Справа № 2-а-2254/11
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 серпня 2011 року м. Рогатин
Суддя Рогатинського районного суду Івано-Франківської області Лошак О.О. розглянувши в порядку скороченого провадження в місті Рогатині адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в Рогатинському районі Івано-Франківської області про визнання дій субєкта владних повноважень протиправними, зобовязання нарахувати та виплатити підвищення до пенсії, як дитині війни,
в с т а н о в и в:
ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом в якому просив визнати дії управління Пенсійного фонду України в Рогатинському районі Івано-Франківської області щодо відмови у проведенні перерахунку пенсії, як дитині війни протиправними, зобовязати відповідача нарахувати і виплатити йому підвищення до пенсії, як дитині війни за період з 01 серпня 2007 року по 31 січня 2011 року в сумі 5093,10 гривень і в подальшому здійснювати виплату пенсії з підвищенням її на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком відповідно до ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни.
Обгрунтовуючи свої позовні вимоги, позивач посилається на те, що він належить до категорії громадян, на яких поширюються соціальні гарантії, передбачені Законом України Про соціальний захист дітей війни. Відповідно до ст. 6 даного Закону йому повинна виплачуватися щомісячна надбавка до пенсії в розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, однак у 2007-2011 роках вона не виплачувалася. Рішенням Конституційного суду України №6-рп/2007 визнано неконституційним положення Закону України Про Державний бюджет України на 2007 рік, яким зупинено дію ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни. Відповідно до ч.2 ст.3 Закону України Про соціальний захист дітей війнидержавні соціальні гарантії дітям війни, встановленні цим законом, не можуть бути обмеженні або скасовані іншими нормативно-правовими актами.
Відповідач письмових заперечень проти позову суду не надав.
Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд встановив такі факти та відповідні їм правовідносини.
Закон України "Про соціальний захист дітей війни" від 18 листопада 2004 року (зі змінами та доповненнями станом на час розгляду спірних правовідносин), який набрав чинності з 1 січня 2006 року, встановлює правовий статус дітей війни, визначає основи їх соціального захисту та гарантує їх соціальну захищеність шляхом надання пільг і державної соціальної підтримки.
ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 у відповідності до вимог ст. 1 Закону України Про соціальний захист дітей війнимає статус дитини війни, що підтверджується паспортними даними.
Статтею 6 Закону України Про соціальний захист дітей війнипередбачено, що дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищується на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.
Відповідно до ч.1 ст. 28 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуваннямінімальний розмір пенсії за віком встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом.
Частина 7 ст. 9 КАС України, зазначає, що у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), тому поняття мінімальної пенсії за віком наведене у ст. 28 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхуванняможна застосувати для визначення розміру підвищення до пенсії відповідно до Закону України Про соціальний захист дітей війни.
Підпунктом 2 пункту 41 розділу II Закону України Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів Українивід 28 грудня 2007 року, що набрав чинності з 1 січня 2008 року, стаття 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" викладена в новій редакції, яка передбачає, що дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту") до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни, тобто на 10 процентів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.
Дані зміни були визнані такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), згідно з Рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008.
Частиною 2 ст. 152 Конституції України передбачено, що закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.
Отже, з 22 травня 2008 року норми Закону України Про державний бюджет України на 2008 рік, які визнані рішеннями Конституційного Суду України неконституційними втратили чинність, а положення статті 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", у редакції цього Закону від 18 листопада 2004 року № 2195-IV, поновили свою дію з 22 травня 2008 року і діють по даний час.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачу підвищення до пенсії, як дитині війни в 2008 - 2011 роках виплачувалась, але у меншому розмірі (10% від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність).
Суд також вважає за необхідне наголосити, що відсутність бюджетного фінансування на виплату передбаченого Законом України Про соціальний захист дітей війнипідвищення до пенсії, не може бути причиною невиконання відповідним субєктом владних повноважень покладених на нього зобовязань, оскільки реалізація особою права, що повязане з отриманням бюджетних коштів, яке базується на спеціальних та чинних на час виникнення спірних правовідносин нормативно-правових актів національного законодавства, не може бути поставлена у залежність від бюджетних асигнувань (рішення Європейського суду з прав людини у справі Кечко проти України).
Частиною 2 статті 99 КАС України передбачено, що для звернення до суду за захистом порушених прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод та інтересів.
Позивач звернувся до суду із позовом 10 серпня 2011 року.
Ухвалою від 11 серпня 2011 року заявлені вимоги за період з 01 серпня 2007 року по 09 лютого 2011 року залишено без розгляду.
Таким чином, суд приходить висновку про незаконність дій управління Пенсійного фонду України в Рогатинському районі Івано-Франківської області щодо недорахування та невиплати ОСОБА_1 підвищення до пенсії з 10 лютого 2011 року в розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком з врахуванням ст. 28 Закону України Про загальнообовязкове державне пенсійне страхування.
Позивач в своєму позові просить зобовязати відповідача нарахувати та виплатити визначену ним суму недоплаченого підвищення до пенсії, однак суд вважає, що вирішуючи таку позовну вимогу судом фактично буде проведено нарахування недоплаченого підвищення до пенсії ОСОБА_1 що стане підміною функцій управління Пенсійного фонду України в Рогатинському районі Івано-Франківської області.
На підставі ст.ст.19,22,75,92,152 Конституції України, ч.1 ст.28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", ст.ст.3,6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" та керуючись ст.ст.2-3,6,8-11,86,94,99,158-163,183-2,256 КАС України, суддя,
п о с т а н о в и в :
Позов задовольнити частково.
Визнати дії управління Пенсійного фонду України в Рогатинському районі Івано-Франківської області щодо ненарахування та невиплати ОСОБА_1 підвищення до пенсії починаючи з 10 лютого 2011 року в розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком з врахуванням ст. 28 Закону України Про загальнообовязкове державне пенсійне страхуванняпротиправними.
Зобовязати управління Пенсійного фонду України в Рогатинському районі Івано-Франківської області нараховувати та виплачувати ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, жителю ІНФОРМАЦІЯ_2 підвищення до пенсії, як дитині війни починаючи з 10 лютого 2011 року відповідно до ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війниу розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком з врахуванням ст. 28 Закону України Про загальнообовязкове державне пенсійне страхуваннята виплачених сум.
Постанову звернути до негайного виконання.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду через Рогатинський районний суд Івано-Франківської області шляхом подачі апеляційної скарги. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя: О.О.Лошак