open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 805/4504/16-а
Моніторити
Ухвала суду /14.03.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /21.02.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.02.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.01.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.01.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Постанова /27.12.2016/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.12.2016/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.11.2016/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.11.2016/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.11.2016/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.11.2016/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 805/4504/16-а
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /14.03.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /21.02.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.02.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.01.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.01.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Постанова /27.12.2016/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.12.2016/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.11.2016/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.11.2016/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.11.2016/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.11.2016/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд
Головуючий у 1 інстанції - Куденков К.О.

Суддя-доповідач - Ястребова Л. В.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 лютого 2017 року справа №805/4504/16-а

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

судді-доповідача Ястребової Л.В.,

суддів Компанієць І.Д., Сухарька М.Г,

секретар Терзі Д.А.,

за участі представника позивача ОСОБА_2

представника третьої особи Зінченка Б.Б.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_2, що діє в інтересах ОСОБА_4 на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 27 грудня 2016 року у справі №805/4504/16-а за позовом ОСОБА_4 до державного реєстратора Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації Павленко Ірини Миколаївни, державного реєстратора Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації Яценко Тетяни Яківни, державного реєстратора Комунального підприємства «Солом'янка-Сервіс» Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації Примака Дмитра Федоровича, треті особи: товариство з обмеженою відповідальністю «Фінансово-інвестиційна компанія «Старе місто», Шевченківська районна в місті Києві державна адміністрація, Комунальне підприємство «Солом'янка-Сервіс» Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації, Ледоєн холдінг ЛТД (Ledoyen holding LTD) про визнання протиправними та скасування реєстраційних дій, -

ВСТАНОВИВ :

23 листопада 2016 року представник позивача ОСОБА_4 звернувся до суду з адміністративним позовом в якому просив: визнати протиправними та скасувати реєстраційні дії щодо юридичної особи Фінансово-інвестиційна компанія «Старе місто», код ЄДРПОУ 3324076: а) державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи; 20.04.2015 10741050013003169; Павленко Ірина Миколаївна; Шевченківська районна в місті Києві державна адміністрація; зміна складу або інформації про засновників;

b) підтвердження відомостей про юридичну особу; 20.04.2015 10741060014003169; Павленко Ірина Миколаївна; Шевченківська районна в місті Києві державна адміністрація; зміна додаткової інформації;

с) державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи; 29.06.2016 10741050015003169; Яценко Тетяна Яківна; Шевченківська районна в місті Києві державна адміністрація; зміна складу або інформації про засновників;

d) внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах; 29.06.2016 10741070016003169; Яценко Тетяна Яківна; Шевченківська районна в місті Києві державна адміністрація; зміна керівника юридичної особи;

е) внесення змін до відомостей про юридичну особу, не пов'язані зі змінами в установчих документах; 18.08.2016 10741070017003169; Примак Дмитро Федорович; Комунальне підприємство «Солом'янка-Сервіс»; зміна керівника юридичної особи;

f) державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи; 18.08.2016 10741050018003169; Примак Дмитро Федорович; Комунальне підприємство «Солом'янка-Сервіс»; інші зміни.

Адміністративний позов обґрунтовано тим, що 20.04.2015 року державним реєстратором Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації Павленко І.М. було вчинено реєстраційну дію №10741050013003169, якою виключено з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців інформацію про позивача як учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансово-інвестиційна компанія «Старе місто». Вказує, що позивач, якому належало 100% статутного капіталу Товариство з обмеженою відповідальністю «Фінансово-інвестиційна компанія «Старе місто», не брав участі у загальних зборах товариства та не голосував за рішення про його виключення зі складу учасників товариства. Крім того, посилається на те, що у 2012 році позивач залишив територію України і більше не перетинав державний кордон України. Вважає, що мало місце здійснення незаконних реєстраційних дій, внаслідок чого відбулося протиправне заволодіння у квітні 2015 р. часткою позивача у статутному капіталі Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансово-інвестиційна компанія «Старе місто» шляхом вчинення нікчемних правочинів з використанням підроблених документів. Посилається на те, що у подальшому були проведені незаконні реєстраційні дії від 20.04.2015 № 10741060014003169, від 29.06.2016 №10741050015003169, від 29.06.2016р. №10741070016003169, від 18.08.2016р. №10741070017003169, від 18.08.2016р. №10741050018003169.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 27 грудня 2016 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції ОСОБА_2, що діє в інтересах ОСОБА_4, звернувся з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції вимог норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи, просить суд оскаржувану постанову суду скасувати та прийняти нове рішення про задоволення позову повністю.

Апеляційна скарга обґрунтована тим, що судом першої інстанції було не враховано, що оспорювані реєстраційні дії з виключення позивача зі складу учасників товариства було проведено на підставі документів, які складені та підписані від імені позивача в м. Києві, в той час як згідно з відповіддю Головного центру обробки спеціальної інформації Державної прикордонної служби України у період з 01.01.2012 ОСОБА_4 29.04.2012 виїхав з України, тому не міг брати участь у загальних зборах товариства в 2015 році, не приймав рішень про виключення його з учасників товариства, не укладав договори про відчуження частки у статутному капіталі товариства та не уповноважував інших осіб на проведення державної реєстрації змін. Вважає, що державним реєстратором було вчинено незаконні дії на підставі підроблених документів, внаслідок чого було незаконно зареєстровано в Державному реєстрі зміни складу учасників в ТОВ «Фінансово-інвестиційна компанія «Старе місто», та ОСОБА_4 втратив право власності на частку в цьому товаристві, чим було порушено гарантоване йому приписами ст.. 41 Конституції України, ст.. 1 Протоколу до Європейської Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод.

Під час апеляційного розгляду представник позивача підтримав доводи апеляційної скарги, представник третьої особи - Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансово-інвестиційна компанія «Старе місто» проти доводів апеляційної скарги заперечував.

Колегія суддів, вислухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представника позивача та представника третьої особи Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансово-інвестиційна компанія «Старе місто» , дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом норм матеріального права, надану правову оцінку досліджених судом доказів по справі, в межах доводів апеляційної скарги, встановила наступне.

Судом першої та апеляційної інстанцій встановлено, що відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № 22225001 від 09.09.2016р., Товариство з обмеженою відповідальністю «Фінансово-інвестиційна компанія «Старе місто» знаходиться за адресою: 01034, м. Київ, Шевченківський район, вул. Ярославів Вал, б.27, кімната 1, засновниками є ОСОБА_8 та Товариство з обмеженою відповідальністю «ХК Київреєстратор», керівник ОСОБА_9 з 18.08.2016 року. В розділі «Дані про реєстраційні дії» наявні відомості про здійснення реєстраційних дій 20.04.2015 №10741050013003169 щодо змін до установчих документів юридичної особи; Павленко Ірина Миколаївна; Шевченківська районна в місті Києва державна адміністрація; зміна складу або інформації про засновників;

20.04.2015 №10741060014003169 підтвердження відомостей про юридичну особу; Павленко Ірина Миколаївна; Шевченківська районна в місті Києві державна адміністрація; зміна додаткової інформації;

державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи; 29.06.2016 №10741050015003169; Яценко Тетяна Яківна; Шевченківська районна в місті Києві державна адміністрація; зміна складу або інформації про засновників;

внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах; 29.06.2016р. №10741070016003169; Яценко Тетяна Яківна; Шевченківська районна в місті Києві державна адміністрація; зміни керівника юридичної особи;

внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах; 18.08.2016р. №10741070017003169, Примак Дмитро Федорович; Комунальне підприємство «Солом'янка-Сервіс»; зміна керівника юридичної особи;

державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи; 18.08.2016р. №10741050018003169, Примак Дмитро Федорович; Комунальне підприємство «Солом'янка-Сервіс»; інших зміни. (а.с. 13-15).

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №1001819421 станом на 09.12.2016р. зазначено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Фінансово-інвестиційна компанія «Старе місто» знаходиться за адресою: 49051, Дніпропетровська обл.., місто Дніпро, Індустріальний район, вулиця Тверська, будинок 11, квартира 12, засновником є Ледоєн холдінг ЛТД (Ledoyen holding LTD), керівник ОСОБА_10 з 28.09.2016р.

В розділі «Дані про реєстраційні дії» також наявні відомості про спірні реєстраційні дії та державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи; 29.09.2016 10741050020003169; ОСОБА_11; Слов'янська міська рада; зміна складу або інформації про засновників; державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи; 17.11.2016 10741050022003169; Маматова Вікторія Валеріївна; Приватний нотаріус Маматова В.В.; зміна місцезнаходження. (а.с. 52-58).

Суть спору полягає в правомірності реєстраційних дій державних реєстраторів щодо зміни до установчих документів, зміни керівника, інші зміни ТОВ «Фінансово-інвестиційна компанія «Старе місто».

Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15 травня 2003 року № 755-IV (далі Закон №755) та Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» регулюються відносини, які виникають у сфері державної реєстрації, зокрема, юридичних осіб.

Згідно ч.1 ст.3 Закону № 755(в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин), дія цього Закону поширюється на всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування. Державна реєстрація юридичних - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб наведений у ч.2 ст.4 Закону № 755 та включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.

Зміни до установчих документів юридичної особи підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Закон (ч.3 ст.4 Закону № 755).

Частиною 1 ст.5 Закону № 755встановлено, що державна реєстрація юридичних осіб проводиться державним реєстратором за місцезнаходженням юридичної особи.

За змістом ч.1 та ч.3 ст.29 Закону для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або інформація про оприлюднення повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів, якщо інше не встановлено цим Законом.

У разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається примірник оригіналу (ксерокопія, нотаріально засвідчена копія) одного із таких документів: рішення про вихід юридичної особи із складу засновників (учасників); заяви фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників); заяви, договору, іншого документа про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства; рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) із складу засновників (учасників) юридичної особи, якщо це передбачено законом або установчими документами юридичної особи.

Частиною 7 ст.29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» передбачено, що державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.

Відповідно до ч.8 ст.29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» встановлено, що якщо документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи подаються особою, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт громадянина України або паспортний документ іноземця.

Якщо такі документи подаються іншим представником юридичної особи, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт громадянина України або паспортний документ іноземця та надається документ або нотаріально засвідчена копія документа, що засвідчує повноваження представника.

Згідно з ч.11 ст.29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» державний реєстратор зобов'язаний залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо: документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації; документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою, другою, четвертою, п'ятою та сьомою статті 8, частиною п'ятою статті 10 цього Закону; документи подані не у повному обсязі; документи подано особою, яка не має на це повноважень; до державного реєстратора надійшло рішення суду щодо заборони у проведенні реєстраційних дій.

Частиною 13 ст.29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» передбачено, що проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється за процедурами, передбаченими частинами першою - п'ятою статті 25 та частинами другою-третьою статті 27 цього Закону для проведення державної реєстрації юридичної особи.

Згідно з ч.1 та ч.5 ст.25 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації юридичної особи, без розгляду зобов'язаний перевірити ці документи на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, які передбачені частиною першою статті 27 цього Закону.

Державна реєстрація юридичної особи здійснюється у день надходження передбачених цим Законом документів для проведення державної реєстрації юридичної особи.

Статтею 30 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» передбачено, що державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.

Частиною першою ст.27 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» встановлено, що підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) та кінцевого бенефіціарного власника (контролера) (бенефіціарних власників (контролерів)) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування державного органу або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України; невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону щодо найменування окремих видів юридичних осіб (банк, кредитна спілка, недержавний пенсійний фонд тощо); встановлена іншими законами заборона використання у найменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідних термінів.

Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.

Частиною другою ст.27 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» передбачено, що за наявності підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи державний реєстратор зобов'язаний не пізніше трьох робочих днів з дати надходження документів для проведення державної реєстрації видати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) засновнику або уповноваженій ним особі повідомлення про відмову в проведенні державної реєстрації із зазначенням підстав для такої відмови та документи, що подавалися для проведення державної реєстрації юридичної особи, відповідно до опису.

За змістом ч.1-2 ст.25 Закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань»» державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі: 1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації; 2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі або заборону (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій, а також надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України «Про виконавче провадження»; 3) рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку відповідно до статті 34 цього Закону.

Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: 1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів юридичної особи.

Частиною першою та ч.4 ст.28 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» встановлено, що підстави для відмови у державній реєстрації: 1) документи подано особою, яка не має на це повноважень; 2) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони проведення реєстраційної дії; 3) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення про арешт корпоративних прав - у разі державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв'язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи; 4) не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку; 5) документи суперечать вимогам Конституції та законів України; 6) документи суперечать статуту громадського формування; 7) порушено встановлений законом порядок створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи; 8) невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону; 9) щодо засновника (учасника) юридичної особи, що створюється, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 10) щодо юридичної особи, стосовно якої подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов'язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 11) документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані: раніше строку, встановленого цим Законом; щодо юридичної особи, що припиняється в результаті її ліквідації та є засновником (учасником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи; в Єдиному державному реєстрі відсутній запис про державну реєстрацію юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення; щодо акціонерного товариства, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованої реєстрації випуску акцій; щодо юридичної особи - емітента цінних паперів, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованих випусків цінних паперів; щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування; щодо юридичної особи, що реорганізується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та відсутній узгоджений план реорганізації юридичної особи; щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування; щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження; щодо юридичної особи, стосовно якої відкрито провадження у справі про банкрутство.

Відмова у державній реєстрації з підстав, не передбачених цією статтею, а також відмова у державній реєстрації (легалізації) професійної спілки, її організації або об'єднання не допускається.

Із опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи 20.04.2015 року державному реєстратору Павленко І.М. були надані наступні документи: рішення про внесення змін до установчих документів (примірник оригіналу); статут; нова редакція установчих документів (два примірника); копія квитанції, виданої банком; договір про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства (примірник оригіналу); документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи; документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів. (а.с. 65).

В матеріалах справи наявні копії: реєстраційної картки від 20.04.2015р. на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; протоколу загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансово-інвестиційна компанія «Старе місто» №1804/15 від 18.04.2015р. (м. Київ) щодо виключення позивача зі складу учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «ХК Київреєстратор»; протоколу загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «ХК Київреєстратор» №1704/15 від 17.04.2015р. (м. Київ) щодо виключення позивача зі складу учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансово-інвестиційна компанія «Старе місто»; договору купівлі-продажу частки в статутному капіталі товариства з обмеженою відповідальністю від 17.04.2015р. (м. Київ), в якому зазначено, що його укладено між позивачем, у якості продавця, та Товариством з обмеженою відповідальністю «ХК Київреєстратор», у якості покупця, щодо продажу 99,99 відсотків статутного капіталу Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансово-інвестиційна компанія «Старе місто»; договору купівлі-продажу частки в статутному капіталі товариства з обмеженою відповідальністю від 17.04.2015р. (м. Київ), в якому зазначено, що його укладено між позивачем, у якості продавця, та ОСОБА_8, у якості покупця, щодо продажу 00,01 відсотків статутного капіталу Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансово-інвестиційна компанія «Старе місто»; довіреності від 20.04.2015р., в якій зазначено, що вона видана Товариством з обмеженою відповідальністю «Фінансово-інвестиційна компанія «Старе місто» ОСОБА_14 та ОСОБА_15 щодо представництва інтересів у зв'язку з проведенням державної реєстрації; - реєстраційної відомості учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансово-інвестиційна компанія «Старе місто», які прибули до участі у загальних зборах товариства (м. Київ), в якій зазначено учасника ОСОБА_4; статуту Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансово-інвестиційна компанія «Старе місто» 2015р. (нова редакція), затвердженого протоколом загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансово-інвестиційна компанія «Старе місто» №1804/15 від 18.04.2015р.; квитанції №71889392975695 від 20.04.2015р.; статуту Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансово-інвестиційна компанія «Старе місто» 2011 року.(а.с. 65-82).

Суд першої інстанції, відмовляючи у задоволенні позову зазначив, що державний реєстратор під час проведення державної реєстрації юридичної особи на підставі перевірки вичерпного переліку документів лише засвідчує певні факти, а також вчиняє реєстраційні дії передбачені вказаним Законом. Виконання цих функцій не передбачає і не наділяє державного реєстратора повноваженнями з перевірки приналежності почерку й підпису конкретній людині. Також державний реєстратор не наділений повноваженнями щодо перевірки фактичного місця перебування підписантів поданих документів та їх фактичної можливості приймати участь в їх підписанні. При цьому, державний реєстратор не вирішує питання про наявність або відсутність у заявників корпоративних прав.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що державний реєстратор при здійсненні своїх посадових обов'язків діяв в межах повноважень та на підставі законодавства, визначеного Законом «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

Апелянт обґрунтовує доводи апеляційної скарги ч. 3 ст. 29 Закону України №755-ІV, посилаючись на постанову Верховного Суду України від 08.04.2015 року стосовно того, що у разі внесення змін до установчих документів, які пов*язані зі зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, крім інших необхідних документів, додатково подається в обов*язковому порядку нотаріально посвідчений документ про передання прав засновника (учасника) іншій особі, що є помилковим.

Як зазначалося вище, зміст ч. 3 ст. 29 Закону № 755 містить наступні вимоги: разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається примірник оригіналу (ксерокопія, нотаріально засвідчена копія) одного із таких документів: рішення про вихід юридичної особи із складу засновників (учасників); заяви фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників); заяви, договору, іншого документа про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства; рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) із складу засновників (учасників) юридичної особи, якщо це передбачено законом або установчими документами юридичної особи.

Тобто, діючими нормами законодавства України не передбачена обов'язковість нотаріального оформлення договору купівлі-продажу корпоративних прав, а нормами частин 1 та 4 ст. 209 Ци вільного кодексу України нотаріаль не посвідчення угод обов'язкове лише в тих випадках, коли це передбаче но нормами чинного законодавства чи на нотаріальній формі наполягає одна зі сторін або обидві сторони до мовилися між собою завірити дого вір нотаріально.

Стосовно доводів апелянта на підробку підпису та внесення до змісту документів неправдивих відомостей, з посиланням на відповідь Головного центру обробки спеціальної інформації Державної прикордонної служби України № 0.64-18808/0/15-16 від 06.09.2016 про те, що у період з 01.01.2012 року по теперішній час ОСОБА_4 29.04.2012 виїхав з України, суд першої інстанції вірно зазначив, що державний реєстратор не наділений повноваженнями щодо перевірки фактичного місця перебування підписантів поданих документів та їх фактичної можливості приймати участь в їх підписанні.

Посилання позивача на ст.. 41 Конституції України, ст.. 1 Протоколу Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, ст.. 228 Цивільного кодексу України не спростовують висновків суду першої інстанції, оскільки, як вірно зазначив суд першої інстанції, в межах спірних правовідносин суд розглядає публічно-правовий спір з приводу здійснення суб*єктом владних повноважень владних управлінських функцій а корпоративні права позивача, в тому числі на частку у статутному капіталі товариства з обмеженою відповідальністю, можуть бути захищені в порядку господарського судочинства.

Щодо посилання на ст.. 358 Кримінального кодексу України, слід зазначити, що позивач має право на звернення до правоохоронних органів в порядку Кримінально-процесуального кодексу України із заявою або повідомленням про вчинене кримінальне правопорушення, якщо йому стало відомо про скоєння злочину, чим і скористався позивач.

Посилання на ті обставини, що представник позивача звернувся до Шевченківського Управління поліції Головного управління Національної поліції України в м. Києві з повідомленням про кримінальне порушення від 17.11.2016 року за фактом можливої підробки, використання підроблених офіційних документів та незаконного заволодіння належним ОСОБА_4 частками в господарських товариствах; те, що ухвалою Шевченківського районного суду м. Києва від 26.12.2016 зобов*язано уповноважену особу Шевченківського УП ГУ НП в м. Києві внести до Єдиного реєстру досудових розслідувань відомості про вчинення кримінальних правопорушень, викладених у повідомленні від 17.11.2016 р. та проведення досудового розслідування не спростовують висновків суду першої інстанції. Будь-яких рішень з цього приводу на час апеляційного розгляду прийнято не було.

З огляду на викладене, колегія суддів приходить до висновку про законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції та відсутність підстав для його скасування.

Повний текст ухвали складений 22 лютого 2017 року.

Керуючись ст.195, ст.196, п.1 ч.1 ст.198, ст.200, ст.205, ст.206 КАС України суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу ОСОБА_2, що діє в інтересах ОСОБА_4 - залишити без задоволення.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 27 грудня 2016 року у справі №805/4504/16-а - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення в повному обсязі.

Головуючий: Л.В. Ястребова

Судді: І.Д. Компанієць

М.Г. Сухарьок

Джерело: ЄДРСР 64889638
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку