open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 826/11986/15
Моніторити
Постанова /23.12.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.12.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.11.2016/ Вищий адміністративний суд України Постанова /25.10.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.10.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.09.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.09.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.09.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.08.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /07.04.2016/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /15.09.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /22.07.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /22.07.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /24.06.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва
emblem
Справа № 826/11986/15
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /23.12.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.12.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.11.2016/ Вищий адміністративний суд України Постанова /25.10.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.10.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.09.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.09.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.09.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.08.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /07.04.2016/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /15.09.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /22.07.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /22.07.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /24.06.2015/ Окружний адміністративний суд міста Києва

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа : № 826/11986/15 Головуючий у 1-й інстанції: Мазур А.С.

Суддя-доповідач: Шелест С.Б.

ПОСТАНОВА

Іменем України

25 жовтня 2016 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуюча суддя: Шелест С.Б.

Судді: Глущенко Я.Б., Чаку Є.В.

При секретарі судового засідання: Кравченко Л.А.

За участі:

позивача-1: ОСОБА_2;

позивача-2: ОСОБА_3;

позивача-16: ОСОБА_4;

представника відповідача: Яковенко У.Д.;

свідка: ОСОБА_6

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_7, ОСОБА_3, ОСОБА_2, ОСОБА_8, ОСОБА_9 на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 07.04.16р. у справі №826/11986/15 за позовом ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_7, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_9, ОСОБА_8 до Міністерства молоді та спорту України, третя особа: Федерація шахів України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії

у с т а н о в и в:

Позивачі звернулись з позовом до суду, у якому просили:

визнати протиправним та скасувати рішення Міністерства молоді та спорту України від 05.03.15р. № К-46/15/6.2 про відсутність правових підстав щодо виплати винагород Міністерством молоді та спорту спортсменам-призерам особистого чемпіонату світу зі складання шахових композицій (WCCI) та 9-го командного чемпіонату світу зі складання шахових композицій (9ht WCCT) та їх тренерам;

зобов'язати Міністерство молоді та спорту України затвердити списки спортсменів та тренерів із зазначенням розмірів винагород з урахуванням рішення Федерації шахів України від 30.10.2013 року і протоколів особистого чемпіонату світу (WCCI) з шахової композиції відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 24.07.13р. №550 «Про заохочення спортсменів та тренерів з неолімпійських видів спорту»;

зобов'язати Міністерство молоді та спорту України затвердити списки спортсменів та тренерів із зазначенням розмірів винагород з урахуванням рішення Федерації шахів України від 30.04.14р. і протоколів 9-го командного чемпіонату світу (9ht WCCT) з шахової композиції відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 24.07.13р. №550 «Про заохочення спортсменів та тренерів з не олімпійських видів спорту».

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 07.04.16р. у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Не погоджуючись з вказаною постановою, позивачі подали апеляційну скаргу, у якій просять суд скасувати постанову з мотивів порушення судом норм матеріального та процесуального права та ухвалити нове рішення про задоволення позову.

Свої вимоги апелянти мотивують тим, що судом першої інстанції неповно з'ясовано обставини справи, зокрема, не надано належної правової оцінки наявним у матеріалах справи доказам протиправної відмови відповідача у внесенні позивачів до списків на отримання грошових заохочень відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 24.07.13р. №550 «Про заохочення спортсменів та тренерів з не олімпійських видів спорту».

Заслухавши суддю-доповідача, представників сторін та показання свідка, розглянувши матеріали справи та апеляційну скаргу позивачів 1, 2, 7, 16, 17, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, виходячи з наступного.

Як свідчать обставини справи та встановлено судом першої інстанції, рішенням Виконкому Федерації шахів України від 30.10.13р. затверджено списки спортсменів та тренерів на виплату грошових винагород відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 24.07.13р. №550 «Про заохочення спортсменів та тренерів з неолімпійських видів спорту» за результатами виступу українських шахістів на особистому чемпіонаті світу зі складання шахових композицій (WCCІ 2010-2012), до яких включені: ОСОБА_10, ОСОБА_3, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_7, ОСОБА_2.

Листом від 06.11.13р. вих. № 245 Федерація шахів України звернулась до Міністерства молоді ті спорту України про порушення клопотання про виплату винагород, передбачених Постановою Кабінету Міністрів України №550 від 24.07.13р. за результатами виступу українських шахістів на особистому чемпіонаті світу зі складання шахових композицій ( WCCІ 2010-2012).

Рішенням Виконкому ФШУ від 30.04.14р. затверджено списки спортсменів та тренерів на виплату грошових винагород відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №550 від 24.07.13р. за результатами виступу українських шахістів у третьому та четвертому кварталі 2013 року за результатами 9-го командного чемпіонату світу зі складання шахових композицій (9th WCCT 2011-2013), до яких включені: ОСОБА_16, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_10, ОСОБА_17, ОСОБА_3, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_18, ОСОБА_2, ОСОБА_7, ОСОБА_20, ОСОБА_15, ОСОБА_21, ОСОБА_19, ОСОБА_9, ОСОБА_8.

Листом від 13.05.14р. вих. № 98 Федерація шахів України звернулась до Міністерства молоді та спорту України про порушення клопотання про виплату винагород, передбачених Постановою Кабінету Міністрів України «Про встановлення винагород спортсменам України-чемпіонам, призерам спортивних змагань міжнародного рівня та їх тренерам» від 22.03.00р. №539 (зі змінами), за результатами виступу українських шахістів на наступних змаганнях: 9-й командний чемпіонат світу зі складання шахових композицій (9 th WCCT).

07.10.14р. Голова комісії з шахової композиції звернувся з листом до Міністра молоді та спорту України ОСОБА_23, у якому просив проконтролювати Міністерство виплату винагород, передбачених Постановою №550 від 24.07.13р. за результатами чемпіонатів світу.

03.11.14р. ОСОБА_2 звернувся повторно з листом до Міністра молоді та спорту України ОСОБА_23, у якому просив проконтролювати Міністерство молоді та спорту України виплату винагород, передбачених Постановою Кабінету Міністрів України №550 від 24.07.13р. за результатами проведених чемпіонатів світу.

Листом від 24.11.14р. №С-1010/6.2 заступник Міністра ОСОБА_24 звернулась до Федерації шахів України, в якому просила висловити позицію щодо виплати винагород за результатами особистого чемпіонату світу 2010 -2012 років (WCCI 2010-2012) та 9-го командного чемпіонату світу 2012-2013 років (WCCT 2012-2013) зі складання шахових композицій, передбачених Постановою Кабінету Міністрів України №550 від 24.07.13р.

За результатами розгляду листа, Федерація шахів України, листом від 02.12.14р. № 277 повідомила, що Федерацією було прийнято рішення щодо виплат винагород спортсменам та їх тренерам відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №550 від 24.07.13р., про що було повідомлено Міністерство листами №98 від 13.05.14р. та №245 від 06.11.13р.

Також зазначено, що постанова Кабінету Міністрів України №550 від 24.07.13р. не містить жодних підстав для заборони виплати винагород, а тому за наявності інших формальних перешкод до вирішення цього питання буде доцільним провести додаткові консультації між Федерацією та Міністерством молоді та спорту України або створити робочу групу із залученням представників федерації та під керівництвом Міністерства молоді та спорту України для вирішення цієї проблеми.

Листом від 12.12.14р. №С-1079/6.2 заступник Міністра ОСОБА_24 у відповідь на звернення від 03.11.14р. повідомила ОСОБА_2, що Порядок виплати винагород спортсменам України - чемпіонам, призерам спортивних змагань з неолімпійських видів спорту міжнародного і та їх тренерам, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23.07.2013 № 550, передбачає, що винагороди за високі спортивні результати на змаганнях міжнародного рівня виплачуються спортсменам - переможцям, які зайняли перше-третє місце у складі збірних команд України з неолімпійських видів спорту.

Зазначила, що особистий чемпіонат світу 2010-2012 pp. (WCCI 2010-2012) та 9-ий командний чемпіонат світу 2012-2013 pp. (9th WCCT 2012-2013) зі складання шахових композицій не включені до Єдиних календарних планів фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України на 2010-2013 роки, тому не є офіційними, а отже відповідні накази про відрядження спортсменів та тренерів не видавалися, склади збірних команд України для участі у цих чемпіонатах не затверджувалися, відповідні бюджетні пропозиції не формувались, кошти щодо виплати винагород за спортивні результати на цих чемпіонатах не передбачалися.

18.01.15р. голова комісії з шахової композиції України ОСОБА_3 звернувся листом до Міністра молоді та спорту України ОСОБА_25, у якому просив взяти під особистий контроль здійснення виплати Міністерством молоді та спорту винагород, передбачених Постановою Кабінету Міністрів України №550 від 24.07.13р., шахістам (шаховим композиторам) за особистий та командний чемпіонат світу.

29.01.15р. директор департаменту фізичної культури та неолімпійських видів спорту звернувся з листом № К-46/15/6 до Федерації шахів, у якому просив висловити позицію щодо виплати винагород за результатами особистого чемпіонату світу 2010-2012 років (WCCI 2010-2012) та 9-го командного чемпіонату світу 2012-2013 років (WCCT 2012-2013) зі складання шахових композицій, затверджених виконкомом ФШУ від 30.10.13р. та 30.04.14р.

За результатами розгляду листа, Федерація шахів України, листом від 03.02.15р. № 24 повідомила, що пропозиція федерації висловлена у листі №277 від 02.12.14р. не змінилась. Також зазначила, що постанова Кабінету Міністрів України від №550 не містить жодних підстав для заборони виплати винагород, а тому за наявності інших формальних перешкод до вирішення цього питання буде доцільним провести додаткові консультації між Федерацією та Міністерством молоді та спорту України або створити робочу групу з залучення представників федерації та під керівництвом Міністерства молоді та спорту України для вирішення цієї проблеми.

05.03.15р. листом №К-46/15/6.2 Міністерство молоді та спорту України у відповідь на звернення від 18.01.15р., повідомило голові комісії з шахової композиції Федерації шахів України ОСОБА_3, що відповідно до підпункту 3 пункту 6 Положення про Міністерство молоді та спорту України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.14р. № 220, та з метою перевірки фактів, викладених у Вашому листі, наказом Міністерства молоді та спорту України від 05.03.15 № 612 утворена робоча група.

У березні 2015 року за результатами роботи було зроблено висновки про відсутність правових підстав щодо виплати винагород Мінмолодьспортом спортсменам - призерам особистого чемпіонату світу зі складання шахових композицій та 9-го командного чемпіонату світу зі складання шахових композицій та їх тренерам.

Підставою для такого висновку слугувало те, що особистий чемпіонат світу 2010-2012 pp. (WCCI 2010-2012) та 9-ий командний чемпіонат світу 2012-2013 pp. (9th WCCT 2012-2013) зі складання шахових композицій не включені до Єдиних календарних планів фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України на 2010-2013 роки, тобто не є офіційними. Відповідні накази про відрядження спортсменів та тренерів не видавалися, склади збірних команд України для участі у цих чемпіонатах не затверджувалися, відповідні бюджетні пропозиції не формувались, кошти щодо виплат винагород за спортивні результати на цих чемпіонатах не передбачались.

Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що вказані заходи не включені до Єдиних календарних планів фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України на 2010-2013 роки, тому не вважаються офіційними.

Колегія суддів не погоджується з висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Відповідно до статті 4 Закону України «Про фізичну культуру і спорт» від 24.12.93р. № 3808-ХІІ (далі - Закон № 3808-ХІІ), державна політика у сфері фізичної культури і спорту ґрунтується на засадах, зокрема, визнання фізичної культури і спорту як пріоритетного напряму гуманітарної політики держави; визнання фізичної культури як важливого чинника всебічного розвитку особистості та формування здорового способу життя; гарантування рівних прав та можливостей громадян у сфері фізичної культури і спорту; забезпечення різноманітності, високої якості та доступності фізкультурно-спортивних послуг для громадян; забезпечення умов для підтримки напрямів фізичної культури і спорту; орієнтування на сучасні міжнародні стандарти у сфері фізичної культури і спорту, поєднання вітчизняних традицій і досягнень із світовим досвідом у цій сфері.

Статтею 1 Закону № 3808-ХІІ визначено, що спортивні заходи - це спортивні змагання та/або навчально-тренувальні збори. Спортивне змагання - захід, що проводиться організатором спортивних заходів з метою порівняння досягнень спортсменів та визначення переможців відповідно до правил спортивних змагань з видів спорту та затвердженого організатором спортивних заходів положення (регламенту) про ці змагання, що відповідає визначеним центральним органом виконавчої влади у сфері фізичної культури і спорту вимогам.

Відповідно до статті 40 Закону правила спортивних змагань з видів спорту, визнаних в Україні (далі -правила спортивних змагань), включають вимоги до учасників змагань, відповідних спортивних споруд, спеціального обладнання та інвентарю, умови та порядок визначення результатів та переможців змагань. Вони розробляються всеукраїнською спортивною федерацією з виду спорту з урахуванням правил спортивних змагань відповідної міжнародної спортивної федерації.

Правила спортивних змагань затверджуються центральним органом виконавчої влади у сфері фізичної культури і спорту з урахуванням пропозицій відповідних всеукраїнських спортивних федерацій.

Офіційні спортивні змагання з видів спорту проводяться за правилами спортивних змагань, затвердженими відповідно до вимог цієї статті.

Згідно статті 45 Закону № 3808-ХІІ, офіційні фізкультурно-оздоровчі та спортивні заходи - спортивні заходи, включені до Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих і спортивних заходів України, календарних планів фізкультурно-оздоровчих і спортивних заходів Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, календарних планів фізкультурно-оздоровчих і спортивних заходів районів, міст, селищ та сіл.

Порядок складання календарних планів, а також вимоги до змісту положення (регламенту) про офіційні фізкультурно-оздоровчі заходи або спортивні змагання затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері фізичної культури та спорту.

Згідно зі статтею 1 Закону № 3808-ХІІ, Єдиний календарний план фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України - документ, у якому на відповідний рік визначаються організаційні та фінансові питання щодо забезпечення проведення відповідних заходів та який затверджується центральним органом виконавчої влади у сфері фізичної культури і спорту у встановленому ним порядку.

Наказом Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту від 21.12.09р. №4391 затверджено Порядок складення календарних планів фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів (надалі - Порядок).

Відповідно до п. 2 Порядку, календарні плани фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів: Єдиний календарний план фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України, що складається з урахуванням пропозицій відповідних спортивних федерацій зі статусом національної спортивної федерації, відповідних місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, на території яких планується проведення цих заходів, та затверджується центральним органом виконавчої влади у сфері фізичної культури і спорту.

З аналізу вказаних правових норм слідує, що Єдиний календарний план фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України затверджується центральним органом виконавчої влади у сфері фізичної культури і спорту на відповідний рік на підставі пропозицій відповідних спортивних федерацій зі статусом національної спортивної федерації.

Як зазначають позивачі та вбачається з листування Федерації шахів України з Мінмолодьспорту України, Федерацією до відповідача буди подані пропозиції щодо участі у 9-му командному та особистому (WCCI 2010-2012) чемпіонатів світу зі складання шахових композицій спортсменів та їх тренерів (позивачів у справі).

Принцип офіційного з'ясування обставин справи, передбачений частинами четвертою та п'ятою статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає вжиття судом передбачених законом заходів, необхідних для з'ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи. Суд повинен запропонувати особам, які беруть участь у справі, подати докази або з власної ініціативи витребувати докази, яких, на думку суду, не вистачає.

Так, відповідно до ст.195 КАС України, суд апеляційної інстанції може дослідити докази, які не досліджувалися у суді першої інстанції, з власної ініціативи або за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, якщо визнає обґрунтованим ненадання їх до суду першої інстанції або необґрунтованим відхилення їх судом першої інстанції.

Задля вжиття належних заходів із метою встановлення обставин щодо спірних правовідносин, колегією суддів були витребувані від відповідача відомості про те, чи подавались Федерацією до Міністерства Молоді та спорту України пропозиції про включення особистого чемпіонату світу 2010-2012 років (WCCI 2010-2012) та 9-го командного чемпіонату світу 2012-2013 років (WCCT 2012-2013) зі складання шахових композицій в Єдиний календарний план фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України на 2010 - 2013 роки. Втім, такі відомості відповідачем не надані, з покликанням на те, що у департаменті фізичної культури та неолімпійських видів спорту відбулась реорганізація, у зв'язку з чим немає можливості віднайти такі відомості.

Поміж тим, відповідачем було надано наступні документи: наказ Міністерства молоді та спорту України від 31.12.13р. №1368 «Про затвердження Складу національних збірних команд України з неолімпійських видів спорту на 2014 рік», з додатком до нього; наказ Державної служби молоді та спорту України від 28.12.13р. №5247 «Про затвердження Складів національних збірних команд України з олімпійських та неолімпійських видів спорту на 2013 рік», з додатком до нього.

Надаючи правову оцінку наданим на вимогу суду документам та наявним в матеріалах справи доказам, колегія суддів виходить з наступного.

Як зазначалось вище, підставою для відмови позивачам у включенні їх до списків на отримання винагороди за високі спортивні результати на змаганнях міжнародного рівня відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про заохочення спортсменів та тренерів з неолімпійських видів спорту» від 24.07.13р. № 550 слугувало те, що особистий чемпіонат світу 2010-2012 (WCCI 2010-2012) та 9-ий командний чемпіонат світу 2012-2013 р.р. (WCCT 2012-2013) зі складання шахових композицій не були включені до Єдиних календарних планів фізкультурно-оздоровчих заходів України на 2010-2013 роки, тобто є неофіційними.

Такий висновок не відповідає фактичним обставинам справи.

Як свідчать обставини справи та з'ясовано колегією суддів, особистий чемпіонат світу 2010-2012 pp. (WCCI 2010-2012) та 9-ий командний чемпіонат світу 2012-2013 pp. (9th WCCT 2012-2013) зі складання шахових композицій, у яких брали участь позивачі, проводився міжнародною федерацією відповідно у період з 2010 по 2012 рік та 2011 - 2013 роки.

Даний факт не заперечується відповідачем.

Специфіка змагань зі складання шахових композицій полягає у тому, що вони проводяться упродовж кілька років, після чого ще кілька років триває суддівство та підведення підсумків. Змагання проводяться дистанційно. Підведення підсумків вищезазначених змагань відбулося відповідно у 2013 та 2014 роках, за результатами яких Федерацією шахів України було прийнято рішення щодо виплат винагород спортсменам та їх тренерам відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про заохочення спортсменів та тренерів з неолімпійських видів спорту» від 24.07.13р. № 550 (а/с 17 - 20, том І).

Всього було проведено три чемпіонати світу з розв'язування шахових композицій, в яких приймали участь позивачі.

Колегія суддів акцентує увагу на тому, що відповідачем не заперечується ні факт проведення особистого чемпіонату світу 2010-2012 pp. (WCCI 2010-2012) та 9-ого командного чемпіонату світу 2012-2013 pp. (9th WCCT 2012-2013) зі складання шахових композицій, у яких брали участь позивачі, як і не заперечується факт участі позивачів у вказаних вище змаганнях та зайняття ними призових місць за підсумками змагань.

Про участь позивачів у складі збірних команд України з неолімпійських видів спорту у 2013 році свідчить й поданий на вимогу суду наказ Державної служби молоді та спорту України від 28.12.13р. №5247 «Про затвердження Складів національних збірних команд України з олімпійських та неолімпійських видів спорту на 2013 рік», з додатком до нього.

Про підготовку позивачів до участі у зазначених змаганнях свідчать й видані Державною службою молоді та спорту України накази від 06.09.11р. №744 «Про проведення навчально-тренувального збору збірної команди України з шахів (шахова композиція) з підготовки до чемпіонату світу»; від 16.02.12р. №712 «Про проведення навчально-тренувального збору збірної команди України з шахів (шахова композиція) з підготовки до чемпіонату світу»; від 22.05.13р. №1665 «Про проведення навчально-тренувального збору з підготовки до чемпіонату світу з шахів (шахова композиція)» (а/с 50 - 70, том І).

З зазначених наказів убачається, що навчально-тренувальні збори були включені до Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України на відповідні роки. Міністерство за бюджетні кошти відповідно до Єдиних календарних планів фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України забезпечувало підготовку та участь збірної команди України у цих чемпіонатах світу, що підтверджується наявними у матеріалах справи кошторисами на відповідний рік.

Втім, як встановлено колегією суддів, при формуванні календарного плану на 2013 рік, вказані чемпіонати були об'єднані в один чемпіонат з назвою «Чемпіонат світу з шахів (розв'язування композицій) (ІІ ранг)», що підтверджується додатком до наказу Міністерства молоді та спорту України від 05.09.13р. №162 «Про затвердження Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України на 2013 рік» (а/с 164 - 171, том І).

Представник відповідача не зміг пояснити, у зв'язку з чим сталася така помилка, проте не заперечував того факту, що під назвою чемпіонату «Чемпіонат світу з шахів (розв'язування композицій) (ІІ ранг)» було об'єднано три змагання, які фактично мали місце та участь у яких брали позивачі, які за результатами змагань посіли призові місця.

На офіційний характер таких змагань вказав і допитаний у судовому засіданні апеляційного суду свідок ОСОБА_6, який у цьому періоді працював у Міністерстві Молоді та спорту України на посаді провідного тренера з шахів, у 2013 році був керівником навчально-тренувальних зборів до командного (WCCТ) та особистого (WCCІ) чемпіонатів світів з шахів (шахової композиції) та володіє інформацією щодо формування Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України на 2011-2013р.р.

Показання свідка є джерелом доказів в розумінні ст.69 КАС України, тобто фактичними даними, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Та обставина, що особистий чемпіонат світу 2010-2012 pp. (WCCI 2010-2012) та 9-ий командний чемпіонат світу 2012-2013 pp. (9th WCCT 2012-2013) зі складання шахових композицій фактично були внесені до Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України на 2013 рік під назвою чемпіонату «Чемпіонат світу з шахів (розв'язування композицій) (ІІ ранг)» не спростовує факт офіційного характеру даного заходу, оскільки змагання фактично мали місце, були об'єднані у три змагання, участь у яких брали позивачі та за результатами яких посіли призові місця.

Статтею 43 Закону №3808-ХІІ встановлено, що спортсменам, які посіли призові місця на офіційних міжнародних змаганнях, та їх тренерам встановлюються грошові винагороди у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 24.07.13р. №550 «Про заохочення спортсменів та тренерів з неолімпійських видів спорту» з метою відзначення спортсменів, досягнення яких сприяють утвердженню міжнародного авторитету України, підвищення їх соціального захисту, заохочення до успішних виступів на міжнародних змаганнях, затверджено Порядок виплати винагород спортсменам України - чемпіонам, призерам спортивних змагань з неолімпійських видів спорту міжнародного рівня та їх тренерам.

Зокрема, п. 1 цього Порядку передбачено виплату винагороди:

- спортсменам - переможцям, які зайняли перше - третє місце у складі збірних команд України з неолімпійських видів спорту (далі - спортсмени);

- тренерам штатних збірних команд (державним, головним, провідним, старшим тренерам, тренерам-викладачам з хореографії), іншим працівникам збірних команд (далі - тренери), які брали безпосередню участь у підготовці спортсмена (команди) до змагання.

Відповідно до п. 2 вказаного Порядку списки спортсменів та тренерів із зазначенням розмірів винагород затверджуються Мінмолодьспортом та формуються його відповідними підрозділами з урахуванням рішень федерацій з видів спорту і протоколів змагань.

Як вставлено вище, за результатами підсумків фінальної частини командного і особистого чемпіонатів світу та чемпіонату світу з розв'язування шахових композицій, який пройшов у Батумі (Грузія) у вересні 2013 року, Федерацією шахів України були прийняті рішення:

від 30.10.13р., яким затверджено списки спортсменів та тренерів на виплату грошових винагород відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 24.07.13р. №550 «Про заохочення спортсменів та тренерів з неолімпійських видів спорту» за результатами виступу українських шахістів на особистому чемпіонаті світу зі складання шахових композицій (WCCІ 2010-2012), до яких включені: ОСОБА_10, ОСОБА_3, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_7, ОСОБА_2;

від 30.04.14р., яким затверджено списки спортсменів та тренерів на виплату грошових винагород відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №550 від 24.07.13р. за результатами виступу українських шахістів у третьому та четвертому кварталі 2013 року за результатами 9-го командному чемпіонаті світу зі складання шахових композицій (9th WCCT 2011-2013), до яких включені: ОСОБА_16, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_10, ОСОБА_17, ОСОБА_3, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_18, ОСОБА_2, ОСОБА_7, ОСОБА_20, ОСОБА_15, ОСОБА_21, ОСОБА_19, ОСОБА_9, ОСОБА_8.

Рішення про відхилення пропозиції Федерації шахів України щодо включення позивачів до списків спортсменів та тренерів на отримання грошових заохочень відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 24.07.13р. №550 відповідачем не приймалось.

Згідно вимог Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку фізичної культури, спорту вищих досягнень та резервного спорту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.02.12р. № 152 (Порядок № 152 у редакції від 27.11.13р. постанова Кабінету Міністрів України від 13.11.13р. № 822), що визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою «Розвиток фізичної культури, спорту вищих досягнень та резервного спорту», підпунктом 5 Порядку № 152 передбачено, що бюджетні кошти спрямовуються, зокрема, на:

організацію та проведення згідно з Єдиним календарним планом фізкультурно- оздоровчих на спортивних заходів на відповідний рік;

спортивних змагань загальнодержавного рівня, серед представників окремих верств населення, працівників окремих галузей, забезпечення участі національних збірних команд у таких міжнародних змаганнях, що проводяться на території України та за кордоном;

виплату грошових винагород спортсменам - чемпіонам, призерам спортивних змагань міжнародного рівня (крім Олімпійських та Юнацьких олімпійських ігор) та їх тренерам відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 24.07.13р. № 550 "Про заохочення спортсменів та тренерів з неолімпійських видів спорту" .

Відповідно до пункту 8 Порядку винагороди виплачуються за рахунок коштів, передбачених у державному бюджеті на відповідні цілі.

Враховуючи, що особистий чемпіонат світу 2010-2012 pp. (WCCI 2010-2012) та 9-ий командний чемпіонат світу 2012-2013 pp. (9th WCCT 2012-2013) зі складання шахових композицій мали характер офіційних заходів, що не спростовано відповідачем, а також з урахуванням вищевказаних рішень Федерації шахів України від 24.07.13р. та від 30.10.13, колегія суддів вважає, що відповідачем безпідставно не було включено позивачів до списків спортсменів та тренерів із зазначенням розмірів винагород відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 24.07.13р. №550 «Про заохочення спортсменів та тренерів з неолімпійських видів спорту».

Та обставина, що такі змагання фактично були внесені до Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України під назвою «Чемпіонат світу з шахів (розв'язування композицій) (ІІ ранг)» не спростовує офіційний характер змагань та не може бути правовою підставою для відмови позивачам в отриманні відповідних винагород, право на отримання яких регламентовано законодавством.

Враховуючи висновки, викладені у рішенні Європейського суду з прав людини у справі «Суханов та Ільченко проти України» від 26 вересня 2014 року, наведені вище обставини розцінюються колегією суддів як невиправдане втручання з боку відповідача у майнове право заявників.

За наведених обставин та правових норм, колегія суддів вважає обґрунтованими вимоги позивачів.

Поміж тим, відповідь Міністерства молоді та спорту України оформлена листом від 05.03.15р. №К-46/15/6.2 не є рішенням суб'єкта владних повноважень в розумінні КАС України, а тому вимоги у цій частині не підлягають задоволенню.

Позаяк належним способом захисту прав позивача є визнання протиправною відмову Міністерства молоді та спорту України у внесенні позивачів до списків спортсменів та тренерів, із зазначенням розмірів винагород, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 24.07.13р. №550 «Про заохочення спортсменів та тренерів з неолімпійських видів спорту» та зобов'язання затвердити такі списки спортсменів та тренерів із зазначенням розмірів винагород з урахуванням рішень Федерації шахів України.

Відповідно до п.1 ч. 1 ст. 202 КАС України, підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є: неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи.

З огляду на викладене, колегія суддів дійшла висновку про скасування постанови суду першої інстанції та ухвалення нової постанови про часткове задоволення позову.

Частиною 1 ст. 94 КАС України передбачено, що якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

За змістом ч. 1 п. 1 ч. 3 ст. 87 КАС України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи.

До витрат, пов'язаних з розглядом справи, належать, зокрема: витрати сторін та їхніх представників, що пов'язані із прибуттям до суду.

Як свідчать обставини справи, ОСОБА_11, ОСОБА_15 та ОСОБА_2, окрім відшкодування судового збору сплаченого при поданні позову до суду першої інстанції та апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції просять відшкодувати їм за рахунок бюджетних асигнувань відповідача витрати, що пов'язані із прибуттям до суду, з яких: ОСОБА_11 у розмірі 480 грн. (а/с 137, том І); ОСОБА_15 - 614,74 грн. (а/с 35, том ІІ); ОСОБА_2 - 1 658,83 грн. (а/с 37, том ІІ, а/с 22 том ІІІ, а/с 70 том ІІІ).

Статтею 91 КАС України передбачено, що витрати, пов'язані з переїздом до іншого населеного пункту сторін та їхніх представників, а також найманням житла, несуть сторони.

Стороні, на користь якої ухвалено судове рішення і яка не є суб'єктом владних повноважень, та її представнику сплачуються іншою стороною добові (у разі переїзду до іншого населеного пункту), а також компенсація за втрачений заробіток чи відрив від звичайних занять. Компенсація за втрачений заробіток обчислюється пропорційно від розміру середньомісячного заробітку, а компенсація за відрив від звичайних занять - пропорційно від розміру мінімальної заробітної плати.

Граничний розмір компенсації за судовим рішенням витрат сторін та їхніх представників, що пов'язані із прибуттям до суду, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 5 додатку до Постанови Кабінету Міністрів України від 27.04.06р. N 590 «Про граничні розміри компенсації витрат, пов'язаних з розглядом цивільних та адміністративних справ, і порядок їх компенсації за рахунок держави», витрати, пов'язані з переїздом до іншого населеного пункту та за наймання житла - стороні, на користь якої ухвалено судове рішення і яка не є суб'єктом владних повноважень, та її представникові, а також свідкам, спеціалістам, перекладачам та експертам - не можуть перевищувати встановлені законодавством норми відшкодування витрат на відрядження.

Граничні норми добових витрат визначено абз. 6 пп. 170.9.1 Податкового кодексу України. Так, до оподатковуваного доходу не включаються також витрати на відрядження, не підтверджені документально, на харчування та фінансування інших власних потреб фізичної особи (добові витрати), понесені у зв'язку з таким відрядженням у межах території України, але не більш як 0,2 розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, в розрахунку за кожен календарний день такого відрядження, а для відряджень за кордон - не вище 0,75 розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, в розрахунку за кожен календарний день такого відрядження.

Таким чином, розмір добових у період з 01.01.15р. по 31.12.15р. не може перевищувати 0,2 розміру МЗП (МПЗ з 01 січня 2015 року - 1 218 грн.) - 243,60 грн., у період з 01.01.16р. - 275,60 грн. (МПЗ з 01 січня 2015 року - 1 378 грн.).

Як свідчать обставини справи, ОСОБА_11 на прибуття до суду у судове засідання призначене на 22.07.15р. понесено витрати у розмірі 240 грн., та у судове засідання призначене на 15.09.15р. у розмірі 240 грн., всього - 480 грн., тобто у межах визначеного чинним законодавством розміру добових (добові у період з 01.01.15р. по 31.12.15р. не можуть перевищувати 243,60 грн.). Витрати пов'язані з прибуттям ОСОБА_11 до суду підтверджуються наявними в матеріалах справи проїзними документами (а/с 138-141, том І).

ОСОБА_15 на прибуття до суду у судове засідання призначене на 03.03.16р. понесено витрати у розмірі 614,74 грн., при тому, що добові у цей період, відповідно до вимог законодавства, не можуть перевищувати 275,60 грн., у зв'язку з чим, за рахунок бюджетного асигнування відповідача на користь ОСОБА_15 підлягають відшкодуванню витрати, понесені ним на прибуття до суду у розмірі 275,60 грн. Витрати пов'язані з прибуттям ОСОБА_15 до суду підтверджуються наявними в матеріалах справи проїзними документами (а/с 36, том ІІ).

ОСОБА_2 на прибуття до суду у судове засідання 22.07.15р. понесено витрати у розмірі 300,76 грн., що підтверджується наявними в матеріалах справи проїзними документами (а/с 38-39, том ІІ), при тому, що добові у цей період, відповідно до вимог законодавства не можуть перевищувати 243,60 грн., у зв'язку з чим за рахунок бюджетного асигнування відповідача на користь ОСОБА_2 підлягають відшкодуванню витрати, понесені ним на прибуття до суду у судове засідання призначене на 22.07.16р. у розмірі 243,60 грн.

ОСОБА_2 на прибуття до суду у судове засідання призначене на 03.03.16р. понесено витрати у розмірі 472,93 грн., при тому, що добові у цей період відповідно до вимог законодавства не можуть перевищувати 275,60 грн., у зв'язку з чим, за рахунок бюджетного асигнування відповідача на користь ОСОБА_2 підлягають відшкодуванню витрати, понесені ним на прибуття до суду у розмірі 275,60 грн. Витрати пов'язані з прибуттям ОСОБА_2 до суду підтверджуються наявними в матеріалах справи проїзними документами (а/с 40-41, том ІІ).

ОСОБА_2 на прибуття до суду у судове засідання призначене на 11.10.16р. понесено витрати у розмірі 555,58 грн., про тому, що добові у цей період, відповідно до вимог законодавства, не можуть перевищувати 275,60 грн., у зв'язку з чим, за рахунок бюджетного асигнування відповідача на користь ОСОБА_2 підлягають відшкодуванню витрати, понесені ним на прибуття до суду у розмірі 275,60 грн. Витрати пов'язані з прибуттям ОСОБА_2 до суду підтверджуються наявними в матеріалах справи проїзними документами (а/с 70, том ІІІ).

Таким чином, всього за рахунок бюджетного асигнування відповідача на користь ОСОБА_2 підлягають відшкодуванню витрати, понесені ним на прибуття до суду у судові засідання суду першої інстанції - 22.07.15р., 03.03.16р. та 11.10.16р. у сумі - 794,80 грн.

Окрім того, ОСОБА_2 були понесені витрати на сплату судового збору всього у сумі 460,30 грн. (219,24 грн. при поданні позову до суду першої інстанції, згідно квитанції 1/597 від 15.06.15р. (а/с 3, том І) + 241,16 грн. при поданні апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції, згідно квитанції від 05.07.16р. №1/156 (а/с 82, том ІІ), які також підлягають відшкодуванню за рахунок бюджетного асигнування відповідача на користь ОСОБА_2

Керуючись ст.ст.94, 195, 196, 202, 205, 206 КАС України, Київський апеляційний адміністративний суд

п о с т а н о в и в :

апеляційну скаргу ОСОБА_7, ОСОБА_3, ОСОБА_2, ОСОБА_8, ОСОБА_9 на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 07.04.16р. у справі №826/11986/15 - задовольнити частково.

Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 07.04.16р. у справі №826/11986/15 - скасувати та прийняти нову постанову, якої позов задовольнити частково.

Визнати протиправною відмову Міністерства молоді та спорту України у включенні ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_7, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_9, ОСОБА_8 до списків спортсменів та тренерів, із зазначенням розмірів винагород, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 24.07.13р. №550 «Про заохочення спортсменів та тренерів з неолімпійських видів спорту».

Зобов'язати Міністерство молоді та спорту України затвердити списки спортсменів та тренерів із зазначенням розмірів винагород з урахуванням рішення Федерації шахів України від 30.10.13р. і протоколів особистого чемпіонату світу (WCCI) з шахової композиції відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 24.07.13р. №550 «Про заохочення спортсменів та тренерів з неолімпійських видів спорту».

Зобов'язати Міністерство молоді та спорту України затвердити списки спортсменів та тренерів із зазначенням розмірів винагород з урахуванням рішення Федерації шахів України від 30.04.14р. і протоколів 9-го командного чемпіонату світу (9ht WCCT) з шахової композиції відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 24.07.13р. №550 «Про заохочення спортсменів та тренерів з не олімпійських видів спорту».

У задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Судові витрати у сумі 480 (чотириста вісімдесят) грн. присудити на користь ОСОБА_11 за рахунок бюджетних асигнувань Міністерства молоді та спорту України.

Судові витрати у сумі 275 (двісті сімдесят п'ять) грн. 60 коп. присудити на користь ОСОБА_15 за рахунок бюджетних асигнувань Міністерства молоді та спорту України.

Судові витрати у сумі 794 (сімсот дев'яносто чотири) грн. 80 коп. присудити на користь ОСОБА_2 за рахунок бюджетних асигнувань Міністерства молоді та спорту України.

Повернути за рахунок бюджетних асигнувань Міністерства молоді та спорту України на користь ОСОБА_2 судовий збір сплачений за розгляд справи у суді першої та апеляційної інстанції у сумі 460 грн. (чотириста шістдесят) 30 коп.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання у повному обсязі шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуюча суддя Шелест С.Б.

Судді : Глущенко Я.Б.

Чаку Є.В.

Повний текст постанови складений: 31.10.16р.

Головуючий суддя Шелест С.Б.

Судді: Чаку Є.В.

Глущенко Я.Б.

Джерело: ЄДРСР 62330232
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку