open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 544/1003/16-а

Провадження № 2-а/544/18/2016

П О С Т А Н О В А

іменем України

02 грудня 2016 року м. Пирятин

Пирятинський районний суд Полтавської області у складі:

головуючого - судді Сайко О.О.,

за участі секретаря – Костенко Т.В.,

позивача – ОСОБА_1 (фізичної особи), представника відповідача ОСОБА_2 (представник юридичної особи),

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду на вул. Соборна, 41 адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Сасинівської сільської ради Пирятинського району Полтавської області про зобов’язання відповідача прийняти певне рішення та вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

Позивачка ОСОБА_1 у серпні 2016 року звернувся до суду з позовом до Сасинівської сільської ради Пирятинського району Полтавської області про зобов’язання відповідача прийняти певне рішення та вчинити певні дії.

Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що 20 липня 2015 року від буревію на його житловий будинок по вул.Набережна,6 с.Кейбалівка Пирятинського району Полтавської області впало дерево великого розміру, яке зруйнувало дах та завалило стелю у будинку. Внаслідок падіння дерева будинок зазнав значних руйнувань, став аварійним та непридатним для проживання, не підлягає ремонту. Проте, рішенням шостої сесії сьомого скликання від 27.06.2016 Сасинівська сільська рада відмовила позивачу у встановленні йому статусу особи, постраждалої від надзвичайної ситуації. Свою відмову відповідач обґрунтовує тим, що до буревію будинок позивача був пошкоджений пожежею, аварійний та непридатний для проживання. Вказує, що пожежею було знищено лише перекриття на площі 3 кв.м., пошкоджена стіна на площі 2,5 м та покрівля на площі 2 кв.м., що при загальній площі будинку є незначним пошкодженням. Після пожежі будинок був ним майже повністю відремонтований. Вважає, що рішення відповідача порушує його права та просив зобов"язати Сасинівську сільську раду Пирятинського району повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про встановлення йому статусу особи, постраждалої внаслідок надзвичайної ситуації.

Позивач у судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача позов не визнала, зазначила, що депутатами сільської ради було прийняте оскаржуване рішення виходячи з того, що будинок позивача є непридатним для проживання, останній там не проживає. Будинок до буревію був пошкоджений пожежею, яка сталася з вини позивача. Після пошкоджень внаслідок падіння деревини будинок відновленню не підлягає.

Заслухавши учасників судового процесу, дослідивши докази у справі, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлені такі факти та відповідні їм правовідносини:

12 квітня 2016 року позивач звернулася до Сасинівської сільської ради із заявою про надання йому статусу особи, постраждалої внаслідок надзвичайної ситуації, оскільки 20 липня 2015 року від буревію на його житловий будинок по вул.Набережна,6 у с.Кейбалівка Пирятинського району Полтавської області впало дерево великого розміру, яке зруйнувало дах та завалило стелю у будинку. Внаслідок падіння дерева будинок зазнав значних руйнувань, став аварійним та непридатним для проживання, не підлягає ремонту(а.с.3).

Рішенням шостої сесії сьомого скликання від 27.06.2016 Сасинівська сільська рада відмовила позивачу у встановленні йому статусу особи, постраждалої від надзвичайної ситуації (а.с.4), посилаючись на рішення тридцять третьої сесії сьомого скликання від 29 вересня 2015 року про відмову позивачу в наданні грошової допомоги, у зв’язку з тим, що його будинок був аварійний, не придатний для проживання внаслідок пожежі, яка сталася 17.04.2015.

Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Кодекс цивільного захисту України регулює відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності. ( ст. 1 КЦЗ України). Згідно п.42 ст.2 Кодексу, стихійне лихо - природне явище, що діє з великою руйнівною силою, заподіює значну шкоду території, на якій відбувається, порушує нормальну життєдіяльність населення, завдає матеріальних збитків.

Відповідно до п.2.5 Наказу Міністерства надзвичайних ситуації від 12.12.2012 №1400 руйнування окремої будівлі або споруди IV-V (III) категорій складності цивільного призначення (у тому числі житлового) внаслідок впливу небезпечного природного явища (зсув, карст, підтоплення, абразія берегів, сильний вітер, сильна злива, крупний град, сильний снігопад, повінь, паводок, снігова лавина, сель тощо) від 25 % є класифікаційною ознакою надзвичайних ситуацій природного характеру.

Громадяни України мають право на: соціальний захист та відшкодування відповідно до законодавства шкоди, заподіяної їхньому життю, здоров'ю та майну внаслідок надзвичайних ситуацій або проведення робіт із запобігання та ліквідації наслідків. ( п. 6 ч. 1 ст. 21 КЦЗ України).

Постраждалий внаслідок надзвичайної ситуації - це особа, якій заподіяно моральну, фізичну або матеріальну шкоду внаслідок надзвичайної ситуації або проведення робіт з ліквідації її наслідків. ( ч. 1 ст. 84 КЦЗ України).

Заходи соціального захисту та відшкодування матеріальних збитків постраждалим внаслідок надзвичайної ситуації включають: надання інших видів допомоги. ( п. 5 ч. 2 ст. 84 КЦЗ України).

Постраждалим, які залишилися на попередньому місці проживання, надається грошова допомога у порядку та розмірі, встановлених Кабінетом Міністрів України.( ч. 3 ст. 89 КЦЗ України).

Відповідно до ч. 3 ст. 89 КЦЗ України, Кабінет Міністрів України затвердив Постановою № 947 від 18 грудня 2013 року «Порядок надання та визначення розміру грошової допомоги постраждалим від надзвичайної ситуацій, які залишилися на попередньому місці проживання».

Згідно цього Порядку, органи місцевого самоврядування складають і затверджують списки постраждалих та видають довідки про встановлення статусу особи, яка постраждала від надзвичайної ситуації, за наявності паспорта громадянина України або іншого документа, що посвідчує особу.

Розпорядженням №12 сільського голови Сасинівської сільської ради Пирятинського району від 21.07.2015 створено комісію по питанню обстеження наслідків буревію (а.с.42). Рішенням тридцять другої сесії шостого скликання Сасинівської сільської ради Пирятинського району від 21.07.2015 затвердженого Порядок обстеження майна, пошкодженого внаслідок буревію (а.с.51-53).

Відповідно до цього Порядку за результатами обстеження об'єкта комісія складає акт, в якому визначаються технічний стан об'єкта та основні види пошкодження. На основі акта обстеження інженерних мереж і споруд, об'єктів соціально-культурного призначення комісія складає дефектний акт, в якому зазначаються обсяг і види ремонтно-відбудовних робіт. Акт обстеження та дефектний акт затверджуються рішенням органу місцевого самоврядування, а в разі оскарження їх заявником до відповідної держадміністрації - розпорядженням голови держадміністрації. Дефектний акт не складається у разі, коли комісія визнала інженерні мережі і споруди, об'єкти соціально-культурного призначення такими, що не підлягають ремонту чи відбудові. За результатами обстеження земельної ділянки комісія складає акт обстеження, в якому визначаються збитки від наслідків стихійного лиха.

Відповідно до указаного Порядку створеною відповідачем комісією 21 липня 2015 року було проведено обстеження житлового будинку по вул.Набережна,6 с.Кейбалівка Пирятинського району Полтавської області, що належить позивачу ОСОБА_1І.(а.с.18). Під час обстеження виявлено, що указаний будинок аварійний та не придатний для проживання, пошкоджений пожежею від 17.04.2015, в результаті якої було пошкоджене перекриття на площі 3 кв.м. В результаті буревію, що стався 20.07.2015 у с.Кейбалівка Пирятинського району Полтавської області будинок зазнав пошкодження, впала деревина на дах будинку та завалилася стеля, будинок не підлягає ремонту.

Таким чином, в акті обстеження комісія зафіксувала пошкодження належного позивачу будинку, спричинені саме наслідками стихійного лиха (буревію), що стався у с. Кейбалівка Пирятинського району 20.07.2015. Разом з тим, при вирішенні питання про надання позивачу статусу особи, яка постраждала внаслідок надзвичайної ситуації, відповідач указаних обставин не врахував, не встановив який характер та ступінь пошкоджень будинку, які були спричинені саме буревієм, а які внаслідок пожежі, що сталася 17.04.2016 та передчасно прийняв рішення про відмову у наданні позивачу статусу постраждалого від надзвичайної ситуації тільки з огляду на те, що пошкоджений будинок не підлягає ремонту.

При цьому суд виходить із того, що рішення про надання позивачу статусу постраждалого від надзвичайної ситуаціїє виключною компетенцією ради.

Суд зазначає, що належним способом захисту прав позивача буде зобов'язання Сасинівської сільської ради повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про встановлення йому статусу особи, постраждалої внаслідок надзвичайної ситуації та прийняти рішення за даною заявою у відповідності з вимогами чинного законодавства.

На підставі викладеного та ст. 19 Конституції України, ст.89 Кодексу цивільного захисту України, керуючись статтями 7-11, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

Позов ОСОБА_1 задовольнити.

Зобов "язати Сасинівську сільську раду Пирятинського району повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про встановлення йому статусу особи, постраждалої внаслідок надзвичайної ситуації та прийняти рішення за даною заявою у відповідності з вимогами чинного законодавства.

Постанова може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Пирятинський районний суд Полтавської області, шляхом подання апеляційної скарги в 10-ти денний строк з дня її проголошення.

Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення постанови, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цієї постанови.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набуває законної сили після розгляду справи.

Головуючий -

Повний текст рішення виготовлено 07.12.2016

Джерело: ЄДРСР 63261820
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку