open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

02 березня 2017 р. м. Чернівці справа № 824/125/17-а

Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Левицький В.К., розглянув заяву товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Позика" про заміну сторони виконавчого провадження.

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Позика" звернулося до суду із вказаною заявою, в якій просить замінити стягувача - публічне акціонерне товариство "Укрсиббанк" на його правонаступника - товариство з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Позика" у виконавчому провадженні з примусовим виконанням виконавчого напису, вчиненого приватним нотаріусом Чернівецького міського нотаріального округу Чернівецької області ОСОБА_1 04.01.2010 р. та зареєстрованого в реєстрі за номером 13.

Відповідно до положень ст. 264 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Вирішуючи питання щодо наявності підстав для призначення судового засідання для розгляду питання про заміну сторони виконавчого провадження суд враховує наступне.

Статтею 264 КАС України не врегульовано порядок пред’явлення, форму та змісту, а також вимоги до заяви про заміну сторони виконавчого провадження. Відтак, суд застосовує загальні нормами КАС України, які регулюють порядок пред’явлення, форму та змісту, а також вимоги до позовної заяви.

В даному випадку, заява про заміну сторони у виконавчому провадженні не відповідає вимогам, встановленими ст. 106 КАС України, та містить такі недоліки.

Частиною ч. 3 ст. 106 КАС України також встановлено, що до позовної заяви додається також документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати.

Правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України "Про судовий збір" від 08.07.2011 р. № 3674-VI (далі - Закон № 3674-VI ).

Частиною 2 ст. 9 цього Закону передбачено, що суд перед відкриттям (порушенням) провадження у справі, прийняттям до розгляду заяв (скарг) перевіряє зарахування судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України.

Згідно ст. 1 Закону № 3674-VI судовий збір - збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом. Судовий збір включається до складу судових витрат.

Відповідно до ст.3 Закону № 3674-VI судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.

Частиною 2 ст.3 Закону № 3674-VI визначено перелік заяв за подання яких не справляється судовий збір. Однак, до вказаного переліку заява про заміну сторони виконавчого провадження не включена. Відтак, платники судового збору зобов'язані справляти судовий збір за подання до суду заяви про заміну сторони виконавчого провадження.

Розміри ставок судового збору визначено ст. 4 цього Закону. Так, за подання до суду позовної заяви майнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень, юридичною особою ставка судового збору становить 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (1600,00 грн.), за подання позовної заяви немайнового характеру, який подано юридичною особою або фізичною особою - підприємцем ставка судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб. За подання до адміністративного суду заяви про забезпечення доказів або позову, заяви про заміну чи встановлення способу, порядку і строку виконання судового рішення ставка судового збору становить 0,3 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (0,3 х 1600,00 грн. = 480,00 грн.).

Таким чином, заявник, за подання даної заяви, за аналогією, зобов’язаний сплатити судовий збір у розмірі 480,00 грн. (0,3 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб). Однак доказів сплати судового збору за заяву про заміну сторони виконавчого провадження заявник до суду не надав.

Пунктом 4 ч. 1 та ч. 2 ст. 106 КАС України передбачено, що у позовній заяві зазначається зміст позовних вимог згідно з частинами четвертою і п'ятою статті 105 цього Кодексу і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів, - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів. На підтвердження обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги, позивач надає докази, а в разі неможливості - зазначає докази, які не може самостійно надати, із зазначенням причин неможливості подання таких доказів.

Як вбачається із поданої заяви, заявник зазначає, що на підставі виконавчого напису №13 від 04.01.2010 р., Новоселицьким районним ВДВС ГТУЮ у Чернівецькій області винесено постанову про відкриття виконавчого провадження.

Однак, на підтвердження вказаної обставини, якою обґрунтовує заявлені вимоги, заявник до суду докази не надав, причини неможливості подання їх до суду не вказав.

В поданій до суду заяві заявник також зазначає про укладення договору факторингу від 24.11.2016 р. №48 між ПАТ “УкрСиббанк” та ТОВ "Фінансова компанія "Фінактив", а також договору факторингу від 28.11.2016 р. №48/1 між ТОВ "Фінансова компанія "Фінактив" та ТОВ "Фінансова компанія "Позика", однак не надав до суду додатки до вказаних договорів, які є їх невід’ємними частинами та не вказав причини неможливості їх подання до суду.

Окрім того, суд зазначає, що відповідно положень ст. ст. 1, 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ. До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження. Кодекс адміністративного судочинства України визначає юрисдикцію, повноваження адміністративних судів щодо розгляду адміністративних справ, порядок звернення до адміністративних судів та порядок здійснення адміністративного судочинства.

Процесуальні питання, пов'язані з виконанням судових рішень в адміністративних справах регулює Розділ V КАС України. Зокрема, вказаний розділ визначає порядок набрання судовими рішеннями законної сили і повноваження суду щодо виконання судових рішень.

Так, адміністративний суд вирішує такі питання, що пов'язані з виконанням судових рішень в адміністративних справах:

- про звернення до негайного виконання постанови суду (ст. 256 КАС України);

- про видачу виконавчого листа (ст. 258 КАС України);

- про виправлення помилки у виконавчому листі; визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню; стягнення зі стягувача на користь боржника безпідставно одержаного за виконавчим листом (ст. 259 КАС України);

- про видачу дубліката виконавчого листа (ст. 260 КАС України);

- про поновлення пропущеного строку для пред'явлення виконавчого листа до виконання (ст. 261 КАС України);

- про визнання мирової угоди сторін виконавчого провадження або прийняття відмови стягувача від примусового виконання (ст. 262 КАС України);

- про відстрочення і розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення (ст. 263 КАС України);

- про заміну сторони виконавчого провадження (ст. 264 КАС України);

- про поворот виконання судового рішення (ст. 265, 266 КАС України);

- щодо судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах (ст. 267 КАС України).

З аналізу вказаних норм КАС України випливає, що адміністративний суд може розглядати питання стосовно заміни сторони виконавчого провадження при виконанні саме судових рішень (ст. 264 КАС України).

Разом з тим, у поданій до суду заяві про заміну сторони виконавчого провадження заявник не обґрунтував свою вимогу щодо необхідності здійснення такої заміни та повноваження суду проводити заміну сторони виконавчого провадження поза межами процесуальних питань, пов'язаних з виконанням судового рішення в адміністративній справі, а також не надав докази, які підтверджують його звернення до адміністративного суду та прийняття судового рішення, яке підлягає виконанню.

Крім того, суд звертає увагу, що додатки долучені заявником до заяви надруковані (виготовлені) шрифтом непридатним для читання.

Вимоги до документів, що їх виготовляють за допомогою друкувальних засобів встановлені п. 7 Вимог до оформлювання документів ДСТУ 4163-2003, затверджених наказом Держспоживстандарту України від 07.04.2003р. №55, які передбачають, що документи виготовляють на конторській друкарській машинці або за допомогою комп'ютерної техніки. Подані у подальших положеннях розміри стосуються документів, які мають розмір шрифту 12 - 14 друкарських пунктів. Пунктом 7.2 вищевказаного документу зазначено, що текст документів, надрукованих на папері формату А4, рекомендовано друкувати через 1,5 міжрядкових інтервали.

Отже, заявнику необхідно надати додатки до заяви із використанням шрифту тексту придатного для читання (12 - 14 друкарських пунктів) .

Враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що заява про заміну сторони виконавчого провадження подана без додержання вимог ст. ст. 106 КАС України та Закону України “Про судовий збір”.

Частина 1 ст. 108 КАС України передбачає, що суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтею 106 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, достатній для усунення недоліків.

Суд вважає, що без усунення вказаних вище недоліків, неможливо вирішити питання про заміну сторони виконавчого провадження, тому надає заявнику строк для їх усунення.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 105, 106, 160, 165 та ч. 1 ст. 108 КАС України, -

У Х В А Л И В :

1. Заяву залишити без руху.

2. Встановити п'ятиденний строк для усунення недоліків, зазначених в мотивувальній частині ухвали, з дати отримання копії ухвали.

3. Копію ухвали невідкладно направити заявнику.

4. У разі невиконання вимог цієї ухвали заява про заміну сторони виконавчого провадження буде вважатися неподаною і буде повернута заявникові.

Ухвала , відповідно до ст. 186 КАС України, може бути оскаржена в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подання апеляційної скарги протягом п’яти днів з дня отримання копії ухвали.

Суддя В.К. Левицький

Джерело: ЄДРСР 65079941
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку