open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 лютого 2017 року справа № 813/23/17

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді Братичак У.В.,

секретаря судового засідання Бугари М.Р.,

за участю:

представника позивача Шпирка Р.О.,

представника відповідача Левицької І.В,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Парфумерно-косметичний комбінат "Галич Арома" про зобов'язання вчинити дії,

встановив :

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області звернулось в суд з позовом про зобов'язання товариства з обмеженою відповідальністю "Парфумерно-косметичний комбінат "Галич Арома" допустити Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до проведення планової перевірки щодо додержання та виконання вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту об'єктів (території та будівель) за адресою Львівська область, Жовківський район, с. Малі Підліски, вул. Київська, 1 а.

В обґрунтування позовних вимог, позивачем зазначено, що відповідачем було відмовлено у допуску службових осіб до проведення планової перевірки дотримання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки на територію суб'єкта господарювання, про що складено акт про недопущення до проведення планової перевірки. Не допущення до проведення перевірки, на думку позивача, дає підстави для висновку про наявність порушень у сфері протипожежної безпеки на підконтрольному об'єкті, тому позивач змушений був звернутись до суду з метою зобов'язання відповідача у судовому порядку допустити посадових осіб до проведення такої перевірки.

Представник відповідача в задоволенні позову просив відмовити, зазначивши, що об'єкт запланованої перевірки перебував у нього в оренді однак такі договори з орендодавцем були припиненні у зв'язку з нездійсненням відповідачем господарської діяльності. Наголошує, що працівників зайнятих на виробництві парфумерно-косметичної продукції згідно штатного розпису немає, а на підприємстві лиш працює директор та головний бухгалтер, та двоє працівників 0,25 посадового окладу. Поруч з тим, зазначає, що з 2017 року встановлено мораторій, на проведення органами державного нагляду планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності. Відтак відповідач вважає, що оскільки ним не здійснюється господарська діяльність, то він не вбачає підстав для проведення його перевірки позивачем, у зв'язку з чим просить в позові відмовити.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, враховуючи наступне.

17.10.2016 року ГУ ДСНС України у Львівській області було видано наказ № 269 «Про проведення планових перевірок у листопаді 2016 року» в якому визначено період проведення планової перевірки ТзОВ "Парфумерно-косметичний комбінат "Галич Арома" за адресою: Львівська область, Жовківський район с. Малі Підліски, вул. Київська, 1а, з 10 по 29.11.2016 року.

ТзОВ "ПКК Галич Арома" відноситься до об'єктів з високим ступенем прийнятого ризику.

21.10.2016 року відповідачу направлено повідомлення про проведення планової перевірки № 58-8/9227 від 18.10.2016 року.

08.11.2016 року на адресу Жовківського РВ ГУ ДСНС України у Львівській області надійшов лист від ТзОВ «ПКК Галич Арома» в котрому відповідач зазначив, що господарська діяльність ним не здійснюється, а на підприємстві працює лише двоє осіб.

На підтвердження чи спростування здійснення відповідачем господарської діяльності, начальник Жовківського РВ ГУ ДСНС України у Львівській області звернувся з листом до Жовківського відділення Личаківської ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області з запитом, чи справді ТзОВ «ПКК Галич Арома» не здійснює господарської діяльності.

14.11.2016 року на адресу Жовківського РВ ГУ ДСНС України у Львівській області надійшов лист Жовківського відділення Личаківської ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області № 5158/8/13-23-1203 з інформацією, що відповідно до поданої звітності відповідач здійснює господарську діяльність.

29.11.2016 року уповноважені на здійснення перевірки ТзОВ "ПКК Галич Арома" особи прибули за адресою: Львівська область, Жовківський район с. М. Підліски, вул. Київська, 1а, для здійснення планової перевірки додержання та виконання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, однак посадових осіб ГУ ДСНС України у Львівській області, до проведення перевірки не було допущено, про що 29.11.2016 року складено акт про недопущення до проведення планової перевірки.

Як видно в акті перевірки як причину не допуску зазначено, дію мораторію на проведення перевірок суб'єктів господарювання.

Також матеріалами справи стверджується, що примірник Акта про недопущення до проведення перевірки від 29.11.2016 року був направлений поштою відповідачу.

У зв`язку з недопуском до перевірки посадових осіб Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області, позивач звернувся до суду з відповідним позовом.

Визначаючись щодо заявлених вимог, суд виходив з наступного.

Відповідно до підпункту 57 пункту 4 Указу Президента №20/2013 від 16.01.2013 року «Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій» ДСНС України відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива.

Відповідно до статті 67 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Згідно «Порядку проведення планових (позапланових) перевірок щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки», затвердженого Наказом МВС України №1337 від 02.11.2015 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 листопада 2015 року за №1467/27912 (надалі по тексту - Порядок), у разі якщо суб'єкт господарювання не допускає посадових осіб ДСНС України або її територіальних органів до проведення перевірки в цілому чи до окремих приміщень об'єкта перевірки, яка здійснюється в установленому законодавством порядку, посадовою особою, яка здійснює перевірку, складається акт про недопущення до проведення планової (позапланової перевірки (пункт 11).

Як вказано в абзаці 5 пункту 9 Порядку посадові особи ДСНС України або її територіальних органів під час здійснення перевірок мають право звертатися у встановленому законом порядку до суду у випадку недопущення посадових осіб ДСНС України або її територіальних органів до проведення перевірки в цілому чи до окремих приміщень обєкта перевірки, яка здійснюється в установленому законодавством порядку, з вимогою щодо зобов'язання субєкта господарювання забезпечити допуск до здійснення перевірки в цілому або частини приміщень об'єкта перевірки.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно статті 11 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» обов'язком суб'єкта господарювання є допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду, чого в порушення даної норми відповідачем зроблено не було.

Як підставу для не допуску позивача до проведення планової перевірки відповідач наголошує, що господарська діяльність ним не здійснюється, в підтвердження чого надав копії договорів по оренді об'єкту перевірки, котрі припиненні, а об'єкт переданий по акту передачі орендодавцю.

Проте суд обставину на котру посилається відповідач як на підставу не допуску до перевірки та своїх заперечень проти позову, не бере до уваги, з огляду на наступне.

Листом Жовківського відділення Личаківської ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області № 5158/8/13-23-1203 стверджується, що відповідно до поданої звітності відповідач здійснює господарську діяльність.

Більш того, законодавством не передбачено, такої підстави не допуску до перевірки контролюючого органу, зокрема з як не провадження господарської діяльності.

Стосовно чинності на момент звернення з позовом мораторію на проведення органами державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, запровадженого Законом України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 03.11.2016 року №1728-VIII, то суд зазначає, що не реалізовані позивачем повноваження по проведенню перевірки та обов'язок відповідача по допуску до такої перевірки мав місце 29.11.2016 року, тобто в період відсутності мораторію.

Відтак, відповідач був зобов'язаний безперешкодно допустити посадових осіб ГУ ДСНС України у Львівській області для здійснення огляду (обстеження) будівель, приміщень, споруд, устаткування, території, надати для ознайомлення документи, пояснення, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час здійснення заходів державного нагляду (контролю) у зазначеній сфері.

Враховуючи вищевикладене, судом встановлено, що жодних законних підстав для недопущення посадових осіб ГУ ДСНС України у Львівській області до проведення планової перевірки ТзОВ "Парфумерно-косметичний комбінат "Галич Арома" не було.

Згідно статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Проаналізувавши матеріали справи та вимоги чинного законодавства України, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст.7-14, 69-71, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

1.Адміністративний позов задоволити.

2. Зобов'язати товариство з обмеженою відповідальністю "Парфумерно-косметичний комбінат "Галич Арома" допустити Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до проведення планової перевірки щодо додержання та виконання вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту об'єктів (території та будівель) за адресою Львівська область, Жовківський район, с. Малі Підліски, вул. Київська, 1 а.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили в строк та в порядку, передбаченому ст. 254 КАС України.

Повний текст постанови складений та підписаний 13.02.2017 року.

Суддя Братичак У.В.

Джерело: ЄДРСР 64677418
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку