open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/45061/16-к

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 вересня 2016 року Слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю сторони кримінального провадження прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Києві кримінальне провадження за клопотанням прокурора відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання державного обвинувачення у кримінальних провадженнях слідчого відділу управління процесуального керівництва та нагляду за додержанням законів органами, що провадять оперативно-розшукову діяльність Головної військової прокуратури Генеральної прокуратури України ОСОБА_3 про призначення позапланової документальної перевірки,-

В С Т А Н О В И В :

Прокурор відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання державного обвинувачення у кримінальних провадженнях слідчого відділу управління процесуального керівництва та нагляду за додержанням законів органами, що провадять оперативно-розшукову діяльність Головної військової прокуратури Генеральної прокуратури України ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді Печерського районного суду м. Києва з клопотанням про призначення документальної перевірки, в обґрунтування якого зазначив наступне.

Головною військовою прокуратурою Генеральної прокуратури України проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №4201400000000322 від 24.04.2014 за ознаками злочинів, передбачених ч.1 ст.111, ч.2 ст.364, ч.2 ст. 367, ч.2 ст. 425КК України.

Окрім іншого в даному кримінальному провадженні досліджується факт неефективного використання керівниками МОУ у 2012-2013 роках 1,6 млрд.грн., виділених на закупівлю, розробку і модернізацію озброєння за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.425 КК України.

Відомості про вказаний злочин зареєстровано в ЄРДР на підставі звіту Рахункової палати України про результати аудиту ефективності використання коштів Державного бюджету України, виділених міністерству оборони України на створення, закупівлю та модернізацію озброєння та військової техніки.

Відповідно звіту Рахункової палати України бюджетні призначення були затверджені у сумі 100 млн. грн., які згідно з постановою Кабінету міністрів України від 25.06.2012 № 580 «Про затвердження порядку використання коштів, передбачених у Державному бюджеті для формування статутного капіталу Державного Концерну «Укроборонпром» мали бути спрямовані на поновлення статутного капіталу Концерну та використання на технічне переоснащення державних підприємств учасників Концерну, у тому числі придбання нового більш продуктивного устаткування та технологічного оснащення; підготовку виробництва і освоєння випуску нових зразків високотехнологічної промислової продукції на державних підприємствах учасниках Концерну.

Як встановлено аудитом, одночасно з перерозподілом коштів з програми КПКВК 2101450 Уряд України постановою від 03.09.2012 № 814 вніс зміни до вищезазначеного Порядку, згідно з яким бюджетні кошти у сумі 100 млн. грн. мали бути спрямовані на поновлення статутного капіталу Концерну та використовуватися згідно з планом їх використання погодженим Міноборони (головний розпорядник бюджетних коштів). Всупереч вимогам порядку, користуючись відсутністю контролю з боку Уряду України посадові особи ДК «Укроборонпром» затвердили план використання бюджетних коштів з керівництвом МОУ за КПКВК 2101450у сумі 100 млн. грн., який передбачав поповнення статутного капіталу 37 учасників Концерну, а не самого ДК «Укроборонпром».

Внаслідок цього та всупереч статуту ДК «Укроборонпром» (затверджений постановою Уряду від 31.08.2011 № 993), яким передбачено, що бюджетні кошти використовуються для здійснення заходів з реформування та розвитку оборонно-промислового комплексу, бюджетні кошти були використані 37 підприємствами ДК «Укроборонпром» на: погашення заборгованості із заробітної плати 96,3 млн. грн.; погашення заборгованості з податку на доходи фіз. осіб - 1,9 млн. грн.; оплату виконавчого збору 0,3 млн. грн.; погашення заборгованості підприємств з єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування 1,5 млн. грн.

Таким чином бюджетні кошти у сумі 100 млн. грн. якіпередбачалися для розвитку оборонного комплексу, закупівлі сучасних зразків озброєння та військової техніки в результаті прийняття відповідних управлінських рішень використані неефективно на погашення заборгованості по заробітній платі.

На даний час виникла необхідність у проведенні позапланової виїзної перевірки ДК «Укроборонпром`який знаходиться за адресою Київ, вул. Дегтярівська, 36 щодо додержання законодавства про працю та загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2012 по 31.12.2013.

Заслухавши думку прокурора в обґрунтування заявленого клопотання, вивчивши клопотання та дослідивши долучені до нього матеріали кримінального провадження, слідчий суддя приходить до наступного висновку.

Відповідно до ст. 93 КПК України сторона обвинувачення, серед іншого, здійснює збирання доказів, шляхом отримання від органів державної влади актів перевірок.

Разом із тим, станом на даний час КПК України не передбачено призначення перевірок в межах кримінального провадження прокурором або слідчим, виключено п. 6 ч. 2 ст. 36 та п. 4 ч. 2 ст. 40 КПК України, якими прокурору, який здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням, та слідчому, надавались повноваження призначати ревізії та перевірки в порядку, визначеному законом.

Пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 №408 Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребуються у разі, якщо такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених КПК України.

Відповідно до ст. 259 Кодексу законів про працю України державний нагляд та контроль за додержанням законодавства про працю юридичними особами незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами - підприємцями, які використовують найману працю, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Згідно із Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», заходи державного нагляду (контролю) планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Відповідно до пп.пп. 6, 9 п. 4 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою КМУ №96 від 11.02.2015, Державна служба України з питань праці відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням законодавства про працю юридичними особами, у тому числі їх структурними та відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами, та фізичними особами, які використовують найману працю;здійснює державний контроль за дотриманням вимог законодавства про працю, зайнятість населення в частині дотримання прав громадян під час прийому на роботу та працівників під час звільнення з роботи.

Враховуючи обставини вчинення ймовірного злочину, так як вони викладені в клопотанні прокурора, правове обґрунтування клопотання, яке ґрунтується на вищевказаних положеннях закону, приходжу до висновку про наявність правових підстав для призначення в кримінальному провадженні позапланової перевірки ДК «Укроборонпром» з дотримання вимог Кодексу законів про працю України та інших актів законодавства, прийнятих відповідно до нього, під час здійснення господарської діяльності, нарахування та виплати заробітної плати, наявності заборгованості по виплаті заробітної плати, виплати, преміювання та інших пов`язаних питань.

Керуючись ст.ст. 309, 376, 392 КПК України, слідчий суддя,-

У Х В А Л И В :

Клопотання прокурора групи прокурорів в кримінальному провадженні ОСОБА_3 задовольнити.

Призначити в кримінальному провадженні № 4201400000000322 позапланову документальну перевірку за період з 01.01.2012 по 31.12.2013 ДК «Укроборонпром» з дотримання вимог Кодексу законів про працю України та інших актів законодавства, прийнятих відповідно до нього, під час здійснення господарської діяльності, нарахування та виплати заробітної плати, наявності заборгованості по виплаті заробітної плати, виплати, преміювання та інших пов`язаних питань, проведення якої доручити співробітниками Державної служби України з питань праці у місячний строк.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Джерело: ЄДРСР 61872678
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку