open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

_________________________________________________________________________________________________________________________

Справа № 520/5032/16-ц

Провадження № 2/520/3162/16

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01.12.2016 року Київський районний суд м. Одеси у складі:

головуючого - судді Огренич І.В.

при секретарі - Бусленко О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до комунальної установи «Центр первинної медико-санітарної допомоги №3» про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1, збільшивши позовні вимоги, просить визнати протиправною відмову комунальної установи «Центр первинної медико - санітарної допомоги №3» в наданні йому - ОСОБА_1 інваліду 1А групи з постійним стороннім доглядом реабілітаційних послуг (соціально-побутовий патронаж) допомоги при купанні, лікуванні у лікаря-стоматолога, тощо, призначенні та виділенні медичних препаратів Виктози, Форксиги відповідно, що відображено у листі від 06.11.2015 № 1364, зобов'язати комунальну установу «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 3» безоплатно надавати йому - ОСОБА_1 інваліду 1А групи з постійним стороннім доглядом реабілітаційну послугу (соціально-побутовий патронаж) допомогу при купанні, лікуванні у лікаря-стоматолога, тощо, безоплатно забезпечувати апаратом One Touch Ultra, тест-смужками для апарату OneTouchUltra (яким користуюсь щоденно та придбав за власні кошти, тому тест-смужки, голки для інсулінових ручок відповідачем мають забезпечуватися не будь-які, а виключно ті, що можуть бути використані за допомогою вказаного апарату вимірювання цукру у крові та інсуліновими ручками Епайдра та Лантус СолоСтар, медичними препаратами Виктоза та Форксига (ліцензія на вказані препарати МОЗ України на відповідно до потреб в обсягах визначених лікарською установою), визнати протиправним зменшення комунальною установою «Центр первинної медико- санітарної допомоги № 3» в особі Лікарсько-консультативної комісії обсягу медичних препаратів та засобів догляду, які виділяються та мають видаватися за рекомендаціями лікуючого лікаря на підставі висновків вузьких фахівців (лікарів) інваліду 1А групи з постійним стороннім доглядом йому - ОСОБА_1, про що зазначено у протоколі засідання робочої групи ЛКК КУ "ЦПМСД № 3» від 23.06.2015, зобов'язати комунальну установу «Центр первинної медико-санітарної допомоги №3» в особі Лікарсько-консультативної комісії провести контрольне обстеження та огляд його - ОСОБА_1 інваліда 1А групи із залученням суміжних фахівців (лікарями, які мають спеціалізацію в ендокринології, кардіології, травматології тощо), перевірити призначений лікарем режим та достатність призначених йому - ОСОБА_1 медичних препаратів та засобів догляду, результати чого викласти окремим документом.

При цьому позивач посилається на те, що листом комунальної установи «Центр первинної медико-санітарної допомоги №3» від 06.11.2015 року №1364 йому, як інваліду 1А групи з постійним стороннім доглядом, відмовлено у наданні послуг щодо пересаджування/опускання його - нерухомого інваліда, зокрема до ванної, пересаджування до стоматологічного крісла інваліда, у виділенні інсуліну, тест-смужок, голок для інсулінових ручок, наданні тонометру Omron М5 Comfort для виміру кров'яного тиску, ударів серця, коли у нього визначено страхові випадки у зв'язку з захворюванням на цукровий діабет, гострий інфаркт міокарду, пов'язаний з травмою хребта - відповіді головного лікаря обласного центру МСЕ Станіславової О.М. за № 180 від 03.09.2010, № 45 від 12.02.2016, призначенні та виділенні медичних препаратів, а також відмовлено у призначенні та забезпеченні мінеральною водою «Поляна Квасова» за рахунок коштів Фонду ССНВВ і ПЗ.

Позивач вважає, що лікування та реабілітація має здійснюватися не тільки у сфері, пов'язаною із травмою хребта, а й пов'язаною із захворюванням на цукровий діабет інсулінозалежного типу, оскільки йому було встановлено 100% ступінь втрати професійної працездатності, що викликано травмою хребта з урахуванням захворювання на цукровий діабет, яке також отримано на виробництві. Крім цього ОСОБА_1 зазначає, що для перевірки рівню цукру у крові він щоденно користується апаратом OneTouchUltra, який придбав за власні кошти, тому, на його думку, тест-смужки, голки для інсулінових ручок відповідачем мають забезпечуватися не будь-які, а виключно ті, що можуть бути використані за допомогою вказаного апаратом вимірювання цукру у крові та інсуліновими ручками Епайдра та Лантус СолоСтар. Оскільки, на даний час суттєво зменшився обсяг лікарських препаратів та засобів догляду, якими його забезпечують як інваліда 1 А групи, не надається сторонній догляд, реабілітаційні послуги, зокрема соціально-побутовий патронаж (допомога при купанні, пересаджування з інвалідного візка до стоматологічного крісла, тощо) який прямо передбачений для таких осіб.

Позивач вважає, що бездіяльність КУ «Центр первинної медико-санітарної допомоги №3» порушує його права як інваліда, як людини на задоволення фізіологічних потреб, належного рівня життєдіяльності, яке гарантовано Конвенцією про права інвалідів, яку ратифіковано Україною 16.12.2009 року.

З урахуванням викладеного, з посиланням на Закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування», Закон України «Про соціальні послуги», Закон України «Про реабілітацію інвалідів в Україні», Постанову Кабінету Міністрів України від 08.12.2006року №1686, якою затверджено Державну типову програму реабілітації інвалідів, Конвенцію про права інвалідів, ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії.

До судового засідання позивач не з'явився, про час та місце судового засідання повідомлений належний чином, в уточненнях до позовної заяви просив суд розглянути справу за його відсутності.

Представник відповідача - КУ «Центр первинної медико-санітарної допомоги №3» про час та місце судового засідання повідомлений належним чином, у судове засідання не з'явився, надіслав на адресу суду письмові пояснення щодо позовної заяви, в яких зазначив, що ОСОБА_1 інвалід 1А групи трудового каліцтва знаходиться під спостереженням КУ «Центр первинної медико-санітарної допомоги №3» з діагнозом стійки остаточні явища перенесеної тяжкої травми хребту - переломо-вивих С7 хребця з компресією спинного мозку тяжкого ступеня (09.2006р.). Стан після операції метало-остеосинтезу С7 (15.09.2006р.) у вигляді легкого верхнього в'ялого парапарезу, нижньої спастичної параплегії, порушення функції тазових органів по центральному типу. Виражене рушення функції ходи IV ст., самообслуговування. Остеохондроз хребта. Неврогенний січовий міхур. Мікціонна недостатність. Хронічний цистит. Хронічний простатит. Хронічний пієлонефрит, латентний перебіг. Цукровий діабет, II тип. Вторинна артеріальна гіпертензія ІІІ ст. Двобічний коксартроз ІІ-ІІІст. Себорея волосистої частини голови. Еритразма. Гіпертонічна хвороба III ст., риск IV. Дисціркуляторна енцефалопатія ІІІст. Наслідки гострого порушення мозкового кровообігу по ішемічному типу у виді мікрознаків ураження ЦНС (2012р.) Ішемічна хвороба серця. Постінфарктний кардіосклероз (2010р.).

Представник відповідача зазначає, що ОСОБА_1 постійно знаходиться під медичним наглядом, отримує необхідне лікування та реабілітацію, забезпечується безоплатними лікарськими препаратами та засобами медичного догляду за рахунок коштів Фонду та бюджетних коштів, у зв'язку з чим, посилання ОСОБА_1 на те, що йому не проводиться ніякого лікування, відсутній нагляд лікаря, не виписуються необхідні ліки та предмети догляду не відповідають дійсності.

Вивчивши матеріали справи, суд приходить до наступного.

Як вбачається із матеріалів справи та встановлено судом у судовому засіданні, ОСОБА_1 є інвалідом першої «А» групи, причина інвалідності - трудове каліцтво, інвалідність встановлена безстроково.

З листа головного лікаря Одеського обласного центру медико-соціальної експертизи від 03.09.2010 року №180 вбачається, що на підставі запиту відділення ФССНВВ в Приморському районі м. Одеса №208 від 03.02.2009року ОСОБА_1 встановлена ступінь втрати професійної працездатності 100%.

ОСОБА_1 знаходиться під наглядом Комунальної установи «Центр первинної медико-санітарної допомоги №3» у лікаря загальної практики амбулаторії сімейної медицини №3 ОСОБА_2 з діагнозом: стійки остаточні явища перенесеної тяжкої травми хребту - переломо-вивих С7 хребця з компресією спинного мозку тяжкого ступеня (09.2006р.). Стан після операції метало-остеосинтезу С7 (15.09.2006р.) у вигляді легкого верхнього в'ялого парапарезу, нижньої спастичної параплегії, порушення функції тазових органів по центральному типу. Виражене рушення функції ходи IV ст., самообслуговування. Остеохондроз хребта. Неврогенний січовий міхур. Мікціонна недостатність. Хронічний цистит. Хронічний простатит. Хронічний пієлонефрит, латентний перебіг. Цукровий діабет, II тип. Вторинна артеріальна гіпертензія ІІІ ст. Двобічний коксартроз ІІ-ІІІст. Себорея волосистої частини голови. Еритразма. Гіпертонічна хвороба III ст., риск IV. Дисціркуляторна енцефалопатія ІІІст. Наслідки гострого порушення мозкового кровообігу по ішемічному типу у виді мікрознаків ураження ЦНС (2012р.). Ішемічна хвороба серця. Постінфарктний кардіосклероз (2010р.).

Судовим розглядом встановлено, що листом від 06.11.2015 року №1364 КУ «Центр первинної медико-санітарної допомоги №3» повідомила ОСОБА_1 про те, що

всі висновки ЛКК проводяться з рівною участю всіх членів ЛКК, з урахуванням думки всіх спеціалістів. Перелік препаратів та засобів доглядів затверджується і підписується всіма членами ЛКК і фіксується в амбулаторній карті. Будь-яка зміна в переліку («дискримінація», «викидання найменувань»), скорочення кількості препаратів головою комісії ОСОБА_4 без узгодження з членами всієї комісії виключено.

У значеному листі також вказано, що косметичні засоби, миючий крем, пінообразуючі рукавички, емульсії для ванн, шампунь, бальзам, згідно з листом виконавчої дирекції Фонду ССНВВ і ПЗ № 06/1271 від 13.02.2015 року не можуть бути виписані безкоштовно, оскільки не є лікарськими засобами. Лосьйон Елоком - 2 флакона на місяць, виписується постійно. Наматрацник водонепроникний для обмивання хворого 160 х 200 виписаний безкоштовно 10.03.2015р., що підтверджено висновком ЛКК №5 від 10.03.2015р. Одноразові пелюшки - 30 шт. в місяць. Відносно вологонепроникній простирадла з інтернет магазину повідомили що, згідно з листом Фонду ССНВР і ПЗ забезпечений в повному обсязі натільними і постільними речами на 2015 рік. Рукавички нестерильні - 30 шт. в місяць, виписуються постійно (для пальцевого опорожнення кишечника). Мазь Проктоглівенол - 1 шт. в місяць, виписується для використання тільки під час загострення хронічного геморою. Бальзам «Спасатель» Форте - 4 шт. виписується постійно. Сечоприймач чоловічий - 1 шт. в місяць, катетер Нелатона №12 - 10 шт. в місяць, памперси - 60шт. в місяць - виписуються постійно. Питання вибору фірми-виробника сечоприймача, відноситься до компетенції Фонду ССНВВ і ПЗ. Мазь Мірамістин - 2 тюбика в місяць, що є достатнім для обробки 10 катетерів. Крем Карбодерм - 1 шт. в місяць. Рекомендовано чергування крему Карбодерм з дитячим кремом. Мазь др.Тайс з живокостом - виписується постійно для проведення масажу - 15 курсів 1 раз в квартал за призначенням лікаря.

Згідно з рекомендаціями індивідуальної програми реабілітації інваліда № 325-ТР від 23.01.2015п., ОСОБА_1 потребує використання крісла-коляски і протипролежневі подушки для коляски та ін. засоби реабілітації. Оформлено висновок ЛКК № 6 від 13.02.2015р. про потребу в протезуванні: коляскою інвалідному прогулянкового типу, протипролежневі подушки для коляски, рукавичками шкіряними для занять фізичною культурою і управління інвалідним візком - 2 пари, ортезами на кульшові, колінні, гомілковостопні суглоб стопу, взуттям на ортези, ортопедичним взуттям зимового типу. Фактичне забезпечений засобами протезування, питання ремонту кушетки, інвалідного візка та інших технічних засобів реабілітації знаходиться в компетенції Фонду ССНВВ і ПЗ. Допомога інваліду під час купання є процедурою догляду і входить в зобов'язання члена сім'ї, який здійснює догляд (в даному випадку дружина-ОСОБА_5). Згідно з Постановою Кабінету міністрів України № 558 від 29.04.2004р. «Про порядок призначення виплат компенсацій фізичним особам, які надають соціальні послуги», особа, яка здійснює догляд, надає висновок ЛКК, про можливості, за станом здоров'я, постійно здійснювати соціальні послуги. Отже, ОСОБА_5 зобов'язана здійснювати всі види догляду, в тому числі і опускання в ванну для купання.

За рахунок коштів Фонду ССНВВ і ПЗ забезпечений легковим автомобілем, прогулянковою коляскою. Всі стоматологічні поліклініки міста оснащені пандусами для інвалідів, парадна будинку, де проживає ОСОБА_1, також оснащена пандусом. Таким чином, ОСОБА_1 має можливість відвідати стоматолога в поліклініці. Пересадка інваліда в стоматологічних крісло і навпаки, в автомобіль, з автомобіля, не є медичною процедурою і входить в обов'язки особи, яка за ним доглядає.

В КУ «Центр первинної медико-санітарної допомоги №3» за загальним фондом бюджету на 2015рік, фінансові засоби на закупівлю інсулінів, тест-смужок, голок для інсулінових ручок не передбачені. Препарати Віктоза, Форксіга, Комбогліза, вітаміни для діабетиків, рекомендовані ендокринологом до переліку препаратів для пільгового забезпечення хворих на цукровий діабет не входять.

Мінеральна вода «Поляна Квасова» за рахунок коштів Фонду ССНВВ і ПЗ не виписується, оскільки не входить в терапію цукрового діабету і стеатогепатіту, не пов'язаних з травмою.

Відносно препаратів Квінакс, Діаліпон - згідно Постанови Кабінету Міністрів України № 1071 від 05.09.1996р. дані лікарські засоби не входять в перелік лікарських препаратів для безоплатного та пільгового відпуску.

Згідно з рекомендаціями лікаря гастроентеролога та сімейного лікаря на грудень 2015року буде виписано препарат Маалокс за рахунок коштів Фонду ССНВВ і ПЗ. На даний час отримує препарат Ессенціале форте Н - №180. Додатково призначення препарату Фосфоглів недоцільно.

З огляду на наявність важкої посттравматичної патології спинного мозку, що супроводжується вираженим порушенням функцій тазових органів, а також супутніх серцево-судинної патології, питання раціонального призначення препаратів для корекції еректильної дисфункції повинні вирішуватися в умовах постійного спостереження (стаціонару).

Бальзам Рятувальник - 4 шт. виписується щомісяця, постійно; препарати Кетанов - №5, Налбуфин - № 5 для зниження больового синдрому, таблетки Кальцемин сильвер - № 60 - виписані висновком ЛКК №8 від 15.10.2015р. Препарат Терафлекс призначається курсами, черговий курс закінчено в серпні 2015 року. Препарат Детралекс, рекомендований проктологом і сімейним лікарем буде виписуватися за рахунок коштів Фонду ССНВВ і ПЗ з грудня 2015року.

Не погодившись із зазначеним листом, ОСОБА_1 звернувся до суду із відповідним позовом.

За змістом ст.ст. 3, 49 Конституції України людина, її життя і здоров'я визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Кожен має право на охорону здоров'я, медичну допомогу та медичне страхування. Охорона здоров'я забезпечується державним фінансуванням відповідних соціально-економічних, медико-санітарних і оздоровчо-профілактичних програм. Держава створює умови для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування. У державних і комунальних закладах охорони здоров'я медична допомога надається безоплатно; існуюча мережа таких закладів не може бути скорочена. Держава сприяє розвиткові лікувальних закладів усіх форм власності.

Пунктом 4 статті 21 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» передбачений обов'язок Фонду соціального страхування від нещасних випадків організувати цілеспрямоване та ефективне лікування потерпілого у власних спеціалізованих лікувально-профілактичних закладах або на договірній основі в інших лікувально-профілактичних закладах з метою якнайшвидшого відновлення здоров'я застрахованого.

Пунктом 5 ст.21 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» передбачений обов'язок Фонду соціального страхування від нещасних випадків щодо забезпечити потерпілому разом із відповідними службами охорони здоров'я за призначенням лікарів повний обсяг постійно доступної, раціонально організованої медичної допомоги, яка повинна включати: обслуговування вузькопрофільними лікарями та лікарями загальної практики; догляд медичних сестер удома, в лікарні або в іншому лікувально-профілактичному закладі; акушерський та інший догляд удома або в лікарні під час вагітності та пологів; утримання в лікарні, реабілітаційному закладі, санаторії або в іншому лікувально-профілактичному закладі; забезпечення необхідними лікарськими засобами, протезами, ортопедичними, коригуючими виробами, окулярами, слуховими апаратами, спеціальними засобами пересування, зубопротезування (за винятком протезування з дорогоцінних металів).

Відповідно до ч. 3 ст. 42 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» фонд фінансує витрати на медичну та соціальну допомогу, у тому числі на додаткове харчування, придбання ліків, спеціальний медичний, постійний сторонній догляд, побутове обслуговування, протезування, медичну реабілітацію, санаторно-курортне лікування, придбання спеціальних засобів пересування тощо, якщо потребу в них визначено висновками МСЕК та індивідуальною програмою реабілітації інваліда (у разі її складення). Фонд організовує цілеспрямоване та ефективне лікування потерпілого у власних спеціалізованих лікувально-профілактичних закладах або на договірній основі в інших лікувально-профілактичних закладах з метою якнайшвидшого відновлення здоров'я застрахованого. Витрати на ліки, лікування, протезування (крім протезів з дорогоцінних металів), придбання санаторно-курортних путівок, предметів догляду за потерпілим визначаються на підставі виданих лікарями рецептів, санаторно-курортних карток, довідок або рахунків про їх вартість.

Статтею 23 Закону України «Про реабілітацію інвалідів в Україні» передбачено, що індивідуальна програма реабілітації інваліда розробляється відповідно до Державної типової програми реабілітації інвалідів для повнолітніх інвалідів - медико-соціальною експертною комісією, для дітей-інвалідів - лікарсько-консультативними комісіями лікувально-профілактичних закладів. Визначення конкретних обсягів, методів і термінів проведення реабілітаційних заходів, які повинні бути здійснені щодо інваліда, дитини-інваліда, кошторис витрат за рахунок бюджетних коштів чи загальнообов'язкового державного соціального страхування, а також контроль за виконанням індивідуальної програми реабілітації інваліда в межах своїх повноважень здійснюють медико-соціальні експертні комісії (лікарсько-консультаційні комісії лікувально-профілактичних закладів - щодо дітей-інвалідів), місцева державна адміністрація, служби зайнятості, реабілітаційні установи, розпорядники відповідних коштів. Обсяг реабілітаційних заходів, що передбачається індивідуальною програмою реабілітації інваліда, не може бути меншим від передбаченого Державною типовою програмою реабілітації інвалідів. Індивідуальна програма реабілітації інваліда є обов'язковою для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, реабілітаційними установами, підприємствами, установами, організаціями, в яких працює або перебуває інвалід, дитина-інвалід, незалежно від їх відомчої підпорядкованості, типу і форми власності.

Згідно ст. 4 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» діяльність держави щодо інвалідів виявляється у створенні правових, економічних, політичних, соціальних, психологічних та інших умов для забезпечення їхніх прав і можливостей нарівні з іншими громадянами для участі в суспільному житті і полягає у охороні здоров'я, соціальному захисті, забезпеченні виконання індивідуальної програми реабілітації.

Відповідно до п. 4 та п. 15 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про індивідуальну програму реабілітації інваліда» від 23.05.2007року №757 індивідуальна програма для повнолітніх інвалідів розробляється медико-соціальною експертною комісією (далі - МСЕК), для дітей-інвалідів - лікарсько-консультативною комісією (далі - ЛКК) лікувально-профілактичних закладів за зареєстрованим місцем проживання або лікування інвалідів. Фінансування реабілітаційних заходів індивідуальної програми здійснюється за рахунок коштів, передбачених у державному та місцевих бюджетах на цю мету, та інших джерел.

З матеріалів справи вбачається, що позивач оглядається лікарем невропатологом, кардіологом, гастроентерологом, дерматологом, травматологом, проктологом, урологом, сімейним лікарем, а також лікуючим лікарем залучаються обласні та міські спеціалісти.

На підставі рішень ЛКК позивачу виписуються та надаються медичні препарати та предмети догляду.

Крім того, як зазначає сам позивач, він знаходився на санаторному лікуванні в санаторії «Куяльник», де йому також проводилось обстеження та реабілітація безоплатно, за рахунок коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та профзахворювань.

Таким чином, судовим розглядом встановлено, що необхідну ОСОБА_1 кількість лікарських засобів і предметів догляду призначає лікуючий лікар, у подальшому цей список затверджує та підтверджує ЛКК, за рахунок Фонду, як інваліду, потерпілому на виробництві, за рахунок коштів, передбачених у державному та місцевих бюджетах на цю мету, що підтверджується також листом від 14.11.2016 року №860 КУ «Центр первинної медико-санітарної допомоги №3» з якого вбачається, що рішенням ВКК №1 від 19.10.2016 року, затвердженим робочою групою ВКК, був затверджений перечень необхідних позивачу медичних препаратів та предметів догляду за рахунок ФССНВВ і ПЗ України на листопад 2016 року. Рішення ВКК приймається комиссионно, і прийняття рішення головою ВКК без врахування думки всіх членів ВКК та робочої групи ЛКК повністю виключається.

Відносно предметів медичного догляду, потреба в них і кількість визначається лікарем, на підставі їх фактичного споживання.

Позивач також отримує пільгові ліки для лікування гіпертонії за рахунок коштів Фонду, цукрового діабету за рахунок бюджетних коштів.

Доказів того, що ОСОБА_1 повинен безоплатно забезпечуватися саме апаратом One Touch Ultra, тест-смужками для апарату OneTouchUltra, голками для інсулінових ручок тощо, за рахунок бюджетних коштів, позивачем не надано.

Відносно вимоги ОСОБА_1 про надання йому людини для перенесення його в ванну, автомобіль, стоматологічне крісло та інше, суд зазначає, що догляд за ним здійснює його дружина - ОСОБА_5, а допомога під час купання є процедурою догляду і входить в обов'язки такої людини.

Крім того, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №558 від 29.04.2004 року «Про порядок призначення і виплат компенсацій фізичним особам, які надають соціальні послуги», особа, яка здійснює нагляд надає висновок ЛКК про можливість, за станом здоров'я, постійно здійснювати соціальні послуги.

Отже, дружина позивача ОСОБА_5 зобов'язана здійснювати всі види догляду, в тому числі і опускання в ванну для купання.

Також, вказаною Постановою Кабінету Міністрів України №558 від 29.04.2004року передбачено призначення і виплата грошової компенсації за такі послуги.

Відповідно до ст. ст. 11, 60 ЦПК суд розглядає цивільні справи не інакше як за зверненням фізичних чи юридичних осіб, поданими відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених ними вимог і на підставі доказів сторін та інших осіб, які беруть участь у справі. Кожна сторона зобов'язана довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, крім випадків, встановлених ст. 61 цього Кодексу. Докази подаються сторонами та іншими особами, які беруть участь у справі.

В порушення вимог вказаної вище ст. 60 ЦПК України позивачем не надано суду належних доказів на підтвердження вказаних в позовній заяві обставин.

При цьому суд виходить з того, що саме на позивача покладено обов'язок довести факт порушення його прав.

Відповідно до ст. 212 ЦПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Жоден доказ не має для суду наперед встановленого значення. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Результати оцінки доказів суд відображає в рішенні, в якому наводяться мотиви їх прийняття чи відмови у прийнятті.

Відповідно до ч. 4 ст. 60 ЦПК України доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

Відповідно до п.п. 8, 13 Постанови Пленуму Верховного суду України від 18 грудня 2009 року № 14 «Про судове рішення у цивільній справі» ухвалене у справі рішення має бути гранично повним, ясним, чітким. Резолютивна частина повинна мати вичерпні, чіткі, безумовні й такі, що випливають зі встановлених фактичних обставин, висновки по суті розглянутих вимог і залежно від характеру справи давати відповіді на інші питання, зазначені у статтях 215 - 217 ЦПК.

За таких обставин, суд приходить до висновку про те, що порушень діючого законодавства з боку КУ «Центр первинної медико-санітарної допомоги №3» щодо відмови у надані допомоги при купанні, лікуванні у лікаря-стоматолога, тощо, призначенні та виділенні медичних препаратів Виктози, Форксиги відповідно, безоплатному наданні апарату One Touch Ultra, тест-смужками для апарату OneTouchUltra, голками для інсулінових ручок, зменшенні обсягу медичних препаратів та засобів догляду, не було, відповідач правомірно діяв, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначено діючим законодавством України, а тому вимоги позивача є безпідставними та необґрунтованими.

При таких обставинах та враховуючи вищенаведене, суд вважає вимоги ОСОБА_1 не доведеними та такими, що не підлягають задоволенню.

У зв'язку з відмовою у задоволенні позову, оскільки позивача звільнено від сплати судового збору, відповідно до ст. 88 ЦПК України судові витрати слід віднести на рахунок держави.

Керуючись ст.ст.10, 11, 60, 158, 209, 212-215, 218 ЦПК України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до комунальної установи «Центр первинної медико-санітарної допомоги №3» про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення може бути оскаржене апеляційному порядку через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення рішення апеляційної скарги.

Суддя Огренич І. В.

Джерело: ЄДРСР 63293146
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку