open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 372/816/17

№2а-83/17

П О С Т А Н О В А

Іменем України

27 березня 2017 року Обухівський районний суд Київської області в складі :

Головуючого судді Потабенко Л.В.,

при секретарі Падалці А.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Обухівського районного суду Київської області адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до відділу ведення Державного реєстру виборців Обухівської районної державної адміністрації про поновлення виборчих прав,

в с т а н о в и в :

Позивач звернулася до Обухівського районного суду Київської області з адміністративним позовом до відділу ведення Державного реєстру виборців Обухівської районної державної адміністрації, в якому просить визнати незаконним рішення відповідача про відмову у задоволенні заяви позивача про зміну виборчої адреси у Державному реєстрі виборців, та зобов'язати відповідача внести дані до Державного реєстру виборців про зміну виборчої адреси позивача згідно з відомостями про місце знаходження позивача, що вказані у довідці про реєстрацію позивача як внутрішньо переміщеної особи. Обгрунтовуючи заявлені позовні вимоги, позивач зазначила, що вона зареєстрована в АДРЕСА_3, однак понад рік фактично проживає за адресою: 08720, АДРЕСА_2, та взята на облік як внутрішньо переміщена особа. 21.02.2017 року вона звернулася з заявою до відділу ведення Державного реєстру виборців Обухівської районної державної адміністрації про зміну виборчої адреси виборця, однак їй було відмовлено через відсутність правових підстав для задоволення такої заяви, оскільки не надані документи, що підтверджують належність позивача до місцевої територіально громади. Тому позивач просить визнати рішення вказаного органу незаконним та зобов'язати внести дані про зміну її виборчої адреси.

Позивач в судовому засіданні позовні вимоги підтримала з підстав вказаних в позовній заяві та просила задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, на адресу суду подав клопотання про розгляд справи у відсутність його представника, та свої заперечення в яких просив відмовити в задоволенні позову в зв»язку з його необґрунтованістю, безпідставністю, та таким, що не відповідає вимогам законодавства.

Суд, заслухавши думку позивача, дослідивши матеріали адміністративної справи, оцінивши наявні у справі докази у їх сукупності, приходить до висновку, що адміністративний позов не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до статті 38 Конституції України громадяни України мають право вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Згідно статті 70 Конституції України, право голосу на виборах і референдумах мають громадяни України, які досягли на день їх проведення вісімнадцяти років.

Кожен виборець має право отримувати інформацію про своє включення (не включення) чи включення (не включення) інших осіб до Реєстру (пункт 2 частини першої статті 10 Закону України "Про Державний реєстр виборців").

Судом встановлено, що позивач ОСОБА_1 зареєстрована за адресою: АДРЕСА_3, що підтверджується копією паспорта серії НОМЕР_1, виданий Калінінським РВ ДМУРУ МВС України в Донецькій області, 15.11.2008 року.

Згідно довідки № 3235001074 від 24.04.2015 року ОСОБА_1 проживає за адресою: 08720, АДРЕСА_2, та взята на облік, як внутрішньо переміщена особа.

21.02.2017 року позивач ОСОБА_1 звернулася до відділу ведення Державного реєстру виборців Обухівської районної державної адміністрації з заявою про зміну виборчої адреси виборця, однак листом № 29/11-09 від 22.02.2017 року їй було відмовлено у зв'язку з необгрунтованістю заяви.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та організаційні засади створення і ведення єдиного Державного реєстру виборців в Україні визначає Закон України «Про Державний реєстр виборців» від 22 лютого 2007 року № 698-V.

Основними завданнями Реєстру є ведення персоніфікованого обліку виборців; складання списків виборців для проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад, сільських, селищних, міських голів, всеукраїнських та місцевих референдумів. ( ч. 1 ст. 2 Закону України «Про Державний реєстр виборців»).

Органом ведення Реєстру є у районі, районі в місті Києві, місті Севастополі - відповідний структурний підрозділ апарату районної, районної у місті державної адміністрації. ( п. 1 ч. 5 ст. 14 Закону України «Про державний реєстр виборців»).

Статтею 26 цього Закону визначено порядок складання попередніх списків виборців, а статтею 28 - складання уточнених списків виборців.

В силу ч. 1 ст. 32 цього Закону, особа, яка зверталася до органу ведення Реєстру або регіонального органу адміністрування Реєстру щодо включення себе або інших осіб до Реєстру, внесення змін до персональних даних Реєстру або отримання відповіді на свій запит, може оскаржити до суду рішення, дії чи бездіяльність відповідного органу Реєстру в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 8 Закону України «Про державний реєстр виборців», виборча адреса виборця визначається згідно з цією статтею та є підставою для віднесення виборця до відповідної виборчої дільниці.

Виборчою адресою виборця є адреса, за якою зареєстровано його місце проживання відповідно до Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні».

Основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост визначає Закон України «Про місцеві вибори» від 14 липня 2015 року № 595-VIII.

Відповідно до ч. ч. 1, 2, 3 ст. 3 цього Закону, право голосу на виборах депутатів сільської, селищної, міської ради, виборах сільського, селищного, міського голови мають громадяни України, які мають право голосу відповідно до статті 70 Конституції України, належать до відповідної територіальної громади та проживають в межах відповідного виборчого округу.

Громадяни України, які мають право голосу на відповідних місцевих виборах, є виборцями.

Документом, який посвідчує особу, підтверджує громадянство та засвідчує місце проживання виборця на місцевих виборах є: 1) паспорт громадянина України; тимчасове посвідчення громадянина України (для осіб, недавно прийнятих до громадянства України).

Належність громадянина до відповідної територіальної громади та проживання його на відповідній території визначається його зареєстрованим місцем проживання.

За змістом положень ст. 8 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» від 20 жовтня 2014 року № 1706-VII, внутрішньо переміщена особа реалізує своє право голосу на виборах Президента України, народних депутатів України, місцевих виборах та референдумах шляхом зміни місця голосування без зміни виборчої адреси згідно з частиною третьою статті 7 Закону України «Про Державний реєстр виборців».

Відповідно до ст. 7 Закону України «Про Державний реєстр виборців», до персональних даних, які визначають місце та умови голосування виборця, належать: 1) виборча адреса виборця, визначена відповідно до статті 8 цього Закону; 2) номер територіального або зазначення закордонного виборчого округу, до якого віднесений виборець; 3) номер виборчої дільниці, до якої віднесений виборець; 4) відомості про постійну нездатність виборця пересуватися самостійно (за наявності підстав).

Територіальний виборчий округ та виборча дільниця, утворені на відповідних виборах чи референдумах, до яких відноситься виборець, визначаються органом ведення Реєстру на підставі відомостей про виборчу адресу виборця.

За мотивованим зверненням виборця, який має право голосу на відповідних виборах чи референдумі, орган ведення Реєстру може тимчасово (на період їх проведення) змінити виборцю місце голосування (виборчу дільницю) без зміни його виборчої адреси. Таке звернення подається до органу ведення Реєстру за місцезнаходженням зазначеної виборцем виборчої дільниці або за виборчою адресою не пізніше ніж за п'ять днів до дня голосування на відповідних виборах чи референдумі. Тимчасова зміна місця голосування виборця (виборчої дільниці) підтверджується посвідченням за формою, встановленою Центральною виборчою комісією, яке видається виборцю.

Виходячи з аналізу наведених норм чинного законодавства, яке регулює спірні відносини, убачається, що ключове юридичне значення при вирішенні виборчих спорів щодо включення до списків виборців для голосування на чергових виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост, є місце реєстрації громадянина.

В силу положень ст. 6 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15 квітня 2014 року №1207-VII, за зверненням громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території або переселилися з неї, за місцем їх перебування оформляються і видаються органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, довідки, що підтверджують місце їх перебування. Такі довідки видаються громадянам у день звернення на підставі паспорта громадянина України чи іншого документа, до якого згідно із Законом України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» вносяться відомості про реєстрацію місця проживання, та письмової заяви, в якій зазначається адреса, за якою громадянину може бути вручена офіційна кореспонденція. При цьому відомості (відмітка) про місце перебування такої особи не вносяться до її паспорта.

Таким чином, довідка від 24.04.2015 року №3235001074 про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, жодним чином не підтверджує факт її реєстрації за вказаною адресою: 08720, АДРЕСА_2, а відтак, позивач не належить до територіальної громади Обухівського району Київської області, оскільки місцем її реєстрації в паспорті громадянина України є: АДРЕСА_3.

Місце голосування і виборча адреса не є тотожними поняттями, тому незалежно від того чи відбувається на даний час виборчий процес у громаді, де фактично мешкає внутрішньо переміщена особа чи ні, позивач має право на зміну виборчої адреси у Державному реєстрі виборців як своїх персональних даних, оскільки в разі оголошення початку виборчого процесу, позивач, з урахуванням положень ст. 8 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», має змогу реалізувати своє виборче право за місцем тимчасового проживання без зміни виборчої адреси у Державному реєстрі виборців.

Особливості провадження у справах з приводу уточнення списків виборців в тому числі включення та виключення з списку виборців, визначені у статтею 173 КАС України. Зокрема, адміністративні справи щодо уточнення списку виборців розглядає місцевий загальний суд як адміністративний суд за місцезнаходженням відповідної комісії; позовну заяву може бути подано не пізніш як за два дні до дня голосування; суд вирішує адміністративні справи щодо уточнення списку виборців у дводенний строк після надходження позовної заяви, але не пізніше ніж за два дні до дня голосування; неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Звертаючись з позовом до місцевого адміністративного суду, позивач обрав спосіб захисту для відновлення порушених прав, визначений у статті ст. 173 КАС України.

В той же час, пов'язаність правовідносин з виборчим процесом полягає в тому, щоб такі правовідносини виникли в межах виборчого процесу й стосувалися підготовки та проведення виборів, тому даний спір не підпадає під категорію спорів, що належить вирішувати в порядку, визначеному ст. 173 КАС України, оскільки виник не в межах виборчого процесу.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що адміністративний позов ОСОБА_1 до відділу ведення Державного реєстру виборців Обухівської районної державної адміністрації про поновлення виборчих прав є необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 160, 173, 177 КАС України, суд,

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до відділу ведення Державного реєстру виборців Обухівської районної державної адміністрації про поновлення виборчих прав, відмовити повністю.

Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Київського адміністративного апеляційного суду через Обухівський районний суд Київської області протягом десяти днів з дня проголошення постанови.

Суддя:

Джерело: ЄДРСР 65558494
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку