open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 лютого 2017 року

Справа № 803/1710/16

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Андрусенко О. О.,

при секретарі судового засідання Хомяк М. І.,

за участю представника позивача Слюсара Е. В.,

представника відповідача Перейми О. С.,

розглянувши у відкритому судовому засідання в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Турійської районної державної адміністрації про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ:

Волинське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - позивач) звернулося в суд з адміністративним позовом до Турійської районної державної адміністрації (далі - відповідач) про стягнення заборгованості у розмірі 9766,17 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за відповідачем рахується заборгованість у розмірі 9766,17 грн., що виникла на підставі рішення від 29.08.2016 року №139/07000, проте кошти відповідачем повністю не сплачені. Позивач просить стягнути з Турійської районної державної адміністрації на користь Рожищенської міжрайонної виконавчої дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності заборгованість у розмірі 9766,17 грн.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав, наведених у позовній заяві, та просив їх задовольнити.

У письмових запереченнях на адміністративний позов відповідач позовних вимог не визнав, посилаючись на те, що рішення від 29.08.2016 року №139/07000 прийняте позивачем протиправно, відтак просив у задоволенні адміністративного позову відмовити.

Представник відповідача у судовому засіданні позовних вимог не визнала з підстав, наведених у письмових запереченнях, та просила у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши подані суду письмові докази, суд вважає, що позов слід задовольнити повністю.

Судом встановлено, що на підставі наказу від 08.06.2016 року № 21-ос та направлення від 19.08.2016 року № 227 посадовими особами виконавчої дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у період з 25.08.2016 року по 26.08.2016 року проведено планову перевірку правильності використання страхових коштів на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з тимчасової втрати працездатності в Турійській районній державній адміністрації за період з 01.10.2012 року по 30.06.2016 року.

За результатами перевірки складено акт від 26.08.2016 року, яким виявлено такі порушення: вимог абзацу другого пункту 9 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державними соціальним страхуванням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 року № 1266, а саме при нарахуванні допомоги по тимчасовій непрацездатності і по вагітності та пологах матеріальна допомога включалася в повному об'ємі, у разі коли застрахована особа частину місяця не працювала з поважних причин (тимчасова непрацездатність); абзацу першого пункту 10, абзацу третього пункту 14 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державними соціальним страхуванням, а саме при нарахуванні допомоги по вагітності та пологах працівниці, яка була по догляду до 3-річного віку і вийшла на роботу на декілька днів, невірно був визначений середньоденний заробіток - не з посадового окладу, а з заробітку за фактично відпрацьовані дні роботи, а також невірно підраховувалися календарні дні розрахункового періоду; частини другої статті 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», а саме при нарахуванні допомоги по тимчасовій непрацездатності оплачено день порушення режиму. Всього виявлено неправомірно витрачених сум страхових коштів у загальному розмірі 10426,50 грн. (а.с. 6-8).

29.08.2016 року на підставі акта перевірки від 26.08.2016 року заступником директора виконавчої дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності прийнято рішення № 139/07000 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, відповідно до якого відповідача зобов'язано повернути до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 10426,540 грн. - неправомірно використаних страхових коштів (а.с. 5).

Заборгованість по даному рішенню відповідачем сплачена частково у сумі 660,33 грн., що підтверджується копією платіжного доручення від 07.09.2016 року (а.с. 9), звітом по коштах загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням за 9 місяців 2016 року (а.с. 9).

Відповідно до частини першої статті 9 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів.

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» викладено у новій редакції Закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» і відповідно з 01.01.2015 року набрав чинності Закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» яким створено Фонд соціального страхування України.

Пунктом 5 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» визначено, що Фонд соціального страхування України та його робочі органи є правонаступником Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, його виконавчої дирекції, відділень виконавчої дирекції цього Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, виконавчих дирекцій або уповноважених представників відділень у районах та містах республіканського (Автономної Республіки Крим) та обласного значення.

Відповідно до пункту 6 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» до завершення заходів, пов'язаних з утворенням Фонду соціального страхування України та його робочих органів, виконання функцій та завдань, передбачених цим Законом, забезпечують у межах компетенції відповідні виконавчі дирекції та їх робочі органи Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Таким чином, Волинське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та його робочі органи, до завершення заходів, пов'язаних з утворенням Фонду соціального страхування України, забезпечують виконання завдань цього Фонду.

Відповідно до пункту 2 частини другої статті 10 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» Фонд зобов'язаний здійснювати контроль за дотриманням порядку використання страхувальником страхових коштів.

Як передбачено пунктами 3, 5, 6 частини першої статті 10 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» Фонд має право перевіряти достовірність відомостей, поданих роботодавцем для отримання коштів Фонду, дотримання порядку використання роботодавцем виділених йому коштів Фонду та зупиняти виплати з Фонду в разі відмови або перешкоджання з боку роботодавця у проведенні перевірки, виявлення фактів подання ним Фонду недостовірних відомостей або порушення порядку використання роботодавцем коштів Фонду; накладати і стягувати фінансові санкції та адміністративні штрафи, передбачені законом за порушення вимог цього Закону; вимагати від керівників та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також від фізичних осіб усунення виявлених фактів порушення законодавства про соціальне страхування.

Згідно з пунктом 1 частини п'ятої, частин шостої, сьомої статті 15 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» роботодавець несе відповідальність за порушення порядку використання коштів Фонду, несвоєчасне або неповне їх повернення. У разі порушення порядку використання страхових коштів роботодавці відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми. Своєчасно не сплачені фінансові санкції та адміністративні штрафи стягуються із страхувальника в дохід Фонду в порядку, встановленому законом.

Як встановлено судом, рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 29.08.2016 року № 139/07000 було оскаржене відповідачем у судовому порядку.

Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 04.01.2017 року, яка набрала законної сили 21.01.2017 року, у справі № 803/1674/16 у задоволенні адміністративного позову Турійської районної державної адміністрації Волинської області до Виконавчої дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання протиправним та скасування рішення від 29.08.2016 року №139/07000 відмовлено повністю (а.с. 35-38).

Отже, станом на 10.02.2017 року рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування 29.08.2016 року №139/07000 в судовому порядку не скасоване та є чинним.

Відповідач доказів про сплату заборгованості у повному обсязі, а саме у розмірі 9766,17 грн., згідно вищезазначеного рішення суду не подав.

На підставі вищевикладеного суд дійшов висновку, що заборгованість Турійської районної державної адміністрації по відшкодуванню страхових коштів у розмірі 9766,17 грн. підтверджена наявними у справі матеріалами та підлягає стягненню у судовому порядку на користь Рожищенської міжрайонної виконавчої дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Керуючись частиною третьою статті 160, статтею 163 Кодексу адміністративного судочинства України та на підставі Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування», суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Турійської районної державної адміністрації (44800, Волинська область, Турійський район, селище міського типу Турійськ, майдан Центральний, будинок 5, код ЄДРПОУ 04051491) на користь Рожищенської міжрайонної виконавчої дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (розрахунковий рахунок 25605302637676 у філії ВОУ АТ «Ощадбанк», МФО 303398) заборгованість у розмірі 9766,17 грн. (дев'ять тисяч сімсот шістдесят шість грн.17 коп.).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, повний текст якої складено 15 лютого 2017 року. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Головуючий - суддя О. О. Андрусенко

Джерело: ЄДРСР 64736118
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку