open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 лютого 2010 року справа № 2а-6320/09/2370

м. Черкаси

08 год. 45 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді – Чубар Т.М.,

при секретарі – Музиченко В.І.,

за участю представника позивача державної податкової інспекції у м. Черкаси ОСОБА_1 – за довіреністю № 27890/10-017 від 07.12.2009р.,

керівника відповідача приватного підприємства «Промислово-інвестиційна фірма «Корунд» ОСОБА_2 – за посадою,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у м. Черкаси до приватного підприємства «Промислово-інвестиційна фірма «Корунд» про стягнення штрафних (фінансових) санкцій,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулась державна податкова інспекція у м. Черкаси, в якому просить стягнути з приватного підприємства «Промислово-інвестиційна фірма «Корунд» за рахунок активів штрафні (фінансові) санкції за порушення вимог статті 6 Декрету Кабінету Міністрів України «Про акцизний збір» № 18-92 від 26.12.1992р. та постанови Кабінету Міністрів України «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва» № 957 від 30.10.2008р. в розмірі 2 000 грн.

Представник позивача в судовому засіданні уточнила позовні вимоги та просить суд стягнути з приватного підприємства «Промислово-інвестиційна фірма «Корунд» штрафні (фінансові) санкції за порушення вимог статті 6 Декрету Кабінету Міністрів України «Про акцизний збір» № 18-92 від 26.12.1992р. та постанови Кабінету Міністрів України «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва» № 957 від 30.10.2008р. в розмірі 2 000 грн., обґрунтовуючи вимоги тим, що 16.04.2009р. посадовцями Державної податкової адміністрації в Черкаській області була проведена перевірка приватного підприємства «Промислово-інвестиційна фірма «Корунд» щодо дотримання останнім порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій. За результатами перевірки встановлено: факт здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами вищими від максимальних роздрібних цін, встановлених виробниками або імпортерами таких виробів; окрім того, за результатами перевірки встановлено факт реалізації алкогольних напоїв за цінами нижчими від мінімальних роздрібних цін. На підставі акту перевірки позивачем винесено рішення про застосування до приватного підприємства «Промислово-інвестиційна фірма «Корунд» штрафних (фінансових) санкцій на загальну суму 2 000 грн., отримане відповідачем 13.05.2009р. Станом на час розгляду справи відповідні санкції відповідачем в добровільному порядку не сплачені.

Представник відповідача в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій за здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами вищими від максимальних роздрібних цін, встановлених виробниками або імпортерами таких виробів не заперечує, щодо застосування штрафних (фінансових) санкцій за реалізацію алкогольних напоїв, а саме «Медовухи», за цінами нижчими від мінімальних роздрібних цін представник відповідача заперечуючи пояснює, що дія постанови Кабінету Міністрів України «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва» № 957 від 30.10.2008р. на продаж алкогольного напою «Медовуха» не розповсюджується, адже останній є напоєм медовим та не відноситься до лікеро-горілчаних виробів.

Заслухавши пояснення та доводи представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позов підлягає до часткового задоволення, виходячи з наступного.

Спеціальним законом, який визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України, є ОСОБА_1 України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» № 481/95-BP від 19.12.1995р. (далі по тексту – ОСОБА_1).

Так, статтею 11-1 Закону визначено, що встановлена виробником або імпортером максимальна роздрібна ціна на тютюнові вироби наноситься на пачку, коробку або сувенірну коробку тютюнових виробів разом з датою їх виготовлення. Максимальна роздрібна ціна за пачку, коробку або сувенірну коробку наноситься визначеним виробником способом у визначеному виробником місці і складається з її цифрового виразу та скороченого найменування грошової одиниці України.

При цьому встановлення максимальних роздрібних цін на підакцизні товари здійснюється виробниками або імпортерами цих товарів шляхом декларування таких цін (стаття 6 Декрету Кабінету Міністрів України «Про акцизний збір» № 18-92 від 26.12.1992р.).

Розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва, в свою чергу, встановлюється з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва» № 957 від 30.10.2008р., згідно якої мінімальна роздрібна ціна за 1 літр 100-відсоткового спирту при реалізації горілки та лікеро-горілчаних виробів становить 70 грн., при реалізації спиртових дистилятів та спиртних напоїв, одержаних шляхом перегонки виноградного вина або вичавок винограду – 125-160 грн.

Контроль за дотриманням норм Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» № 481/95-BP від 19.12.1995р. здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.

Судом встановлено, що відповідач – приватне підприємство «Промислово-інвестиційна фірма «Корунд» зареєстрований як суб’єкт підприємницької діяльності виконавчим комітетом Черкаської міської ради 13.02.1995р., ідентифікаційний код 22789399 (свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 151409).

16 квітня 2009 року посадовцями Державної податкової адміністрації в Черкаській області у відповідності до вимог Закону України «Про державну податкову службу в Україні», Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а також Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» на підставі направлень № 003440 та № 26/17-0 від 16.04.2009р. була проведена перевірка приватного підприємства «Промислово-інвестиційна фірма «Корунд» щодо дотримання останнім порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій.

За результатами перевірки посадовими особами органу державної податкової служби складено акт № 000678, згідно якого під час проведення перевірки відповідача встановлено порушення останнім статті 6 Декрету Кабінету Міністрів України «Про акцизний збір» № 18-92 від 26.12.1992р. та постанови Кабінету Міністрів України «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва» № 957 від 30.10.2008р., а саме: виявлено факт здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами вищими від максимальних роздрібних цін, встановлених виробниками або імпортерами таких виробів, зокрема цигарки «Прима» реалізовано по ціні 3 грн. 25 коп., тоді як максимальна ціна, вказана на упаковці складає 3 грн. рівно; окрім того, за результатами перевірки встановлено факт реалізації алкогольних напоїв за цінами нижчими від мінімальних роздрібних цін, зокрема алкогольний напій «Медовуха» (місткість 1 л, міцність 37%, виробник «Бахчисарайський виноробний завод») реалізовано по ціні 10 грн. 25 коп., тоді як мінімальна роздрібна ціна становить 12 грн. 95 коп. за пляшку. Даний акт підписаний завідуючою магазином відповідача ОСОБА_3 16.04.2009р.

Відповідальність за вищевказані порушення Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» № 481/95-BP від 19.12.1995р. щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами визначена статтею 17 цього Закону.

Так, до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі: оптової або роздрібної торгівлі коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої - 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 1000 гривень;

роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів, - 100 відсотків вартості наявних у суб'єкта господарювання тютюнових виробів, але не менше 1000 гривень тощо. Зазначені штрафи спрямовуються до бюджету згідно з чинним законодавством.

На підставі вищезазначеного акту № 000678 від 16.04.2009р. державною податковою інспекцією у м. Черкаси було винесене рішення про застосування до приватного підприємства «Промислово-інвестиційна фірма «Корунд» штрафних (фінансових) санкцій № 73 від 27.04.2009р., загальний розмір належних до сплати штрафних санкцій згідно якого складає 2 000 грн., отримане уповноваженою особою відповідача 13.05.2009р.

Не погоджуючись з винесеним державною податковою інспекцією у м. Черкаси рішенням про застосування штрафних (фінансових) санкцій приватним підприємством «Промислово-інвестиційна фірма «Корунд» до Державної податкової адміністрації у Черкаській області 27.05.2009р. подано скаргу, залишену рішенням про результати розгляду скарги № 12674/25-010 від 12.06.2009р. без задоволення.

Рішення Державної податкової адміністрації у Черкаській області про результати розгляду скарги № 12674/25-010 від 12.06.2009р. та рішення державної податкової інспекції у м. Черкаси № 73 від 27.04.2009р. оскаржені приватним підприємством «Промислово-інвестиційна фірма «Корунд» також і до Державної податкової адміністрації України. З наданих суду пояснень представника відповідача на час слухання справи рішень щодо розгляду повторної скарги з Державної податкової адміністрації України не надходило.

Станом на 17.12.2009р. відповідач, вважаючи рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій незаконним, застосовані до нього фінансові санкції на загальну суму 2 000 грн. не сплатив. В той же час, представником відповідача в судовому засіданні, як зазначалось вище, правомірність застосування до приватного підприємства «Промислово-інвестиційна фірма «Корунд» штрафних (фінансових) санкцій за роздрібну торгівлю тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів, не заперечується.

Щодо стягнення з приватного підприємства «Промислово-інвестиційна фірма «Корунд» штрафних (фінансових) санкцій за роздрібну торгівлю лікеро-горілчаними виробами, а саме алкогольним напоєм «Медовуха», за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої слід зазначити наступне.

Відповідно до ДСТУ 3297:95 «Лікеро-горілчана промисловість. Терміни та визначення понять» лікеро-горілчаний напій - це алкогольний напій міцністю від 1,2 % до 60 %, виготовлений змішуванням спирту етилового ректифікованого з напівфабрикатами, інгредієнтами та підготовленою водою, насичений або ненасичений діоксидом вуглецю (для слабоалкогольних напоїв).

Виробництво лікеро-горілчаних напоїв здійснюється з дотриманням ДСТУ 4257:2003 «Напої лікеро-горілчані. Технічні умови», відповідно до якого, залежно від міцності та масової концентрації загального екстракту, лікеро-горілчані напої поділяються на такі групи: лікери, наливки, настоянки, бальзами, аперитиви, коктейлі, напої десертні, напої слабоалкогольні.

Технологічною схемою виробництва напоїв медових, виробництво яких здійснюється відповідно до ТУ У 15.9-31082518-002:2009 «Напої медові», передбачено виготовлення напоїв медових шляхом купажування компонентів, передбачених Технологічною інструкцією, у тому числі приготування збродженого медового сусла та приготування ароматного спирту збродженого медового сусла. Як наслідок, напої медові міцністю 17 % - 37 %, розфасовані у пляшки ємністю 0,25 л, 0,5 л, 0,7 л, 0,75 л, 1,0 л з врахуванням пояснень до УКТЗЕД (гр. 22) відповідають коду 2206 00 59 00 і трактуються: напої інші зброджені... напій медовий..; інші.

Постановою Кабінету Міністрів України «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва» № 957 від 30.10.2008р. встановлено розмір мінімальних оптово-відпускних та роздрібних ціни на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва, а саме: горілка та лікеро-горілчані вироби (коди УКТЗЕД 2208 30 - 2208 90), коньяк три зірочки, коньяк чотири зірочки, коньяк п'ять зірочок й інші спиртові дистиляти та спиртні напої, одержані шляхом перегонки виноградного вина або вичавок винограду, різного вмісту спирту в тарі різної місткості (код УКТЗЕД 2208 20).

На інші види алкогольних напоїв, у тому числі і напої медові, з присвоєним кодом УКТЗЕД 2206 00 59 00, вимоги означеної постанови не поширюють свою дію. Аналогічна позиція викладена також в листі Державної податкової адміністрації України «Про мінімальні роздрібні ціни на окремі види алкогольних напоїв» № 18803/7/32-1217 від 01.09.2009р.

За таких обставин, суд вважає доведеним право позивача на стягнення з відповідача штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 1 000 грн. за роздрібну торгівлю тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів. В частині стягнення з відповідача штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 1 000 грн. за роздрібну торгівлю алкогольним напоєм «Медовуха за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на алкогольні напої, вимоги державної податкової інспекції у м. Черкаси є необґрунтованими.

Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись статтями 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Стягнути з приватного підприємства «Промислово-інвестиційна фірма «Корунд», ідентифікаційний номер 22789399, в доход бюджету через державну податкову інспекцію у м. Черкаси 1 000 (одну тисячу) грн. штрафних (фінансових) санкцій.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарга на постанову подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя Т.М. Чубар

Повний текст постанови виготовлений 15 лютого 2010 року.

Джерело: ЄДРСР 59810189
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку