open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 815/1116/16
Моніторити
Постанова /19.12.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.12.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /07.09.2016/ Вищий адміністративний суд України Постанова /17.08.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.08.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.07.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.07.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Постанова /05.07.2016/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.06.2016/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.06.2016/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.04.2016/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.04.2016/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.04.2016/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.04.2016/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.03.2016/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.03.2016/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.03.2016/ Одеський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 815/1116/16
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /19.12.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.12.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /07.09.2016/ Вищий адміністративний суд України Постанова /17.08.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.08.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.07.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.07.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Постанова /05.07.2016/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.06.2016/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.06.2016/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.04.2016/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.04.2016/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.04.2016/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.04.2016/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.03.2016/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.03.2016/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.03.2016/ Одеський окружний адміністративний суд

Справа № 815/1116/16

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 липня 2016 року м.Одеса

У залі судових засідань №29

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Харченко Ю.В.

При секретарі Щербан В.О.

Розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю “Холод-Сервис” до Західно-Чорноморського басейного управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства, третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_1 особи-підприємця ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування Рішення від 15.01.2016р. “Про відмову у видачі дозволів на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах)” за дозвільною справою №22/32-01/26092, яким Товариству з обмеженою відповідальністю “Холод-Сервис” відмовлено у видачі дозволу для використання знаряддя лову риби неводу закидного з вічком 30мм. і більше – 1 одиниця, строком дії – 5 років, для промислового рибальства в пониззі річки Дністер з озерами та ОСОБА_3 лимані; визнання протиправним та скасування Дозволу від 25.02.2016р. №22/32-01/29563 “На спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах)”, яким ОСОБА_1 особі-підприємцю ОСОБА_2 для промислового рибальства в пониззі річки Дністер з озерами та ОСОБА_3 лимані дозволено для використання знаряддя лову риби невід закидний з вічком 30мм. і більше – 1 одиниця, строком дії з 25.02.2016р. до 25.02.2021р., –

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю “Холод-Сервис” звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, у якому, з урахуванням уточнень (від 27.05.2016р. вхід.№13750/16), просить суд визнати протиправним та скасувати Рішення Західно-Чорноморського басейного управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства від 15.01.2016р. “Про відмову у видачі дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах)” за дозвільною справою №22/32-01/26092, яким Товариству з обмеженою відповідальністю “Холод-Сервис” відмовлено у видачі дозволу для використання знаряддя лову риби неводу закидного з вічком 30мм. і більше – 1 одиниця, строком дії – 5 років, для промислового рибальства в пониззі річки Дністер з озерами та ОСОБА_3 лимані; визнати протиправним та скасувати Дозвіл Західно-Чорноморського басейного управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства від 25.02.2016р. №22/32-01/29563 “На спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах)”, яким ОСОБА_1 особі-підприємцю ОСОБА_2 для промислового рибальства в пониззі річки Дністер з озерами та ОСОБА_3 лимані дозволено для використання знаряддя лову риби невід закидний з вічком 30мм. і більше – 1 одиниця, строком дії з 25.02.2016р. до 25.02.2021р.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що ФОП ОСОБА_2 незаконно, та безпідставно отримано дозвіл для використання знаряддя лову риби неводу закидного з вічком 30 мм і більше для промислового рибальства в пониззі ріки Дністер з озерами та ОСОБА_3 лимані, оскільки були усі законодавчо передбачені підстави для надання такого дозволу саме ТОВ «Холод-Сервис». Крім того, позивач зазначає, що за 2015рік ТОВ «Холод-Сервис» виловлено водних біоресурсів кількістю 188 тонн, зариблення (відтворення біоресурсів) - 55 тисяч екземплярів, та наявна достовірна інформація по всім 15 плавзасобам. Водночас, ФОН ОСОБА_2 є новим користувачем водних біоресурсів, має лише 3 плавзасоби, та дані по зарибленню (відтворенню біоресурсів) взагалі відсутні. Згідно інформаційної довідки щодо рибогосподарського комплексу України, рибогосподарського комплексу Одеської області, спеціального використання водних біоресурсів і промислового вилову, яка розмішена на офіційному сайті Держрибагентства України за посиланням: «drive.googl.соm» щодо ФОП ОСОБА_2, на відміну від ТОВ «Холод-Сервис», відсутня будь-яка інформація щодо його наявності серед господарюючих суб'єктів, що здійснюють промислове рибальство у пониззі р.Дністер з озерами та ОСОБА_3 лимані. ФОП ОСОБА_2 у 2016 році вперше заявив про свій намір займатися промисловим рибальством у пониззі річки Дністер з озерами та ОСОБА_3 лимані, не маючи при цьому належної матеріально-технічної бази. Також, позивач наголошує, що ТОВ «Холод-Сервис» здійснило дії щодо відтворення водних ресурсів (зариблення), а саме коропа кількістю 55387 штук, по ціні 35грн. за 1 шт., загальною вагою 1429кг., на загальну суму 50015грн. Позивач також зазначає, що за результатами проведення позапланової перевірки ТОВ «Холод-Сервис» фахівцями Державного агентства рибного господарства України складено ОСОБА_3 від 09.02.2016р. №01 «Про результати проведення перевірки позапланового заходу державного нагляду щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони водних біоресурсів», у якому встановлено наявність у ТОВ «Холод-Сервис», та дотримання квот добування (вилову) водних біоресурсів; наявність власної матеріально-технічної бази користувача водних біоресурсів (плавзасоби, холодильні ємності, засоби добування, пристрої та механізми, що використовуються для переробки) для здійснення рибогосподарської діяльності; наявність рибоприймального пункту; наявність дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах). Окрім того, на думку позивача, Голова ліквідаційної комісії Західно-Чорноморського басейного управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства ОСОБА_4, приймаючи Рішення від 15.01.2016р. “Про відмову у видачі дозволів на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах)” за дозвільною справою №22/32-01/26092, та надаючи ФОП ОСОБА_2 Дозвіл від 25.02.2016р. №22/32-01/29563 “На спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах)”, вийшов за межі свої повноважень, оскільки відповідно до п.21 Порядку здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1074 від 20.10.2011року, голова ліквідаційної комісії територіального органу виконавчої влади не наділений повноваженнями щодо надання дозволів господарюючим суб'єктам та іншими подібними організаційно-розпорядчими функціями, та його повноваження зводяться суто до вирішення питань, що пов'язані з ліквідацією територіального органу виконавчої влади.

Відповідач – Західно-Чорноморське басейнове управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства з позовними вимогами не погоджується, та вважає їх необґрунтованими з підстав, викладених у письмових запереченнях на адміністративний позов (від 20.05.2016р. вхід.№13084/16), наголошуючи, зокрема, що відповідно до Режиму рибальства в басейні Чорного моря у 2016році, затвердженого Наказом Мінагрополітики України від 06.01.2016р. №2, зареєстрованого Мінюстом України від 21.01.2016р. №110/28240, органам рибоохорони надається право розподілу закидних неводів з вічком 30 мм і більше у ОСОБА_3 лимані. Згідно Додатку 2 Режиму, гранична кількість закидних неводів у ОСОБА_3 лимані складає 3 одиниці, в тому числі 2 неводи розподілені між ПП «Калкан» та ТОВ «Холод Сервис» з урахуванням робіт з відтворення водних біоресурсів. При цьому, щодо розподілу третього неводу до Західно-Чорноморської рибоохорони із заявами відносно здійснення перевірки готовності до промислового лову закидним неводом звернулися чотири користувача: ФОП ОСОБА_5, ФОП ОСОБА_2, ТОВ «Холод Сервис», та ПП "Ягуар 2005", у зв’язку з чим, співробітниками ОСОБА_3 територіального відділу Західно-Чорноморської рибоохорони проведено позапланові перевірки, за результатами яких проведено нараду з підведення підсумків щодо розподілу закидного неводу. Зокрема, за наслідками перевірки встановлено, що матеріально-технічна база ФОП ОСОБА_2 (плавзасоби, закидний невід, рибоприймальний пункт) у повному обсязі відповідала нормам чинного законодавства, а тому Західно-Чорноморською рибоохороною до Держрибагентства України були направлені пропозиції щодо розподілу закидного неводу ОСОБА_1 особі-підприємцю ОСОБА_2 До того, дозвіл на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах) видається з дотриманням вимог Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку видачі дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах) або відмови в його видачі, переоформлення, видачі дубліката та анулювання зазначеного дозволу» від 30.10.2013р. №801. ФОП ОСОБА_2 через дозвільний центр надано необхідний пакет документів для отримання дозволу, та підстав для відмови виявлено не було.

Третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_1 особа-підприємець ОСОБА_2 з позовними вимогами також не погоджується, та вважає їх необґрунтованими з підстав, викладених у письмових запереченнях на адміністративний позов (від 01.04.2016р. вхід.№8305/16), наголошуючи, що для отримання спірного Дозволу від 25.02.2016р. №22/32-01/29563 “На спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах)” ним до Західно-Чорноморського басейного управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства був наданий повний пакет документів, який передбачено Порядком видачі дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) або відмови в його видачі, переоформлення, видачі дубліката та анулювання зазначеного дозволу, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2013р. №801. Крім того, за результатами проведення позапланової перевірки ФОП ОСОБА_2 фахівцями Державного агентства рибного господарства України складено ОСОБА_3 від 10.02.2016р. №02 «Про результати проведення позапланового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони водних біоресурсів», у якому встановлено наявність у ФОП ОСОБА_2 квот, та дотримання квот добування (вилову) водних біоресурсів; наявність власної матеріально-технічної бази користувача водних біоресурсів (плавзасоби, холодильні ємності, засоби добування, пристрої та механізми, що використовуються для переробки) для здійснення рибогосподарської діяльності; наявність рибоприймального пункту.

Відповідно до ч.4 ст.122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Таким чином, з урахуванням того, що від повноважних представників позивача – Товариства з обмеженою відповідальністю “Холод-Сервис”, а також відповідача – Західно-Чорноморського басейного управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства, третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_1 особи-підприємця ОСОБА_2, до суду надійшли заяви (від 30.06.2016р. вхід.№17128/16, вхід.№17127/16, вхід.№17126/16, відповідно) про розгляд справи за їх відсутності, судом ухвалено рішення щодо розгляду даної адміністративної справи в порядку письмового провадження, відповідно до ч.4 ст.122 КАС України.

Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності та системно проаналізувавши приписи чинного законодавства, суд встановив наступне.

Як встановлено судом, та вбачається з матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю “Холод-Сервис” 20.02.1992р. зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за №15301200000000130, що підтверджується наявною у матеріалах справи належним чином засвідченою копією Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №277146.

Відповідно до наявного у матеріалах справи ОСОБА_5 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Товариство з обмеженою відповідальністю “Холод-Сервис”, у тому числі, має право займатися морським рибальством (03.11), прісноводним рибальством (03.12).

Судом встановлено, що Держрибагенством України Товариству з обмеженою відповідальністю “Холод-Сервис” видано Ліцензії на право здійснювати діяльність, пов’язану з промисловим виловом риби, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств, зокрема, від 08.11.2011р. серії АВ №581860 зі строком дії з 06.10.2011р. по необмежений термін, та від 09.07.2014р. серії АЕ №195651 зі строком дії з 07.07.2014р. по необмежений термін.

Зокрема, як з»ясовано судом, та вбачається з матеріалів справи, 24.12.2015р. Товариство з обмеженою відповідальністю “Холод-Сервис” звернулось до голови ліквідаційної комісії Західно-Чорноморської рибоохорони ОСОБА_6 із Заявою на отримання документа дозвільного характеру №22/32-01/26092, за підписом керівника Товариства ОСОБА_7, у якій останній просив видати Товариству з обмеженою відповідальністю “Холод-Сервис” Дозвіл на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) пониззя Дністра з озерами та ОСОБА_3 лимані Одеської області.

До вказаної Заяви від 24.12.2015р. ТОВ “Холод-Сервис” додано Довідку про наявність у суб’єкта господарювання рибальських суден (плавзасобів), дозволених знарядь лову (відповідно до вимог правил рибальства та режимів) та рибоприймальних пунктів (місця розташування яких погоджено відповідно до законодавства) на визначеному рибогосподарському водному об’єкті (його частині), відповідно до якої у ТОВ “Холод-Сервис” наявні наступні рибальські судна (плавзасоби): риболовне-мотобот ЯОД 2272, риболовне «Казанка 5М» ЯОД 0392, риболовне РБ-11000-ЯОД 2273, риболовне ЯОД 0111, риболовне «Прогрес-4» ЯОД 1087, риболовне «Казанка 2-М» ЯОД 0985, риболовне «Казанка 5М» ЯОД 0390, риболовне ЯОД 0834, риболовне «Баркас» ЯОД 5345, риболовне «Казанка» ЯОД 5608, риболовне «Прогрес-4» ЯОД 1034, риболовне ЯОД 2273, риболовне ЯОД 2274, риболовне ЯОД 2275, котрі дозволені для використання знаряддя лову: сітки з вічком 65мм. і більше, ятері з вічком 33мм. і більше – кількістю 80 одиниць, сітки з вічком 32-38мм. – кількістю 14 одиниць, ятері рачачі – кількістю 10 одиниць, ятері бичкові – кількістю 32 одиниці, сітки оселедцеві ставні – кількістю 30 одиниць, невід закидний частиковий з вічком 30*36*40мм. – кількістю 2 одиниці, тюлечна волокуша – кількістю 1 одиниця.

Судом також встановлено, що з метою підтвердження готовності Товариства з обмеженою відповідальністю “Холод-Сервис” до промислового лову в 2016р. закидним неводом Директор Товариства ОСОБА_7 звернувся до Голови ліквідаційної комісії Західно-Чорноморської рибоохорони ОСОБА_4 з відповідною Заявою №191, у якій просив провести перевірку готовності ТОВ “Холод-Сервис” до промислового лову в 2016р. закидним неводом.

У зв’язку з чим, 08.02.2016р. Західно-Чорноморським басейновим управлінням охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства прийнято Наказ «Про проведення позапланової перевірки готовності ТОВ «Холод-Сервис» до промислового лову» №17, пунктом 1 котрого наказано здійснити 09.02.2016р. позапланову перевірку готовності ТОВ «Холод-Сервис» до промислового лову в 2016р. закидним неводом.

09.02.2016р. в.о. начальника ОСОБА_3 територіального відділу Західно-Чорноморської рибоохорони ОСОБА_8, та головним спеціалістом ОСОБА_3 територіального відділу Західно-Чорноморської рибоохорони ОСОБА_9 проведено позапланову перевірку ТОВ «Холод-Сервис» з питань державного нагляду (контролю) щодо додержання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони водних біоресурсів, за наслідками проведення якої перевіряючими не встановлено порушень ТОВ «Холод-Сервис» вимог законодавства у сфері охорони водних біоресурсів, про що свідчить наявний у матеріалах справи ОСОБА_3 територіального відділу Західно-Чорноморської рибоохорони складений за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони водних біоресурсів №01 від 09.02.2016р.

Так, за результатами розгляду питання щодо видачі ТОВ “Холод-Сервис” дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) пониззя Дністра з озерами та ОСОБА_3 лимані Одеської області Західно-Чорноморським басейновим управлінням охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства прийнято Рішення про відмову у видачі дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) від 15.01.2016р., за підписом голови ліквідаційної комісії Західно-Чорноморської рибоохорони ОСОБА_4, яким ТОВ “Холод-Сервис” відмовлено у видачі дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів, з підстав відсутності науково обґрунтованої інформації про спеціальне використання водних біоресурсів (відсутній Режим рибальства в басейні Чорного моря на 2016р., який регламентує кількість знарядь лову у рибогосподарських водних об’єктах).

Також, судом встановлено, що ОСОБА_2 14.07.2015р. зареєстрований в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за №25520000000016095 як фізична особа-підприємець, що підтверджується наявними у матеріалах справи копіями Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 16.07.2015р., та ОСОБА_7 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 06.11.2015р., відповідно до яких ФОП ОСОБА_2, у тому числі, має право займатися морським рибальством (03.11), прісноводним рибальством (03.12).

23.02.2016р. ОСОБА_1 особа-підприємець ОСОБА_2 звернувся до начальника комісії по ліквідації Західно-Чорноморського басейного управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства ОСОБА_4 із Заявою щодо видачі Дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах пониззя Дністра з озерами та ОСОБА_3 лимані Одеської області, до якої ФОП ОСОБА_2 було додано Довідку про наявність у суб’єкта господарювання рибальських суден (плавзасобів), дозволених знарядь лову (відповідно до вимог правил рибальства та режимів) та рибоприймальних пунктів (місця розташування яких погоджено відповідно до законодавства) на визначеному рибогосподарському водному об’єкті (його частині), відповідно до котрої у ФОП ОСОБА_2 наявні наступні рибальські судна (плавзасоби): ЯОД-2125 (договір фрахту №3 від 09.10.2015р.), ЯОД-2400 (власне), ЯОД-0199 (договір фрахту №1 від 22.07.2015р.), які дозволені для використання знаряддя лову: невід частиковий (вічко 36-40мм.) – кількістю 1 одиниця, волокуша тюлькова (вічко 6,5-7мм.) – кількістю 1 одиниця.

27.07.2015р. Державним агентством рибного господарства України, відповідно до вимог Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», Постанови Кабінету Міністрів України від 14.11.2000року №1698 «Про затвердження переліку органів ліцензування», та Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 31.05.2013р. №341 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов'язаної з промисловим виловом риби, крім внутрішніх водойм (ставків,) господарств», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.06.2013р. за №983/23515, винесено Наказ «Про затвердження рішень з питань ліцензування господарської діяльності, пов’язаної з промисловим виловом риби, крім внутрішніх водойм та річок», пунктом 1 якого наказано видати ОСОБА_1 особі-підприємцю ОСОБА_2 ліцензію на провадження господарської діяльності, пов’язаної з промисловим виловом риби, крім внутрішніх водойм та річок.

Судом також з’ясовано, що з метою підтвердження готовності ФОП ОСОБА_2 до промислового лову в 2016р. закидним неводом, останній звернувся до Голови ліквідаційної комісії Західно-Чорноморської рибоохорони ОСОБА_4 із Заявою №192, у якій просив провести перевірку готовності ФОП ОСОБА_2 до промислового лову закидним неводом, та відповідності промислу плавзасобів.

У зв’язку з чим, 08.02.2016р. Західно-Чорноморським басейновим управлінням охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства прийнято Наказ «Про проведення позапланової перевірки готовності ФОП ОСОБА_2 до промислового лову» №17, пунктом 1 якого наказано здійснити 10.02.2016р. позапланову перевірку готовності ФОП ОСОБА_2 до промислового лову в 2016р. закидним неводом.

З матеріалів справи вбачається, що 10.02.2016р. в.о. начальника ОСОБА_3 територіального відділу Західно-Чорноморської рибоохорони ОСОБА_8, та головним спеціалістом ОСОБА_3 територіального відділу Західно-Чорноморської рибоохорони ОСОБА_9 проведено позапланову перевірку ФОП ОСОБА_2 з питань державного нагляду (контролю) щодо додержання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони водних біоресурсів, за наслідками проведення якої перевіряючими не встановлено порушень ФОП ОСОБА_2 вимог законодавства у сфері охорони водних біоресурсів, про що свідчить наявний у матеріалах справи ОСОБА_3 територіального відділу Західно-Чорноморської рибоохорони складений за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони водних біоресурсів №02 від 10.02.2016р.

25.02.2016р. Західно-Чорноморським басейним управлінням охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства, з урахуванням вимог ст.24 Закону України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів», п.6 Порядку видачі дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) або відмови в його видачі, переоформлення, видачі дубліката та анулювання зазначеного дозволу, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2013р. №801, винесено Рішення про видачу ФОП ОСОБА_2 дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) за дозвільною справою №22/32-01/29563, на підставі котрого Західно-Чорноморським басейновим управлінням охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства 25.02.2016р. ОСОБА_1 особі-підприємцю ОСОБА_2 видано Дозвіл №22/32-01/29563 “На спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах)”, яким ОСОБА_1 особі-підприємцю ОСОБА_2 для промислового рибальства в пониззі річки Дністер з озерами та ОСОБА_3 лимані дозволено для використання знаряддя лову риби невід закидний з вічком 30мм. і більше – 1 одиниця, строком дії з 25.02.2016р. до 25.02.2021р.

Не погодившись із вищеозначеними Рішенням Західно-Чорноморського басейного управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства від 15.01.2016р. “Про відмову ТОВ “Холод-Сервис” у видачі дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах)” за дозвільною справою №22/32-01/26092, та виданим ФОП ОСОБА_2 Дозволом Західно-Чорноморського басейного управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства від 25.02.2016р. №22/32-01/29563 “На спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах)”, позивач – Товариство з обмеженою відповідальністю “Холод-Сервис” звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з даною позовною заявою.

Так, на думку суду, уточнені позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю “Холод-Сервис” про визнання протиправним та скасування Рішення Західно-Чорноморського басейного управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства від 15.01.2016р. “Про відмову у видачі дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах)” за дозвільною справою №22/32-01/26092, яким Товариству з обмеженою відповідальністю “Холод-Сервис” відмовлено у видачі дозволу для використання знаряддя лову риби неводу закидного з вічком 30мм. і більше – 1 одиниця, строком дії – 5 років, для промислового рибальства в пониззі річки Дністер з озерами та ОСОБА_3 лимані; визнання протиправним та скасування Дозволу Західно-Чорноморського басейного управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства від 25.02.2016р. №22/32-01/29563 “На спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах)”, яким ОСОБА_1 особі-підприємцю ОСОБА_2 для промислового рибальства в пониззі річки Дністер з озерами та ОСОБА_3 лимані дозволено для використання знаряддя лову риби невід закидний з вічком 30мм. і більше – 1 одиниця, строком дії з 25.02.2016р. до 25.02.2021р., підлягають частковому задоволенню, з урахуванням наступного.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В силу п.1 ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Основні засади діяльності та державного регулювання в галузі рибного господарства, збереження та раціонального використання водних біоресурсів, порядок взаємовідносин між органами державної влади, місцевого самоврядування і суб'єктами господарювання, які здійснюють рибогосподарську діяльність у внутрішніх водних об'єктах України, внутрішніх морських водах і територіальному морі, континентальному шельфі, виключній (морській) економічній зоні України та відкритому морі визначено Законом України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів» від 8 липня 2011року №3677-VI (зі змінами та доповненнями), відповідно до статті 23 якого центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства, у тому числі, видає дозвіл на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах).

Особливості видачі дозвільних документів у галузі рибного господарства визначено статтею 24 означеного Закону відповідно до якої видача дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах), здійснюється на безоплатній основі центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства.

Дозвіл на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) або письмове повідомлення про відмову у видачі такого дозволу видається протягом тридцяти календарних днів після державної реєстрації наказу про розподіл лімітів.

Дозвіл на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства, крім видів водних біоресурсів, занесених до Червоної книги України.

Строк дії дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) становить п’ять років.

Процедуру видачі суб’єктам господарювання дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) або відмови в його видачі, переоформлення, видачі дубліката та анулювання дозволу визначено Порядком видачі дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) або відмови в його видачі, переоформлення, видачі дубліката та анулювання зазначеного дозволу, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2013р. №801 (зі змінами та доповненнями), відповідно до п.2 якого дозвіл видається на кожний рибогосподарський водний об’єкт (його частину) Держрибагентством або його територіальним органом (далі - дозвільний орган).

Дозвіл видається: Держрибагентством територіальному органові для здійснення контрольного вилову водних біоресурсів для визначення їх стану та запасів; територіальним органом суб’єктові господарювання для здійснення промислового рибальства, вилову водних біоресурсів у науково-дослідних, науково-промислових, дослідно-конструкторських цілях, а також визначення їх санітарно-епідеміологічного стану, меліоративного вилову водних біоресурсів з метою формування їх оптимального видового та вікового складу, вилову водних біоресурсів з метою отримання біологічного матеріалу для штучного відтворення їх запасів та здійснення аквакультури, любительського і спортивного рибальства у водних об’єктах загального користування, що перевищує встановлені обсяги безоплатного вилову.

Відповідно до пункту 3 Порядку видачі дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) або відмови в його видачі, переоформлення, видачі дубліката та анулювання зазначеного дозволу, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2013р. №801 для одержання дозволу суб’єкт господарювання подає такі документи:

- заяву про одержання дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів за межами юрисдикції України;

- довідку про наявність у суб’єкта господарювання рибальських суден (плавзасобів), дозволених знарядь лову (відповідно до вимог правил рибальства та режимів) та рибоприймальних пунктів (місця розташування яких погоджено відповідно до законодавства) на визначеному рибогосподарському водному об’єкті (його частині) (далі - довідка). Якщо територіальні органи або наукові установи (організації, підприємства) не можуть власними силами здійснювати контрольний або дослідний вилов, у довідці зазначаються рибальські судна (плавзасоби), знаряддя лову та рибоприймальні пункти співвиконавця;

- програму виконання робіт, в якій визначені методи, мета та завдання робіт, типи і кількість рибальських суден (плавзасобів), назва і кількість необхідних знарядь лову, в разі здійснення вилову водних біоресурсів у науково-дослідних, науково-промислових, дослідно-конструкторських цілях, контрольного вилову водних біоресурсів для визначення їх стану та запасів, вилову водних біоресурсів з метою отримання біологічного матеріалу для штучного відтворення їх запасів та здійснення аквакультури.

Зокрема, як встановлено судом, та підтверджується наявними у справі письмовими доказами, Дозвіл Західно-Чорноморським басейновим управлінням охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства видано ОСОБА_1 особі-підприємцю ОСОБА_2 з дотриманням вимог статті 24 Закону України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів», п.6 Порядку видачі дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) або відмови в його видачі, переоформлення, видачі дубліката та анулювання зазначеного дозволу, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2013р. №801, та на підставі наданих суб’єктом господарювання до контролюючого органу документів, котрі відповідають вимогам п.3 Порядку видачі дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) або відмови в його видачі, переоформлення, видачі дубліката та анулювання зазначеного дозволу, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2013р. №801.

Так, судом з»ясовано, що у ФОП ОСОБА_2 наявні рибальські судна, ЯОД 2400, ЯОД 2125, ЯОД 0199, ЯЗП-0889, ЯОД 2407, ЯЗП-2694, ЯОД 0857, ЯДО 0413, ЯЗП 3608, котрі придатні до експлуатації, про що свідчать наявні у матеріалах справи Суднові білети від 03.04.2015р. №007095, від 17.11.2015р. №023376, від 29.07.2015р. №1677, №014684, від 03.12.2015р. №023377, №014655, від 29.07.2015р. №1676, №014679, №014654, котрі засвідчують право плавання суден під Державним прапором України, та ОСОБА_3 технічного огляду суден від 17.12.2015р.

Відповідно до наявної у матеріалах справи Довідки «Про наявність знарядь лову для ведення промислу в пониззі Дністра з озерами та ОСОБА_3 лимані у 2016році» у ФОП ОСОБА_2 наявні: сітки з вічком 65мм. і більше, ятери з вічком 30-40мм. - кількістю 80шт.; ятери бичкові – кількістю 40шт.; сітки з вічком 32-28мм. – кількістю 40шт.; сітки оселедцеві ставні – кількістю 40шт.; невід закидний частиковий з вічком 30-40мм. – кількістю 1шт.

10.02.2016р. в.о. начальника ОСОБА_3 територіального відділу Західно-Чорноморської рибоохорони ОСОБА_8, та головним спеціалістом ОСОБА_3 територіального відділу Західно-Чорноморської рибоохорони ОСОБА_9 здійснено перевірку знарядь лову ФОП ОСОБА_2, за результатами котрої складено ОСОБА_3 перевірки знарядь лову від 10.02.2016р., у якому встановлено, що у ФОП ОСОБА_2 наявний невід закидний з вічком 32мм., кількістю 1шт.

Між тим, позивачем – ТОВ “Холод-Сервис” до матеріалів справи не додано жодного належного доказу на підтвердження того, що на момент прийняття Західно-Чорноморським басейновим управлінням охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства Рішення про видачу ФОП ОСОБА_2 дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) від 25.02.2016р., та видачі Дозволу від 25.02.2016р. №22/32-01/29563 “На спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах)”, у контролюючого органу були наявні законодавчо передбачені підстави для відмови у наданні ФОП ОСОБА_2 означених дозвільних документів.

Отже, з урахуванням наведеного, суд дійшов висновку, що спірний Дозвіл від 25.02.2016р. №22/32-01/29563 “На спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах)” Західно-Чорноморським басейновим управлінням охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства видано ФОП ОСОБА_2 у межах повноважень, на підставі, та у спосіб, що передбачені Законом України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів», а також Порядком видачі дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) або відмови в його видачі, переоформлення, видачі дубліката та анулювання зазначеного дозволу, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2013р. №801.

При цьому, судом відхиляються, та не приймаються до уваги посилання позивача - ТОВ “Холод-Сервис” на те, що Голова ліквідаційної комісії Західно-Чорноморського басейного управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства ОСОБА_4 приймаючи Рішення від 15.01.2016р. “Про відмову у видачі дозволів на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах)” за дозвільною справою №22/32-01/26092, та надаючи ФОП ОСОБА_2 Дозвіл від 25.02.2016р. №22/32-01/29563 “На спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах)”, діяв поза межами своїх повноважень, з урахуванням наступного.

Відповідно до частини 2 статті 105 Цивільного кодексу України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, призначають комісію з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення юридичної особи відповідно до цього Кодексу.

Згідно з частиною 3 статті 105 Цивільного кодексу України з моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи і названа комісія виступає в суді від імені юридичної особи, яка припиняється.

Механізм здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та їх територіальних органів визначено Порядком здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011р. №1074 (зі змінами та доповненнями), відповідно до п.17 якого голова комісії з припинення органу виконавчої влади після прийняття Кабінетом Міністрів України рішення про припинення територіальних органів утворює відповідні комісії, затверджує їх голів та визначає строк проведення реорганізації або ліквідації. Головою комісії з припинення територіального органу призначається керівник або заступник керівника такого органу, який затверджує її персональний склад.

Згідно з п.19 вказаного Порядку для здійснення своїх повноважень голова комісії видає накази, використовуючи бланки органу виконавчої влади або територіального органу, що припиняється.

Отже, із системного аналізу вищенаведених законодавчих приписів вбачається, що відповідні процесуальні документи (заяви, скарги, відзиви, тощо) підписуються особами, повноваження яких визначено законодавством, зокрема, такою особою є голова ліквідаційної комісії, у зв’язку з чим з дня призначення ліквідаційної комісії до неї переходять усі повноваження щодо управління справами юридичної особи, крім тих, які залишаються згідно з законодавством України за учасниками, а відтак дієздатність юридичної особи здійснюється через ліквідаційну комісію, дії якої розглядаються як дії самої юридичної особи. При цьому, комісія здійснює всі дії від імені юридичної особи і набуває безпосередньо для неї права і обов'язки.

До того ж, 09.02.2016р. Головою Державного агентства рибного господарства України ОСОБА_10 складено Доручення №5, яким зобов’язано Комісії з ліквідації територіальних органів Держрибагенства під час здійснення заходів з регулювання промислу, що передбачені правилами та режимами рибальства (промислу) (у тому числі визначення районі, строків, засобів лову, кількості, типів, параметрів знарядь лову, розподіл знарядь лову, плавзасобів, які будуть використовуватися на промислі тощо), надавати проекти відповідних рішень та матеріали, на підставі яких вони приймаються, до Управління охорони та регулювання водних біоресурсів, рибальства та іхтіології Держрибагенства не пізніше як за три робочих дні до кінцевого строку їх прийняття.

Таким чином, позовна вимога ТОВ “Холод-Сервис” щодо визнання протиправним та скасування Дозволу Західно-Чорноморського басейного управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства від 25.02.2016р. №22/32-01/29563 “На спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах)”, яким ОСОБА_1 особі-підприємцю ОСОБА_2 для промислового рибальства в пониззі річки Дністер з озерами та ОСОБА_3 лимані дозволено для використання знаряддя лову риби невід закидний з вічком 30мм. і більше – 1 одиниця, строком дії з 25.02.2016р. до 25.02.2021р., є неправомірною, безпідставною, та такою, що не ґрунтується на положеннях чинного законодавства України.

Вичерпний перелік підстав для відмови у видачі дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) визначений частиною 5 статті 24 Закону України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів», до якого включено: несвоєчасне подання суб’єктом господарювання пакета документів, необхідних для одержання дозволу, згідно з установленим Кабінетом Міністрів України переліком; подання суб’єктом господарювання неповного пакета документів, необхідних для одержання дозволу згідно з установленим Кабінетом Міністрів України переліком; виявлення в документах, поданих суб’єктом господарювання, недостовірних відомостей; відсутність науково обґрунтованої інформації щодо спеціального використання водних біоресурсів (рішень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства); відсутність частки нерозподіленого ліміту водних біоресурсів; систематичні (три і більше) грубі порушення протягом року законодавства з охорони, використання та відтворення водних біоресурсів; несплата на час розгляду питання про видачу дозволу штрафних санкцій або наявність невідшкодованої шкоди, завданої рибному господарству; наявність простроченої заборгованості перед державним або місцевим бюджетом; використання виділеної кількості водних біоресурсів менш як на 75 відсотків протягом попередніх чотирьох років.

Аналогічні підстави для відмови у видачі дозволу суб’єктові господарювання містить також пункт 6 Порядку видачі дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) або відмови в його видачі, переоформлення, видачі дубліката та анулювання зазначеного дозволу, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2013р. №801.

Як встановлено судом, та вбачається з наявних у матеріалах справи документів, 15.01.2016р. відповідно до ст.24 Закону України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів», та п.6 Порядку видачі дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) або відмови в його видачі, переоформлення, видачі дубліката та анулювання зазначеного дозволу, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2013р. №801, Західно-Чорноморським басейновим управлінням охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства винесено Рішення про відмову у видачі дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) від 15.01.2016р., за підписом голови ліквідаційної комісії Західно-Чорноморської рибоохорони ОСОБА_4, яким ТОВ “Холод-Сервис” відмовлено у видачі дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів, оскільки відсутня науково обґрунтована інформація про спеціальне використання водних біоресурсів (відсутній Режим рибальства в басейні Чорного моря на 2016р., який регламентує кількість знарядь лову у рибогосподарських водних об’єктах).

Зокрема, судом з’ясовано, що відповідно до частини 5 статті 24 Закону України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів», та п.6 Порядку видачі дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) або відмови в його видачі, переоформлення, видачі дубліката та анулювання зазначеного дозволу, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2013р. №801, підставою для відмови у видачі дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) є відсутність науково обґрунтованої інформації щодо спеціального використання водних біоресурсів (рішень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства).

Натомість, судом встановлено, що на засіданні Науково-промислової ради Держрибагенства України 24.11.2015р. прийнято рішення про затвердження Режиму риболовства в басейні Чорного моря в 2016р., про що свідчить наявний у матеріалах справи Лист ДП «Одеський центр південного науково-дослідного інституту морського рибного господарства та океанографії» від 31.03.2016р. №62/7, за підписом директора Підприємства ОСОБА_11

06.01.2016р. Міністерством аграрної політики та продовольства України винесено Наказ №2, яким затверджено Режим рибальства в басейні Чорного моря у 2016 році, згідно з яким гранична кількість закидних неводів, розміром вічка 30мм. і більше для лову в ОСОБА_3 лимані й пониззі р.Дністер у 2016році становить 3 одиниці. Розподіл частикових неводів між користувачами здійснюється територіальними органами рибоохорони з урахуванням обсягів виконання робіт з відтворення водних біоресурсів. Вказаний Наказ №2 від 06.01.2016р. зареєстровано в Міністекрстві юстиції України 21.01.2016р.

Отже, з урахуванням наведеного, судом встановлено, що Західно-Чорноморським басейновим управлінням охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства безпідставно відмовлено ТОВ “Холод-Сервис” у видачі дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах), з підстав відсутності Режиму рибальства в басейні Чорного моря на 2016р., який регламентує кількість знарядь лову у рибогосподарських водних об’єктах, оскільки відповідно до частини 5 статті 24 Закону України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів», та п.6 Порядку видачі дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) або відмови в його видачі, переоформлення, видачі дубліката та анулювання зазначеного дозволу, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2013р. №801, підставою для відмови у видачі дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) є відсутність науково обґрунтованої інформації щодо спеціального використання водних біоресурсів, зокрема, рішень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства, котре, при цьому, на момент винесення оскаржуваного Рішення від 15.01.2016р. за дозвільною справою 22/32-01/26092, було наявне, так як прийнято на засіданні Науково-промислової ради Держрибагенства України 24.11.2015р., та Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України №2 від 06.01.2016р. затверджено Режим рибальства в басейні Чорного моря у 2016році.

Частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч.1 ст.69 та ч.ч.1,4 ст.70 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Відповідно до ч.ч.1,3 ст.86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Згідно зі ст.159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Відтак, беручи до уваги вищевикладене, та оцінюючи наявні в матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд дійшов висновку, що уточнені позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю “Холод-Сервис” підлягають задоволенню частково.

Судові витрати підлягають стягненню з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю “Холод-Сервис”, відповідно до приписів ч.3 ст.94 КАС України.

Керуючись ст.ст.2, 4, 7-9, 11, 12, 69, 71, ч.4 ст.122, ст.ст.158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,–

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю “Холод-Сервис” до Західно-Чорноморського басейного управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства, третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_1 особи-підприємця ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування Рішення від 15.01.2016р. “Про відмову у видачі дозволів на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах)” за дозвільною справою №22/32-01/26092, яким Товариству з обмеженою відповідальністю “Холод-Сервис” відмовлено у видачі дозволу для використання знаряддя лову риби неводу закидного з вічком 30мм. і більше – 1 одиниця, строком дії – 5 років, для промислового рибальства в пониззі річки Дністер з озерами та ОСОБА_3 лимані; визнання протиправним та скасування Дозволу від 25.02.2016р. №22/32-01/29563 “На спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах)”, яким ОСОБА_1 особі-підприємцю ОСОБА_2 для промислового рибальства в пониззі річки Дністер з озерами та ОСОБА_3 лимані дозволено для використання знаряддя лову риби невід закидний з вічком 30мм. і більше – 1 одиниця, строком дії з 25.02.2016р. до 25.02.2021р., задовольнити частково.

2. Визнати протиправним та скасувати Рішення Західно-Чорноморського басейного управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства від 15.01.2016р. “Про відмову у видачі дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах)” за дозвільною справою №22/32-01/26092, яким Товариству з обмеженою відповідальністю “Холод-Сервис” відмовлено у видачі дозволу для використання знаряддя лову риби неводу закидного з вічком 30мм. і більше – 1 одиниця, строком дії – 5 років, для промислового рибальства в пониззі річки Дністер з озерами та ОСОБА_3 лимані.

3. У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

4. Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю “Холод-Сервис” (67700, Одеська обл., м.Білгород-Дністровський, вул.Гагаріна,16, код ЄДРПОУ 19056598) судовий збір у сумі 1378(одна тисяча триста сімдесят вісім)грн.

Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому приписами ст.254 КАС України.

Суддя Харченко Ю.В.

Джерело: ЄДРСР 58811379
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку