open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Єдиний унікальний номер 341/81/17

Номер провадження 2-о/341/8/17

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 березня 2017 року м. Галич

Галицький районний суд Івано-Франківської області в складі:

головуючої-судді Юсип І.М.

секретаря Король І.Л.,

з участю заявника ОСОБА_1

представника заявника ШтойкоВ.І.

представника заінтересованої особи Блаженко Г.М.

розглянувши у судовому засіданні в місті Галичі справу за заявою ОСОБА_1 ; заінтерисована особа: Державна служба України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції, Антитерористичний центр при Службі безпеки України, Міністерство соціальної політики України та Управління соціального захисту Галицької районної державної адміністрації про встановлення факту, що має юридичне значення, -

в с т а н о в и в :

16.01.2017 року ОСОБА_1 звернувся до суду з заявою, і просить постановити рішення, яким встановити факт участі його в бойових діях під час проведення антитерористичної операції на боці сил АТО в період з 05.03.2015 року по 29.05.2015 року в складі добровольчого окремого диверсійного-розвідувального підрозділу «Патріот» в районі населених пунктів с. Троїцьке, м. Золоте, с. Катеринівка Луганської області.

З заяви поданої заявником, ОСОБА_1 вбачається, що він після початку військової агресії з боку Російської Федерації, з 07 серпня 2014 року по 29 травня 2015 року боронив територіальну цілісність держави на сході України у складі 1-го окремого розвідувально-диверсійного батальйону імені «Джохара Дудаєва» та окремому диверсійно-розвідувальному підрозділі «Патріот». Службою у цих підрозділах виявив свою громадянську позицію та відданість Україні. Факт перебування в зоні Антитерористичної операції підтверджується посвідченням з якого видно, що він перебуває на службі в військовому резерві в/ч НОМЕР_1 Міністерства оборони України, військове звання капітан, присвоєне наказом 023К.

Згідно наказу №12-01 від 15.01.2015 року «Про захист незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України» видно, що група в якій ніс службу висунута була в район м. Дебальцево, м. Вуглегірськ, смт. Чорнухіне для виконання бойового завдання пов`язаного з забезпеченням антитерористичної операції і захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності. Відповідно до наказу №2/03 від 05.03.2015 року «Про захист незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України» його група в якій він ніс службу була висунута в район населених пунктів с. Троїцьке, м. Золоте, с. Катеринівка Луганської області для виконання бойових завдань.

З довідок видно, що він був прийнятий до окремого розвідувально-диверсійного батальйону імені «Джохара Дудаєва» та брав участь в антитерористичній операції в період з 05.03.2015 року по 29.05.2015 року, які підтверджують перебування в зоні АТО та участь в бойових діях. Бажає встановити факт участі в бойових діях для отримання статусу учасника бойових дій, а встановити вказаний факт іншим шляхом, крім судового порядку, не може. Просив заяву задоволити.

Заявник ОСОБА_1 в судовому засіданні підтримав свою заяву з підстав викладених в ній і просив задовольнити.

Представник заявника в судовому засіданні просив заяву задовольнити, зазначивши, щопроцедура встановлення факту участі та відповіднонадання статусу учасника бойових дій передбаченаЗаконом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»,Постановою Кабінету Міністрів України №413 від 20.08.2014 року «Про затвердженняПорядку надання статусуучасників бойових дій особам, які захищалинезалежність, суверенітетта територіальну цілісність України і бралибезпосередньо участь а антитерористичній операції, забезпечені її проведення», тому встановити факт участі ОСОБА_1 в бойових діях під час проведення антитерористичної операції на боці сил АТО в період з 05.03.2015 року по 29.05.2015 року в складі добровольчого окремого диверсійного-розвідувального підрозділу «Патріот».

Заінтересована особа - державна служби України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції в судове засідання представника не направив. З надісланого листа вбачається,що Служба могла б бути заінтересованою особою у справі виключно щодо питань,які віднесені до її компетенції. Служба відповідно до покладених на неї завдань організовує та координує роботу з надання статусу учасника бойових дій, зокрема проводить засідання міжвідомчої комісії з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій та виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі(смерті) або інвалідності волонтера і деяких інших категорій осіб,відповідно до Закону « Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту». Враховуючи дане,Служба не бере участь у правовідносинах у яких заявник просить встановити юридичний факт ( не є суб`єктом несення обов`язку вик4онання рішення суду), тому не може виступати заінтересованою особою.

Заінтересована особа - антитерористичний центр при Службі безпеки України в судове засідання представника не направив. З повідомлення вбачається,що ОСОБА_1 ю персонально в порядку, визначеному статтею 13 Закону України « Про боротьбу з тероризмом» наказом керівника Антитерористичного центру при СБ України, до проведення антитерористичної операції не залучався. У зв`язку з чим інформація стосовно участі вказаної особи в антитерористичній операції на території Донецької та Луганської області відсутня. Законні права та інтереси АТЦ при СБ України при розгляді заяви зачіпатися не будуть і просять судове засідання проводити без їхнього представника.

Міністерство соціальної політики України представника в судове засідання не направив попередньо надіслав листа про розгляд заяви ОСОБА_2 без участі представника.

Представник зацікавленої особи управління соціального захисту Галицької районної державної адміністрації в судовому засіданні, заяву ОСОБА_1 підтримав та не заперечив щодо її задоволення.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши учасників судового процесу, суд приходить до висновку, що заява підлягає до задоволення з наступних підстав.

Згідно з положенням ч.1 та 2ст. 3 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, не визнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.

У випадках, встановлених законом, до суду можуть звертатися органи та особи, яким надано право захищати права, свободи та інтереси інших осіб, або державні чи суспільні інтереси.

Частиною 1ст. 4 ЦПК Українивстановлено, що здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законами України.

Відповідно доч.2 ст. 256 ЦПК Українив судовому порядку можуть бути встановлені факти, від яких залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав фізичних осіб, якщо законом не визначено іншого порядку їх встановлення.

Як видно з копії посвідчення № НОМЕР_2 від 25.07.2014 року ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (а.с.5), що він перебуває на службі в військовому резерві в/ч НОМЕР_1 Міністерства оборони України, військове звання капітан, присвоєне наказом 023К.

З копій наказу № 12-01 від 15.01.2015 року «Про захист незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України» вбачається, що група 1-го окремого розвідувально-диверсійного батальйону імені «Джохара Дудаєва» в складі якої заявник ОСОБА_1 брав участь у виконанні бойових завдань пов`язаних з забезпеченням антитерористичної операції і захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в районі населених пунктів м. Дебальцево, м. Вуглегірськ, Донецька область і смт. Чорнухіне, с. Троїцьке Луганської області (а.с.6), дії групи координувались з командувачем сектору «С» АТО, а з наказу № 2/03 від 05.03.2015 року «Про захист незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України» видно, що заявник ОСОБА_1 брав участь в складі групи окремому диверсійно-розвідувальному підрозділі «Патріот» в проведенні антитерористичної операції в районі населених пунктів с. Троїцьке, м. Золоте, с. Катеринівка Луганської області для виконання бойових завдань (а.с.7).

Копіями довідок стверджується, що ОСОБА_1 відповідно до ст. 29 ЗУ «Про військовий обов`язок і військову службу» прийнятий до окремого розвідувально-диверсійного батальйону імені «Джохара Дудаєва», Міністерства оборони України,де знаходиться з 07 серпня 2014 року та брав участь в антитерористичній операції в період з 05.03.2015 року по 29.05.2015 року (а.с.8-9), які підтверджують факт перебування ОСОБА_1 в зоні АТО та його участь в бойових діях.

Згідно нотаріально посвідчених заяв НВХ 275895 від 29.07.2016 року та НВА 332640 від 09.09.2016 року від ОСОБА_3 (а.с.13, 24) та ОСОБА_4 (а.с.15-16, 25), які підтверджують факт безпосередньої участі ОСОБА_1 в антитерористичній операції в складі 1-го окремого розвідувально-диверсійного батальйону імені «Джохара Дудаєва», що також підтверджується фотографіями (а.с.26-35).

Відповідно до Указу Президента України № 405/2014 від 14 квітня 2014 року з квітня 2014 року на території Донецької області розпочалася антитерористична операція.

Ст. 3 Конституції Українивстановлено, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.

Згідно ч. 1 ст. 17 Конституції України, захист суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення її економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього Українського народу.

Пунктом 3 частини 1статті 3 Закону України " Про основи національної безпеки України " об`єктами національної безпеки, між іншим, є держава - її конституційний лад, суверенітет, територіальна цілісність і недоторканність.

Захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов`язком громадян України ( ст. 65 Конституції України ).

Відповідно достатті 1 Закону України " Про військовий обовязок і військову службу" захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України є конституційним обов`язком громадян України.

У преамбулі Закону України " Про військовий обовязок і військову службу" зазначено, що цей Закон здійснює правове регулювання відносин між державою і громадянами України у зв`язку з виконанням ними конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни.

Статтею 7 Закону України «Про військовий обов'язок і військову службу»передбачено, що виконання військового обов`язку громадянами України забезпечують державні органи, органи місцевого самоврядування, утворені відповідно до законів України військові формування, підприємства, установи і організації незалежно від підпорядкування і форм власності в межах їх повноважень, передбачених законом, та районні (об`єднані районні), міські (об`єднані міські) військові комісаріати (далі - районні (міські) військові комісаріати), військові комісаріати Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, а також територіальні центри (в Автономній Республіці Крим, областях, місті Києві) та філіали (в районах та містах) комплектування військовослужбовцями за контрактом.

Відносно осіб, які були зараховані в інші військові формування, а також з числа яких були сформовані спеціальні підрозділи територіальної оборони, і які були залучені державними або громадськими організаціями або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України та брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції, добровільно захищаючи незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України, але не входили до складу формувань, визначених у Закону України " Простатус ветераній війни,гарантії їх соціального захисту" , на теперішній час не має чітко визначеного юридичного статусу.

Разом з тим, участь добровольчих формувань в особливий період, в тому числі 1-го окремого розвідувально-диверсійного батальйону імені «Джохара Дудаєва» та Окремого диверсійно-розвідувального підрозділу «ПАТРІОТ», в антитерористичній операції в районах проведення АТО, на боці сил АТО, в установленому законом порядку не було заборонено. З боку держави відсутні обмеження або заборона щодо участі відповідних добровольчих формувань під час антитерористичної операції в районах проведення АТО на боці сил АТО, а навпаки такі добровольчі формування допущені до участі в антитерористичній операції в районах проведення АТО на боці сил АТО.

Частиною 5статт1 17 Конституції україни встановлено, що держава забезпечує соціальний захист громадян України, які перебувають на службі у Збройних Силах України та в інших військових формуваннях, а також членів їхніх сімей.

Законом України від 06 травня 2014 року № 1233 "Про внесення зміни до статті 6 Закону України №3551-ХІІ "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", який набрав чинності з 22.05.2014 року, розширено коло осіб, які належать до учасників бойових дій.

Так, учасниками бойових дій, згідно з п.19ст. 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», зазначається, що особами, які належать до учасників бойових дій є: військовослужбовці (резервісти, військовозобовязані) та працівники Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, військовослужбовці військових прокуратур, особи рядового, начальницького складу, військовослужбовці, працівники Міністерства внутрішніх справ України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального звязку та захисту інформації України, Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Державної пенітенціарної служби України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення.

Відповідно до п. 20 ст.6 Закону України " Про статус ветеранів війни,гарантії їх соціального захисту" серед іншого учасниками бойових дій визнаються особи, які у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, за умови, що в подальшому такі добровольчі формування були включені до складу Збройних Сил України, Міністерства внутрішніх справ України, Національної гвардії України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів.

Відповідно до ч. 8 ст.8 ЦПК України , якщо спірні відносини не врегульовані законом, суд застосовує закон, що регулює подібні за змістом відносини (аналогія закону), а за відсутності такого - суд виходить із загальних засад законодавства (аналогія права).

Судом встановлено, що ОСОБА_1 вступив добровольцем і боронив територіальну цілісність держави на сході України у складі 1-го окремого розвідувально-диверсійного батальйону імені «Джохара Дудаєва» та окремому диверсійно-розвідувальному підрозділі «Патріот». З 07.08.2014 року знаходиться в зоні АТО та брав участь у виконанні бойових завдань пов`язаних з забезпеченням антитерористичної операції і захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в районі населених пунктів м. Дебальцево, м. Вуглегірськ, Донецька область і смт. Чорнухіне, с. Троїцьке Луганської області та в районі населених пунктів с. Троїцьке, м. Золоте, с. Катеринівка Луганської області.

Вказані обставини підтверджені відповідними наказами та нотаріально посвідченими заявами добровольців (а.с.6-9, 13, 15) фотографіями, посилання на які містяться у заяві.

Статтею 124 Конституції Українивизначено, що юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі.

У п. 1Постанови Пленуму Верховного суду України «Про судову практику в справах про встановлення фактів, що мають юридичне значення» від 31 березня 1995 року № 5, а також листі Верховного суду України «Судова практика про встановлення фактів, що мають юридичне значення» від 01.01.2012 року роз`яснено, що справи про встановлення фактів, які мають юридичне значення, належать до юрисдикції суду за умови, якщо заявник не має іншої можливості одержати чи відновити документ, який посвідчує факт, що має юридичне значення і чинним законодавством не передбачено іншого позасудового порядку встановлення юридичних фактів.

Враховуючи викладене суд вважає, що у заявника ОСОБА_1 є право на звернення до суду з вимогами про встановлення факту його участі в бойових діях на боці сил АТО, з огляду на вищезазначене, а також в сенсіст. 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, що знайшло своє відображення у рішеннях Європейського Суду з прав людини.

Зважаючи на вищевикладене та те, що заявник підтвердив викладені в заяві обставини належними та допустимими доказами, суд дійшов висновку, про задоволення заяви про встановлення факту участі заявника в бойових діях під час проведення антитерористичної операції на боці сил АТО в період з 05.03.2015 року по 29.05.2015 року, у забезпеченні проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України.

Керуючись ст.ст.4-8, 10, 11, 18, 57-60, 79 ,81 ,88, 208, 209, 212-215, 234, 256, 259 ЦПК України, Постановою Пленуму Верховного Суду України "Про судову практику в справах про встановлення фактів, що мають юридичне значення",суд, -

в и р і ш и в :

Заяву ОСОБА_1 : заінтерисована особа: Державна служба України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції, Антитерористичний центр при Службі безпеки України, Міністерство соціальної політики України та Управління соціального захисту Галицької районної державної адміністрації про встановлення факту, що має юридичне значення задовольнити.

Встановити факт участі ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , (паспорт НОМЕР_3 , жителя с. Куропатники, Галицького району, івано-Франківської області) в бойових діях під час проведення антитерористичної операції на боці сил АТО в період з 05.03.2015 року по 29.05.2015 року в складі добровольчого окремого диверсійного-розвідувального підрозділу «Патріот» в районі населених пунктів с. Троїцьке, м. Золоте, с. Катеринівка Луганської області.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Апеляційного суду Івано-Франківської області через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-ти денний строк з дня проголошення рішення апеляційної скарги, з подачею її копії.

Особи, які не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.

Суддя:І. М. Юсип

Джерело: ЄДРСР 65604472
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку