open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 1003/1703/2012

2-а/1003/4074/2012

Категорія 100

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 квітня 2012 року cуддя Білоцерківського міськрайонного суду Кошель Л. М. , розглянувши в порядку скороченого провадження у м. Білій Церкві справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного Управління Пенсійного Фонду України у Київській області про зобовязання відповідача провести перерахунок та виплату додаткової пенсії,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач 26.10.2011 року звернувся до суду з вказаним позовом мотивуючи тим, що згідно до ст.51 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» він має право на додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоровю, розмір якої згідно Закону становить 30 % від мінімальної пенсії за віком. Але відповідач відмовився провести позивачу перерахунок додаткової пенсії, а тому позивач просив суд позивач просив суд визнати протиправними дії відповідача щодо відмови у проведенні перерахунку та виплаті додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоровю відповідно до ст. 51 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи в розмірі 30% від мінімальної пенсії за віком; зобовязати відповідача провести перерахунок та виплачувати щомісячно додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоровю, відповідно до ст. 51 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , встановивши її в розмірі 30% від мінімальної пенсії за віком, починаючи з 01.05.2011 року, з врахуванням виплачених сум.

На підставі ст.183-2 КАС України справа розглянута в порядку скороченого провадження.

Оглянувши матеріали справи, вважаю, що позов підлягає до часткового задоволення з наступних підстав.

По справі встановлено, що позивач є потерпілим внаслідок Чорнобильської катастрофи та належить до 4 категорії, що стверджується копією посвідчення.

Позивач перебуває на обліку в Головному Управлінні Пенсійного Фонду України у Київській області і одержує пенсію за віком та додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоровю, як потерпілому 2 категорії, яка виплачується позивачу в розмірі 15% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, як вбачається з письмових заперечень відповідача.

Відповідно до ст. 49 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи пенсії особам, віднесеним до категорії 1,2,3,4 встановлюються у вигляді: а/ державної пенсії; б/ додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоровю, яка призначається після виникнення права на державну пенсію.

Згідно зі ст. 51 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» особам, віднесеним до категорії 2, призначається щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоровю, у розмірі розмірі 30 процентів мінімальної пенсії за віком. Ця додаткова пенсія відповідно до положень ст. 53 цього Закону виплачується повністю незалежно від заробітку, пенсії чи іншого доходу.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобовязані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За ст. 113 Конституції України КМ України у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами Президента України.

Згідно до ч.1 ст. 9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обовязковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України. Також у вказаній статті зазначено, що у разі невідповідності нормативно-правового акта Конституції України, закону України, міжнародному договору, згода на обовязковість якого надана ВР України, або іншому правовому акту суд застосує правовий акт, який має вищу юридичну силу.

Отже, оскільки закони України мають вищу юридичну силу над урядовими нормативними актами, то вважаю, що при вирішенні даного спору підлягають застосуванню саме положення ст. 51 Закону "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", а не постанови КМ України.

Так, в разі колізії між нормативно-правовими актами КМ України та Законами України застосуванню підлягають саме положення Законів України, які є актами вищої юридичної сили.

Виходячи з положень ст. 51 Закону, під час визначення розміру додаткової пенсії позивача за основу при розрахунку береться мінімальна пенсія за віком.

За чинним законодавством розмір мінімальної пенсії за віком визначається лише за правилами, передбаченими ч.1 ст.28 Закону України Про загальнообовязкове державне пенсійне страхування, та залежить від розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, іншого нормативно-правового акта, який би визначав цей розмір або встановлював інший розмір, немає.

А тому суд вважає за можливе не приймати до уваги положення ч.3 ст. 28 вищевказаного Закону, з якої випливає, що мінімальний розмір пенсії за віком, встановлений абзацом першим частини першої цієї статті, застосовується виключно для визначення розмірів пенсій, призначених згідно з цим Законом, оскільки наявність такої норми за відсутності іншого законодавчо визначеного мінімального розміру пенсії за віком не є підставою для відмови в реалізації позивачем його права на одержання додаткової пенсії в розмірах, передбачених Законом Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Відповідно до ч. 3 ст. 67 вказаного вище Закону в новій редакції у разі збільшення прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом, підвищується розмір пенсії, визначений відповідно до статті 54 цього Закону, а також розмір додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоровю, особам, віднесеним до категорії 1,2,3,4. Перерахунок пенсії здійснюється з дня встановлення нового розміру прожиткового мінімуму.

Отже, оскільки розмір додаткової пенсії позивача необхідно розраховувати з мінімального розміру пенсії за віком, який залежить від розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, про що вказано вище в постанові, то підставою для перерахунку пенсії позивача є встановлення нового розміру прожиткового мінімуму, і цей перерахунок повинен здійснюватися з дня встановлення цього мінімуму.

Згідно до ст. 21 Закону України Про Державний бюджет України на 2011 рік встановлено прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність: з 1 січня 750 гривень, з 1 квітня 764 гривні, з 1 жовтня 784 гривні, з 1 грудня 800 гривень.

19.06.2011 року набрав чинності Закон України Про внесення змін до Закону України Про Державний бюджет України на 2011 рік від 14.06.2011 року №3491-VІ відповідно до якого було внесено зміни до Закону України Про Державний бюджет України на 2011 рік. Так в п. 7 Закону України Про внесення змін до Закону України Про Державний бюджет України на 2011 рік було вказано що, Прикінцеві положення доповнити пунктом 4 такого змісту: 4. Установити, що у 2011 році норми і положення статті 51 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., №13, ст. 178 з наступними змінами) застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України виходячи з наявного фінансового ресурсу бюджету Пенсійного фонду України на 2011 рік. На виконання вищевказаного Закону України Кабінетом Міністрів України 06.07.2011 року була прийнята постанова за №745 Про встановлення деяких розмірів виплат, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету, в п. 1 якої було встановлено, що особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоровю, відповідно до Закону Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи виплачується у таких розмірах до прожиткового мінімуму, встановленого законом для осіб, які втратили працездатність: тим, що належать до категорії 2, - 15 відсотків. Вказана постанова набрала чинності з 23.07.2011 року. Закони України про державний бюджет України на 2010 та 2011 роки, Закон України Про внесення змін до Закону України Про Державний бюджет України на 2011 рік а також Закон України « Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи » є актами єдиного органу законодавчої влади Верховної ради України, тобто актами однакової юридичної сили, а діюче законодавство не містить норм, які б встановлювали пріоритетність одних законів над іншими, в тому числі і в залежності від предмета правового регулювання. Також відсутні закони, які б регулювали питання подолання колізії норм законів, що мають однакову юридичну силу. Загальновизнаним є те, що серед двох одно предметних актів застосуванню підлягає той, який діє у часі пізніше, якщо інше не передбачено самим цим актом.

Проаналізувавши всі зазначені правові норми вважаю, що дії відповідача щодо виплати додаткової пенсії позивачу в розмірі 15% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, є протиправними, за період з 01.05.2011 року по 22.07.2011 року, а розмір додаткової пенсії позивача має становити за вказаний період 30% від мінімальної пенсії за віком, відповідно до ст. 51 вищевказаного Закону.

Враховуючи вищевикладене, вважаю, що позовні вимоги позивача про зобовязання відповідача провести перерахунок та виплату йому додаткової пенсії в розмірі 30% від мінімальної пенсії за віком, починаючи з 01.05.2011 року по 22.07.2011 року включно є обґрунтованими.

Вважаю, що позивачу слід відмовити в задоволенні його позову в частині визнання протиправними дій відповідача щодо відмови у проведенні перерахунку та виплаті додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоровю, відповідно до ст. 51 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи в розмірі 30% від мінімальної пенсії за віком за період з 23.07.2011 , оскільки з 19.06.2011 року набрав чинності Закон України Про внесення змін до Закону України Про Державний бюджет України на 2011 рік від 14.06.2011 року №3491-VІ, та з 23.07.2011 року набрала чинності постанова КМ України від 06.07.2011 року №745, якими з 23.07.2011р. і до 31.12.2011р. розмір додаткової пенсії встановлено на рівні 15 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Крім того, згідно прикінцевих положень Закону України « Про Державний бюджет України на 2012 рік» від 22.12.2011р. № 4282-УІ у 2012 році норми і положення статей 20,21,22,23,30,31,37,39,48,50,51,52 та 54 Закону України « Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом міністрів України виходячи з наявних фінансових ресурсів Державного бюджету України та бюджету Пенсійного фонду України на 2012 рік.

Згідно постанови КМУ України № 1210 « Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» з 01 січня 2012 року було визначено розмір щомісячної додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров»ю, особам, що належать до категорії 2 15 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, а з 01.07.2012 р. 6 відсотків.

Рішенням Конституційного Суду України № 3-рп\2012 від 25.01.2012 р. визнано такими, що відповідають Конституції України повноваження Кабінету Міністрів України щодо розробки проекту закону про Державний бюджет України та забезпечення виконання відповідного закону, в тому числі щодо реалізації політики в сфері соціального захисту та в інших сферах. Кабінет Міністрів України регулює порядок та розміри соціальних виплат та допомоги, які фінансуються за рахунок коштів Державного бюджету України, відповідно до Конституції та законів України.

Згідно ч.1 ст.256 КАС України в редакції зі змінами, внесеними згідно із Законом № 4054-УІ від 17.11.2011р.\ постанова суду підлягає негайному виконанню в межах суми стягнення за один місяць.

На підставі вищевикладеного та ст.ст.19, 113 Конституції України, ст.ст. 49, 51, 53, 54, 62, 67 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», Закону України Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України», ст. 28 Закону України Про загальнообовязкове державне пенсійне страхування , рішень Конституційного суду України від 09.07.2007 року №6-рп та від 22.05.2008 року №10-рп, Закону України Про Державний бюджет України на 2010 рік , Закону України «Про встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати», Закону України Про Державний бюджет України на 2011 рік , Закону України Про внесення змін до Закону України Про Державний бюджет України на 2011 рік від 14.06.2011 року №3491-VІ , постанови КМ України від 06.07.2011 року №745 Про встановлення деяких розмірів виплат, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету , керуючись ст.ст.6, 9, 17, 99, 158-163, 183-2, 256 КАС України, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити частково .

Визнати протиправними дії Головного Управління Пенсійного Фонду України у Київській області щодо відмови у проведенні перерахунку додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров»ю, ОСОБА_1 відповідно до ст. 51 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи в розмірі 30% від мінімальної пенсії за віком, передбаченої ч.1 ст. 28 Закону України «Про загальнообовязкове державне пенсійне страхування», виходячи з розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного Законами України на відповідний рік, починаючи з 01.05.2011 року по 22.07.2011 року.

Зобовязати Головне Управління Пенсійного Фонду України у Київській області провести перерахунок та виплачувати ОСОБА_1 додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоровю, відповідно до ст. 51 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , встановивши її в розмірі 30% від мінімальної пенсії за віком, виходячи з розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного Законами України на відповідний рік, починаючи з 01.05.2011 року по 22.07.2011 року включно з врахуванням виплачених сум.

В задоволенні іншої частини позову відмовити.

Постанова підлягає негайному виконанню в межах суми стягнення за один місяць.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Білоцерківський міськрайонний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя ОСОБА_2

Джерело: ЄДРСР 64211145
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку