open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 636 / 2558 / 16-ц

2 / 636 / 92 / 2017

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 березня 2017 року Чугуївський міський суд Харківської області у складі:

головуючого - судді Ковригіна О.С.

при секретарі - Фатєєвої С.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до відділення виконавчої дирекції фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Чугуївському районі Харківської області про стягнення допомоги по тимчасовій непрацездатності, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач - ОСОБА_1, звернулася до Чугуївського міського суду Харківської області з позовом до відділення виконавчої дирекції фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Чугуївському районі Харківської області про стягнення допомоги по тимчасовій непрацездатності, в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просила суд, стягнути з Відділення виконавчої дирекції фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Чугуївському районі Харківської області на користь ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, допомогу по тимчасовій непрацездатності за листками непрацездатності: серія АГМ №244205, серія АГР №445929, серія АГР №554672, серія АГР №498869, серія АГР №088061, серія АГР №570078, серія АГР №570345 в розмірі 24 059 грн. (двадцять чотири тисячі п'ятдесят дев'ять) грн. 42 коп. Стягнути з відповідача на користь Позивача сплачений судовий збір.

В обґрунтування позовних вимог Позивач зазначила, що вона взята на облік як внутрішньо переміщена особа. Позивач працювала на посаді машиніста насосних установок в шахті «Новопавлівський механізований цех» м. Красний Луч Луганської області. 08 серпня 2014 року під час роботи в шахті Позивач отримала вогнепальне поранення н/3 лівого стегна та в/3 голені. Травму Позивач отримала внаслідок обстрілу в зоні АТО. З 09 серпня 2014 року по 19 серпня 2014 року Позивач знаходилася на лікуванні в лікарні КУМЛ «Княгінінська». З 19 серпня 2014 року по 22 жовтня 2014 року лікувалася в Комунальному закладі охорони здоров'я «Обласна клінічна лікарня - центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф. З 23 жовтня 2014 року по 27 листопада 2014 року в комунальному закладі охорони здоров'я «Чугуївська центральна районна лікарня ім. М.І. Кононенка». З 28 листопада 2014 по 30 грудня 2014 року в Комунальному закладі охорони здоров'я «Обласна клінічна лікарня - центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф». З 31 грудня 2014 року по 19 лютого 2015 року в комунальному закладі охорони здоров'я «Чугуївська центральна районна лікарня ім. М.І. Кононенка». З 20 лютого 2015 року по 16 квітня 2015 року в комунальному закладі охорони здоров'я «Чугуївська центральна районна лікарня ім. М.І. Кононенка». З 07 квітня 2015 року Позивач визнана інвалідом ІІІ групи, інвалідність встановлена строком до 01 травня 2016 року. У травні 2016 року було продовжено ІІІ групу інвалідності до 01.05.2017 року. Підприємство, в якому працювала Позивач до отримання вогнепального поранення, знаходиться на непідконтрольній Україні території та до теперішнього часу не здійснило їй оплату за листками непрацездатності. У зв'язку із цим, Позивач звернулася до відповідача з заявою, в якій просила прийняти її листки непрацездатності та здійснити їх оплату. 28 квітня 2016 року за вих. № 131-03 їй було направлено відповідь про те, що «У вашому випадку, враховуючи те, що підприємство на якому стався нещасний випадок з вами, знаходиться на тимчасово окупованій території, та підприємство на цей час не перереєстровано на території, що контролюється Українською владою відповідно до «Порядку призначення, перерахування та проведення страхових виплат» Фонд не має підстав для розрахунків з вами за лікарняними листами. Проведення розрахунків можливе безпосередньо після повернення території міста, у якому зареєстровано страховика під контроль Української влади чи після переміщення та перереєстрації страхувальника, на контрольовану Українською владою територію». Не погодившись із відмовою Позивач звернулася до суду.

В судовому засіданні представник позивача - ОСОБА_2, діючий за довіреністю від 20.09.2016 року (а.с. 51), на підставах викладених у позові та поясненнях просив задовольнити уточнені позовні вимоги ОСОБА_1 в повному обсязі.

Представник відповідача, ОСОБА_3, діюча за довіреністю від 08.08.2016 року (а.с. 59), проти задоволення позову заперечувала із підстав викладених у письмових запереченнях, просила в задоволенні позову відмовити.

Вислухавши сторони, дослідивши та перевіривши письмові докази по справі, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню.

Судом встановлені такі факти та відповідні їм правовідносини.

Позивач, ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, взята на облік як внутрішньо переміщена особа за адресою: АДРЕСА_1 (а.с. 16).

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.

Відповідно до ст. 5 Закону «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи засвідчує місце проживання внутрішньо переміщеної особи на період наявності підстав, зазначених у статті 1 цього Закону.

Позивач працювала на посаді машиніста насосних установок в шахті «Новопавлівський механізований цех» м. Красний Луч Луганської області.

08 серпня 2014 року під час роботи в шахті вона отримала вогнепальне поранення н/3 лівого стегна та в/3 голені. Травму Позивач отримала внаслідок обстрілу в зоні АТО.

З 09 серпня 2014 року по 19 серпня 2014 року Позивач знаходилася на лікуванні в лікарні КУМЛ «Княгінінська», що підтверджується випискою з історії хвороби №3835.

З 19 серпня 2014 року по 22 жовтня 2014 року лікувалася в Комунальному закладі охорони здоров'я «Обласна клінічна лікарня - центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф», що підтверджується випискою із медичної карти стаціонарного хворого №9.14075 травматологічного відділення.

З 23 жовтня 2014 року по 27 листопада 2014 року лікувалася в комунальному закладі охорони здоров'я «Чугуївська центральна районна лікарня ім. М.І. Кононенка», що підтверджується випискою із медичної карти стаціонарного хворого №7519.

З 28 листопада 2014 по 30 грудня 2014 року Позивач лікувалася в Комунальному закладі охорони здоров'я «Обласна клінічна лікарня - центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф», що підтверджується випискою із медичної карти стаціонарного хворого №9.20252 травматологічного відділення.

З 31 грудня 2014 року по 19 лютого 2015 року лікувалася в комунальному закладі охорони здоров'я «Чугуївська центральна районна лікарня ім. М.І. Кононенка», що підтверджується випискою із медичної карти стаціонарного хворого №9250.

З 20 лютого 2015 року по 16 квітня 2015 року Позивач лікувалася в комунальному закладі охорони здоров'я «Чугуївська центральна районна лікарня ім. М.І. Кононенка», що підтверджується випискою із медичної карти стаціонарного хворого №1294.

З 07 квітня 2015 року Позивач визнана інвалідом ІІІ групи, інвалідність встановлена строком до 01 травня 2016 року.

У травні 2016 року Позивач пройшла перекомісію та їй було продовжено ІІІ групу інвалідності до 01.05.2017 року, що підтверджується довідкою до акта огляду медико-соціальною експертною комісією серія 12 ААА № 131359.

Підприємство, в якому вона працювала до отримання вогнепального поранення, знаходиться на непідконтрольній Україні території та до теперішнього часу не здійснило їй оплату за листками непрацездатності.

До теперішнього часу є не оплаченими наступні листки непрацездатності:

1.серія АГМ №244205 стосовно перебування на стаціонарі в період з 09.08.2014 року по 19.08.2014 року;

2.серія АГР №445929 стосовно перебування на стаціонарі в період з 19.08.2014 року по 19.09.2014 року;

3.серія АГР №554672 стосовно перебування на стаціонарі в період з 20.09.2014 року по 22.10.2014 року;

4.серія АГР №498869 стосовно перебування на стаціонарі в період з 23.10.2014 року по 27.11.2014 року;

5.серія АГР № 088061 стосовно перебування на стаціонарі в період з 28.11.2014 року по 30.12.2014 року;

6.серія АГР № 570078 стосовно перебування на стаціонарі в період з 31.12.2014 року по 19.02.2015 року;

7.серія АГР № 570345 стосовно перебування на стаціонарі в період з 20.02.2015 року по 06.04.2015 року.

У зв'язку із цим, Позивач звернулася до відповідача з заявою, в якій просила прийняти її листки непрацездатності та здійснити їх оплату.

28 квітня 2016 року за вих. № 131-03 їй було направлено відповідь про те, що «У вашому випадку, враховуючи те, що підприємство на якому стався нещасний випадок з вами, знаходиться на тимчасово окупованій території, та підприємство на цей час не перереєстровано на території, що контролюється Українською владою відповідно до «Порядку призначення, перерахування та проведення страхових виплат» Фонд не має підстав для розрахунків з вами за лікарняними листами. Проведення розрахунків можливе безпосередньо після повернення території міста, у якому зареєстровано страховика під контроль Української влади чи після переміщення та перереєстрації страхувальника, на контрольовану Українською владою територію».

Відповідно до ст.ст.1, 3, 21, 43, 46 Конституції України, Україна як соціальна держава, зміст і спрямованість діяльності якої визначають права і свободи людини та їх гарантії, проголосила право громадян на належні, безпечні і здорові умови праці, соціальний захист, та право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності.

Згідно з Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" суб'єктами страхування від нещасного випадку є застраховані громадяни, а в окремих випадках - члени їх сімей та інші особи, страхувальники та страховик.

Застрахованою є фізична особа, на користь якої здійснюється страхування.

Норми ст.30 Закону встановлюють, що матеріальне забезпечення та соціальні послуги за страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності застрахованим особам, які працюють на умовах трудового договору (контракту), призначаються та надаються за основним місцем роботи (крім допомоги по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною), допомоги по вагітності та пологах, які надаються за основним місцем роботи та за сумісництвом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України).

Застрахованим особам, стосовно яких страхувальником не виконано обов'язків щодо нарахування та виплати матеріального забезпечення за страховими випадками у зв'язку з відсутністю можливості встановлення місцезнаходження цього страхувальника, що підтверджується даними Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування та актами перевірки центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, призначення та виплата матеріального забезпечення здійснюються робочим органом Фонду за місцем реєстрації їх місця проживання чи перебування у порядку, встановленому правлінням Фонду.

На теперішній час Позивач проживає у м. Чугуєві, а тому саме Відділення виконавчої дирекції фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Чугуївському районі Харківської області є належним відповідачем.

Відповідно до Розділу I Порядку надання страхових виплат, фінансування витрат на медичну та соціальну допомогу, передбачених загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання для осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території і районів проведення антитерористичної операції, особи які тимчасово переміщені, мають право на призначення та/або продовження раніше призначених страхових виплат, страхових витрат на медичну та соціальну допомогу відповідно до Закону № 1105 (Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування) безпосередньо в робочих органах виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (далі - робочі органи виконавчої дирекції Фонду) за фактичним місцем проживання (перебування), що підтверджується довідкою про взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції, за формою, наведеною в додатку до Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 року № 509 (далі - довідка про взяття на облік), відповідно до Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" (далі - Закон 1706).

Страхові виплати призначаються робочими органами виконавчої дирекції Фонду за наявності необхідних документів, що підтверджують право особи, яка тимчасово переміщена, на ці виплати, відповідно до цього Порядку за місцем її фактичного проживання (перебування), що підтверджується довідкою про взяття на облік (Розділ II).

У розділі IV згаданого Порядку наведено, що надання страхових виплат, фінансування витрат на медичну та соціальну допомогу, передбачених загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання для осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території і районів проведення антитерористичної операції для призначення страхових витрат на медичну та соціальну допомогу особа, яка тимчасово переміщена, звертається до робочого органу виконавчої дирекції Фонду за місцем її фактичного проживання (перебування) з відповідною заявою, копією (з одночасним пред'явленням працівнику робочого органу виконавчої дирекції Фонду оригіналу) довідки про взяття на облік, до якої додає документи, що підтверджують її право на медичну та соціальну допомогу. У разі звернення особи, яка тимчасово переміщена, з документами, зазначеними у пункті 1 цього розділу, робочий орган виконавчої дирекції Фонду за місцем її фактичного проживання (перебування) приймає рішення про призначення страхових витрат на медичну та соціальну допомогу відповідно до вимог Закону на строк дії довідки про взяття на облік, але не більше строку, на який особа має право на отримання страхових витрат на медичну та соціальну допомогу.

Згідно із статтею 256 Кодексу Законів про працю України, допомога з тимчасової непрацездатності виплачується при хворобі, каліцтві, тимчасовому переведенні на іншу роботу, у зв'язку із захворюванням, догляду за хворим членом сім'ї, карантині, санаторно-курортному жуванні і протезуванні. При хворобі або каліцтві допомога виплачується до відновлення працездатності або встановлення інвалідності.

Відповідно до пп. «а» п.1 ч.1 ст.21 Закону України «Про загальнообов'язкове державне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» (далі Закону), у разі настання страхового випадку Фонд соціального страхування від нещасних випадків зобов'язаний у встановленому законодавством порядку: своєчасно та в повному обсязі відшкодовувати шкоду, заподіяну працівникові внаслідок ушкодження його здоров'я або в разі його смерті, виплачуючи йому або особам, які перебували на його утриманні, в тому числі допомогу у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю до відновлення працездатності або встановлення інвалідності.

Згідно з ч.4 ст.34 зазначеного Закону, п.1.2 Порядку призначення, перерахування та проведення виплат, затвердженого Постановою правління Фонду соціального страхування від випадків на виробництві та професійних захворювань України від 27.04.2007 №24, виплата допомоги у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю потерпілого є витратами на медичну та соціальну допомогу, та покладена на страхувальника-роботодавця, а кошти для зазначеної цілі виділяються Фондом соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України на підставі заяви-розрахунку.

Розмір допомоги становить 100% середнього заробітку, при цьому перші п'ять днів тимчасової непрацездатності оплачується власником підприємства за рахунок засобів підприємства, наступні дні оплачуються за рахунок засобів Фонду (ст.42 Закону, п.2.3 Порядку призначення, перерахування та проведення виплат).

Відповідно до довідки про середню заробітну плату (дохід) розмір середньої заробітної плати для розрахунку страхових виплат становить 3770 грн. 18 коп. (а.с. 75).

Таким чином, з урахуванням ст. 42 Закону України «Про загальнообов'язкове державне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» та п.2.3 Порядку призначення, перерахування та проведення виплат, розмір допомоги у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю Позивача становить 24 059 грн. 42 коп. (сума за листами непрацездатності 24 564 грн. 87 коп. (243 дні непрацездатності*101 грн. 09 коп.) - сума за рахунок засобів підприємства 505 грн. 45 коп. (101 грн. 09 коп.*5 днів))

Відповідно до ч.1 ст.35 Закону, для розгляду справ про страхові виплати до Фонду соціального страхування від нещасних випадків подаються: акт розслідування нещасного випадку або акт розслідування професійного захворювання за встановленими формами та (або) висновок МСЕК про ступінь втрати професійної працездатності застрахованого чи копія свідоцтва про його смерть.

Згідно з п.2.1 Порядку призначення, перерахування та проведення виплат, підставою для оплати перших п'яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця та надання допомоги, пов'язаної з нещасним випадком на виробництві або професійним захворюванням, є виданий в порядку, передбаченому Інструкцією про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженою наказом Міністерства охорони здоров'я від 13.11.2001 №455, листок непрацездатності та наявність акта про нещасний випадок, пов'язаний з виробництвом, за формою Н-1 або акта розслідування хронічного професійного захворювання за формою П-4, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2011 № 1232.

Відповідно до п.2.7 Порядку призначення, перерахування та проведення виплат, для здійснення страхувальником виплати допомоги у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю потерпілого страхувальник разом із заявою-розрахунком до робочого органу виконавчої дирекції Фонду подає: копію листка непрацездатності (завірену страхувальником або працівником робочого органу виконавчої дирекції Фонду на підставі оригіналу); акт про нещасний випадок, пов'язаний з виробництвом, за формою Н-1 (якщо стався нещасний випадок); акт (спеціального) розслідування нещасного випадку (аварії), що стався (сталася), за формою Н-5 (якщо такий складався); акт розслідування хронічного професійного захворювання за формою П-4 (якщо таке встановлено); довідку про середню заробітну плату (доход), згідно з додатком 2 до Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1266; витяг з табеля обліку робочого часу потерпілого, завірений страхувальником.

Відповідно до розділу ІV «Призначення страхових витрат на медичну та соціальну допомогу за фактичним місцем проживання (перебування)» Порядку надання страхових виплат, фінансування витрат на медичну та соціальну допомогу, передбачених загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання для осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території і районів проведення антитерористичної операції, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 11.12.2014 №20, для призначення страхових витрат на медичну та соціальну допомогу особа, яка тимчасово переміщена, звертається до робочого органу виконавчої дирекції Фонду за місцем її фактичного проживання (перебування) з відповідною заявою, копією (з одночасним пред'явленням працівнику робочого органу виконавчої дирекції Фонду оригіналу) довідки про взяття на облік, до якої додає документи, що підтверджують її право на медичну та соціальну допомогу. У разі звернення особи, яка тимчасово переміщена, з документами, зазначеними вище, робочий орган виконавчої дирекції Фонду за місцем її фактичного проживання (перебування) приймає рішення про призначення страхових витрат на медичну та соціальну допомогу відповідно до вимог Закону №1105 на строк дії довідки про взяття на облік, але не більше строку, на який особа має право на отримання страхових витрат на медичну та соціальну допомогу.

Порядком надання страхових виплат, фінансування витрат на медичну та соціальну допомогу, передбачених загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання для осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території і районів проведення антитерористичної операції, Фонд зобов'язаний був призначити страхові витрати на медичну та соціальну допомогу (до яких належить допомога у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності) Позивачу при наявності всіх документів, що підтверджують її право на медичну та соціальну допомогу, та довідки про взяття на облік.

Частиною 1 статті 64 Конституції визначено, що конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України.

Як зазначив Пленум Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ у п.9 Постанови від 01.03.2013 №3, завданням страхування від нещасних випадків на виробництві відповідно до статті 1 Закону України від 23 вересня 1999 року №1105-XIV «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» є проведення профілактичних заходів, спрямованих на усунення шкідливих і небезпечних виробничих факторів, запобігання нещасним випадкам на виробництві, професійним захворюванням та іншим випадкам загрози здоров'ю застрахованих, викликаним умовами праці; відновлення здоров'я та працездатності потерпілих від нещасних випадків або професійного захворювання на виробництві; відшкодування шкоди, пов'язаної з втратою застрахованими особами заробітної плати або відповідної її частини, надання їм соціальних послуг у зв'язку з ушкодженням здоров'я, а також у разі смерті здійснення страхових виплат непрацездатним членам їх сімей. Спори щодо суми страхових внесків, а також щодо розміру шкоди та прав на її відшкодування, накладення штрафів та з інших питань вирішуються у судовому порядку (стаття 55 вказаного Закону).

Доводи Відповідача викладені у запереченнях про те, що Позивачка за виплатою допомоги по тимчасовій непрацездатності мала звертатися до відділення фонду у м. Красний Луч Луганської області, та саме дане відділення повинно було здійснювати виплату по тимчасові непрацездатності позивачу, а відділення виконавчої дирекції фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Чугуївському районі Харківської області є неналежним відповідачем, суд оцінює критично.

Відповідно до Постанови Правління фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 26.12.2014 року №37 «Про затвердження Порядку надання матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції» (далі Порядок) визначено особливий механізм надання матеріального забезпечення за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням (далі - матеріальне забезпечення), за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, за видами матеріального забезпечення: допомога по тимчасовій непрацездатності.

Відповідно до п. 2 Порядку матеріальне забезпечення за цим Порядком надається особам, які перебувають (перебували) у трудових відносинах з підприємствами, установами, організаціями чи фізичними особами або були добровільно застраховані та переміщуються з тимчасово окупованої території і районів проведення антитерористичної операції (далі - застраховані особи), та отримувачам допомоги на поховання застрахованих осіб і які не реалізували свого права на отримання матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» та не можуть реалізувати своє право на отримання матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» у зв'язку із переміщенням з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, а саме: допомога по тимчасовій непрацездатності згідно з цим Порядком надається в разі настання страхового випадку до моменту переміщення застрахованої особи.

Так як Позивач є внутрішньо переміщеною особою та перебувала у трудових відносинах з підприємство яке знаходиться в районі проведення антитерористичної операції та не реалізувала свого права на отримання матеріального забезпечення та не може наразі його реалізувати відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» у зв'язку із переміщенням з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, вона підпадає під дію вищевказаного Порядку.

Згідно п. 4 Порядку для отримання матеріального забезпечення застраховані особи звертаються особисто або через законного представника до районної, міжрайонної, міської виконавчої дирекції відділення Фонду за фактичним місцем проживання (перебування) (далі - робочий орган Фонду) із заявою, яка повинна містити реквізити банківської установи та номер поточного рахунку застрахованої особи для зарахування матеріального забезпечення, та пред'являють паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу, та довідку про взяття на облік, а також надають документи, передбачені пунктами 5-9 цього Порядку.

Відповідно до ст. 5 Закону «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи засвідчує місце проживання внутрішньо переміщеної особи на період наявності підстав, зазначених у статті 1 цього Закону.

Оскільки відповідно до довідки про взяття Позивача на облік як особи, переміщеної з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції (міститься в матеріалах справи) засвідчено місце її фактичного проживання у м. Чугуєві тому Позивач відповідно до Порядку, законно звернулася до виконавчої дирекції фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Чугуївському районі Харківської області та дане відділення фонду і повинно здійснювати виплату допомоги по тимчасовій непрацездатності.

Відповідно до листа від 26.01.2017 року №02 відділення Фонду у Старобільському районі повідомляє, що за виплатою допомоги станом на 26.01 2017 року Позивач не зверталася (а.с. 98).

Твердження Відповідача про те, що жодним нормативно-правовим актом не передбачена виплата з тимчасової непрацездатності відділенням Фонду безпосередньо застрахованій особі суд вважає такими, що не ґрунтуються на вимогах положень Порядку, де в п. 16 передбачено, що на підставі наданих застрахованою особою (або одержувачем допомоги) документів робочі органи Фонду не пізніше десяти днів з дня їх отримання призначають матеріальне забезпечення та виплачують його не пізніше десяти робочих днів з дня призначення такого матеріального забезпечення.

Згідно п. 14 Порядкукошти матеріального забезпечення перераховуються на поточний рахунок застрахованої особи (або одержувача допомоги), відкритий в установі банку. Тобто даним Порядком передбачено безпосередньо виплата допомоги застрахованій особі Фондом.

На підставі вищевикладеного та керуючись: ст.ст. 1, 3, 21, 43, 46 Конституції України, ст. 1, 5 ЗУ «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», ЗУ "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності", ст. ст. 10, 11, 60, 88, 209, 213, 214, 215, 223 ЦПК України, -

В И Р І Ш И В :

Позов ОСОБА_1 до відділення виконавчої дирекції фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Чугуївському районі Харківської області про стягнення допомоги по тимчасовій непрацездатності - задовольнити.

Стягнути з Відділення виконавчої дирекції фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Чугуївському районі Харківської області на користь ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, допомогу по тимчасовій непрацездатності за листками непрацездатності: серія АГМ №244205, серія АГР №445929, серія АГР №554672, серія АГР №498869, серія АГР №088061, серія АГР №570078, серія АГР №570345 в розмірі 24 059 грн. (двадцять чотири тисячі п'ятдесят дев'ять) грн. 42 коп.

Стягнути з Державного бюджету України на користь ОСОБА_1 судовий збір у сумі 551 грн. 20 коп.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку через суд першої інстанції, шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня проголошення рішення.

Суддя -

Джерело: ЄДРСР 65525274
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку