open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 січня 2017 року м. Київ № 826/25920/15

Окружний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Качура І.А., суддів Данилишина В.М., Келеберди В.І. розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Державної фіскальної служби України, третя особа: ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернувся позивач ОСОБА_1 до Державної фіскальної служби України (далі - Відповідач), третя особа: ОСОБА_2 в якому просив:

- визнати незаконним та скасувати наказ Державної фіскальної служби України «Про призначення ОСОБА_2» № 3285-9 від 19.10.2015 року.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач є громадянином України та у відповідності до Конституції України має право на участь в управлінні державними справами шляхом призначення або обрання до органу державної влади.

27 серпня 2015 року на офіційному сайті Державної фіскальної служби України розміщеного оголошення щодо початку прийому документів для участі у відборі кандидатів на посаду начальника Одеської митниці ДФС.

Крім того, як зазначено у позові, у вказаному оголошенні ДФС також вказана електрона поштова скринька та дата, до якої триває прийом документів, до 11 вересня 2015 року.

16 жовтня 2015 року, як вказує позивач, під час візиту Президента України Порошенко П.О. до м. Одеси, останній повідомив громадськість про призначення на посаду начальника Одеської митниці ДФС - ОСОБА_2.

В той же день на офіційному сайті ДФС було розміщено повідомлення щодо того, що після проведення всіх необхідних процедур та проведення відповідного конкурсу за участю представників Одеської обласної адміністрації Державна фіскальна служба України подає обрану кандидатуру на погодження до Міністерства фінансів та Кабінету Міністрів України тощо.

19 жовтня 2015 року виданий Наказ ДФС № 3285-9 «Про призначення ОСОБА_2»

З вказаним Наказом позивач не погоджується, вважає його незаконним та таким, що підлягає скасуванню оскільки:

- після розміщення оголошення про початок прийому документів для участі у відборі кандидатів на посаду начальника Одеської митниці ДФС, позивачем 01.09.2015 року надіслано резюме та запитання, які ще необхідно подати документи. 07 вересня 2015 року позивач повторно направив запит того ж змісту, однак відповіді не отримав.

- 04.09.2015 року на ДФС було розміщено повідомлення кандидатів, які подали документи у період з 27 серпня по 02 вересня 2015 року для участі у відборі на посаду начальника Одеської митниці ДФС, у цьому повідомленні було також зазначено й позивача.

- 10.09.2015 року на сайті ДФС, як зазначено у позові, розміщено повідомлення кандидатів, які подали документи у період з 27 серпня 2015 року по 09 вересня 2015 року для участі у відборі на посаду начальника Одеської митниці ДФС, також в цьому повідомленні було зазначено позивача.

- 11 вересня 2015 року на сайті ДФС розміщено оголошення про прийом та опрацювання усіх заявок від бажаючих прийняти участь у відборі кандидатів на посаду начальника Одеської митниці ДФС та повідомлення про продовження до 18 вересня 2015 року прийому заявок від кандидатів.

- 21.09.2015 року на сайті ДФС розміщено список з 74 кандидатів, які подали документи у період з 27 серпня по 18 вересня 2015 року для участі у відборі на посаду начальника Одеської митниці ДФС, у вказаному списку був зазначений позивач.

Крім того, позивач у своєму позові вказує, що 01 жовтня 2015 року без повідомлення останнього або без розміщення вказаної інформації на офіційної сайті ДФС, ДФС виданий наказ № 745 «Про проведення відбору кандидатів на посаду начальника Одеської митниці ДФС», який передбачає проведення відбору, перевірки матеріалів кандидатів на відповідність кваліфікаційним вимогам, заслуховування кандидатів, затвердження комісії з проведення перевірки матеріалів, затвердження комісії з проведення заслуховування кандидатів, порядок роботи комісій, а також передбачає, що про результати кожного з етапів відбору кандидати повідомляються не пізніше наступного робочого дня після складання протоколу засідання комісій. Вказаний наказ розміщено на сайті 02.10.2015 року.

Також, позивач зазначає, що вищевказаний наказ не встановлює будь - якої комісії з конкурсу на заміщення вакантних посад в ДФС, не змінює будь - яких умов наказу ДФС № 558 від 30.07.2015 року «Про порядок проведення конкурсу на заміщення вакантних посад, віднесених до номенклатури Голови ДФС», розміщений на сайті ДФС.

На думку позивача, Наказ № 745 «Про проведення відбору кандидатів на посаду начальника Одеської митниці ДФС» оприлюднений з порушенням терміну оприлюднення, а саме не в день видання, а наступного дня.

07 жовтня 2015 року ДФС оприлюдненно список з 9 осіб, які, як зазначено у позові, нібито пройшли до другого етапу відбору на посаду начальника Одеської митниці ДФС, прізвища позивача в цьому списку не має, однак під номером 4 зазначена «ОСОБА_2», яка не була зазначена в жодному повідомленні 04.09.2015 року, 10.09.2015 року та 19.09.2015 року про осіб, які подали документи, та відомості з автобіографії якої оприлюдненно не було.

16 жовтня 2015 року на офіційному сайті ДФС опубліковано повідомлення про завершення проведення відповідного конкурсу на посаду начальника Одеської митниці ДФС та подання обраної кандидатури на погодження до Міністерства фінансів та Кабінету Міністрів України, також повідомлено про початок проекту реформування одеської митниці.

Крім того, у своєму позові позивач зазначає, що листом від 30.10.2015 року ДФС повідомило останнього про те, що у ДФС конкурс на заміщення вакантної посади начальника Одеської митниці ДФС відповідно до постанови КМУ від 15.02.2002 року № 169 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців» не проводився, а також повідомлено про недоцільність проведення другого етапу відбору, зокрема утворення комісії та інформування про її склад Одеську ДПА, у зв`язку з прийняттям Головою ДФС рішення про призначення 19.10.2015 року на посаду начальника Одеської митниці ДФС - ОСОБА_2

У своєму позові позивач також вказує на те, що будь - яких змін до наказу ДФС № 745 від 01.10.2015 року з приводу не проведення другого етапу відбору не приймалося, станом на 08.10.2015 року будь - яка зустріч керівництва ДФС з кандидатами не проводилася, кандидати не повідомлялись.

Також, позивач зазначає, що листом Одеської ОДА від 08.10.2015 року Одеська ОДА вперше надає пропозиції щодо включення в склад комісії з відбору свого представника, якого, на думку позивача, безпідставно було включено ще 01.10.2015 року до наказу ДФС №745, а у супровідному листі Одеської ОДА від 03.11.2015 року зазначено, що інформації щодо включення представників від Одеської ОДА та представників громадськості до складу комісії з проведення відбору кандидатів на посаду начальника Одеської митниці ДФС в обласній державній адміністрації не має.

Тому, на думку позивача, станом на 01.10.2015 року ДФС безпідставно включено до комісії з відбору від Одеської ОДА ОСОБА_5, ще до її запропонування, як вказано у позові.

Крім того, позивач вважає, що ДФС безпідставно допущено ОСОБА_5 до комісії з відбору інформації кандидатів протягом з 05 по 06 жовтня 2015 року до роботи комісії та складання протоколу з проведення перевірки матеріалів на відповідність кваліфікаційним вимогам. Кваліфікаційні вимоги, вакансія, конкурс на заміщення - не об`являвся.

Також, позивач зазначає, що у відповідності до вимог чинного законодавства України, прийняття на службу до митних органів здійснюється на конкурсній основі. Порядок проведення конкурсу визначається Кабінетом Міністрів України, в той час коли наказ ДФС № 745 від 01.10.2015 року не регулює питання проведення конкурсу, а виданий з метою проведення відбору кандидатури на посаду начальника Одеської митниці ДФС.

На підставі викладеного, позивач вважає, що наказ ДФС від 19.10.2015 року №3285-9 «Про призначення ОСОБА_2» виданий з порушенням закону, не відповідає йому, а тому підлягає скасуванню.

Просив суд задовольнити заявлені позовні вимоги у повному обсязі, а також просив невідкладно розглянути і вирішити справу, оскільки, на думку позивача, Відповідач та Третя особа можуть вчинити протиправні дії, а виконання функцій держави особою, яка призначена у непередбачений законом спосіб на керівну посаду органу виконавчої влади може спричинити негативні наслідки для економіки України та перешкоджати поновленню порушеного права позивача.

Представник відповідача під час розгляду справи позовні вимоги не визнала у повному обсязі, просила у їх задоволенні відмовити, надавши суду аналогічні пояснення тим, що викладені у письмових запереченнях проти позову.

Позивач до судового засіданні не з`явився, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, надав до суду письмову заяву з проханням розглянути справу за його відсутністю, в порядку письмового провадження, у випадку згоди на це інших осіб, які беруть участь у справі. Позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Представник позивача до судового засідання не з`явився, про час, дату та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.

В судовому засіданні за згодою представника відповідача ухвалено про продовження вирішення справи у письмовому провадженні відповідно до ч. 4 ст. 122 КАС України.

Заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

У відповідності до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно - правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб`єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Згідно ст. 6 Конституції України державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову.

Органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до абз. 1-3 ч. 5 ст. 21 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» керівники та заступники керівників територіальних органів центрального органу виконавчої влади призначаються на посади та звільняються з посад керівником центрального органу виконавчої влади за погодженням з міністром, який спрямовує та координує діяльність центрального органу виконавчої влади.

Кандидатури на посади керівників територіальних органів центрального органу виконавчої влади погоджуються з головами місцевих державних адміністрацій, якщо інше не передбачено законом.

Порядок призначення на посади керівників територіальних органів центрального органу виконавчої влади встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 570 Митного кодексу України на службу до органів доходів і зборів приймаються громадяни України, які досягли 18-річного віку і здатні за своїми діловими та моральними якостями, освітнім рівнем і станом здоров'я виконувати завдання, покладені на ці органи. З прийняттям на службу може бути встановлено випробування відповідно до Закону України "Про державну службу".

Прийняття на службу до митних органів України здійснюється на конкурсній основі, якщо інше не передбачено законом. Порядок проведення конкурсу визначається Кабінетом Міністрів України. Прийняття та службу до органів доходів і зборів на посади, перебування на яких не пов'язане з проходженням державної служби, здійснюється в порядку, визначеному законодавством України про працю.

Статтею 4 Закону України «Про державну службу» (в редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин) право на державну службу мають громадяни України незалежно від походження, соціального і майнового стану, расової і національної приналежності, статі, політичних поглядів, релігійних переконань, місця проживання, які одержали відповідну освіту і

професійну підготовку та пройшли у встановленому порядку конкурсний відбір, або за іншою процедурою, передбаченою Кабінетом Міністрів України.

Згідно з нормами ч. 2 ст. 9 того ж Закону регулювання правового становища державних службовців, що працюють в органах прокуратури, апаратах судів, дипломатичної служби, митного контролю, служби безпеки, Національної поліції, Національного антикорупційного бюро України та інших, здійснюється відповідно до цього Закону, якщо інше не передбачено законами України.

Пунктом 1 Положення про Державну фіскальну службу України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2014 року №236 (в редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що Державна фіскальна служба України (ДФС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску.

Згідно з пп. 2 п. 5 цього ж Положення ДФС з метою організації своєї діяльності здійснює добір кадрів в апарат ДФС та на керівні посади в територіальні органи, формує кадровий резерв на відповідні посади, організовує роботу з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників апарату ДФС, її територіальних органів.

Підпунктом 15 п. 11 Положення про Державну фіскальну службу України регламентовано, що Голова ДФС призначає на посаду за погодженням з Міністром фінансів і головами відповідних обласних та Київської міської держадміністрацій та звільняє з посади керівників територіальних органів ДФС в областях та м. Києві; призначає на посаду за погодженням з головами відповідних місцевих держадміністрацій та звільняє з посади керівників інших територіальних органів ДФС.

У відповідності до п.п. 6,9,31,32,33,34 Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.02.2002 року №169 умови проведення конкурсу в окремому державному органі відповідно до цього Порядку визначаються його керівником, який призначає на посади та звільняє з посад державних службовців.

Рішення про проведення конкурсу приймається керівником органу за наявності вакантної посади державного службовця.

Конкурс проводиться поетапно:

1) публікація оголошення державного органу про проведення конкурсу в пресі або поширення його через інші засоби масової інформації;

2) прийом документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсі, та їх попередній розгляд на відповідність встановленим кваліфікаційним вимогам до відповідного рівня посади;

3) проведення іспиту та відбір кандидатів.

Конкурсна комісія повідомляє кандидатів про результати конкурсу протягом трьох днів після його завершення.

Якщо посада, на заміщення якої проведено конкурс, передбачає зайняття відповідального або особливо відповідального становища чи належить до посад з підвищеним корупційним ризиком, перелік яких затверджується Національним агентством з питань запобігання корупції, відібраний для призначення на таку посаду кандидат протягом трьох днів з дати одержання повідомлення про результати конкурсу надає письмову згоду на проведення спеціальної перевірки відповідно до Закону України "Про запобігання корупції" та медичну довідку про стан здоров'я за формою, затвердженою МОЗ, щодо перебування особи на обліку в психоневрологічних або наркологічних закладах охорони здоров'я.

Рішення про призначення на посаду державного службовця та зарахування до кадрового резерву приймає керівник державного органу на підставі пропозиції конкурсної комісії протягом місяця з дня прийняття рішення конкурсною комісією.

Якщо посада державного службовця передбачає зайняття відповідального або особливо відповідального становища чи належить до посад з підвищеним корупційним ризиком, перелік яких затверджується Національним агентством з питань запобігання корупції, рішення про призначення на таку посаду приймається за результатами спеціальної перевірки, проведеної відповідно до Закону України "Про запобігання корупції".

Рішення конкурсної комісії може бути оскаржене керівнику відповідного державного органу протягом трьох днів після ознайомлення з цим рішенням.

Рішення керівника державного органу може бути оскаржене у порядку, визначеному законодавством.

У відповідності до положень Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, віднесених до номенклатури Голови ДФС, затвердженого Наказом ДФС України від 30.07.2015 року №558, конкурсний відбір на заміщення вакантних посад державних службовців, віднесених до номенклатури Голови ДФС (далі - конкурс), здійснюється відповідно до Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, віднесених до номенклатури Голови ДФС (далів - Порядок), крім випадків, коли законами України встановлено інший порядок заміщення таких посад.

Порядок розроблено відповідно до Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.02.2002 року № 169 зі змінами. (п. 1.1 та п. 1.2 Порядку).

У відповідності до п. 2.1 Порядку умови проведення конкурсу відповідно до Порядку визначаються Головою ДФС. Рішення про проведення конкурсу приймається Головою ДФС за наявності вакантних посад (в апараті ДФС або в територіальних органах), віднесених до номенклатури Голови ДФС.

Конкурс проводиться поетапно:

1) Публікація оголошення ДФС про проведення конкурсу в пресі, на офіційному веб - порталі ДФС та/або поширення його через інші ЗМІ;

2) Прийом документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсі, та їх попередній розгляд на відповідність встановленим кваліфікаційним вимогам до відповідного рівня посади;

3) Проведення іспиту (тестування) та відбір кандидатів.

Пунктом 4 цього ж Порядку визначений порядок прийому та розгляду документів для участі у конкурсі.

Порядок призначення на посади та звільнення з посад керівників територіальних органів міністерств та інших центральних органів центральної виконавчої влади, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25.01.2012 року № 45, визначає процедуру призначення на посади та звільнення з посад керівників територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади (далі - територіальні органи). (п.1)

Пунктами 3, 4 цього Порядку передбачено, що у разі наявності вакантної посади керівника територіального органу міністр, керівник центрального органу виконавчої влади протягом одного місяця після утворення вакантної посади обирає кандидата на посаду з кадрового резерву або такого, що пройшов стажування, та подає Голові Ради міністрів Автономної Республіки Крим, голові відповідної місцевої держадміністрації пропозицію щодо погодження призначення на посаду керівника територіального органу чи приймає у тижневий строк після утворення вакантної посади рішення про оголошення конкурсу на її заміщення.

За результатами конкурсу міністр, керівник іншого центрального органу виконавчої влади подає протягом двох тижнів Голові Ради міністрів Автономної Республіки Крим, голові відповідної місцевої держадміністрації пропозицію щодо погодження призначення на посаду керівника територіального органу, який є переможцем конкурсу.

У разі коли діяльність центрального органу виконавчої влади спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через відповідного міністра, керівник такого органу подає відповідному міністру за формою згідно з додатком 1 пропозицію щодо погодження призначення на посаду, звільнення з посади керівника територіального органу для розгляду. Така пропозиція розглядається міністром у десятиденний строк з дня її надходження.

У судовому засіданні встановлено, що 27 серпня 2015 року на офіційному сайті Державною фіскальною службою України було розміщено оголошення про початок прийому документів для участі у відборі кандидатів на посаду начальника Одеської митниці ДФС. При цьому зазначено, що заявки та резюме направляти на адресу hr@sts.gov.ua до 11 вересня 2015 року. Дата та місце проведення відбору буде оголошено додатково, до заслуховування кандидатів буде залучено представників Одеської обласної державної адміністрації та громадського регіону.

11 вересня на сайті ДФС опубліковано повідомлення про те, що Державна фіскальна служба з метою належного прийому та опрацювання заявок від бажаючих прийняти участь у відборі кандидатів на посаду начальника Одеської митниці ДФС продовжує прийом документів від кандидатів до 18 вересня 2015 року включно.

У судовому засіданні також було встановлено, що позивач скористався своїм правом, передбаченим Конституцією України, та направив відповідні документи на електрону поштову адресу, зазначену на сайті ДФС з метою прийняття участі у відборі кандидатів на посаду начальника Одеської митниці ДФС.

Як вбачається з повідомлень про кандидатів ДФС України, ОСОБА_1 подав документи для участі у відборі на посаду начальника Одеської митниці ДФС у період з 27 серпня по 02 вересня; з 27 серпня по 09 вересня. Вказані повідомлення опубліковано на офіційному сайті ДФС України у розділі «Новини».

Крім того, у відповідності до списку кандидатів, які подали документи у період з 27 серпня 2015 року по 18 вересня 2015 року для участі у відборі на посаду начальника Одеської митниці ДФС, станом на 18.09.2015 року до ДФС подано документи від 74 кандидатів, які бажають прийняти участь у відборі для призначення на вищевказану посаду, серед яких: за №35 - ОСОБА_1 та за №61 ОСОБА_2.

У відповідності до Наказу ДФС України від 01.10.2015 року № 745 «Про проведення відбору кандидатів на посаду начальника Одеської митниці ДФС» перший етап відбору проводиться з 05 жовтня по 06 жовтня 2015 року у м. Києві за адресою: Львівська пл., 8.

Перший етап відбору складається із перевірки матеріалів кандидатів на відповідність кваліфікаційним вимогам, зокрема щодо: вищої освіти відповідного професійного спрямування за освітньо - кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста; стажу роботи за фахом в державній службі на керівних посадах чи на керівних посадах в інших сферах управління; досвіду роботи щодо управління персоналом.

За результатами першого етапу 08 жовтня 2015 року проводиться зустріч керівництва ДФС з кандидатами, які пройшли відбір.

Склад комісії з проведення перевірки матеріалів кандидатів на відповідність кваліфікаційним вимогам (Комісія №1), затверджений Наказом ДФС від 01.10.2015 року №745: Голова комісії: ОСОБА_6 - директор Департаменту персоналу; Члени Комісії: ОСОБА_7 - в.о. директора Департаменту правової роботи; ОСОБА_8 - заступник начальника Головного управління - начальник управління організаційно - аналітичного забезпечення Головного управління власної безпеки; ОСОБА_9 - начальник управління кадрового забезпечення митниць Департаменту персоналу; ОСОБА_5 - представник Одеської ОДА (за згодою); Секретар Комісії Кутишенко Л.Г. - головний спеціаліст відділу роботи з персоналом митниць управління кадрового забезпечення митниць Департаменту персоналу.

Згідно з наданою суду копією Протоколу засідання Комісії №1 з проведення перевірки матеріалів на відповідність кваліфікаційним вимогам за результатами опрацювання матеріалів, наданих матеріалів, обговорення членами комісії їх кандидатур на відповідність вимогам, визначеним наказом ДФС від 01.10.2015 року № 745, проведено голосування по кожній кандидатурі, а саме: ОСОБА_1 за результатами голосування комісії отримав один голос «за», «утримались» один голос, «проти» три голоси.

Також комісією за результатами першого етапу відбору рекомендовано для участі у другому етапі відбору на посаду начальника Одеської митниці ДФС наступних кандидатів: 1. ОСОБА_10; 2. ОСОБА_11; 3. ОСОБА_12; 4. ОСОБА_2; 5. ОСОБА_13, 6. ОСОБА_14; 7. ОСОБА_15; 8. ОСОБА_16; 9. ОСОБА_17, прізвища позивача у вказаному списку не має.

У відповідності до п. 5.6 Наказу ДФС від 01.10.2015 року № 745 «Про проведення відбору кандидатів на посаду начальника Одеської митниці ДФС» про результати кожного з етапів відбору кандидати повідомляються не пізніше наступного робочого дня після складання протоколу комісії.

07 жовтня 2015 року на офіційному сайті ДФС було опубліковано оголошення, відповідно до якого Департамент персоналу повідомив про початок другого етапу відбору на посаду начальника Одеської митниці ДФС з вказівкою прізвища, ім`я, по батькові кандидатів, які рекомендовані для участі у другому етапі відбору. Прізвища позивача у цьому списку не має.

16 жовтня 2015 року на офіційному порталі Державної фіскальної служби було опубліковано оголошення про те, що після проведення всіх необхідних процедур та проведення відповідного конкурсу за участю представників Одеської обласної адміністрації Державна фіскальна служба подала обрану кандидатуру на погодження до Міністерства фінансів та Кабінету Міністрів України.

Як вбачається з наданої суду копії листа Одеської обласної державної адміністрації від 13.10.2015 року № 01/02-38/6976, адресованого Голові Державної фіскальної служби України, обласна державна адміністрація рекомендує призначити ОСОБА_2 на посаду начальника Одеської митниці.

15 жовтня 2015 року Державна фіскальна служба України звернулася до Міністра фінансів України з проханням погодити призначення ОСОБА_2 на посаду начальника Одеської митниці ДФС. (лист від 15.10.2015 року №2715/4/99-99-04-03-01-13)

У відповідно до копії листа Міністерства фінансів України від 16.10.2015 року № 31-17030-12-10/32125 Міністерство фінансів України погодило призначення ОСОБА_2 на посаду начальника Одеської митниці ДФС за умови дотримання вимог законодавства про працю, державну службу та очищення влади.

Наказом ДФС України від 19.10.2015 року № 3285-о ОСОБА_2 призначена на посаду начальника Одеської митниці ДФС в порядку переведення з Одеської обласної державної адміністрації.

Аналізуючи вищевикладене та надані докази у їх сукупності, суд приходить до висновку про необґрунтованість заявлених позивачем вимог щодо визнання незаконним та скасування наказу ДФС України від 19.10.2015 року № 3285-о «Про призначення ОСОБА_2», оскільки позивачем та його представником під час розгляду справи не доведено, що виданням оскаржуваного наказу Відповідач порушив права, свободи або інтереси позивача, між тим, у судовому засіданні було встановлено, що позивач ОСОБА_1, як кандидат на посаду начальника Одеської митниці ДФС, був допущений до першого етапу відбору на посаду, але не рекомендований Комісією №1 для участі у другому етапі відбору, а тому суд не приймає до уваги доводи позивача в обґрунтування своїх вимог стосовно порушення порядку проведення другого етапу відбору на посаду.

Крім того, суд критично ставиться до доводів позивача щодо не проведення, на думку позивача, конкурсу на заміщення вакантної посади - начальника Одеської митниці ДФС, а здійснення лише відбору кандидатів на вказану посаду, оскільки у відповідності до вимог ч. 2 ст. 11 КАС України, суд розглядає адміністративні справи не інакше, як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Зі змісту позовних вимог вбачається, що ОСОБА_1 просить визнати незаконним та скасувати саме Наказ ДФС України «Про призначення ОСОБА_2» № 3285-о від 19.10.2015 року, але не оскаржує порядок проведення конкурсу на заміщення вакантної посади або результати конкурсної комісії.

Також, суд вважає за необхідне зазначити, що призначення ОСОБА_2 на посаду начальника Одеської митниці ДФС відбулося з додержанням вимог діючого законодавства України, а саме: ОСОБА_2 була рекомендована на посаду Одеською обласною державною адміністрацією, її кандидатура була погоджена Відповідачем з Міністром фінансів України та лише після погодження ОСОБА_2 призначена наказом ДФС на посаду начальника Одеської митниці ДФС.

Також необхідно зауважити, що станом на момент вирішення справи по суті ОСОБА_2 наказом Голови ДФС України звільнена з займаної посади начальника Одеської митниці ДФС.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого вирішує справи відповідно до Конституції України та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Частинами 1 та 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідач по справі, як суб'єкт владних повноважень, виконав покладений на нього обов'язку щодо доказування правомірності прийнятого рішення.

За таких обставин, суд приходить до висновку про необхідність відмовити у задоволенні позовних вимог позивача у повному обсязі.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, відповідно до положень ст.. 94 КАС України, суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для стягнення сплаченої суми судового збору на користь позивача у зв'язку з відмовою у задоволенні позовних вимог.

Керуючись ст. ст. 69, 70, 71, 122,158 - 163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 - відмовити.

Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до апеляційної інстанції в порядку та строки, передбачені ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий Суддя І.А. Качур

Судді В.М. Данилишин

В. І. Келеберда

Джерело: ЄДРСР 64316021
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку