open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

справа № 431/5231/16-а

провадження № 2-а/431/10/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

(повний текст)

10 березня 2017 року Старобільський районний суд Луганської області, у складі

головуючого- судді Кудрявцева І.В.

при секретарі Пісковій Ю.О.

за участі позивача ОСОБА_1

представника відповідача ОСОБА_2

представника третьої особи ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Старобільську Луганської області у залі судових засідань Старобільського районного суду Луганської області адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_4 міської ради Луганської області, третя особа ОСОБА_5 про визнання незаконними та скасування рішень, поновлення на роботі,

ВСТАНОВИВ:

Позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до ОСОБА_4 міської ради Луганської області про визнання незаконними та скасування рішень. В обґрунтування свого позову посилається на те, що він секретар Старобільської міської ради перебуває на посаді з 19.11.2015р. З 23.02.2016р. у зв’язку зі смертю ОСОБА_4 міського голови ОСОБА_6 він відповідно до ч.2 ст.42, п.1 ч.3 ст.50 Закону України «Про місцеве самоврядування» виконує обов’язки міського голови. 02.11.2016р. о 10-00год. розпочала свою роботу 12 сесія ОСОБА_4 міської ради, на якій були прийняті рішення №12/1 «Про дострокове припинення повноважень секретаря міської ради ОСОБА_1О.» та №12/2 «Про обрання секретаря Старобільської міської ради сьомого скликання». ОСОБА_7 була скликана згідно розпорядження №180 від 21.10.2016р. На початку роботи сесії від 9 депутатів надійшли звернення про включення до порядку денного питання про дострокове припинення повноважень секретаря Старобільської міської ради та обрання нового секретаря Старобільської міської ради. За процедурним рішенням дані питання були внесені до порядку денного сесії як першочергові. Для проведення процедури таємного голосування була створена лічильна комісія та проведено необхідні підготовчі заходи та таємне голосування. Після підрахунку голосів комісія довела до відома депутатів про те, що з 21 депутата за припинення повноважень секретаря ради проголосувало 17 депутатів. Після цього зазначена інформація була прийнята депутатами до відома, за що було проголосовано. Після цього в порушення норм регламенту ОСОБА_4 міської ради та діючого законодавства, депутати своїм процедурним рішенням обрали тимчасово головуючого на сесії ради депутата ОСОБА_8 Рішення про дострокове припинення його повноважень, як секретаря Старобільської міської ради, депутатами не приймалось. Після цього ОСОБА_8, не маючи жодних законних підстав головувати на сесії міської ради, перейшов до розгляду другого питання порядку денного, а саме обрання на посаду секретаря Старобільської міської ради та оголосив перерву для можливості фракціям політичних партій визначитись з кандидатами на посаду секретаря та надати їх для обговорення. Після обговорень у фракціях на посаду секретаря було запропоновано дві кандидатури, а саме: ОСОБА_1 та ОСОБА_9 ОСОБА_8, не маючи жодних законних підстав, поставив на голосування депутатів за включення до бюлетенів для таємного голосування для обрання секретарем ради його кандидатуру та кандидатуру ОСОБА_9 Після відкритого голосування депутати вирішили включити до бюлетеня тільки кандидатуру ОСОБА_9, чим позбавили його права бути обраним. Для проведення процедури таємного голосування була створена лічильна комісія та проведено необхідні підготовчі заходи та таємне голосування. Для підведення підсумків було оголошено результат таємного голосування, згідно якого ОСОБА_9 набрала необхідну кількість голосів для обрання на посаду секретаря Старобільської міської ради. В подальшому ОСОБА_9, не маючи жодних законних підстав, зайняла місце головуючого та розпочала вести засідання сесії ради, а саме: виносити на голосування рішення про затвердження протоколів лічильної комісії по таємному голосуванню як за припинення повноважень, так і призначення секретаря міської ради. Також 02.11.2016р. ОСОБА_9 винесла на голосування рішення №12/1 «Про дострокове припинення повноважень секретаря міської ради ОСОБА_1О.» та рішення №12/2 «Про обрання секретаря Старобільської міської ради сьомого скликання». Він не згоден з рішеннями №12/1 та №12/2 від 02.11.2016р. та оскаржує їх. Рішення №12/1 приймалось без належної аргументації; звільнення його з посади секретаря та одночасно в.о. голови ради має бути наслідком негативних результатів його діяльності після відповідної оцінки такої діяльності радою; рішення прийнято лише за поданням групи депутатів міської ради без обговорення на пленарному засіданні та заслуховування думок депутатів ради, а не його звіту; питання про дострокове припинення повноважень включено до порядку денного пленарного засідання сесії ради вже під час проведення пленарного засідання сесії безпосередньо в день голосування, проект рішення про звільнення, дострокове припинення повноважень не було оприлюднено у спосіб та строки, встановлені Законом України «Про доступ до публічної інформації»; питання про його звіт як секретаря та одночасно в.о. голови не було включено до порядку денного; жодних мотивів невідкладності включення до порядку денного питання про дострокове припинення повноважень та прийняття рішення з цього питання того ж дня відповідачем не надано, обґрунтування невідкладності розгляду питання про звільнення, дострокове припинення повноваження, висловлення недовіри та аналіз необхідності попередньої перед його вирішенням підготовки не здійснювалися, що є порушенням регламенту; не було проведено процедуру отримання висновків постійних комісій та візування відділом юридичного забезпечення, а тому порушено норми регламенту ради; згідно протоколу лічильної комісії для таємного голосування було виготовлено бюлетені у кількості 30 штук, а не 21, що відповідає фактичній кількості депутатів які приймали участь в таємному голосуванні, що є порушенням норм регламенту; при видачі бюлетенів для проведення процедури таємного голосування з питання припинення повноважень секретаря ради лічильна комісія видавала бюлетені депутатам не перевіривши у всіх депутатів наявність посвідчення, тобто бюлетені деяким депутатам було видано без пред’явлення посвідчення депутата, що є порушенням норм регламенту; після оголошення результатів таємного голосування про припинення повноважень секретаря ради та прийняття їх до відома, рада не голосувала за проект рішення про дострокове припинення повноважень секретаря ради, процедурним рішенням призначила нового головуючого на засіданні ради; ст.14 регламенту ради та ст.46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено конкретні обставини, коли головувати на сесії може один з депутатів ради, але в даному випадку ці обставини не настали; рішення про дострокове припинення його повноважень як секретаря ради не було прийнято, а новопризначений головуючий Козачок О.І. не мав жодних законних підстав головувати на сесії ради та пропонувати до розгляду питання порядку денного, процедура таємного голосування про обрання на посаду секретарем міської ради ОСОБА_9 є незаконною; незаконним є прийняття рішень №12/1 та №12/2; рішення №12/1 не було підписано та опубліковано, на момент розгляду питання про обрання секретарем міської ради ОСОБА_9 рішення №12/1 про припинення його повноважень не набрало чинності. У зв’язку з чим просив суд визнати незаконним та скасувати рішення ОСОБА_4 міської ради Луганської області від 02.11.2016р. №12/1 «Про дострокове припинення повноважень секретаря міської ради ОСОБА_1О.» та від 02.11.2016р. №12/2 «Про обрання секретаря Старобільської міської ради сьомого скликання».

Ухвалою суду від 10.03.2017р. за клопотанням позивача залучено до участі у справі у якості третьої особи на стороні відповідача ОСОБА_5

У судовому засіданні позивач ОСОБА_1 свої позовні вимоги уточнив та просив визнати незаконним та скасувати рішення ОСОБА_4 міської ради Луганської області від 02.11.2016р. №12/1 «Про дострокове припинення повноважень секретаря міської ради ОСОБА_1О.» та від 02.11.2016р. №12/2 «Про обрання секретаря Старобільської міської ради сьомого скликання», поновити його на посаді секретаря Старобільської міської ради Луганської області з дня звільнення. Пояснив, що рішення про припинення його повноважень було прийнято з порушеннями, не було мотивованим, не було заслухано звіт про його роботу, При включенні до порядку денного сесії ради питання як про припинення його повноважень, так і про обрання нового секретаря, не були заслухані на жодній комісії, проект рішення не був опрацьований та завізований відділом юрзабезпечення, не було зазначено відповідачем терміновість прийняття цього рішення, що є порушенням Регламенту. 6-7 депутатів отримували бюлетені для голосування без наявних посвідчень. Після оголошення результатів таємного голосування щодо припинення його повноважень депутати цю інформацію прийняли тільки до відома за що було проголосовано процедурне рішення, але саме рішення про дострокове припинення повноважень депутатами не приймалось. Після чого депутати обрали нового головуючого на сесії який далі розпочав вести сесію не маючи ніяких законних підстав, у зв’язку з тим що на той час сесія була скликана, була відкрита ним і вона повинна була закриватись ним, але депутати не дали йому цього зробити. Тимчасовий головуючий – немає такого поняття у нормативних документах, як у регламенті, так і в Законі України «Про місцеве самоврядування». Депутат може головувати на сесії лише з однієї підстави –коли сесія скликається за ініціативою групи депутатів і за їх рішенням одна особа з цих депутатів може вести засідання сесії, цього на 02.11.2016р. не було, підстав для ведення сесії тимчасово не було ні у кого з депутатів. ОСОБА_8 який тимчасово головував на сесії і не мав ніяких на це підстав, поставив на голосування питання про обрання нового секретаря, хоча не мав права цього робити. Рішення про припинення повноважень його як секретаря та затвердження обрання на посаду нового секретаря уже виносились після проведення процедури голосування по обранню нового секретаря Літвінової, вона вже ставила на голосування ці два питання. Фактично рада не припинила його повноважень, але вже надала повноваження секретаря іншій особі. Рішення ради, як це зазначено у регламенті, вступають у дію після підписання та опублікування на сайті міської ради, рішення були опубліковані 04.11.2016р., а тому на момент проведення процедури голосування по обранню нового секретаря і всі подальші дії було порушенням, тому що його повноваження на той час не були припинені.

Представник відповідача ОСОБА_4 міської ради Луганської області - ОСОБА_2 у судовому засіданні позовні вимоги ОСОБА_1 не визнав та пояснив, що оскаржувані рішення є законними, відповідають Конституції України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та регламенту ОСОБА_4 міськради. Рішення прийняті на пленарному засіданні, за прийняття оскаржуваних рішень проголосували 17 депутатів при загальному складі 26 депутатів, тобто більшість депутатів від загального складу, рішення міськради оприлюднені на офіційному веб-сайті ради. Рішення ОСОБА_4 міськради «Про дострокове припинення повноважень секретаря міськради ОСОБА_1» від 02.11.16р. №12/1 прийнято згідно з п.4 ч.1 ст.26, ч.5 ст.50 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Процедурне рішення міськради про обрання тимчасово головуючим на пленарному засіданні депутата ОСОБА_8 замість позивача ОСОБА_1, який покинув пленарне засідання до його завершення, є законним, оскільки прийнято у відповідності з Регламентом. Проекти рішень підтримані більшістю голосів депутатів та внесені до порядку денного сесії прийнятого за основу, після цього проект порядку денного було проголосовано в цілому, обраною на засіданні ради лічильною комісією будь-яких порушень порядку таємного голосування, підтвердження підсумків таємного голосування, встановлено не було. Оскільки пропозиції депутатів щодо включення до порядку денного сесії ради та розгляду питань щодо дострокового припинення повноважень секретаря Старобільської міськради ОСОБА_1 та обрання секретаря Старобільської міськради були винесені на голосування головуючим на той час ОСОБА_1 та після голосування більшістю депутатів внесені до порядку денного, тому вимоги Регламенту порушені не були. Оскільки рішення про звільнення позивача було законним, тому немає підстав для поновлення на посаді. У зв’язку з чим просив відмовити у задоволенні позову.

Представник третьої особи на стороні відповідача ОСОБА_5 – ОСОБА_3 у судовому засіданні заперечувала проти задоволення позову, пояснила що Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» не передбачено заслуховувань звіту як секретаря ради, а в.о. голови ради позивач став не в силу того що його обрала громада, а в силу припинення повноважень попереднього міського голови. Рішення ради про дострокове припинення повноважень секретаря і обрання нового секретаря не є нормативно-правовими актами. Ненадання депутатами посвідчень, багато бюлетенів не є такими що настільки порушують закон, що призводять до висновку про правильність чи неправильність прийнятого рішення. Рішення є законним, оскільки депутати, які приймали це рішення, голосували за припинення повноважень позивача, попередньо депутати обговорили включення цих питань до порядку денного, проголосували за це, а потім мали реалізувати порядок денний і проголосували про дострокове припинення повноважень голови. Законом не передбачено надання пояснень депутатами щодо свого рішення про припинення повноважень достроково саме секретаря міської ради. Підписувати рішення ради про дострокове припинення повноважень вже було нікому, оскільки позивач залишив засідання. Секретар є виборна посада, позивач опинився на цій посаді оскільки був обраний, знятий з цієї посади він також рішенням депутатів. У зв’язку з чим вважала позов необґрунтованим.

Вислухавши позивача ОСОБА_1, представника відповідача ОСОБА_4 міської ради Луганської області - ОСОБА_2, представника третьої особи на стороні відповідача ОСОБА_5 – ОСОБА_3, допитавши свідків, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного:

Свідок ОСОБА_8 показав у судовому засіданні, що він є депутатом ОСОБА_4 міської ради, був ініціатором подання на пленарне засідання сесії ради питання про дострокове припинення повноважень секретаря, подали цю заяву 9 депутатів, що становить одну третину від загального складу ради. Він голосував за внесення цього питання до порядку денного, голосував за порядок денний, обговорення питання було перед початком сесії, його волевиявлення у голосуванні було вільним, тиску на нього не було, посвідчення депутата він має та показував його перед сесією.

Свідок ОСОБА_10 показав у судовому засіданні, що він є депутатом ОСОБА_4 міської ради, ініціатором подання на пленарне засідання сесії ради питання про дострокове припинення повноважень секретаря не був, особисто він не обговорював це питання, посвідчення депутата у той день він при собі не мав.

Свідок ОСОБА_11 показала у судовому засіданні, що вона є депутатом ОСОБА_4 міської ради, ініціатором внесення на пленарне засідання сесії ради питання про дострокове припинення повноважень секретаря не була, голосувала за внесення цього питання до порядку денного, голосувала за порядок денний, обговорення питання не було, на посаду секретаря внесли дві кандидатури, її волевиявлення у голосуванні було вільним, тиску на неї не було, порушень процедури таємного голосування не було, посвідчення депутата вона має та в той день мала при собі.

Свідок ОСОБА_12 показала у судовому засіданні, що вона є депутатом ОСОБА_4 міської ради, ініціатором внесення на пленарне засідання сесії ради питання про дострокове припинення повноважень секретаря не була, голосувала за внесення цього питання до порядку денного, голосувала за порядок денний, участі в обговорення питання не приймала, її волевиявлення у голосуванні було вільним, тиску на неї не було, порушень процедури таємного голосування не було, посвідчення депутата вона має та в той день мала при собі.

Свідок ОСОБА_13 показав у судовому засіданні, що він є депутатом ОСОБА_4 міської ради, участь у голосуванні 02.11.2016р. приймав, порушень процедури таємного голосування не було, посвідчення депутата в той день мав при собі.

Свідок ОСОБА_14 показала у судовому засіданні, що вона є депутатом ОСОБА_4 міської ради, була ініціатором внесення на пленарне засідання сесії ради питання про дострокове припинення повноважень секретаря, голосувала за внесення цього питання до порядку денного, її волевиявлення у голосуванні було вільним, посвідчення депутата вона має, на сесії реєструвалася як депутат.

Свідок ОСОБА_15 показала у судовому засіданні, що вона є депутатом ОСОБА_4 міської ради, була присутня на пленарному засіданні 02.11.2016р., посвідчення депутата має і воно завжди з нею, депутати голосували за внесення питання про дострокове припинення повноважень секретаря до порядку денного, за порядок денний за основу та в цілому, на неї ніхто ніколи не тиснув. Вона процедуру таємного голосування не порушувала.

Свідок ОСОБА_16 показав у судовому засіданні, що він є депутатом ОСОБА_4 міської ради, ініціатором подання на пленарне засідання сесії ради питання про дострокове припинення повноважень секретаря не був, приймав участь у голосуванні по обранню нового секретаря, голосував вільно, тиску на нього не було.

Свідок ОСОБА_17 показав у судовому засіданні, що він є депутатом ОСОБА_4 міської ради, був на засіданні сесії ради 02.11.2016р., був секретарем лічильної комісії, посвідчення у нього тоді не було, голосував за внесення питання про дострокове припинення повноважень секретаря до порядку денного, голосував за порядок денний, голосував вільно, тиску на нього не було, порушень під час таємного голосування він не бачив.

Свідок ОСОБА_18 показала у судовому засіданні, що вона є депутатом ОСОБА_4 міської ради, 02.11.2016р. була чергова сесія ради, від групи депутатів надійшло додаткове питання про звільнення ОСОБА_1 з посади, питання було внесено до порядку денного і розглянуто. На цьому ж засіданні обрали нового секретаря шляхом таємного голосування, вона приймала участь у голосуванні, тиску на неї не було, таємність голосування вона не порушувала, посвідчення депутата у неї було в той день з собою.

Свідок ОСОБА_19 показав у судовому засіданні, що він є депутатом ОСОБА_4 міської ради, був в ініціативній групі по внесенню на пленарне засідання сесії ради питання про дострокове припинення повноважень секретаря, приймав участь в голосуванні питань дострокового припинення повноважень секретаря та обрання нового секретаря, порушень процедури таємного голосування не було.

Свідок ОСОБА_20 показав у судовому засіданні, що він є депутатом ОСОБА_4 міської ради, був в ініціативній групі по внесенню на пленарне засідання сесії ради питання про дострокове припинення повноважень секретаря, приймав участь в голосуванні з внесення цього питання до порядку денного та за порядок денний в цілому, його волевиявлення було вільним і ніхто на нього не тиснув, порушень не було ніяких, посвідчення депутата в цей день він мав при собі.

Свідок ОСОБА_21 показав у судовому засіданні, що він є депутатом ОСОБА_4 міської ради, на черговій сесії міськради 9 депутатів подали пропозицію на розгляд про припинення повноважень секретаря Липового Р.О., решта депутатів при голосуванні підтримали, було розглянуто це питання у порядку денному першим. Спершу проголосували недовіру, потім за нового кандидата. Голосування було таємним, ініціатором подання на пленарне засідання сесії ради питання про дострокове припинення повноважень секретаря він не був, приймав участь у таємному голосуванні по обранню нового секретаря, волевиявлення його було вільним, тиску на нього не було, посвідчення депутата він мав при собі 02.11.2016р.

Свідок ОСОБА_22 показала у судовому засіданні, що вона є депутатом ОСОБА_4 міської ради, на пленарному засіданні дізналась про зняття ОСОБА_1, порядок денний прийняли за основу, потім було таємне голосування за зняття і за нового секретаря. До групи депутатів які внесли звернення вона не входила, приймала участь в голосуванні з внесення цього питання до порядку денного та за порядок денний в цілому, приймала участь в таємному голосуванні, її волевиявлення було вільним, тиску на неї не було, порушень не було.

Свідок ОСОБА_23 показав у судовому засіданні, що він є депутатом ОСОБА_4 міської ради, входив до групи депутатів які внесли на пленарне засідання сесії ради питання про дострокове припинення повноважень секретаря, приймав участь в голосуванні з внесення цього питання до порядку денного та за порядок денний в цілому, приймав участь у таємних голосуваннях, його волевиявлення було вільним, тиску на нього не було, 02.11.2016р. посвідчення депутата у нього було при собі, порушень не було ніяких, він входив до складу лічильної комісії.

Свідок ОСОБА_24 показала у судовому засіданні, що вона є депутатом ОСОБА_4 міської ради, до групи депутатів які внесли звернення вона не входила, приймала участь в таємному голосуванні, тиску на неї не було, про порушення їй не відомо, посвідчення вона мала при собі.

Свідок ОСОБА_25 показав у судовому засіданні, що він є депутатом ОСОБА_4 міської ради, входив до групи депутатів які внесли на пленарне засідання сесії ради питання про дострокове припинення повноважень секретаря, приймав участь в голосуванні з внесення цього питання до порядку денного та за порядок денний в цілому, приймав участь у таємних голосуваннях, його волевиявлення було вільним, тиску на нього не було, 02.11.2016р. посвідчення депутата він пред’являв під час таємного голосування.

Свідок ОСОБА_26 показав у судовому засіданні, що він є депутатом ОСОБА_4 міської ради, входив до групи депутатів які внесли на пленарне засідання сесії ради питання про дострокове припинення повноважень секретаря, приймав участь в голосуванні з внесення цього питання до порядку денного та за порядок денний в цілому, приймав участь у таємних голосуваннях, його волевиявлення було вільним, тиску на нього не було, посвідчення депутата він пред’являв під час процедури таємного голосування, порушень не було ніяких.

Свідок ОСОБА_27 показав у судовому засіданні, що він є депутатом ОСОБА_4 міської ради, до групи депутатів які внесли на пленарне засідання сесії ради питання про дострокове припинення повноважень секретаря не входив, приймав участь в голосуванні з внесення цього питання до порядку денного та за порядок денний в цілому, приймав участь у таємних голосуваннях, його рішення було вільним, тиску на нього не було, посвідчення депутата він пред’являв під час процедури таємного голосування.

Згідно розпорядження голови ОСОБА_4 міської ради від 19.11.2015р. №89-к (а.с.14 т.1) ОСОБА_1 приступив до виконання повноважень секретаря Старобільської міської ради з 19.11.2015р.

Згідно розпорядження в.о. міського голови ОСОБА_4 міської ради від 25.02.2016р. №23-к (а.с.15 т.1) на підставі п.2 ст.42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» ОСОБА_1 приступив до обов’язків міського голови з 23.02.2016р. у зв’язку зі смертю міського голови ОСОБА_6

Розпорядженням міського голови ОСОБА_4 міської ради від 21.10.2016р. №180 (т.1 а.с.51) на підставі п.8 ч.4 ст.24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» скликано чергову 12-ту сесію ОСОБА_4 міської ради сьомого скликання, пленарне засідання провести 02.11.2016р., на сесії розглянути питання: про звіт по виконанню міського бюджету, про внесення змін до міського бюджету, про затвердження структури та штатної чисельності апарату ради та виконавчого комітету, про звіти депутатів, питання земельних відносин, інші питання.

Згідно порядку денного пленарного засідання 12-ї сесії ОСОБА_4 міської ради 7-го скликання 02.11.2016р. (т.1 а.с.52-55), питання про дострокове припинення повноважень секретаря міської ради та про обрання секретаря міської ради, у порядку денному відсутні.

Відповідно до депутатського звернення від 02.11.2016р. з проектом рішення до нього (т.2 а.с.8-9), депутати просили внести до порядку денного чергової 12-ї сесії ОСОБА_4 міської ради Луганської області 7-го скликання та розглянути в першу чергу питання про дострокове припинення повноважень в.о. міського голови, секретаря міської ради ОСОБА_1, звернення підписано 9-ма особами.

Відповідно до депутатського звернення від 02.11.2016р. з проектом рішення до нього (т.2 а.с.10-11), депутати просили внести до порядку денного чергової 12-ї сесії ОСОБА_4 міської ради Луганської області 7-го скликання та розглянути в другу чергу питання про обрання секретаря Старобільської міської ради ОСОБА_5, звернення підписано 9-ма особами.

Згідно протоколу першого пленарного засідання 12-ї сесії ОСОБА_4 міської ради 7-го скликання від 02.11.2016р. (т.1 а.с.91-104) всього обрано депутатів – 26, присутні на початку засідання – 19, запізнились – 2, всього зареєструвались – 21, відсутні – 5, сесію відкрив в.о. міського голови, секретар міської ради ОСОБА_1, обрано лічильну комісію, секретаріат сесії, прийнято запропонований порядок денний за основу, депутат ОСОБА_23 передав до секретаріату сесії два депутатських звернення за підписами дев’яти депутатів, ОСОБА_1 зачитав депутатське звернення щодо включення до порядку денного в першу чергу питання про дострокове припинення повноважень в.о. міського голови, секретаря міської ради ОСОБА_1 та щодо включення до порядку денного в другу чергу питання про обрання секретаря Старобільської міської ради ОСОБА_5, вирішили - виключити з порядку денного питання №5, №7, включити до порядку денного питання про дострокове припинення повноважень в.о. міського голови, секретаря міської ради ОСОБА_1, включити до порядку денного питання про обрання секретяр ОСОБА_4 міської ради без зазначення прізвища, прийняли порядок денний в цілому, слухали перше питання порядку денного про дострокове припинення повноважень секретаря Старобільської міської ради ОСОБА_1, обрали склад лічильної комісії, ОСОБА_1 зачитав з Регламенту про процедуру таємного голосування, оголошено перерву для підготовки лічильної комісії до таємного голосування, після перерви до зареєстрованих депутатів приєднались депутати ОСОБА_28 та ОСОБА_24, в залі присутні 21 депутат, ОСОБА_1 надав слово голові лічильної комісії, який доповів про затвердження лічильною комісією зразку бюлетеню для таємного голосування про дострокове припинення повноважень секретаря міської ради, про кількість виготовлених бюлетенів та ознайомив з процедурою таємного голосування, депутати покинули зал засідань для проведення таємного голосування, після процедури таємного голосування в залі засідань присутні 20 депутатів, ОСОБА_1 надав слово голові лічильної комісії, який зачитав протоколи лічильної комісії та оголосив про результати таємного голосування щодо дострокового припинення повноважень секретаря міської ради ОСОБА_1, вирішили – інформацію лічильної комісії прийняти до уваги, ОСОБА_1 оголосив про намір закрити засідання сесії, ОСОБА_8 запропонував ОСОБА_1 покинути крісло головуючого, а депутатам перейти до розгляду другого питання про обрання секретаря міської ради, ОСОБА_1 запропонував депутатам надати свої пропозиції стосовно подальшої роботи сесії, ОСОБА_5 поставила на голосування кандидатуру ОСОБА_8 на головуючого на сесії, вирішили – обрати ОСОБА_8 головуючим на засіданні міської ради, ОСОБА_8 запропонував перейти до розгляду другого питання порядку денного «Про обрання секретаря міської ради», виступила ОСОБА_12, яка повідомила про можливість висування кандидатури на секретаря від будь-якої політичної фракції, ОСОБА_8 оголосив перерву для обговорення у фракціях кандидатур на посаду секретаря міської ради, після перерви у залі присутні 17 депутатів, від партій було висунуто кандидатури на посаду секретаря, ОСОБА_8 запропонував поставити на голосування запропоновані кандидатури, по внесенню кандидатури ОСОБА_1 - рішення не прийнято, вирішили – внести кандидатуру ОСОБА_5, ОСОБА_12 запропонувала залишити склад лічильної комісії який був для таємного голосування щодо дострокового припинення повноважень, ОСОБА_8 запропонував проголосувати за дану пропозицію, вирішили – затвердити склад лічильної комісії у складі 5 осіб, ОСОБА_8 оголосив перерву для підготовки лічильної комісії до процедури таємного голосування щодо обрання секретаря міської ради, після перерви у залі присутні 18 депутатів, ОСОБА_8 надав слово голові лічильної комісії, який доповів про затвердження лічильною комісією зразку бюлетеня для таємного голосування про обрання секретаря міської ради, про кількість виготовлених бюлетенів, ОСОБА_12 запропонувала додати 30 хвилин для завершення пленарного засідання о 16-30год, ОСОБА_8 дану пропозицію поставив на голосування, вирішили – подовжити засідання міської ради до 16-30год., ОСОБА_8 поставив на голосування непотрібність зачитування про процедуру таємного голосування, вирішили – не зачитувати про процедуру таємного голосування, депутати покинули зал для проведення таємного голосування, після таємного голосування в залі присутні 17 депутатів, ОСОБА_8 надав слово голові лічильної комісії, який зачитав протоколи лічильної комісії та оголосив про результати таємного голосування про обрання секретаря Старобільської міської ради ОСОБА_5, ОСОБА_8 передав свої повноваження головуючого новобраному секретарю міської ради ОСОБА_5, ОСОБА_5 оголосила про необхідність проведення ряду процедурних питань, прийняті рішення про затвердження першого протоколу лічильної комісії, про затвердження другого протоколу лічильної комісії, про затвердження протоколу лічильної комісії щодо результатів таємного голосування про дострокове припинення повноважень секретаря міської ради ОСОБА_1, про затвердження протоколу лічильної комісії про склад лічильної комісії, про затвердження протоколу лічильної комісії про голову та секретаря лічильної комісії, про затвердження протоколу лічильної комісії про результати таємного голосування про обрання секретаря міської ради, за результатами відкритого голосування прийняті рішення №12/1 про дострокове припинення повноважень секретаря міської ради ОСОБА_1, рішення №12/1 про обрання секретарем міської ради ОСОБА_5, рішення №12/3 про надання права ОСОБА_5 підписувати рішення ради, прийняті 02.11.2016р., про надання права ОСОБА_5 видавати розпорядження, переголосовано за прийняте рішення про обрання секретарем Літвінової Я.М., у пленарному засіданні оголошена перерва до 03.11.2016р.

Такі ж відомості містяться на відеозапису засідання ОСОБА_4 міської ради від 02.11.2016р., відтвореному у судовому засіданні.

Рішенням ОСОБА_4 міської ради 7-го скликання 12 сесії від 02.11.2016р. №12/1 (т.1 а.с.56) достроково припинено повноваження секретаря Старобільської міської ради Луганської області ОСОБА_1

Рішенням ОСОБА_4 міської ради 7-го скликання 12 сесії від 02.11.2016р. №12/2 (т.1 а.с.57) обрано секретарем Старобільської міської ради Луганської області сьомого скликання ОСОБА_5

Відповідно до ксерокопії трудової книжки ОСОБА_1 (а.с.151-151 т.1) 19.11.2015р. обраний на посаду секретаря Старобільської міської ради, 08.11.2016р. звільнений у зв’язку з достроковим припиненням повноважень ч.5 ст.50 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п.4 ч.1 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997р. №280/97-ВР, виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішується питання обрання на посаду та звільнення з посади секретаря ради у порядку, передбаченому цим Законом.

Відповідно до ч.1 ст.46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997р. №280/97-ВР сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. ОСОБА_7 складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Частиною 4 ст.46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» №280/97-ВР визначено, що наступні сесії ради скликаються: сільської, селищної, міської - відповідно сільським, селищним, міським головою; районної у місті, районної, обласної - головою відповідної ради; відповідно до ч.5 ст.46 вказаного Закону №280/97-ВР , сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.

Відповідно до ч.6 ст.46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997р. №280/97-ВР, у разі немотивованої відмови сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті, районної, обласної ради або неможливості його скликати сесію ради сесія скликається: сільської, селищної, міської ради - секретарем сільської, селищної, міської ради; районної у місті, районної, обласної ради - відповідно заступником голови районної у місті, районної ради чи першим заступником, заступником голови обласної ради. У цих випадках сесія скликається: 1) якщо сесія не скликається сільським, селищним, міським головою (головою районної у місті, районної, обласної ради) у строки, передбачені цим Законом; 2) якщо сільський, селищний, міський голова (голова районної у місті, районної, обласної ради) без поважних причин не скликав сесію у двотижневий строк після настання умов, передбачених частиною сьомою цієї статті.

Згідно ч.7 ст.46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997р. №280/97-ВР, сесія сільської, селищної, міської, районної у місті ради повинна бути також скликана за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради, а сесія районної, обласної ради - також за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради або голови відповідної місцевої державної адміністрації.

Згідно ч.8 ст.46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997р. №280/97-ВР, сесія ради скликається для розгляду електронної петиції, що набрала необхідну кількість підписів, протягом строку, встановленого для її розгляду.

Відповідно до ч.9 ст.46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997р. №280/97-ВР, у разі якщо посадові особи, зазначені у частинах четвертій та шостій цієї статті, у двотижневий строк не скликають сесію на вимогу суб'єктів, зазначених у частині сьомій цієї статті, або у разі якщо такі посади є вакантними сесія може бути скликана депутатами відповідної ради, які становлять не менш як одну третину складу ради, або постійною комісією ради.

Частиною 10 ст.46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997р. №280/97-ВР визначено, що рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої та восьмої цієї статті доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.

Згідно ч.11 ст.46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997р. №280/97-ВР, сесію сільської, селищної, міської ради відкриває і веде відповідно сільський, селищний, міський голова, а у випадках, передбачених частиною шостою цієї статті, - секретар ради; сесію районної у місті, районної, обласної ради - голова ради або відповідно заступник голови районної у місті, районної ради чи перший заступник, заступник голови обласної ради. У випадку, передбаченому частиною восьмою цієї статті, сесію відкриває за дорученням групи депутатів, з ініціативи якої скликана сесія, один з депутатів, що входить до її складу, а веде за рішенням ради - один з депутатів цієї ради.

Відповідно до ч.15 ст.46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997р. №280/97-ВР, порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання голови та заступника (заступників) голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності". До прийняття регламенту ради чергового скликання застосовується регламент ради, що діяв у попередньому скликанні.

Частиною першою ст.47 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997р. №280/97-ВР визначено, що постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету.

Відповідно до ч.4 ст. 47 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997р. №280/97-ВР, постійні комісії за дорученням ради або за власною ініціативою попередньо розглядають проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету, звіти про виконання програм і бюджету, вивчають і готують питання про стан та розвиток відповідних галузей господарського і соціально-культурного будівництва, інші питання, які вносяться на розгляд ради, розробляють проекти рішень ради та готують висновки з цих питань, виступають на сесіях ради з доповідями і співдоповідями.

Згідно ч.5 ст.47 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997р. №280/97-ВР, п остійні комісії попередньо розглядають кандидатури осіб, які пропонуються для обрання, затвердження, призначення або погодження відповідною радою, готують висновки з цих питань.

Відповідно до п.12.1 ст.12 Регламенту ОСОБА_4 міської ради, затвердженого рішенням ОСОБА_4 міської ради від 24.12.2015р. №2/1, зі змінами внесеними рішеннями міської ради №4/9 від 26.02.2016р., №7/12 від 31.05.2016р.(т.1 а.с.16-50), ОСОБА_7 проводить свою роботі сесійно. ОСОБА_7 складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ОСОБА_7. Постійна комісія або робоча група ОСОБА_7 може проводити своє засідання у перервах пленарного засідання ОСОБА_7 у тих випадках, коли питання визнано невідкладним, чи за дорученням ОСОБА_7, якщо пленарне засідання ОСОБА_7 пов’язане з прийняттям рішень, проведенням виборів, призначенням або затвердженням на посади посадових осіб. Згідно п.14.1 ст.14 Регламенту, сесії ОСОБА_7, окрім першої, скликаються міським головою. Відповідно до п.14.2 ст.14 Регламенту, сесія ОСОБА_7 скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності – не рідше ніж один раз на місяць. Відповідно до п.14.3 ст.14 Регламенту, у разі немотивованої відмови міського голови або неможливості його скликати сесію ОСОБА_7 вона скликається секретарем Ради. Згідно п.14.4 ст.14 Регламенту, у цих випадках сесія ОСОБА_7 скликається: якщо сесія не скликається міським головою у строки, передбачені Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні»; якщо міський голова без поважних причин не скликав сесію у двотижневий строк після настання умов, передбачених ч.4 ст.46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Згідно п.14.5 ст.14 Регламенту, сесія ОСОБА_7 повинна бути також скликана за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу ОСОБА_7, виконавчого комітету ОСОБА_7. Згідно п.14.6 ст.14 Регламенту, у разі якщо міський голова або секретар Ради у двотижневий строк не скликають сесію на вимогу суб’єктів, зазначених у п.14.5 Регламенту, або у разі якщо такі посади є вакантними, сесія може бути скликана депутатами ОСОБА_7, які становлять не менш як одну третину складу ОСОБА_7, або постійною комісією ОСОБА_7. Відповідно до п.14.8 ст.14 Регламенту, сесію ОСОБА_7 відкриває і веде міський голова, а у випадках передбачених п.14.3 Регламенту – секретар Ради, а у випадку, передбаченому п.14.6 Регламенту – за дорученням групи депутатів, з ініціативи якої скликана сесія, один з депутатів, що входить до її складу, а веде за рішенням ОСОБА_7 один з депутатів ОСОБА_7. Відповідно до п.14.10 ст.14 Регламенту, сесія є повноважною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ОСОБА_7. Відповідно до п.14.14 ст.14 Регламенту, виконавчий апарат ОСОБА_7 забезпечує отримання кожним депутатом ОСОБА_7 проектів рішень та інших матеріалів, необхідних для розгляду питань порядку денного сесії ОСОБА_7, не пізніше як за 3 дні до її відкриття, а у виняткових випадках – у день відкриття сесії. Відповідно до п.15.1 ст. 15 Регламенту, пропозиції до проекту порядку денного сесії ОСОБА_7 вносяться головою ОСОБА_7, депутатами, постійними комісіями. Пропозиції, як правило, вносяться не пізніше як за 10 днів до відкриття сесії. Згідно п.15.2 ст.15 Регламенту, у випадку виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, проекти рішень ОСОБА_7 оприлюднюються негайно після їх підготовки. Відповідно до п.15.3 ст.15 Регламенту, проекти рішень ОСОБА_7, які підлягають обговоренню, оприлюднюються на офіційному веб-сайті ОСОБА_7 за адресою http://starobelsk.lg.ua або в порядку, передбаченому Законом України «Про доступ до публічної інформації». Відповідно до п.15.4 ст.15 Регламенту, проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України «Про доступ до публічної інформації», крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки. Відповідно до п.15.5 ст.15 Регламенту, пропозиція щодо кожного питання, яке пропонується включити до проекту порядку денного сесії ОСОБА_7 або до затвердженого порядку денного сесії ОСОБА_7, подається відповідно до Інструкції з діловодства ОСОБА_7 та чинного законодавства у формі: проекту рішення із супровідним листом; пояснювальною запискою щодо необхідності прийняття рішення; письмовою інформацією про оприлюднення проекту рішення відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації»; листом-погодженням та іншими документами відповідно до Регламенту виконавчого комітету міської ради. Відповідно до п.15.6 ст.15 Регламенту, проект рішення має бути оформлений відповідно встановленому зразку і містити: назву проекту, що дозволяє його ідентифікувати; коротку передмову з посиланням на відповідні законодавчі акти з позначенням номерів підпунктів, пунктів, частин та статей; змістовну частину; додатки за необхідністю. Проект рішення, що містить нормативно-правові норми має містити пункт, який визначає порядок оприлюднення та термін набрання чинності. Кожен лист проекту рішення та додатків на звороті листа візується розробником проекту із зазначенням дати. Документи, що подаються до ОСОБА_7 пізніш як за 10 днів до відкриття сесії, на розгляд сесії та постійних комісій ОСОБА_7 не виносяться, крім виняткових випадків, передбачених п.15.15. цієї статті. Відповідно до п.15.17 ст.15 Регламенту, проект рішення, який виконано у відповідності до п.15.5. та 15.6 ст.15 цього Регламенту реєструється відділом діловодства, контролю та звернень громадян виконавчого комітету міської ради та передається на розгляд міському голові, а у разі його відсутності секретарю міської ради. Відповідно до п.15.8 ст.15 Регламенту, у разі невідповідності проекту рішення вимогам п.15.6 ст.15 Регламенту, керуючий справами (секретар) виконавчого комітету надає роз’яснення щодо недотримання вимог Регламенту та повертає проект на доопрацювання без реєстрації. У випадку відмови розробника виконати доопрацювання, проект реєструється та з зауваженнями щодо додержання вимог Регламенту подається на розгляд міському голові. Проекти рішень не оприлюднені розробниками, відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації», повертаються без розгляду. Відповідно до п.15.9 ст.15 Регламенту, зареєстровані проекти рішень ОСОБА_7 міський голова або секретар Ради (у випадку, коли сесія ОСОБА_7 скликається депутатами у порядку, визначеному п.14.6 ст.14 Регламенту – уповноважена особа з числа депутатів, які ініціювали скликання сесії ОСОБА_7) передають заступникам, до відділу правового забезпечення ОСОБА_7 для розгляду та встановлення відповідності його чинному законодавству, на правову експертизу, в разі необхідності в структурні підрозділи виконавчого апарату для додаткового вивчення. Якщо проект рішення відповідає чинному законодавству, начальник відділу правового забезпечення та інші посадові особи, що вивчали проект рішення, візують його, а у випадку невідповідності проекту рішення чинному законодавству – надають висновки. Після цього проект рішення разом з іншими матеріалами, зауваженнями, висновками та пропозиціями передається до виконавчого апарату ради для організації розгляду його на відповідній профільній та іншим постійним комісіям для подальшої роботи. У разі наявності вмотивованих зауважень від постійних комісій, за дорученням голови ОСОБА_7 відділ юридичного забезпечення повторно розглядає проект рішення з урахуванням зауважень. За наявності зауважень або відхилення проекту рішення ініціатор розгляду має право у будь-який час до розгляду на пленарному засіданні ради відкликати його для опрацювання або зняти з розгляду. Після опрацювання проект рішення вноситься за процедурою, встановленою Регламентом. У разі невідкликання проекту рішення, що має зауваження, він підлягає обов’язковому розгляду на пленарному засіданні ради. Відповідно до п.15.12 ст.15 Регламенту, розділ «Різне» включається до порядку денного кожного пленарного засідання незалежно від кількості питань, внесених на розгляд ОСОБА_7. До розділу «Різне» не можуть вноситись питання: дострокового припинення повноважень посадових осіб ОСОБА_7, які перебувають на виборних посадах, притягнення осіб до дисциплінарної відповідальності та питання пов’язані з майном та коштами. Згідно п.15.15 ст.15 Регламенту, у виняткових випадках, після видання розпорядження голови ОСОБА_7 про скликання сесії, додатковому включенню до порядку денного підлягають питання: про затвердження або внесення змін до міського бюджету; кадрові питання; питання, що потребують негайного розгляду. При необхідності термінового розгляду цих питань головуючий оголошує позачергову перерву для розгляду та надання висновку постійними комісіями та візування відділом правового забезпечення виконавчого комітету ОСОБА_7. Після одержання віз та висновків питання вноситься на розгляд сесії по суті. Зазначені питання можуть бути внесені на розгляд ради на вимогу однієї з постійних комісій, депутатських фракцій (груп). депутата, голови міської ради. Відповідно до п.16.1 ст.16 Регламенту, проект порядку денного сесії ОСОБА_7 обговорюється і затверджується більшістю голосів депутатів ОСОБА_7 від загального її складу. Відповідно до п.16.2 ст.16 Регламенту, головуючий на сесії інформує депутатів про винесені пропозиції щодо порядку денного сесії із зазначенням проектів рішень, які не рекомендовані постійними комісіями до розгляду. Після цього проект порядку денного в частині проектів рішення, що рекомендовані постійними комісіями до розгляду, приймається за основу. Голосування за включення до порядку денного пленарного засідання сесії проектів рішень, які не рекомендовані постійними комісіями до розгляду, відбувається по кожному з них. Проекти рішень, підтримані депутатами ради, вносяться до порядку денного сесії, прийнятого за основу, після чого проект порядку денного голосується в цілому. Відповідно до п.18.1 ст.18 Регламенту, пленарні засідання ОСОБА_7 відкриває, веде і закриває міський голова або особа, визначена законодавством України. ОСОБА_29 може проводиться, якщо на ньому присутні більше половини депутатів ОСОБА_29 від загального складу ОСОБА_29. Відповідно до п.18.2 ст.18 Регламенту, на час доповіді, співдоповіді або виступу у дебатах головуючого на пленарному засіданні ведення пленарного засідання ОСОБА_29 доручається міським головою (за відсутності міського голови чи особи, яка тимчасово виконує його обов’язки - особою, визначеною депутатами у порядку прийняття рішень з процедурних питань) іншій особі, зазначеній у пункті 18.1 цієї статті. Відповідно до п.23.1 ст.23 Регламенту, головуючий на пленарному засіданні ОСОБА_29 оголошує про розгляд кожного питання порядку денного сесії ОСОБА_29. Головуючий повідомляє про назву. Кількість варіантів редакцій рішення, яке підлягає розгляду, та про порядок розгляду питання. Відповідно до п.29.1 ст.29 Регламенту, розгляд одного питання порядку денного без прийняття рішення щодо нього, як правило, не може перериватися розглядом інших питань порядку денного. Після закінчення часу для обговорення питання головуючий на пленарному засіданні ОСОБА_29 оголошує про перехід до голосування. Відповідно до п.29.2 ст.29 Регламенту, головуючий на пленарному засіданні ОСОБА_29 оголошує початок голосування та вид голосування, якщо з приводу процедури голосування є спеціальні вимоги або якщо від депутатів надійшли пропозиції щодо зміни виду голосування. Відповідно до п.31.1 ст.31 Регламенту, перед кожним голосуванням головуючий на пленарному засіданні формулює зміст питання, що буде ставитися на голосування, і, якщо немає заперечень, відразу ставить його на голосування. Відповідно до п.31.3 голосування здійснюється депутатами ради особисто в залі засідань ОСОБА_29 або у відведеному для таємного голосування місці. Відповідно до п.31.8 ст.31 Регламенту, після закінчення голосування головуючий на пленарному засіданні ОСОБА_29 оголошує його повні результати і прийняте рішення. Відповідно до п.32.1 ст.32 Регламенту, рішення ради з будь-якого питання приймається на її пленарному засіданні після обговорення. Прийняття рішення без обговорення питання на пленарному засіданні ради допускається лише у випадках, передбачених Регламентом, або якщо жоден з депутатів ОСОБА_29 не заперечує на пленарному засіданні ОСОБА_29 проти прийняття рішення без обговорення. Відповідно до п.32.2 ст.32 Регламенту, рішення ОСОБА_29 (крім рішень з процедурних питань) вважаються прийнятими, якщо за них проголосувала більшість депутатів від загального складу ОСОБА_29. Питання, для прийняття яких необхідна інша кількість голосів, визначається законодавством та цим Регламентом. Відповідно до п.33.1 ст.33 Регламенту, рішення ОСОБА_29 з процедурних питань приймаються більшістю голосів депутатів ОСОБА_29, зареєстрованих на пленарному засіданні ОСОБА_29. Відповідно до п.33.2 ст.33 Регламенту, процедурними вважаються рішення, що стосуються визначення способу розгляду питань на пленарному засіданні ОСОБА_29, а також зазначені як такі в Регламенті. Відповідно до п.33.3 ст.33 Регламенту, процедурні питання не потребують обговорення. Якщо виникає сумнів, чи є запропоноване для розгляду питання процедурним, рішення про це без обговорення приймається ОСОБА_29 більшістю голосів депутатів ОСОБА_29 від загального складу ОСОБА_29. Відповідно до п.34.1 ст.34 Регламенту, засідання сесій ради протоколюються. Ведення та оформлення протоколу здійснює виконавчий орган ОСОБА_29. Відповідно до п.35.2.9 ст.35 Регламенту, лічильна комісія фіксує результати поіменного голосування по кожному рішенню окремо. Згідно п.35.3 ст.35 Регламенту, за отриманими результатами головуючий підсумовує, прийняте рішення чи відхилене. Відповідно до п.36.5 ст.36 Регламенту, протоколи лічильної комісії про затвердження форми бюлетеня та результати таємного голосування за допомогою бюлетенів беруться ОСОБА_29 до відома та зберігаються разом із протоколом пленарного засідання ОСОБА_29. Відповідно до п.42.1 ст.42 Регламенту, рішення ОСОБА_29 нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію. відповідно до п.42.2 ст.42 Регламенту, рішення ОСОБА_29 нормативно-правового характеру оприлюднюються на офіційному веб-сайті ОСОБА_29 за адресою: http://starobelsk.lg.ua або вивішуються на дошці для інформацій у раді. Відповідно до п.42.3 ст.42 Регламенту, рішення ОСОБА_29 з бюджетних питань оприлюднюються шляхом розміщення в районній газеті «вісник Старобільщини». Відповідно до п.58.2 ст.58 Регламенту, секретар Ради обирається ОСОБА_29 з числа її депутатів на строк повноважень ОСОБА_29 за пропозицією міського голови. Відповідно до п.58.3 ст.58 Регламенту, пропозиція щодо кандидатури секретаря Ради може вноситись на розгляд ОСОБА_29 не менш як половиною депутатів від її загального складу у разі, якщо: на день проведення першої сесії ОСОБА_29. Обраної на чергових виборах, не завершені вибори міського голови; ОСОБА_29 не підтримала кандидатуру на посаду секретаря ради, запропоновану міським головою; протягом тридцяти днів з дня відкриття першої сесії ОСОБА_29 міський голова не вніс кандидатуру на посаду секретаря Ради; на наступній черговій сесії після виникнення вакансії секретаря Ради у зв’язку з достроковим припиненням його повноважень міський голова не вніс на розгляд ОСОБА_29 кандидатуру на посаду секретаря ради; посада секретаря ради стає вакантною під час вакантності посади міського голови у зв’язку щ достроковим припиненням його повноважень. Відповідно до п.58.4 ст.58 Регламенту, у разі якщо рада не підтримала кандидатуру, внесену на її розгляд не менш як половиною депутатів від її загального складу, наступну пропозицію щодо кандидатури секретаря Ради вносить міський голова. Відповідно до п.58.6 ст.58 Регламенту, повноваження секретаря Ради можуть бути достроково припинені за рішенням ОСОБА_29.

Таким чином у судовому засіданні було достовірно встановлено, що на порушення ч.4 ст.47 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997р. №280/97-ВР, п.15.15 ст.15 Регламенту ОСОБА_4 міської ради, затвердженого рішенням ОСОБА_4 міської ради від 24.12.2015р. №2/1, зі змінами внесеними рішеннями міської ради №4/9 від 26.02.2016р., №7/12 від 31.05.2016р., відповідачем ОСОБА_4 міською радою на пленарному засіданні сесії ради 02.11.2016р. прийнято рішення №12/1 про дострокове припинення повноважень секретаря ради та рішення №12/2 про обрання секретаря ради, без попереднього розгляду цих питань постійною комісією міської ради та без попередньої розробки проектів цих рішень постійною комісією міської ради (т.1 а.с.91-104).

Крім того, у судовому засіданні було достовірно встановлено, що до порядку денного пленарного засідання сесії ОСОБА_4 міської ради 02.11.2016р. питання про обрання секретаря ради було внесено без зазначення прізвища, в подальшому під час проведення сесії депутатами було проголосовано про внесення на посаду секретаря ради кандидатури ОСОБА_5 та проведено таємне голосування з цього питання, без попереднього розгляду кандидатури ОСОБА_5 постійною комісією міської ради та підготовки висновку щодо кандидатури(т.1 а.с.91-104), чим було порушено ч.5 ст.47 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997р. №280/97-ВР, згідно якої постійні комісії попередньо розглядають кандидатури осіб, які пропонуються для обрання, затвердження, призначення або погодження відповідною радою, готують висновки з цих питань.

Крім того, у судовому засіданні було достовірно встановлено, що після прийняття до уваги інформації лічильної комісії про результати таємного голосування щодо дострокового припинення повноважень секретаря ради ОСОБА_1, на пленарному засіданні сесії ОСОБА_4 міської ради 02.11.2016р. було обрано головуючим депутата ОСОБА_8, який в подальшому проводив засідання сесії ради (т.1 а.с.91-104), чим було порушено ч.11 ст.46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997р. №280/97-ВР.

Посилання представника відповідача на те, що прийняті рішення є процедурними, що оскаржувані рішення є законними, відповідають Конституції України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Регламенту ОСОБА_4 міськради, посилання представника третьої особи про законність прийнятих рішень, суперечать встановленим обставинам справи та є необґрунтованими.

Допущені відповідачем ОСОБА_4 міською радою вищезазначені порушення процедури підготовки до розгляду на сесії ради питань про дострокове припинення повноважень секретаря ради і про обрання секретаря ради, порушення процедури внесення цих питань на розгляд сесії ради, перешкоджали прийняттю ОСОБА_4 міською радою на пленарному засіданні 02.11.2016р. правомірних та законних рішень з цих питань, та такі порушення є підставою для визнання рішень ОСОБА_4 міської ради від 02.11.2016р. №12/1 та №12/2 незаконними.

На підставі ч.2 ст.11 КАС України з метою повного захисту порушеного права позивача, про захист якого він просить, суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог та визнати протиправними рішення ОСОБА_4 міської ради від 02.11.2016р. №12/1 та №12/2.

У зв’язку з викладеним, рішення ОСОБА_4 міської ради від 02.11.2016р. №12/1 «Про дострокове припинення повноважень секретаря міської ради ОСОБА_1О.» та №12/2 «Про обрання секретаря Старобільської міської ради сьомого скликання» підлягають скасуванню, як незаконні і протиправні, та відповідно до ч.1 ст.235 КЗпП України позивач ОСОБА_1 має бути поновлений на роботі на посаді секретаря Старобільської міської ради Луганської області.

У зв’язку з чим позовні вимоги ОСОБА_1 підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України з відповідача слід стягнути на користь позивача понесені ним судові витрати у вигляді судового збору у сумі по 551,20грн. за кожну з двох заявлених позовних вимог немайнового характеру, сплаченого позивачем при поданні позову, що становить 1 102,40грн.

Відповідно до п.3 ч.1 ст.256 КАС України, постанову в частині поновлення позивача на посаді слід звернути до негайного виконання.

Керуючись ст.ст.8-12, 17, 159-163, п.3 ч.1 ст.256 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до ОСОБА_4 міської ради Луганської області, третя особа ОСОБА_5 про визнання незаконними та скасування рішень, поновлення на роботі – задовольнити у повному обсязі.

Визнати незаконним та протиправним рішення ОСОБА_4 міської ради від 02.11.2016р. №12/1 «Про дострокове припинення повноважень секретаря міської ради ОСОБА_1О.».

Визнати незаконним та протиправним рішення ОСОБА_4 міської ради від 02.11.2016р. №12/2 «Про обрання секретаря Старобільської міської ради сьомого скликання».

Скасувати рішення ОСОБА_4 міської ради від 02.11.2016р. №12/1 «Про дострокове припинення повноважень секретаря міської ради ОСОБА_1О.».

Скасувати рішення ОСОБА_4 міської ради від 02.11.2016р. №12/2 «Про обрання секретаря Старобільської міської ради сьомого скликання».

Поновити ОСОБА_1 на посаді секретаря Старобільської міської ради Луганської області.

Стягнути зі ОСОБА_4 міської ради на користь ОСОБА_1 судові витрати у сумі 1 102 (одна тисяча сто дві) гривні 40 копійок.

Постанову в частині поновлення ОСОБА_1 на посаді секретаря Старобільської міської ради Луганської області – звернути до негайного виконання.

Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подання апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, з подачею її копії до суду апеляційної інстанції.

Суддя І.В. Кудрявцев

Джерело: ЄДРСР 65360566
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку