open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 2а-5080/10/2570

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 жовтня 2010 р. м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Сорочко Є.О.,

при секретарі Сердюк Д.О.,

з участю представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідача ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Корюківської районної державної лікарні ветеринарної медицини до Державної інспекції з контролю за цінами в Чернігівській області про визнання протиправним та скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Корюківська районна державна лікарня ветеринарної медицини (далі – Корюківська райдержлікарня) звернулась до суду з адміністративним позовом до Державної інспекції з контролю за цінами в Чернігівській області (далі – Держцінінспекція) про визнання протиправним та скасування рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін № 172 від 19.08.2010 року. Свої вимоги обґрунтовує тим, що згідно положення ст.2 Закону України «Про оплату праці», Постанови Кабінету Міністрів України від 30.06.2002 року № 1298 , пп. 1.1. п.1 розділу 2 Наказу Міністерства фінансів України, Державного казначейства України № 495 від 25.11.2008 р. «Про затвердження Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету та Інструкції щодо застосування класифікації кредитування бюджету» зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 січня 2009 р. за N 79/16095 допомога на оздоровлення є складовою частиною заробітної плати (у тому числі фонду заробітної плати) із урахуванням якої формуються тарифи на ветеринарні послуги, що передбачено постановою Кабінету Міністрів України № 1167 від 04.11.2009 року. Крім того перевіркою встановлено порушення вимог постанов Кабінету Міністрів України від 15.08.1992 р. № 478 та від 23.04.2008 р. № 413, а саме стягувалась плата з власників великої рогатої худоби (далі – ВРХ) (с/г підприємства) за взяття проб крові для подальшого дослідження, диспансеризації ВРХ (населення), що є заходами з профілактики, локалізації та за необхідності ліквідації зазначених хвороб і повинні проводитись за рахунок коштів державного бюджету. Однак працівниками Корюківської районної державної лікарні ветеринарної медицини здійснювались загальні профілактичні заходи, зокрема, реєстрація і клінічний огляд тварин на різні захворювання зі стягненням плати за рахунок власників тварин, що не суперечить чинному законодавству. Факт здійснення позивачем загальних профілактичних заходів в перевіряємому періоді відповідачем не спростовано, як не доведено і те, що в даному випадку стягувалась плата саме за надання послуг, які згідно законодавства повинні надаватись за рахунок бюджетних коштів. Таким чином, висновки акту перевірки щодо встановлених порушень позивачем норм чинного законодавства необґрунтовані та не підтверджені, а також не узгоджуються з положеннями постанови Кабінету Міністрів України №478 від 15.08.1992 року.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав та просив його задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, в його задоволенні просив відмовити в повному обсязі та пояснив, що матеріальна допомога на оздоровлення спеціалістів ветеринарної медицини позивача фінансується не за рахунок коштів від надання платних послуг, а за рахунок коштів загального фонду Державного бюджету. Внаслідок зазначеного, позивачем за період з 16.11.2009 р. по 01.08.2010 р. необґрунтовано одержано виручку на суму 7601,70 грн. Також, було встановлено, що Корюківською районною державною лікарнею ветеринарної медицини при проведенні ветеринарно-санітарних заходів щодо запобігання хвороб тварин на туберкульоз та сибірку з власників тварин стягувалась плата в розмірі 30,0 грн. за 1 корову та 24,0 грн. за 1 коня. Зазначене є порушенням постанови КМУ від 15.08.1992 № 478 «Про перелік протиепізоотичних, лікувальних, лабораторно-діагностичних, радіологічних та інших ветеринарно-санітарних заходів, що проводяться органами державної ветеринарної медицини за рахунок відповідних бюджетних та інших коштів» та постанови КМУ від 23.04.2008 № 413. Пунктом 2 Постанови № 413 зазначено, що бюджетні кошти спрямовуються на здійснення заходів з профілактики, локалізації та за необхідності - ліквідації інфекційних і паразитарних хвороб тварин за переліком згідно з додатком 1. Постановою № 478 у додатку 1 визначено, що лабораторно-діагностичні дослідження проводяться за рахунок коштів державного бюджету. Внаслідок чого, за період з 01.03.2010 по 29.07.2010 лікарнею необґрунтовано одержано виручку на суму 106464,00 грн.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, з’ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

На підставі посвідчення № 362 від 04.08.2010 року, відповідно до ст. 13 Закону України «Про ціни і ціноутворення», Положення про Державну інспекцією з контролю за цінами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2000 року N 1819 головним державним інспектором по Корюківському та Щорському районам проведено позапланову перевірку Корюківської районної державної лікарні ветеринарної медицини з питань дотримання порядку встановлення тарифів на платні послуги за період з 16.11.2009 року по 01.08.2010 рік, якою виявлено порушення «Порядку формування тарифів на ветеринарні послуги, що надаються державними установами ветеринарної медицини», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.11.2009 року № 1167, постанови Кабінету Міністрів України від 15.08.1992 року № 478 «Про перелік протиепізоотичних, лікувальних, лабораторно-діагностичних радіологічних та інших ветеринарно-санітарних заходів, що проводяться органами державної ветеринарної медицини за рахунок відповідних бюджетних та інших коштів та постанови Кабінету Міністрів України від 23.04.2008 року № 413 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення протиепізоотичних заходів, та переліку послуг спеціалістів ветеринарної медицини, які провадять ветеринарну практику, за здійснення обов'язкових або необхідних протиепізоотичних заходів та розмірів їх оплати», а саме: позивачем застосовувались тарифи на платні послуги в завищених розмірах за рахунок включення до собівартості послуг накладних витрат в розмірі 90,0%, замість 34,6%, внаслідок чого, за період з 16.11.2009 р. по 01.08.2010 р. Корюківською районною державною лікарнею ветеринарної медицини необґрунтовано одержано виручку на суму 7601,70 грн.; при проведенні ветеринарно-санітарних заходів щодо запобігання хвороб тварин на туберкульоз та сибірку з власників тварин стягувалась плата в розмірі 30,0 грн. за 1 корову та 24,0 грн. за 1 коня, внаслідок чого, за період з 01.03.2010 р. по 29.07.2010 р. лікарнею необґрунтовано одержано виручку на суму 106464.00 грн. Всього за період з 16.11.2009 р. по 01.08.2010 р. Корюківською районною державною лікарнею ветеринарної медицини необґрунтовано одержано виручку на суму 114065,70 грн.

За результатами перевірки, Державною інспекцією з контролю за цінами в Чернігівській області, на підставі статті 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення», прийнято рішення від 19 серпня 2010 року № 172 про застосування економічних санкцій: вилучення до державного бюджету необґрунтовано одержаної суми виручки – 114065,70 грн. та стягнення до державного бюджету штрафу у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки – 228131,40 грн.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про оплату праці» та постанови Кабінету Міністрів України № 1298 від 30.06.2002 року заробітна плата включає в себе матеріальну допомогу на оздоровлення.

Відповідно до п. 11 Порядку формування тарифів на ветеринарні послуги, що надаються державними установами ветеринарної медицини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.11.2009 року № 1167 формування тарифів на ветеринарні послуги з оформлення та видачі на платній основі ветеринарних документів здійснюється з урахуванням, зокрема, заробітної плати та нарахувань на заробітну плату спеціалістів ветеринарної медицини, а також уповноважених (офіційних) лікарів ветеринарної медицини, які утримуються за рахунок коштів, одержаних за надані послуги.

Вказаний пункт Порядку не містить конкретизування за рахунок якого саме фонду Державного бюджету повинна фінансуватись матеріальна допомога на оздоровлення спеціалістів ветеринарної медицини.

Крім того слід зазначити, що відповідачем не надано доказів фінансування матеріальної допомоги на оздоровлення спеціалістів ветеринарної медицини позивача за рахунок коштів загального фонду Державного бюджету.

Слід також зазначити, що з акту перевірки вбачається, що при вчиненні перерахунків вартості 1 хвилини часу зазначеної категорії працівників позивача, Держцінінспекція здійснила перерахунок за період з 01.11.2009 р. по 01.08.2010 р. (а.с. 12 абз.4) при періоді перевірки з 16.11.2009 р. по 01.08.2010 р., що свідчить про те, що відповідач при здійсненні перевірки вийшов за межі перевіряємого періоду.

За таких обставин, суд не вбачає порушень з боку Корюківської райдержлікарні при включенні до вартості ветеринарних послуг матеріальної допомоги, а тому відсутні будь-які правові підстави для твердження про одержання позивачем необгрунтованої суми виручки.

Також перевіркою встановлено порушення Корюківською райдержлікарнею вимог постанов Кабінету Міністрів України від 15.08.1992 р. № 478 та від 23.04.2008 р. № 413, а саме стягувалась плата з власників ВРХ (с/г підприємства) за взяття проб крові для подальшого дослідження, диспансеризації ВРХ (населення), що є заходами з профілактики, локалізації та за необхідності ліквідації зазначених хвороб і повинні проводитись за рахунок коштів державного бюджету.

Постановою Кабінету Міністрів України від 15.08.1992 року № 478 затверджено Перелік протиепізоотичних, лікувальних, лабораторно-діагностичних, радіологічних та інших ветеринарно-санітарних заходів при інфекційних і паразитарних захворюваннях тварин, що проводяться органами державної ветеринарної медицини за рахунок коштів державного бюджету, республіканського бюджету Автономної Республіки Крим і місцевих бюджетів (додаток №1 - 3).

Також установлено, що у разі виникнення масових захворювань та/або загибелі тварин, які не перелічено у додатках №2 і 3 до цієї постанови, необхідні лабораторно-діагностичні дослідження та профілактичні обробки таких тварин проводяться за рішенням Державного департаменту ветеринарної медицини Мінагропрому або ОСОБА_2 міністрів Автономної Республіки Крим чи відповідного органу місцевого самоврядування за рахунок коштів відповідно державного бюджету, республіканського бюджету Автономної Республіки Крим і місцевих бюджетів.

У перевіряємий період в Корюківському районі масових захворювань, загибелі тварин та наявності відповідних рішень стосовно проведення досліджень за рахунок коштів державного чи місцевого бюджетів не було.

Відповідно до пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України від 15.08.1992 року № 478 фінансування інших заходів ветеринарної медицини, зокрема, щодо запобігання і ліквідації хвороб тварин (крім зазначених у додатках №1-3 цієї постанови), лікування хворих тварин, лабораторні дослідження, ветеринарно-санітарна експертиза продуктів тваринництва і сировини та всіх видів продукції на ринках здійснюються за рахунок власників тварин і тваринницької продукції за плату згідно з тарифами (додаток №4).

До вказаного переліку включені терапевтичні, хірургічні, акушерсько-гінекологічні, протиепізоотичні, санітарно-гігієнічні заходи, а також імунізація (крім захворювань, зазначених у додатку N 2 до цієї постанови), дезинсекція, дезинфекція, дератизація, дегельмінтизація.

З огляду на викладене, працівниками Корюківської районної державної лікарні ветеринарної медицини здійснювались загальні профілактичні заходи, зокрема, реєстрація і клінічний огляд тварин на різні захворювання зі стягненням плати за рахунок власників тварин, що не суперечить чинному законодавству.

Факт здійснення позивачем загальних профілактичних заходів в перевіряємому періоді відповідачем не спростовано, як не доведено і те, що в даному випадку стягувалась плата саме за надання послуг, які згідно законодавства повинні надаватись за рахунок бюджетних коштів.

Є помилковим посилання Денжцінінспекції на порушення позивачем постанови Кабінету Міністрів України № 413 від 23.04.2008 р. «Про затвердження порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення протиепізоотичних заходів, та переліку послуг спеціалістів ветеринарної медицини, які проводять ветеринарну практику, та здійснення обов'язкових або необхідних протиепізоотичних заходів та розмірів їх оплати», оскільки вказана постанова встановлює механізм використання коштів передбачених у державному бюджеті за бюджетною програмою 2802020 «Протиепізоотичні заходи та участь у Міжнародному епізоотичному бюро» і не визначає перелік заходів та послуг, які проводяться органами державної ветеринарної медицини, та розподіл їх на ті, які фінансуються за рахунок коштів державного бюджету та ті, що фінансуються за рахунок власників тварин.

Відповідно до п.п. 3.1 п. З Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої наказом Мінекономіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України №298/519 від 03.12.2001р. (далі-Інструкція), державна інспекція з контролю за цінами та державні інспекції з контролю за цінами в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі приймають рішення про вилучення сум економічних та фінансових (штрафних) санкцій у порядку, передбаченому законодавством. Підставою для прийняття рішень про вилучення сум економічних та фінансових (штрафних) санкцій є акти перевірок, які складаються посадовими особами органів державного контролю за цінами. Згідно з абз. 1 п.п. 3.2 цього ж пункту в актах перевірок, зокрема, зазначаються нормативні акти, які порушено суб'єктами господарювання, з конкретним обґрунтуванням порушення.

Пунктом 1.4 Інструкції передбачено, що підставою для застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання суб'єктами господарювання необґрунтованої виручки в результаті порушення ними в періоді, що перевіряється, чинного порядку встановлення та застосування цін і тарифів, які регулюються уповноваженими органами відповідно до вимог законодавства.

Відповідно до п.п. 2.1 п. 2 Інструкції необґрунтовано одержана суб'єктом підприємницької діяльності сума виручки, що підлягає вилученню в дохід бюджету, обчислюється при порушенні порядку встановлення і застосування цін (тарифів), що регулюються уповноваженими органами, - як різниця між фактичною виручкою від реалізації продукції (послуг, робіт) та її вартістю за цінами і тарифами, сформованими згідно з вимогами законодавства.

В матеріалах справи відсутні будь-які документальні підтвердження факту отримання позивачем необґрунтованої виручки, також відсутні посилання на такі документи і в акті перевірки. Крім того оскаржуване рішення не містить зазначення конкретної підстави для застосування економічних санкцій, що є порушенням вимог вищевказаної Інструкції.

Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контро-посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у господарської діяльності».

Статтею 6 вказаного Закону визначені підстави для здійснення позапланових заходів.

Під час проведення позапланового заходу з'ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу, з обов'язковим зазначенням цих питань у посвідченні (направленні) на проведення державного нагляду (контролю).

Відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону проведення позапланових заходів з інших підстав, крім передбачених цією статтею, забороняється, якщо інше не передбачається законом або міжнародним договором України, згода на обов'язковість якого надана Верховною ОСОБА_2 України.

За таких обставин, Державна інспекція з контролю за цінами в Чернігівській області не мала законних підстав для проведення позапланової перевірки Корюківської райдержлікарні з питань дотримання порядку встановлення тарифів на платні послуги за період з 16.11.2009 року по 01.08.2010 року.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги Корюківської районної державної лікарні ветеринарної медицини до Державної інспекції з контролю за цінами в Чернігівській області є законними та обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Корюківської районної державної лікарні ветеринарної медицини до Державної інспекції з контролю за цінами в Чернігівській області - задовольнити в повному обсязі.

Рішення Державної інспекції з контролю за цінами в Чернігівській області про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін № 172 від 19.08.2010 року - визнати протиправним та скасувати.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя: Сорочко Є.О.

Джерело: ЄДРСР 64371353
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку