування України.

Пунктом 5 Прикінцевих та перехідних положень Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” визначено, що Фонд соціального страхування України та його робочі органи є правонаступником Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, його виконавчої дирекції, відділень виконавчої дирекції цього Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, виконавчих дирекцій або уповноважених представників відділень у районах та містах республіканського (Автономної Республіки Крим) та обласного значення.

Відповідно до пункту 6 Прикінцевих та перехідних положень Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” до завершення заходів, пов’язаних з утворенням Фонду соціального страхування України та його робочих органів, виконання функцій та завдань, передбачених цим Законом, забезпечують у межах компетенції відповідні виконавчі дирекції та їх робочі органи Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Таким чином, Волинське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та його робочі органи, до завершення заходів, пов’язаних з утворенням Фонду соціального страхування України, забезпечують виконання завдань цього Фонду.

Відповідно до пункту 2 частини другої статті 10 Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” Фонд зобов’язаний здійснювати контроль за дотриманням порядку використання страхувальником страхових коштів.

Як передбачено пунктами 3, 5, 6 частини першої статті 10 Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” Фонд має право перевіряти достовірність відомостей, поданих роботодавцем для отримання коштів Фонду, дотримання порядку використання роботодавцем виділених йому коштів Фонду та зупиняти виплати з Фонду в разі відмови або перешкоджання з боку роботодавця у проведенні перевірки, виявлення фактів подання ним Фонду недостовірних відомостей або порушення порядку використання роботодавцем коштів Фонду; накладати і стягувати фінансові санкції та адміністративні штрафи, передбачені законом за порушення вимог цього Закону; вимагати від керівників та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також від фізичних осіб усунення виявлених фактів порушення законодавства про соціальне страхування.

Згідно з пунктом 1 частини п’ятої, частин шостої, сьомої статті 15 Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” роботодавець несе відповідальність за порушення порядку використання коштів Фонду, несвоєчасне або неповне їх повернення. У разі порушення порядку використання страхових коштів роботодавці відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми. Своєчасно не сплачені фінансові санкції та адміністративні штрафи стягуються із страхувальника в дохід Фонду в порядку, встановленому законом.

Як встановлено судом, рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування від 06.09.2016 року №146/07000 було оскаржене відповідачем у судовому порядку в частині вартості путівок на санаторно-курортне лікування на суму 15086,40 грн.

Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 28.11.2016 року, яка набрала законної сили 09.02.2017 року на підставі ухвали Львівського апеляційного адміністративного суду від 09.02.2017 року, у справі №803/1423/16 у задоволенні адміністративного позову Луцького спеціалізованого комбінату комунально-побутового обслуговування до Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання протиправним та скасування рішення в частині вартості путівок на санаторно-курортне лікування на суму 15086,40 грн. відмовлено повністю (а.с.18-22).

Отже, станом на 12.04.2017 року рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування від 06.09.2016 року №146/07000 в судовому порядку не скасоване та є чинним.

Відповідач доказів про сплату заборгованості у повному обсязі, а саме у розмірі 15084,40 грн., суду не подав.

На підставі вищевикладеного суд дійшов висновку, що заборгованість Луцького спеціалізованого комбінату комунально-побутового обслуговування по відшкодуванню страхових коштів у розмірі 15084,40 грн. підтверджена наявними у справі матеріалами та підлягає стягненню у судовому порядку на користь Луцької міської виконавчої дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Керуючись статтями 41, 122, 128, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України та на підставі Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування”, Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням”, Порядку отримання застрахованими особами і членами їх сімей санаторно-курортного лікування, що сплачується за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду ССТВП від 25.02.2009 року №12, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.04.2009 року за №339/16355, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Луцького спеціалізованого комбінату комунально-побутового обслуговування (43000, Волинська область, місто Луцьк, вул. Рівненська, будинок 52, код ЄДРПОУ 3339041) на користь Луцької міської виконавчої дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (код ЄДРПОУ 26040385, розрахунковий рахунок 25604302606965 у філії ВОУ АТ “Ощадбанк”, МФО 303398) заборгованість в сумі 15084,40 грн. (п’ятнадцять тисяч вісімдесят чотири гривні 40 коп.).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Суддя В.Д. Ковальчук

Джерело: ЄДРСР 65936476
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку