open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 листопада 2016 р.

Справа № 623/2591/16-а

Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі:

Головуючого судді Бартош Н.С.,

Суддів: Мельнікової Л.В., Донець Л.О.

при секретарі Дорошенко Д.О.

за участю:

позивача - ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на постанову Ізюмського міськрайонного суду Харківської області від 18.10.2016р. по справі № 623/2591/16-а

за позовом ОСОБА_1

до Ізюмського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Харківської

про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач , ОСОБА_1, звернулася до Ізюмського міськрайонного суду Харківської області з адміністративним позовом, в якому просила: визнати неправомірними дії відповідача щодо відмови позивачу у видачі довідки про складові заробітної плати, що використовується для перерахунку пенсії непрацюючим державним службовцям; визнати неправомірними та протиправними дії відповідача щодо відмови у перерахунку пенсії державного службовця з 01.12.2015 р. з урахуванням підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям; зобов'язати відповідача здійснити перерахунок позивачу пенсії державного службовця, з урахуванням підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям з 01.12.2015 р. відповідно до постанови КМУ № 1013 від 09.12.2015 р. «Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів» на підставі довідки, відповідно до ст. 37-1 Закону України «Про державну службу», в редакції, що діяла на момент призначення позивачу пенсії виходячи з розрахунку 90 % від середнього заробітку та здійснити відповідні виплати.

Постановою Ізюмського міськрайонного суду Харківської області від 18.10.2016р. по справі № 623/2591/16-а у задоволенні позовних вимог відмовлено.

Позивач не погодилася з рішенням суду першої інстанції та подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Ізюмського міськрайонного суду Харківської області від 18.10.2016р. по справі № 623/2591/16-а та прийняти нове судове рішення, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права з підстав, викладених в апеляційній скарзі.

Відповідач подав письмові заперечення на апеляційну скаргу, де наполягає на законності судового рішення та просить залишити його без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши постанову суду першої інстанції, дослідивши доводи апеляційної скарги та пояснення позивача у судовому засіданні, колегія суддів дійшла висновку про те, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що ОСОБА_1 працювала головним спеціалістом відділу управління Пенсійного Фонду України в Ізюмському районі, з 29.01.2005 р. отримує пенсію за віком відповідно до Закону України «Про державну службу», яку їй призначено в розмірі 90% від заробітної плати.

Також судом першої інстанції встановлено, що позивач 16.09.2016 р. звернулася до Ізюмського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Харківській області із заявою про видачу довідки про заробітну плату, що надається для перерахунку пенсії непрацюючим державним службовцям, але згідно листа Ізюмського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Харківській області № 243/Ф-14 від 19.09.2016 р. позивачу відмовлено у наданні довідки у зв`язку з відсутністю порядку визначення заробітної плати для її заповнення.

В свою чергу, 21.09.2016 р. позивач звернулася до Ізюмського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Харківській області із заявою про перерахунок пенсії, але згідно листа Ізюмського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Харківській області № 246/Ф-14 від 28.09.2016 р. позивачу відмовлено в проведенні відповідного перерахунку, оскільки згідно зі ст. 37-1 Закону України «Про державну службу» умови та порядок перерахунку призначених пенсій державним службовцям визначаються Кабінетом Міністрів України, а відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 1013 від 09.12.2015 р. «Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів» перерахунок пенсії державним службовцям не передбачений.

Не погодившись з такими діями та рішеннями відповідача (щодо відмови у видачі довідки та відмови у проведенні перерахунку пенсії), позивач звернулася до суду першої інстанції із вищевказаними позовними вимогами.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог суд першої інстанції дійшов до висновку, що дії відповідача відповідають вимогам чинного законодавства України, пенсія позивачу призначена та виплачується згідно законодавства.

Колегія суддів частково погоджується з висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Що стосується рішення суду першої інстанції в частині відмови у задоволенні позовних вимог про визнання неправомірними дій відповідача щодо відмови позивачу у видачі довідки про складові заробітної плати, що використовується для перерахунку пенсії непрацюючим державним службовцям, колегія суддів зазначає наступне.

Судовим розглядом встановлено, що у зв'язку з підвищенням заробітної плати та з метою здійснення перерахунку пенсії 16.09.2016 р. позивач звернулася із заявою до відповідача про отримання довідки про зарплату, що надається для перерахунку пенсії непрацюючим державним службовцям, але відповідачем відмовлено у наданні довідки у зв`язку з відсутністю порядку визначення заробітної плати для її заповнення.

Колегія суддів зазначає, що порядок обчислення заробітної плати для перерахунку пенсії державного службовця визначався Кабінету Міністрів України № 865 від 31.05.2000 р. «Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії» (далі - Постанова № 865).

Положеннями п. 4 Постанови № 865 було передбачено, що у разі підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям відповідно до рішень Кабінету Міністрів України заробітна плата для перерахунку пенсії визначалась виходячи з заробітної плати працюючих державних службовців за тими ж посадами.

Відповідно до п. 5 Постанови № 865 перерахунок пенсій провадився з місяця підвищення розміру заробітної плати працюючого державного службовця на підставі поданої заяви та довідок, виданих державними органами за останнім місцем роботи. Форма довідки про заробітну плату, що подається для призначення пенсії державним службовцям, затверджується правлінням Пенсійного фонду України за погодженням з Міністерством соціальної політики. У разі ліквідації державного органу довідку видає орган, який є правонаступником, а у разі його відсутності та перейменування (відсутності) посад довідка видається у порядку, встановленому Міністерством соціальної політики за погодженням з Головним управлінням державної служби.

Згідно з вимогами постанови Кабінету Міністрів України № 1013 від 31.05.2015 р. «Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів» (далі - Постанова № 1013) керівним працівникам, спеціалістам і службовцям з 01.12.2015 р. були підвищені посадові оклади.

Разом з цим, постановою № 1013 до Постанови № 865 було внесено зміни, які застосовуються з 01.12.2015 р., а саме виключено пункт 4, який передбачав право на збільшення розміру пенсії у разі збільшення розміру заробітної плати державним службовцям.

Положеннями п. 5 Постанови № 865 було встановлено, що форма довідки про заробітну плату, що подається для призначення пенсії державним службовцям, затверджується Управлінням Пенсійного фонду України за погодженням з Міністерством соціальної політики. У разі ліквідації державного органу довідку видає орган, який є правонаступником, а у разі його відсутності та перейменування (відсутності) посад довідка видається у порядку, встановленому Міністерством соціальної політики за погодженням з Головним управлінням державної служби.

Відповідно до постанови Правління Пенсійного фонду України № 15-1 від 04.09.2013 р., були затверджені форми довідок про заробітну плату, в тому числі форма довідки про заробітну плату, що подається для перерахунку пенсії непрацюючим державним службовцям, а також державним службовцям, які на момент перерахунку пенсії працюють на інших посадах, ніж ті, з яких їм призначено (перераховано) пенсію. Даною формою встановлено складові заробітної плати, які зазначаються під час призначення (перерахунку) пенсії, така довідка видається для перерахунку пенсії у разі підвищення посадових окладів працюючих державних службовців, як вбачається із назви самої довідки.

В свою чергу, колегія суддів зазначає, що постановою правління Пенсійного фонду України від 04.07.2016 р. № 15-2 форму довідки про заробітну плату, що подається для перерахунку пенсії непрацюючим державним службовцям, а також державним службовцям, які на момент перерахунку пенсії працюють на інших посадах, ніж ті, з яких їм призначено (перераховано) пенсію виключено, що свідчить про те, що підстави для видачі позивачу довідки про складові заробітної плати, що використовується для перерахунку пенсії непрацюючим державним службовцям на момент звернення позивача до роботодавця були відсутні.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо відсутності підстав для задоволення позовних вимог в цій частині.

Що стосується рішення суду першої інстанції в частині відмови у задоволенні позовних вимог про визнання неправомірними дій відповідача щодо відмови у перерахунку пенсії державного службовця з 01.12.2015 р. з урахуванням підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям та зобов'язання здійснити такий перерахунок, колегія суддів зазначає наступне.

Судовим розглядом встановлено, що 21.09.2016 р. позивач звернулася до Ізюмського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Харківській області із заявою про перерахунок пенсії, але згідно листа Ізюмського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Харківській області № 246/Ф-14 від 28.09.2016 р. позивачу відмовлено в проведенні відповідного перерахунку, оскільки згідно зі ст. 37-1 Закону України «Про державну службу» умови та порядок перерахунку призначених пенсій державним службовцям визначаються Кабінетом Міністрів України, а відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 1013 від 09.12.2015 р. «Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів» перерахунок пенсії державним службовцям не передбачений.

Колегія суддів зазначає, що відповідно до ст. 37 Закону України «Про державну службу» (в редакції на момент виходу позивача на пенсію) на одержання пенсії державних службовців мають право особи, які досягли встановленого законодавством пенсійного віку, за наявності страхового стажу для чоловіків - не менше 25 років, для жінок - не менше 20 років, у тому числі стажу державної служби - не менше 10 років, та які на час досягнення пенсійного віку працювали на посадах державних службовців, а також особи, які мають не менше 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, - незалежно від місця роботи на час досягнення пенсійного віку. Пенсія державним службовцям призначається в розмірі 80 відсотків від сум їх заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - у розмірі 80 відсотків заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та рангу за останнім місцем роботи на державній службі. За кожний повний рік роботи понад 10 років на державній службі пенсія збільшується на один відсоток заробітку, але не більше 90 відсотків заробітної плати.

У відповідності до статті 37-1 Закону України Про державну службу (в редакції, чинній на момент виходу позивача на пенсію) у разі підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям, а також у зв'язку із набуттям особою права на пенсійне забезпечення державного службовця за цим Законом відповідно здійснюється перерахунок раніше призначених пенсій. Перерахунок пенсії здійснюється виходячи із сум заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування працюючого державного службовця відповідної посади та рангу на момент виникнення права на перерахунок пенсії.

Як вбачається з матеріалів справи, пенсія позивачу призначена з 2005 року у розмірі 90% від заробітної плати.

Перерахунок пенсії здійснюється виходячи із сум заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування працюючого державного службовця відповідної посади та рангу на момент виникнення права на перерахунок пенсії.

Згодом, до наведених положень статей були внесені відповідні зміни, при чому, як до ст. 37 Закону України «Про державну службу», яка визначала питання щодо призначення пенсії державних службовців, так і до ст. 37-1 Закону України «Про державну службу», яка врегульовувала питання стосовно проведення перерахунку пенсії.

Так, відповідно до Закону України від 28.12.2014 р. № 76-VIII, положення ст. 37-1 Закону зазнала змін та була викладена в новій редакції, а саме було встановлено, що умови та порядок перерахунку призначених пенсій державним службовцям визначаються Кабінетом Міністрів України.

Тобто, якщо положеннями попередньої редакції цієї ст. 37-1 Закону України «Про державну службу» на час призначення пенсії визначались одні правила та підстави перерахунку пенсії, що було пов'язано з підвищенням розміру заробітної плати працюючим державним службовцям, то згодом такий перерахунок пенсії міг проводитися лише відповідно до положень визначених Кабміном України.

До 01.05.2016 р. пенсійне забезпечення державних службовців було врегульоване зазначеними нормами Закону України «Про державну службу» від 16.12.1993 року № 3723-XII, але з 01.05.2016 р. набув чинності Закон України «Про державну службу» від 10.12.2015 року № 889-VIII.

Відповідно до ст. 90 Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 р., яка набрала чинність з 01.05.2016 р., пенсійне забезпечення державних службовців здійснюється відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

Таким актом, була постанова Кабінету міністрів України від 31.05.2000 р. № 865 «Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії».

Так, відповідно до положень п. п. 4 та 5 Постанови № 865 було визначено:

п. 4) У разі підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям відповідно до рішень Кабінету Міністрів України (для службовців Національного банку України відповідно до рішень його Правління) після набрання чинності Законом України від 16.01.2003 р. № 432-IV «Про внесення змін до Закону України «Про державну службу» заробітна плата для перерахунку пенсії пенсіонерам, яким пенсія призначена з дня набрання чинності Законом України «Про державну службу», визначається в такому порядку: 1) пенсіонерам, які на момент перерахунку пенсії продовжують працювати на посаді, з якої призначено пенсію, - на підставі поданої довідки про одержувану заробітну плату на момент перерахунку; 2) іншим пенсіонерам - на підставі документів, поданих на час перерахунку, виходячи із сум заробітної плати, яку одержує працюючий державний службовець на відповідній посаді, з якої призначено (перераховано) пенсію, на момент виникнення права на перерахунок. При цьому: посадовий оклад, надбавки за ранг та вислугу років враховуються в розмірах, установлених Кабінетом Міністрів України (для службовців Національного банку України у розмірах, установлених його Правлінням) на момент виникнення права на перерахунок за відповідною посадою та рангом на момент призначення (перерахунку) пенсії; надбавки за знання та використання в роботі іноземної мови, за почесне звання «заслужений», за роботу з таємними документами залежно від ступеня таємності інформації, доплата за науковий ступінь кандидата або доктора наук враховуються в розмірах, установлених Кабінетом Міністрів України на момент виникнення права на перерахунок, якщо вони були фактично встановлені особі; премія, крім премій, зазначених у другому реченні цього абзацу, та інші надбавки враховуються в середніх розмірах відносно визначених законодавством таких виплат за відповідною посадою (посадами) у тому державному органі, звідки особа вийшла на пенсію, на момент виникнення права на перерахунок. Премія до державних, професійних свят та ювілейних дат, виплачена у місяці підвищення заробітної плати, враховується в розмірі 1/12 середнього розміру цієї премії (премій), визначеного за відповідною посадою (посадами), з якої призначено (перераховано) пенсію;

п. 5) Перерахунок пенсій провадиться з місяця підвищення розміру заробітної плати працюючого державного службовця на підставі поданої заяви та довідок, виданих державними органами за останнім місцем роботи. Форма довідки про заробітну плату, що подається для призначення (перерахунку) пенсії державним службовцям, затверджується правлінням Пенсійного фонду України за погодженням з Міністерством соціальної політики.

Таким чином, умови та порядок перерахунку пенсії були визначені постановою Кабінету міністрів України, які надавали можливість здійснити перерахунок пенсії держслужбовця при настанні певних обставин, а саме у разі підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям відповідно до рішень Кабінету Міністрів (підстава), а п. 5 цієї Постанови регулював питання строку такого перерахунку.

Як вбачається з правових підстав звернення до суду з позовними вимогами, наявність права на перерахунок пенсії позивач пов'язує з постановою Кабінету міністрів України від 09.12.2015 р. № 1013 «Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів», якою було встановлені відповідні підвищення розмірів заробітної плати з 1 грудня 2015 р. у штатному розписі посадових окладів, в тому числі, що й стосувалося безпосередньо посади позивача, яку він займав, що підтверджується відповідною довідкою, які він надавав до пенсійного фонду для проведення перерахунку пенсії.

В той же час, колегія суддів зазначає, що якщо Постанова № 1013 врегульовувала питання щодо підвищення розмірів заробітку відповідних категорій осіб - держслужбовців, то Постанова № 865, як вже зазначалось регулювала питання та визначала правила проведення перерахунку, та зазначена постанова є визначальною в межах спірних правовідносин при вирішенні питання про наявність або відсутність права позивача на проведення перерахунку його пенсії з 01.12.2015 р. в зв'язку з прийняттям Постанови № 1013 про підвищення заробітку.

В зв'язку з зазначеним, колегія суддів звертає увагу, що відповідно Постанови Кабінету міністрів України від 09.12.2015 р. № 1013, яка застосовується з 01.12.2015 р., положення п. 4 Постанови № 865 були виключені, а положення пункту 5 цієї ж постанови зазнали змін, що стосувалось органу який затверджував форму довідки, та час проведення такого перерахунку.

Таким чином, положення п. 4 та п. 5 Постанови № 865, яка регулювала питання перерахунку пенсії, з урахуванням положень ст. 37-1 Закону України «Про державну службу», зазнали таких законодавчих змін, що унеможливлюють проведення перерахунку пенсії для позивача з 01.01.2015 р. з підстав підвищення заробітку.

Колегія суддів зазначає, що на законодавчому рівні існують різні підстави для проведення перерахунку пенсій, в той же час такої правової підстави, як підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям відповідно до рішень Кабінету Міністрів на даний час не існує. Тобто, для перерахунку пенсій, особам, що працювали на посадах пов'язаних зі службою в органах місцевого самоврядування, підстав немає. Вони скасовані на законодавчому рівні, а тому вважати, що відповідач допустив порушення прав позивача, не має підстав. Відмовляючи у задоволенні заяви, Відповідач діяв з урахуванням вимог законодавства, та він не міг застосовувати не існуючої норми. Питання щодо наявної бездіяльності держави відносно прийняття нормативного акту, який й б регулював питання перерахунку пенсії у зв'язку із підвищенням заробітної плати працюючих осіб, є питанням та прерогативою самої держави, як і її відповідальності. Законодавцем визначено, що саме КМ України наділений повноваженнями встановлювати підстави для проведення перерахунку. При чому такі підстави, КМ України може визначати які завгодно. Відповідач, не є особою, яка сама встановлює та визначає правове регулювання питань щодо такого перерахунку з наведених підстав, пенсій орган є суб'єктом владних повноважень, який є виконавцем в межах цих відносин.

Також, Законом України «Про державну службу» від 10.12.2015 року № 889- VIII, який вступив в дію з 01.05.2016 р., перерахунки пенсій в зв'язку з підвищенням посадового окладу не передбачено.

Законодавчі норми щодо пенсійного забезпечення можуть змінюватися, а відповідне судове рішення не може бути гарантією проти таких змін у майбутньому (рішення у справах «Аррас та інші проти Італії» (Arras and Others v. Italy), заява № 17972/07, п. 42, від 14.02.2012 р., та «Сухобоков проти Росії» (Sukhobokov v. Russia), заява № 75470/01, п. 26, від 13.04.2006 р.).

Колегія суддів зазначає, що з 01.05.2016 р. Законом України «Про державну службу» від 10.12.2015 р., по іншому врегульовані правовідносини, пов'язані із пенсійним забезпеченням державних службовців. В свою чергу, Закон України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 р. не містить такої підстави для перерахунку пенсії, як підвищення заробітної плати працюючих державних службовців.

Отже, враховуючи приписи ст. 90 Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 р. та Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 р., з 01.05.2016 р. відсутні підстави для перерахунку пенсії державним службовцям у зв'язку з підвищенням заробітної плати працюючих державних службовців.

Із врахуванням вищевикладеного, колегія суддів вважає, що оскільки заяву про перерахунок пенсії подано позивачем після 01.05.2016 р., то відповідачем обґрунтовано прийнято рішення про відмову в проведенні йому такого перерахунку.

При цьому, колегія суддів відхиляє доводи апеляційної скарги щодо звуження змісту та обсягу прав позивача щодо пенсійного забезпечення, виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З набуттям чинності з 01.05.2016 р. Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 р., відмовляючи позивачу в перерахунку пенсії у зв'язку з підвищенням зарплати державних службовців згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2015 р. № 1013 «Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів», відповідач діяв у відповідності до ст. 90 Закону України «Про державну службу».

Крім того слід зазначити, що Верховний Суд України у своїй постанові від 12.07.2016 року у справі № 21-1726а16 висловив правову позицію, відповідно до якої відсутність постанови Кабінету Міністрів України, яка чітко визначає розмір заробітної плати (чи пенсії), не є підставою для застосування вже недіючих норм Законі України для проведення перерахунку заробітної плати (пенсії).

Також колегія суддів зазначає, що наведені вище зміни до законодавства внесені зазначеними Законами неконституційними не визнані. Розмір пенсії, яку отримував позивач не зменшувався, а на момент звернення за перерахунком норми щодо здійснення перерахунку пенсії державним службовцям у зв'язку з підвищенням заробітної плати не існувало.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо відсутності підстав для задоволення позовних вимог в цій частині.

Разом з тим, колегія суддів зазначає, що правильно вирішивши спірні правовідносини по суті заявлених позовних вимог, судом першої інстанції було порушено норми процесуального права, з огляду на наступне.

Положеннями п. 4 ч. 1 ст. 18 КАС України визначено, що місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні усі адміністративні справи щодо спорів фізичних осіб з суб'єктами владних повноважень з приводу обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 18 КАС України, окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи однією зі сторін в яких є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська, Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ щодо їх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам.

Зі змісту позовної зави вбачається, що предметом спору в межах даної справи є визнання неправомірними дій суб'єкта владних повноважень щодо відмови у видачі довідки про заробітну плату та визнання неправомірними дій щодо відмови у перерахунку пенсії.

Колегія суддів зазначає, що при вирішенні питання щодо відмови відповідачем у видачі вказаної вище довідки ним не вирішувалось питання з приводу обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг, а тому спір в цій частині є предметно підсудним окружному адміністративному суду. В свою чергу, спір в частині визнання неправомірними дій щодо відмови у перерахунку пенсії є предметно підсудним місцевому загальному суду, як адміністративному, оскільки стосується питання з приводу обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат.

Відповідно до абз. 3 ч. 1 ст. 21 КАС України якщо справа щодо однієї з вимог підсудна окружному адміністративному суду, а щодо іншої вимоги (вимог) - місцевому загальному суду як адміністративному суду, таку справу розглядає окружний адміністративний суд.

Враховуючи зміст заявлених позовних вимог і наведені вище норми КАС України, колегія суддів зазначає, що дана справа предметно підсудна окружному адміністративному суду, а не місцевому загальному суду, як адміністративному, що не було враховано судом першої інстанції при розгляді даної справи.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 202 КАС України підставою для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання, а так само розгляд і вирішення справи неповноважним судом; участь в ухваленні постанови судді, якому було заявлено відвід на підставі обставин, які викликали сумнів у неупередженості судді, і заяву про його відвід визнано судом апеляційної інстанції обґрунтованою; ухвалення чи підписання постанови не тим суддею, який розглянув справу.

Враховуючи те, що постанова Ізюмського міськрайонного суду Харківської області від 18.10.2016р. по справі № 623/2591/16-а прийнята з порушенням процесуального права, вона підлягає скасуванню з прийняттям нової постанови про відмову у задоволенні позовних вимог.

Керуючись ст. ст. 160, 167, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 209, 254 КАС України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 на постанову Ізюмського міськрайонного суду Харківської області від 18.10.2016р. по справі № 623/2591/16-а - задовольнити частково.

Постанову Ізюмського міськрайонного суду Харківської області від 18.10.2016р. по справі № 623/2591/16-а скасувати та прийняти нову постанову, якою в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.

Постанова набирає законної сили негайно з моменту її проголошення і може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України шляхом подання касаційної скарги протягом двадцяти днів з моменту виготовлення повного тексту.

Головуючий суддя

(підпис)

Бартош Н.С.

Судді

(підпис) (підпис)

Мельнікова Л.В. Донець Л.О.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 05.12.2016 року.

Джерело: ЄДРСР 63210362
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку