open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
12 Справа № 806/1488/16
Моніторити
Постанова /08.02.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /05.02.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /29.06.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /06.06.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /12.05.2017/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.02.2017/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.02.2017/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.02.2017/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Постанова /12.01.2017/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.12.2016/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.09.2016/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.08.2016/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.08.2016/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 806/1488/16
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /08.02.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /05.02.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /29.06.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /06.06.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /12.05.2017/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.02.2017/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.02.2017/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.02.2017/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Постанова /12.01.2017/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.12.2016/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.09.2016/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.08.2016/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.08.2016/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 січня 2017 року м.Житомир справа № 806/1488/16

категорія 6.2

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Нагірняк М.Ф.,

за участю: секретар судового засідання Добровольська Н.А.,

представник позивача Антоневська О.П.,

представники відповідача Забігайло Л.В., Снісар Б.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Житомир-Агробудіндустрія" до Управління Держгеокадастру у Житомирському районі Житомирської області про визнання дій незаконними, зобов'язання виконати п. 4 рішення №931 Житомирської міської ради від 10.06.2015року,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Житомир-Агробудіндустрія" звернулося з позовом до Управління Держгеокадастру у Житомирському районі Житомирської області про визнання дій незаконними та зобов'язання виконати п. 4 рішення №931 Житомирської міської ради від 10.06.2015року.

В судовому засіданні представник Товариства з обмеженою відповідальністю "Житомир-Агробудіндустрія", Позивача по даній справі, позовні вимоги підтримала в повному обсязі і пояснила, що підприємство 10.05.2016року звернулося до Відповідача з приводу отримання Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, яка знаходиться за адресою: м.Житомир, вул. Промислова,10, так як він був виготовлений без врахування величин коефіцієнтів Км2 і Км3, передбачених п.4 рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015року. На вказане звернення Відповідачем безпідставно було відмовлено у визначенні нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки із врахуванням п.4 рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015року.

Представник Позивача зазначає, що правомірність п.4 рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015року підтверджена в судовому порядку, а тому є обов'язковою для Відповідача і підлягає врахуванню при визначенні нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Представники Управління Держгеокадастру у Житомирському районі Житомирської області, Відповідача по даній справі, в судовому засіданні проти позову заперечили і пояснили, що п.4 рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015року прийнято з порушеннями вимог чинного законодавства, а тому не підлягає врахуванню при визначенні нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих в межах міста Житомира. Більш того, представники Відповідача вважають, що відповідно до Постанови Житомирського апеляційного адміністративного суду від 08.08.2016року підтверджено право Відповідача не враховувати вказане рішення Житомирської міської ради №931.

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, заслухавши пояснення представника Позивача та представників Відповідача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення на них, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову з огляду на таке.

Спірні відносини між сторонами по даній справі щодо порядку проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок та отримання витягу з технічної документації про таку нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки регулюються правовими нормами Закону України "Про оцінку земель" від 11 грудня 2003року N1378-IV (надалі - Закон N1378-IV).

Відповідно до положень ст.18 цього Закону N1378-IV нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років.

Як зазначено в ст.23 цього Закону N1378-IV, технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Витяг з такої технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, до яких відноситься Відповідач по даній справі, як відповідний територіальний орган.

В судовому засіданні встановлено та визнається сторонами по даній справі, що саме для отримання витягу про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, яка знаходиться за адресою: м.Житомир, вул. Промислова,10, ТОВ "Житомир-Агробудіндустрія", Позивач звертався до Відповідача.

На думку Позивача та його представника в судовому засіданні, при виготовленні витягу від 01.02.2016року Відповідачем безпідставно не враховано величини коефіцієнтів Км2 і Км3, передбачених п.4 рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015року.

В зв'язку з цим Позивач 10.05.2016року, 21.06.2016року та 12.07.2016року звертався до Відповідача з відповідними листами про усунення таких порушень та надання нового витягу про нормативну грошову оцінку окремої вказаної земельної ділянки (а.с.12-18).

Листом від 25.07.2016року Відповідачем було відмовлено Позивачу у видачі нового витягу про нормативну грошову оцінку вказаної земельної ділянки (а.с.19-20).

Судом встановлено та не заперечується сторонами, що при визначенні нормативної грошової оцінки окремої земельної ділянки, розташованої в межах населеного пункту, враховуються, окрім інших, відповідні показники коефіцієнту Км2 (коефіцієнт, який характеризує зональні фактори місцеположення земельної ділянки в межах населених пунктів) та коефіцієнту Км3 (коефіцієнт, який характеризує локальні фактори місцеположення земельної ділянки за територіально-планувальними, інженерно-геологічними, історико-культурними, природно-ландшафтними, санітарно-гігієнічними умовами та рівнем облаштування території).

Відповідно до розділу "III. Нормативна грошова оцінка земель населених пунктів" Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995р. N213, нормативна грошова оцінка земель населених пунктів визначається за відповідною формулою з урахуванням окрім інших величин, величин зазначених коефіцієнтів Км2 і Км3.

Аналогічно, правовими нормами п.3.6 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 р. N 18/15/21/11, зазначено, що коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки (Км), обумовлюється трьома групами рентоутворювальних факторів регіонального, зонального та локального характеру і обчислюється за формулою Км = Км1 х Км2 х Км3, де

Км2 - зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони);

Км3 - локальний коефіцієнт, який враховує місце розташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони.

Вихідними даними для обчислення Км є генеральні плани та проекти планування і забудови населених пунктів, плани їх земельно-господарського устрою, матеріали економічної оцінки їх територій.

Більш того, Таблиця 1.6 до вказаного Порядку містить Граничні (максимальні і мінімальні) значення коефіцієнтів, які враховують ступінь містобудівної цінності території в межах населених пунктів (Км2). В даній таблиці прямо зазначено, що для населених пунктів з чисельністю населення від 250 до 500 (тис. чол.), до яких загально відомо відноситься місто Житомир, максимальні значення коефіцієнту Км2 визначено в межах 3,0 - 3,5, а мінімальне значення цього ж коефіцієнту Км2 визначено 0,30.

Рішенням Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015року при розрахунку визначення нормативної грошової оцінки земельних ділянок в м.Житомирі обмежено застосування цього коефіцієнту Км2 максимальним значенням 0,306 (підпункт 4.1 пункту 4), та обмежено застосування загального коефіцієнту Км3 в діапазоні від 0,5 до 1 (підпункт 4.2 пункту 4).

Одночасно п.10 цього рішення Відповідача зобов'язано забезпечити оформлення та видачу заявникам відповідних витягів з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Житомира (а.с.21-22).

Суть спору між сторонами по даній справі зведена виключно до того чи підлягають врахуванню обмеження в застосуванні коефіцієнтів Км2 і Км3, встановлені п.4 Рішення Житомирської міської ради № 931 від 10.06.2015року, при розрахунку визначення нормативної грошової оцінки земельних ділянок в м.Житомирі та видачі відповідних витягів.

Безспірно , приписами частини 1 статті 144 Конституції України встановлено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Згідно з частиною 1 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування" міська рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Більш того, постановою Корольовського районного суду м.Житомира від 25.01.2016року в адміністративній справі № 2-а/296/12/16 підтверджено правомірність зазначеного п.4 Рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015року (а.с.23-25). Вказане судове рішення набрало законної сили відповідно до Ухвали Житомирського апеляційного адміністративного суду від 11.04.2016року (а.с.26-35).

Відповідно до положень статті 255 КАС України постанова суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.

Обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.

Як зазначено в ч.1 ст.72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

В зв'язку з цим, правомірність п.4 Рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015року в межах даної адміністративної справи не доказувалася.

Судом при дослідженні витягу від 01.02.2016року встановлено та не заперечується сторонами, що при виготовленні такого витягу із нормативної грошової оцінки земельної ділянки та при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки враховувалася велична коефіцієнта Км2 в розмірі 0,919, сукупний коефіцієнт Км3 - в значенні 0,962 (а.с.11).

Тобто, велична коефіцієнта Км2 ( 0,919) при виготовленні цього витягу із нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 01.02.2016року та при розрахунку нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки застосована без врахування обмежень такого коефіцієнта, передбачених в п.4 Рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015року.

Разом з тим, велична коефіцієнта Км3 (0,962) при виготовленні цього витягу із нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 01.02.2016року та при розрахунку нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки узгоджується із обмеженнями такого коефіцієнта в діапазоні від 0,5 до 1, передбачених в п.4 Рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015року.

Таким чином, суд вважає позовні вимоги Позивача частково обґрунтованими, а права частково порушеними лише в частині щодо неврахування вимог п.4 рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015року при наданні такого витягу із нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 01.02.2016року, а саме незастосування при такому розрахунку коефіцієнта Км2 з максимальним значенням 0,306.

Порушені права Позивача підлягають судовому захисту виключно шляхом зобов'язання Управління Держгеокадастру у Житомирському районі Житомирської області при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки ТОВ "Житомир-Агробудіндустрія" застосувати коефіцієнт Км2 з максимальним значенням 0,306, передбачений п.4 рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015року.

Суд вважає безпідставними доводи представників Відповідача щодо врахування при вирішенні вказаних спірних відносин постанови Житомирського апеляційного адміністративного суду від 08.08.2016року (справа № 806/179/16) про відмову в задоволенні позову Житомирської міської ради до Управління Держгеокадастру у Житомирському районі Житомирської області щодо зобов'язання виконати п.4 Рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015року.

Як зазначено в даному судовому рішенні, відмова в задоволенні позову обґрунтована виключно відсутністю порушеного права Позивача, а не протиправністю п.4 Рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015року. Вказаним судовим рішенням взагалі не давалася правова оцінка п.4 Рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015року (а.с.144-150).

Відповідно до вимог ст.94 КАС України судові витрати ТОВ "Житомир-Агробудіндустрія" підлягають відшкодуванню пропорційно задоволеним позовним вимогам у вигляді 1378,00грн. судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Управління Держгеокадастру у Житомирському районі Житомирської області.

Керуючись статтями 2,86,94,159-163,167,186,254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

постановив:

Позов задовольнити частково, визнати незаконними дії Управління Держгеокадастру у Житомирському районі Житомирської області щодо неврахування п.4 рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015року при наданні витягу із нормативної грошової оцінки земельної ділянки ТОВ "Житомир-Агробудіндустрія" від 01.02.2016року, а саме незастосування при такому розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки коефіцієнта Км2 з максимальним значенням 0,306.

Зобов'язати Управління Держгеокадастру у Житомирському районі Житомирської області при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки ТОВ "Житомир-Агробудіндустрія" застосувати коефіцієнт Км2 з максимальним значенням 0,306, передбачений п.4 рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015року.

В задоволенні інших позовних вимог відмовити.

Судові витрати ТОВ "Житомир-Агробудіндустрія" у вигляді 1378,00грн. судового збору підлягають відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань Управління Держгеокадастру у Житомирському районі Житомирської області.

Постанова набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, і може бути оскаржена до Житомирського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції у порядку, визначеному статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Головуючий суддя М.Ф. Нагірняк

Повний текст постанови виготовлено: 16 січня 2017 р.

Джерело: ЄДРСР 64055195
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку