open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Миколаїв

25 січня 2017 року Справа № 814/2515/16

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Марича Є.В. за участю секретаря судового засідання Мирко О.С. розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом

Новобузька районна державна адміністрація Миколаївської обл., вул. Гребеннікова, 1,Новий Буг,Новобузький район, Миколаївська область,55600

до

Новобузька районна рада Миколаївської області, вул. Гребеннікова, 1,Новий Буг,Новобузький район, Миколаївська область,55600

треті особи

Комунальний заклад "НОВОБУЗЬКА ДИТЯЧА ШКОЛА МИСТЕЦТВ", вул. Леніна, 33,Новий Буг,Новобузький район, Миколаївська область,55600

про

визнання незаконним та скасування рішення від 04.11.2016р. № 219,

ВСТАНОВИВ:

Новобузька районна державна адміністрація Миколаївської області (далі-позивач) звернулась до суду з позовом до Новобузької районної ради Миколаївської області про визнання протиправним та скасування рішення від 04.11.2016 року №219, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на стороні позивача - Комунального закладу «Новобузька дитяча школа мистецтв».

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуване рішення прийняте в порушення норм діючого законодавства, оскільки до його прийняття передача приміщення не була узгоджена із позивачем, а також на заміну цього приміщення закладу культури не було надано рівноцінне приміщення, що передбачено нормами Закону України «Про культуру».

Відповідач вважає позовні вимоги необґрунтованими з підстав викладених в письмових запереченнях.

Третя особа підтримала позовні вимоги позивача.

Судом у судовому засіданні 25.01.2017 року оголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Дослідивши всі матеріали справи, оцінивши наявні докази в їх сукупності, суд встановив наступне.

04 листопада 2016 року Новобузька районна рада Миколаївської області на пленарному засіданні XIV сесії 7 скликання прийняла рішення за №219, за яким відповідач надав згоду на безоплатну передачу приміщення нежитлового приміщення за адресою: м. Новий Буг, площа Свободи, 33 з балансу та оперативного управління комунального закладу «Новобузька дитяча школа мистецтв» на баланс в оперативне управління комунальній установі «Новобузький районний центр по обслуговуванню закладів освіти» Новобузької районної ради Миколаївської області.

Передумовою прийняття відповідачем вищезазначеного рішення, було

- Клопотання начальника відділу освіти, молоді і спорту райдержадміністрації ОСОБА_1 від 17.10.2016 року №794/01-18;

- Лист директора департаменту освіти і науки Миколаївської облдержадмінітсрації ОСОБА_2 від 21.10.2016 року №2691/02-02/01-0117;

- Рекомендації постійної комісії районної ради з питань промислової політики, розвитку підприємництва та управління об'єктами спільної власності територіальних громад від 31.10.2016 р. №62.

Позивач вважає оскаржуване рішення протиправним оскільки воно було прийняте без його погодження чим порушено регламент Новобузької районної ради та взагалі протирічить меті створення належних умов

Відповідач у письмових запереченнях зазначив, що не повинен був погоджувати з позивачем прийняте рішення, оскільки питання про передачу нежитлового приміщення за адресою: м. Новий Буг, площа Свободи, 33 з балансу та оперативного управління комунального закладу «Новобузька дитяча школа мистецтв» на баланс в оперативне управління комунальній установі «Новобузький районний центр по обслуговуванню закладів освіти» Новобузької районної ради Миколаївської області було внесено постійною комісією районної ради, а не позивачем. При цьому, замість переданого аварійного приміщення Комунальний заклад «Новобузька дитяча школа мистецтв» було переведено до приміщення Новобузького районного будинку культури.

Суд вирішуючи спір між сторонами виходить з наступного.

Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.З ст. 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини першої статті 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Регламент Новобузької районної ради, затверджений рішенням районної ради від 27.11.2015 року № 9, встановлює порядок скликання ради, підготовки і розгляду нею рішень районної ради про затвердження порядку денного та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії райради, її органів, підготовки та ведення пленарних засідань.

Статтею 1.4 розділу 1 Регламенту передбачено, що Регламент Новобузької районної ради - це нормативно-правовий документ, який регулює порядок роботи районної ради, її засідань, формування постійних комісій, президії ради, процедуру окремих видів діяльності районної ради, її органів, депутатів, посадових осіб, а також функції, які випливають з повноважень районної ради та її органів і встановлені Конституцією України, Законами України « Про місцеве самоврядування в Україні», «Про статус депутатів місцевих рад» та іншими законодавчими актами.

Відповідно до ст. 2.3.2 проекти рішень районної ради та усі необхідні матеріали, що додаються до них належать обов'язковому узгодженню із заступниками голови райдержадміністрації, керівниками управлінь та відділів райдержадміністрації. проходять юридичну експертизу та узгоджуються з головою райдержадміністрації (з питань які вносяться райдержадміністрацією), керівником секретаріату та організаційного відділу виконкому.

Під час розгляду справи відповідачем не надано до суду доказів погодження оскаржуваного рішення позивачем, при тому що однією з підстав вирішення питання щодо нежитлового приміщення за адресою: м. Новий Буг, площа Свободи, 33 були також клопотання начальника відділу освіти, молоді і спорту райдержадміністрації ОСОБА_1 від 17.10.2016 року №794/01-18 та лист директора департаменту освіти і науки Миколаївської облдержадмінітсрації ОСОБА_2 від 21.10.2016 року №2691/02-02/01-0117.

Таким чином, всупереч вищезазначених вимог Регламенту, проект даного рішення не був узгоджений з керівником Сектору культури, національних цінностей і релігій Новобузької районної державної адміністрації Миколаївської області та Головою Новобузької районної державної адміністрації Миколаївської області.

Крім того, відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону України «Про культуру» забороняється виселення закладів культури (театрів, філармоній, бібліотек, музеїв, архівів, художніх галерей (виставок), кінотеатрів, позашкільних закладів естетичного виховання і дозвілля дітей та юнацтва, клубних закладів тощо) з приміщень без надання їм іншого рівноцінного приміщення.

Так, за договором оренди від 01.09.2016 року, укладеного між Комунальним закладом «Новобузький районний будинок культури» та комунальним закладом «Новобузька дитяча школа мистецтв» останньому передано у користування частину приміщення районного будинку культури загальною площею 433,7 кв. м., що є значно меншою від площі нежитлового приміщення за адресою: м. Новий Буг, площа Свободи, 33 - 797,3 кв. м.

Отже, в ході розгляду справи позивачем повністю доведено, а відповідачем не спростовано протиправність оскаржуваного рішення від 04.11.2016 року №219.

Відповідно до статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Судові витрати покласти на відповідача.

Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2.Визнати протиправним та скасувати рішення Новобузької районної ради Миколаївської області від 04.11.2016 року за №219 "Про надання згоди на безоплатну передачу нежитлового приміщення за адресою : м. Новий Буг, площа Свободи, 33 з балансу та оперативного управління комунального закладу "Новобузька дитяча школа мистецтв" на баланс в оперативне управління комунальній установі "Новобузький районний центр по обслуговуванню закладів освіти" Новобузької районної ради Миколаївської області.

3. Присудити на користь Новобузької районної державної адміністрації Миколаївської області за рахунок бюджетних асигнувань Новобузької районної ради Миколаївської області сплачений судовий збір згідно квитанції №69942 від 22.11.2016 року в сумі 1378 грн.

Постанова набирає законної сили після закінчення 10-денного строку з дня проголошення/отримання постанови, якщо протягом цього часу не буде подано апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили постанови за наслідками апеляційного провадження.

Порядок та строки апеляційного оскарження визначені ст. 186 КАС України.

Суддя Є.В. Марич

Джерело: ЄДРСР 64366653
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку