№ пров. 3/697/779/2016
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15.11.2016 р. суддя Канівського міськрайонного суду Черкаської області Дубенець М. І., розглянувши матеріали, які надійшли від Управління охорони, використання і відтворення водних живих ресурсів та регулювання рибальства у Черкаській області про притягнення до адміністративної відповідальності:
ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, проживаючого ІНФОРМАЦІЯ_2, не працюючого,
за ч. 4 ст.85 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
ВСТАНОВИВ :
З протоколу № 035800 від 01.09.2016 року вбачається, що ОСОБА_1 07.09.2016року о 09 год. 30 хв. на Канівському водосховищі в районі проводив вилов риби заборонним знаряддям лову сіткою мисиновою та виловив рибу: плоскирка- 12 шт., судак -3 шт., чехонь – 6 шт., загальною вагою 4 кг, чим наніс шкоду рибному господарству України в розмірі 2244,00 грн.
Своїми вищевказаними протиправними діями ОСОБА_1 порушив п. п. 3.15, 4.13.3 «Правил любительського та спортивного рибальства» та ст.ст. 63 , 64 Закону України «Про тваринний світ».
Дії ОСОБА_1. кваліфіковані за ч. 4 ст. 85 КУпАП, як грубе порушення правил рибальства особами, які не мають дозволу на вилов водних живих ресурсів у розмірах, що перевищують встановлені ліміти або встановлену правилами любительського і спортивного рибальства добову норму вилову.
У відповідності до статті 245 Кодексу України про адміністративні правопорушення основним завданням провадження у справах про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності із Законом.
Частиною першою статті 249 Кримінального кодексу України передбачена відповідальність за незаконне зайняття рибним, звіриним або іншим водним добувним промислом, якщо воно заподіяло істотну шкоду.
Згідно з роз’ясненнями, що містяться в абз. 4 п. 12 Постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про злочини та інші правопорушення проти довкілля» №17 від 10 грудня 2004 року, відповідальність за злочин, передбачений ст. 249 КК України, настає лише за умови, що діями винної особи заподіяно істотну шкоду. На те, що шкода є істотною, можуть вказувати, зокрема, такі дані: знищення нерестовищ риби; вилов риби в період нересту, нечисленних її видів або тих, у відтворенні яких є труднощі; добування великої кількості риби, водних тварин чи рослин або риби чи тварин, вилов яких заборонено; тощо. Якщо внаслідок вчинених дій істотна шкода не настала, винна особа за наявності до того підстав може нести відповідальність за ч. 3 або ч. 4 ст. 85 КпАП.
Таким чином, враховуючи вагу виловленої за допомогою місинової сітки риби та розмір завданих рибному господарству України збитків, суд приходить до висновку, що кваліфікація дій ОСОБА_1 за ч. 4 ст. 85 КК України є передчасною, так як у діях останнього вбачаються ознаки складу кримінального правопорушення, передбаченого статтею 249 Кримінального кодексу України.
З розрахунку розміру відшкодування шкоди, заподіяних незаконним виловом риби вбачається, що протиправними діями ОСОБА_1, які пов’язані з незаконним добуванням риби, згідно розрахунку збитків завдана шкода в загальній сумі 2244,00грн.
Враховуючи вагу виловленої ОСОБА_1 риби та розмір завданих збитків, суд вважає, що в його діях об’єктивно вбачаються ознаки складу кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.249 КК України.
Частиною 2 ст. 9 КпАП України встановлено, що адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені цим Кодексом, настає, як що ці порушення за своїм характером не тягнуть за собою відповідно до закону кримінальної відповідальності.
У відповідності до статті 253 КпАП України, якщо при розгляді справи орган (посадова особа) прийде до висновку, що в порушенні є ознаки кримінального правопорушення, він передає матеріали прокурору або органу досудового розслідування.
Частиною 2 ст.284 КУпАП визначено, що провадження у справі про адміністративне правопорушення закривається, при передачі матеріалів органу досудового розслідування.
Виходячи з наведеного, суд приходить до висновку, що провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності, передбаченої ч.4 ст.85 КУпАП слід закрити, а оригінали матеріалів справи передати до Канівського відділу Золотоніської місцевої прокуратури Черкаської області для організації додаткової перевірки за фактом незаконного зайняття рибним промислом.
На підставі викладеного, керуючись ч. 4 ст. 85, п. 1 ч. 1 ст. 247, ст. 253, ст. 294 КУпАП, абз. 4 п. 12 Постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про злочини та інші правопорушення проти довкілля» №17 від 10 грудня 2004 року, суддя -
П О С Т А Н О В И В :
Справу про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч. 4 ст. 85 Кодексу України про адміністративні правопорушення закрити.
Адміністративний матеріал відносно ОСОБА_1 направити до Канівського відділу Золотоніської місцевої прокуратури Черкаської області для організації додаткової перевірки за фактом незаконного зайняття рибним промислом.
Постанова суду у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена до Апеляційного суду Черкаської області через Канівський міськрайонний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її винесення.
Суддя Канівського
міськрайонного суду ОСОБА_2