open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
221/1466/17

3/221/629/2017

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 квітня 2017 року м. Волноваха

Суддя Волноваського районного суду Донецької області Овчиннікова О.С., розглянувши матеріали адміністративної справи у відношенні ОСОБА_1,ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця ІНФОРМАЦІЯ_2, громадянина України, не працюючого, зареєстрованого за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_3 та мешкаючого за адресою: вул. Латишева, 27/78, м. Маріуполь Донецької області,

у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 204-3 КУпАП, -

В С Т А Н О В И В :

Згідно з протоколом про адміністративне правопорушення 14.03.2017 року о 16 годині 20 хвилин ОСОБА_1 перевозив будівельні інструменти в асортименті, а саме: свердла по бетону в кількості 230 шт., свердла по металу в кількості 675 шт., свердла по дереву в кількості 98 шт., свердла по склу в кількості 20 шт., степлер будівельний в кількості 11 шт., скоби для стиплера в кількості 46 пачок, зубила спис в кількості 21 шт., насадки (біти) а кількості 104 шт. Всього товарів в кількості 1205 шт. на загальну суму орієнтовно 26700 гривень та вагою 41 кілограм. Вказані товари ОСОБА_1 перевозив з м. Маріуполь до м. Донецьк, рухаючись в сторону тимчасово непідконтрольної території України, між блокпостами першого та другого рубежів, чим допустив перевищення граничних норм перевезення товарів (вартість товарів понад 10000 гривень) на одну особу, що переміщується до тимчасово неконтрольованих територій та порушив вимоги п. 8.1, п. 13.1 Тимчасового порядку контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів) через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей, затвердженого наказом першого заступника керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України ( керівника Антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей) від 12.06.2015 року № 415ог,із змінами та скоїв адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст. 204-3 КУпАП.

ОСОБА_1 у судове засідання не з’явився, належним чином був повідомлений про час та місце слухання справи, причини неявки суду не повідомив.

Дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, суд вважає, що провадження підлягає закриттю за відсутністю події та складу правопорушення з наступних підстав.

Згідно ст. 8 КУпАП особа, яка вчинила адміністративне правопорушення, підлягає відповідальності на підставі закону, що діє під час і за місцем вчинення правопорушення.

Відповідно до статті 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати, чи було вчинено адміністративне правопорушення.

Відповідно до частини 1 статті 204-3 КУпАП (далі Кодекс) адміністративна відповідальність настає у разі порушення порядку переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції.

Оскільки санкція ч.1ст.204-3 КУпАП передбачає не тільки застосування штрафу, але й обов’язкову конфіскацією товарів, суд приходить до висновку, що загальний характер цієї норми і тяжкість передбаченого нею покарання, яке може полягати в конфіскації товарів, вартість яких законом не обмежена, вимагає суворого дотримання стандартів ЄСПЛ, притаманних кримінальному провадженню, при застосуванні указаної норми.

Застосовуючи указані стандарти ЄСПЛ до цієї справи про адміністративне правопорушення, суд відзначає що, ст.204-3 КУпАП сама має блан кетний характер і встановлює відповідальність за «порушення порядку переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції». Таким чином, притягнення особи до адміністративної відповідальності за ст.204-3 КУпАП можливе лише за наявності нормативно-правового акту, який встановлюватиме порядок переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції.

У цьому контексті суд звертає увагу на те, що Кодекс України про адміністративні правопорушення було доповнено статтею 204-3 згідно із Законом України від 17 липня 2015 року № 649-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо порядку переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції». Проте цим Законом одночасно було

доповнено новою нормою також Закон України «Про боротьбу з тероризмом», а саме статтею 14-1 «Порядок переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції», яка передбачає: «Переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції здійснюється в порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України за поданням Служби безпеки України.

Особи, винні у порушенні порядку переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції, несуть відповідальність згідно із законом.

Відповідно до Постанови КМУ «Про затвердження Порядку переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції» № 99 від 01.03.2017 року п.9 передбачено, що фізичні особи здійснюють переміщення товарів у ручній поклажі та/або супроводжуваному багажі автомобільним транспортом за переліком та обсягами (вартість, вага, кількість), що затверджуються МТОТ.

Крім того, ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім пункту 1 цієї постанови, який набирає чинності через 10 днів з дня її опублікування, та пунктів 9 і 31 Порядку, затвердженого цією постановою, які набирають чинності через місяць з дня її опублікування, тобто з 04.04.2017 року.

Таким чином, беручи до уваги те, що на момент вчинення дій, вказаних у протоколі про адміністративне правопорушення, порядок переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції фізичними особами не набрав чинності, тому він не може бути підставою для притягнення осіб до відповідальності.

Отже, порушення порядку переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції, затвердженого КМУ від 01.03.2017 року на момент вчинення правопорушення ОСОБА_1 не утворює складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 204-3 КУпАП.

Відповідно до ст. 284 КУпАП по справі про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить одну з таких постанов: 1) про накладення адміністративного стягнення; 2) про застосування заходів впливу, передбачених статтею 24-1 цього Кодексу; 3) про закриття справи.

Відповідно до п.1ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у випадку відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 1, 3, 8, 9, 57 Конституції України,ст. 7 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ст.247п.1, ст.284ч.1 п.3, ст.294 КУпАП, суддя –

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративну справу стосовно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 204-3 КУпАП закрити у зв’язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.204-3 КУпАП.

Товари, зазначені в акті прийому–передачі товарно-матеріальних цінностей на відповідальне зберігання ОСОБА_1 від 14.03.2017 року, а саме: будівельні інструменти в асортименті: свердла по бетону, свердла по металу, свердла по дереву, свердла по склу, степлер будівельний, скоби для стиплера, зубила спис, насадки (біти), всього товарів в кількості 1205 штук на загальну суму орієнтовно 26700 гривень та вагою 41 кілограм - повернути за належністю ОСОБА_1.

Постанова може бути оскаржена в апеляційний суд Донецької області через Волноваський районний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня винесення.

Суддя О.С. Овчиннікова

Джерело: ЄДРСР 65870468
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку