open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 159/3517/16-ц
Моніторити
Постанова /05.12.2018/ Касаційний цивільний суд Постанова /05.12.2018/ Касаційний цивільний суд Ухвала суду /26.07.2017/ Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ Ухвала суду /24.07.2017/ Апеляційний суд Волинської областіАпеляційний суд Волинської області Ухвала суду /24.07.2017/ Апеляційний суд Волинської областіАпеляційний суд Волинської області Ухвала суду /11.07.2017/ Апеляційний суд Волинської областіАпеляційний суд Волинської області Ухвала суду /10.07.2017/ Апеляційний суд Волинської областіАпеляційний суд Волинської області Ухвала суду /26.06.2017/ Апеляційний суд Волинської областіАпеляційний суд Волинської області Ухвала суду /20.06.2017/ Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ Ухвала суду /06.06.2017/ Ковельський міськрайонний суд Волинської областіКовельський міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /06.06.2017/ Ковельський міськрайонний суд Волинської областіКовельський міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /25.05.2017/ Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ Ухвала суду /25.05.2017/ Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ Ухвала суду /20.04.2017/ Апеляційний суд Волинської областіАпеляційний суд Волинської області Ухвала суду /20.04.2017/ Апеляційний суд Волинської областіАпеляційний суд Волинської області Ухвала суду /19.04.2017/ Апеляційний суд Волинської областіАпеляційний суд Волинської області Ухвала суду /19.04.2017/ Апеляційний суд Волинської областіАпеляційний суд Волинської області Ухвала суду /07.04.2017/ Апеляційний суд Волинської областіАпеляційний суд Волинської області Ухвала суду /03.04.2017/ Апеляційний суд Волинської областіАпеляційний суд Волинської області Ухвала суду /28.03.2017/ Апеляційний суд Волинської областіАпеляційний суд Волинської області Ухвала суду /23.03.2017/ Апеляційний суд Волинської областіАпеляційний суд Волинської області Ухвала суду /21.03.2017/ Апеляційний суд Волинської областіАпеляційний суд Волинської області Ухвала суду /13.03.2017/ Апеляційний суд Волинської областіАпеляційний суд Волинської області Ухвала суду /06.03.2017/ Ковельський міськрайонний суд Волинської областіКовельський міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /06.03.2017/ Ковельський міськрайонний суд Волинської областіКовельський міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /06.03.2017/ Ковельський міськрайонний суд Волинської областіКовельський міськрайонний суд Волинської області Рішення /09.02.2017/ Ковельський міськрайонний суд Волинської областіКовельський міськрайонний суд Волинської області Рішення /09.02.2017/ Ковельський міськрайонний суд Волинської областіКовельський міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /08.11.2016/ Ковельський міськрайонний суд Волинської областіКовельський міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /12.10.2016/ Ковельський міськрайонний суд Волинської областіКовельський міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /03.10.2016/ Ковельський міськрайонний суд Волинської областіКовельський міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /27.09.2016/ Ковельський міськрайонний суд Волинської областіКовельський міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /19.09.2016/ Ковельський міськрайонний суд Волинської областіКовельський міськрайонний суд Волинської області
emblem
Справа № 159/3517/16-ц
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /05.12.2018/ Касаційний цивільний суд Постанова /05.12.2018/ Касаційний цивільний суд Ухвала суду /26.07.2017/ Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ Ухвала суду /24.07.2017/ Апеляційний суд Волинської областіАпеляційний суд Волинської області Ухвала суду /24.07.2017/ Апеляційний суд Волинської областіАпеляційний суд Волинської області Ухвала суду /11.07.2017/ Апеляційний суд Волинської областіАпеляційний суд Волинської області Ухвала суду /10.07.2017/ Апеляційний суд Волинської областіАпеляційний суд Волинської області Ухвала суду /26.06.2017/ Апеляційний суд Волинської областіАпеляційний суд Волинської області Ухвала суду /20.06.2017/ Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ Ухвала суду /06.06.2017/ Ковельський міськрайонний суд Волинської областіКовельський міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /06.06.2017/ Ковельський міськрайонний суд Волинської областіКовельський міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /25.05.2017/ Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ Ухвала суду /25.05.2017/ Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ Ухвала суду /20.04.2017/ Апеляційний суд Волинської областіАпеляційний суд Волинської області Ухвала суду /20.04.2017/ Апеляційний суд Волинської областіАпеляційний суд Волинської області Ухвала суду /19.04.2017/ Апеляційний суд Волинської областіАпеляційний суд Волинської області Ухвала суду /19.04.2017/ Апеляційний суд Волинської областіАпеляційний суд Волинської області Ухвала суду /07.04.2017/ Апеляційний суд Волинської областіАпеляційний суд Волинської області Ухвала суду /03.04.2017/ Апеляційний суд Волинської областіАпеляційний суд Волинської області Ухвала суду /28.03.2017/ Апеляційний суд Волинської областіАпеляційний суд Волинської області Ухвала суду /23.03.2017/ Апеляційний суд Волинської областіАпеляційний суд Волинської області Ухвала суду /21.03.2017/ Апеляційний суд Волинської областіАпеляційний суд Волинської області Ухвала суду /13.03.2017/ Апеляційний суд Волинської областіАпеляційний суд Волинської області Ухвала суду /06.03.2017/ Ковельський міськрайонний суд Волинської областіКовельський міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /06.03.2017/ Ковельський міськрайонний суд Волинської областіКовельський міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /06.03.2017/ Ковельський міськрайонний суд Волинської областіКовельський міськрайонний суд Волинської області Рішення /09.02.2017/ Ковельський міськрайонний суд Волинської областіКовельський міськрайонний суд Волинської області Рішення /09.02.2017/ Ковельський міськрайонний суд Волинської областіКовельський міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /08.11.2016/ Ковельський міськрайонний суд Волинської областіКовельський міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /12.10.2016/ Ковельський міськрайонний суд Волинської областіКовельський міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /03.10.2016/ Ковельський міськрайонний суд Волинської областіКовельський міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /27.09.2016/ Ковельський міськрайонний суд Волинської областіКовельський міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /19.09.2016/ Ковельський міськрайонний суд Волинської областіКовельський міськрайонний суд Волинської області

Справа № 159/3517/16-ц

Провадження № 2/159/50/17

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 лютого 2017 року м. Ковель

Ковельський міськрайонний суд Волинської області в складі:

головуючого – судді Наваляного Т.Д.,

з участю секретаря Спасюк К.В.,

позивача – ОСОБА_1

представника позивача та представника третьої особи – ОСОБА_2

представника відповідача – ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Ковелі цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Ковельської міської ради, третя особа на стороні позивача, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмету спору – ОСОБА_4, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору – обслуговуючий кооператив «Гаражно-будівельний кооператив «Мотор-Ковель» про визнання незаконним рішення Ковельської міської ради № 41/41 від 22.08.2013 року, № 48/50 від 30.01.2014 року, № 51/16 від 27.02.2014 року та визнання частково недійсним рішення Ковельської міської ради № 61/30 від 25.09.2014 року, -

в с т а н о в и в :

ОСОБА _1 звернулась в суд з позовом до Ковельської міської ради, третя особа на стороні позивача, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмету спору – ОСОБА_4, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору – обслуговуючий кооператив «Гаражно-будівельний кооператив «Мотор-Ковель», про визнання незаконним рішення Ковельської міської ради № 41/41 від 22.08.2013 року, № 48/50 від 30.01.2014 року, № 51/16 від 27.02.2014 року та визнання частково недійсним рішення Ковельської міської ради № 61/30 від 25.09.2014 року.

В обґрунтування заявлених вимог позивач вказує, що на підставі договору купівлі-продажу від 13.11.2003 року нею придбано земельну ділянку по вул. Вальсроде, 23 в м. Ковелі для будівництва та обслуговування житлового будинку. Рішенням Ковельської міської ради № 77/47 від 26.08.2010 року затверджено проект детального планування розташування кварталів індивідуальної житлової забудови в районі вулиць ОСОБА_5 –Вальсроде – Величка – Підгірських, розроблений проект, який передбачає на земельній ділянці площею 17158 кв. м. облаштування зони відпочинку, паркової рекреаційної зони. Позивач вказує, що у 2016 році дізналась, що 22.08.2013 року Ковельська міська рада прийняла рішення № 41/41 «Про дозвіл на виготовлення детального плану території», яким дозволено виготовлення детального плану території розміщення гаражного масиву та автостоянки по вул. Підгірських в м. Ковелі. Тобто, дане рішення органу місцевого самоврядування було прийнято раніше ніж було внесено зміни у Генплан м. Ковеля, оскільки зімни в Генплан міста були затверджені рішенням Ковельської міської ради № 44/62 від 28.11.2013 року. Позивач вказує, що завдання на розроблення детального плану території розміщення гаражного масиву та автостоянки по вул. Підгірських в м. Ковелі містить дані, які не відповідають дійсності, зокрема відсутня дата його складання та дата затвердження. Рішенням Ковельської міської ради № 48/50 від 30.01.2014 року було затверджено детальний план території розміщення гаражного масиву та автостоянки по вул. Підгірських в м. Ковелі. 19.12.2013 року в газеті «Вісті Ковельщини» було опубліковано повідомлення виконкому Ковельської міської ради про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості «Детального плану території розміщення гаражного масиву та автостоянки по вул. Підгірських в м. Ковелі» в строк до 20.01.2014 року. Позивач вказує, що для того, щоб прийняти рішення № 48/50 від 30.01.2014 року у визначеному Регламентом Ковельської міської ради порядком, проект цього рішення повинен був бути поданий не пізніше 16 січня 2014 року. Вважає, що рішення № 48/50 від 30.01.2014 року прийняте з порушенням Регламенту Ковельської міської ради, тому є незаконним. Крім того, позивач зазначає, що рішення Ковельської міської ради № 48/50 від 30.01.2014 року прийняте з порушенням ст. ст. 87, 96 Водного кодексу України. При прийнятті оскаржуваного рішення відповідачем також не враховано, що в даному випадку не буде дотримана необхідна нормативна відстань до існуючих житлових будинків – 50 метрів. Приймаючи оскаржувані рішення, Ковельська міська рада порушила право позивача на безпечне довкілля. Крім того, близькість розташування гаражного масиву та автостоянки до будинку позивача створює побутові незручності, експлуатація вказаних об’єктів призведе до порушень навколишнього природного середовища, погіршення складу грунтів та водойм, внаслідок їх забруднення. В ході розгляду справи, позивачем було збільшено позовні вимоги, позивач просила визнати незаконним рішення Ковельської міської ради № 51/16 від 27.02.2014 року та визнати частково недійсним рішення Ковельської міської ради №61/30 від 25.09.2014 року, а саме п. 5 та п. 7 даного рішення стосовно затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її безоплатно у приватну власність обслуговуючому кооперативу «Гаражно-будівельний кооператив «Мотор-Ковель». В обґрунтування своїх позовних вимог позивач покликається на ту обставину, що оскаржуваним рішенням відповідача № 51/16 від 27.02.2014 року обслуговуючому кооперативу «Гаражно-будівельний кооператив «Мотор-Ковель» надано дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. При цьому обслуговуючий кооператив не звертався з відповідним клопотанням до органу місцевого самоврядування. Містобудівні умови та обмеження на проектування гаражів і автостоянки відділом містобудування та архітектури не видавались. Крім того, відповідачем порушено порядок надання земельної ділянки у власність, оскільки така земельна ділянка юридичній особі не надавалась у користування, що не узгоджується з вимогами ст. 41 ЗК України. Позивач вказує, що рішення Ковельської міської ради № 61/30 від 25.09.2014 року «Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення та надання земельних ділянок», яким затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 17158 кв. м. по вул. Підгірських в м. Ковелі є незаконним, оскільки прийняте всупереч затвердженому проекту детального планування території забудови по вул. ОСОБА_5 –Вальсроде – Величка – Підгірських, яким передбачалась рекреаційну зону, а не гаражі та автостоянку. Земельна ділянка, площею 17158 кв. м. надавалась обслуговуючому кооперативу виключно для гаражного будівництва, питання розміщення автостоянки на вказаній земельній ділянці не розглядалось взагалі. Крім того дане рішення прийняте з порушенням Регламенту Ковельської міської ради, оскільки проект даного рішення готувала депутат, яка не входить до відповідної постійно діючої депутатської комісії з питань землеустрою та містобудування.

В судовому засіданні позивач позов підтримала, з підстав, зазначених у позовній заяві, просила його задовольнити.

Представник позивача та представник третьої особи ОСОБА_4 в судовому засіданні позов підтримала, просила його задовольнити. Суду пояснила, що оскаржувані рішення Ковельської міської ради прийняті з порушення норм чинного законодавства та Регламенту Ковельської міської ради. Прийняттям вказаних рішень грубо порушуються права позивача та права третьої особи ОСОБА_4 Просила позов задовольнити та стягнути з відповідача судові витрати по справі.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнала, суду пояснила, що розміщення гаражного масиву по вул. Підгірських в м. Ковелі передбачено генеральним планом міста. Зміни до генплану м. Ковеля затверджені рішенням Ковельської міської ради від 28.11.2013 року № 44/62. Зазначеним рішенням було дозволено розробити документацію на розміщення гаражного масиву та автостоянки по вул. Підгірських в м. Ковелі. Згідно рішення Ковельської міської ради від 25.10.2012 року № 30/29 вносилися зміни до генплану. При внесенні змін до генерального плану проводилися громадські слухання в яких могли прийняти участь усі бажаючі і подати свої письмові пропозиції та зауваження, які б обов'язково враховувались при внесенні таких змін. Після громадського обговорення було проведено експертизу містобудівної документації, яка отримала позитивний експертний звіт. Зазначила також, що згідно ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до виключної компетенції міської ради віднесено вирішення питань затвердження в установленому законом порядку місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови населених пунктів. Посилання представника позивача та третьої особи на те, що розміщення гаражного масиву та автостоянки суперечить Державним санітарним нормам та правилам є безпідставним, оскільки в даному випадку протипожежні та санітарні розриви до навколишніх сусідніх та суміжних будівель не порушені. Що стосується визнання незаконним рішеня Ковельської міської ради № 51/16 від 27.02.2014 року та № 61/30 від 25.09.2014 року, то як вказала представник відповідача, згідно норм ЗК України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування. Зазначила, що Ковельська міська рада, як власник землі, вправі розпоряджатись належними їй земельними ділянками. Вважає, що оскаржувані рішення прийняті Ковельською міською радою в межах виключної компетенції, є законними, тому правових підстав для задоволення позову немає. Просила в позові відмовити з мотивів його безпідставності.

Представник третьої особи – обслуговуючого кооперативу «Гаражно-будівельний кооператив «Мотор-Ковель» в судове засідання не з’явився, заперечення проти позову не подав.

Суд, заслухавши пояснення сторін, допитавши свідків, дослідивши письмові докази по справі, приходить до висновку, що в задоволенні позову слід відмовити.

Згідно ч.3 ст. 140 Конституції України, місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Відповідно змісту ч.2 ст. 19 Конституції України та ч.3 ст. 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Відповідно до ст. 12 Земельного Кодексу України, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 16 ЦК України, одним із способів захисту цивільних прав і інтересів судом є визнання незаконним рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхній посадових і службових осіб.

Згідно з ч. ч. 2, 3, 5 ст. 158 ЗК України виключно судом вирішуються: земельні спори з приводу володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, а також спори щодо розмежування територій сіл, селищ, міст, районів та областей. Органи місцевого самоврядування вирішують земельні спори у межах населених пунктів щодо меж земельних ділянок, що перебувають у власності і користуванні громадян, та додержання громадянами правил добросусідства, а також спори щодо розмежування меж районів у містах. У разі незгоди власників землі або землекористувачів з рішенням органів місцевого самоврядування, органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів спір вирішується судом.

Як вбачається з копії договору купівлі-продажу земельної ділянки від 30.11.2009 року, ОСОБА_1 набула у власність на підставі договору купівлі-продажу земельну ділянку площею 1000 квадратних метри за цільовим призначанням – для будівництва та обслуговування житлового будинку, яка розташована по вул. Вальсроде, 23 в м. Ковелі.

Рішенням Ковельської міської ради № 41/41 від 22.08.2013 року «Про дозвіл на виготовлення детального плавну території» було дозволено виготовлення детального плану території розміщення гаражного масиву та автостоянки по вул. Підгірських в м. Ковелі, відділу містобудування та архітектури виступити замовником містобудівної документації та оприлюднити прийняте рішення і детальний план території у встановленому законом порядку.

Рішенням Ковельської міської ради № 48/50 від 30.01.2014 року «Про затвердження детального плану території розміщення гаражного масиву та автостоянки по вул. Підгірських» було затверджено детальний план території «розміщення гаражного масиву та автостоянки по вул. Підгірських в м. Ковель Волинської області».

Позивач вважає вказані рішення незаконними, зокрема такими, що прийняті з порушенням Регламенту Ковельської міської ради та вимог чинного законодавства.

Посилання представника позивача на те, що рішення Ковельської міської ради № 48/50 від 30.01.2014 року було прийняте з порушенням регламенту не заслуговує на увагу виходячи з наступного.

Згідно з Регламентом Ковельської міської ради Волинської області VI скликання, затвердженим рішенням Ковельської міської ради № 7/2 від 24.03.2011 року, який був чинним на час прийняття оспорюваних позивачем рішень (надалі Регламент), Регламент є нормативним актом, який встановлює порядок скликання сесій ради, підготовки і розгляду нею питань, порядок роботи сесії, прийняття рішень ради, перелік, функціональну спрямованість і порядок організації роботи постійних комісій, порядок формування інших органів ради, здійснення депутатської діяльності, обрання та затвердження посадових осіб та інші процедури, які випливають з повноважень ради, встановлених чинним законодавством(ч. 2 ст. 2 Регламенту).

Відповідно до ч.2 ст. 34 Регламенту, проект рішення, що планується внести на розгляд Ради, подається секретарю Ради у друкованій та електронній формах не пізніше як за два тижні до його розгляду на пленарному засіданні, крім обумовлених Регламентом випадків термінового розгляду питань.

Відповідно до ст. 35 Регламенту, поправки до проектів рішень зводяться у порівняльну таблицю для розгляду на пленарному засіданні.

Так, розроблена містобудівна документація була оприлюднена 13.12.2013 року на офіційному сайті Ковельської міської ради в рубриці «Публічна інформація». Інформація про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у містобудівній документації «Детальний план території розміщення гаражного масиву та автостоянки по вул. Підгірських в м. Ковель Волинської області» була розміщена в газеті «Вісті Ковельщини» від 19.12.2013 року. Відповідно до розміщених повідомлень, пропозицій та зауважень від громадськості щодо розробленої документації не надходило. При цьому в оголошення було вказано, що пропозиції надаються в строк до 20.01.2014 року.

Оскільки 20.01.2014 року закінчилась процедура розгляду та врахування пропозицій громадськості у містобудівній документації та вказане питання пройшло обговорення на засіданнях постійно діючих депутатських комісіях, тому проект рішення «Про затвердження детального плану території розміщення гаражного масив та автостоянки по вул. Підгірських» був поданий на розгляд сесії міської ради.

За вказаних обставин, суд приходить до висновку, що Ковельською міською радою при прийнятті рішення № 48/50 від 30.01.2014 року «Про затвердження детального плану території розміщення гаражного масиву та автостоянки по вул. Підгірських» не було допущено процедурних порушень розгляду питання та прийняття вказаного рішення.

Зокрема, проект даного рішення був оприлюднений за 20 робочих днів до його розгляду, що узгоджується з вимогами ч.3 ст. 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації», а прийняття даного рішення повністю узгоджується з вимогами ч.2 ст. 34 Регламенту Ковельської міської ради VI скликання, оскільки, відповідно до розміщених повідомлень, пропозицій та зауважень від громадськості щодо розробленої документації не надходило, зазначене питання пройшло обговорення на засіданнях постійно діючих депутатських комісіях, тому підстав для скасування зазначених рішень з питань порушення процедури прийняття суд не вбачає.

Не заслуговує на увагу твердження позивача та її представника про те, що розміщення гаражного масиву та автостоянки по вул. Підгірських в м. Ковелі суперечить генеральному плану міста з наступних підстав.

Відповідно до ст. 17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів. Рішення про розроблення генерального плану приймає відповідна сільська, селищна, міська рада. Зміни до генерального плану населеного пункту можуть вноситися не частіше, ніж один раз на п’ять років.

В судовому засіданні встановлено, що розміщення гаражного масиву по вул. Підгірських в м. Ковелі було передбачено генеральним планом міста, що стверджується наданим суду викопіюванням генерального плану міста Ковеля (а.с.60).

Як вбачається з рішення Ковельської міської ради від 25.10.2012 року № 30/29 «Про внесення змін до генерального плану міста Ковеля», було вирішено внести зміни до генерального плану міста Ковеля (а.с.57).

Зміни до генерального плану міста Ковеля затверджені рішенням Ковельської міської ради від 28.11.2013 року № 44/62 «Про затвердження містобудівної документації «Проект внесення змін до генерального плану міста Ковеля».

Відповідно до п.10 ст. 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», внесення змін до детального плану території допускається за умови їх відповідності генеральному плану населеного пункту.

Свідок ОСОБА_6 вказала, що працює на посаді начальника відділу містобудування і архітектури виконавчого комітету Ковельської міської ради. Зазначила, що генеральним планом міста Ковеля 2008 року, генеральним планом міста 2011 року було передбачено розміщення гаражів та автостоянки по вул. Підгірських в м. Ковелі. Детальним планом не вносяться зміни до генерального плану. 06.11.2012 року прийнято рішення про внесення змін в генплан міста. Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено, що громадяни, в тому числі і мешканці даного району могли подавати свої пропозиції і зауваження до внесення змін у генплан, які могли б бути розглянуті. В той же час, генеральний план міста розміщений на сайті Ковельської міської ради, ця інформаціє є відкритою та загальнодоступною. Свідок вказала, що в санітарні норми не порушені, оскільки відповідно до Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів відстань від гаражів та відкритих стоянок в даному випадку становить 35 метрів, відстань у 50 м. не стосується садибної забудови. Відділ містобудування та архітектури виконавчого комітету Ковельської міської ради вправі виступати замовником містобудівної документації, а розпорядником коштів є відділ комунального господарства. Вказала, що акти приймання-передачі проектної документації підписує розпорядник коштів. З приводу завдання на розробку детального плану території свідок пояснила, що завдання є чинним, хоча на ньому не вказана дата, з даного приводу пояснила, що це механічна помилка, це саме стосується і актів виконаних робіт. Вважає, що при прийнятті рішення № 48/50 від 30.01.2014 року «Про затвердження детального плану території розміщення гаражного масиву та автостоянки по вул. Підгірських» порушень Регламенту допущено не було.

Свідок ОСОБА_5 суду пояснив, що працює на посаді начальника відділу земельних ресурсів виконавчого комітету Ковельської міської ради. Вказав, що земельні ділянки відповідної категорії земель, які не надані у власність або користування громадян чи юридичних осіб, можуть перебувати у запасі. Земельним Кодексом України визначено порядок формування земельних ділянок. Формування земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок. При прийнятті рішення про формування земельної ділянки по вул. Підгірських в м. Ковелі була наявна містобудівна документація, було затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для розміщення гаражного масиву та автостоянки. По наявному погодженому проекту землеустрою був підготовлений проект рішення. Вказав, що коли надається дозвіл на складання проекту землеустрою будь-якої документації, автоматично надається і дозвіл на здійснення проектно-вишукувальних робіт. При сформованому проекті землеустрою до прийняття рішення, земельні ділянки реєструються в Дердземгеокадастрі, тобто формується земельна ділянка. При формуванні земельної ділянки визначається вид використання земельної ділянки. Пояснив, що з даного спору є рішення Господарського суду Волинської області, яке набуло законної сили. Вказав, що рішення у сфері земельних відносинах вступає в законну силу з моменту його проголошення.

Свідок ОСОБА_7 суду пояснив, що з 2006 року працював на посаді начальника відділу комунального господарства Ковельської міської ради. За період роботи його відділ виконував функції замовника як по виконанню будівництва об’єктів в місті Ковелі так і по розробці містобудівної та землевпорядної документації. Вказав, що замовником документації виступали відділи, а відділ комунального господарства виступав інвестором. З приводу даного спору пояснив, що вносились зміни в генплан міста, проводились громадські слухання та після дотримання передбаченої законом процедури приймались відповідні рішення. Згідно бюджетного призначення, відділ комунального господарства проводив оплату за виконані роботи, це зокрема передбачено Положенням про відділ комунального господарства. Вказав, що завдання на розроблення детального плану території було після громадських слухань. Мешканці міста мають право подавати свої пропозиції, які повинні бути розглянуті. З приводу того, що в договорі, завданні та акті виконаних робіт немає дати, пояснив, що дати проведення оплати за ці роботи є на платіжних документах, тому будь-яких фінансових порушень в даному випадку немає.

Свідок ОСОБА_8 суду пояснив, що працював на посаді заступника відділу містобудування і архітектури виконавчого комітету Ковельської міської ради. Рішення про затвердження детального плану території №77/47 від 26.08.2010 року є дійсним. Рішення про затвердження детального плану, це рішення яке обумовлює детальний план індивідуальної житлової забудови, він є чинним та дійсним. Фактично існує два детальних плани на одну і ту ж територію, з юридичної точки зору це неприпустимо. Вказав, що будь-які зміни вносяться у вже затверджений план, тобто зміни повинні були вноситись в рішення № 77/47, тобто у вже затверджений план. Згідно діючих державних будівельних норм Б.1.1-14-2012 (склад та зміст детального плану території), зміни до детального плану вносяться на підставі внесення змін до генерального плану. В даному випадку замовником другого детального плану території був відділ комунального господарства. Яке завдання надав відділ комунального господарства так виконавець, в даному випадку Ковелькомунпроект запроектував. Що стосується оплати, то вказав, що ці питання регулюються договором або цивільним кодексом України. Відстань при проектуванні гаражів регулюється Державними будівельними нормами,відстань від перехресть до в’їзду до гаражів і автостоянок складає 35 метрів.

Оскільки генеральним планом передбачено розміщення гаражного масиву по вул. Підгірських, внесення змін до детального плану, затверджено рішенням Ковельської міської ради від 26.08.2010 року № 77/47 (а.с.18), тому посилання представника позивача та третьої особи на те, що рішення Ковельської міської ради № 41/41 від 22.08.2013 року «Про дозвіл на виготовлення детального плану території» було прийняте раніше, ніж було внесено зміни в Генплан м. Ковеля є безпідставним.

Що стосується доводів представника позивача та представника третьої особи про недотримання санітарних розривів від проектних гаражів до існуючих садибних житлових будинків, то згідно додатку № 10 до Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів за № 173 від 19.06.1996 року, відстань від гаражів та відкритих стоянок в даному випадку становить 35 метрів. Відстань 50 м. встановлюється від секційних житлових будинків до майданчиків місткістю 101-300 машин, розміщених уздовж повздовжніх фасадів та не поширюється на садибну житлову забудову.

Відповідно до ст. 39 ЗК України, використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм.

Статтею 26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 року визначено, що право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог необхідної містобудівельної документації, отриманої забудовником до початку виконання будівельних робіт, зокрема: вихідних даних, технічних умов, будівельного паспорта, розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; затвердження проектної документації; виконання підготовчих та будівельних робіт.

Тобто, як вбачається з матеріалів наданих відповідачем, розміщення гаражного масиву та автостоянки передбачено за межами прибережної смуги річки Турія та водосховища, а також за межами зони відпочинку, визначеної генпланом, що відповідає вимогам державних будівельних та санітарних норм і правил, а також вимогам Законів України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про основи містобудування», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про охорону земель». Гаражний масив запроектовано з дотриманням вимог, щодо даної категорії об’єкту, в тому числі і з дотриманням необхідних санітарних розривів до існуючої житлової забудови.

Законами України «Про планування і забудову території», «Про основи містобудування» визначено основні вимоги і правила забудови території і використання земель, здійснення будівництва на земельних ділянках, не наданих відповідно до вимог закону, без отримання дозволів на будівництво та виконання будівельних робіт.

Відповідно до вимог ст. 22 Закону України «Про основи містобудування», забудова земельних ділянок, що надаються для містобудівних потреб здійснюється після виникнення права власності чи права користування земельною ділянкою у порядку, передбаченому земельним законодавством, та одержання дозволу на виконання будівельних робіт.

Крім того, детальний план території розміщення гаражного масиву та автостоянки по вул. Підгірських в м. Ковелі Волинської області отримав позитивний висновок, протипожежні та санітарні розриви до навколишніх сусідніх та суміжних будівель і споруд дотримуються, відповідно до вимог державних будівельних норм.

Судом встановлено, що рішенням Ковельської міської, ради від 27.02.2014 року № 51/16 «Про надання дозволу на складання - проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки обслуговуючому кооперативу «Гаражно-будівельний кооператив «Мотор-Ковель», надано дозвіл обслуговуючому кооперативу «Гаражно-будівельний кооператив «Мотор-Ковель» на складання проекту землеустрою щодо відведення безоплатно у приватну власність земельної ділянки орієнтовною площею 17500 кв. м. по вул. Підгірських в м. Ковелі для гаражного будівництва за рахунок земель Ковельської міської ради, не наданих у власність чи користування, враховуючи рішення міської ради від 30.01.2014 року № 48/50 «Про затвердження детального плану території розміщення гаражного масиву та автостоянки по вул. Підгірських в м. Ковелі».

Рішенням Ковельської міської ради (п.5 рішення) від 25.09.2014 року № 61/30 «Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення та надання земельних ділянок", затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки на надано Обслуговуючому кооперативу "Гаражно-будівельний кооператив "Мотор-Ковель" безоплатно у приватну власність земельну ділянку площею 17158 кв. м. по вул. Підгірських (кадастровий номер 0710400000:15:006:0073) для гаражного будівництва за рахунок земель Ковельської міської ради, не наданих у власність чи користування; п.7 вказаного рішення, зобов’язано землекористувачів, визначених в п. 1, 2 та 5 даного рішення, в двохмісячний термін з моменту прийняття рішення замовити оформлення документів на право власності на земельну ділянку.

Як визначено ст. 13 ЗК України та п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виключно до компетенції органу місцевого самоврядування віднесено питання надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності шляхом вирішення цих питань на пленарних засіданнях.

Як визначено статтею 116 ЗК України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Позивач, оскаржуючи вказані рішення покликається на те, що вони були прийняті з порушенням вимог Земельного кодексу України, зокрема ст. 41, вважаючи, що земельна ділянка для розміщення автостоянки та гаражів гаражному кооперативу може бути надана у власність лише за цивільно-правовими угодами, при цьому вказує, що земельна ділянка передана у власність юридичній особі, без попереднього надання її в користування.

Згідно з положеннями ст. 41 ЗК України, житлово-будівельним (житловим) та гаражно-будівельним кооперативам за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування земельні ділянки для житлового і гаражного будівництва передаються безоплатно у власність або надаються в оренду у розмірі, який встановлюється відповідно до затвердженої містобудівної документації.

За даними Єдиного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців обслуговуючий кооператив гаражно-будівельний кооператив «Мотор-Ковель» є юридичною особою.

Розміщення гаражного масиву по вул. Підгірських передбачено генеральним планом міста, при цьому рішенням Ковельської міської ради від 22.08.2013 року №41/41 «Про дозвіл на виготовлення детального плану території» дозволено розробити документацію на розміщення гаражного масиву та автостоянки по вул. Підгірських в м. Ковелі.

Іншою підставою для визнання недійсними рішення Ковельської міської, ради від 27.02.2014 року № 51/16 «Про надання дозволу на складання - проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки обслуговуючому кооперативу "Гаражно-будівельний кооператив "Мотор-Ковель», є те, що гаражно-будівельний кооператив з відповідним клопотанням до органу місцевого самоврядування не звертався.

Вказані твердження позивача та її представника не заслуговують на увагу, оскільки як вбачається з матеріалів цивільної справи обслуговуючий кооператив «Гаражно-будівельний кооператив «Мотор-Ковель» в особі голови кооперативу звертався з відповідною заявою до Ковельського міського голови (а.с.190).

Також, не заслуговує на увагу твердження представника позивача стосовно того, що проект рішення № 51/16 від 27.02.2014 року «Про надання дозволу на складання - проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки обслуговуючому кооперативу «Гаражно-будівельний кооператив "Мотор-Ковель» готувала депутат, яка не входить до постійно діючої депутатської комісії з питань землеустрою та містобудування, тобто не є посадовою особою органу місцевого самоврядування, оскільки ст. 19 Закону України « Про статус депутатів місцевих рад» визначено, що депутат місцевої ради має право носити на розгляд ради та її органів проекти рішень з питань, що належать до їх відання, поправки до них.

Твердження представника позивача, що договір на виконання проектно-вишукувальних робіт без номера та дати не знайшли свого підтвердження в ході розгляду цивільної справи, оскільки представником відповідача з архіву надані належні копії документів, завірені печаткою та підписом начальника управління ЖКГ виконавчого комітету Ковельської міської ради (а.с. 241-243).

Відповідно до ст. 57 ЦПК України доказами є будь-яки дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення сторін, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються на підставі пояснень сторін, третіх осіб, їхніх представників, допитаних як свідків, показань свідків, письмових доказів, речових доказів тощо.

Частиною 1 ст. 60 цього Кодексу визначено, що кожна сторони зобов'язана довести ті обставини, на які посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Заявляючи вимогу про визнання недійним п. 5 рішення Ковельської міської ради від 25.09.2014 року №61/30 та рішення №51/16 від 27.02.2014 року, позивач не обґрунтував належними та допустимими доказами порушення свого права зазначеними рішеннями, надані відповідачем докази спростовують доводи позивача з цього приводу.\par

Рішенням господарського суду Волинської області від 30.06.2016 року, за позовом обслуговуючого кооперативу «Підгірський -5» до Ковельської міської ради Волинської області, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача обслуговуючий кооператив «Гаражно-будівельний кооператив «Мотор-Ковель» про визнання недійсним рішення № 51/16 від 27.02.2014 року, п.5 рішення № 61/30 від 25.09.2014 року, визнання відсутності права власності на земельну ділянку, в задоволенні позову відмовлено. Рішення суду набуло законної сили.

Таким чином, аналізуючи зібрані у справі докази у їх сукупності, суд дійшов висновку, що жодна з підстав позову заявлених позивачем та третьою особою, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмету спору, не знайшла свого обґрунтованого підтвердження в ході судового розгляду, а відтак скасування рішень Ковельської міської ради із заявлених позивачем підстав є недоведеними і задоволенню не підлягають.

В силу ст. 3 ЦПК України, захисту підлягають лише порушені, невизнані чи оспорювані права, а оскаржуваними рішеннями Ковельської міської ради права позивача, як права третьої особи з самостійними вимогами не порушені. При цьому суд вважає, що рішення Ковельської міської ради були прийняті в межах повноважень та у відповідності до норм діючого законодавства, оскільки згідно ст. 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», питання вирішення земельних спорів, вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин, віднесено до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що в задоволенні позову слід відмовити.

Керуючись ст. ст. 10, 11, 60, 61, 212-215 ЦПК України, ст. 15, 16 ЦК України, ст. 19 Конституції України, ст. 152, 158, 159 ЗК України, ст. 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», суд

В И Р І Ш И В :

В позові ОСОБА_1 до Ковельської міської ради, третя особа на стороні позивача, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмету спору – ОСОБА_4, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору – обслуговуючий кооператив «Гаражно-будівельний кооператив «Мотор-Ковель» про визнання незаконним рішення Ковельської міської ради № 41/41 від 22.08.2013 року, № 48/50 від 30.01.2014 року, № 51/16 від 27.02.2014 року та визнання частково недійсним рішення Ковельської міської ради № 61/30 від 25.09.2014 року відмовити.

Рішення може бути оскаржено до Апеляційного суду Волинської області через Ковельський міськрайонний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня його проголошення.

Головуючий:

ОСОБА_9

Джерело: ЄДРСР 64690428
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку