open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
34 Справа № 144/1883/15-а
Моніторити
Постанова /07.02.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /06.02.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /10.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /23.06.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /13.12.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /28.10.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /20.10.2016/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.10.2016/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.10.2016/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.10.2016/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.09.2016/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.09.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /25.08.2016/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Постанова /25.08.2016/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.04.2016/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.04.2016/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Постанова /31.03.2016/ Теплицький районний суд Вінницької областіТеплицький районний суд Вінницької області Постанова /31.03.2016/ Теплицький районний суд Вінницької областіТеплицький районний суд Вінницької області Ухвала суду /17.03.2016/ Теплицький районний суд Вінницької областіТеплицький районний суд Вінницької області Ухвала суду /04.02.2016/ Теплицький районний суд Вінницької областіТеплицький районний суд Вінницької області Ухвала суду /04.02.2016/ Теплицький районний суд Вінницької областіТеплицький районний суд Вінницької області Ухвала суду /21.01.2016/ Теплицький районний суд Вінницької областіТеплицький районний суд Вінницької області Ухвала суду /21.01.2016/ Теплицький районний суд Вінницької областіТеплицький районний суд Вінницької області Ухвала суду /20.01.2016/ Теплицький районний суд Вінницької областіТеплицький районний суд Вінницької області Ухвала суду /12.01.2016/ Теплицький районний суд Вінницької областіТеплицький районний суд Вінницької області Ухвала суду /11.01.2016/ Теплицький районний суд Вінницької областіТеплицький районний суд Вінницької області Ухвала суду /25.12.2015/ Теплицький районний суд Вінницької областіТеплицький районний суд Вінницької області
emblem
Справа № 144/1883/15-а
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /07.02.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /06.02.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /10.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /23.06.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /13.12.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /28.10.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /20.10.2016/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.10.2016/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.10.2016/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.10.2016/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.09.2016/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.09.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /25.08.2016/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Постанова /25.08.2016/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.04.2016/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.04.2016/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Постанова /31.03.2016/ Теплицький районний суд Вінницької областіТеплицький районний суд Вінницької області Постанова /31.03.2016/ Теплицький районний суд Вінницької областіТеплицький районний суд Вінницької області Ухвала суду /17.03.2016/ Теплицький районний суд Вінницької областіТеплицький районний суд Вінницької області Ухвала суду /04.02.2016/ Теплицький районний суд Вінницької областіТеплицький районний суд Вінницької області Ухвала суду /04.02.2016/ Теплицький районний суд Вінницької областіТеплицький районний суд Вінницької області Ухвала суду /21.01.2016/ Теплицький районний суд Вінницької областіТеплицький районний суд Вінницької області Ухвала суду /21.01.2016/ Теплицький районний суд Вінницької областіТеплицький районний суд Вінницької області Ухвала суду /20.01.2016/ Теплицький районний суд Вінницької областіТеплицький районний суд Вінницької області Ухвала суду /12.01.2016/ Теплицький районний суд Вінницької областіТеплицький районний суд Вінницької області Ухвала суду /11.01.2016/ Теплицький районний суд Вінницької областіТеплицький районний суд Вінницької області Ухвала суду /25.12.2015/ Теплицький районний суд Вінницької областіТеплицький районний суд Вінницької області

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 144/1883/15-а

Головуючий у 1-й інстанції: Герман О.С.

Суддя-доповідач: ОСОБА_1

25 серпня 2016 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Мельник-Томенко Ж. М.

суддів: Ватаманюка Р.В. Сторчака В. Ю.

за участю:

секретаря судового засідання: Коваль К.В.,

позивача - ОСОБА_2

представників позивача - ОСОБА_3, ОСОБА_4, представники на підставі довіреностей

відповідач та представник відповідача - ОСОБА_5

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_2 на постанову Теплицького районного суду Вінницької області від 31 березня 2016 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Теплицької районної ради Вінницької області, голови Теплицької районної ради ОСОБА_5 про визнання протиправними дій та скасування рішень,

В С Т А Н О В И В :

24 грудня 2015 року ОСОБА_2 звернувся до суду з позовом до Теплицької районної ради Вінницької області, голови Теплицької районної ради ОСОБА_5 про визнання протиправними дій та скасування рішень.

Постановою Теплицького районного суду Вінницької області від 31 березня 2016 року в задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням позивач подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову про задоволення позову. В обґрунтування скарги апелянтом зазначено про неповне зясування всіх обставин справи та про порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

В судовому засіданні позивач та його представники підтримали вимоги апеляційної скарги та просили їх задовольнити.

Відповідач та представник відповідача заперечували проти задоволення апеляційної скарги.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, перевіривши матеріали справи, дослідивши надані учасниками процесу докази, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, а постанова суду першої інстанції - зміні, враховуючи наступне.

Як встановлено судом першої інстанції та стверджується матеріалами справи, позивач в адміністративному позові, з урахуванням остаточних уточнень позовних вимог, просить:

- визнати протиправними дії Теплицької районної ради, голови Теплицької районної ради ОСОБА_5 та повністю скасувати рішення № 1 другого пленарного засідання першої сесії районної ради сьомого скликання від 24.11.2015 «Про обрання голови Теплицької районної ради»;

- визнати протиправними дії Теплицької районної ради, голови Теплицької районної ради ОСОБА_5 та повністю скасувати рішення четвертого пленарного засідання першої сесії районної ради сьомого скликання від 08.12.2015 № 5 «Про затвердження регламенту Теплицької районної ради»;

- визнати протиправними дії Теплицької районної ради, голови Теплицької районної ради ОСОБА_5 та повністю скасувати рішення № 10 пятого пленарного засідання першої сесії районної ради сьомого скликання від 18.12.2015 «Про обрання голів постійних комісій»;

- визнати протиправними дії Теплицької районної ради, голови Теплицької районної ради ОСОБА_5 та повністю скасувати рішення № 30 другої позачергової сесії сьомого скликання від 14.01.2016 «Про внесення змін до рішення 42-ї сесії районної ради 6-го скликання від 07.05.2015», «Про створення комунальної установи «Територіальне медичне обєднання» Теплицького району № 550».

Відмовляючи в задоволенні позову суд першої інстанції зазначив, що позивачем ні в позовній заяві, ні під час судового засідання не було доведено протиправності дій відповідачів стосовно позивача та не встановлено порушення відповідачами прав позивача під час прийняття оскаржуваних рішень.

Суд апеляційної інстанції частково погоджується з висновкам суду першої інстанції, проте вважає, що постанова суду підлягає зміні враховуючи наступне.

Стосовно доводів суду першої інстанції, що у даній справі відсутнє будь-яке порушене право позивача, колегія суддів зазначає таке.

Відповідно до статті 55 Конституції України кожному гарантовано право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Згідно з вимогами статті 124 Конституції України правосуддя в Україні здійснюється виключно судами. Делегування функцій судів, а також привласнення цих функцій іншими органами чи посадовими особами не допускаються. Юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі.

Відповідно до частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень.

Згідно з пунктом 7 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України суб'єкт владних повноважень це - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Частиною першою статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Згідно зі статтею 17 Кодексу адміністративного судочинства України компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Частиною 1 статті 45 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що сільська, селищна, міська, районна в місті (у разі її створення), районна, обласна рада складається з депутатів, які обираються жителями відповідного села, селища, міста, району в місті, району, області на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.

Частини 1 статті 2 Закону України Про статус депутатів місцевих рад унормовано, що депутат сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі - депутат місцевої ради) є представником інтересів територіальної громади села, селища, міста чи їх громад, який відповідно до Конституції України і закону про місцеві вибори обирається на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування на строк, встановлений Конституцією України.

Відповідно до положень статті 3 Закону України Про статус депутатів місцевих рад депутат місцевої ради є повноважним і рівноправним членом відповідної ради - представницького органу місцевого самоврядування. Депутат місцевої ради відповідно до цього Закону наділяється всією повнотою прав, необхідних для забезпечення його реальної участі у діяльності ради та її органів.

За приписами частини 1 статті 20 Закону України Про статус депутатів місцевих рад, на сесіях місцевої ради депутати місцевої ради на основі колективного і вільного обговорення розглядають і вирішують питання, віднесені до відання відповідної ради.

Нормами статті 30 Закону України Про статус депутатів місцевих рад закладено принцип непорушності повноважень депутата місцевої ради, згідно якого депутат місцевої ради наділений усією повнотою повноважень, передбачених цим та іншими законами України. Ніхто не може обмежити повноваження депутата місцевої ради інакше як у випадках, передбачених Конституцією та законами України.

Аналіз зазначених норм свідчить про те, що заявник як фізична особа (депутат районної ради) має право звертатись до суду про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності посадових осіб органу місцевого самоврядування, який відповідно до вимог пункту 7 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України є суб'єктом владних повноважень.

Так, позивачем оскаржується рішенням № 1 другого пленарного засідання першої сесії районної ради сьомого скликання від 24.11.2015 «Про обрання голови Теплицької районної ради», яким було обрано головою Теплицької районної ради ОСОБА_6.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі - Закон) - виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються питання щодо обрання голови ради, відповідно заступника голови районної ради та першого заступника, заступника голови обласної ради, звільнення їх з посади.

Згідно з ч. 1 ст. 55 Закону голова районної, обласної, районної у місті(у разі її створення) ради обирається відповідною радою шляхом таємного голосування з числа її депутатів на строк повноважень ради.

В силу ч. 3 ст. 59 Закону рішення ради приймається відкритим (у тому числі поіменним) або таємним голосуванням. Таємне голосування обов'язково проводиться у випадках, передбачених п. 4, 16 ст. 26,п. 1, 29, 31 ст. 43 та статтями 55, 56 цього Закону.

Згідно з ч.ч. 5-8 ст. 56 Регламенту сесії 6 скликання рішення щодо кандидатур на посаду голови районної ради приймається таємним голосуванням шляхом подачі бюлетенів. Обраним головою районної ради вважається кандидат на посаду, який отримав більшість голосів депутатів від загального складу районної ради. Про обрання голови оформляється рішення районної ради, яке підписує обраний голова районної ради. Протокол лічильної комісії є невідємним додатком рішення про обрання голови районної ради. Повноваження голови районної ради починаються відразу після його обрання.

Таким чином, обрання голови районної ради 7 скликання вирішувалось на пленарному засіданні районної ради, що відповідає вимогам п. 1 ч. 1 ст. 43, ч. 1 ст. 55 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» та регламенту районної ради 6-го скликання, що підтверджується витягами з протоколу № 1 першої сесії районної ради 7 скликання першого пленарного засідання (а.с. 179-185 т. 2) та витягом з протоколу № 1 першої сесії районної ради 7 скликання другого пленарного засідання (а.с. 139-140 т. 2), протоколом № 4 засідання лічильної комісії по виборах голови Теплицької районної ради 7 скликання (а.с. 168 т. 2).

Також судом апеляційної інстанції досліджено Протокол №4 засідання лічильної комісії по виборах голови Теплицької районної ради 7 скликання від 24.11.2015 року.

Так позивач та його представники стверджують про фальсифікацію результатів обрання голови районної ради, так, як на думку позивача, згідно з вказаним протоколом у виборах голови районної ради взяли участь 36 депутатів, тобто 2 бюлетені є зайвими.

З вказаним колегія суддів не погоджується, оскільки відповідно до протоколу №4 лічильною комісією встановлено наступне: загальна кількість депутатів районної ради 34; кількість виготовлених бюлетенів 34; кількість депутатів, які отримали бюлетені 33; кількість депутатів, які взяли участь в голосуванні 33; кількість невикористаних бюлетенів 1; кількість бюлетенів визнаних недійсними 2; кількість голосів поданих за кандидата: ОСОБА_5 18, ОСОБА_7 13, кількість голосів, які не підтримали жодного кандидата -2. Як встановлено під час апеляційного розгляду справи, що лічильною комісією 2 бюлетені було занесено у дві різні колонки. Крім того, членами лічильної комісії не було подано зауважень до вказаного протоколу, а вказаний документ містить усі необхідні реквізити та підписи членів ревізійної комісії. До того ж спірні 2 бюлетені на результати голосування ніяким чином не впливають, оскільки кандидат ОСОБА_5 набрав переважну більшість голосів депутатів.

Також суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити, що статтею 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено випадки звільнення з посади голови ради, а зазначені позивачем підстави для скасування вказаного рішення є безпідставними та не тягнуть за собою наслідків не обрання ОСОБА_8 головою районної ради.

Так, ч. 4 ст. 55 Закону, зазначає, що у своїй діяльності голова ради є підзвітним раді та може бути звільнений з посади радою шляхом таємного голосування. Питання про звільнення голови ради може бути внесено на розгляд ради на вимогу не менш як третини депутатів від загального складу ради. Звільнення особи з посади голови ради не має наслідком припинення нею повноважень депутата цієї ради.

Повноваження голови районної, обласної, районної у місті ради також вважаються достроково припиненими без припинення повноважень депутата ради в разі звернення з особистою заявою до відповідної ради про складення ним повноважень голови ради. Зазначені повноваження голови районної, обласної, районної у місті ради припиняються, а відповідна особа звільняється з посади голови ради з дня прийняття відповідною радою рішення, яким береться до відома зазначений факт (ч. 5 ст. 55 Закону).

До того ж статтею 57 Регламенту визначено, що Голова районної ради може бути в будь-який час звільнений з посади районною радою на його прохання, а також може бути звільнений у звязку з незадовільною його роботою на цій посаді або через інші обставини, що унеможливлюють виконання ним своїх обовязків, а також в разі порушення норм, визначених ст.55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Дострокове припинення депутатських повноважень головою районної ради має наслідком припинення його повноважень як голови районної ради.

Пропозиції про відкликання районною радою голови районної ради з посади (крім за його особистою письмовою заявою) можуть вноситися:

- не менш як однією третиною депутатів від загального складу ради за їх підписами (підписні листи подаються в оригіналі, на них зазначаються прізвище, імя, по батькові депутата, номер його посвідчення та проставляється особистий підпис, який не відкликається) після прийняття рішення про скликання сесії.

При розгляді питання про звільнення з посади районною радою голови районної ради (крім звільнення за його особистою письмовою заявою) про дострокове припинення ним депутатських повноважень пленарне засідання веде заступник голови районної ради або обраний районною радою за процедурою (ad hoc) головуючий на пленарному засіданні з числа депутатів, який не підписав пропозицію про відкликання голови районної ради. Питання про обрання (ad hoc) головуючого на пленарному засіданні не вноситься до порядку денного пленарного засідання, а вирішується районною радою без попередньої підготовки в комісіях після обговорення за скороченою процедурою.

Розпорядження про скликання позачергової сесії для розгляду питання про звільнення голови районної ради з посади приймається протягом трьох робочих днів з дня внесення такої пропозиції та реєстрації відповідних документів виконавчим апаратом районної ради.

Голова районної ради готує письмовий звіт про свою роботу та про виконання кошторису районної ради в поточному році (крім випадків звільнення за його особистою письмовою заявою).

У разі необхідності для збору чи перевірки інформації, що стосується питання звільнення з посади голови районної ради, районна рада створює тимчасову контрольну комісію без голосування про включення цього питання до порядку денного сесії.

Статтею 58 Регламенту визначено, що районна рада заслуховує доповідь представника депутатів, які ініціювали звільнення голови районної ради з посади, і відповіді доповідача на запитання; співдоповідь представника тимчасової контрольної комісії (у разі її створення) і відповіді співдоповідача на запитання; звіт голови районної ради про його діяльність на цій посаді до 20 хвилин (а у разі припинення повноважень за особистою заявою звіт не обовязковий) та його відповіді на запитання. Депутати мають право ставити запитання і брати участь у обговоренні питання. Головуючий на пленарному засіданні з урахуванням черговості запису на виступ надає рівні можливості для промовців, які виступають як за, так і проти особи, яка є головою районної ради.

Рішення районної ради про звільнення голови районної ради з посади приймається двома третинами від загального складу районної ради таємним голосуванням шляхом подачі бюлетенів.

Таким чином суд апеляційної інстанції з врахуванням вищевикладеного дійшов висновку про правомірність прийнятого рішення № 1 другого пленарного засідання першої сесії районної ради сьомого скликання від 24.11.2015 року «Про обрання голови Теплицької районної ради».

Стосовно доводів позивача, про протиправність оскаржуваних рішень, оскільки підписані головою районної ради ОСОБА_5, в період з 24.11.2015 по 29.12.2015, коли він був обраний на посаду голови районної ради в той же час не звільнився з посади голови Теплицької районної державної адміністрації, тобто суміщав дві посади, то суд апеляційної інстанції зазначає наступне. Так у разі якщо відповідач - голова районної ради ОСОБА_9, вчинив дії якими порушив Конституцію України або інші закони України, то після встановлення даних фактів, посадова особа місцевого самоврядування, може нести відповідальність відповідно до закону, однак вказане не тягне за собою підстав для дострокового припинення його повноважень, в силу норм статті 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Стосовно рішення четвертого пленарного засідання першої сесії районної ради сьомого скликання від 08.12.2015 № 5 «Про затвердження регламенту Теплицької районної ради», суд апеляційної інстанції зазначає наступне.

Згідно з ч. 15 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до прийняття регламенту ради чергового скликання застосовується регламент ради, що діяв у попередньому скликанні.

Частиною 2 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

В силу ч. 5 ст. 59 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію.

Згідно з ч.ч. 14, 15 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» не пізніш як на другій сесії затверджується регламент роботи відповідної ради, а також положення про постійні комісії ради.

Порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання голови та заступника (заступників) голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради, з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності". До прийняття регламенту ради чергового скликання застосовується регламент ради, що діяв у попередньому скликанні.

Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 43 Закону виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються питання затвердження регламенту ради.

Отже вказане рішення прийнято на підставі Регламенту Теплицької районної ради 6-го скликання, який відповідно до ч. 15 ст. 46 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» діяв до прийняття Регламенту Теплицької районної ради 7-го скликання. Правомірність прийняття даного рішення підтверджується тим, що питання «Про затвердження Регламенту Теплицької районної ради 7-го скликання» на розгляд районної ради було внесено підготовчою депутатською групою першої сесії районної ради 7 скликання, що підтверджується розпорядженням № 47 від 11.11.2015 «Про формування підготовчої депутатської групи». Також дане питання було включено районною радою до розгляду на пленарному засіданні сесії, як і передбачено п. 5 ч. 1 ст. 43 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», що підтверджується витягом із протоколу 1-ї сесії 3-го пленарного засідання районної ради 7-го скликання (а.с. 146-153 т.2), який розміщений на офіційному сайті Теплицької районної ради. Після прийняття Регламенту його було опубліковано в газеті «Вісті Тепличчини» № 49. Таким чином суд апеляційної інстанції не вважає, що рішення № 5 «Про затвердження регламенту Теплицької районної ради» є правомірним та таким, що прийняте в порядку встановленому чинним законодавством.

Також позивач вважає протиправним прийняття рішення № 10 пятого пленарного засідання першої сесії районної ради сьомого скликання від 18.12.2015 «Про обрання голів постійних комісій». З даного приводу суд апеляційної інстанції зазначає наступне.

Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» - виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються питання щодо утворення, обрання і ліквідації постійних та інших комісій ради, зміна їх складу, обрання голів комісій.

Відповідно до ч. 13 ст. 46 Закону пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситися сільським, селищним, міським головою, постійними комісіями, депутатами, виконавчим комітетом ради, головою місцевої державної адміністрації, головою районної, обласної ради, загальними зборами громадян.

Статтею 47 Закону визначено, що постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету.

Постійні комісії обираються радою на строк її повноважень у складі голови і членів комісії. Всі інші питання структури комісії вирішуються відповідною комісією.

До складу постійних комісій не можуть бути обрані сільський, селищний, міський голова, секретар сільської, селищної, міської ради, голова районної у місті (у разі її створення), районної, обласної ради, їх заступники.

Згідно з п. 4 ч. 6 ст. 55 Закону голова районної ради вносить раді пропозиції щодо утворення і обрання постійних комісій ради.

Статтею 62 Регламенту сесії 7 скликання визначено, що створення постійних комісій районної ради здійснюється з урахуванням вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та цього Регламенту.

Районна рада створює постійні комісії у складі голови і членів комісії. Рішення про обрання голів комісій приймається більшістю голосів депутатів районної ради від її загального складу. Депутат може бути членом лише однієї постійної комісії.

У статті 64 Регламенту визначено, що питання про обрання голів постійних комісій не потребує підготовки в постійних комісіях. Список для обрання голів постійних комісій повинен містити назви всіх комісій; прізвища, імена та по батькові відповідних кандидатів на посаду; партійну приналежність. Голови постійних комісій обираються за списком у цілому без обговорення на пленарному засіданні відкритим голосуванням або окремо проводиться голосування по кожній комісії. Голова комісії, заступник голови та секретар комісії не можуть бути членами однієї депутатської фракції (групи.). Голова комісії не може бути одночасно головою депутатської фракції (групи)

Стаття 65 Регляменту регулює питання відкликання голови постійної комісії районної ради.

Так, Голова постійної комісії районної ради може бути в будь-який час за рішенням районної ради відкликаний зі своєї посади з підстав та в порядку, визначеному Положенням про постійні комісії районної ради та цим Регламентом. Рішення щодо включення до порядку денного пленарних засідань сесії районної ради пропозиції про відкликання голови комісії приймається у відповідності з Положенням про постійні комісії районної ради та цим Регламентом. Для обговорення питання про відкликання голови комісії зі своєї посади відводиться до 20 хвилин, в тому числі для виступу голови комісії до 5 хвилин. Обговорення питання містить інформацію ініціаторів внесення пропозиції, виступ голови комісії, щодо якого порушено питання про відкликання з посади, запитання та відповіді.

Рішення про відкликання голови комісії з посади приймається відкритим поіменним голосуванням більшістю голосів депутатів від загального складу районної ради з оформленням відповідного рішення, в якому зазначається підстава відкликання. У разі відкликання голови комісії з посади право висунення кандидатури на цю посаду належить депутатській фракції (групі), за квотою якої він був обраний на цю посаду.

Отже, вказане рішення прийнято районною радою 7 скликання на пленарному засіданні, відповідає вимогам Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Регламенту Теплицької районної ради 7-го скликання, що підтверджується протоколом № 1 першої сесії районної ради 7 скликання пятого пленарного засідання першої сесії районної ради 7 скликання від 18.12.2015 (а.с. 160-162 т. 2). Після прийняття рішення № 10 «Про обрання голів постійних комісій» його було опубліковано в газеті «Вісті Тепличчини» від 24.12.2015. Таким чином, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що рішення № 10 пятого пленарного засідання першої сесії районної ради сьомого скликання від 18.12.2015 «Про обрання голів постійних комісій» є правомірним та таким, що прийнято відповідно до вимог чинного законодавства.

Позивач вважає протиправним рішення № 30 другої позачергової сесії сьомого скликання від 14.01.2016 «Про внесення змін до рішення 42-ї сесії районної ради 6-го скликання від 07.05.2015», «Про створення комунальної установи «Територіальне медичне обєднання» Теплицького району № 550», однак суд апеляційної інстанції не погоджується з зазначеними доводами з огляду на наступне.

Так, рішенням № 30 2-ї позачергової сесії 7-го скликання Теплицької районної ради Вінницької області «Про внесення змін до рішення 42 сесії районної ради 6 скликання від 07.05.2015 «Про створення комунальної установи «Територіальне медичне об'єднання» Теплицького району № 550 було припинено діяльність КЗ «Теплицького районного медичного центру первинної медико-санітарної допомоги» та Теплицької ЦРЛ (Теплицької ЛПЛ) шляхом реорганізації (злиття) в комунальну установу «Територіальне медичне об'єднання Теплицької районної ради. Також Теплицькою районною радою прийнято рішення 42 сесії 6 скликання від 07.05.2015 року «Про створення комунальної установи «Територіальне медичне об'єднання» Теплицького району» № 550.

Згідно з ч. 2 ст. 16 Закону України "Основи законодавства України про охорону здоров'я" порядок створення, припинення закладів охорони здоров'я, особливості діяльності та класифікація закладів визначаються законом.

Частиною 4 цієї статті встановлено, що планування розвитку мережі державних і комунальних закладів охорони здоров'я, прийняття рішень про її оптимізацію, створення, реорганізацію, перепрофілювання державних і комунальних закладів охорони здоров'я здійснюються відповідно до закону органами, уповноваженими управляти об'єктами відповідно державної і комунальної власності.

Пунктом 20 частини статті 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються такі питання, як вирішення в установленому законом порядку питань щодо управління об'єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні районних і обласних рад; призначення і звільнення їх керівників.

Частиною 2 ст. 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що районні і обласні ради можуть розглядати і вирішувати на пленарних засіданнях й інші питання, віднесені до їх відання цим та іншими законами.

Отже, до повноважень Теплицької районної ради належить питання реорганізації комунальних закладів охорони здоров'я, які належать до сфери її управління.

Відповідно до ст. 35-1 Закону України "Основи законодавства України про охорону здоров'я" надання первинної медичної допомоги забезпечують центри первинної медичної (медико-санітарної) допомоги, які є закладами охорони здоров'я, а також лікарі загальної практики - сімейні лікарі, які провадять господарську діяльність з медичної практики як фізичні особи - підприємці та можуть перебувати з цими закладами охорони здоров'я у цивільно-правових відносинах. До складу центрів первинної медичної (медико-санітарної) допомоги можуть входити як структурні чи відокремлені підрозділи фельдшерсько-акушерські пункти, амбулаторії, медичні пункти, медичні кабінети.

Оскаржуваним рішенням № 30 районна рада внесла зміни до рішення № 42, яким припинила діяльність комунального закладу "Теплицький районний центр первинної медико-санітарної допомоги" та "Теплицької ЦРЛ (Теплицької ЛПЛ)" шляхом реорганізації (злиття) в комунальну установу "Територіальне медичне об'єднання" Теплицької районної ради.

При цьому, суд звертає увагу на те, що реорганізація установи шляхом злиття за своєю суттю не передбачає її ліквідації.

Ліквідація - це форма припинення юридичної особи, при якій припиняються всі її права та обов'язки.

Реорганізація - це теж припинення юридичної особи, проте при реорганізації всі права та обов'язки в порядку правонаступництва переходять до нової (іншої) юридичної особи.

Тобто "Теплицький районний центр первинної медико-санітарної допомоги" та "Теплицьку ЦРЛ (Теплицької ЛПЛ)" реорганізували шляхом злиття в комунальне підприємство "Територіальне медичне об'єднання" Теплицької районної ради, до відань якого належатиме надання усіх видів медичної допомоги, в тому числі і первинної медичної допомоги населенню.

Отже, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що рішення 2-ї позачергової сесії 7 скликання Теплицької районної ради Вінницької області № 30 «Про внесення змін до рішення 42 сесії 6 скликання від 07.05.2015 року «Про створення комунальної установи «Територіальне медичне об'єднання» Теплицького району» № 550 прийнято з дотриманням вимог чинного законодавства України, виходячи з наданих повноважень.

Крім того, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити, що відповідно до статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Таким чином, суд першої інстанції дійшов правильного висновку щодо відсутності правових підстав для задоволення позову, разом з тим, не у повному обсязі врахував зазначені вище обставини та невірно обрав мотиви для відмови у задоволенні позову, в тому числі і щодо не належного позивача.

Відповідно до частини першої статті 198 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду суд апеляційної інстанції має право, зокрема, змінити постанову суду. Згідно з пунктом 1 частиною першою статті 201 КАС України підставами для зміни постанови суду першої інстанції є правильне по суті вирішення справи чи питання, але із помилковим застосуванням норм матеріального чи процесуального права.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, а постанова суду першої інстанції - зміні.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 201, 205, 207, 212, 254 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

апеляційну скаргу ОСОБА_2 задовольнити частково.

Постанову Теплицького районного суду Вінницької області від 31 березня 2016 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Теплицької районної ради Вінницької області, голови Теплицької районної ради ОСОБА_5 про визнання протиправними дій та скасування рішень - змінити в частині підстав відмови в задоволенні позову, з урахуванням обставин, зазначених в мотивувальній частині даного рішення.

Постанова суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст. 212 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 01 вересня 2016 року.

Головуючий ОСОБА_1 Судді ОСОБА_9 ОСОБА_10

Джерело: ЄДРСР 60222515
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку