open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
8 Справа № 826/5974/16
Моніторити
Ухвала суду /15.03.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /27.01.2021/ Касаційний адміністративний суд Постанова /08.12.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.11.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.11.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.10.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /01.09.2020/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /18.02.2020/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /06.02.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /22.01.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /24.03.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /02.03.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.02.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.02.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /19.12.2016/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /04.05.2016/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /18.04.2016/ Окружний адміністративний суд міста Києва
emblem
Справа № 826/5974/16
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /15.03.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /27.01.2021/ Касаційний адміністративний суд Постанова /08.12.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.11.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.11.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.10.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /01.09.2020/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /18.02.2020/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /06.02.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /22.01.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /24.03.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /02.03.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.02.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.02.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /19.12.2016/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /04.05.2016/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /18.04.2016/ Окружний адміністративний суд міста Києва

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

19 грудня 2016 року № 826/5974/16

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі колегії суддів: головуючого судді Федорчука А.Б., суддів Кобилянського К.М., Мазур А.С., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрінжинірбуд»

до

Державної архітектурно-будівельної інспекції України

про

визнання незаконними та скасування постанов,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Укрінжинірбуд» звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції України, в якому просить суд:

- визнати незаконними та скасувати Постанови Департаменту Державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду №044/40-212-10/2403, №043/40-212-10/2402, №045/40-212-10/2404 від 25.03.2016р. про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності на ТОВ «Укрінжинірбуд» у розмірі 509860 грн.

В обґрунтування позовних вимог ТОВ «Укрінжинірбуд» зазначає, що про позапланову перевірку Товариство повідомлено не було, представники позивача при її проведенні були відсутні, про розгляд матеріалів встановлених перевіркою порушень відповідач не повідомляв. Також позивач зазначає, що ТОВ «Укрінжинірбуд» для виконання робіт із будівництва об'єкту «Будівництво багатоповерхового житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями (секція №4) по вул. Покришкіна, 8 в у місті Вінниці» не укладало будь-яких договорів підряду із замовником будівництва, проектна документація на будівництво об'єкту замовником не передавалась та позивач не має будь-якого відношення до будівництва вказаного об'єкта будівництва.

Представник відповідача заперечує по суті заявлених позовних вимог, про що надав відповідні письмові заперечення, в яких зазначив, що оскаржувані акти індивідуальної дії цілком відповідають вимогам ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому скасуванню не підлягають. За таких обставин відповідач просить суд в позові відмовити.

Справа розглянута в порядку письмового провадження у відповідності до положень ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, за відсутності необхідності заслуховувати свідків чи експертів.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, встановив наступне.

Судом встановлено, що 10.03.2016 Державною архітектурно-будівельною інспекцією України проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрінжинірбуд», на об'єкті будівництва «Будівництво багатоповерхового житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями (секція № 4)» по вул. Покришкіна, 8в у м. Вінниці, за результатами якої складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 10.03.2016.

В акті перевірки зазначено, що Товариством з обмеженою відповідальністю «Укрінжинірбуд» здійснюється будівництво секції № 4 багатоповерхового житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення по вулиці Покришкіна, 8в у місті Вінниці.

Під час проведення перевірки Проектна документація на об'єкті перевірки відсутня. Перевіркою виявлені наступні порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності: 1) будівельні роботи на об'єкті будівництва фактично були розпочаті за відсутності документа, що надає право на виконання будівельних робіт, самочинно розпочате будівництво багатоповерхового житлового будинку по вулиці Покришкіна, 8в (секція № 4). Таким чином, замовником та підрядником порушені вимоги частини першої статті 34 та частини першої статті 36 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», а також пункту 5 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 466; 2) будівельні роботи на об'єкті виконуються за відсутності належним чином затвердженої проектної документації та робочої документації, що є порушенням статті 27 Закону України «Про архітектурну діяльність»; 3) на об'єкті відсутні робочі креслення, виконавчі схеми, загальний журнал робіт, журнали спеціальних робіт, що є порушенням вимог пункту 1.17 ДБН А.3.1-5-2009 «Організація будівельного виробництва»; 4) будівельні роботи проводяться з порушенням вимог ДБН, а саме - будівельні роботи виконуються без підтвердження належної якості попередньо виконаних робіт і без складання актів на закриття прихованих робіт, що є порушенням вимог пунктів 9.8 та 9.8.1 ДБН А.3.1-5-2009 «Організація будівельного виробництва».

Зазначені в акті порушення також вказані у протоколах про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 10.03.2016 року та вказано, що розгляд справ про правопорушення у сфері містобудівної діяльності відбудеться о 15:00 год. 25.03.2016 у приміщенні Державної архітектурно-будівельної інспекції України за адресою м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26.

Посадовими особами ДАБ складено протоколи разом з приписом про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 10.03.2016.

Припис вимагає забезпечити дотримання вимог державних будівельних норм для житлових будинків у термін до 10.04.2016.

25.03.2016 головним інспектором будівельного нагляду відділу ДАБ контролю управління ДАБ контролю Департаменту ДАБ контролю та нагляду ДАБІ України Чучмій А.В. винесено оскаржувані постанови:

- № 044/40-212-10/2403 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою позивача визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п. 4 ч. 3 ст. 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності», та накладено штраф у сумі 124 020 грн.;

- № 043/40-212-10/2402 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою позивача визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п. 6 ч. 3 ст. 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності», та накладено штраф у сумі 24804 грн.;

- № 045/40-212-10/2404 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою позивача визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п. 8 ч. 3 ст. 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності», та накладено штраф у сумі 62010 грн.

Не погоджуючись з правомірністю зазначених постанов про накладення штрафу, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Оцінивши за правилами ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає, що позов не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 липня 2014 р. № 294 (далі - Положення), Держархбудінспекція у своїй діяльності керується Конституцією України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

Нормами Положення визначено, що Держархбудінспекція є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

Згідно пункту 3 Положення, одним із основних завдань Держархбудінспекції є реалізація державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, зокрема, здійснення державного контролю та нагляду за дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил.

Пунктом 4 Положення визначено, що до покладених на Держархбудінспекцію завдань, окрім іншого, здійснює державний контроль за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, проектної документації, будівельних норм, державних стандартів і правил, технічних умов, інших нормативних документів під час провадження містобудівної діяльності.

Водночас в пункті 7 Положення зазначено, що Держархбудінспекція здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи.

Крім того, пунктом 5 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.20111 № 553 (далі - Порядок) (на який посилається Позивач) визначено, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом, що повністю узгоджується з вказаною нормою Положення, і не виключає права Держархбудінспекції безпосередньо здійснити контролюючий захід у сфері містобудівної діяльності.

Відтак, позапланова перевірка здійснена органом, який уповноважений згідно законодавства на ці функції

Відповідно до частини другої статті 2 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», дія вказаного закону не поширюється на відносини, що виникають під час здійснення заходів, зокрема, державного архітектурно-будівельного контролю (нагляду), а відтак обов'язок щодо повідомлення завчасно суб'єкта господарювання, який здійснює свою діяльність у сфері містобудування, про плановий чи позаплановий контрольний захід, у Держархбудінспекції відсутній.

За приписами Порядку визначено право, а не обов'язок суб'єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, бути присутнім під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю.

Статтею 6 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено, що управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, органами державного архітектурно-будівельного контролю, іншими уповноваженими органами містобудування та архітектури, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування.

До уповноважених органів містобудування та архітектури належать органи, визначені у статті 13 Закону України «Про архітектурну діяльність».

Так, до органів державного архітектурно-будівельного контролю належать: 1) структурні підрозділи з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій; 2) виконавчі органи з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад.

Органом державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

Згідно ч. 2, ч. 3 ст. 7 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», у разі якщо сільські, селищні, міські ради не утворили виконавчі органи з питань державного архітектурно-будівельного контролю, повноваження таких органів виконує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, через відповідних головних інспекторів будівельного нагляду.

Головні інспектори будівельного нагляду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі призначаються на посади та звільняються з посад центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, за погодженням у випадках, передбачених законом, із Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями.

Крім того, відповідно до п. 91 Прикінцевих положень Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» установлено, що на період до утворення (визначення) місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування органів державного архітектурно-будівельного контролю повноваження, визначені цим Законом, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

Орган державного архітектурно-будівельного контролю починає здійснювати повноваження, визначені Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства», на наступний день після затвердження акта спільної комісії.

На час перевірки та винесення оскаржуваних постанов, органу державного архітектурно-будівельного контролю на відповідній території (м. Вінниця) створено не було, спільна комісія з питань передачі повноважень не створювалася, а акт комісії не затверджувався, а відтак контролюючі заходи були вчинені належними особами та органом.

Законом України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності», зокрема, у статті 3 визначено, що справи про правопорушення, передбачені цим Законом, розглядаються, зокрема, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

Згідно статті 4 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» накладати штраф в межах та відповідно до вимог, визначених Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», мають право від імені, зокрема, органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду - головні інспектори будівельного нагляду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що процесуальні документи, які складені за результатами проведеного контролюючого заходу, є законними і складеними уповноваженими згідно законодавства особами.

Суд також вважає за необхідне зазначити, що позапланова перевірка дотримання ТОВ «Укрінжинірбуд» вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності на об'єкті будівництва здійсненна Держархбудінспекцією на підставі колективного звернення ОСОБА_2 та інших від 02.02.2016. Отже, вимога абзацу сьомого пункту 7 Порядку, згідно якого підставою для проведення позапланової перевірки є - звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб'єктом містобудування вимог містобудівного законодавства, Держархбудінспекцією дотримана.

Держархбудінспекція на підтвердження виявлених та зафіксованих порушень під час здійснення контролюючого заходу додала до заперечень фотоматеріали, з яких вбачається, що до Позивача застосовано правомірно міру відповідальності у формі штрафів за вчинені порушення у сфері містобудівної діяльності.

Посилання позивача в адміністративному позові на те, що він не мав можливості надати в письмовій формі свої пояснення, зауваження або заперечення до акту перевірки складеного інспекцією за результатами перевірки, судом відхиляються, оскільки як вбачається з протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 10.03.2016, який долучено до справи позивачем, останнього повідомлено, що розгляд справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності відбудеться о 15год. 00хв. 25 березня 2016 року у приміщенні Держархбудінспекції за адресою: м. Київ, бул. Лелі Українки, 26.

До того ж, ТОВ «Укрінжинірбуд» зазначає в адміністративному позові про отримання 17.03.2016 листа Держархбудінспекції з оригіналом, зокрема, вказаного вище протоколу.

А відтак, з викладеного вбачається, що ТОВ «Укрінжинірбуд» мав можливість 25.03.2016 під час розгляду справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності надати пояснення, зауваження або заперечення до акту перевірки складеного інспекцією за результатами перевірки, однак таких дій позивачем вчинено не було, хоча позивач завчасно був повідомлений про дату час та місце розгляду справи.

Враховуючи зазначне, посилання Позивача на те, що він був позбавлений можливості надати спростування щодо виявлених порушень на об'єкті будівництва, судом до уваги не береться, як таке, що спростовується матеріалами справи, а суд приходить до висновку про обґрунтованість та правомірність оскаржуваних постанов про накладення штрафу.

Частиною 2 ст. 9 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Оцінивши докази, наявні в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає, що адміністративний позов не підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 2-7, 69-71, 94, 160-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя А.Б. Федорчук

судді К.М. Кобилянський

А.С. Мазур

Джерело: ЄДРСР 64260169
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку