open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 2/593/34/2017

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"31" березня 2017 р. Бережанський районний суд Тернопільської області в складі:

головуючої - судді Данилів О.М.

при секретарі Паньків М.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Бережанах справу за позовом Державної екологічної інспекції в Тернопільській області до ОСОБА_1 про стягнення збитків, заподіяних державі в результаті порушення природоохоронного законодавства, -

В С Т А Н О В И В :

Державна екологічна інспекція в Тернопільській області, вказуючи, що перевіркою, проведеною 22 квітня 2015 року державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Тернопільської області ОСОБА_2 було виявлено, що відповідач ОСОБА_1 на території Потуторської сільської ради Бережанського району Тернопільської області в порушення вимог припису № 2-1/2156 Держекоінспекції від 12 травня 2014 року, яким було заборонено користування землями водного фонду, водного об'єкта (ставка) до оформлення права користування землями водного фонду, водним об'єктом та отримання дозволу на спецводокористування, фактично здійснював користування землями водного фонду та водним об'єктом, що підтверджується зарибленням даного ставу зарибком товстолоба та білого амура 21 червня2014 року та здійснив спуск даного ставу для вилову риби 22 квітня 2015року чим порушив вимоги природоохоронного законодавства України і цими своїми діями завдав державі шкоду в розмірі 15 584.14грн., а так як відповідач у добровільному порядку не бажає відшкодувати державі заподіяні ним збитки, звернулася до суду з позовом про стягнення із відповідача зазначеної вище суми у примусовому порядку.

Представник Державної екологічної інспекціїї в Тернопільській області у судове засідання не зявився, подав суду заяву про розгляд справи у його відсутності, заявлені у позові вимоги підтримує, просить їх задоволити, не заперечує проти заочного розгляду справи.

Відповідач ОСОБА_1 хоч належним чином повідомлявся про день і час розгляду справи, однак в судове засідання повторно не з'явився, про причини неявки суд не повідомив у звязку з чим суд з письмової згоди представника позивача у відповідності до ст. 224 ЦПК України ухвалив заочно розглянути справу на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до ч. 2 ст. 197 ЦПК України у разі неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи в разі якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Суд, розглянувши матеріали справи та дослідивши письмові докази, прийшов до висновку, що позовні вимоги Державної екологічної інспекціїї в Тернопільській області підлягають до задоволення, виходячи з таких підстав.

Відповідно до ст. 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, є об'єктами права власності українського народу і права власника від його імені здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», державній охороні і регулюванню використання на території України підлягають: навколишнє середовище, як сукупність природних і природно-соціальних умов та процесів, природні ресурси, як залучені в господарський обіг, так і невикористовувані в народному господарстві в даний період (земля, надра, води, атмосферне повітря, ліс та інша рослинність, тваринний світ) ланшафти та інші природні комплекси.

Згідно з ч.І ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених Земельним кодексом. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

У відповідності до ст. 66 Конституції України кожен зобов'язаний не заподіювати шкоду природі, культурній спадщині, відшкодовувати завдані ним збитки.

Згідно ст.ст. 68, 69 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України; шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації, як правило, в повному обсязі без застосування норм зниження розміру стягнення.

Судом встановлено, що перевіркою, проведеною 22 квітня 2015 року державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Тернопільської області ОСОБА_2 на території Потуторської сільської ради Бережанського району Тернопільської області було виявлено порушення вимог природоохоронного законодавства України, а саме: самовільне зайняття земельної ділянки громадянином ОСОБА_1, який в порушення вимог припису Держекоінспекції № 2-1/2156 від 12травня 2014року, яким було заборонено користування землями водного фонду, водного об'єкта (ставка) до оформлення права користування землями водного фонду, водним об'єктом та отримання дозволу на спецводокористування, фактично здійснював таке користування землями водного фонду та водним об'єктом, що підтверджується зарибленням 21 червня 2014 року даного ставу зарибком товстолоба та білого амура та 22 квітня 2015року здійснив спуск даного ставу для вилову риби.

22 квітня 2015 року державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Тернопільської області складено акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства, в якому зафіксовані вищезгадані порушення.

Акт перевірки підписаний громадянином ОСОБА_1 без додаткових пояснень та заперечень.

Відповідно до ст. 211 Земельного кодексу України за самовільне зайняття земельних ділянок громадяни та юридичні особи несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність відповідно до законодавства.

24 квітня 2015 року державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Тернопільської області ОСОБА_2 складено протокол № 000092 про вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 53-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а 12 травня 2015 року постановою державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища Тернопільської області за вищевказане порушення на ОСОБА_1 було накладено адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 340 грн..

Вищевказані факти підтверджуються оглянутими та оголошеними у судовому засіданні протоколом про адмінправопорушення за № 000092 від 24 квітня 2015 року, постановою № 6 від 12 травня 2015 року та постановою Бережанського районного суду від 23 вересня 2015 року.

Із розрахунку державного інспектора з охорони навколишнього природного серидовища Тернопільської області, зробленого згідно із Методикою визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття грунтового покриву ( родючого шару грунту) без спеціального дозволу, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 963 від 25 липня 2007 року, видно, що ОСОБА_1 своїми протиправними діями завдав збитків державним інтересам на загальну суму 15 584,14грн., однак в добровільному порядку їх не відшкодував.

А так як за вищевказане правопорушення відповідач притягався до адміністративної відповідальності, що передбачена ст. 53-1 КУпАП, і на нього з цього приводу було накладено адміністративне стягнення та вищевказана постанова набрала законної сили, тобто вона є преюдиціальною для розгляду у суді даного спору між сторонами, що випливає із положення ч.4 ст.61 ЦПК України, згідно якої вирок у кримінальній справі, що набрав законної сили, або постанова у справі про адміністративне правопорушення обовязкові для суду, що розглядає справу про цивільно-правові наслідки дій особи, стосовно якої ухвалено вирок чи постанову суду з питань, чи мали місце ці дії та чи вчинені вони цією особою, а отже, вина відповідача доведена і доказуванню підлягає лише розмір такої шкоди.

У відповідності до ч.1 ст.1166 ЦК України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, що її завдала.

А так як зібраними по справі доказами доведено, що відповідач ОСОБА_1 згідно розрахунків, здійснених на підставі Методики, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України № 963 від 25 липня 2007 року, своїми незаконними діями завдав збитків державним інтересам на загальну суму 15 584 грн. 14коп., а тому позовні вимоги Державної екологічної інспекції в Тернопільській області є підставними та підлягають до задоволення в повному обсязі.

Відповідно до підпунктів 6.11, 6.17 пункту 6 Положення про державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 04 листопада 2011 року № 429, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 листопада 2011 року за № 1347/20085, підпунктів 6.11, 6.17 пункту 6 Положення про Державну екологічну інспекцію у Тернопільській області, затвердженого Наказом Державної екологічної інспекції України від 12 грудня 2011року № 136 Держекоінспекція має право розраховувати розмір збитків, заподіяних державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства та вживати у встановленому порядку заходів досудового врегулювання спорів (пред'являти претензії), виступати позивачем та відповідачем у судах.

У відповідності до ст. 11 Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» та п. 7 ч. З ст. 29, п. 4 ч.1 ст. 691 Бюджетного кодексу України, джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України на 2016 рік у частині доходів є 30 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності; до надходжень спеціального фонду місцевих бюджетів у 2016 році належать: 70 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності, в тому числі: до сільських, селищних, міських бюджетів, бюджетів - об'єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад - 50 відсотків, обласних бюджетів та бюджету Автономної Республіки Крим - 20 відсотків, бюджетів міст Києва та Севастополя - 70 відсотків.

Відповідно до ч.1 ст.88 ЦПК України стороні, на користь якої ухвалено рішення, суд присуджує з другої сторони понесені нею і документально підтверджені судові витрати.

Керуючись ст.ст. 3,10, 60, 61, 88, 212-215, 224, 226, 292, 294 ЦПК України, ст. 116, 125, 211 Земельного Кодексу України, ст. ст. 68, 69 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища, ст. ст. 22, 1166 ЦК України, ст. 11 Закону України Про державний бюджет України на 2016 рік, суд,-

В И Р І Ш И В :

Позов Державної екологічної інспекції в Тернопільській області задоволити.

Стягнути із ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, жителя ІНФОРМАЦІЯ_2 - 15 584 (пятнадцять тисяч пятсот вісімдесят чотири) гривні 14 коп. - збитків, завданих державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства в наступних частинах :

?(30%), що в грошовому виразі становить 4 675 (чотири тисячі шістсот сімдесят пять) гривень 24 копійки в доход спеціального фонду Державного бюджету України;

?(50%), що в грошовому виразі становить 7 792 ( сім тисяч сімсот девяносто дві) гривні 07 копійок в доход спеціального фонду місцевого бюджету Потуторської сільської ради Бережанського району Тернопільської області;

?(20%), що в грошовому виразі становить 3 116 (три тисячі сто шістнадцять) гривень 83 копійки в доход спеціального фонду місцевого бюджету Тернопільської обласної ради на р/р 33112331700020, код бюджету 24062100, ідентифікаційний код одержувача 37737751 в ГУДКСУ в Тернопільській області, МФО 838012.

Стягнути із ОСОБА_1 на користь Державної екологічної інспекції в Тернопільській області сплачений нею судовий збір в розмірі 1378 ( однієї тисячі триста сімдесят вісім) гривень.

Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача.

Заява про перегляд заочного рішення може бути подана протягом десяти днів з дня отримання його копії.

Рішення може бути оскаржене до Апеляційного суду Тернопільської області через Бережанський районний суд шляхом подачі протягом десяти днів з дня проголошення рішення апеляційної скарги, а особами, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, протягом десяти днів з дня отримання копії рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строків на його апеляційне оскарження.

Суддя Бережанського

районного суду Тернопільської області ОСОБА_3

Джерело: ЄДРСР 65697359
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку