open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

31 січня 2017 року № 826/15262/16

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі колегії суддів: головуючого судді Балась Т.П. , суддів Літвінової А.В. Мазур А.С. , розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом

Воютицької сільської ради

до

Центральної виборчої комісії

Третя особа

Львівська обласна державна адміністрація

про

визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії

В С Т А Н О В И В:

Воютицька сільська рада звернулася до суду з позовом про визнання протиправною та скасування постанови Центральної виборчої комісії № 314 від 14.07.2016 року «Про відсутність правових підстав для призначення Центральною виборчої комісією перших виборів депутатів Воютицької сільської ради об'єднаної територіальної громади та Воютицького сільського голови (Львівська область) і оголошення виборчого процесу відповідних місцевих виборів»; зобов'язання Центральну виборчу комісію прийняти рішення про призначення перших виборів депутатів Воютицької сільської ради об'єднаної територіальної громади та Воютицького сільського голови (Львівська область) і оголошення виборчого процесу відповідних місцевих виборів.

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що оскаржуване рішення є протиправним, оскільки відповідачем неправильно застосовуються положення Закону України «Про добровільне об'єднання територіальних громад», у зв'язку з чим прийнята відповідачем постанова від 14.07.2016 року підлягає скасуванню, а відповідач зобов'язаний прийняти відповідне рішення про призначення перших виборів депутатів та сільського голови.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав, викладених у позовній заяві та просив позов задовольнити.

Представники відповідача позовних вимог не визнали з підстав, викладених у письмових запереченнях проти позову, просили відмовити у його задоволенні.

Ухвалою суду в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, залучено Львівську обласну державну адміністрацію.

Представником третьої особи в судовому засіданні надано пояснення по суті позову.

В судовому засіданні 23 листопада 2016 року оголошено ухвалу про продовження розгляду справи в порядку письмового провадження згідно з частиною 4 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши в судовому засіданні пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 2 Закону України «Про добровільне об'єднання територіальних громад» від 5 лютого 2015 року № 157-VIII(надалі - Закон №157-VIII) добровільне об'єднання територіальних громад сіл, селищ, міст має здійснюватися з дотриманням, зокрема, принципів конституційності та законності.

Суб'єктами добровільного об'єднання територіальних громад є суміжні територіальні громади сіл, селищ, міст (ч. 1 ст. 3 Закону №157-VIII).

Згідно з ч. 1 ст. 4 Закону № 157-VIII основними умовами добровільного об'єднання територіальних громад є, крім іншого, те, що територія об'єднаної територіальної громади має бути нерозривною, межі об'єднаної територіальної громади визначаються по зовнішніх межах юрисдикції рад територіальних громад, що об'єдналися; об'єднана територіальна громада має бути розташована в межах території Автономної Республіки Крим, однієї області.

Частиною 3 ст. 7 Закону №157-VIII визначено, що схвалені сільськими, селищними, міськими радами проекти рішень щодо добровільного об'єднання територіальних громад у п'ятиденний строк подаються Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній державній адміністрації для надання висновку щодо відповідності цього проекту Конституції та законам України.

Як зазначено у ч. 4 ст. 7 Закону №157-VIII, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання проекту рішення щодо добровільного об'єднання територіальних громад готує відповідний висновок, що затверджується постановою Ради міністрів Автономної Республіки Крим, розпорядженням голови обласної державної адміністрації.

Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону "Продобровільне об'єднання територіальних громад" об'єднана територіальна громада вважається утвореною за цим Законом з дня набрання чинності рішеннями всіх рад, що прийняли рішення про добровільне об'єднання територіальних громад, або з моменту набрання чинності рішенням про підтримку добровільного об'єднання територіальних громад на місцевому референдумі та за умови відповідності таких рішень висновку, передбаченому частиною четвертою статті 7 цього Закону.

За результатами розгляду подання Воютицької сільської ради та долучених схвалених сільськими радами проектів рішень щодо добровільного обєднання територіальних громад сіл Воютичі, Заріччя, Язи Воютицької сільської ради, сіл Лютовиська, Биличі, Букова, Ракова Лютовиської сільської ради, сіл Сусідовичі, Надиби Сусідовицької сільської ради у Воютицьку територіальну громаду з центром у селі Воютичі, Львівською обласною державною адміністрацією надано висновок від 03.08.2015 року щодо відповідності проекту рішення Конституції України та законам України, що затверджений розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 04.08.2015 року № 393/0/5-15.

Частиною 8 статті 7 Закону №157-VIII передбачено, що Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання рішень про добровільне об'єднання територіальних громад у разі їх відповідності висновку, передбаченому частиною четвертою цієї статті, звертається до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення перших виборів депутатів сільської, селищної, міської ради та відповідного сільського, селищного, міського голови в установленому законом порядку.

04 липня 2016 року до Центральної виборчої комісії надійшло звернення Львівської обласної державної адміністрації від 29 червня 2016 року № 5/6-4813/0/2-16-28, зареєстроване Комісією за № 21-40-7754 щодо призначення перших виборів депутатів Воютицької сільської ради об'єднаної територіальної громади та Воютицького сільського голови у зв'язку з утворенням на території Львівської області Воютицької сільської об'єднаної територіальної громади.

До зазначеного звернення Львівською обласною державною адміністрацію додано копії рішень відповідних місцевих рад щодо їх добровільного об'єднання, а також копії висновку про відповідність проектів рішень щодо добровільного об'єднання територіальних громад Конституції України та законам України і розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 4 серпня 2015 року №393/0/5-15 про його затвердження.

Постановою Центральної виборчої комісії від 14 липня 2016 року № 314 встановлено відсутність правових підстав для призначення Комісії зазначених виборів і оголошення виборчого процесу таких виборів та прийнято рішення повернути указане звернення з доданими до нього документами Львівській обласні державній адміністрації.

Не погоджуючись з прийнятою постановою позивач звернувся до окружного адміністративного суду.

Враховуючи, що позивачем оскаржується рішення комісії, як суб'єкта владних повноважень, а спірні відносини знаходяться поза межами виборчого процесу, дана справа підсудна окружному адміністративному суду.

Вирішуючи спір по суті, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, виходячи з настпуного.

Відповідно до ч. 6 ст. 14 Закону України "Про місцеві вибори" перші вибори депутатів, сільських, селищних, міських голів призначаються Центральною виборчою комісією у порядку, визначеному законом.

Частиною 7 статті 15 Закону "Про місцеві вибори" встановлено, що Центральна виборча комісія шляхом прийняття відповідного рішення оголошує про початок виборчого процесу чергових місцевих виборів, перших виборів депутатів місцевої ради, сільського, селищного, міського голови.

Відтак вирішення питання щодо призначення перших місцевих виборів на певну дату належить до виключних повноважень Центральної виборчої комісії.

Постановою Центральної виборчої комісії від 12 лютого 2016 року № 32 затверджено Порядок призначення перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад та відповідних сільських, селищних, міських голів та встановлено форму звернення Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних державних адміністрацій щодо призначення перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад та відповідних сільських, селищних, міських голів.

Пунктом 3 цього Порядку (у редакції, що була чинною на день звернення Львівської обласної державної адміністрації до ЦВК) визначено, що звернення вноситься до Центральної виборчої комісії за встановленою нею формою та повинно містити:

- найменування територіальних громад, що увійшли до складу об'єднаної територіальної громади (із зазначенням району / міста обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення);

- найменування місцевих рад територіальних громад, що увійшли до складу об'єднаної територіальної громади із зазначенням назв сіл, селищ, міст (адміністративно-територіальних одиниць) відповідних місцевих рад (із зазначенням району / міста обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення);

- перелік рішень місцевих рад про добровільне об'єднання територіальних громад із зазначенням дат, номерів та назв відповідних рішень або перелік відповідних рішень, прийнятих на місцевих референдумах;

- найменування сільської, селищної, міської ради об'єднаної територіальної громади, що обиратиметься на перших виборах депутатів місцевої ради;

- найменування посади сільського, селищного, міського голови, що обиратиметься на перших виборах сільського, селищного, міського голови;

- відомості щодо належності територіальних громад, що увійшли до складу об'єднаної територіальної громади, до суміжних районів, до суміжних району (районів) та міста (міст) обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення, до суміжних міст обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення.

Звернення підписується головою Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідної обласної державної адміністрації або особою, яка його заміщує, із зазначенням найменування посади, дати підписання та скріпленням підпису відповідною печаткою.

Звернення вноситься до Центральної виборчої комісії (надсилається поштовим зв'язком, спецзв'язком, фельдзв'язком або передається уповноваженою особою) разом із супровідним листом щодо призначення перших місцевих виборів, який підписується тією самою особою, яка підписала звернення (пункт 4 Порядку).

У разі добровільного об'єднання територіальних громад сіл, селищ, міст суміжних районів або добровільного об'єднання територіальних громад суміжних району (районів) та міста (міст) обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення або добровільного об'єднання територіальних громад суміжних міст обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення у супровідному листі зазначаються дата, номер та назва постанови Верховної Ради України про встановлення (зміну) меж суміжних районів або про встановлення (зміну) меж суміжних району (районів) та міста (міст) обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення або суміжних міст обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення.

Згідно з пунктом 5 Порядку до звернення додаються оригінали (засвідчені копії) таких документів:

постанови Ради міністрів Автономної Республіки Крим, розпорядження голови обласної державної адміністрації, якими затверджено висновок щодо відповідності проекту рішення про добровільне об'єднання територіальних громад Конституції та законам України, разом з відповідним висновком;

звернення сільського, селищного, міського голови територіальної громади, у якій ініційовано питання про добровільне об'єднання територіальних громад, до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласної державної адміністрації з пропозицією звернутися до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення перших місцевих виборів;

рішень сільських, селищних, міських рад територіальних громад, що увійшли до складу об'єднаної територіальної громади, про добровільне об'єднання у територіальну громаду або прийняте місцевим референдумом рішення про підтримку добровільного об'єднання територіальних громад (у разі підтримки добровільного об'єднання територіальних громад на місцевому референдумі).

Пунктом 7 зазначеного Порядку від 12.02.2016 № 32 визначено, що Центральна виборча комісія встановлює відсутність правових підстав для призначення перших місцевих виборів та у зв'язку із цим приймає рішення про повернення звернення разом з усіма документами Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній державній адміністрації у разі:

- невідповідності звернення та/або доданих до нього документів, передбачених цим Порядком, вимогам Конституції, законів України та цього Порядку;

- неподання разом із зверненням оригіналів (засвідчених копій) документів, передбачених пунктом 5 цього Порядку;

- надходження до Центральної виборчої комісії рішення суду, що набуло законної сили, яким визнано незаконним рішення сільської, селищної, міської ради територіальної громади, що увійшла до складу об'єднаної територіальної громади, про добровільне об'єднання у територіальну громаду або рішення відповідної ради про скасування рішення про добровільне об'єднання в територіальну громаду;

- надходження звернення після призначення та/або оголошення про початок виборчого процесу чергових, позачергових, повторних чи проміжних виборів депутатів сільської, селищної, міської ради територіальної громади, що увійшла до складу об'єднаної територіальної громади, або чергових, позачергових чи повторних виборів відповідного сільського, селищного, міського голови, або будь-яких місцевих виборів, що організовуються та проводяться хоча б на одній із виборчих дільниць, на якій організовуватимуться та проводитимуться перші місцеві вибори.

Підставами для винесення постанови № 314 від 14.07.2016 "Про відстуність правових підстав для призначення Центральною виборчої комісією перших виборів депутатів Воютицької сільської ради об'єднаної територіальної громади та Воютицького сільського голови (Львівська область) і оголошення виборчого процесу відповідних місцевих виборів» зазначено наступні обставини.

При поданні пакету документів до Центральної виборчої комісії, порушено п. 3, 5 Порядку призначення перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад та відповідних сільських, селищних, міських голів, затвердженого постановою Центральною виборчою комісією 12 лютого 2016 року №32, а саме, не надано до звернення відповідного сільського голови територіальної громади, у якій ініційовано питання про добровільне об'єднання територіальних громад, до Львівської обласної державної адміністрації з пропозицією звернутися до Центральної виборчої комісії для прийнятті нею рішення при призначення перших місцевих виборів. Також до звернення додано не оригінали (засвідчені копії) розпорядження голови обласної державної адміністрації та рішення сільських рад, а копії відповідних документів.

Центральна виборча комісія також зазначила, що у зверненні Львівської обласної державної адміністрації про призначення перших виборів депутатів Воютицької сільської об'єднаної територіальної громади та Воютицького сільського голови відсутні відомості про належність територіальних громад, що увійшли до складу цієї об'єднаної територіальної громади, до суміжних адміністративно-територіальних одиниць (районів).

В супровідному листі, який надіслано разом із зверненням до Центральної виборчої комісії, не вказано дати, номер та назва постанови Верховної Ради України про встановлення (зміну) меж суміжних адміністративно-територіальних одиниць (районів), територіальні громади яких увійшли до складу об'єднаної територіальної громади.

Також до відповідача не надходила постанова про зміну Верховної Ради України про зміну меж Самбірського та Старосамбірського районів Львівської області у зв'язку з утворенням Воютицької сільської об'єднаної територіальної громади, до складу якої увійшли територіальні громади зазначених суміжних районів.

У судовому засіданні представником третьої особи підтверджено та не заперечувалось, що звернення було оформлене не у відповідності до вимог Порядку № 32.

Враховуючи що за змістом пункту 7 Порядку в разі невідповідності звернення та/або доданих до нього документів, передбачених Порядком, вимогам Конституції, законів України та Порядку Центральна виборча комісія встановлює відсутність правових підстав для призначення перших місцевих виборів та у зв'язку із цим приймає рішення про повернення звернення разом з усіма документами Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній державній адміністрації, суд приходить до висновку, що відповідач діяв в межах своєї компетенції, а постанова № 314 від 14.07.2016 року є законною та обгрунтованою. За таких обставин, відсутні підстави для визнання постанови протиправною та її скасування.

Зі звернення Львівської обласної державної адміністрації та доданих до нього документів вбачається, що обставина, яка зумовлювала встановлення Комісією відсутність правових підстав для призначення перших виборів депутатів Воютицької сільської ради об'єднаної територіальної громади та Воютицького сільського голови (Львівська область) і оголошення виборчого процесу відповідних місцевих виборів указаними постановами на сьогодні не усунута, що вкотре перешкоджає прийняттю Комісією рішення про призначення таких виборів.

Представник позивача зазначав, що 26 листопада 2015 року Верховною Радою України вилучено норму Закону, а саме п.9 ст.7 Закону "Про добровільне об'єднання територіальних громад", якою було визначено, шо якщо до складу об'єднаної територіальної громади передбачалось входження територіальної громади, розташованої на території суміжного району, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, обласна рада мала звернутися з поданням до Верховної Ради України щодо зміни меж відповідних районів у порядку, визначеному законом.

Представники Комісії наголошували на тому, що виключення із Закону України «Про добровільне об'єднання територіальних громад» положення ч.9 ст.7, яке визначало необхідність попереднього внесення Верховною Радою України змін до меж суміжних адміністративно-територіальних одиниць, не може бути підставою для незастосування норм Конституції України, що визначають повноваження Верховної Ради України у цій сфері, які є нормами прямої дії та обов'язкові для застосування.

Як вбачається з рішення місцевих рад щодо добровільного об'єднання територіальних громад, до складу Воютицької сільської ради об'єднаної територіальної громади увійшли Воютицька сільська рада (села Воютичі, Заріччя, Язи), що згідно з відомостями електронного довідника «Україна. Адміністративно-територіальний устрій», розміщено на офіційному веб-порталі Верховної Ради України, належить до Самбірського району Львівської області, а також Лютовиська сільська рада (села Лютовиська, Биличі, Букова, Ракова) і Сусідовицька сільська рада (села Сусідовичі, Надиби), які за даними зазначеного довідника належать до Старосамбірського району цієї області.

Отже, Воютицьку сільську об'єднану територіальну громаду утворено територіальними громадами, розташованими на території двох суміжних адміністративно-територіальних одиниць - Самбірської та Старосамбірського районів Львівської області.

Частиною 1 ст. 144 Конституції України встановлено форми та засоби реалізації права територіальних громад на місцеве самоврядування і вказано, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

При прийнятті рішення про добровільне об'єднання територіальних громад змінюється просторова (територіальна) межа діяльності та владних повноважень усіх публічних органів - органів місцевого самоврядування та державних органів, як на базовому рівні адміністративно-територіального устрою держави - сіл, селищ, міст районного значення, так і регіональному - районів та міст обласного значення.

Відповідно до ч. 1 ст. 141 Конституції України до складу сільської, селищної, міської, районної, обласної ради входять депутати, які обираються жителями села, селища, міста, району, області на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування.

Згідно ст. 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» територіальна громада - жителі, об'єднані постійним проживанням у межах села, селища, міста, що є самостійними адміністративно-територіальними одиницями, або добровільне об'єднання жителів кількох сіл, що мають єдиний адміністративний центр; представницький орган місцевого самоврядування - виборний орган (рада), який складається з депутатів і відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси територіальної громади і приймати від її імені рішення; районні та обласні ради - органи місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст. Відповідні положення також закріплені у статях 3, 6 цього Закону.

Формою прямого волевиявлення громадян, за допомогою якої відбувається створення сільських, селищних, міських, районних в місті, районних та обласних рад, обрання сільських, селищних та міських голів є місцеві вибори.

Відповідно до ст. 1 Закону «Про місцеві вибори» проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост (далі - місцеві вибори) регулюються Конституцією України, цим та іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими актами законодавства.

Виборчий процес включає зокрема, такі етапи, як утворення (у разі необхідності), формування складу територіальних виборчих комісій, утворення дільничних виборчих комісій; утворення одномандатних, територіальних виборчих округів та складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; голосування у день виборів (частина третя статті 11 Закону).

Систему виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів, визначено частиною першою ст. 19 Закону, до яких віднесено Центральну виборчу комісію, територіальні та дільничні виборчі комісії. Повноваження територіальних виборчих комісій поширюються на територію відповідного виборчого округу або виборчого територіального округу в межах адміністративно-територіальної одиниці стосовно відповідних місцевих виборів.

Загальний склад (кількість депутатів) сільської, селищної, міської, районної в місті, районної, обласної ради визначається відповідно до частин третьої та четвертої вказаної статті залежно від кількості виборців, які належать до територіальних громад сіл, селищ, міст і проживають на території району в місті, району, області (ч. 2 ст. 16 Закону).

Кількість територіальних, одномандатних виборчих округів, що мають бути утворені відповідними територіальними виборчими комісіями на територіях адміністративно-територіальних одиниць для організації виборів депутатів усіх місцевих рад після призначення чергових, перших місцевих виборів визначається Центральною виборчою комісією на підставі відомостей Державного реєстру виборців (ч. 1 ст. 17 Закону).

Частиною 6 ст. 17 Закону встановлено, що для проведення виборів депутатів районної ради відповідна районна територіальна виборча комісія не пізніш як за 37 днів до дня чергових або перших місцевих виборів утворює на території кожного села (кількох сіл, жителі яких добровільно об'єдналися у сільську громаду), селища, міста, що входить до складу цього району, територіальні виборчі округи, кількість виборців у яких має бути за можливості максимально наближеною до середньої кількості виборців у територіальному виборчому окрузі відповідного багатомандатного виборчого округу.

Органи ведення Державного реєстру виборців складають попередні списки виборців для звичайних виборчих дільниць відповідно до Закону України «Про Державний реєстр виборців», а також виготовляють іменні запрошення, передбачені частиною другою статті 31 цього Закону (ч. 1 ст. 30 Закону).

Відповідно до ч. 6 ст. 14 Закону «Про Державний реєстр виборців» повноваження органу ведення Реєстру поширюються на територію відповідного району, міста, району в місті та сіл, селищ, міст, що входять до його складу.

Згідно з ч. 2 ст. 27 цього Закону для підготовки та проведення голосування на місцевих виборах або місцевому референдумі орган ведення Реєстру після утворення виборчих дільниць складає попередні списки виборців для кожної звичайної виборчої дільниці, утвореної на території, на яку поширюються його повноваження.

За змістом ст. 3 Закону України «Про місцеві вибори» право голосу на місцевих виборах мають громадяни України, які мають право голосу відповідно до статті 70 Конституції України та проживають на відповідній території в межах відповідного виборчого округу. Належність громадянина до відповідної територіальної громади та проживання його на відповідній території визначаються його зареєстрованим місцем проживання.

Таким чином, окремі етапи виборчого процесу, в тому числі основоположні конституційно встановлені (голосування, вибори), нерозривно взаємопов'язані за ознакою територіальності із адміністративно-територіальним устроєм держави. Зокрема, громадяни України реалізують своє право на участь у формуванні виборних органів місцевого самоврядування за принципом належності до відповідної території (постійним місцем проживання на відповідній території - у межах села, селища, міста, району області); загальний склад ради визначається залежно від кількості виборців, які проживають на території; органи ведення реєстру складають списки виборців для виборчих дільниць розташованих на території відповідного району та міста обласного значення; виборчі округи утворюються на територіях відповідних адміністративно-територіальних одиниць - до ради об'єднаної громади в межах територій відповідних сіл, селищ, міст до районної ради - на території району; повноваження територіальних виборчих комісій поширюються на територію округу в межах адміністративно-територіальної одиниці тощо.

За таких обставин призначення перших місцевих виборів об'єднаних територіальних громад, утворених на території суміжних районів (на території міста обласного значення) до прийняття рішення Верховною Радою України про зміни меж районів, міст обласного значення унеможливлює здійснення організації підготовки та проведення місцевих виборів із дотриманням принципу верховенства права. Зокрема, виникне правова невизначеність щодо наявності права голосу громадян України, які проживають на території такої об'єднаної територіальної громади на виборах до відповідних районних рад, неможливості визначити загальний склад (кількість депутатів) відповідних місцевих рад, а отже, і кількість територіальних виборчих округів, визначення території, на яку поширюватимуться повноваження окремих територіальних виборчих комісій та органів ведення Державного реєстру виборців.

Отже , обов'язковою передумовою призначення перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад та відповідних сільських, селищних, міських голів і оголошення виборчого процесу таких місцевих виборів у разі входження територіальної громади, розташованої на території суміжного, у тому числі суміжного з містом обласного значення, району до складу об'єднаної територіальної громади, адміністративний центр якої знаходиться в межах міста обласного значення або іншого району, є прийняття Верховною Радою України рішення про зміни меж відповідних районів або міста та району.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На виконання цих вимог відповідач, як суб'єкт владних повноважень довів правомірність оскаржуваної постанови, а позовні вимоги в частині зобов'язання відповідача прийняти рішення про призначення перших виборів також не підлягають задоволенню з урахуванням висновків суду та неможливості втручатися у дискрецію (вільний розсуд) суб'єкта владних повноважень, оскільки вирішення питання щодо призначення перших місцевих виборів і оголошення виборчого процесу таких виборів є виключною компетенцією Центральної виборчої комісії.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що заявлені позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.69-72, 86, 122, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку і строки, передбачені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя Т.П. Балась

Судді А.В. Літвінова

А.С. Мазур

Джерело: ЄДРСР 64653634
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку