open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 286/2347/16-ц
Моніторити
Ухвала суду /13.07.2017/ Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ Ухвала суду /25.05.2017/ Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ Ухвала суду /07.04.2017/ Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ Рішення /06.03.2017/ Апеляційний суд Житомирської областіАпеляційний суд Житомирської області Рішення /06.03.2017/ Апеляційний суд Житомирської областіАпеляційний суд Житомирської області Ухвала суду /03.02.2017/ Апеляційний суд Житомирської областіАпеляційний суд Житомирської області Ухвала суду /01.02.2017/ Апеляційний суд Житомирської областіАпеляційний суд Житомирської області Ухвала суду /05.01.2017/ Апеляційний суд Житомирської областіАпеляційний суд Житомирської області Ухвала суду /05.01.2017/ Апеляційний суд Житомирської областіАпеляційний суд Житомирської області Рішення /20.12.2016/ Овруцький районний суд Житомирської областіОвруцький районний суд Житомирської області Рішення /20.12.2016/ Овруцький районний суд Житомирської областіОвруцький районний суд Житомирської області Ухвала суду /25.10.2016/ Овруцький районний суд Житомирської областіОвруцький районний суд Житомирської області Ухвала суду /05.09.2016/ Овруцький районний суд Житомирської областіОвруцький районний суд Житомирської області
emblem
Справа № 286/2347/16-ц
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /13.07.2017/ Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ Ухвала суду /25.05.2017/ Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ Ухвала суду /07.04.2017/ Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ Рішення /06.03.2017/ Апеляційний суд Житомирської областіАпеляційний суд Житомирської області Рішення /06.03.2017/ Апеляційний суд Житомирської областіАпеляційний суд Житомирської області Ухвала суду /03.02.2017/ Апеляційний суд Житомирської областіАпеляційний суд Житомирської області Ухвала суду /01.02.2017/ Апеляційний суд Житомирської областіАпеляційний суд Житомирської області Ухвала суду /05.01.2017/ Апеляційний суд Житомирської областіАпеляційний суд Житомирської області Ухвала суду /05.01.2017/ Апеляційний суд Житомирської областіАпеляційний суд Житомирської області Рішення /20.12.2016/ Овруцький районний суд Житомирської областіОвруцький районний суд Житомирської області Рішення /20.12.2016/ Овруцький районний суд Житомирської областіОвруцький районний суд Житомирської області Ухвала суду /25.10.2016/ Овруцький районний суд Житомирської областіОвруцький районний суд Житомирської області Ухвала суду /05.09.2016/ Овруцький районний суд Житомирської областіОвруцький районний суд Житомирської області

УКРАЇНА

Апеляційний суд Житомирської області

Справа №286/2347/16-ц Головуючий у 1-й інст. Кулініч Я. В.

Категорія 59 Доповідач Талько О. Б.

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 березня 2017 року колегія суддів судової палати з розгляду цивільних справ Апеляційного суду Житомирської області в складі:

головуючої судді Талько О.Б.,

суддів: Гансецької І.А., Якухно О.М.,

за участю секретаря Кравчук Л.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Овруцького районного суду Житомирської області від 20 грудня 2016 року у справі за позовом ОСОБА_1 до відділу культури і туризму Овруцької райдержадміністрації про визнання конкурсу таким, що не відбувся, скасування результатів конкурсу та наказу про звільнення ,

ВСТАНОВИЛА:

У вересні 2016 року ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом, в якому зазначила, що з 1 вересня 2000 року обіймала посаду директора Овруцького районного будинку культури. Наказом начальника відділу культури і туризму Овруцької райдержадміністрації від 1 липня 2016 року її звільнено з роботи на підставі п.9 ст.36 КзпП України. В подальшому на підставі наказу від 2 липня 2016 року вона тимчасово виконувала обов'язки директора будинку культури.

5 липня 2016 року відповідачем був оголошений конкурс на заміщення вакантних посад, в тому числі й на заміщення посади директора будинку культури.

ОСОБА_1 вказує, що у встановлений строк подала необхідні документи для участі у конкурсі.

За результатами конкурсу, який був проведений 22 серпня 2016 року, переможцем із числа учасників оголошено ОСОБА_2

Наказом начальника відділу культури і туризму овруцької райдержадміністрації від 22 серпня 2016 року її звільнено із займаної посади на підставі п. 2 ст.36 КзпП України.

На думку позивачки, проведення даного конкурсу відбулось з грубим порушенням вимог Закону Про культуру, оскільки до складу конкурсної комісії не увійшли представники громадських організацій у сфері культури відповідного функціонального спрямування.

Окрім того, засідання комісії проходило формально, співбесіда з претендентами на заміщення посади директора будинку культури не проводилась. Комісією не враховані стаж та досвід її роботи на керівних посадах, схвальні відгуки щодо її роботи та бездоганна ділова репутація. Поза увагою також залишилось й прохання трудового колективу про залишення її на цій посаді.

Водночас, ОСОБА_2 не мала жодних переваг, які б надавали їй можливість набрати більшість голосів під час проведення конкурсу, оскільки мала незначний стаж роботи.

Також ОСОБА_1 зазначає, що у неї склались неприязні стосунки із членами комісії ОСОБА_3 та ОСОБА_4 Окрім того, остання також є родичкою ОСОБА_2, що свідчить про упередженість щодо неї під час голосування та вказує на конфлікт інтересів.

З огляду на вищезазначене, просила визнати таким, що не відбувся конкурс, оголошений відповідачем 5 липня 2016 року, в частині заміщення вакантної посади директора районного будинку культури.

Також просила скасувати рішення комісії, оформлене протоколом від 22 серпня 2016 року в частині обрання кандидата на заміщення вакантної посади директора будинку культури та скасувати наказ начальника відділу культури і туризму Овруцької райдержадміністрації від 22 серпня 2016 року про її звільнення.

Рішенням Овруцького районного суду Житомирської області від 20 грудня 2016 року у задоволенні позовних вимог відмовлено.

В апеляційній скарзі ОСОБА_1, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення та ухвалити нове, яким задовольнити її позовні вимоги.

В судовому засіданні ОСОБА_1 підтримала апеляційну скаргу.

На думку представника відповідача, апеляційна скарга є безпідставною, оскільки формування складу конкурсної комісії відбулось з дотриманням вимог законодавства, та матеріали справи не містять доказів того, що переможець конкурсу ОСОБА_2 перебувала у родинних стосунках із членом комісії ОСОБА_5

Дослідивши матеріали справи та заслухавши пояснення осіб, які з'явились в судове засідання, колегія суддів приходить до висновку про те, що апеляційна скарга підлягає до часткового задоволення, виходячи з наступного.

Вирішуючи даний спір, суд першої інстанції виходив з того, що формування конкурсної комісії відбулось з дотриманням вимог законодавства.

Колегія суддів не погоджується з таким висновком.

За правилами ч.1 ст. 21 Закону України Про культуру керівники державних та комунальних закладів культури призначаються на посаду шляхом укладення з ними контракту строком на п'ять років за результатами конкурсу.

Відповідно до ч.ч. 1-3 ст. 21-2 цього Закону кандидатів на посаду керівника державного чи комунального закладу культури визначає конкурсна комісія за результатами відкритого та публічного конкурсного добору на зайняття цієї посади.

Конкурсний добір керівника державного чи комунального закладу культури складається з таких етапів: оголошення органом управління конкурсу на посаду керівника державного чи комунального закладу культури; формування складу конкурсної комісії; подання документів кандидатами на посаду керівника державного чи комунального закладу культури; призначення органом управління керівника державного чи комунального закладу культури.

Організацію та проведення конкурсного добору, а також роботу конкурсної комісії забезпечує орган управління.

Згідно з ч.ч. 1,2,4,6 ст. 21-3 Закону України Про культуру конкурсна комісія складається з дев'яти членів.

Персональний склад конкурсної комісії та зміни до нього ( за потреби) затверджує своїм наказом орган управління, що проводить конкурсний добір.

У разі проведення конкурсного добору на посаду керівника державного чи комунального закладу культури, яким управляє орган влади Автономної Республіки Крим, місцевий орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування, по три кандидатури до складу конкурсної комісії подають члени трудового колективу, громадські організації у сфері культури відповідного функціонального спрямування та орган управління.

Кандидатури до складу конкурсної комісії від трудового колективу обираються на загальних зборах трудового колективу.

Громадські організації у сфері культури відповідного функціонального спрямування подають по три кандидатури органу управління, який шляхом жеребкування визначає трьох кандидатів до складу конкурсної комісії. Орган управління забезпечує онлайн-трансляцію жеребкування на своєму офіційному веб-сайті.

Порядок відбору кандидатів від трудового колективу та жеребкування щодо визначення кандидатур від громадських організацій закріплений у Положенні про формування складу та організацію роботи конкурсної комісії з проведення конкурсного добору на посаду керівників комунальних закладів культури, затвердженому наказом начальника відділу культури і туризму Овруцької райдержадміністрації від 22 липня 2016 року №54-од.

Згідно з п. 3 зазначеного Положення для проведення жеребкування відділ культури і туризму Овруцької райдержадміністрації утворює комісію з жеребкування у складі п'яти осіб.

Відповідно до ч.9 ст.21-3 Закону України Про культуру конкурсна комісія вважається повноважною у разі затвердження в її складі не менше шести осіб.

Також у п.3 вказаного Положення закріплене правило про те, що у випадку неподання громадськими організаціями або трудовим колективом закладу культури пропозицій щодо кандидатур до складу конкурсної комісії, конкурсна комісія вважається повноважною у разі затвердження в її складі не менше шести осіб.

Частиною 8 ст.21-3 Закону, зокрема, передбачено, що членом конкурсної комісії не може бути особа, яка є близькою особою або членом сім'ї учасника конкурсу чи органу управління.

У ч. 9 ст. 21-5 вказаного Закону зазначено, що на другому засіданні конкурсна комісія проводить співбесіду з кандидатами, під час якої заслуховує публічні презентації проектів програм розвитку закладу культури на один і п'ять років.

За правилами ч.11 ст.21-5 Закону конкурсна комісія приймає рішення про визначення переможця конкурсу шляхом голосування та оприлюднює його на офіційному веб-сайті органу управління та в інший спосіб. Спосіб голосування визначається рішенням конкурсної комісії.

В судовому засіданні встановлено, що наказом начальника відділу культури і туризму Овруцької райдержадміністрації від 1 липня 2016 року ОСОБА_1 звільнено з посади директора районного будинку культури на підставі п.9 ст. 36 КзпП України.

Згідно з наказом від 2 липня 2016 року №94-к позивачка тимчасово виконувала обов'язки директора районного будинку культури з 4 липня 2016 року.

5 липня 2016 року відділом культури і туризму Овруцької райдержадміністрації оголошено конкурс на заміщення вакантних посад, до переліку яких входила й посада директора районного будинку культури.

Судом також встановлено, що ОСОБА_1 брала участь у даному конкурсі, подавши у встановлений строк відповідні документи.

Наказом відділу культури і туризму Овруцької райдержадміністрації від 3 серпня 2016 року №64-од створено конкурсну комісію, до складу якої увійшли: ОСОБА_6- спеціаліст юридичного сектору райдержадміністрації; ОСОБА_5- заступник голови Овруцької райдержадміністрації; ОСОБА_3 - начальник відділу культури і туризму райдержадміністрації; ОСОБА_7- бібліотекар Зарічанської сільської бібліотеки, член профспілкової організації працівників культури Овруцького району; ОСОБА_8- голова громадської ради при райдержадміністрації; ОСОБА_9- член громадської ради при райдержадміністрації з гуманітарних питань; ОСОБА_10 - спеціаліст з клубної роботи Шоломківського СБК; ОСОБА_11- бібліотекар Черепинської сільської бібліотеки; ОСОБА_12 - директор Першотравневої музичної школи.

Кандидати до складу конкурсної комісії, окрім кандидатів від органу управління, обирались загальними зборами трудового колективу та профспілкової організації, що підтверджується протоколами.

Таким чином, зміст даного наказу свідчить про те, що формування складу конкурсної комісії відбулось з порушенням вимог ст.21-3 Закону України Про культуру та Положення про формування складу та організацію роботи конкурсної комісії з проведення конкурсного добору на посаду керівників комунальних закладів культури, оскільки до складу комісії не увійшли члени громадських організацій у сфері культури відповідного функціонального спрямування, які повинні обиратись шляхом жеребкування.

З огляду на вищезазначене, висновок суду першої інстанції про те, що при формуванні складу конкурсної комісії були дотримані вищезазначені вимоги законодавства, є безпідставним.

Разом з тим, колегія суддів приходить до висновку про відмову у задоволенні позову з інших підстав.

Так, в судовому засіданні досліджувався протокол засідання комісії щодо проведення конкурсного добору на посаду керівників закладів культури від 22 серпня 2016 року №2, який містить інформацію про те, що комісією проводились співбесіди із кандидатами, під час якої останні презентували проекти програм розвитку закладу культури на один і п'ять років.

Отже, посилання ОСОБА_1 на порушення вимог ч.9 ст.21-5 Закону України Про культуру є безпідставним.

Окрім того, суду не надано належних доказів на підтвердження тієї обставини, що член конкурсної комісії ОСОБА_5 перебуває у родинних стосунках із ОСОБА_2

За результатами конкурсу переможцем з числа кандидатів обрано ОСОБА_2, яка наказом начальника відділу культури і туризму Овруцької райдержадміністрації від 31 серпня 2016 року №107-к призначена на посаду директора районного будинку культури.

На підставі наказу від 22 серпня 2016 року №102-к позивачку звільнено із займаної посади згідно з п.2 ст.36 КзпП України.

При розгляді даної справи поза увагою суду залишилась та обставина, що спірні правовідносини стосуються також й трудових прав та інтересів ОСОБА_2 При цьому, суд не врахував положення ст.33 ЦПК України та не вирішив питання щодо її залучення до участі у справі.

Оскільки в силу повноважень, наданих цивільним процесуальним законодавством, апеляційний суд позбавлений можливості вирішувати питання про склад осіб, які беруть участь у справі, рішення підлягає скасуванню з ухваленням нового,- про відмову у задоволенні позову з інших підстав.

Керуючись ст. ст. 209, 303, 307, 309, 313, 314, 315, 319 ЦПК України, колегія суддів

ВИРІШИЛА:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 задовольнити частково.

Рішення Овруцького районного суду Житомирської області від 20 грудня 2016 року скасувати та ухвалити нове рішення,- про відмову у задоволенні позову з інших підстав.

Рішення набирає законної сили з моменту його проголошення та може бути оскаржене в касаційному порядку до Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ протягом 20 днів.

Головуюча Судді:

Джерело: ЄДРСР 65259834
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку