open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 березня 2017 р. Справа №818/216/17

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Прилипчука О.А.,

за участю секретаря судового засідання - Волкової Ю.В.,

представника позивача - Луцик О.О.,

представника відповідача - Саєнко В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу № 818/216/17

за позовом Роменської місцевої прокуратури Сумської області

до Біловодської сільської ради Роменського району Сумської області

про визнання бездіяльності незаконною та зобов'язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Роменська місцева прокуратура Сумської області (далі - позивач) звернулась до суду з позовом до Біловодської сільської ради Роменського району Сумської області (далі - відповідач, Біловодська сільрада), в якому просить:

- визнати незаконною бездіяльність Біловодської сільської ради Роменського району Сумської області щодо незатвердження планів інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населення - дитячих майданчиків, які розташовані у с. Біловод Роменського району, щодо невирішення питання про проведення інвентаризації та паспортизації цих об'єктів благоустрою;

- зобов'язати Біловодську сільську раду Роменського району Сумської області вчинити дії по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації дитячих майданчиків, розташованих у с. Біловод Роменського району, вирішити питання про проведення інвентаризації та паспортизації вказаних об'єктів благоустрою.

В обґрунтування позовних вимог зазначила, що Роменською місцевої прокуратурою проведено вивчення стану законності з питань дотримання законодавства України щодо благоустрою населених пунктів, за результатами якого виявлено ряд порушень щодо проведення технічної інвентаризації та паспортизації дитячих майданчиків, що негативно впливає на організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель та інженерних споруд, та може привести, у разі їх не усунення, до настання тяжких наслідків.

Зокрема встановлено, що на території Біловодської сільської ради знаходиться два дитячих майданчика, які перебувають у власності територіальної громади і знаходяться на прилеглій території дитячого садка "Сонечко" та загального користування у центрі с. Біловод Роменського району Сумської області.

Однак, згідно інформації наданої Біловодською сільською радою Роменського району Сумської області № 02-12/17 від 10.01.2017, плани паспортизації та інвентаризації закріплених об'єктів благоустрою, а саме дитячих майданчиків, відсутні.

Вивченням Правил благоустрою по Біловодській сільській раді, затверджених рішенням Біловодської сільської ради від 18.07.2013 встановлено, що ними не затверджено плани інвентаризації та паспортизації дитячих майданчиків.

Технічна інвентаризація та паспортизація дитячих майданчиків не проводилася.

Позивач зауважує, що бездіяльність Біловодської сільської ради, з питання затвердження планів інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населення (їх частин), а саме: дитячих майданчиків, які розташовані на території сільської ради, ставить під загрозу закріплені ст.ст. 3, 27 Конституції України права дітей на життя, охорону здоров'я, грубо порушує вимоги Закону України "Про благоустрій населених пунктів".

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала, просила суд їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги визнав у повному обсязі, не заперечував проти їх задоволення.

Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що на балансі Біловодської сільської ради Роменського району Сумської області знаходяться два дитячих майданчика, які перебувають у власності територіальної громади і знаходяться на прилеглій території дитячого садка "Сонечко" та загального користування у центрі с. Біловод Роменського району Сумської області (а.с. 11, 13-14, 15).

Згідно із листом Біловодської сільської ради Роменського району від 10.01.2017 № 02-13/17 технічна інвентаризація та паспортизація дитячих майданчиків не проводилася, затверджених планів паспортизації немає (а.с. 9).

Задовольняючи позовні вимоги суд виходить з того, що за відсутність затверджених сільською радою планів інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою (їх частин), негативно впливає на організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель та інженерних споруд.

Так, питання, вирішення яких віднесено до виключної компетенції сільської, селищної, міської ради передбачено у статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі - Закон №280/97-ВР).

Відповідно до п. 44 ч.1 зазначеної статті виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання щодо встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.

Благоустроєм населених пунктів, відповідно до визначення, закріпленого у статті 1 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» (далі - Закон № 2807-IV) є комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

Під заходами з благоустрою населених пунктів, відповідно до цієї ж статті, слід розуміти роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об'єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.

Згідно з ч.1 статті 2 Закону № 2807-IV благоустрій населених пунктів передбачає: 1) розроблення і здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання територій населених пунктів у належному стані, їх санітарного очищення, збереження об'єктів загального користування, а також природних ландшафтів, інших природних комплексів і об'єктів; 2) організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель, інженерних споруд та об'єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного та іншого призначення; 3) створення умов для реалізації прав та виконання обов'язків суб'єктами у сфері благоустрою населених пунктів.

Відповідно до частин 1,2 ст. 20 Закону № 2807-IV організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Благоустрій здійснюється в обов'язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста).

Відповідно до ч.1 ст. 10 Закону № 2807-IV до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить, зокрема, затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів, затвердження правил благоустрою територій населених пунктів, створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб'єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб), визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об'єктів благоустрою.

За змістом пунктів 1, 2 частини першої статті 13 Закону № 2807-IV об'єктами благоустрою населених пунктів, серед іншого, є території загального користування та прибудинкові території.

Елементами (частинами) об'єктів благоустрою, відповідно до пункту 8 частини першої статті 21 Закону № 2807-IV, є обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків.

Пунктом 5 частини другої статті 18 Закону № 2807-IV передбачено, що підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов'язані проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об'єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

На виконання наведених вище положень статті 18 Закону № 2807-IV Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України наказом від 29 жовтня 2012 року № 550 затвердило Інструкцію з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населених пунктів (далі - Інструкція № 550).

Згідно з пунктом 1.3 Інструкції № 550 під паспортизацією об'єктів благоустрою слід розуміти складання технічних паспортів об'єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації; під технічною інвентаризацією об'єктів благоустрою - сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об'єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об'єкті благоустрою.

Відповідно до пункту 1.4 Інструкції № 550 технічна інвентаризація та паспортизація об'єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно.

Пунктом 1.5 Інструкції № 550 передбачено, що технічна інвентаризація об'єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою. Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування.

Беручи до уваги наведене вище, суд приходить висновку про те, що організацію благоустрою повинна забезпечувати сільська рада, до компетенції якої віднесено, зокрема, затвердження правил і заходів благоустрою населеного пункту.

Для підтримання об'єктів благоустрою у належному стані Закон № 2807-IV зобов'язує, зокрема, підприємства, установи, організації у сфері благоустрою населених пунктів проводити їх планову інвентаризацію та паспортизацію. Однією з необхідних умов для належного виконання цього обов'язку є наявність затвердженого плану проведення таких заходів з благоустрою населеного пункту.

За змістом наведених вище положень Закону № 2807-IV та прийнятої на його виконання Інструкції № 550, затвердження планів інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою є компетенцією Біловодської сільської ради Роменського району Сумської області.

Проте, сільською радою не було затверджено планів інвентаризації та паспортизації таких об'єктів благоустрою як дитячі майданчики.

Відповідно до статей 51, 136 Кодексу адміністративного судочинства України відповідач має право в будь-який час до закінчення судового розгляду визнати адміністративний позов повністю або частково, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи.

Згідно із ст. 112 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову. Суд не приймає визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Суд, з'ясувавши, що визнання позову не суперечить закону і не порушує прав, свобод чи інтересів яких-небудь осіб, визнання позову прийняв.

Враховуючи визнання адміністративного позову відповідачем, та з огляду на те, що бездіяльність Біловодської сільської ради щодо незатвердження планів інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населення (їх частин), а саме: дитячих майданчиків, підтверджується матеріалами справи, суд дійшов висновку, що адміністративний позов є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, сплачена позивачем сума судового збору у загальному розмірі 1600 грн. підлягає стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Роменської місцевої прокуратури Сумської області до Біловодської сільської ради Роменського району Сумської області про визнання бездіяльності незаконною та зобов'язання вчинити дії - задовольнити.

Визнати незаконною бездіяльність Біловодської сільської ради Роменського району Сумської області щодо незатвердження планів інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населення - дитячих майданчиків, які розташовані у с. Біловод Роменського району, щодо невирішення питання про проведення інвентаризації та паспортизації цих об'єктів благоустрою.

Зобов'язати Біловодську сільську раду Роменського району Сумської області вчинити дії по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації дитячих майданчиків, розташованих у с. Біловод Роменського району, вирішити питання про проведення інвентаризації та паспортизації вказаних об'єктів благоустрою.

Стягнути з Біловодської сільської ради Роменського району Сумської області (42065, Сумська область, Роменський район, с. Біловод, бульвар Миру, 10-а, ЄРДПОУ 04388811) на користь прокуратури Сумської області (40000, м. Суми, вул. Герасима Кондратьева, 33, код ЄДРПОУ 03527891, розрахунковий рахунок 35214005002983, МФО 820172, банк Держказначейська служба України м. Київ) судовий збір у розмірі 1600 (одна тисяча шістсот) грн. 00 коп.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови складений та підписаний 03.03.2017.

Суддя О.А. Прилипчук

Джерело: ЄДРСР 65079482
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку