open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 826/15360/15
Моніторити
Ухвала суду /11.10.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /11.10.2017/ Вищий адміністративний суд України Постанова /07.08.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /17.07.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /05.07.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /23.05.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /09.03.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /14.02.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /24.01.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.12.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.12.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /31.10.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.05.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /04.04.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /11.03.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.02.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.02.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /25.12.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /03.08.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва
emblem
Справа № 826/15360/15
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /11.10.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /11.10.2017/ Вищий адміністративний суд України Постанова /07.08.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /17.07.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /05.07.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /23.05.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /09.03.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /14.02.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /24.01.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.12.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.12.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /31.10.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.05.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /04.04.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /11.03.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.02.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.02.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /25.12.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /03.08.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/15360/15 Головуючий у 1-й інстанції: Іщук І.О. Суддя-доповідач: Літвіна Н. М.

У Х В А Л А

Іменем України

24 січня 2017 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Літвіної Н.М.

суддів Ганечко О.М. Коротких А.Ю.

при секретарі Архіповій Л.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 грудня 2015 року у справі за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства «Укрнафта» до Міжрегіонального головного управління ДФС - Центрального офісу з обслуговування великих платників податків про визнання протиправним та скасування рішення про застосування фінансових санкцій, -

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до суду з позовом до Міжрегіонального головного управління ДФС- Центральний офіс з обслуговування великих платників про визнання протиправним та скасування рішення про застосування фінансових санкцій від 25 червня 2015 року № 15911/0084/2810.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 грудня 2015 року адміністративний позов задоволено.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби, подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі.

Також апелянтом заявлено клопотання про заміну Міжрегіонального головного управління ДФС - Центрального офісу з обслуговування великих платників його правонаступником Офісом великих платників податків ДФС .

Відповідно до ст. 55 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов'язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов'язкові для особи, яку він замінив.

В судовому засіданні 24 січня 2017 року Київським апеляційним адміністративним судом на підставі ст. 55 КАС України протокольною ухвалою змінено сторону відповідача Міжрегіональне головне управління ДФС - Центрального офісу з обслуговування великих платників на Офіс великих платників податків ДФС.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи та вірно встановлено судом першої інстанції, 04 червня 2015 року за результатами проведення фактичної перевірки щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обліку готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) господарського об'єкту АЗС №16-002, що розташований за адресою: м. Кременчук, Полтавська обл., вул. 50-річчя СРСР, 2-а, платника податків ПАТ «Укрнафта», складено Акт №0084/28-10/39-30/00135390 (далі - Акт перевірки), яким встановлено факт реалізації тютюнових виробів за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, а саме: реалізовано пачку сигарет «Monte Carlo Blue» за ціною 14,73 грн., що підтверджується фіскальним чеком від 04 червня 2015 року 11 год. 46 хв. №2769. На пачці виробником нанесена ціна 14,00 грн. Вартість наявних у суб'єкта господарювання тютюнових виробів згідно акта опису становить 10380,65 грн.

На підставі Акта перевірки 25 червня 2015 року відповідачем винесено рішення про застосування фінансових санкцій № 15911/0084/2810, яким до позивача у зв'язку з порушенням вимог ч. 13 ст. 18 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» №481/95-ВР від 19 грудня 1995 року (надалі - Закон №481/95-ВР) застосовані фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 10 380,65 грн.

Не погоджуючись з вищезазначеним рішенням відповідача, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав та законних інтересів.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд апеляційної інстанції зазначає наступне.

Згідно із частинами 1 і 2 ст.11-1 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» встановлена виробником або імпортером максимальна роздрібна ціна на тютюнові вироби наноситься на пачку, коробку або сувенірну коробку тютюнових виробів разом з датою їх виготовлення.

Максимальна роздрібна ціна за пачку, коробку або сувенірну коробку наноситься визначеним виробником способом у визначеному виробником місці і складається з її цифрового виразу та скороченого найменування грошової одиниці України.

Відповідно до пп. 14.1.106 п. 14.1 ст. 14 ПК України максимальні роздрібні ціни - ціни, встановлені на підакцизні товари (продукцію з урахуванням усіх видів податків (зборів). Акцизний податок з реалізованих суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів не включається до максимальної роздрібної ціни.

Максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію) встановлюються виробниками або імпортерами товарів (продукції) шляхом декларування таких цін у порядку, встановленому цим Кодексом. Продаж суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, на які встановлюються максимальні роздрібні ціни, не може здійснюватися за цінами, вищими за максимальні роздрібні ціни, збільшені на суму акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Як вбачається з п.п. 14.1.4 п. 14.1 ст. 14 ПК України, акцизний податок - непрямий податок на споживання окремих видів товарів (продукції), визначених цим Кодексом як підакцизні, що включається до ціни таких товарів (продукції).

В силу вимог п.п. 9.1.4 п. 9.1 ст. 9 ПК України акцизний податок належить до загальнодержавних податків.

Підпунктом 213.1.9 п. 213.1 ст. 213 ПК України передбачено, що об'єктами оподаткування акцизним податком є, зокрема, операції з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Відповідно до п. 215.1 ст. 215 ПК України до підакцизних товарів належать, серед іншого, тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну.

Правовими положеннями п.п. 214.1.4 п. 214.1 ст. 214 ПК України передбачено, що у разі обчислення податку із застосуванням відносних (адвалорних) ставок базою оподаткування є вартість (з податком на додану вартість) підакцизних товарів, що реалізовані відповідно до п.п. 213.1.9 п. 213.1 ст. 213 цього Кодексу.

Підпунктом 215.3.10 п. 215.3 ст. 215 ПК України визначено, що для підакцизних товарів, реалізованих відповідно до п.п. 213.1.9 п. 213.1 ст. 213 цього Кодексу, ставки податку встановлюються за рішенням сільської, селищної або міської ради у відсотках від вартості (з податком на додану вартість), у розмірі 5 відсотків.

Згідно із п. 28.2 ст. 28 ПК України відносною (адвалорною) визнається ставка податку, згідно з якою розмір податкових нарахувань встановлюється у відсотковому або кратному відношенні до одиниці вартісного виміру бази оподаткування.

Разом з тим, п. 188.1 ст. 188 ПК України визначає, що база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв'язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

Таким чином, максимальна роздрібна ціна, зазначена на пачці тютюнових виробів, не є базою оподаткування акцизним податком, оскільки такою базою оподаткування акцизним податком є вартість реалізованих підакцизних товарів відповідно до п.п. 214.1.4 п. 214.1 ст. 214 ПК України, та не є базою оподаткування ПДВ, оскільки база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів відповідно до п. 188.1 ст. 188 ПК України. Максимальна роздрібна ціна, зазначена на пачці тютюнових виробів виробником або імпортером, не є договірною вартістю, оскільки пачка тютюнових виробів не реалізується по такій максимальній роздрібній ціні.

Враховуючи, що базою оподаткування ПДВ при продажу у роздріб тютюнових виробів є вартість реалізованих таких підакцизних товарів, з урахуванням акцизного збору, ціна роздрібного продажу розраховується продавцем підакцизних товарів самостійно, з обов'язковим дотриманням умови, встановленої п.п. 14.1.106 п. 14.1 ст. 14 ПК України: продаж суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, на які встановлюються максимальні роздрібні ціни, не може здійснюватися за цінами, вищими за максимальні роздрібні ціни, збільшені на суму акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Отже, максимальні роздрібні ціни збільшуються не на ставку акцизного податку від максимальних роздрібних цін, як зазначає податковий орган, а на суму акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів, яка має визначатися за формулою: сума акцизного податку = база оподаткування * 5% (ставка акцизного податку згідно п.п. 215.3.10 п. 215.3 ст. 215 ПК України); при цьому база оподаткування у відповідності до п.п. 214.1.4 п. 214.1 ст. 214 ПК України визначена як вартість реалізованих підакцизних товарів.

Таким чином, базою оподаткування акцизним податком з реалізації підакцизних товарів, що здійснюється суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі, є вартість (з ПДВ) реалізованих підакцизних товарів, а не максимальні роздрібні ціни, визначення розміру фактичних роздрібних цін на тютюнові вироби, перевищення якого призводить до порушення пп.14.1.106 п.14.1 ст.14 ПК України, має здійснюватися з розрахунку максимальної роздрібної ціни, встановленої виробником або імпортером підакцизного товару, збільшеної на суму акцизного податку, яка розраховується, як 5% від бази оподаткування (вартості реалізованих підакцизних товарів).

Згідно із ч. 1 ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

Відповідно до ч. 2 вищезазначеної статі до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі, зокрема, роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів, збільшеними на суми акцизного податку з реалізації через роздрібну торговельну мережу тютюнових виробів, - 100 відсотків вартості наявних у суб'єкта господарювання тютюнових виробів, але не менше 10 000 гривень.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, що при перевірці позивача посадовими особами контролюючого органу зафіксовано факт реалізації цигарок на суму 14,73 грн., при цьому, максимальна роздрібна ціна, вказана виробником на пачці, становить 14,00 грн.

В даному випадку базою оподаткування акцизним податком є у відповідності до п.п. 214.1.4 п. 214.1 ст. 214 ПК України вартість реалізованих підакцизних товарів (14,73 грн.), сума акцизного податку становить 5% від зазначеної вартості (0,7365 грн.), за вирахуванням якої від вартості реалізованого підакцизного товару ціна пачки тютюнових виробів не перевищує максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію), встановлені виробником, що узгоджується з п.п. 14.1.106 п. 14.1 ст. 14 ПК України.

З наданих представником позивача письмових заперечень на апеляційну скаргу вбчається, що формула, яка відповідала в 2015 році п.п. 214.1.4 п.214.1 ст.214 ПК України та по якій встановлюються граничні роздрібні ціни товарів визначалась додаванням максимальної роздрібної ціни (вказаної виробником на підакцизних товарах) до суми акцизного податку.

Оскільки відповідно до п. 14.1.106 п. 14.1 ст. 14 ПК України граничні роздрібні ціни товарів не можуть бути більше суми максимальних роздрібних цін та суми акцизного податку, а не ставки акцизного податку.

Таким чином, колегія суддів апеляційної інстанції приходить до висновку, що ПАТ «Укрнафта» здійснювало роздрібну торгівлю тютюновими виробами за цінами, які не перевищують максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів, збільшеними на суми акцизного податку з реалізації через роздрібну торговельну мережу тютюнових виробів.

З огляду на вищезазначені обставини справи, колегія суддів аналогічно з судом першої вважає, що позовні вимоги є законними і обґрунтованими.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції і не дають підстави вважати, що судом при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Згідно із ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Проте, в даному випадку Офісом великих платників податків ДФС, як суб'єктом владних повноважень, не доведено правомірності своїх дій та не надано обґрунтованих доводів прийняття оскаржуваних рішень відповідно до норм чинного законодавства.

Відповідно до ст. 200 КАС України - суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 160, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби - залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 грудня 2015 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України в порядку і строки, встановлені ст. 212 КАС України.

Головуючий суддя Літвіна Н.М.

Судді Ганечко О.М.

Коротких А.Ю.

Повний текст ухвали виготовлено 24 січня 2017 року.

Головуючий суддя Літвіна Н. М.

Судді: Ганечко О.М.

Коротких А. Ю.

Джерело: ЄДРСР 64260869
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку