open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 308/10153/16-а

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 грудня 2016 року м. Ужгород

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області у складі:

головуючого судді – Бенца К.К.,

при секретарі судового засідання – Бота О.І.

за участю:

представника позивача – ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Ужгород справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Ужгородського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області про зобов’язання внести зміни до актового запису про народження,-

встановив:

ОСОБА _2 звернувся до Ужгородського міськрайонного суду з адміністративним позовом до Ужгородського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області про зобов’язання внести зміни до актового запису про народження.

Мотивує свої позовні вимоги тим, що народився 14 серпня 1983 року у м. Ужгороді. Запис про його народження № 17 був зроблений виконавчим комітетом Ратівецької сільської ради Ужгородського району 25.08.1983р. В актовому записі №17 від 25.08.1983 року про подію народження позивача, його ім'я вказано як «Емерих» в той час коли батьки просили записати позивача як «Імре». Обґрунтовувалося таке «перекручення» тим, що на момент складання даного актового запису діяли правила, які передбачали обов'язковий переклад будь-яких імен на Українську мову, за встановленими на той час правилами. Однак, позивач вважає, що ім'я «Емерих» невірно перекладено на Українську мову, до того ж, при зазначенні позивача як «Емерих» не враховані їхні національні традиції, як національних меншин. Ім'я «Емерих» (російською «Эммерих») - німецьке чоловіче ім'я, що походить від готського «Амаларіх». Дане ім'я має угорський аналог «Імре». З метою усунення «перекручень» в його власному імені позивач звернувся до відділу державної реєстрації актів цивільного стану по Ужгородському районі Ужгородського міськрайонного управління юстиції у Закарпатській області із заявою про внесення змін до актового запису про його народження № 17 від 25.08.1983 року, складеного виконкомом Ратівецької сільської ради Ужгородського району Закарпатської області. Вищезазначену заяву з підтверджуючими документами позивач надіслав до відділу державної реєстрації - поштою, однак, останні не прийняли його заяву, про що свідчить запис на конверті з відміткою Укрпошти «повернення з причин закінчення терміну зберігання». Позивач вказує, що особисто звернувся до відповідача із заявою, однак відповідач в здійсненні такої реєстрації в усній формі відмовив, навіть не прийнявши заяву. Позивач вважає, що діями відповідача порушені його права та інтереси, а від так за захистом таких, вимушений звертатися до суду.

З вищенаведених підстав позивач просить суд зобов'язати Ужгородський районний відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Закарпатської області внести зміни до актового запису про народження №17 від 25.08.1983 року, складеного виконавчим комітетом Ратівецької сільської ради Ужгородського району Закарпатської області в частині імені, а саме змінити власне ім'я «Емерих» на ім'я «Імре», записати як «Рада Імре» без зазначення «по батькові» та зобов'язати Ужгородський районний відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Закарпатської області повторно видати свідоцтво про народження з внесеними змінами згідно рішення суду в даній справі.

Позивач ОСОБА_2 в судове засідання не з’явився.

Представник позивача ОСОБА_2 - ОСОБА_1 в судовому засіданні підтримав заявлені позовні вимоги посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві, просив такі задовольнити. Надав пояснення аналогічні викладеним у позові.

Представник відповідача, був належним чином повідомленим про дату, час і місце судового розгляду, у судове засідання не прибув, про причини неприбуття представника в судове засідання не повідомив і тому вважається таким, що не прибув без поважних причин, а тому суд на підставі ч. 4 ст. 128 КАС України постановив ухвалу про вирішення справи на підставі наявних у ній доказів. Письмових заперечень на адресу суду не надіслав.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, враховуючи принципи рівності сторін, суд приходить до наступного висновку.

Згідно ст. 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Із змісту статті 6 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб’єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Згідно ч. 2 ст. 11, ч. 2ст. 71 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

При вирішені даного спору суд враховує, що правовідносини, які виникли між сторонами, регулюються Цивільним кодексом України (далі - ЦК України), Законом України від 01.07.2010 № 2398-VI "Про державну реєстрацію актів цивільного стану" (далі - Закон № 2398-VI), Правилами внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 12.01.2011 № 96/5 (далі - Правила).

Відповідно до статті 294 ЦК України фізична особа має право на ім'я. Фізична особа має право на транскрибований запис її прізвища та імені відповідно до своєї національної традиції. У разі перекручення імені фізичної особи воно має бути виправлене. Якщо перекручення імені було здійснене у документі, такий документ підлягає заміні. Якщо перекручення імені здійснене у засобі масової інформації, воно має бути виправлене у тому ж засобі масової інформації.

Статтею 49 ЦК України, та статтями 2, 3 Закону № 2398-VI визначено, що актами цивільного стану є події та дії, які нерозривно пов'язані з фізичною особою і започатковують, змінюють, доповнюють або припиняють її можливість бути суб'єктом цивільних прав та обов'язків. Державній реєстрації відповідно до цього Закону підлягають народження фізичної особи та її походження, шлюб, розірвання шлюбу у випадках, передбачених законом, зміна імені, смерть.

Судом встановлено, що позивач, ОСОБА_2 є громадянином України.

Як встановлено судом, 25.08.1983 року виконавчим комітетом Ратівецької сільської ради Ужгородського району у Книзі реєстрації народжень було зроблено актовий запис під номером 17 про народження 14.08.1983 року позивача ОСОБА_2 та видано позивачу ОСОБА_3 про народження , що стверджується свідоцтвом про народження виданим повторно 05.08.2016 року серії І-ФМ № 359848, копія якого приєднана до матеріалів справи.

Згідно зазначеного свідоцтва ім’я позивача зазначено як Емерих.

Згідно ч. 1 ст. 22 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» та п. 1.15. Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 12.01.2011 № 96/5, у разі відмови органів державної реєстрації актів цивільного стану у внесенні змін до актового запису цивільного стану у висновку вказуються причини відмови та зазначається про можливість її оскарження в судовому порядку.

Відмова органів державної реєстрації актів цивільного стану у внесенні змін до актових записів цивільного стану, їх поновленні та анулюванні може бути оскаржена в судовому порядку.

У пункті третьому постанови Пленуму Верховного Суду України від 07.07.1995 року № 12 «Про практику розгляду судами справ про встановлення неправильності запису в актах громадянського стану» роз’яснено, що суд розглядає заяви про встановлення неправильності запису в акті громадянського стану як у випадках невиправлення органами реєстрації актів громадянського стану помилок, допущених при складанні актового запису, так і при відмові зазначених органів внести в ці записи передбачені законодавством зміни (прізвища, імені, по батькові тощо) і доповнення (наприклад, про національність і громадянство батьків).

Пунктом 2.13.2 Правил передбачено, що підставою для внесення змін в актові записи цивільного стану є постанова адміністративного суду.

Крім того, пунктом 2.16.7 Правил передбачено, що на підставі рішення суду про внесення змін, доповнень або виправлень в актові записи цивільного стану вносяться відповідні зміни, які зазначені в рішенні суду.

Як встановлено судом, позивач звертався до Ужгородського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області із заявою про внесення змін до актового запису про народження шляхом надіслання заяви поштою. Проте , відповідач не прийняв його заяву, про що свідчить запис на конверті з відміткою Укрпошти «повернення з причин закінчення терміну зберігання».

Як ствердив позивач у позовній заяві та представник позивача в судовому засіданні , позивач звернувся до відповідача із заявою про внесення змін до актового запису про народження, проте відповідач в усній формі відмовив йому у прийняті заяви.

Вказані обставини відповідачем не спростовані хоча такий процесуальний обов'язок передбачений ст. 71 КАС України.

ОСОБА_2 народився 14.08.1983 року , його батьком записаний ОСОБА_4 , матір’ю – ОСОБА_5, що стверджується свідоцтвом про народження виданим повторно 05.08.2016 року серії І-ФМ № 359848, копія якого приєднана до матеріалів справи.

Як встановлено судом , мати позивача ОСОБА_5 за національністю угорка, що стверджується свідоцтвом про народження ОСОБА_6З.( прізвище після укладення шлюбу Рада) серії ІV –УР № 1299660 від 03.12.1962 року.

Після реєстрації шлюбу 16.10.1982 року ОСОБА_6 з ОСОБА_7 у свідоцтві про шлюб національність обох не зазначена.

ОСОБА_7 із тим у даний час діюче законодавство України не містить вимог про внесення в паспорт громадянина України, в свідоцтво про народження, в свідоцтво про шлюб чи інші документивідомостей про національність.

Відповідно до ст. 5 Закону України "Про органи реєстрації актів громадянського стану" завданнями органів реєстрації актів громадянського стану є, зокрема, внесення до актових записів необхідних змін, доповнень та виправлень.

Згідно ст. 9 Закону України "Про органи реєстрації актів громадянського стану" зміст актів громадянського стану, а також відмова в реєстрації актів громадянського стану, в тому числі у переміні прізвища, імені та по батькові, внесенні змін, доповнень, виправлень до записів актів громадянського стану, їх поновленні та анулюванні, можуть бути оскаржені до вищестоящого органу та до суду.

Відповідно до п. 1.1 Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12.01.2011 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.01.2011 року за №55/18793 - внесення змін до актових записів цивільного стану, які складено органами державної реєстрації актів цивільного стану України, проводиться відділами державної реєстрації актів цивільного стану районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних управлінь юстиції (далі -відділи державної реєстрації актів цивільного стану) у випадках, передбачених чинним законодавством.

Положеннями ч.4 ст.144 Сімейного кодексу України передбачено, що реєстрація народження дитини засвідчується ОСОБА_3 про народження, зразок якого затверджує Кабінет Міністрів України.

Відповідно до ст.ст. 145, 146 Сімейного кодексу України, прізвище дитини визначається за прізвищем батьків, ім'я дитини визначається за згодою дитини.

Відповідно до частин 1 та 5 ст. 28 Закону України "Про засади державної мовної політики" імена громадян України подаються державною мовою відповідно до українського правопису. Кожен громадянин України має право на виправлення помилкового запису свого прізвища та імені (по батькові) в паспортах та інших офіційних документах .

Таким чином, позивач має право на виправлення помилкового запису свого імені.

Згідно вимог ст. 8 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави та ст.9 КАСУ, де передбачено, що суд вирішує справи на підставі Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Виходячи із норм викладених в ст. 71 КАС України встановлено, що за загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона. При розгляді справи щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень встановлена презумпція його винуватості. Презумпція винуватості покладає на суб'єкта владних повноважень обов'язок аргументовано, посилаючись на докази, довести правомірність свого рішення, дії чи бездіяльності та спростувати твердження позивача про порушення його прав, свобод та інтересів.

Згідно зі ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до статті 9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності. Суд вирішує справи на підставі Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

Приймаючи до уваги викладене, з огляду на встановленні в судовому засіданні обставини та визначенні відповідно до них правовідносини, а також те, що на час розгляду справи та винесення постанови по суті заявлених позовних вимог, відповідачем доказів, які б спростовували зазначені позивачем обставини суду ненадані, а тому приходжу до висновку , що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення.

Керуючись ст. ст. 158, 159, 160, 162, 163 КАС України,

постановив:

Адміністративний позов ОСОБА_2 до Ужгородського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області про зобов’язання внести зміни до актового запису про народження – задовольнити.

Зобов'язати Ужгородський районний відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Закарпатської області внести зміни до актового запису про народження №17 від 25.08.1983 року, складеного виконавчим комітетом Ратовецької сільської ради Ужгородського району Закарпатської області в частині імені, а саме змінити власне ім'я «Емерих» на ім'я «Імре» та записати як «Рада Імре» без зазначення «по батькові».

Зобов'язати Ужгородський районний відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Закарпатської області повторно видати свідоцтво про народження з внесеними змінами до актового запису про народження.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Ужгородський міськрайонний суд протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч.3 ст. 160 КАС України, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Ужгородського

міськрайонного суду ОСОБА_8

Джерело: ЄДРСР 64015852
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку