open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 279/5836/16-п

Провадження № 3/279/36/17

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15.02.2017 м. Коростень

в складі: головуючого судді Моголівця І.А.

з секретарем Аллахвердієвою Ю.С.

з участю прокурора Слобожанюк О.М.

правопорушника ОСОБА_1

розглянувши справу про адміністративне правопорушення відносно

ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженки ІНФОРМАЦІЯ_2, громадянки України, заміжньої, має на утриманні одну малолітню дитину, зареєстрованої і проживаючої ІНФОРМАЦІЯ_3,працюючої сепараторником Іршанського ГЗК, депутат Шершнівської сільської ради Коростенського району,

за ч. 1, 2 ст. 172-7Кодексу України про адміністративні правопорушення

В С Т А Н О В И В :

16.11.2015 року ОСОБА_1 на виборах депутатів місцевих рад, які відбулись 25.10.2015 року, обрано депутатом Шершнівської сільської ради, Коростенського району Житомирської області.

Відповідно до п.п. «б» п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» ОСОБА_1, як депутат Шершнівської сільської ради Коростенського району, є субєктом відповідальності за корупційні правопорушення.

Відповідно до п.1 ст.18 та п.п.2, 3, ч.1 ст.8 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» ОСОБА_1 зобовязана додержуватися Конституції та Законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, регламенту ради та інших нормативно-правових актів, що визначають порядок діяльності ради та її органів, а також як представник інтересів територіальної громади, здійснюючи свої повноваження повинна дотримуватись правил депутатської етики, в тому числі не використовувати мандат в особистих інтересах чи в корисливих цілях, не приймати будь-яких гонорарів, подарунків, не отримувати винагород безпосередньо чи опосередковано за дії, повязані зі здійсненням нею депутатських повноважень. На депутатів місцевих рад поширюються вимоги та обмеження встановлені Законом України «Про запобігання корупції».

У відповідності до вимог ст..28 Закону України «Про запобігання корупції» особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини 1 ст. 3 цього Закону України зобовязані вжити заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів, повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадках перебування особи на посаді, яка не передбачає наявність у неї безпосереднього керівника, або колегіальному органі Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів.

Згідно ст..35 Закону України «Про запобігання корупції» Правила врегулювання конфлікту інтересів в діяльності депутатів місцевих рад визначаються законами, які регулюють статус відповідних осіб та засади організації відповідних органів.

У разі виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів у особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, прирівняної до неї особи, яка входить до складу колегіального органу (комітету, комісії, колегії тощо), вона не має права брати участь у прийнятті рішення цим органом.

Про конфлікт інтересів такої особи може заявити будь-який інший член відповідного колегіального органу або учасник засідання, якого безпосередньо стосується питання, що розглядається. Заява про конфлікт інтересів члена колегіального органу заноситься в протокол засідання колегіального органу.

У разі, якщо неучасть особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, прирівняної до неї особи, яка входить до складу колегіального органу, участь такої особи у прийнятті рішень має здійснюватись під зовнішнім контролем. Рішення про здійснення зовнішнього контролю приймається відповідним колегіальним органом.

13.06.2016 року на адресу Шершнівської сільської ради надійшла заява жителя ІНФОРМАЦІЯ_4 ОСОБА_2 про надання дозволу на виготовлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) у власність орієнтовною площею 0,2000 га, в тому числі для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в розмірі 0,2500 га, по вул.Вишнева, 17 в с.Старики, Коростенського району, Житомирської області.

17.06.2016 року за пропозицією Шершнівського сільського голови ОСОБА_3 затверджено порядокденний десятої сесії 7-го скликання Шершнівської сільської ради Коростенського району, Житомирської області, та винесено на розгляд пленарного засідання для затвердження рішення «Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) у власність орієнтовною площею 0,2000 га, в тому числі для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в розмірі 0,2500 га, по вул.Вишнева, 17, в с.Старики, Коростенського району, Житомирської області » громадянину ОСОБА_2.

У порушення вищезазначених вимог Закону України «Про запобігання корупції», ОСОБА_1, 17.06.2016 року в адміністративному приміщенні Шершнівської сільської ради, с.Шершні, вул. Гагаріна, 63 а, достовірно знаючи, що на розгляд пленарного засідання десятої сесії 7-го скликання Шершнівської сільської ради для затвердження винесено питання щодо надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) у власність - орієнтовною площею 0,2000 га, в тому числі для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в розмірі - 0,2500 га, по вул. Вишнева,17 в с. Старики Коростенського району Житомирської області, її близькій особі сину ОСОБА_2, усвідомлюючи, що у її діяльності виник реальний конфлікт інтересів, не повідомила про це присутніх на цій сесії депутатів, а також не вжила заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів.

Таким чином, ОСОБА_1 вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.172 7 КУпАП.

Після цього, діючи умисно, з корисливих мотивів, в інтересах близької особи сина ОСОБА_2, поряд з іншими 10 ма депутатами із 12 обраних, в порушення вимог ст. 35 Закону України «Про запобігання корупції», особисто прийняла участь у засіданні десятої сесії 7-го скликання Шершнівської сільської ради та голосуванні про прийняття рішення № 71 від 17.06.2016 року «Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) у власність орієнтовною площею 0,2000 га, в тому числі для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в розмірі 0,2500 га, по вул.Вишнева, 17, в с.Старики, Коростенського району, Житомирської області» громадянину ОСОБА_2, і таким чином вчинила дії в умовах реального конфлікту інтересів.

Таким чином, ОСОБА_1 вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ст. ч.2 ст.172-7 КУпАП.

В судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 172-7 КупАП, не визнала та пояснила суду, що вона є депутатом багато років, дійсно була присутня на сесії та голосувала за всі рішення, однак не знала про те, що голосується питання і її сина.

Прокурор заперечувала проти пояснення ОСОБА_1, вказує на те, що всі прізвища зачитувались і вона знала про розгляд земельного питання її сина.

Винність ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1,2 ст. 172-7 КУпАП стверджується наступними доказами:

даними інформації голови Шершнівської сільської виборчої комісії, списку депутатів про те, що 25.10.2015р ОСОБА_1 була обрана депутатом Шершнівської сільської ради (а.с.16-18);

даними протоколу першої сесії Шершнівської сільської ради VII скликання від 16.11.2015 року про підсумки виборів сільського голови та депутатів сільської ради та про визнання їх повноважень (а.с. 14-15);

даними протоколу десятої сесії Шершнівської сільської ради сьомого скликання від 17.06.2016 року, про те, що ОСОБА_1 як депутат Шершнівської сільської ради приймала участь в роботі сесій цієї сільради, голосувала про порядок денний сесії про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) у власність (а.с. 19-22);

даними рішення Шершнівської сільської ради № 71 від 17.06.2016 року про надання дозволу ОСОБА_2 на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) у власність - орієнтовною площею 0,2000 га в т.ч: для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в розмірі - 0,2500 га в с. Старики, вул. Вишнева,17 Коростенського району (а.с. 23).

даними списку депутатів Шершнівської сільської ради VII скликання від 17.06.2016 року, про те, що ОСОБА_1, як депутат Шершнівської сільської ради приймала участь в сісії. а.с.24)

даними заяви ОСОБА_2 до голови Шершнівської сільської ради про надання дозволу на виготовлення технічної документації, щодо відведення земельної ділянки для ОЖБ (ОСГ)(а.с.25)

даними паспорту серії ВН 551975 виданого 23.02.2012 року Коростенським МВ УМВС України в Житомирській області на ім»я ОСОБА_2 ( а.с. 26- 27)

даними довідки Шершнівської сільської ради № 612/02-24 від 16.11.2016 року, про те, що складу сім»ї ОСОБА_1, яка проживає в ІНФОРМАЦІЯ_5, входить син - ОСОБА_2 ( ас. 28).

Суд вважає безпідставними посилання ОСОБА_1 про те, що в її діях відсутній склад правопорушення, передбаченого ст. 172-7 КупАП, виходячи з наступного.

Так, ч.3 статті 8 ЗУ Про статус депутатів місцевих рад визначено, щона депутатів місцевих рад поширюються вимоги та обмеження, встановлені ЗУПро запобігання корупції .

Відповідно до ч.1, 2 ст. 28 Про запобігання корупції особи, зазначені у п. 1,2 ч. 1 ст. 3 цього Закону, а саме : депутати селищних рад зобовязані вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів :

-повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів.

Відповідно до ч.2 ст.35 Закону України «Про запобігання корупції» - у разі виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів у особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, прирівняної до неї особи, яка входить до складу колегіального органу (комітету, комісії, колегії тощо), вона не має права брати участь у прийнятті рішення цим органом.

Відповідно до вимог ст.15 Закону України Про правила етичної поведінки особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, незважаючи на особисті інтереси, вживають вичерпних заходів щодо недопущення конфлікту інтересів, а також не допускають вчинення дій чи бездіяльності, що можуть спричинити виникнення конфлікту інтересів або створити враження його наявності.

Згідно п. 2 частини 1 ст. 2 Закону України Про правила етичної поведінки дія цього закону поширюється, зокрема, і на депутатів місцевих рад.

Частиною 1 цього ж Закону визначено, що термін конфлікт інтересів вживається у визначеннях, визначених Законом України Про запобігання корупції .

Статтею 18 Закону України Про правила етичної поведінки передбачено, що порушення особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, правил етичної поведінки, визначених цим Законом, тягне за собою, зокрема, адміністративну відповідальність з урахуванням особливостей правового статусу таких осіб, визначених Конституцією та законами України.

Суд вважає, що під час сесійного розгляду де першим пунктом розглядалось питання про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) у власність та заяви ОСОБА_2, ОСОБА_1, яка особисто голосувала про надання дозволу ОСОБА_2 на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) у власність - орієнтовною площею 0,2000 га в т.ч : для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в розмірі - 0,2500 га в с.Старики, вул. Вишнева,17 Коростенського району, в діяльності депутата Шершнівської сільської ради ОСОБА_1 виник конфлікт інтересів, а саме особистими інтересами та інтересами членів її сім'ї та її повноваженнями, про який вона невідкладно, в письмовій формі, не повідомила Шершнівську сільську раду та її сесію та в подальшому прийняла рішення в умовах реального конфлікту інтересів.

Обставин, що помякшують або обтяжують відповідальність ОСОБА_1 за адміністративне правопорушення, судом не встановлено.

Як особа ОСОБА_1 працює, має на утриманні одну малолітню дитину, до адміністративної відповідальності притягується вперше.

Таким чином, суд приходить до висновку про доведеність вини правопорушника і необхідність застосувати щодо неї стягнення, в межах санкції ст.172-7 ч.1 та ст.172-7 ч.2 КУпАП за правилами ст.36 ч.2 КУпАП, за якими стягнення застосовується в межах санкції встановленої за найбільш серйозне правопорушення.

Керуючись ст. ст. 172-7 ч.1, 2, 280, 283 КУпАП, суддя -

П О С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 визнати винною у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ст.172-7 ч.1 та ст.172-7 ч.2 КУпАП та накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3 400 гривень.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави 275 гривень 60 копійок судового збору.

Судовий збір має бути сплачений : Отримувач коштів Коростенське УК м. Коростень, код отримувача ЄДРПОУ 37909251, банк отримувача МФО 811039, рахунок отримувача 31215206700006, код класифікації доходів бюджету 22030101, код ЄДРПОУ суду 02896012.

Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником або прокурором протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги (подання прокурора) і може бути звернута до виконання протягом трьох місяців.

Суддя І.А. Моголівець

Джерело: ЄДРСР 64778273
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку