open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

09 березня 2017 року письмове провадження № 826/17883/15

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Арсірія Р.О., суддів Кузьменка В.А., Огурцова О.П., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовом Громадської організації "Театр пластичної драми"

до Міністерства культури України,

про невідповідність нормативно-правого акта діючому законодавству,

Позивач звернувся до суду з позовом до Міністерства культури України, в якому просить:

- визнати п. 3 Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад художнього та артистичного персоналу закладів культури, затвердженого наказом Міністерства культури України від 06.09.2013, № 851, незаконним, таким, що не відповідає ст.. 24 Конституції України.

- скасувати наказ Міністерства культури України від 06.09.2013 № 851 в оскаржуваній частині.

Позивач в обґрунтування позовних вимог зазначає, що положення п. 3 Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад художнього та артистичного персоналу закладів культури є дискримінаційним, оскільки ставить у нерівне становище претендентів на посаду художнього керівника в залежності від способу призначення на посаду.

На думку позивача, художній керівник належить до художнього персоналу, а тому його призначення на посаду має відбуватися у відповідності до порядку № 851 за відкритим конкурсом.

Під час розгляду справи представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав.

Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечував з підстав викладених у письмових запереченнях.

У судовому засіданні 10.06.2016 року, суд за сумісним клопотанням сторін відповідно до ч. 4 ст. 122 КАС України перейшов до розгляду справи у порядку письмового провадження.

За результатами розгляду документів і матеріалів поданих сторонами, пояснень позивача, представників відповідачів, Окружний адміністративний суд м. Києва, встановив:

Громадська організація "Театр пластичної драми" згідно Статуту організації зареєстрованого Шевченківським районним управлінням юстиції у м. Києві 28.04.2015 року № 214/01-28, є громадською організацією, створеною для реалізації та захисту прав та інтересів членів організації та досягнення статутних цілей Організації.

Метою діяльності організації, крім іншого є захист конституційних прав громадян, шляхом представництва їх інтересів в судах всіх рівнів, органах державної влади, тощо.

З метою захисту прав членів громадської організації «Театр пластичної драми», які є працівниками комунального театрально - видовищного закладу культури «Театр пластичної драми на Печерську» позивач 21.07.2015 року звернувся до міністра культури України з листом про скасування оскаржуваного пункту 3 розділу І Порядку № 851.

Позивач вказує, що відсутність відповіді на вказане звернення, як і не усунення відповідачем дискримінаційних положень спірного наказу, стало підставою для звернення до суду за захистом порушених прав.

Наказом Міністерства культури України від 06.09.2013 року N 851 затверджено Порядок проведення конкурсу на заміщення вакантних посад художнього та артистичного персоналу закладів культури" та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26 вересня 2013 р. за N 1663/24195.

Як вбачається з преамбули вказаного вище Наказу, яким затверджено Порядок № 851, останній прийнято відповідно до статті 21 Закону України "Про культуру" та пункту 2 Порядку укладення трудового договору за результатами проведення конкурсу на заміщення вакантних посад художнього та артистичного персоналу закладів культури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07 грудня 2011 року N 1251.

У відповідності до п. 1 Порядку N 851 останній визначає процедуру, умови підготовки й проведення закладами культури конкурсу на заміщення вакантних посад художнього та артистичного персоналу.

Так, позивач просить суд визнати п. 3 Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад художнього та артистичного персоналу закладів культури, затвердженого наказом Міністерства культури України від 06.09.2013, № 851, незаконним, таким, що не відповідає ст. 24 Конституції України.

Відповідно до п. 3 розділу І Порядку № 851(у редакції чинній на момент звернення позивача до суду), цей Порядок не поширюється на художніх керівників, з якими трудовий договір укладається безпосередньо органом управління майном.

Позивач вважає, що п. 3 Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад художнього та артистичного персоналу закладів культури, затвердженого наказом Міністерства культури України від 06.09.2013, № 851 є незаконним, таким, що не відповідає ст. 24 Конституції України.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ч.1 ст. 86 КАС України).

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Згідно п. 3.1. розділу 3 Статуту комунального закладу «Театрально - видовищний заклад культури «Театр пластичної драми на Печерську» затвердженого розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 29.01.2012 року № 100, керівництво театром здійснюється художнім керівником, який призначається на посаду і звільняється з посади начальником Головного управління культури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) за попереднім погодженням з заступником обов'язків на контрактній основі терміном до 5 років.

Частиною першою статті 4 Закону України «Про управління об'єктами державної власності» суб'єктами управління об'єктами державної власності є :

- Кабінет Міністрів України;

- центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері управління об'єктами державної власності;

- центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері економічного розвитку;

- міністерства, інші органи виконавчої влади та державні колегіальні органи (далі - уповноважені органи управління); уповноважені органи управління - міністерства, інші органи виконавчої влади та державні колегіальні органи).

Пунктом четвертим статті 6 Закону, уповноважені органи управління відповідно до покладених на них завдань призначають на посаду та звільняють з посади керівників державних підприємств, установ, організацій та господарських структур, укладають і розривають з ними контракти, здійснюють контроль за дотриманням їх вимог.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.09.2008 № 777 (далі - Постанова/Порядок № 777) затверджено Порядок проведення конкурсного відбору керівників суб'єктів господарювання державного сектору економіки. Пунктом 2 Постанови № 777 (в редакції станом на момент виникнення спірних правовідносин) визначено суб'єктам управління об'єктами державної власності забезпечити призначення керівників суб'єктів господарювання державного сектору економіки виключно за результатами конкурсного відбору.

Відповідно до пункту 1 Постанови № 777 рішення про необхідність проведення конкурсного відбору для призначення керівника суб'єкта господарювання державного сектору економіки, який включений до переліку об'єктів державної власності, що підлягають приватизації, затвердженого Кабінетом Міністрів України, приймається міністерством, Фондом державного майна, іншим органом, що здійснює управління об'єктами державної власності.

Контракт з керівником суб'єкта господарювання державного сектору економіки, зазначеного в абзаці першому цього пункту, міністерством, Фондом державного майна, іншим органом, що здійснює управління об'єктами державної власності у порядку передбаченому постановами Кабінету Міністрів України від 19 березня 1993 р № 203 «Про застосування контрактної форми трудового Договору з керівником підприємства, що є у державній власності» і від 2 серпня 1995 р. № 597 «Про Типову форму контракту з керівником підприємства, що є у державній власності», статутом зазначеного суб'єкта.

Правові засади діяльності у сфері культури, суспільні відносини, пов'язані із створенням, використанням, розповсюдженням, збереженням культурної спадщини та культурних цінностей, і спрямований на забезпечення доступу до них визначає та регулює Закон України "Про культуру" № 2778-VI від 14.12.2010.

Відповідно до ст. 21 Закону (у редакції чинній на момент звернення позивача до суду), керівники закладів культури призначаються на посаду шляхом укладення з ними трудового договору (контракту). Укладення контракту регулюється виключно законами України.

Формування кадрового складу (художнього та артистичного, крім технічного персоналу) закладів культури здійснюється на конкурсній основі. За результатами конкурсу укладається трудовий договір у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Перелік посад керівників структурних підрозділів, фахівців, працівників, які забезпечують і безпосередньо виконують творчі функції, визначається Кабінетом Міністрів України.

Згідно частини другої статті 19 Закону України «Про театри і театральну справу» (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) керівництво діяльністю державних та комунальних театрів у порядку, передбаченому їх установчими документами, здійснюється директором або художнім керівником театру, з яким засновник (засновники) укладає трудовий договір (контракт) терміном до п'яти років, або на основі розмежування повноважень між директором і художнім керівником театру, з кожним з яких засновник (засновники) укладає трудовий договір (контракт) терміном до п'яти років.

Таким чином, саме відповідно до вищевказаних норм закону прийнято спірний пункт 3 Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад художнього та артистичного персоналу закладів культури, затвердженого наказом Міністерства культури України №851 від 06.09.2013, згідно якого цей Порядок не поширюється на художніх керівників, з якими трудовий договір укладається безпосередньо органом управління майном.

Згідно пункту 8 Положення про Міністерство культури України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.09.2014 № 495 та пункту 8 Положення Про Міністерство культури України затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 № 388/2011 Мінкультури у межах повноважень, передбачених законом, на основі та на виконання Конституції та законів України, актів і доручень Президента України та актів Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України, видає накази, організовує і контролює їх виконання.

Відтак, оскаржуваний наказ було видано відповідачем у спосіб та у межах повноважень, що передбачені Конституцією та законами України.

Разом з тим, під час розгляду справи судом встановлено, що оскаржуваний наказ Міністерства культури України від 06 вересня 2013 року № 851 "Про затвердження Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад художнього та артистичного персоналу закладів культури", втратив чинність згідно з наказом Міністерства культури України від 01.07.2016 № 497 "Про затвердження Порядку формування на конкурсній основі кадрового складу художнього та артистичного персоналу державних та комунальних закладів культури".

Крім цього, позивачем не вказано які його права порушені, у зв'язку із чим суд не може їх захистити у належний спосіб.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони у відповідності до вимог ч. 3 ст. 2 КАС України, зокрема на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Суд, надаючи оцінку діям відповідача, вважає, що вони вчинені у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що адміністративний позов не підлягає задоволенню.

Керуючись ст. 9, 17, 122, 159, 163 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову Громадської організації "Театр пластичної драми" відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Головуючий Суддя Р.О. Арсірій

Судді О.П. Огурцов

В.А. Кузьменко

Джерело: ЄДРСР 65249749
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку